Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
    oi david,

is dit gedaan om bv bepaalde herstel/afstel-procedures te vergemakkelijken voor de garagisten aka INSI-herstellers?
    het is niet zo voor de hand liggend dat stuur elektronica is uitgerust met een signaalgever. in ieder geval blijkt dat de wagen regelmatig een polling doet tussen sensoren en stuur elektronica . zou een uitbreiding ( indien uitgerust met alarmcentrale ivm de wetgeving oneigenlijk gebruik signalisatie installatie ) door een meting te doen van onderlinge afstand tussen twee wagens en als deze kleiner is dan bv 30 cm een claxon signaal te geven, niet een mooie uitbreiding zijn ( om stroom te sparen meting doen op middelste sensor indien signaal meting op vier voorste om te zien of het niet toevalling een voetganger is die tussen je wagen loopt , indien geen voetganger beginnen met meting en terug naar polling indien afstand gelijk in een periode van bv 1 minuut),tis maar ge moet toch achtereen op cursus en ik heb begrepen dat daar meestal ook ideeën en problemen worden aangekaart.

groetjes
    Erwin
    Erwin .

eigenlijk leg ik het verkeerd uit.
    De geluiden die je hoort is omdat de verschillende stuurapparaten met elkaar communiceren om de bepaalde tijd .
    Dit geeft dat er soms iets wordt aangestuurd (de geluiden dus ).

D

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeterPan2840 Bekijk Berichten
      Hallo Wim,

Werken bij u de opties 'Automatisch ontwasemen' en 'Achterruitverwarming automatisch' ( comfortinstellingen ) ?
      Bij mij werken ze niet ( meer ) en denk dat ze voor de software update het wel deden ( zeker het ontwasemen ).
      Aangezien jij nog de software versie hebt die bij mij origineel opstond ( 2010/05 ) , richt ik deze vraag tot u.

Alvast bedankt.

Ook hier is een buitendienstoplossing voor .

De ecu van de airco bevat een softwarefout en moet geherprogrammeerd worden met de laatste nieuwe software .

Meer info via pb

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeterPan2840 Bekijk Berichten
        Vandaag vastgesteld dat zowel de optie 'automatisch ontwasemen' als 'Achterruitverwarming automatisch aan' niet werken , ook al staan ze beide op 'Aan' in het menu.

Ik veronderstel dat deze beiden moeten in actie schieten op het moment dat men het contact aanzet of de motor start.

Heeft er nog iemand hiermee problemen ?
        Bij mij is het net hetzelfde. Vroeger ging dit allemaal automatisch en nu gebeurt er niks meer.
        Ook de ventilator draait maar op halve kracht.
        En niemand die iets weet over de functie "quickheat", ook niet in de garages.
        Zelfs in het boekje vind je er maar 1 zinnetje over terug.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
          Bij mij is het net hetzelfde. Vroeger ging dit allemaal automatisch en nu gebeurt er niks meer.
          check pb

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
            check pb

Had het net gepost toen ik je mailtje zag.
            thanks
            den borre

Int3x0r

Comment

• oi,

alez vandaag voor den eerste keer gaaan tanken en vond dat het meeviel van verbruik betreft , toch voor de eerste 500km..
              geluid van den airco is gewoon fantastisch stil , maar denk niet dat dat de bedoeling is, alhoewel tzou wel fijn zijn als ze het zo zouden kunnen afstellen dat hij snel warm is en alleen dan ff hard blaast als het nodig is , het systeem zou dan mee van de stilste zijn .

ineens ff gaan testen wat betreft chimmy op het stuur , ( is er al twee maal voor binnen geweest ) had het nog niet kunnen testen wegens de altijd vrije snelwegen op het spitsuur en daarbuiten.
              de eerste tweemaal had ik het fenomeen al op 100..110km/uur nu begint hety tegen de 120 en loopt door naar de 160 als je tegen de 170 zit is het quasi weg. wat opviel was dat ik, als ik het stuur losliet de wagen naar rechts wegliep ,bij het opgaan van helling is het wat minder tot soms weg.( was zo erg dat mijn hand en arm verkrampte , maar dat ligt ook een beetje aan mij , ik zit ook goed ineen)
              nu viel het me wel op dat ik het trillen in het stuur ook had als ik van 1601 naar 120 afremde met de rem dus niet op motor afremmen.
              de wielen zijn eerst gebalanceerd , dan zijn de anti-diefstal bouten eraf gehaald ( die wogen het dubbele van de andere , straf dat opel accessoires verkoopt die niet compatibel zijn met de wagen ) en ik weet het zelf nu ook niet meer ( schijven remblokken assen? ) .
              iemand een idee?

alez mijn namiddag was in ieder geval verlicht , vooral door den INSI die niet doorhad dat de zon scheen en eigenlijk dacht dat het nacht was.

bij het uitstappen toevallig gemerkt dat ik een weekje ofzo een sms had gehad , niet zo belangrijk eigenlijk twaren gewoon de juiste cijfers van de lotto, volgende keer beter .

groetjes,
              Erwin.

Comment

idd , die quickheat is een zeer misterieuze optie , heb ze ook - was in de veronderstelling dat het een systeem was zoals bij de omega indertijd ( topheat , heattop quicktop, alez ja zoiets in dien aard) , die kon je warm laten worden voor dat je vertrok , gewoon instellen op de timer en klaar , hij verbruikte dan wel iets meer ( had brandstof nodig bij een diesel ) maar het was een prima optie.

nu heb je het raden of die optie hoe dan ook wel werkt , 250 euro omdat je wagen 1 of 2 minuten rapper warmer is , wel duurkoop dan .

Groetjes
                Erwin

ps : zoek de zeven fouten in het beeleke , alez eentje is al goe
                Bijgevoegde Bestanden
                Last edited by ; 09/10/2010, 20:53. Reden: fotooke

Comment

oi,

alez vandaag voor den eerste keer gaaan tanken en vond dat het meeviel van verbruik betreft , toch voor de eerste 500km..
                  geluid van den airco is gewoon fantastisch stil , maar denk niet dat dat de bedoeling is, alhoewel tzou wel fijn zijn als ze het zo zouden kunnen afstellen dat hij snel warm is en alleen dan ff hard blaast als het nodig is , het systeem zou dan mee van de stilste zijn .

ineens ff gaan testen wat betreft chimmy op het stuur , ( is er al twee maal voor binnen geweest ) had het nog niet kunnen testen wegens de altijd vrije snelwegen op het spitsuur en daarbuiten.
                  de eerste tweemaal had ik het fenomeen al op 100..110km/uur nu begint hety tegen de 120 en loopt door naar de 160 als je tegen de 170 zit is het quasi weg. wat opviel was dat ik, als ik het stuur losliet de wagen naar rechts wegliep ,bij het opgaan van helling is het wat minder tot soms weg.( was zo erg dat mijn hand en arm verkrampte , maar dat ligt ook een beetje aan mij , ik zit ook goed ineen)
                  nu viel het me wel op dat ik het trillen in het stuur ook had als ik van 1601 naar 120 afremde met de rem dus niet op motor afremmen.
                  de wielen zijn eerst gebalanceerd , dan zijn de anti-diefstal bouten eraf gehaald ( die wogen het dubbele van de andere , straf dat opel accessoires verkoopt die niet compatibel zijn met de wagen ) en ik weet het zelf nu ook niet meer ( schijven remblokken assen? ) .
                  iemand een idee?

alez mijn namiddag was in ieder geval verlicht , vooral door den INSI die niet doorhad dat de zon scheen en eigenlijk dacht dat het nacht was.

bij het uitstappen toevallig gemerkt dat ik een weekje ofzo een sms had gehad , niet zo belangrijk eigenlijk twaren gewoon de juiste cijfers van de lotto, volgende keer beter .

groetjes,
                  Erwin.
                  Erwin, Ik heb ook anti diefstal bouten maar die veroorzaken geen enkel probleem hoor.
                  grtz
                  den borre

Int3x0r

Comment

Erwin, Ik heb ook anti diefstal bouten maar die veroorzaken geen enkel probleem hoor.
                    grtz
                    oi,

bijbesteld ineens met de wagen met de configurator gegevens?
                    indien , kan je me dan als je wil je gegevens eens doorspelen , dealer ect, zodat ik weer een plank heb voor te kloppen .

eventueel via pb.

thnkx
                    Erwin.

Comment

Volgens mij is de insignia ook nie gemaakt om 1601 te rijden vraag me wel af welke versie gij dan hebt :p
                      hebben ze bij de garage al gekeken of de banden goed gebalanceerd zijn
                      kan fabrieks foutje zijn.

mvg nvt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
                        Yep dat zijn de electronische componenten die een puls geven .
                        Meestal onder invloed van de lichtsensor die een signaal geeft .

Niks van aantrekken ,is normaal
                        merci was nie ongerust maar is wel ooit schrikken als ge na een half uur kwijlen langs de insignia ineens da ding hoort brullen :p

mvg nvt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nvtuning Bekijk Berichten
                          Volgens mij is de insignia ook nie gemaakt om 1601 te rijden vraag me wel af welke versie gij dan hebt :p
                          hebben ze bij de garage al gekeken of de banden goed gebalanceerd zijn
                          kan fabrieks foutje zijn.

mvg nvt
                          oeps , vergeten m'n ferrari moteurke eruit te halen . nope toch nie just een tikkie fout, spijtig.
                          banden balanceren was het eerste wat ze gedaan hebben , en op een vraag of het niet eventueel de bouten konden zijn waren het ineens de bouten die het waren , tja kwestie van de klanten altijd gelijk te geven he .

groetjes
                          Erwin

Comment

en op een vraag of het niet eventueel de bouten konden zijn waren het ineens de bouten die het waren , tja kwestie van de klanten altijd gelijk te geven he .

groetjes
                            Erwin
                            Dat is best vervelend, maar denkt ge dat ge nu in 2010 uwe auto nog na het winkelen op blokken gaat terug vinden? Ik woon zelf op "het platte land" maar heb zelden ene auto op blokken zien staan. dus als da het probleem was die schroeven zou ik ze er gewoon uitlaten en goeie erin natuurlijk :p . Moest ge uwe auto dan toch op blokken vinden is het voor de verzekering lijkt me.

mvg nvt

Comment

oeps , vergeten m'n ferrari moteurke eruit te halen . nope toch nie just een tikkie fout, spijtig.
                              banden balanceren was het eerste wat ze gedaan hebben , en op een vraag of het niet eventueel de bouten konden zijn waren het ineens de bouten die het waren , tja kwestie van de klanten altijd gelijk te geven he .

groetjes
                              Erwin

tegen die snelheden valt uw verbruik nog mee

Comment

• off topic.....of toch niet helemaal .

Beste medeforumers. Het volgende even als tussendoortje....
                                Sommigen onder jullie weten inmiddels al dat ik serieus ben gebeten door het ongeneeslijke autopoetsvirus.
                                Omdat ik momenteel een tijdje buiten strijd ben door twee verdomde stressfracturen in m'n voet, ben ik niet in staat om m'n wagenparkje (waaronder de insi) te wassen.
                                Twee vrienden van mij die eveneens gebeten zijn door het "kuisvirus" konden dit niet langer aanschouwen en hadden een idee.....wat hun idee was kan je zien op volgende link :
                                Beste Medeforummers; echte vrienden? Ja, ze bestaan nog! Ik zit momenteel met een gekwetste voet en kan (en mag) daarom zelfs geen auto's meer wassen (laat staan detailen :( ) Het was al 3 weken geleden dat er nog iets was gedaan aan ons wagenpark. Gisteren kreeg ik plotseling een telefoontje...

(met de insignia in de hoofdrol)

Het was een tof initiatief en we hebben ons zeker geamuseerd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                  Sommigen onder jullie weten inmiddels al dat ik serieus ben gebeten door het ongeneeslijke autopoetsvirus.
                                  Omdat ik momenteel een tijdje buiten strijd ben door twee verdomde stressfracturen in m'n voet, ben ik niet in staat om m'n wagenparkje (waaronder de insi) te wassen.
                                  Twee vrienden van mij die eveneens gebeten zijn door het "kuisvirus" konden dit niet langer aanschouwen en hadden een idee.....wat hun idee was kan je zien op volgende link :
                                  Beste Medeforummers; echte vrienden? Ja, ze bestaan nog! Ik zit momenteel met een gekwetste voet en kan (en mag) daarom zelfs geen auto's meer wassen (laat staan detailen :( ) Het was al 3 weken geleden dat er nog iets was gedaan aan ons wagenpark. Gisteren kreeg ik plotseling een telefoontje...

Ze mogen de mijne ook komen doen!!!
                                  den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nvtuning Bekijk Berichten
                                    Dat is best vervelend, maar denkt ge dat ge nu in 2010 uwe auto nog na het winkelen op blokken gaat terug vinden? Ik woon zelf op "het platte land" maar heb zelden ene auto op blokken zien staan. dus als da het probleem was die schroeven zou ik ze er gewoon uitlaten en goeie erin natuurlijk :p . Moest ge uwe auto dan toch op blokken vinden is het voor de verzekering lijkt me.

mvg nvt
                                    wel laat me zeggen dat ik in een gebied kom waar ze je kop inslaan voor 5 euro en waar ze met plezier je ruiten stuk slaan als ze een zakje in de wagen liggen en t'moet dan nog geen notebook zakje zijn he ene zakje van den aldi is vol doende hoor . ook onverzekerd rondrijden is hier geen optie maar meer een gewoonte, heb dit ondervonden met een man die zijn trekhaak in de bumper plaatste 660 zonder btw, zelf te betalen nochtans een voorstel verzekering opel 0 euro franchise ondertekend , en de verzekering gewoon ondertekend toen deze aangeboden werd . wist ik dat 0 euro betekent bij eerste schade geval is, eigen schade ( blijkbaar dus eigen schade, doordat die heer niet verzekerd was) als schade hoger dan 900 euro is , gewoon geript noem ik dat . als ge het niet gelooft er is nog iemand dei hier bij mij in de buurt woont. ik denk als ze alle onverzekerde wagens uit Borgerhout moesten weghalen er minstens 50 to 75 % meer parkeerplaats was
                                    dus moest ik dan nu mijn wagen op blokken vinden kan alsook deze ook weeral volledig betalen ( dan is dit natuurlijk mijn eerste schadegeval eigen schade niet meer he, ze moeten daar toch het kindje een naam geven he).
                                    het gaat er maar om dat ik een optie/accessoire kop voor mijn wagen dat in de lijst van aangeraden /aanbevolen opties/accessoires staat dan mag ik er toch van uitgaan dat deze werken / passen voor de wagen waar ik ze voor koop .

trouwen tot een paar jaar geleden woonde er een paar straten verder hier een gezin waar ze dag een nacht aan wagens aan het werken waren , wat bleek deze werden vakkundig gestript onderdelen verkocht ene de chassis werd verkocht als oud ijzer, het moet maar jouw wagen zijn he, hoe meer veiligheid maatregelen hoe beter .

groetjes
                                    Erwin

ps : heb hier een paar jaar geleden aan het centrum Borgerhout op de parking een le baron zien staan zeer oud beestje maar prachtig wagen ( zo ene zonder dak dus ne kapotte ) , dag later zetels eruit dag later deuren enz. na twee weken zijn dan maar de chassis komen ophalen met de politie. en gij vind het dan vreemd dat ik bv bouten steek om te beletten dat ze velgen stelen ( tis maar om te vertragen tegen dat ze de eerste bout eraf hebben gaat het alarm en hebben ze hun eigen tv carriere .), bij mij hebben ze ook al een antenne gepikt van menne zafira , een antenne dat kost toch niet zoveel dat ge dat moet pikken he
                                    Last edited by ; 10/10/2010, 22:56.

Comment

• Er is een buitendienstoplossing van Opel voor het trillen van de vooras tussen 110 - 140 km/h. Zou van de ophaningsbussen komen van de onderste wieldraagarm.
                                      Opel Insignia OPC
                                      BMW X5 3.0i
                                      Caterham Super 7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten

en gij kon mijn nie verwittigen ik was nochtans ook ziek zenne en mijnen insi zag er nog iets slechter uit . alez khem hem gewassen gekregen ( alez eigenlijk de zoon die mijn instructies opvolgde ) onder tussen wel weeral drie krasjes tegengekomen eentje op de punt van de achterklep onder het opel kenmerk en twee kleintjes op gelijke hoogte op de twee deuren aan de passagiers zijde nogal redelijk op dezelfde hoogte ( ongeveer een cm dacht ik onder de vouw naar onder dus naar dorpel ) gelukkig er niet door .
                                        zal het wel eens komen laten zien , heb het wat proberen te verdoezelen met poorboys sealant , valt al niet meer zo op. een een velgschade achterwiel waarvan ik zeker ben dat ik deze niet heb veroorzaakt en deze ook niet aanwezig was voor het naar de garage brengen . tvalt wel mee gewoon een treepje geschuurd zou anders eens iemand moeten vinden die de velgen voor een redelijke prijs kan herstelling , zet anders wel foto's op het forum met de schade

trouwens ik heb geen dreft of dat ander goed gerief gebruikt , had nog wat cif staan , kwestie an het vuil er goede af te krijgen he .

groetjes
                                        en nog veel beterschap met je voet, weet het wat het is als je niet meer uit de voeten kan
                                        Erwin
                                        Last edited by ; 10/10/2010, 22:59.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                                          Er is een buitendienstoplossing van Opel voor het trillen van de vooras tussen 110 - 140 km/h. Zou van de ophaningsbussen komen van de onderste wieldraagarm.

yep ,juist is gekeken .
                                          TSB 2692
                                          weer werk

Comment

Working...
                                          X