Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door jelle Bekijk Berichten
    Nog een vraag ivm de insignia: als je het platinum pack neemt op een cosmo is dat dan het gewone leder of het geperforeerde?
    Op de site van leaseplan staat er leder (zonder details) maar op die van directlease staat er geperforeerd leder...
    geen idee, maar geperforeerd leder is een vrij dure optie omdat dit zowiezo samengaat met een geventileerde bestuurderszetel en regelbare zitlengte en zetelverwarming (voor beide zetels). Trouwens ERG goed zittende zetels. Werden door de Duitse ruggenpatientenliga (EGR) uitgeroepen tot één der beste zetels samen met Mercedes.
    Let wel dat enkel zitvlak, rugleuning (middenste delen) uit echt leder bestaan.
    Is bij vele merken trouwens zo.
    onderstaande foto's toont het interieur met de voornoemde EGR-zetels (geperforeerd leder)

het betreft hier wel een ST (break)
    Last edited by ; 21/09/2010, 09:20.

Comment

Nog een vraag ivm de insignia: als je het platinum pack neemt op een cosmo is dat dan het gewone leder of het geperforeerde?
      Op de site van leaseplan staat er leder (zonder details) maar op die van directlease staat er geperforeerd leder...

Geperforeerde lederen zetels kost bij de cosmo 1.950€
      Het platinum pack bij de cosmo biedt de lederen zetels aan voor
      1.446,28€, tel daar 21% btw bij en je komt aan 1.950€.
      Waarschijnlijk gaat het dus over geperforeerde lederen zetels.

Comment

• [quote=chucky;4218506]Die mening deel ik ook en wat betreft de extra kost om te rijden met een alternatief duits merk mits een meerprijs van 10000 euro voor dezelfde optie's zal ik de volgende keer toch overwegen en als het echt niet anders kan zal het er één worden in de standaard versie.
        Ik zou deze aankoop niet opnieuw doen, ik heb hiervoor altijd vw en bmw gereden en de dingen die erop zaten werkte altijd zoals het hoorde, het enige wat dezelfde ervaring is is het motorgeluid van de vw's.

Ik heb ook altijd met VW gereden en net om de vele kleine mankementjes (en ook de look natuurlijk) ben ik veranderd van merk.
        Let er maar eens op hoeveel VW's er niet rondrijden met een niet brandend linkerachterlicht.
        Er even tegen tikken en het werkt weer. Maar dit is al sinds de golf 3 begonnen en bij een golf 5
        zie je er nog. (ook polo, passat, octavia)
        Bij 3 wagens over een periode van 7 jaar meermaals een leeglopende batterij gehad door de originele radio.
        En zo weet ik nog vele dingetjes. Ik kreeg de indruk dat ze daar niet te veel moeite doen om fouten er uit te halen omdat ze toch goed verkopen. Voor de ene onbelangrijk, voor een ander een reden om een ander merk te proberen. Wat niet wil zeggen dat ik nu geen mankementjes heb integendeel, ik heb mijn deel al gehad. Het is blijkbaar overal iets.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• [quote=alanus;4219492]
          Oorspronkelijk geplaatst door chucky Bekijk Berichten
          Die mening deel ik ook en wat betreft de extra kost om te rijden met een alternatief duits merk mits een meerprijs van 10000 euro voor dezelfde optie's zal ik de volgende keer toch overwegen en als het echt niet anders kan zal het er één worden in de standaard versie.
          Ik zou deze aankoop niet opnieuw doen, ik heb hiervoor altijd vw en bmw gereden en de dingen die erop zaten werkte altijd zoals het hoorde, het enige wat dezelfde ervaring is is het motorgeluid van de vw's.

Ik heb ook altijd met VW gereden en net om de vele kleine mankementjes (en ook de look natuurlijk) ben ik veranderd van merk.
          Let er maar eens op hoeveel VW's er niet rondrijden met een niet brandend linkerachterlicht.
          Er even tegen tikken en het werkt weer. Maar dit is al sinds de golf 3 begonnen en bij een golf 5
          zie je er nog. (ook polo, passat, octavia)
          Bij 3 wagens over een periode van 7 jaar meermaals een leeglopende batterij gehad door de originele radio.
          En zo weet ik nog vele dingetjes. Ik kreeg de indruk dat ze daar niet te veel moeite doen om fouten er uit te halen omdat ze toch goed verkopen. Voor de ene onbelangrijk, voor een ander een reden om een ander merk te proberen. Wat niet wil zeggen dat ik nu geen mankementjes heb integendeel, ik heb mijn deel al gehad. Het is blijkbaar overal iets.
          Ik heb dit nooit voor gehad met vw en heb sinds 1999 geen volkswagens meer gehad nadien altijd bmw, mijn vorige was een 520d van 2006.
          Ik had deze weggedaan vermits een nieuwbouw om deze te ontzien en had me een bestelwagen gekocht, terzelfde tijd dat de bouw af was komt de insignia uit en was dadelijk een wow effekt en geen enkele van de concurenten kon me toen bekoren dus aankoop was snel beslist.
          Maar achteraf blijkt er hier en daar toch wat te haperen en de kalverliefde gaat al snel naar een laag pitje, het is nu zo dat ik er me bij neer heb gelegd om verdere frustratie's te vermijden.
          Het is een combinatie van verschillende factoren die dit voortbrengen, gebruikte materialen binnen (kraken), afwerking buiten (pas op globaal gezien goed maar het zijn de kleinere dingen zoals bevestigingen achterbumper, bij mij is het zo dat deze op sommige plaatsen op bevestigingen aan carroserie of binnenbumper een deuk word getrokken, in de zomer ermee naar het zuiden geweest en tussen voorbumper en spatbord was er door de hitte spontaan een opening gekomen van 1cm, het vermogen (160 pk) vind ik niet erg om over te roepen, motorgeluid, problemen telefoonboek, lichtsensoren, wisserintervalregeling enz en dan nog de dingen die aangepast zijn onder garantie.
          De garage heeft me thans altijd goed bijgestaan om alles proberen op te lossen en hier en daar zou er nog iets moeten opgelost worden maar vroeg of laat is de maat vol en de zin ervan af, Ik hou mijn hart vast voor als de garantie om is.

"Mening van een licht teleurgestelde Insignia rijder"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door f.v Bekijk Berichten
            Geperforeerde lederen zetels kost bij de cosmo 1.950€
            Het platinum pack bij de cosmo biedt de lederen zetels aan voor
            1.446,28€, tel daar 21% btw bij en je komt aan 1.950€.
            Waarschijnlijk gaat het dus over geperforeerde lederen zetels.

Affirmatief
            Ttz platinum pack bij een Edition versie omvat enkel het gewone leder. Bij de Cosmo daarentegen is 't geperforeerd. Althans dat is wat men mij heeft wijsgemaakt een aantal weken terug...

Comment

• vandaag voor de eerste keer OPC - versie gezien

en dan nog ineens in beide uitvoeringen
              berline en break

vooral die laatste zaligen bak!

Comment

Weet er soms iemand waarin de 130 en 160pk 2.0 cdti verschillen?
                Is dit enkel softwarematig of ook mechanisch?
                De onderblok van de 110pk is anders dan die van de 130/160pk. Wat bedoel ik met onderblok?Motorblok met krukas, zuigers, drijfstangen,...
                Deze kan dus iets minder koppel aan dan de 130/160pk.

Versnellingsbak van de 110/130 is lichter dan die van de 160pk, behalve de automaat die is dezelfde voor de 130/160pk.

De bovenblok (cylinderkop) is voor de drie versies dezelfde.

Verstuivers en turbo zijn voor de 3 versies dezelfde

Comment

• dvd800

ben in bezit van insignia uit juli-2009, voorzien van DVD800. Vorige week een geheel nieuwe insignia met DVD800 gezien en toen viel mij op dat de display veranderd is. Als ik bijvoorbeeld in mijn auto volume verander komt er over het hele scherm een cirkel met volume instelling, in die nieuwe blijft beeld gelijk en verschijnt alleen rechtsonder iets. Daarnaast was die nieuwe insignia voorzien van kaarten 2010-2011. Bestuurder vond het geen enkel probleem als ik die kaarten naar mijn auto zou zetten. DVD kon echter niet gelezen worden.

Daarom de auto naar de garage gebracht voor update, maar ik zie geen verschil.

Weet iemand of de software geupdate kan worden zodat die nieuwe 'look' op mijn auto komt?
                  Kan ik in mijn auto de -originele- DVD met kaarten 2010-2011 niet lezen vanwege beveiliging? Dan ben ik heel benieuwd hoe Opel dat heeft geregeld, hoe kan ik dan ooit nieuwe kaarten inlezen?

Comment

• Ik heb van een collega de kaarten 2010-2011 probleemloos geïnstalleerd over mijn huidige 2009-2010 kaarten.
                    Je bent er wel een uur zoet mee als je Benelux en Frankrijk wilt installeren.
                    Zodra je hem insteekt vraagt hij om een softwareupdate te doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door split-second Bekijk Berichten
                      Ik heb van een collega de kaarten 2010-2011 probleemloos geïnstalleerd over mijn huidige 2009-2010 kaarten.
                      Je bent er wel een uur zoet mee als je Benelux en Frankrijk wilt installeren.
                      Zodra je hem insteekt vraagt hij om een softwareupdate te doen.
                      Wie van de groep uit het Antwerpse heeft de nieuwe kaarten DVD?
                      Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                      Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                      Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                      Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                      Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                        Wie van de groep uit het Antwerpse heeft de nieuwe kaarten DVD?

nope

mijne is van 6/2010 en heeft nog de "oude"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
                          nope

idem hier

Comment

nope

Idem dito , nieuwe wagen , 'oude' kaarten ...

Comment

nope

De mijne is van 2009 maar de garage heeft na de originele wel al 2 cd's met updates doorgevoerd. Ik weet wel niet welke jaargang het is.
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hansa Bekijk Berichten
                                De Technical Grey Insignia ST Edition EcoFlex 130pk met een mooi platinum pack bovenop, wordt mijn nieuwe leasewagen gedurende de volgende jaren.

Schitterend pack trouwens :
                                * metaalkleur
                                * mistlampen voor
                                * Parkpilot voor/achter
                                * Chromatische achteruitkijkspiegel
                                * Koplampen met schemersensor
                                * Ruitenwisser met regensensor
                                * DVD800 navi / Bluetooth
                                * AFL / BiXenon
                                * (Beige) Leder interieur

Daarbovenop koos ik nog voor de 18 duims 5dubbele spaken.
                                Mijn nieuwe wagen werd perfect geleverd op de afgesproken dag, en staat nu al 4 dagen in de garage. Nu is 't nog ongedurig wachten op de papieren... Hopelijk kan ik er dinsdag mee naar Duitsland...

Comment

Mijn nieuwe wagen werd perfect geleverd op de afgesproken dag, en staat nu al 4 dagen in de garage. Nu is 't nog ongedurig wachten op de papieren... Hopelijk kan ik er dinsdag mee naar Duitsland...
                                  Da zal wel he,normaal komen de papieren 3 dagen na de auto aan.

Comment

• jaja, de papieren van de auto zijn er ook al, maar ik bedoelde eigenlijk de rompslomp van de papieren van de leasing, verzekering, nieuwe nummerplaten, ...

Comment

jaja, de papieren van de auto zijn er ook al, maar ik bedoelde eigenlijk de rompslomp van de papieren van de leasing, verzekering, nieuwe nummerplaten, ...

zal wel inorde komen....wel wat aan hun vel zitten (leasemaatschappij)

Comment

• Gekraak in midden console bij mdj 2009 is makkelijk op te lossen , als je intresse hebt moet je maar wat laten weten . groetjes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                          zal wel inorde komen....wel wat aan hun vel zitten (leasemaatschappij)
                                          't Ziet er naar uit dat 't niet zal in orde komen

Net een email ontvangen van de leasing : "Blijkbaar is er een probleem bij de DIV met het inschrijven van wagens van Opel. Het chassisnummer dat moet ingegeven worden wordt niet herkend door hun computersysteem. Opel en de DIV zijn hiervoor dringend op zoek naar een oplossing maar voorlopig hebben wij de platen dus nog niet kunnen aanvragen."

Nog iemand ervaring mee (gehad) ?

Comment

Working...
                                          X