Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zo na een tijdje leuk mee te hebben gelezen ook maar een accountje aan gemaakt.
    Zoals mijn hand tekening al zegt hebben we (mijn ouders ben zelf net 18:p) hier een insignia sports tourer edition 130pk/96kw in Sovereign Silver met 8Jx18" 'Design 4/G' velgen (zijn aan het rondkijken naar 20" opc line velgen.

paar puntjes;

- Het gekraak van de middenconsole heb al paar dingen gelezen dat ze het kunnen oplossen dus dat zullen we eens bekijken.

-En een probleempje met de tmc medingen we wonen +/- 1 km van een autoweg af en steeds als we in de buurt komen begint het mevrouwtje onder het dashbord te praten over werkzaamheden.
    Tmc berichten staan uit maar het blijft nog steeds nu heb ik in het engineering menu
    tmc ook maar uitgevinkt en weet nu niet of ze nog iets gezegt heeft.

Verder zijn we er wel blij mee koppel is ongeloofelijk tov astra uit 1997. :p

En als ik het goed kan opmaken mogen we blij zijn met de "weininge" opties die we hebben.

mvg nvt

Comment

• Heb vrijdag wagen binnen gedaan voor veiligheidsnazicht, gekraak middenconsole en (soms) foutmelding van parkeersensoren.
      Gekraak is opgelost ( hebben het één en ander gesmeerd en isolatie geplaatst achter middentunnel) en hebben ondervonden dat er soms één parkeersensor kortsluiting geeft.
      Garage gaat nieuwe sensor bestellen, laten spuiten en daarna vervangen.

Al bij al, kleine problemen (kinderziektes) die geleidelijk één voor één opgelost worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
        Wel,ik zie het toch enigzins anders. Ik ben kritisch omdat ik daar veel geld voor betaald heb,ook voor dingen die niet goed of maar half werken. Daar is topgeld voor betaald en daar moet ik dan ook een topauto voor in de plaats krijgen. Niet één met opties die niet werken zoals ze zouden moeten. Als jij een wasmachine koopt en ze zeggen dat die met 100 liter moet spoelen en ze spoelt maar met 50 liter zodat uwe was niet zeeploos is,dan ga je terug naar de winkel en vraagt een andere,hier kan dat dus niet. Ik heb bv een Eye camera van 500 euro bijgenomen en die werkt van geen kanten,zelfs niet na vele updates en zelfs vervanging.
        Maar krijg ik mijn geld daarvan terug ? Nee hoor,geen probleem voor mij maar dan moet het feilloos werken natuurlijk want 500 euro is toch nog altijd 20.000 bfr hé.
        Automatische lichten moeten aangaan als je 50 meter ver in een tunnel bent en niet na 1 km he. Anders heeft deze functie weinig zin. enz...
        Iedereen ziet dingen anders en in een ander perspectief.
        Ik heb ook een Focus gehad als aanloopwagen en ik vond die goed en stil rijden.
        Zo zie je maar dat de ene zijn mening de andere niet is.
        wel gelijk heb je , je moet krijgen waar je voor betaald , ( ben er eindelijk ook eens terug op het forum , met mij gaat het slechter als met de insignia , ben wat aan het afstoten( longen) ....maar dat is voor een ander forum :-) ).
        ik betaal goed geld om een functie te hebben welke ervoor zorgt dat ik gemakkelijk zou kunnen uitstappen , zetel gaat mooi achteruit ( wel niet ver genoeg naar mijn goesting ) maar als ik wil instappen gaat de zetel al vooruit voordat ik erin zit , je zou toch denken dat die mannen die zoiets ontwerpen iets slimmer zouden zijn he .iemand die moeilijk uit de wagen geraakt geraakt meestal ook moeilijk in de wagen , hoe moeilijk kan het zijn om te zorgen dat je zetel pas vooruitgaat als je de sleutel op het contact steekt .
        mijn wagen heeft ondertussen een viertal dagen in de garage geweest om verschillende dingen op te lossen , veel mechanische fouten en een boel electronische ( waarvan ik direct het antwoord krijg , "dat kunnen we niet oplossen, wij kunnen dat niet programmeren" .
        ok dat versta ik , maar zorg er dan wel voor dat de juiste personen kunnen aangesproken worden zodat die dingen opgelost zijn .
        ook opties verkopen die blijkbaar niet compatibel zijn met de wagen kunnen bij opel, had antidiefstalbouten aangeschaft , en heb al van in het begin een chimmy , na balanceren was die chimmy er nog , terug naar de garage , blijkbaar zijn de bouten de reden dus bouten eraf en het zou in orde zijn ( heb het nog niet kunnen proberen , was teveel file ondertussen en heb nog maar 2 maal kunnen bollen met de wagen )...... nu zit ik met een koppel bouten die betaald zijn en die nu mooi in het doosje zitten te wezen in de wagen.
        je zou verwachten dat voor het geld dat je betaald iets betere afwerking en kwaliteit krijgt , loshangende rubbers ( die na herstelling nog loshangen , het is wel niet voldoende de strip los te maken en de weerhaakjes terug te plooien , komt na een tijdje terug los gewoon een kwestie van dagen ) , krakende consoles , brommende airco's , airco's die na nazicht blijkbaar geen output meer geven ( blazer staat altijd op nul de laatste tijd ) , automatics die doodvallen ( was in orde voor 1 dag , gewoon zalig , kickdown en ineens vooruit , dag later was dit gedrag weer weg ),spiegels die naar parkeerstand gaan bij het rijden , eye's die op de snelweg doodleuk zeggen dat je maar 50 mag ( ? , en ben er zeker van dat ik sneller mocht , denk dat hij de snelheidsbeperkingen van de vrachtwagens leest ) , gps die op het scherm toont dat je rechtdoor moet en doodleuk zegt dat je rechts moet afslaan , terwijl ik uit ondervinding weet dat ik links moet afslaan ( ? ).7
        beschermstrips die worden geplaatst zonder de wagen ( deuren , gewoon vuil afgewreven ) te wassen .
        zwarte spikkels die over je wagen verspreid zijn (olie spatjes denk ik , alhoewel hoe hard kan olie worden).
        dingen die keer op keer vergeten worden ( beschermingsfolie bumper , ter bescherming van de bumper , om incidentjes te voorkomen met de rolstoel (krassen) )
        en nu ben ik dingen aan het mixen denk ik ( garage en assemblage ) , het gaat er gewoon over dat ik heel mijn leven nog nooit zoveel last heb gehad dan met een opel ( en ik koop de opel gewoon om papa plezier te doen ) , met de omega hebben ze de motor half moeten vervangen door brom , de zafira werd geleverd met een kras aan het dak , welke nooit is opgelost ( wat weggepolierd zodat het niet meer zo opviel ) en de insignia die van in het begin vannalles verkeerd deed , lichten ruitenwissers , automaat , ac met eigen goesting , zetels die zelf een eigen leven leiden , verbruik en geluid, spiegels die open gaan en je ruiten open zetten en omgekeerd ( gisteren was ik nog met de ab aan het spelen en was op de knop deuren dicht aan het duwen zodat de pinkers aan gingen , gewoon om iemand zijn aandacht te trekken gingen mijn spiegels gewoon open staan (?, begrijpen wie begrijpen kan )enzovoort , sorry mischien had ik dan toch maar een lada moeten kopen ( grote grin grin en echt zo niet helemaal bedoeld , maar je zal wel begrijpen waar ik heen wil).als ik zelf wil dat de ruitenwisser bij zonnig weer over de zuiten zwiert zal ik dat zelf wel beslissen dit moet de wagen voor mij niet doen , hij moet gewoon zorgen dat als het regent de ruitenwisser opslaat en vooral dat hij de regen kan volgen , hij reageert gewoon te traag en zeg niet zet hem wat gevoeliger he , want an rij ik de hele zonnige rite met geactiveerde ruitenwissers, en vooral niet zeggen "zet ze dan af" , je koopt een functie om daar gebruik van te kunnen maken niet om te kunnen zeggen " ziedes , khem veeel opties , moar ze marcheren wel ni"
        het is een bloedmooie wagen , de zetels zitten gewoon zalig ( en als rug patiënt mdet 10 kapotte wervels kan ik dat wel degelijk beamen) , maar hij veeeeel te vroeg op de markt gebracht zodat hij nog vol fouten zit.
        nog zoiets waar ik me aan erger is dat ik bv regelmatig zelf eens moet gaan zien ( met het knopje phone ) of er geen bericht is binnen gekomen , hoe moilijk kan het zijn een envelopje op het scherm te toveren op de plaats waar ook je tp en bt teken staan , of een popup met een toontje .
        en dat mensen die goed geld hebben betaald voor hun wagen ( de mijne ligt rond de 36k ex btw dus 44k inc) reclameren dat er iets niet in orde is is te begrijpen.alleen is het iets moeilijker om zoals met een radiootje gewoon terug naar de winkel te stappen en een nieuw te krijgen , ik zeg nog de eerste keer voor te lachen " alez een keer eens goed in de garage en klaar" niet dus , het blijft duren.

en dan het wachten voor het in orde is , gewoon degoutant , een lakfout in de wagen geleverd op 06/08/2010 ....... is nog niet opgelost. ben vrijdag naar de carrosserie geweest en daar was het " ja daar weten we niets van " , in de garage , ....jaja het is in orde rijd maar naar de carrosserie.

de enige momenten dat ik al plezier heb gehad in mijn wagen is de momenten dat hi voor de deur staat en ik er eens kan naar zien , de moment dat ik instap begint het ge-erger al .

sorry jongens moest ik te erg zeuren , ( ligt ook aan het fijt dat ik een beetje aan het creperen ben ) , maar als je iets koopt moet het in orde zijn zeker voor een artikel van een waarde van deze omvang. het moet gewoon van mijn lever ,...... ff ventileren.

ps polleke : dat van die was machine heb ik voorgehad he , op den duur mocht ik nog maar een kwartje van een blokje zeep gebruiken ( hun uitleg was dat ik teveel zeep gebruikte , mijn vrouw heeft zo vier jaar lang het machientje mogen kantelen na elke was , de uitleg was ne miele kan niet slecht zijn , wel zuinig , een kwartje zeep en vuile was achteraf vind ik niet in orde .............. gewoon buitengegooid ( een voorwerp dat iest mider kost dan een wagen gooi je toch gewoon weg he ;-) )
        moet ermee stoppen begin teveel fouten te schrijven, hoop dat ie ooit in orde komt
        @d-s : kan jij eens vragen wat een setje winterbanden met velg en tpms kost en wat het kost om die vinnetjes te placeren ( afgewerkt met vinnekes inc , ex btw) stuur maar gewoon een pm want als ik dat in de garage vraag ( al 2*gedaan ) krijg ik geen antwoord, en weet jij toevallig een adres gegeven van een hogere geplaatste dan een garagehouder of klantendienst bv hoofd after sales -zodat ik eens mijn beklag kan doen.

voor de rest , groetjes mannen ( en vrouwen ) en profiteert nog van het goede weer , laat het niet aan je hart kmen zoals ik het doe
        Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyGazet Bekijk Berichten
          Ik heb 48000 km op de teller. Ik heb een 5 deurs 160 pk automaat en heb een gemiddeld verbruik van 9,2 L. Enkel als ik lange stukken op de snelweg doe (kust) zit dat gemiddelde lager. Ik ben wel een sportieve rijder. Dat, automaat en airco hebben hun weerslag op het verbruik. Jaja,comfort en rijstijl hebben hun prijs.
          .
          wel ik ben de gelukkige geweest de eerste direct ingespoten diesel van fiat te hebben gehad de wagen woog 2000kg( was zo zwaar wegens volledig uitgerust en airco ect , en was een vliegmaschien....maar dan een met het geluid van ne trakteur en het verbruik van een brommerke.
          dat ding verbruikte 4.6l/100km ( en te weten dat de ac compressor toen nog altijd aangedreven werd), als dit ongeveer 20..25 jaar geleden kon waarom nu dan niet meer . geloof me .....ze moeten van hunne naft af ;-)

groetjes
          Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
            Polleke,
            Begrijp me niet verkeerd hé, je hebt 100% gelijk met je opel eye. Als mijn AFL niet zou werken (terwijl ik er wel goed geld voor betaald heb) of mijn airco doet het niet breek ik waarschijnlijk ook de boel af... De enige vraag die ik me soms stel is het volgende: STEL dat (voor dezelfde prijs) geen speedlock of automatische verlichting zou inbegrepen zijn, zou je de wagen dan laten staan en iets anders kopen? Los van specifieke gevallen die bepaalde functies echt nodig hebben (vb easy step in/out voor mensen slecht te been bijvoorbeeld) vind ik sommige "problemen" toch wat uit proportie getrokken. Als de automatische verlichting (die met uitzondering van de Kennedytunnel en de Craeybeckxtunnel) toch zeer goed werkt (misschien ligt het aan de verlichting van die 2 specifieke tunnels?) te laat inspringt naar mijn zin zet ik toch gewoon zelf het knopje om? Bovendien hebben we allemaal mooie daytime running lights dus da's ook niet zo'n ramp. Nog niet zo lang geleden reden we allemaal met cassetjes... dus als de USB poort raar doet met de Iphone hang ik hem gewoon met het AUX kabeltje aan de radio. Werkt perfect. Als het piepje van de sleutel in het contact bij open deur op mijn zenuwen werkt dan haal ik hem er gewoon af of doe de deur dicht. Het piepje van de gordel is verplicht (voor NCAP) maar die moeten we toch allemaal dragen. Ik bedoel maar, als je een Superdeluxe Dell computer hebt en je moet office sluiten en weer opstarten omdat hij blijft hangen blijft die Dell toch een goeie pc? Of ben misschien toch te tolerant... Er blijven natuurlijk nog genoeg serieuze dingen over (waar ik dus van gespaard blijf)... Just food for thought...
            hoi,

wat die automatische verlichting betreft heb je gelijk , het hangt er gewoon vanaf welke verlichting er brandt gele of witte , heb een test daaromtrent mee gedaan , en het maakt een groot verschil.
            en wat die andere dingen betreft , ken je het verschil tussen een corsaatje en insignia van hetzelfde bouwjaar ?
            wel zo'n 30k en bij de corsa werken al die dingen die bij de insignia verkeerd lopen , je krijgt er zelfs nog een verwarmd stuur bij ook.
            ( het corsaatje wordt blijkbaar gebouwd in een land waar ze gelukkig zijn met een klein loontje en voor dat klein loontje hun wel degelijk willen inzetten).

groetjes
            Erwin
            Last edited by ; 04/10/2010, 12:11.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
              Het werkt wel,verkeersborden leest ie feilloos.
              Enkel krijg ik op de autosnelweg wel meer dan 20 keer de melding dat ik daar maar 90 of 50 mag rijden,ook al is er geen verkeersbord te zien. En nee,hij leest niet de stickers vanachter op de vrachtwagens,enkel als je dicht genoeg rijdt wel
              en zelfs matrix borden
              (?) wat is dicht genoeg , tegen 140 op het derde baanvak , is dat dicht genoeg ?

groetjes
              Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
                Ik ook alles wat ik kon maar opletten !!

voor de ding dong weg te krijgen moet je blijkbaar een modeljaar 2010 hebben .
                Heb het verleden week bij een 2009 gedaan en die bleef ook lekker ding dongen .

electronica hé
                dus als je de bcm vervangt zou dit dan wel moeten gaan ?, mischien onthouden als je ooit problemen hebt met de bcm en an vragen of ze een type steken die alles aan kan ( bv een my2010 versie ).

groetjes
                Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scheepie Bekijk Berichten
                  Willem,

Ik heb precies hetzelfde te horen gekregen van de dealer. In eerste instantie werd mijn ST geleverd omstreeks 15 oktober. Dat werd 3 weken eerder en gisteren laat de dealer weten dat de wagen ook tegengehouden wordt i.v.m. kwaliteitscontrole. Weet hier iemand meer van ? Komt dat misschien omdat deze model 2011 zijn ?
                  Mijn ST wordt me deze namiddag overhandigd. Moet ik me nu zorgen maken dat ze de mijne niet achterhouden voor een kwaliteitscontrole ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
                    Arnold, Ik had het over het ding/dong als de sleutel in contact zit, de automatische lichten die te traag aanspringen, USB die met sommige versie Ipod/Iphone rare dingen doet,... allemaal kleine dingen hé Zoals ik zei, als mijn AFL, zetelverwarming, DVD800, elektrische achterklep,... niet zou werken dan breek ik ook kot af zenne.

Of zoals bij audi, auto op slot doen na parkeren, ne uur terugkomen en alle ramen volledig open... :-) Foutje!!!

Wou gewoon zeggen dat we allemaal rotverwend zijn met nen dikke insignia onder ons kont EN dat ik er SUPER tevreden van ben (en ik ben echt niet de gemakkelijkste wat auto's betreft ).
                    maar dan nog nog niet zo verwend als dan me ne c5 , stond overlaatst ergens aan en winkel op het trottoir te wachten tot het vrouwtje haar boodschappen had gedaan , komt daar een c5 aangevlogen , dame remt nogal bruut , pinkers flikkerde zeer snel , gooit haar deur open en stapt uit en loopt van haar wagen weg ( heb haar geen ab of dergelijke zien vasthouden ) terwijl ze wegliep sloten de deuren mooi klapte de spiegels in en ging het alarm op.

dat is verwend , of op een knopje duwe en de wagen vanzelf laten parkeren zonder te sturen , dat is verwend , al die andere dingen zijn in deze tijd gewoon gewoontjes vind ik .

we leven in een periode waar je met een simpele sms te sturen kan zorgen dat je woning op temp staat , de koffie klaar staat en je bad alvast is volgelopen, als die dingen kunnen ( samen met een sonde naar mars die dan nog werkt ook) , mogen we toch verwachten dat we als we voor 8k btw in opties kopen deze feilloos ( ofwel na herstelling ) werken he . als ge n'n aansteker van 1 euro koopt en die werkt niet gooi je die gewoon weg , ik zie je dat niet met een insi doen hoor .

groetjes
                    Erwin

ps : moest ik te negatief overkomen , nix van aantrekken - zit in een moeilijke periode medisch en als er dan nog zo'n onnozel dingen bijkomen als nen oto weet je het wel hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                      dus als je de bcm vervangt zou dit dan wel moeten gaan ?, mischien onthouden als je ooit problemen hebt met de bcm en an vragen of ze een type steken die alles aan kan ( bv een my2010 versie ).

groetjes
                      Erwin

Met wat het juist te maken heeft weet ik begot niet .
                      Wss een combinatie van....
                      feit is dat je een 2009 niet hetzelfde programmeert als een 2010
                      tis te zeggen ,je doet hetzelfde maar krijgt niet hetzelfde .

btw stel je vragen over die winterwielen en zo een via pm want ik weet nu al nimeer wat er allemaal geschreven staat
                      geheugen is een zift

Comment

• [quote=chucky;4219714]
                        Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten

Ik heb dit nooit voor gehad met vw en heb sinds 1999 geen volkswagens meer gehad nadien altijd bmw, mijn vorige was een 520d van 2006.
                        Ik had deze weggedaan vermits een nieuwbouw om deze te ontzien en had me een bestelwagen gekocht, terzelfde tijd dat de bouw af was komt de insignia uit en was dadelijk een wow effekt en geen enkele van de concurenten kon me toen bekoren dus aankoop was snel beslist.
                        Maar achteraf blijkt er hier en daar toch wat te haperen en de kalverliefde gaat al snel naar een laag pitje, het is nu zo dat ik er me bij neer heb gelegd om verdere frustratie's te vermijden.
                        Het is een combinatie van verschillende factoren die dit voortbrengen, gebruikte materialen binnen (kraken), afwerking buiten (pas op globaal gezien goed maar het zijn de kleinere dingen zoals bevestigingen achterbumper, bij mij is het zo dat deze op sommige plaatsen op bevestigingen aan carroserie of binnenbumper een deuk word getrokken, in de zomer ermee naar het zuiden geweest en tussen voorbumper en spatbord was er door de hitte spontaan een opening gekomen van 1cm, het vermogen (160 pk) vind ik niet erg om over te roepen, motorgeluid, problemen telefoonboek, lichtsensoren, wisserintervalregeling enz en dan nog de dingen die aangepast zijn onder garantie.
                        De garage heeft me thans altijd goed bijgestaan om alles proberen op te lossen en hier en daar zou er nog iets moeten opgelost worden maar vroeg of laat is de maat vol en de zin ervan af, Ik hou mijn hart vast voor als de garantie om is.

"Mening van een licht teleurgestelde Insignia rijder"
                        oi,

idd vallen onder garantie , en die garantie houd in " sorry, maar daar kunnen wij niets aan doen, dat is programmeer werk " , of " hoe is dat niet de normale werking ? ". zo is het toch bij mij al tot nu toe geweest , mechanisch garantie ok ( alhoewel , een loshangende rubber onderkant drempel achterdeur lostrekken en de weerhaakjes terugplooien is nu niet bepaald een vorm van reparatie , na een dag komt de rubber al terug los).

wat bumper betreft , ik denk dat dit het stevigste stuk is aan de wagen , ongeveer 1 maand geleden zijn ze in mijn bumper gereden met een trekhaak , nu na nazicht blijkt de bumper een stuk verf te zij n verloren maar niet vervormd , wel is de impact zo groot geweest dat de rand van de gril op verschillende plaatsen gebarsten is .
                        en dan komen we bij opel verzekering ( omnium verzekerd 0 euro frandchise ) , blijkbaar is de tegenpartij niet verzekerd + vluchtmisdrijf en ligt het bedrag (nieuwe nummerplaat, bumper demonteren , volledig spuiten , nieuwe gril , monteren( ik veronderstel dat dan ook de mistlampen en chroom en sensors gedemonteerd en gemonteerd worden) ) onder de 900 euro ex btw ( graaf he terwijl dan bv een kleine stoeprandschade , bijkanst niet te zien meer dan 200 euro kost ), en omdat die onder de 900 euro zou liggen mag ik het boeltje zelf betalen , OPEL, WIR LEBEN AUTOS, OPEL Verzekering , het product voor UW OPEL.
                        jawadde , zit op het moment op een stadium dat ik nog liever een taxi neem dan met dat stuk $$*(/!!$ù rond te rijden , heel mooi om voor de deur te zetten en naar te kijken maar dat is het dan ....................
                        , ondertussen juist een telefoontje , der komt ne expert bij mij thuis zien ( voor ne bumper ), alez ja we zien wel .

groetjes
                        Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                          Mijn Insi is nu enkele manden oud en 8000km...
                          Het onrustig schakelen word alsmaar erger, en nog lastiger is dat hij soms tot 4500t/m
                          gaat voor hij hoger schakelt.

Deze week opnieuw dat hoog verbruik gedurende ongeveer 30km.
                          Regenereren DPF is nu bijna 2x per week, is dit normaal?

Las hier onlangs dat er in november een major update zou komen... dus zal ik nog maar even wachten...
                          oi,

die van mij schakelt ook niet rustig , soms op 2000..2500 toeren soms op 4000..4500 toeren.ook valt ie dood bij kickdown. na nazicht heef ie een dag goed geschakeld , weet niet wat ze gedaan hebben , blijkbaar zou er ook een probleem zijn met de interactie tussen automaat en flexride als je deze hebt.

groetjes
                          Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeterPan2840 Bekijk Berichten
                            Vandaag vastgesteld dat zowel de optie 'automatisch ontwasemen' als 'Achterruitverwarming automatisch aan' niet werken , ook al staan ze beide op 'Aan' in het menu.

Ik veronderstel dat deze beiden moeten in actie schieten op het moment dat men het contact aanzet of de motor start.

Heeft er nog iemand hiermee problemen ?
                            wel nu je het zegt, had al gemeld dat mijn automatische ac niet naar behoren werkte normaal moet ie toch eerst ( als het wat kouder is bv een 8 a 10 ° ) eens goed vanvoor blazen , ook van het quickheat systeem weet ik niet of dit werkt .iemand een idee hoe je dat kan zien of voelen

groetjes
                            Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hansa Bekijk Berichten
                              Mijn ST wordt me deze namiddag overhandigd. Moet ik me nu zorgen maken dat ze de mijne niet achterhouden voor een kwaliteitscontrole ?
                              Zijn de 2 heren die dit vermeldden geen Nederlanders ?

Misschien heeft het daarmee te maken ? Ik zou er me niet druk in maken

Enne, plaats eens wat foto's aub. Wil eens zien hoe die Rapid Warm afwerking er in het echt uitziet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marc 99 Bekijk Berichten
                                Ik heb de mijne vorig jaar laten herstellen bij " Raats Motorsport " in Brecht . Reken op zo'n 100 € per velg . Zeer goed resultaat , echt als nieuw . Heb nu een bandmaatje meer laten leggen (255/35-20 , OPC maat ) . Alhoewel bijna niet zichtbaar geven zij een echt betere bescherming tegen stoeprandschade : reeds getest bij een gehaast parkeermaneuver .
                                Ook mijn bloeddruk tegen hartaanvalwaarde bij het horen schuren tegen de stoep , echter geen schade (oef) .
                                Vorige week mijn wagen binnengedaan voor een update van de airco ( TSB 2550) en het verhelpen van de krakende middenkonsole ( TSB 2524) . En als het goed is mag het ook gezegd worden ( G-man Noorderlaan) : geen kraakje of ruisje meer te horen . Ze hebben zelfs ongevraagd mijn versnellingspook gesmeerd .
                                idd geen ruisje meer, heb dat ook , heb zelf het gevoel ( en niet alleen het gevoel ) dat het systeem niet meer werkt , ik heb hem in alle eerlijkheid achteraf gewoon zijn blower niet meer horen / voelen opzetten
                                dat kraken is een andere zaak ik moet maar een tegen die zilveren rand rond de pook te drukken (automaat ) en je hoort hem kraken.en ook bij de noorderlaan.

Groetjes
                                Erwin

Comment

• Oei Erwin, spijtig te horen dat het niet goed met je gaat (zowel met je auto als met jezelf)
                                  Ik hoop beterschap voor jullie beiden.
                                  Ik ben ook nog op de sukkel (medisch weliswaar)...ik blijf sukkelen met m'n voet

Nu tijd voor wat positiever nieuws : De insignia! Hij blijft het goed doen (en wordt zelfs beter!)
                                  De trillingen in het gaspedaal en de versnellingspook zijn intussen fel verminderd.....blijkbaar na ongeveer 4000km begint de motor rustiger te draaien (de garage snap het ook niet, maar het verschil is duidelijk voelbaar
                                  Ik ben laatst nog even naar de garage geweest om de slang van de turbo beter vast te zetten (er werd een betere klem op de slang gemonteerd) Voor diegenen die ongerust zouden zijn; er zit onderaan de metalen buis nog een kraag (mj2010) zodat de slang er bijna niet meer af kan)
                                  Voor de rest blijft alles probleemloos werken (lichtsensor, ruitenwissersensor,...)
                                  Bij het eerste onderhoud zullen ze kijken of hij nog een update nodig heeft (momenteel heeft hij er nog geen enkele gekregen (model 2010 (juni))

groetjes, Wim

Weer eens naar de ardennen geweest en het blijft genieten! Ik ben benieuwd of het verbruik ook stilaan aan het dalen is...als ik de volgende keer ga tanken zien we dat wel !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichten
                                    ben jij dan omnium verzekerd, en neemt de verzekering dit gewoon aan?

grtjes
                                    hmmm...... vraag me dat ook af , heb hier een zaakje lopen wat ik zelf zal mogen ophoesten , en heb in colere vorige week mijn velgske ook tegen de rand gezet , goe gereust , maar geen kappen in. +- 200 euro bij gman.

Groetjes
                                    Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                                      Ik heb een omnium zonder franchise. De expert was langs gekomen en goedgekeurd. Heb zelfs ook nog een druksensor bijgekregen.
                                      ik ook , bij opel verzekering , 0euro franchise , sta in bm 0 - 50% al zeker 15 jaar in omnium zonder schade.
                                      als ik de bumper kosten die iemand anders veroorzaakt heeft durf ik niet te vragen hoe het zit met mijn velg , laat hem wel zelf herstellen

blijkbaar wil 0euro franchise zeggen dat als je meer dan 900 euro (in mijn geval) kosten hebt het niet zelf moet betalen ligt het lager mag je 775 euro ophoesten als je bij een opel garage zelf gaat anders mag je de volledige 900 euro ophoesten.

Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rorevise Bekijk Berichten
                                        Week geleden heb ik bericht dat in mijn Insignia (juli 2009) de kaarten van de DVD 2010-2011 niet in te lezen zijn. Op het duitse forum is hierover het volgende geplaatst:

"Beim neuen Kartenmaterial 2010/2011 GIBT ES KEIN UPDATE momentan. Die 2011er Modelle haben neue Software drauf wo das "alte" Kartenmaterial 2009/2010 NICHT mehr läuft. Und auf den Modelljahren 2010/2010,5 läuft das neue Kartenmateria 2010/2011 NICHT ! Habe mehrere Insis damit ausprobiert in beide Richtungen. Und Telefonat mit OPEL ebenfalls wie schon geschrieben. Momentan noch kein Softwareupdate verfügbar um das neue Kartenmaterial nutzen zu können!!!"
                                        oi,

zou dit alleen software related zijn of ook hardware , stel je voor: wil je bv volgend jaar een nieuwe kaartupdate , krijg je de factuur
                                        200 euro kaartdvd
                                        1500euro ( bv ) voor het vervangen van je unit
                                        lekker leuk voor diegene die een model van voor 2011 hebben

groetjes
                                        Erwin
                                        Last edited by ; 04/10/2010, 15:37.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
                                          Met wat het juist te maken heeft weet ik begot niet .
                                          Wss een combinatie van....
                                          feit is dat je een 2009 niet hetzelfde programmeert als een 2010
                                          tis te zeggen ,je doet hetzelfde maar krijgt niet hetzelfde .

btw stel je vragen over die winterwielen en zo een via pm want ik weet nu al nimeer wat er allemaal geschreven staat
                                          geheugen is een zift
                                          hmmm, denk al te weten hoe het komt , hoogstwaarschijnlijk door die nieuwe ecu tricore beveiliging , wordt anders aangesproken geprogrameerd.

groetjes
                                          Erwin

Comment

Working...
                                          X