Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
    Oei Erwin, spijtig te horen dat het niet goed met je gaat (zowel met je auto als met jezelf)
    Ik hoop beterschap voor jullie beiden.
    Ik ben ook nog op de sukkel (medisch weliswaar)...ik blijf sukkelen met m'n voet

Nu tijd voor wat positiever nieuws : De insignia! Hij blijft het goed doen (en wordt zelfs beter!)
    De trillingen in het gaspedaal en de versnellingspook zijn intussen fel verminderd.....blijkbaar na ongeveer 4000km begint de motor rustiger te draaien (de garage snap het ook niet, maar het verschil is duidelijk voelbaar
    Ik ben laatst nog even naar de garage geweest om de slang van de turbo beter vast te zetten (er werd een betere klem op de slang gemonteerd) Voor diegenen die ongerust zouden zijn; er zit onderaan de metalen buis nog een kraag (mj2010) zodat de slang er bijna niet meer af kan)
    Voor de rest blijft alles probleemloos werken (lichtsensor, ruitenwissersensor,...)
    Bij het eerste onderhoud zullen ze kijken of hij nog een update nodig heeft (momenteel heeft hij er nog geen enkele gekregen (model 2010 (juni))

groetjes, Wim

Weer eens naar de ardennen geweest en het blijft genieten! Ik ben benieuwd of het verbruik ook stilaan aan het dalen is...als ik de volgende keer ga tanken zien we dat wel !
    oi,

weet ge eens medisch op de sukkel is r geen enkele garage die je kan depanneren , je wordt er soms moedeloos van en krikkel en niet te genieten , ge kent dat he ....denk je het loopt eindelijk goed krijg je ander nieuws waaruit blijkt dat doordat een bepaald orgaan beter werkt andere beginnen te falen. en theeft nix met roddage te maken he .
    wel fijn te horen dat je motor beter begint te werken, mischien rond de 10k nix trilling meer. heb de indruk dat jouw soft toch nog beter is dan de onze waar dat piepje nog maar 15 seconden gaat. las daarstraks iets over een major update in november, iemand? mischien dat dit wel de oplossing gaat zijn .......

groetjes
    Erwin.

Comment

Voor de rest blijft alles probleemloos werken (lichtsensor, ruitenwissersensor,...)
      Bij het eerste onderhoud zullen ze kijken of hij nog een update nodig heeft (momenteel heeft hij er nog geen enkele gekregen (model 2010 (juni))

groetjes, Wim

Weer eens naar de ardennen geweest en het blijft genieten! Ik ben benieuwd of het verbruik ook stilaan aan het dalen is...als ik de volgende keer ga tanken zien we dat wel !
      Hallo Wim,

Werken bij u de opties 'Automatisch ontwasemen' en 'Achterruitverwarming automatisch' ( comfortinstellingen ) ?
      Bij mij werken ze niet ( meer ) en denk dat ze voor de software update het wel deden ( zeker het ontwasemen ).
      Aangezien jij nog de software versie hebt die bij mij origineel opstond ( 2010/05 ) , richt ik deze vraag tot u.

Alvast bedankt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeterPan2840 Bekijk Berichten
        Hallo Wim,

Werken bij u de opties 'Automatisch ontwasemen' en 'Achterruitverwarming automatisch' ( comfortinstellingen ) ?
        Bij mij werken ze niet ( meer ) en denk dat ze voor de software update het wel deden ( zeker het ontwasemen ).
        Aangezien jij nog de software versie hebt die bij mij origineel opstond ( 2010/05 ) , richt ik deze vraag tot u.

Alvast bedankt.
        Geen idee, 'k zal (als ik terug een beetje kan gaan) het checken en het laten weten. Is dit een instelling inéén der menus dat je moet activeren?
        Quickheat ? daar heb ik ook nog niks van gemerkt.....misschien nog niet koud genoeg.
        We hebben die optie in elk geval (het zou volgens de garage een electrische weerstand zijn die in het luchtkanaal van de verwarming zit)

Comment

Hallo Wim,

Alvast bedankt.
          oi,

ben er zeker van dat er iets is veranderd , vroeger starte de blower ook op een hoger niveau op nu niet meer , heb zelfs de indruk dat de blower gewoon niet meer gestuurd word.
          ik denk dat ze bij mij die update hebben gedaan ivm met dat brommen van de airco sindsdien heb ik de indruk dat het systeem niet meer automatisch werkt , heeft volgens mij de update gehad op 14/09/2010.
          mss heeft david er weet van of er een update is geweest voor de airco rond die datum ( of een maandje of twee daarvoor max , mijne was van 08/2010 en daar werkte het nog , het viel me direct op nadat ik er twee maal mee gereden had, je hoort de ac helemaal noiet meer geen blazen nix), indien zo zullen we ff moeten afwachten tot het kouder wordt en dan zien.
          trouwens automatische ontwasseming kon je horen , daardat ie volop front begon te blazen in automatische mode ( vroeger moest je dat manueel zetten , door op die knop te drukken ) maar is er een manier waarop je kan zien of je of bv de automatische achteruitverwarming ingeschakeld is ( ledje in knop bv)?

groetjes
          Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
            ik ook , bij opel verzekering , 0euro franchise , sta in bm 0 - 50% al zeker 15 jaar in omnium zonder schade.
            als ik de bumper kosten die iemand anders veroorzaakt heeft durf ik niet te vragen hoe het zit met mijn velg , laat hem wel zelf herstellen

blijkbaar wil 0euro franchise zeggen dat als je meer dan 900 euro (in mijn geval) kosten hebt het niet zelf moet betalen ligt het lager mag je 775 euro ophoesten als je bij een opel garage zelf gaat anders mag je de volledige 900 euro ophoesten.

Erwin
            Ge hebt 2 soorten, zoals jij, dat je boven een bepaald bedrag gaat, dat je dan niet hoeft te betalen.
            Wat ik heb (niet bij opel verzekering) is totaal geen franchise, ook niet voor bv 100€.
            Opel Insignia OPC
            BMW X5 3.0i
            Caterham Super 7

Comment

• Update

Na 6 maanden en 28.000km verder heeft de Insignia zijn eerste onderhoudsbeurtje gehad. Blijkbaar een klein onderhoud, voor volgende onderhoud moet ik binnen op 43.000??

Heb een software update gehad:
              * ding-dong bij sleutel in contact en deur open stopt na 10'
              * afstelling van automatische lichten is beter. Enkel bij combinatie zon + regen moet ik ze nog zelf aansteken. Rest lijkt beter.

Heb geen idee wat onderhoud heeft gekost (is leasing) wel zeer netjes ontvangen, mooie uitleg gekregen, software update gekregen hoewel niet gevraagd, netjes de puntjes opgelost waar ik aandacht voor gevraagd had. Hulde aan dealer en de werkplaats!!

Om vragen voor te zijn: speed lock (automatisch vergrendelen vanaf een bepaalde snelheid) kan ik niet terugvinden in de menu's. Zal dan misschien toch afhankelijk zijn van optie-combinaties?

Na de software-update stonden sommige instellingen terug op fabrieksinstellingen, waaronder die van automatisch ontwasemen en die van airco (ventilator-regeling laag),... Misschien is dat de reden waarom het opeens niet meer lijkt te werken?

Voor de rest, super tevreden, alles werkt fantastisch, er is slechts 1 ding dat me waanzinnig ergert. Als je een aanhanger achter de wagen hangt, werken de parkeersensoren niet meer. Achteraan is dat logisch maar vooraan???? Bij de Vectra bleven de voorste wel gewoon werken (wel zo handig bij het manoeuvreren)... Kent iemand toruwens het verschil tussen de instelling "parkeersensoren" en "parkeersensoren met trekhaak"

Groetjes,
              Een tevreden Insignia'er

Comment

wel gelijk heb je , je moet krijgen waar je voor betaald , ( ben er eindelijk ook eens terug op het forum , met mij gaat het slechter als met de insignia , ben wat aan het afstoten( longen) ....maar dat is voor een ander forum :-) ).
                ik betaal goed geld om een functie te hebben welke ervoor zorgt dat ik gemakkelijk zou kunnen uitstappen , zetel gaat mooi achteruit ( wel niet ver genoeg naar mijn goesting ) maar als ik wil instappen gaat de zetel al vooruit voordat ik erin zit , je zou toch denken dat die mannen die zoiets ontwerpen iets slimmer zouden zijn he .iemand die moeilijk uit de wagen geraakt geraakt meestal ook moeilijk in de wagen , hoe moeilijk kan het zijn om te zorgen dat je zetel pas vooruitgaat als je de sleutel op het contact steekt .
                mijn wagen heeft ondertussen een viertal dagen in de garage geweest om verschillende dingen op te lossen , veel mechanische fouten en een boel electronische ( waarvan ik direct het antwoord krijg , "dat kunnen we niet oplossen, wij kunnen dat niet programmeren" .
                ok dat versta ik , maar zorg er dan wel voor dat de juiste personen kunnen aangesproken worden zodat die dingen opgelost zijn .
                ook opties verkopen die blijkbaar niet compatibel zijn met de wagen kunnen bij opel, had antidiefstalbouten aangeschaft , en heb al van in het begin een chimmy , na balanceren was die chimmy er nog , terug naar de garage , blijkbaar zijn de bouten de reden dus bouten eraf en het zou in orde zijn ( heb het nog niet kunnen proberen , was teveel file ondertussen en heb nog maar 2 maal kunnen bollen met de wagen )...... nu zit ik met een koppel bouten die betaald zijn en die nu mooi in het doosje zitten te wezen in de wagen.
                je zou verwachten dat voor het geld dat je betaald iets betere afwerking en kwaliteit krijgt , loshangende rubbers ( die na herstelling nog loshangen , het is wel niet voldoende de strip los te maken en de weerhaakjes terug te plooien , komt na een tijdje terug los gewoon een kwestie van dagen ) , krakende consoles , brommende airco's , airco's die na nazicht blijkbaar geen output meer geven ( blazer staat altijd op nul de laatste tijd ) , automatics die doodvallen ( was in orde voor 1 dag , gewoon zalig , kickdown en ineens vooruit , dag later was dit gedrag weer weg ),spiegels die naar parkeerstand gaan bij het rijden , eye's die op de snelweg doodleuk zeggen dat je maar 50 mag ( ? , en ben er zeker van dat ik sneller mocht , denk dat hij de snelheidsbeperkingen van de vrachtwagens leest ) , gps die op het scherm toont dat je rechtdoor moet en doodleuk zegt dat je rechts moet afslaan , terwijl ik uit ondervinding weet dat ik links moet afslaan ( ? ).7
                beschermstrips die worden geplaatst zonder de wagen ( deuren , gewoon vuil afgewreven ) te wassen .
                zwarte spikkels die over je wagen verspreid zijn (olie spatjes denk ik , alhoewel hoe hard kan olie worden).
                dingen die keer op keer vergeten worden ( beschermingsfolie bumper , ter bescherming van de bumper , om incidentjes te voorkomen met de rolstoel (krassen) )
                en nu ben ik dingen aan het mixen denk ik ( garage en assemblage ) , het gaat er gewoon over dat ik heel mijn leven nog nooit zoveel last heb gehad dan met een opel ( en ik koop de opel gewoon om papa plezier te doen ) , met de omega hebben ze de motor half moeten vervangen door brom , de zafira werd geleverd met een kras aan het dak , welke nooit is opgelost ( wat weggepolierd zodat het niet meer zo opviel ) en de insignia die van in het begin vannalles verkeerd deed , lichten ruitenwissers , automaat , ac met eigen goesting , zetels die zelf een eigen leven leiden , verbruik en geluid, spiegels die open gaan en je ruiten open zetten en omgekeerd ( gisteren was ik nog met de ab aan het spelen en was op de knop deuren dicht aan het duwen zodat de pinkers aan gingen , gewoon om iemand zijn aandacht te trekken gingen mijn spiegels gewoon open staan (?, begrijpen wie begrijpen kan )enzovoort , sorry mischien had ik dan toch maar een lada moeten kopen ( grote grin grin en echt zo niet helemaal bedoeld , maar je zal wel begrijpen waar ik heen wil).als ik zelf wil dat de ruitenwisser bij zonnig weer over de zuiten zwiert zal ik dat zelf wel beslissen dit moet de wagen voor mij niet doen , hij moet gewoon zorgen dat als het regent de ruitenwisser opslaat en vooral dat hij de regen kan volgen , hij reageert gewoon te traag en zeg niet zet hem wat gevoeliger he , want an rij ik de hele zonnige rite met geactiveerde ruitenwissers, en vooral niet zeggen "zet ze dan af" , je koopt een functie om daar gebruik van te kunnen maken niet om te kunnen zeggen " ziedes , khem veeel opties , moar ze marcheren wel ni"
                het is een bloedmooie wagen , de zetels zitten gewoon zalig ( en als rug patiënt mdet 10 kapotte wervels kan ik dat wel degelijk beamen) , maar hij veeeeel te vroeg op de markt gebracht zodat hij nog vol fouten zit.
                nog zoiets waar ik me aan erger is dat ik bv regelmatig zelf eens moet gaan zien ( met het knopje phone ) of er geen bericht is binnen gekomen , hoe moilijk kan het zijn een envelopje op het scherm te toveren op de plaats waar ook je tp en bt teken staan , of een popup met een toontje .
                en dat mensen die goed geld hebben betaald voor hun wagen ( de mijne ligt rond de 36k ex btw dus 44k inc) reclameren dat er iets niet in orde is is te begrijpen.alleen is het iets moeilijker om zoals met een radiootje gewoon terug naar de winkel te stappen en een nieuw te krijgen , ik zeg nog de eerste keer voor te lachen " alez een keer eens goed in de garage en klaar" niet dus , het blijft duren.

en dan het wachten voor het in orde is , gewoon degoutant , een lakfout in de wagen geleverd op 06/08/2010 ....... is nog niet opgelost. ben vrijdag naar de carrosserie geweest en daar was het " ja daar weten we niets van " , in de garage , ....jaja het is in orde rijd maar naar de carrosserie.

de enige momenten dat ik al plezier heb gehad in mijn wagen is de momenten dat hi voor de deur staat en ik er eens kan naar zien , de moment dat ik instap begint het ge-erger al .

sorry jongens moest ik te erg zeuren , ( ligt ook aan het fijt dat ik een beetje aan het creperen ben ) , maar als je iets koopt moet het in orde zijn zeker voor een artikel van een waarde van deze omvang. het moet gewoon van mijn lever ,...... ff ventileren.

ps polleke : dat van die was machine heb ik voorgehad he , op den duur mocht ik nog maar een kwartje van een blokje zeep gebruiken ( hun uitleg was dat ik teveel zeep gebruikte , mijn vrouw heeft zo vier jaar lang het machientje mogen kantelen na elke was , de uitleg was ne miele kan niet slecht zijn , wel zuinig , een kwartje zeep en vuile was achteraf vind ik niet in orde .............. gewoon buitengegooid ( een voorwerp dat iest mider kost dan een wagen gooi je toch gewoon weg he ;-) )
                moet ermee stoppen begin teveel fouten te schrijven, hoop dat ie ooit in orde komt
                @d-s : kan jij eens vragen wat een setje winterbanden met velg en tpms kost en wat het kost om die vinnetjes te placeren ( afgewerkt met vinnekes inc , ex btw) stuur maar gewoon een pm want als ik dat in de garage vraag ( al 2*gedaan ) krijg ik geen antwoord, en weet jij toevallig een adres gegeven van een hogere geplaatste dan een garagehouder of klantendienst bv hoofd after sales -zodat ik eens mijn beklag kan doen.

voor de rest , groetjes mannen ( en vrouwen ) en profiteert nog van het goede weer , laat het niet aan je hart kmen zoals ik het doe
                Erwin
                Hey Erwin,

Stuur een aangetekende brief naar Gaspar zelf ( Alex of Axel... weet het niet meer...) en stel hem persoonlijk in gebreke.

Of laat een PV opmaken voor poging tot oplichting tegen Opel Kontich... ze zullen rap reageren...
                Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• 1e beurt, software update

Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
                  Na 6 maanden en 28.000km verder heeft de Insignia zijn eerste onderhoudsbeurtje gehad. Blijkbaar een klein onderhoud, voor volgende onderhoud moet ik binnen op 43.000??

Heb een software update gehad:
                  * ding-dong bij sleutel in contact en deur open stopt na 10'
                  * afstelling van automatische lichten is beter. Enkel bij combinatie zon + regen moet ik ze nog zelf aansteken. Rest lijkt beter.
                  Heb deze beurt vorige maand gehad, maar mijn volgende is gewoon bij de 60.000km. Nog een bij mij opgevallen wijziging na software update: bij de oriëntatieverlichting (bij het ontsluiten van de deuren op afstand gaan voor en achterlichten branden) brandde eerst het witte achteruitrijlicht ook mee, nu niet meer.

Comment

Geen idee, 'k zal (als ik terug een beetje kan gaan) het checken en het laten weten. Is dit een instelling inéén der menus dat je moet activeren?
                    Quickheat ? daar heb ik ook nog niks van gemerkt.....misschien nog niet koud genoeg.
                    We hebben die optie in elk geval (het zou volgens de garage een electrische weerstand zijn die in het luchtkanaal van de verwarming zit)
                    Hallo Wim,

Deze menu opties staan onder Auto Instellingen / Lucht- en klimaatkwaliteit.

Comment

oi,

ben er zeker van dat er iets is veranderd , vroeger starte de blower ook op een hoger niveau op nu niet meer , heb zelfs de indruk dat de blower gewoon niet meer gestuurd word.
                      ik denk dat ze bij mij die update hebben gedaan ivm met dat brommen van de airco sindsdien heb ik de indruk dat het systeem niet meer automatisch werkt , heeft volgens mij de update gehad op 14/09/2010.
                      mss heeft david er weet van of er een update is geweest voor de airco rond die datum ( of een maandje of twee daarvoor max , mijne was van 08/2010 en daar werkte het nog , het viel me direct op nadat ik er twee maal mee gereden had, je hoort de ac helemaal noiet meer geen blazen nix), indien zo zullen we ff moeten afwachten tot het kouder wordt en dan zien.
                      trouwens automatische ontwasseming kon je horen , daardat ie volop front begon te blazen in automatische mode ( vroeger moest je dat manueel zetten , door op die knop te drukken ) maar is er een manier waarop je kan zien of je of bv de automatische achteruitverwarming ingeschakeld is ( ledje in knop bv)?

groetjes
                      Erwin
                      Hallo Erwin,

Ik heb inderdaad hetzelfde ondervonden als jij ivm de ontwaseming : indien ik voor de software update het contact opzette , begon hij meteen op de hoogste stand te blazen ( warmen of koelen ) totdat de wagen op de juiste temperatuur was ( hetzelfde effect door het gebruik van de knop boven de knop van de achterruitverwarming ).
                      Ik zou denken dat de led in de knop van de achterruitverwarming begint te branden als de achterruitverwarming automatisch wordt aangezet.
                      Als het terug wat kouder is 's morgens , zal ik eens kijken dat de verwarming mss wel werkt en dat enkel de led niet brandt, maar dat betwijfel ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
                        Na de software-update stonden sommige instellingen terug op fabrieksinstellingen, waaronder die van automatisch ontwasemen en die van airco (ventilator-regeling laag),... Misschien is dat de reden waarom het opeens niet meer lijkt te werken?

Groetjes,
                        Een tevreden Insignia'er
                        De instellingen stonden inderdaad terug op fabrieksinstellingen ( Uit ) , daaraan heb ik gemerkt dat er wel degelijk een update is geweest.

Ik heb ze dan terug op Aan gezet, maar werken doen ze niet ...

Comment

Hallo Wim,

Deze menu opties staan onder Auto Instellingen / Lucht- en klimaatkwaliteit.

Dank je; als ' t vrouwke vanavond thuiskomt met haar machien, zal ik het voor je nakijken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                            Hey Erwin,

Stuur een aangetekende brief naar Gaspar zelf ( Alex of Axel... weet het niet meer...) en stel hem persoonlijk in gebreke.

Of laat een PV opmaken voor poging tot oplichting tegen Opel Kontich... ze zullen rap reageren...

' t is Alex

Comment

• software updates

Geachte heer,

Hartelijk dank voor de informatie die u ons op 22 september jongstleden toestuurde.

Het spijt ons te vernemen dat u al heel wat storingen heeft gehad met uw voertuig. Wij rekenen erop dat uw Opel vestiging het nodige doet om deze zo spoedig mogelijk op te lossen.

U heeft eveneens een opmerking over de aanpassing van de software die al wel beschikbaar is voor de modellen van 2010, maar niet voor 2009. Dit is inderdaad het geval. Er wordt echter had aan gewerkt om deze software in orde te hebben voor de 2009 modellen.Op dit moment hebben wij echter nog geen datum van release van deze software. Zodra deze beschikbaar is zal uw Opel vestiging niet nalaten om u hiervan op de hoogte te stellen en deze software op uw voertuig toe te passen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
                              GENERAL MOTORS BELGIUM NV

den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Voor diegene die net als ik ongeduldig aan het wachten is op zijn / haar bolide. Hieronder het antwoord m.b.t. de auto's die op status kwaliteitscontrole stonden:

Goedemiddag,

De Insignia's die in Rüsselsheim tegengehouden werden voor kwaliteitscontrole, zijn
                                nu gereed. U moet i.v.m. de grote aantallen auto's, voor geheel Europa, rekening houden met
                                langere transporttijden. Uiterlijk binnen 3 weken moeten alle auto's afgeleverd zijn.

zodra de auto bij ons binnen komt zullen we voorrang verlenen op het rijklaar maken van de Insignia

Nog uiterlijk 3 weekjes wachten dus, zucht.....

Gr. Scheepie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten

Voor de rest, super tevreden, alles werkt fantastisch, er is slechts 1 ding dat me waanzinnig ergert. Als je een aanhanger achter de wagen hangt, werken de parkeersensoren niet meer. Achteraan is dat logisch maar vooraan???? Bij de Vectra bleven de voorste wel gewoon werken (wel zo handig bij het manoeuvreren)... Kent iemand toruwens het verschil tussen de instelling "parkeersensoren" en "parkeersensoren met trekhaak""
                                  Bij mij werken de voorste sensoren nog bij "parkeersensoren met trekhaak" in de andere optie ziet hij een obstakel en schakelen ze zich automatisch uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                                    Hey Erwin,

en denk je dat dat iets uithaalt ???

wel realistisch blijven hé ,we leven ni in Amerika of zo

Volgens mij het enige wat je kan doen is een aangetekende zending sturen naar Opel Belgium .

Hoger ga je hier in België ni geraken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vern Bekijk Berichten
                                      Heb deze beurt vorige maand gehad, maar mijn volgende is gewoon bij de 60.000km. Nog een bij mij opgevallen wijziging na software update: bij de oriëntatieverlichting (bij het ontsluiten van de deuren op afstand gaan voor en achterlichten branden) brandde eerst het witte achteruitrijlicht ook mee, nu niet meer.
                                      klopt , dit is volgens mij om andere weggebruikers niet doen te schrikken omdat ze denken dat je plots achteruit gaat rijden .

in plaats daarvan ,branden nu gewoon de achterlichten,ervoor alleen de achteruit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
                                        klopt , dit is volgens mij om andere weggebruikers niet doen te schrikken omdat ze denken dat je plots achteruit gaat rijden .

in plaats daarvan ,branden nu gewoon de achterlichten,ervoor alleen de achteruit.

Ik had een heel lichtorgel . . . achterlichten en achteruitrijlicht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scheepie Bekijk Berichten
                                          Voor diegene die net als ik ongeduldig aan het wachten is op zijn / haar bolide. Hieronder het antwoord m.b.t. de auto's die op status kwaliteitscontrole stonden:

Goedemiddag,

De Insignia's die in Rüsselsheim tegengehouden werden voor kwaliteitscontrole, zijn
                                          nu gereed. U moet i.v.m. de grote aantallen auto's, voor geheel Europa, rekening houden met
                                          langere transporttijden. Uiterlijk binnen 3 weken moeten alle auto's afgeleverd zijn.

zodra de auto bij ons binnen komt zullen we voorrang verlenen op het rijklaar maken van de Insignia

Nog uiterlijk 3 weekjes wachten dus, zucht.....

Gr. Scheepie
                                          Ok bedankt voor je info, hier kan ik wat mee! Nog even geduld dus (is immers een schone zaak) Maakt iemand me eind oktober wakker?

Comment

Working...
                                          X