Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
    De koffer van die skoda is inderdaad groter maar je hebt geen vlakke laadvloer; ook niet bij het omklappen van de achterleuning.
    Er blijft achteraan een flinke tildrempel.
    Je kan de superb ook moeilijk een stylebreak noemen.
    Toen de vectra break er was met een gigantische koffer- en beenruimte werd hij continu de grond ingeboord omdat hij te saai was.

besluit: Opel kan nooit goed doen....
    Ik heb een vectra gehad. Het verschil met de Insignia was enorm. Koffer, binnenruimte, ruimte rondom voor de bestuurder.
    Een opelhater ben ik dus zeker niet, maar het is erg moeilijk liefhebber te blijven als je ziet wat er nu bovenaan het gamma staat.
    Ieder zijn goesting, absoluut akkoord, zorg alleen dat je de problemen durft erkennen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
      Ik heb een vectra gehad. Het verschil met de Insignia was enorm. Koffer, binnenruimte, ruimte rondom voor de bestuurder.
      Een opelhater ben ik dus zeker niet, maar het is erg moeilijk liefhebber te blijven als je ziet wat er nu bovenaan het gamma staat.
      Ieder zijn goesting, absoluut akkoord, zorg alleen dat je de problemen durft erkennen.
      idd dat is waar. De vectra had een groter koffer. Wat de binnenruimte betreft ben ik nie akkoord. De insignia lijkt mss kleiner omdat de middenconsole hoger is dan dat vd vectra en het dasboard vd vectra ging recht naar beneden terwijl dit vd insignia schuin vooruit loopt. Hierdoor lijkt de ruimte kleiner maar ik vind dit net knus en gezellig terwijl ik toch een zee van ruimte heb.

De koffers vd concurrenten zijn zeker niet groter dan die vd insignia. Blijkbaar een nieuwe trend bij de automerken.

Wat de problemen betreft; de eerste modellen hadden hun probleempjes maar die kinderziektes zijn er wel aan het uitgaan. Trouwens, ieder merk heeft problemen met zijn 'nieuwe' modellen.

De insignia is voor mij, qua design en technologie, echt de absolute nr 1 van opel maar zoals jij zei; dat is natuurlijk persoonlijke smaak en goesting en daar kunnen we niet over twisten

Comment

We ontkennen de problemen niet....stilaan worden de meeste ervan echter opgelost.

De vectra had voorin (schijnbaar meer ruimte) door het rechthoekige dashboard
        De ruiten waren bij de vectra echter groter..Als je het echter gaat nameten dan merk je dat de rail waarover de stoel kan verschuiven bij de insignia bijvoorbeeld 6cm langer is. Je hebt een knusser gevoel vooraan. Het lijkt dus kleiner ook door de kleinere ramen. In de breedte is de insignia zelfs breder. De deurvakken (die bij de vectra veel te klein waren) zijn hier breder en bruikbaarder. De zetels voorin de insignia zijn ook breder dan die van de vectra. Achterin had de vectra zelfs geen deurvakken.
        Ik heb het nagemeten (onze vorige lease was een vectra break). De beenruimte achterin (met de zetel voor mij in de juiste stand scheelt 4 cm (door de kleinere wielbasis)en is nog steeds ruim genoeg.
        Het koffer is in de lengte (tapijt) 5,5 cm minder lang, de breedte scheelt 1,5 cm en de hoogte (onder zeil) is bij de insignia 3 cm meer. Eigenlijk kan je verder laden dan het tapijt omdat de achterklep geen vlakke vorm heeft. Het grootste verschil merk je als je de volledige laadruimte gebruikt tot tegen het dak tot de voorzetels; dan wint de vectra glansrijk doordat hij breder is bovenaan. In ons geval gebruiken we die volledige ruimte haast nooit.

Besluit; al bij al valt het nog wel mee. Enkel diegenen die hun auto volledig als pakezel gebruiken zullen de vectra missen. De lange bumper waar je bij de insignia moet over tillen is wel een misser.
        Last edited by ; 13/10/2010, 14:56.

Comment

De been en kofferruimte van de Insignia Tourer is dan ook ondermaats voor zo'n lompe kar. Qua verhoudingen tussen binnenruimte en buitenafmetingen, is dat een fameuze teleurstelling.
          Als je dan nog leest wat er allemaal misgaat, kan een Skoda Superb zeker niet slechter zijn, stukken goedkoper en een pak meer ruimte voor dezelfde buitenafmetingen. Ik ben overigens geen Skoda fan, maar die Insignia is zo'n draak, dat erg veel auto's er beter voorkomen...
          Ik vind de zitruimte achteraan meer dan voldoende , in ieder geval groter dan mijn vorige wagen ( 407 SW ).

De kofferruimte is inderdaad kleiner dan die van een Vectra of Passat Variant , maar is toch ruim voldoende voor alledaags gebruik. De kofferruimte van een BMW 3 Touring , die is pas ondermaats.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chucky Bekijk Berichten
            Die mening deel ik ook en wat betreft de extra kost om te rijden met een alternatief duits merk mits een meerprijs van 10000 euro voor dezelfde optie's zal ik de volgende keer toch overwegen en als het echt niet anders kan zal het er één worden in de standaard versie.
            Ik zou deze aankoop niet opnieuw doen, ik heb hiervoor altijd vw en bmw gereden en de dingen die erop zaten werkte altijd zoals het hoorde, het enige wat dezelfde ervaring is is het motorgeluid van de vw's.
            Vanaf de éérste dag vond ik de insignia qua looks een magnifieke verschijning en was er van overtuigd dat dit onderhuids hetzelfde ging zijn, in combinatie dat op dat moment het gamma bij de concurrenten was verouderd hadden we snel besloten voor deze aankoop.
            Het is nu zo ik me al heb neergelegd bij de storende kwaaltjes en dat is geen goed teken wat de huidige domicil betreft van de auto , ik ben op het vlak van auto's nogal matig tot vrij pietje precies.
            Moest de kans zich voordoen een acceptabele zaak te doen zal ik het zeker overwegen.
            De laatste regel heeft zich bij deze voorgedaan.
            Geeft voor mij althans een vorm van opluchting maar ieder heeft zijn mening en gevoel hierover natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
              ben je met je linkerbeen uit je bed gestapt .....

zeker vooraan heb ik in mijn insignia heel veel ruimte en achter mij kan er gerust nog iemand comfortabel zitten ondanks mijn lengte van 1m90.

Enkel de kofferruimte is niet enorm groot maar die van de concurrentie is zeker niet groter. Ik zie in jouw idd geen skoda fan maar eerder een opelhater dus ....

De koffer is in elk geval niet kleiner dan de concurentie, de suberb niet meegeteld.
              Kijk het maar eens na in het jaarlijkse automagazine waar alle modellen in staan.
              Ga dan naar de breaks en vergelijk ze maar eens. De Insignia staat vooraan wat grote betreft.
              Bmw 5 en V70 zijn vergelijkbaar de rest moet het met minder doen.
              Ik vind hem enkel te laag door de dubbele bodem, wel vlakke laaddrempel maar mijnen hond moet zich nu een beetje bukken.
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                Ik vind hem enkel te laag door de dubbele bodem, wel vlakke laaddrempel maar mijnen hond moet zich nu een beetje bukken.
                Ik heb het nog niet geprobeerd, maar kun je die dubbele bodem er niet uithalen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door split-second Bekijk Berichten
                  Goe gelachen

Even een vraagje ivm de zetelverwarming. Net mijn wagen binnen gedaan om 2 nieuwe verwarmingsmatten te plaatsen. Die meestergast beweerde dat er enkel in het zitvlak verwarming zit
                  De onderrug wordt toch ook warm niet ?
                  hehe meent gij da ???

Die zou nogthans moeten weten dat er een nieuwe procedure voor is om dit uit te meten .
                  Als je die volgt moet je de stekker ook lostrekken van de rugmat .....

Ook geven ze 2 nummers voor vervanging van de matten

NL rug of zit .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
                    hehe meent gij da ???

Die zou nogthans moeten weten dat er een nieuwe procedure voor is om dit uit te meten .
                    Als je die volgt moet je de stekker ook lostrekken van de rugmat .....

Ook geven ze 2 nummers voor vervanging van de matten

NL rug of zit .

komt me bekend voor....toen ik 10 dagen terug naar de garage ging wisten ze zelfs niet dat er al een update bestond voor die van ons (model juni 2010)

Comment

komt me bekend voor....toen ik 10 dagen terug naar de garage ging wisten ze zelfs niet dat er al een update bestond voor die van ons (model juni 2010)

Zo zie je maar dat de éne Garage de andere niet is

Comment

Zo zie je maar dat de éne Garage de andere niet is
                        nochtans dezelfde groep

Comment

• De Superb heeft helemaal GEEN stijl, Wim. Van de rest gezwegen.(Wat mij betreft een ersatz-VW, met alle respect voor dat merk...)
                          Had 'm als huurauto bij een dienstreis en was o zo blij dat ik hem terug mocht achterlaten bij de verhuurmaatschappij.
                          't Regende tamelijk hard en ik had de indruk meer te varen dan te rijden...
                          Mijn reisgenoot (een Audi-rijder) zat ook niet op z'n gemak en dat lag niet aan mijn rijstijl.
                          Wat de Insi betreft...
                          Nu, ik vond de binnenruimte in mijn Signum ook aangenamer voor de reisgenoten achteraan (totaal ander concept ook met die 2 verstelbare achterzetels), maar ik denk dat er in de Insi wel plaats genoeg is. Ik heb nog geen opmerkingen gehad (tenzij positieve).

En bijna 4 maand en 7500 km verder kan ik er ook nog geen slecht woord over zeggen. Bleef gespaard van problemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Circo Bekijk Berichten
                            De Superb heeft helemaal GEEN stijl, Wim. Van de rest gezwegen.(Wat mij betreft een ersatz-VW, met alle respect voor dat merk...)
                            Had 'm als huurauto bij een dienstreis en was o zo blij dat ik hem terug mocht achterlaten bij de verhuurmaatschappij.
                            't Regende tamelijk hard en ik had de indruk meer te varen dan te rijden...
                            Mijn reisgenoot (een Audi-rijder) zat ook niet op z'n gemak en dat lag niet aan mijn rijstijl.
                            Wat de Insi betreft...
                            Nu, ik vond de binnenruimte in mijn Signum ook aangenamer voor de reisgenoten achteraan (totaal ander concept ook met die 2 verstelbare achterzetels), maar ik denk dat er in de Insi wel plaats genoeg is. Ik heb nog geen opmerkingen gehad (tenzij positieve).

En bijna 4 maand en 7500 km verder kan ik er ook nog geen slecht woord over zeggen. Bleef gespaard van problemen.

voilà

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door split-second Bekijk Berichten

Even een vraagje ivm de zetelverwarming. Net mijn wagen binnen gedaan om 2 nieuwe verwarmingsmatten te plaatsen. Die meestergast beweerde dat er enkel in het zitvlak verwarming zit
                              De onderrug wordt toch ook warm niet ?
                              Het gaat inderdaad om 2 aparte matten. 1 onder het zitvlak en 1 onder de rugleuning. Ik heb vorige zaterdag ook weer melding gemaakt van een defecte zetelverwarming kant bestuurder. Deze werden begin van dit jaar vervangen, maar ik heb al weer prijs. Enfin, bij de melding vroegen ze mij of het enkel om het zitvlak of om beide vlakken ging, aangezien ze dan de 2 onderdelen moeten bestellen.

Comment

ik zou persoonlijk de DAB-radio eraf halen en kiezen voor de zetels met geperforeerd leder.
                                Ze zitten echt fenomenaal goed (zitting in lengte regelbaar en chauffeurzetel heeft ventilatie.
                                Als je budget het toelaat tenminste
                                idd , die met de geperforeerde zijn gewoojn zalig , 10 kapotte wervels in de rug , kga soms gewoon in den oto zitten voor pijn verlichting vooral de ventilatie komt je rug ten goede.
                                wat dab betreft , volgens bronnen die ik heb gehoord zou de openbare omroep in 2013 volledig overschakelen naar DAB , dus geen analoge uitzendingen meer , je gaat dan afhangen van de commercieele omroepen. dit is wat mijn een 6tal maand is verteld....... anders es googelen

groetjes
                                Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeanPol23 Bekijk Berichten
                                  Zou dit weekend een nieuwe insignia ST kopen van 130 PK ecoflex, cosmo model...

Als bijkomende opties zou ik kiezen voor:

Technical grey kleur
                                  Navigatiesysteem
                                  Bluetooth
                                  Parkeersensoren
                                  Zwartlederen interieur
                                  Elektrische bestuurderszetel met geheugenfunctie
                                  Digitale radio
                                  Infinity sound
                                  bandenspanningscontrole
                                  Volwaardig reservewiel 17"
                                  Bi-xenon AFL

Ik zou voor de 18" banden met de 7 dubbele spaken velgen gaan

Iemand andere suggesties van opties of die zegt om 1 van de uitgekozen opties echt niet te nemen??

Daarnaast iemand een idee van levertijd op dit moment?

Groetjes
                                  Jan
                                  persoonlijk zou ik de geperforeerde zetels nemen en een andere kleur , bijna iedereen rijd met deze kleur

groetjes
                                  Erwin

Comment

• Laadruimte

Ik heb de Insi 5d mt Infinity... en de kofferruimte is bedroevend.
                                    Verleden week mijn schoonouders opgehaald in Zaventem en hun 2de kleine koffer moest op de achterbank...
                                    Met het Infnity systeem heb je zeker geen diep koffer...
                                    Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                                    Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                                    Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                                    Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                                    Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                                      Ik heb de Insi 5d mt Infinity... en de kofferruimte is bedroevend.
                                      Verleden week mijn schoonouders opgehaald in Zaventem en hun 2de kleine koffer moest op de achterbank...
                                      Met het Infnity systeem heb je zeker geen diep koffer...
                                      t'is nochtans andersom hoor , koffers is de koffer en schoonouders op de achterbank

euh grapskue

groetjes
                                      Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeanPol23 Bekijk Berichten
                                        Zou dit weekend een nieuwe insignia ST kopen van 130 PK ecoflex, cosmo model...

Als bijkomende opties zou ik kiezen voor:

Technical grey kleur
                                        Navigatiesysteem
                                        Bluetooth
                                        Parkeersensoren
                                        Zwartlederen interieur
                                        Elektrische bestuurderszetel met geheugenfunctie
                                        Digitale radio
                                        Infinity sound
                                        bandenspanningscontrole
                                        Volwaardig reservewiel 17"
                                        Bi-xenon AFL

Ik zou voor de 18" banden met de 7 dubbele spaken velgen gaan

Iemand andere suggesties van opties of die zegt om 1 van de uitgekozen opties echt niet te nemen??

Daarnaast iemand een idee van levertijd op dit moment?

Groetjes
                                        Jan
                                        DAB zeker nemen !

Comment

Idd de witte achteruitrijlicht hebben ze weggelaten .
                                          voor welke reden ook

er is een update in de BCM i.v.m regen/lichtsensor .

als er nog andere zijn dan ik, ik zet elke auto die ik doe op de meest gebruikelijke instelling dus niet op fabrieksinstelling.

maar als uw witte achteruit nog brandt bij orientatieverlichting is er idd niets gebeurd .
                                          aan dit kan je het zeker herkennen.
                                          Heb deze avond wat van mijne auto aan het updaten en in BCM was er geen update en mijn achteruitrijlicht gaat nog altijd aan.
                                          Zal misschien vanaf MY2010 zijn?
                                          Opel Insignia OPC
                                          BMW X5 3.0i
                                          Caterham Super 7

Comment

Working...
                                          X