Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
    Die van ons is ook binnengeweest voor een onderhoud.

We hadden oa geklaagd over het niet werken van de ipod en over de AFL lichten die 's nachts op de autoweg de voorliggers en het tegenkomend verkeer serieus storen.

iPod is niet opgelost, ze wisten niet wat te doen en de lichten zijn nu zo afgesteld dat ze ongeveer 2 meter ver reiken. *zucht*

Als de winterbanden erop staan, ga we er nog maar eens mee terug.
    gij hebt wel serieus last met die ipod he , das enigste dat bij mij dan eigenlijk goed werkt samen met de AFL , gewoon prachtig .
    ben je zeker dat je afl werkt ? je kan dat testen door als je de wagen stil legt en aan je hendeltje trekt ( voor de faren ) en deur opent en terug aan je hendeltje trekt ( of was het nu duwen swat ff proberen ) je afl doet dan een hoop testen omhoog omlaag zelfs kruiselings richten , ziet zo scheel als ne otter dan

Groeten
    Erwin

ps : vandaag een brief gehad van opel ivm tevredenheid van de aankoop, we zullen es antwoorden se

Comment

• Ben van plan om winterbanden en velgen aan te schaffen?

Welke maat zou ik best nemen?

Heb nu 18' steken maar dat vind ik te duur als winterband en eveneens te breed.

had gedacht aan 17' maar de totaalprijs is wel een stuk duurder dan 16'.

16' lijkt me echter te klein voor de insignia.

Toch maar 17' nemen? gespreid over meerdere jaren is die meerprijs uiteraard te verwaarlozen

Comment

Die van ons is ook binnengeweest voor een onderhoud.

We hadden oa geklaagd over het niet werken van de ipod en over de AFL lichten die 's nachts op de autoweg de voorliggers en het tegenkomend verkeer serieus storen.

iPod is niet opgelost, ze wisten niet wat te doen en de lichten zijn nu zo afgesteld dat ze ongeveer 2 meter ver reiken. *zucht*

Als de winterbanden erop staan, ga we er nog maar eens mee terug.
        denk dat voor een deel het er ook vanaf hangt hoe 'vertrouwd' een garage of een mechanieker is met de insignia.

Aan mijn wagen werkte een mechanicien die al vele jaren in die garage werkt en met zijn uitleg achteraf had ik ook wel het gevoel dat die mens echt zeer goed op de hoogte was van de insignia in het algemeen en zeker over de problemen want hij kon zeer goed opnoemen welke problemen ze al in hun garage binnengekregen hadden en de frequentie ervan en ook de eventuele oorzaken en oplossingen

Zoals hier al meerdere keren gezegd; soms ligt het ook aan de persoon in de garage

Comment

• Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door PeterPan2840
          Hallo Gargske,

Vraagje : sluiten de deuren automatisch bij het wegrijden ?

Euh geen idee, heb die setting niet aanstaan, staat ergens in de instellingen geloof ik maar hoeft niet voor mij, kan het wel eens testen.
          Getest en werkt perfect.

Rij nu net een week en nog steeds niets op aan te merken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
            Ben van plan om winterbanden en velgen aan te schaffen?

Toch maar 17' nemen? gespreid over meerdere jaren is die meerprijs uiteraard te verwaarlozen
            Heb gisteren 17' aangeschaft op aanraden van de garagist, 16' is te klein en 18' en groter zijn blijkbaar niet ideaal als winterbanden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
              gij hebt wel serieus last met die ipod he , das enigste dat bij mij dan eigenlijk goed werkt samen met de AFL , gewoon prachtig .
              ben je zeker dat je afl werkt ? je kan dat testen door als je de wagen stil legt en aan je hendeltje trekt ( voor de faren ) en deur opent en terug aan je hendeltje trekt ( of was het nu duwen swat ff proberen ) je afl doet dan een hoop testen omhoog omlaag zelfs kruiselings richten , ziet zo scheel als ne otter dan
              Wel, we hebben beide een ipod Touch. En ik heb de indruk dat sinds de laatste update van iOS (van de ipod dus), het helemaal niet meer werkt. Ik kan me in elk geval niet meer herinneren dat we hem nog eens aan het werk gekregen hebben.

Voor het afl, dat werkt an sich wel, maar op de autoweg maakt hij de lichtbundel zo lang dat andere mensen beginnen te klagen. Ben er dan zelf eens voor gaan rijden en het is echt wel storend. Stoort minstens even fel als iemand met gewonen lichten die met zijn grootlichten aan rijdt.

Comment

Ben van plan om winterbanden en velgen aan te schaffen?

16" is inderdaad geen zicht en 18" is duurder en een probleem als je bv. sneeuwkettingen moet monteren op wintervakantie.

Ikzelf ga ook 17" winterbanden + velgen monteren. Volgens de Opel dealer ( verkoper ) komen deze in oktober in promotie te staan , wegens bulk aankoop door de garage's. Heeft ons ( firma ) aangeraden om tot dan te wachten. Initieel zaten ze mee in de bestelling van de nieuwe wagen , maar zijn er om die reden uitgehaald.

Comment

• Modificatie

Gisteren is de insignia in de garage geweest voor een modificatie.
                  Had een brief van de Opel gekregen.

Het blijkt dat er gevallen zijn waarbij de accu leegloopt als gevolg van een lekstroom van de elektrische handrem.

Hiervoor hebben ze de software geupdate van de BCM en nog iets...

Of hiermee ook de andere ergenis(sen) zijn aangepast heb ik nog niet kunnen testen ( USB ellende)

We shall see

Comment

• voor diegenen met problemen i.v.m I-pod en tmc berichten ,en geluiden van pinkers en parkeerpiloot die niet werken .....

hier is een buitendienstoplossing voor ,er zou een fout in de software zitten ,voor zij die het wensen stuur een pb met mail adres en dan stuur ik het door .

Last edited by ; 07/10/2010, 21:27. Reden: ,

Comment

denk dat voor een deel het er ook vanaf hangt hoe 'vertrouwd' een garage of een mechanieker is met de insignia.

Aan mijn wagen werkte een mechanicien die al vele jaren in die garage werkt en met zijn uitleg achteraf had ik ook wel het gevoel dat die mens echt zeer goed op de hoogte was van de insignia in het algemeen en zeker over de problemen want hij kon zeer goed opnoemen welke problemen ze al in hun garage binnengekregen hadden en de frequentie ervan en ook de eventuele oorzaken en oplossingen

Zoals hier al meerdere keren gezegd; soms ligt het ook aan de persoon in de garage

Klopt volledig ,sommigen(zoals ik ) verdiepen er zich in omdat het hun interesseerd .
                      En zeker als je er zelf mee rijdt

Comment

Wel, we hebben beide een ipod Touch. En ik heb de indruk dat sinds de laatste update van iOS (van de ipod dus), het helemaal niet meer werkt. Ik kan me in elk geval niet meer herinneren dat we hem nog eens aan het werk gekregen hebben.

Voor het afl, dat werkt an sich wel, maar op de autoweg maakt hij de lichtbundel zo lang dat andere mensen beginnen te klagen. Ben er dan zelf eens voor gaan rijden en het is echt wel storend. Stoort minstens even fel als iemand met gewonen lichten die met zijn grootlichten aan rijdt.

Zo'n AFL mag je niet zomaar wat af /op regelen ,die moet je eerst calibreren met de MDI(pc) en dan pas afstellen .

Grote fout die spijtig genoeg nog veel mensen maken .

In de BCM update zit ook een regel in die de AFL beter afsteld ,tis te zeggen de lichtsensor.

Comment

• Bij mij staan de parkeersensoren in het menu altijd ingesteld op "met trekhaak". Werken perfect maar op het moment dat ik de stekker van de aanhangwagen insteek schakelen ze zichzelf uit (met een nette waarschuwing op infoschermpje) waardoor de voorste dus ook niets meer doen. Heb al geprobeerd om de instellingen "zonder trekhaak" maar dat haalt niets uit. Is geen drama maar zou wel leuk zijn als het zou kunnen aangepast worden.

Voor de rest, still going strong... :-)
                          ps: welkomslicht bij ontgrendelen: na update idd gewone achterlichten en nummerplaatverlichting en geen achteruitrijlicht meer. Mijn dealer heeft de update gewoon spontaan geïnstalleerd;, samen met nog enkele kleine, spontane dingetjes. Bewijst nog eens, veel hangt af van de juiste mensen in het juiste verdeelpunt. [/quote]

Steek jij de stekker in met contact op of af ?
                          In op herkent hij idd een opstakel ,bij contact af gaat hij herkenne dat er iets in de stekker zit en normaal alleen de achterste uitschakelen....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten

Grote fout die spijtig genoeg nog veel mensen maken .

Jamaar, wij hebben die niet afgesteld he Ge verwacht toch dat ze in de garage weten wat ze moeten doen zonder dat wij daar alle stappen die ze moeten doen moeten gaan uitleggen

Ik zag het wel aankomen natuurlijk en ik heb toen nog eens duidelijk gemaakt dat het alleen in 'snelwegmodus' was dat ze te ver schenen en zo, maar niks...

Comment

Jamaar, wij hebben die niet afgesteld he Ge verwacht toch dat ze in de garage weten wat ze moeten doen zonder dat wij daar alle stappen die ze moeten doen moeten gaan uitleggen

Ik zag het wel aankomen natuurlijk en ik heb toen nog eens duidelijk gemaakt dat het alleen in 'snelwegmodus' was dat ze te ver schenen en zo, maar niks...
                              Groot gelijk, ikzelf kom ook met alle oplossingen aandraven die ik op het net vindt.
                              Daarna worden ze door de garage nagekeken, opgezocht en uitgevoerd.
                              De omgekeerde wereld zeker.
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeterPan2840 Bekijk Berichten
                                16" is inderdaad geen zicht en 18" is duurder en een probleem als je bv. sneeuwkettingen moet monteren op wintervakantie.

Ikzelf ga ook 17" winterbanden + velgen monteren. Volgens de Opel dealer ( verkoper ) komen deze in oktober in promotie te staan , wegens bulk aankoop door de garage's. Heeft ons ( firma ) aangeraden om tot dan te wachten. Initieel zaten ze mee in de bestelling van de nieuwe wagen , maar zijn er om die reden uitgehaald.
                                de banden die op de 17' velgen liggen zijn semperit speed grip volgens het papier dat ik in de garage meegekregen heb. Volgens tests is dit geen slechte band maar er zijn er wel
                                betere. Denk niet dat je kan vragen om andere banden op de set te laten leggen.

Prijs vind ik ook redelijk hoog. +- 1200 euro zonder montage

Comment

de banden die op de 17' velgen liggen zijn semperit speed grip volgens het papier dat ik in de garage meegekregen heb. Volgens tests is dit geen slechte band maar er zijn er wel

Je kan ook Michelin kiezen, maar die zijn nog duurder.

Wij wachten de promotie af , ben benieuwd , want het is ons immers meegedeeld door een verkoper , dus ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rando Bekijk Berichten
                                    Gisteren is de insignia in de garage geweest voor een modificatie.
                                    Had een brief van de Opel gekregen.

Het blijkt dat er gevallen zijn waarbij de accu leegloopt als gevolg van een lekstroom van de elektrische handrem.

Hiervoor hebben ze de software geupdate van de BCM en nog iets...

Of hiermee ook de andere ergenis(sen) zijn aangepast heb ik nog niet kunnen testen ( USB ellende)

We shall see
                                    merk ook dat onze wagen (met electronische handrem) geluidjes maakt als die bv al 30 min stilstaat dan hoor je zo even een klein geluid en dan is het weer weg

nog iemand die dit ooit heeft

mvg nvt

Comment

• Winterbanden

Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten

Jurgen,

Voor 17 inch, stalen velgen neem ik aan, is dit inderdaad erg hoog. Dan zijn de 18 inch lichtmetalen met Bridgestone's goedkoper te verkrijgen

Inderdaad is het zo dat de 18 inch eigenlijk niet geschikt zijn voor sneeuwkettingen, het wordt althans afgeraden, mogelijk is het volgens mij echter wel.
                                      Het verschil in rijgedrag/grip tussen 17 inch en 18 inch in winterbanden zal ongetwijfeld aanwezig zijn maar of je het verschil merkt waag ik toch te betwijfelen.
                                      Zelf heb ik als winterset de 19 inch velgen met winterbanden gemonteerd en dit gaat perfect en is in de winter een wereld van verschil met de zomerbanden.
                                      Het is natuurlijk ieder zijn goesting maar ik vind die 16 of 17 inch stalen velgen gewoon niet mooi staan onder de nogal forse Insi.

Veel succes met uitzoeken,

Ron
                                      2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
                                      2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
                                      2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
                                      2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

http://www.fabrieksbanden.nl
                                      http://www.originelevelgen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nvtuning Bekijk Berichten
                                        merk ook dat onze wagen (met electronische handrem) geluidjes maakt als die bv al 30 min stilstaat dan hoor je zo even een klein geluid en dan is het weer weg

nog iemand die dit ooit heeft

mvg nvt

Yep dat zijn de electronische componenten die een puls geven .
                                        Meestal onder invloed van de lichtsensor die een signaal geeft .

Niks van aantrekken ,is normaal

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
                                          Yep dat zijn de electronische componenten die een puls geven .
                                          Meestal onder invloed van de lichtsensor die een signaal geeft .

Niks van aantrekken ,is normaal
                                          oi david,

is dit gedaan om bv bepaalde herstel/afstel-procedures te vergemakkelijken voor de garagisten aka INSI-herstellers?
                                          het is niet zo voor de hand liggend dat stuur elektronica is uitgerust met een signaalgever. in ieder geval blijkt dat de wagen regelmatig een polling doet tussen sensoren en stuur elektronica . zou een uitbreiding ( indien uitgerust met alarmcentrale ivm de wetgeving oneigenlijk gebruik signalisatie installatie ) door een meting te doen van onderlinge afstand tussen twee wagens en als deze kleiner is dan bv 30 cm een claxon signaal te geven, niet een mooie uitbreiding zijn ( om stroom te sparen meting doen op middelste sensor indien signaal meting op vier voorste om te zien of het niet toevalling een voetganger is die tussen je wagen loopt , indien geen voetganger beginnen met meting en terug naar polling indien afstand gelijk in een periode van bv 1 minuut),tis maar ge moet toch achtereen op cursus en ik heb begrepen dat daar meestal ook ideeën en problemen worden aangekaart.

groetjes
                                          Erwin

Comment

Working...
                                          X