Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Vern Bekijk Berichten
    Ik had een heel lichtorgel . . . achterlichten en achteruitrijlicht
    idem hier en eveneens de plaatverlichting.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vern Bekijk Berichten
      Heb deze beurt vorige maand gehad, maar mijn volgende is gewoon bij de 60.000km. Nog een bij mij opgevallen wijziging na software update: bij de oriëntatieverlichting (bij het ontsluiten van de deuren op afstand gaan voor en achterlichten branden) brandde eerst het witte achteruitrijlicht ook mee, nu niet meer.
      oi,

die van mij heeft ook een tijd gelogeerd in de garage , ik heb juist geprobeerd of en welke lichten branden als ik de deuren ontgrendel. alles van voor en vanachter ook achteruitrijlicht.
      vern ben je zekre dat uw lampke ni kapot is?????
      @d-s ben je er zeker van dat hier een verandering is in gebeurd , indien zo kan ik eens goed van mijn voeten maken. had gemeld dat de verlichting niet goed werkte , ze hebben me wijsgemaakt dat er updates gingen doen / zijn gebeurd . er stond niets op fabriekswaarde ( weet niet of dit normaal is na een update ) . is nu mischien een manier om te bewijzen dat ze het niet geupdatet hebben.

groetjes
      Erwin

ps : denk dat ik den oto ineens mee in den envelope steek moest ik een aangetekend schrijven sturen

Comment

• Beschermstrips Deuren

Hoi,

voor diegene die zich afvragen hoe de beschermstrips op de deuren eruit zien hier een fotooke ( otooke is vuil kwee het als hij gewassen is maak ik er nog een paar mooie van).
        persoonlijk vind ik het goed meevallen

Groetjes
        Erwin
        Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Hoi,

Heeft er iemand hier het persoonlijk email adres van Dhr Alex Gaspar ?

Groetjes
          Erwin

Comment

• Voor de rest, super tevreden, alles werkt fantastisch, er is slechts 1 ding dat me waanzinnig ergert. Als je een aanhanger achter de wagen hangt, werken de parkeersensoren niet meer. Achteraan is dat logisch maar vooraan???? Bij de Vectra bleven de voorste wel gewoon werken (wel zo handig bij het manoeuvreren)... Kent iemand toruwens het verschil tussen de instelling "parkeersensoren" en "parkeersensoren met trekhaak"

Groetjes,
            Een tevreden Insignia'er[/quote]

Als je met de trekhaak uitgeklapt rijdt moet je parkeersensoren met trekhaak kiezen.
            Zoniet meet hij op de bumper en ga je heel wat mensen ergeren door tegen hun op te rijden met je trekhaak. Zo simpel is het.
            Bij mij blijven de sensoren trouwens wel werken met aanhanger, ook die achteraan wat resulteert in een constant gepiep bij het achteruit rijden.

Grtz
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
              Geen idee, 'k zal (als ik terug een beetje kan gaan) het checken en het laten weten. Is dit een instelling inéén der menus dat je moet activeren?
              Quickheat ? daar heb ik ook nog niks van gemerkt.....misschien nog niet koud genoeg.
              We hebben die optie in elk geval (het zou volgens de garage een electrische weerstand zijn die in het luchtkanaal van de verwarming zit)

Ik heb vorige winter ook al iets gepost over die quickheat.
              Een optie die volgens mij niks bijbrengt.
              Ofwel werkt het niet maar dat kunnen we nergens controleren.
              Mijn Vivaro 2.5 diesel blaast 2x zo snel warme lucht dan de insignia zonder quickheat.
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeterPan2840 Bekijk Berichten
                Hallo Wim,

Werken bij u de opties 'Automatisch ontwasemen' en 'Achterruitverwarming automatisch' ( comfortinstellingen ) ?
                Bij mij werken ze niet ( meer ) en denk dat ze voor de software update het wel deden ( zeker het ontwasemen ).
                Aangezien jij nog de software versie hebt die bij mij origineel opstond ( 2010/05 ) , richt ik deze vraag tot u.

Alvast bedankt.
                Hallo, ik heb vanmorgen deze instellingen op "aan" gezet...of het werkt? Geen idee. Wachten op slechter weer denk ik!

Ps : terug getankt en hoera....het verbruik is dalende (7,7l/100km deze tank)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeterPan2840 Bekijk Berichten
                  Hallo Gargske,

Vraagje : sluiten de deuren automatisch bij het wegrijden ?
                  Euh geen idee, heb die setting niet aanstaan, staat ergens in de instellingen geloof ik maar hoeft niet voor mij, kan het wel eens testen.

Comment

• Als ik da hier allemaal lees, hou ik toch mijn hart vast zenne voor mijnen nieuwe wagen binnenkort... amaiiii

Ik hoop dat hij uit het "goeie hout" gesneden zal zijn...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                      oi,

die van mij heeft ook een tijd gelogeerd in de garage , ik heb juist geprobeerd of en welke lichten branden als ik de deuren ontgrendel. alles van voor en vanachter ook achteruitrijlicht.
                      vern ben je zekre dat uw lampke ni kapot is?????
                      @d-s ben je er zeker van dat hier een verandering is in gebeurd , indien zo kan ik eens goed van mijn voeten maken. had gemeld dat de verlichting niet goed werkte , ze hebben me wijsgemaakt dat er updates gingen doen / zijn gebeurd . er stond niets op fabriekswaarde ( weet niet of dit normaal is na een update ) . is nu mischien een manier om te bewijzen dat ze het niet geupdatet hebben.

groetjes
                      Erwin

ps : denk dat ik den oto ineens mee in den envelope steek moest ik een aangetekend schrijven sturen

Idd de witte achteruitrijlicht hebben ze weggelaten .
                      voor welke reden ook

er is een update in de BCM i.v.m regen/lichtsensor .

als er nog andere zijn dan ik, ik zet elke auto die ik doe op de meest gebruikelijke instelling dus niet op fabrieksinstelling.

maar als uw witte achteruit nog brandt bij orientatieverlichting is er idd niets gebeurd .
                      aan dit kan je het zeker herkennen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken Bekijk Berichten
                        Als ik da hier allemaal lees, hou ik toch mijn hart vast zenne voor mijnen nieuwe wagen binnenkort... amaiiii

Ik hoop dat hij uit het "goeie hout" gesneden zal zijn...
                        gene schrik in modeljaar 2011 zijn er al heel veel kwaaltjes opgelost.
                        Inmiddels ken ik ook een aantal tevreden rijders hoor...waaronder mezelf!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                          gene schrik in modeljaar 2011 zijn er al heel veel kwaaltjes opgelost.
                          Inmiddels ken ik ook een aantal tevreden rijders hoor...waaronder mezelf!
                          Ik hoop het... dat er door de problemen bij OPEL de mensen er niet teveel met hun klak naar gooien omdat ze hun werk toch kwijt zijn of problemen hebben...

Duimen maar...

Bestelde hem eind aug 2010... ben eens curieus tegen wanneer ik hem zou mogen verwachten....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken Bekijk Berichten
                            Ik hoop het... dat er door de problemen bij OPEL de mensen er niet teveel met hun klak naar gooien omdat ze hun werk toch kwijt zijn of problemen hebben...

Duimen maar...

Bestelde hem eind aug 2010... ben eens curieus tegen wanneer ik hem zou mogen verwachten....
                            De mijne is als urgentiebestelling (expliciet aangevraagd) in het systeem gegaan op 13/09 en staat gepland voor levering in de garage in de derde week van oktober.

Initiële leverdatum was 14 december dus mij hoor je niet klagen

Je kan de vraag gewoon stellen aan jou garage hoor. Ik krijg altijd keurig antwoord op al m'n vragen.

Waar heb je besteld ? In Aalst zelf, daar aan het rond punt ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JochenD Bekijk Berichten
                              De mijne is als urgentiebestelling (expliciet aangevraagd) in het systeem gegaan op 13/09 en staat gepland voor levering in de garage in de derde week van oktober.

Initiële leverdatum was 14 december dus mij hoor je niet klagen

Je kan de vraag gewoon stellen aan jou garage hoor. Ik krijg altijd keurig antwoord op al m'n vragen.

Waar heb je besteld ? In Aalst zelf, daar aan het rond punt ?
                              Bij Deleersnyder in Gent...

Ik hoop gewoon dat al die gebreken hier en kinderziektes verdwenen zijn...

Comment

• Insignia st sport carbon black cdti 130pk besteld 05 augustus verwachte levering 25 november.
                                Wachten, wachten en nog eens wachten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Comment

• Eerste beurt

Vandaag de factuur gehad van de eerste beurt bij 22.000km aan mijn Sports Tourer 1.6T.

Kosten: € 190,00 inc. BTW inc. olie en oliefilter.

Er zijn geen updates gedaan aan de BCM.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AlbertInsignia Bekijk Berichten
                                    Vandaag de factuur gehad van de eerste beurt bij 22.000km aan mijn Sports Tourer 1.6T.

Kosten: € 190,00 inc. BTW inc. olie en oliefilter.

Er zijn geen updates gedaan aan de BCM.
                                    Ik heb meer en meer de indruk dat updates niet altijd automatisch gedaan worden....als je er niet om vraagt laten ze ze blijkbaar voor wat het is....

Comment

• De mijne is gisteren ook binnen geweest voor wat aanpassingen:

- remschijven en blokken achteraan vervangen
                                      - gekraak middenconsole
                                      - software update (geluid pinkers viel soms weg... nog maar een keer of 3 voorgehad op 20.000 km)

Savonds de auto terug gaan halen en alles was perfect opgelost.
                                      garage heeft zelfs nog extra dingen gedaan waarvan ze via opel bericht gekregen hadden

- stuurapparaat geherprogrammeerd
                                      - bumperafstelling ??? zou blijkbaar via opel ook een bericht over gekomen zijn. De bumper zou te dicht op de carrosserie zitten. Eerste wat ik er van hoor maar soit, ook aangepast.
                                      - ...

Garage wist me te vertellen dat opel wel degelijk probeert om alle probleempjes met de insignia op te lossen. Ook zijn ze blijkbaar bezig met een herprogrammatie van de 110 pk motor. (niet de ecoflex versie)

Ik merk nu, na de update, wel op dat mijn schermlayout een beetje anders is dan voordien. Als ik vb de voorruitontwaseming opzet dan krijg ik ander icoontjes op het scherm en ook de aanduiding vd airco ed is licht anders.

Was al 100% tevreden en nu, nadat de kleine ongemakjes opgelost zijn, zeker en vast

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                        Voor de rest, super tevreden, alles werkt fantastisch, er is slechts 1 ding dat me waanzinnig ergert. Als je een aanhanger achter de wagen hangt, werken de parkeersensoren niet meer. Achteraan is dat logisch maar vooraan???? Bij de Vectra bleven de voorste wel gewoon werken (wel zo handig bij het manoeuvreren)... Kent iemand toruwens het verschil tussen de instelling "parkeersensoren" en "parkeersensoren met trekhaak"

Groetjes,
                                        Een tevreden Insignia'er
                                        Als je met de trekhaak uitgeklapt rijdt moet je parkeersensoren met trekhaak kiezen.
                                        Zoniet meet hij op de bumper en ga je heel wat mensen ergeren door tegen hun op te rijden met je trekhaak. Zo simpel is het.
                                        Bij mij blijven de sensoren trouwens wel werken met aanhanger, ook die achteraan wat resulteert in een constant gepiep bij het achteruit rijden.

Grtz[/quote]

Bij mij staan de parkeersensoren in het menu altijd ingesteld op "met trekhaak". Werken perfect maar op het moment dat ik de stekker van de aanhangwagen insteek schakelen ze zichzelf uit (met een nette waarschuwing op infoschermpje) waardoor de voorste dus ook niets meer doen. Heb al geprobeerd om de instellingen "zonder trekhaak" maar dat haalt niets uit. Is geen drama maar zou wel leuk zijn als het zou kunnen aangepast worden.

Voor de rest, still going strong... :-)
                                        ps: welkomslicht bij ontgrendelen: na update idd gewone achterlichten en nummerplaatverlichting en geen achteruitrijlicht meer. Mijn dealer heeft de update gewoon spontaan geïnstalleerd;, samen met nog enkele kleine, spontane dingetjes. Bewijst nog eens, veel hangt af van de juiste mensen in het juiste verdeelpunt.

Comment

• Die van ons is ook binnengeweest voor een onderhoud.

We hadden oa geklaagd over het niet werken van de ipod en over de AFL lichten die 's nachts op de autoweg de voorliggers en het tegenkomend verkeer serieus storen.

iPod is niet opgelost, ze wisten niet wat te doen en de lichten zijn nu zo afgesteld dat ze ongeveer 2 meter ver reiken. *zucht*

Als de winterbanden erop staan, ga we er nog maar eens mee terug.

Comment

Working...
                                          X