Oorspronkelijk geplaatst door gtest
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia (Part III)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door gtest Bekijk BerichtenVraagje voor D-S misschien :
Zojuist op de autostrade vastgesteld dat m'n verbruik bij 120km rond de 9L zat (normaal is dat rond 6L). Dus ik dacht dat hij aan een DPF-regeneratie bezig was, maar na 10 a 15min was het verbruik nog steeds zo hoog !
Hoelang duurt die DPF-regeneratie normaal?
Kan ja dat eventueel versnellen (door sneller rijden of hoger toerental?) ?
Je kan dit proces niet versnellen.
Het stuurapparaat herkent via druksensoren en de verbrandingstemperatuur in de uitlaat hoeveel procent er nog moet "verbrand" worden in de DPF.
Blijven rijden dus is de boodschap .
Soms duurt dit maar even en soms wat langer ,een echte tijd kan je daar niet opkleven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk BerichtenJe kan dit proces niet versnellen.
Het stuurapparaat herkent via druksensoren en de verbrandingstemperatuur in de uitlaat hoeveel procent er nog moet "verbrand" worden in de DPF.
Blijven rijden dus is de boodschap .
Soms duurt dit maar even en soms wat langer ,een echte tijd kan je daar niet opkleven.
Comment
-
1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gtest Bekijk BerichtenVraagje voor D-S misschien :
Zojuist op de autostrade vastgesteld dat m'n verbruik bij 120km rond de 9L zat (normaal is dat rond 6L). Dus ik dacht dat hij aan een DPF-regeneratie bezig was, maar na 10 a 15min was het verbruik nog steeds zo hoog !
Hoelang duurt die DPF-regeneratie normaal?
Kan ja dat eventueel versnellen (door sneller rijden of hoger toerental?) ?Groeten, Koen
Kadett D 1.3SR Rood (1989)
Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)
www.adoewa.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk BerichtenIk heb geen problemen met de onze, en echt ongelukkig ben ik ook niet. Ben er alleen niet mee akkoord dat hij hier af en toe de hoogte wordt ingeprezen als het nec plus ultra van de middenklasse. Dat is hij verre van. Bij ons is ook altijd iedereen onder de indruk als ze er mee meerijden. Ik was de eerste dagen ook onder de indruk van design en comfort en zo, maar dan begin je te vergelijken met wat je had en hoe het daar allemaal werkte. En dan komt er toch een stukje ontgoocheling boven drijven.
En over verbruik en dergelijke: bij ons thuis hebben ze een A4 2.0 TDI mét pompverstuivers, zonder ecoshit en whatever toestanden en die haalt een gemiddeld verbruik van 4.6, met onze ecoflex doet het pijn om onder de 5.5 te geraken.
1. Je nam hem toch ook omdat je 't de mooiste vond ?
2. Als 't je eigen wagen was, was 't waarschijnlijk simpeler geweest...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Circo Bekijk Berichten2 bedenkingen bij de voortdurende klaagzangen:
1. Je nam hem toch ook omdat je 't de mooiste vond ?
2. Als 't je eigen wagen was, was 't waarschijnlijk simpeler geweest...
2) Wat je hiermee bedoelt weet ik niet precies, maar het is natuurlijk wel een voordeel dat je met bedrijfswagens eens kunt 'experimenteren'. Maar wetende wat ik nu weet zou ik nooit zoveel van mijn eigen geld aan een Opel geven.
Comment
-
Wel,aan al diegene die niet tevreden zijn van al hun elektronische snufjes aan hun Insignia wil eens iets vertellen. (zoals je dat in mijn vorige posts kan lezen ben ik dat ook niet hoor)
In 2008 koop ik een gloednieuwe Vectra GTS met OPC kit en 150 pk sterke motor.
Laten tunen naar 190 pk en dat ding sleurt de stenen uit de grond. Prachtige verschijning op mijn oprit maar van het moment dat ik ermee moest rijden was het feest over.
Alle elektronica werkte perfect en zoals het moest. Maar kwa ophanging en comfort was het 0,0... Beenhard was dat ding en elke putteke of bultje in de weg werd opgevangen door mijn rug en niet door de schokbrekers. Geef mij dan maar een comfortabele Insignia waar al eens iets mankeert aan de elektronica en wat zeker kan en zal opgelost worden. En dat is toch net waar we onze auto voor kopen dacht ik ? Om zo veilig en comfortabel mogelijk van punt A naar punt B te rijden. Heb exact één jaar na aankoop de Vectra weer verkocht met 16.000 km op de teller en dat zijn er toch 8000 minder dan de Insignia die ik nu een jaar heb. Dat wil ook iets zeggen vind ik. Voila,dat moest er even uit !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk BerichtenIk heb geen problemen met de onze, en echt ongelukkig ben ik ook niet. Ben er alleen niet mee akkoord dat hij hier af en toe de hoogte wordt ingeprezen als het nec plus ultra van de middenklasse. Dat is hij verre van. Bij ons is ook altijd iedereen onder de indruk als ze er mee meerijden. Ik was de eerste dagen ook onder de indruk van design en comfort en zo, maar dan begin je te vergelijken met wat je had en hoe het daar allemaal werkte. En dan komt er toch een stukje ontgoocheling boven drijven.
En over verbruik en dergelijke: bij ons thuis hebben ze een A4 2.0 TDI mét pompverstuivers, zonder ecoshit en whatever toestanden en die haalt een gemiddeld verbruik van 4.6, met onze ecoflex doet het pijn om onder de 5.5 te geraken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk BerichtenHet nec-plus-ultra van de middenklasse is hij zeker niet (een BMW 3 of mercedes c-klasse is misschien toch nog iets andes) MAAR die zijn bij gelijke uitrusting galant 10.000 euro duurder. Prijs-kwaliteit denk ik dat je je best moet doen om iets beters te vinden (en geloof me, ik heb uitgebreid geshopt, forums gelezen, én uitgebreid proefgereden). Ik blijf er bij, met uitzondering van echte problemen zoals niet functionerende easy step out functie, motors in noodloop, DVD's die er mee ophouden,... vind ik veel aangehaalde probleme toch wat perfectionisme en muggenzifterij die bij andere merken zeker niet beter is. De nieuwe BMW 5-serie blijft ook piepen als de sleutel in het contact zit.....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk BerichtenHet nec-plus-ultra van de middenklasse is hij zeker niet (een BMW 3 of mercedes c-klasse is misschien toch nog iets andes) MAAR die zijn bij gelijke uitrusting galant 10.000 euro duurder. Prijs-kwaliteit denk ik dat je je best moet doen om iets beters te vinden (en geloof me, ik heb uitgebreid geshopt, forums gelezen, én uitgebreid proefgereden). Ik blijf er bij, met uitzondering van echte problemen zoals niet functionerende easy step out functie, motors in noodloop, DVD's die er mee ophouden,... vind ik veel aangehaalde probleme toch wat perfectionisme en muggenzifterij die bij andere merken zeker niet beter is. De nieuwe BMW 5-serie blijft ook piepen als de sleutel in het contact zit.....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenMuggenzifterij ?? Ben ik het niet mee eens. Alles moet werken zoals het moet. Ik kan duizend-en-één dingen opnoemen waar jij voor zou gaan reclameren als ze niet goed moesten werken zoals het hoort. Maar voor een auto,2de duurste aankoop in uw leven,mag het blijkbaar allemaal wel...
Ik zou deze aankoop niet opnieuw doen, ik heb hiervoor altijd vw en bmw gereden en de dingen die erop zaten werkte altijd zoals het hoorde, het enige wat dezelfde ervaring is is het motorgeluid van de vw's.
Vanaf de éérste dag vond ik de insignia qua looks een magnifieke verschijning en was er van overtuigd dat dit onderhuids hetzelfde ging zijn, in combinatie dat op dat moment het gamma bij de concurrenten was verouderd hadden we snel besloten voor deze aankoop.
Het is nu zo ik me al heb neergelegd bij de storende kwaaltjes en dat is geen goed teken wat de huidige domicil betreft van de auto , ik ben op het vlak van auto's nogal matig tot vrij pietje precies.
Moest de kans zich voordoen een acceptabele zaak te doen zal ik het zeker overwegen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chucky Bekijk BerichtenDie mening deel ik ook en wat betreft de extra kost om te rijden met een alternatief duits merk mits een meerprijs van 10000 euro voor dezelfde optie's zal ik de volgende keer toch overwegen en als het echt niet anders kan zal het er één worden in de standaard versie.
Ik zou deze aankoop niet opnieuw doen, ik heb hiervoor altijd vw en bmw gereden en de dingen die erop zaten werkte altijd zoals het hoorde, het enige wat dezelfde ervaring is is het motorgeluid van de vw's.
Vanaf de éérste dag vond ik de insignia qua looks een magnifieke verschijning en was er van overtuigd dat dit onderhuids hetzelfde ging zijn, in combinatie dat op dat moment het gamma bij de concurrenten was verouderd hadden we snel besloten voor deze aankoop.
Het is nu zo ik me al heb neergelegd bij de storende kwaaltjes en dat is geen goed teken wat de huidige domicil betreft van de auto , ik ben op het vlak van auto's nogal matig tot vrij pietje precies.
Moest de kans zich voordoen een acceptabele zaak te doen zal ik het zeker overwegen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jelle Bekijk BerichtenWeet er soms iemand waarin de 130 en 160pk 2.0 cdti verschillen?
Is dit enkel softwarematig of ook mechanisch?
Motor en alle aanbouwdelen zijn krak hetzelfde .
Stuurapparaat ook ,enkel de software verschilt .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chucky Bekijk BerichtenDie mening deel ik ook en wat betreft de extra kost om te rijden met een alternatief duits merk mits een meerprijs van 10000 euro voor dezelfde optie's zal ik de volgende keer toch overwegen en als het echt niet anders kan zal het er één worden in de standaard versie.
Ik zou deze aankoop niet opnieuw doen, ik heb hiervoor altijd vw en bmw gereden en de dingen die erop zaten werkte altijd zoals het hoorde, het enige wat dezelfde ervaring is is het motorgeluid van de vw's.
Vanaf de éérste dag vond ik de insignia qua looks een magnifieke verschijning en was er van overtuigd dat dit onderhuids hetzelfde ging zijn, in combinatie dat op dat moment het gamma bij de concurrenten was verouderd hadden we snel besloten voor deze aankoop.
Het is nu zo ik me al heb neergelegd bij de storende kwaaltjes en dat is geen goed teken wat de huidige domicil betreft van de auto , ik ben op het vlak van auto's nogal matig tot vrij pietje precies.
Moest de kans zich voordoen een acceptabele zaak te doen zal ik het zeker overwegen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk BerichtenMotor en alle aanbouwdelen zijn krak hetzelfde .
Stuurapparaat ook ,enkel de software verschilt .
remschijven vooraan zijn bij de 160pk ook iets groter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichtenremschijven vooraan zijn bij de 160pk ook iets groter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jelle Bekijk BerichtenNog een vraag ivm de insignia: als je het platinum pack neemt op een cosmo is dat dan het gewone leder of het geperforeerde?
Op de site van leaseplan staat er leder (zonder details) maar op die van directlease staat er geperforeerd leder...
Comment
Comment