Oorspronkelijk geplaatst door WhN
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia (Part III)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Zou kunnen als je ook een MY09 hebt. Heb alles waar er een update voor was gedaan (was niet veel) maar doet het nog zoals vroeger.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichtenzouden ze dan in de garage toch nog gelijk hebben dat er geen update voor de onze was?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk BerichtenWe ontkennen de problemen niet....stilaan worden de meeste ervan echter opgelost.
De vectra had voorin (schijnbaar meer ruimte) door het rechthoekige dashboard
De ruiten waren bij de vectra echter groter..Als je het echter gaat nameten dan merk je dat de rail waarover de stoel kan verschuiven bij de insignia bijvoorbeeld 6cm langer is. Je hebt een knusser gevoel vooraan. Het lijkt dus kleiner ook door de kleinere ramen. In de breedte is de insignia zelfs breder. De deurvakken (die bij de vectra veel te klein waren) zijn hier breder en bruikbaarder. De zetels voorin de insignia zijn ook breder dan die van de vectra. Achterin had de vectra zelfs geen deurvakken.
Ik heb het nagemeten (onze vorige lease was een vectra break). De beenruimte achterin (met de zetel voor mij in de juiste stand scheelt 4 cm (door de kleinere wielbasis)en is nog steeds ruim genoeg.
Het koffer is in de lengte (tapijt) 5,5 cm minder lang, de breedte scheelt 1,5 cm en de hoogte (onder zeil) is bij de insignia 3 cm meer. Eigenlijk kan je verder laden dan het tapijt omdat de achterklep geen vlakke vorm heeft. Het grootste verschil merk je als je de volledige laadruimte gebruikt tot tegen het dak tot de voorzetels; dan wint de vectra glansrijk doordat hij breder is bovenaan. In ons geval gebruiken we die volledige ruimte haast nooit.
Besluit; al bij al valt het nog wel mee. Enkel diegenen die hun auto volledig als pakezel gebruiken zullen de vectra missen. De lange bumper waar je bij de insignia moet over tillen is wel een misser.
Ik gebruikte de vectra af en toe als pakezel. Houtverhakselaar, kmo server racks, gingen er allemaal vlot in. Met de Insignia probeer ik dat zelfs niet. De hefdrempel over de bumper is idd veel te lang. Het zicht van zo'n tourer met de koffer omhoog is behoorlijk lelijk, lijkt wel de laadklep van een volwassen ferryboot.
Enfin, het wordt nu toch stilaan tijd dat de problemen er uit geraken. Ondertussen is die kar al geen nieuwe auto meer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenDa's een mooie reactie. De beenruimte achteraan is in mijn geval een groter verschil. Ik ben 1m96 en die 4cm beenruimte heb ik nodig om ook de kids iets of wat comfort achteraan te gunnen.
Ik gebruikte de vectra af en toe als pakezel. Houtverhakselaar, kmo server racks, gingen er allemaal vlot in. Met de Insignia probeer ik dat zelfs niet. De hefdrempel over de bumper is idd veel te lang. Het zicht van zo'n tourer met de koffer omhoog is behoorlijk lelijk, lijkt wel de laadklep van een volwassen ferryboot.
Enfin, het wordt nu toch stilaan tijd dat de problemen er uit geraken. Ondertussen is die kar al geen nieuwe auto meer.
(dat zicht met de klep open is inderdaad speciaal maar ik rijd niet met de achterklep open....ferryboten moeten trouwens hun deuren ook sluiten tijdens de vaart :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichtenvroeger gingen mijn koplichten branden als ik de auto los maakte. Nu sinds de update is dit niet meer het geval.
Weet iemand of dit met de nieuwe update uitgeschakeld werd? zou ook niet weten hie ik het eventueel moet inschakelen terug. Was eigenlijk wel handig
Je vindt deze terug in de menu comfortinstellingen (welkomsverlichting geloof ik).
Erwin kent dit waarschijnlijk wel uit z'n hoofd....mijn madame is met de auto gaan werken; ik kan dus niet even kijken nu....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk BerichtenYep, da's normaal Als je een update hebt gekregen moet je een aantal persoonkijke instellingen teugzetten.
Je vindt deze terug in de menu comfortinstellingen (welkomsverlichting geloof ik).
Erwin kent dit waarschijnlijk wel uit z'n hoofd....mijn madame is met de auto gaan werken; ik kan dus niet even kijken nu....
Leuke vrienden heb je !
Heb net de foto's bekeken en het ging er blijkbaar plezant aan toe !
Was weer een tijdje geleden dat ik hier nog geweest ben en dat komt doordat de automatische meldingen niet altijd goed doorkomen zodat ik manueel weer moet inloggen,en ik dus veel leeswerk voor de kiezen krijg...Niks nieuw onder de zon,enkel Erwin is blijkbaar serieus getrakteerd met zowel persoonlijke- als Insigniaproblemen.
PS weet jij iets over die updates die via een buitendienstoplossing beschikbaar zijn ?
David heeft hier iets van vermeld een paar dagen geleden.
Zo hou ik je bezig he,want jij zit blijkbaar "ziek" thuis ??
Comment
-
hey Pol, ik zit inderdaad ziek thuis. Ik snap zelf niet goed wat die buitendienst oplossingen betekenen. David weet hier waarschijnlijk meer over.
Nu kan ik eigenlijk wel zeggen dat ik blijkbaar niet veel updates van doen heb....die van ons doet het eigenlijk heel goed.
Toch zouden er blijkbaar updates zijn...in de garage horen ze het donderen in Keulen....
Erwin lijkt inderdaad op de sukkel. Hopelijk betert dit snel voor hem en z'n auto.
Ivm. met jou wagen te doen zal je nog een beetje geduld moeten hebben vrees ik....tot ik terug wat kan stappen
Als je eventueel je produkten al wil, mag je altijd langskomen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichtenhey Pol, ik zit inderdaad ziek thuis. Ik snap zelf niet goed wat die buitendienst oplossingen betekenen. David weet hier waarschijnlijk meer over.
Nu kan ik eigenlijk wel zeggen dat ik blijkbaar niet veel updates van doen heb....die van ons doet het eigenlijk heel goed.
Toch zouden er blijkbaar updates zijn...in de garage horen ze het donderen in Keulen....
Erwin lijkt inderdaad op de sukkel. Hopelijk betert dit snel voor hem en z'n auto.
Ivm. met jou wagen te doen zal je nog een beetje geduld moeten hebben vrees ik....tot ik terug wat kan stappen
Als je eventueel je produkten al wil, mag je altijd langskomen...
Ik had gisteren een mailtje gestuurd naar D-S maar hij zal dat nog niet gelezen hebben.
Komt wel in orde. Mijne gaat dinsdag binnen voor een volledige update. Radio is afgelopen dinsdag geüpdatet. Maar ik had nog graag geweten wat die buitendienst oplossingen zijn. Dan kan ik in de garage ze er eens over aanspreken.
Comment
-
update insi van 06-2010
Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichtenzouden ze dan in de garage toch nog gelijk hebben dat er geen update voor de onze was?
Vorige week een "verplichte" update gehad ivm problemen van een lege accu door lekstroom in elektrische handrem volgens een brief van opel ( hier had ik overigens geen last van, sterker nog...mijn insignia is van juni 2010/8000 km en echte problemen heb ik nog niet gehad)
Na de update:
- Bij het openen van de auto gaat het witte achteruitrijlampie niet meer aan.
- Het dongetje bij sleutel in contact en deur open stopt na iets van 8 seconden (joepie)
Wel lijkt het dat de automatische verlichting eerder aangaat dan eerst, soms zelf
bij helder daglicht....dit houd ik ff in de gaten..
De USB werkt ook nog niet helemaal naar wens, hoewel de melding midden tijdens het luisteren naar muziek: USB apparaat losgekoppeld en daarna, USB apparaat is aangesloten is nog niet voorgekomen, maar afgelopen week maar 500 km gereden dus.....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rando Bekijk BerichtenVorige week een "verplichte" update gehad ivm problemen van een lege accu door lekstroom in elektrische handrem volgens een brief van opel ( hier had ik overigens geen last van, sterker nog...mijn insignia is van juni 2010/8000 km en echte problemen heb ik nog niet gehad)
Na de update:
- Bij het openen van de auto gaat het witte achteruitrijlampie niet meer aan.
- Het dongetje bij sleutel in contact en deur open stopt na iets van 8 seconden (joepie)
Wel lijkt het dat de automatische verlichting eerder aangaat dan eerst, soms zelf
bij helder daglicht....dit houd ik ff in de gaten..
De USB werkt ook nog niet helemaal naar wens, hoewel de melding midden tijdens het luisteren naar muziek: USB apparaat losgekoppeld en daarna, USB apparaat is aangesloten is nog niet voorgekomen, maar afgelopen week maar 500 km gereden dus.....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichtenzou het kunnen dat ze die brief naar de echte eigenaar, de leasemaatschappij, gestuurd hebben?
Corsawim, dat is goed mogelijk, de mijne is ook een leaseauto en de brief is vanuit de leasemaatschappij via mijn werkgever bij mij terecht gekomen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rando Bekijk BerichtenCorsawim, dat is goed mogelijk, de mijne is ook een leaseauto en de brief is vanuit de leasemaatschappij via mijn werkgever bij mij terecht gekomen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk BerichtenHeb je dan een insignia?
(dat zicht met de klep open is inderdaad speciaal maar ik rijd niet met de achterklep open....ferryboten moeten trouwens hun deuren ook sluiten tijdens de vaart :-)
Enfin, ik heb er een weekje mee rondgereden. Kids vonden alleen de electrische koffer wat cooler, verder vonden ze het een benauwd gevoel achteraan omdat de daklijn veel sneller zakt dan die in de vectra..
Het is wat het is, Opel zal niet geneigd zijn snel met iets anders aan te komen. Hoeveel generaties Vectra zijn er niet geweest eer de Insignia er kwam ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenGeen insignia, ik heb deze een week gereden, toen het centrale display in de Vectra de geest had gegeven, en de leasing geen zin had om dat dure onderdeel zomaar te vervangen. Onderdeel werd opgestuurd ter reparatie, kwam defect terug en dus toch maar een nieuwe display.
Enfin, ik heb er een weekje mee rondgereden. Kids vonden alleen de electrische koffer wat cooler, verder vonden ze het een benauwd gevoel achteraan omdat de daklijn veel sneller zakt dan die in de vectra..
Het is wat het is, Opel zal niet geneigd zijn snel met iets anders aan te komen. Hoeveel generaties Vectra zijn er niet geweest eer de Insignia er kwam ?
Eigenaardig dat die daar op letten. Ik heb er drie en nog geen één,heeft in het jaar dat ik de mijne nu heb, gezegd dat het dak lager is/was dan in mijn vectra...
En laten we hopen dat ze nog met niks anders afkomen,anders rijden we weer met een "oude" auto. Voor mij is de Insignia top,zowel qua uiterlijk,motor,comfort,carrosserievorm en ruimte. Bij de vectra was alles degelijk maar rechtoe-rechtaan afgewerkt zonder fantasie en ergonomische "schoonheid". Bij de Insignia zijn de ontwerpers creatiever geweest en hebben ze een smaakvoller én waarschijnlijk het mooiste interieur ooit van Opel ontworpen.
Als dat gepaard gaat met een beetje ruimtetoegeving t.o.v. de Vectra,graag !!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hansa Bekijk BerichtenMijn ST wordt me deze namiddag overhandigd. Moet ik me nu zorgen maken dat ze de mijne niet achterhouden voor een kwaliteitscontrole ?
Al is 't interieur voor mij wel wat wennen, hoor. Beige leder, met 'warm' inleg. De trim is ook in 't bruin (dus bovenkant dashboard , deurpanelen, en zo). Is wat wennen aan de kleur. En natuurliljk heel gevoelig voor vuil, hé. Als je twee pagadders erin moet duwen elke dag... De koffer is ook volledig in bleek beige. Dus als je'r een grasmachine moet induwen (en over de lange bumper tillen), ga je grondig moeten poetsen nadien. Maar ja, dat wisten we op voorhand, hé !
Ik vind 'm ook beduidend kleiner (langs binnen) dan mijn vorige (vectra break), al is er natuurlijk nog meer dan voldoende ruimte !
De mijne is de 130pk ecoflex versie, en dat is toch ook aanpassen hoor. Mijn vectra had 120 pk maar was heel wat vinniger ! De Insignia weegt ook HEEL wat meer. En de langgerekte versnellingen vragen al gauw veel schakelwerk, vooral op autosnelwegen.
Voor de rest , prima wagen : de vele problemen die hier op 't forum verschijnen heb ik tot nog toe niet (hout vasthouden). Alle snufjes werken prima. De AFL is MEGA !!!
Eerst bak diesel aan 7.1L gemiddeld.
Dit weekend eens foto's posten, na een grondige wasbeurt. (heb 'm vorige week al gewassen en heb het gevoel dat er een soort filmke opligt. Iemand tips om een nieuwe wagen te behandelen ?)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenNeenee geen probleem. Soigneer U maar goe en ik hoor het wel als je weer topfit bent.
Ik had gisteren een mailtje gestuurd naar D-S maar hij zal dat nog niet gelezen hebben.
Komt wel in orde. Mijne gaat dinsdag binnen voor een volledige update. Radio is afgelopen dinsdag geüpdatet. Maar ik had nog graag geweten wat die buitendienst oplossingen zijn. Dan kan ik in de garage ze er eens over aanspreken.
Pol ,heb net mail gestuurd .
Wat betreft alle update's ,ik hou alles in het oog en van zodra er nieuwe update's of verbeteringen zijn post ik ze .
Als er iemand vragen heeft ,shoot ....no problem
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hansa Bekijk BerichtenJaja, wagen op het afgesproken tijdstip ontvangen. Knappe bak !
Al is 't interieur voor mij wel wat wennen, hoor. Beige leder, met 'warm' inleg. De trim is ook in 't bruin (dus bovenkant dashboard , deurpanelen, en zo). Is wat wennen aan de kleur. En natuurliljk heel gevoelig voor vuil, hé. Als je twee pagadders erin moet duwen elke dag... De koffer is ook volledig in bleek beige. Dus als je'r een grasmachine moet induwen (en over de lange bumper tillen), ga je grondig moeten poetsen nadien. Maar ja, dat wisten we op voorhand, hé !
Ik vind 'm ook beduidend kleiner (langs binnen) dan mijn vorige (vectra break), al is er natuurlijk nog meer dan voldoende ruimte !
De mijne is de 130pk ecoflex versie, en dat is toch ook aanpassen hoor. Mijn vectra had 120 pk maar was heel wat vinniger ! De Insignia weegt ook HEEL wat meer. En de langgerekte versnellingen vragen al gauw veel schakelwerk, vooral op autosnelwegen.
Voor de rest , prima wagen : de vele problemen die hier op 't forum verschijnen heb ik tot nog toe niet (hout vasthouden). Alle snufjes werken prima. De AFL is MEGA !!!
Eerst bak diesel aan 7.1L gemiddeld.
Dit weekend eens foto's posten, na een grondige wasbeurt. (heb 'm vorige week al gewassen en heb het gevoel dat er een soort filmke opligt. Iemand tips om een nieuwe wagen te behandelen ?)
Eigenlijk zou het Insigniawim moeten worden...
Comment
Comment