Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
    Heb deze avond wat van mijne auto aan het updaten en in BCM was er geen update en mijn achteruitrijlicht gaat nog altijd aan.
    Zal misschien vanaf MY2010 zijn?
    idd 2009 en 2010 is verschil in programmatie (allé resultaat)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hansa Bekijk Berichten
      Dit weekend eens foto's posten,
      Dit !

Ik wil die interieurtrim eens in het 'echt' zien, want je vindt doorgaans enkel foto's van Sport en Cosmo afwerkingen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
        Corsawim kan je daar de perfecte uitleg voor geven.
        Eigenlijk zou het Insigniawim moeten worden...
        @HANSA :Hier vind je de link naar de reportage waarin ik de nieuwe bolide van Erwin (alias ERWINVO 1964) heb gedaan :

http://forum.carclean.nl/cc_postst76...anate-red.aspx

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel

Ps: als iemand weet hoe ik m'n nickname kan wijzigen, dan doe ik het....
        Last edited by ; 15/10/2010, 00:00. Reden: aangevuld

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
          idd 2009 en 2010 is verschil in programmatie (allé resultaat)

De mijne is geleverd in maart 2010 (dus MY 2009,5) en na de update (gedaan bij onderhoudsbeurt)
          - achteruitrijlamp brandt niet meer bij openen van wagen (welkomslicht)
          - sensor automatische verlichting is beter
          - biepje sleutel in contact gedaan na 10seconden

Is dus niet enkel voor MY2010...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
            Yep, da's normaal Als je een update hebt gekregen moet je een aantal persoonkijke instellingen teugzetten.
            Je vindt deze terug in de menu comfortinstellingen (welkomsverlichting geloof ik).

Erwin kent dit waarschijnlijk wel uit z'n hoofd....mijn madame is met de auto gaan werken; ik kan dus niet even kijken nu....
            Welkomslicht aansteken?
            Via config => autoinstellingen => komfortinstellingen => welkomsverlichting => aan

Ben er bijna zeker van...

Comment

Bij de vectra was alles degelijk maar rechtoe-rechtaan afgewerkt zonder fantasie en ergonomische "schoonheid". Bij de Insignia zijn de ontwerpers creatiever geweest en hebben ze een smaakvoller én waarschijnlijk het mooiste interieur ooit van Opel ontworpen.
              Als dat gepaard gaat met een beetje ruimtetoegeving t.o.v. de Vectra,graag !!
              Mooier is de Insignia zeker wel, daar is geen twijfel over. Ze hebben alleen erg veel toegevingen gedaan omwille van het design.
              Degelijkheid komt bij mij voor design of flashy kleurkes of ne kermis aan knoppen...
              Enfin, ieder zijn goesting zeker ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
                Welkomslicht aansteken?
                Via config => autoinstellingen => komfortinstellingen => welkomsverlichting => aan

Ben er bijna zeker van...
                CORRECT !!!

Heb beslist om 17' winterbanden te nemen. 18' is duurder en de band is ook breder wat niet echt een voordeel is bij nat weer of sneeuw.

Welke snelheidsindex zouden jullie nemen? ik veronderstel dat H (210 km/u) voldoende is voor mijn ST. Via via kan ik eventueel die 17' design velgen van opel (stalen velgen) kopen. Goeie keuze of zouden jullie eerder alu velgen nemen?

Wat banden betreft zou ik gaan voor de Dunlop wintersport 3D... is een band die elk jaar opnieuw zeer goed scoort in alle tests. Nu hebben ze deze band zowel in 205/50/17 als in 225/55/17. 205 is natuurlijk goedkoper. De originele banden van opel die op de design velgen liggen zijn echter 225 breed. past deze 205 er dan op? nie simpel allemaal als je er nie al te veel vanaf weet
                Last edited by ; 15/10/2010, 09:19.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                  Mooier is de Insignia zeker wel, daar is geen twijfel over. Ze hebben alleen erg veel toegevingen gedaan omwille van het design.
                  Degelijkheid komt bij mij voor design of flashy kleurkes of ne kermis aan knoppen...
                  Wil je daarmee zeggen dat de Insignia dan niet degelijk is ??
                  Je zal functionaliteit bedoelen...
                  En moest je ook ENKEL naar dat kijken dan is de Vivaro top !
                  Ruimte zat,makkelijk in- en uitstappen,hoge daklijn enz...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
                    CORRECT !!!

Heb beslist om 17' winterbanden te nemen. 18' is duurder en de band is ook breder wat niet echt een voordeel is bij nat weer of sneeuw.

Welke snelheidsindex zouden jullie nemen? ik veronderstel dat H (210 km/u) voldoende is voor mijn ST. Via via kan ik eventueel die 17' design velgen van opel (stalen velgen) kopen. Goeie keuze of zouden jullie eerder alu velgen nemen?
                    Beste, ik zou ook voor 17" gaan; band is wat hoger dus kans op stoeprandschade wordt dan ook kleiner. Ik zou zeker opteren voor 4 extra velgen. Het telkens wisselen van de banden op de velg is niet goed voor de band en geeft elke keer kans op beschadiging van je velg. Ook het inwerken van het zout op je mooie aluvelgen kan je beter vermijden. De designvelgen van Opel zijn een goede oplossing. Kijk wel even naar de gevraagde prijs; soms verkopen ze aftermarket-aluvelgen die goedkoper uitkomen dan de stalen Opelvelgen met plastieken wieldeksel.
                    Besluit : zeker een stel extra velgen; alu of staal hangt af van de gevraagde prijs. 17" blijft de beste keuze voor de winter. ik zou wel voor 225 gaan, 205 is wel echt smal onder de brede Insignia. categorie H is ok voor een winterband.
                    Last edited by ; 15/10/2010, 09:23.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
                      CORRECT !!!

Wat banden betreft zou ik gaan voor de Dunlop wintersport 3D... is een band die elk jaar opnieuw zeer goed scoort in alle tests. Nu hebben ze deze band zowel in 205/50/17 als in 225/55/17. 205 is natuurlijk goedkoper. De originele banden van opel die op de design velgen liggen zijn echter 225 breed. past deze 205 er dan op? nie simpel allemaal als je er nie al te veel vanaf weet
                      Langsgaan bij een goede bandencentrale. Die zullen je met raad en daad bijstaan.
                      Ik weet niet vanwaar je bent maar bv Maco in Sint-Lenaarts is zo iemand.
                      En de velgen kan je natuurlijk bij de dealer kopen maar dat wist je al zeker

PS je kan ook eens kijken naar tweedehandse.
                      Ik heb een set 11 spaaks 18 inch originele aluminium Insignia velgen met Pirelli Sotozero winterbanden (met 6mm profiel) op de kop kunnen tikken voor 500 euro. Als je tijd hebt en goed uitkijkt zijn er nog zaakjes te doen...
                      Bijgevoegde Bestanden
                      Last edited by ; 15/10/2010, 09:28.

Comment

Als je puur en alleen voor ruimte kiest, dan heb je in het D-segment niet zoveel keuze.
                        Er blijven 3 opties over met grotere kofferrruimte.
                        -Skoda Superb break
                        - Volkswagen Passat break (net gefacelift)
                        -Ford Mondeo Clipper (ook net gefacelift)
                        -Toyota Avensis break
                        Ook heb je nog Mazda 6, Laguna,C5 , nieuwe 508 en Accord (stuk voor stuk met kleinere kofferrruimte)
                        Natuurlijk heb je ook nog de "premiummerken" zoals : audi A4, BMW3, Mercedes C...zijn veel duurder en de koffer is steeds kleiner dan die van de Insignia. (over de prijs van de nog grotere moet ik het niet hebben zeker....)
                        Last edited by ; 15/10/2010, 10:10.

Comment

Wil je daarmee zeggen dat de Insignia dan niet degelijk is ??
                          Je zal functionaliteit bedoelen...
                          Durf jij nog van degelijkheid spreken na zoveel topics over problemen ?

Comment

Langsgaan bij een goede bandencentrale. Die zullen je met raad en daad bijstaan.
                            Ik weet niet vanwaar je bent maar bv Maco in Sint-Lenaarts is zo iemand.
                            En de velgen kan je natuurlijk bij de dealer kopen maar dat wist je al zeker

PS je kan ook eens kijken naar tweedehandse.
                            Ik heb een set 11 spaaks 18 inch originele aluminium Insignia velgen met Pirelli Sotozero winterbanden (met 6mm profiel) op de kop kunnen tikken voor 500 euro. Als je tijd hebt en goed uitkijkt zijn er nog zaakjes te doen...
                            Dealer is duurder dan een bandencentrale of bestellen via internet

had ook al aan 18' gedacht maar vind dit te duur als ik nieuwe banden nodig heb en ik vind ze ook te breed voor in de winter.

Zal eens passeren bij een bandencentrale

Comment

Durf jij nog van degelijkheid spreken na zoveel topics over problemen ?
                              Het is een degelijke wagen punt.
                              De tijd van platinnekes afstellen is voorbij.
                              Alles gaat tegenwoordig met computer en elektronica,en ja dat gaat gepaard met de nodige problemen waar niet alleen opel last van heeft. Gelukkig is het software en niet de "hardware" want daar is zo goed als niks op aan te merken i.t.t. Mercedes bv.
                              Als jij een goede computer koopt en je zet er slechte software op is die toch ook niet ineens slecht ? Nee,dan zorg je dat de soft verbeterd of veranderd,de computer blijft hetzelfde,dus in dit geval de auto zelf. Eens de software op punt staat gaan er nog meer mensen de Insignia willen.
                              Natuurlijk zijn er probleempjes die niet meer zouden mogen voorkomen in deze tijd zoals krakende onderdelen in het interieur enz. Maar mechanisch zit het wel snor en als je daar dan problemen mee hebt wordt het netjes opgelost met de verbeterde onderdelen onder garantie.

Comment

Het is een degelijke wagen punt.
                                De tijd van platinnekes afstellen is voorbij.
                                Alles gaat tegenwoordig met computer en elektronica,en ja dat gaat gepaard met de nodige problemen waar niet alleen opel last van heeft. Gelukkig is het software en niet de "hardware" want daar is zo goed als niks op aan te merken i.t.t. Mercedes bv.
                                Als jij een goede computer koopt en je zet er slechte software op is die toch ook niet ineens slecht ? Nee,dan zorg je dat de soft verbeterd of veranderd,de computer blijft hetzelfde,dus in dit geval de auto zelf. Eens de software op punt staat gaan er nog meer mensen de Insignia willen.
                                Natuurlijk zijn er probleempjes die niet meer zouden mogen voorkomen in deze tijd zoals krakende onderdelen in het interieur enz. Maar mechanisch zit het wel snor en als je daar dan problemen mee hebt wordt het netjes opgelost met de verbeterde onderdelen onder garantie.
                                Hier op het bedrijf loopt de verkoop van Opel voor geen meter, door de relatief hoge CO2, beperkte ruimte en problemen met electronica, hoog verbruik, loskomende leidingen, en haperende koffer.
                                De vectra was recht en lelijk, maar deed tenminste zijn werk en was ruim vanbinnen. Dat is althans de ervaring die ik er mee gehad heb.
                                Degelijk zijn en een rammelend interieur gaan voor mij niet samen. Ik snap dat je je aankoop wilt verdedigen, zou ik ook doen, maar je zit ondertussen aan topic III en ze staan van in het begin vol van fouten, lampjes, geluidjes, gekraak, hoog verbruik, boordcomputerproblemen, loskomende leidingen, wegvallen stuurbekrachtiging, en vul de rest zelf maar aan.
                                Voor degelijkheid zou ik hier dus niet komen shoppen. Maar jij hebt daar allicht, door je foutloze ervaring met de Insignia een andere mening over...

Comment

Hier op het bedrijf loopt de verkoop van Opel voor geen meter, door de relatief hoge CO2, beperkte ruimte en problemen met electronica, hoog verbruik, loskomende leidingen, en haperende koffer.
                                  De vectra was recht en lelijk, maar deed tenminste zijn werk en was ruim vanbinnen. Dat is althans de ervaring die ik er mee gehad heb.
                                  Degelijk zijn en een rammelend interieur gaan voor mij niet samen. Ik snap dat je je aankoop wilt verdedigen, zou ik ook doen, maar je zit ondertussen aan topic III en ze staan van in het begin vol van fouten, lampjes, geluidjes, gekraak, hoog verbruik, boordcomputerproblemen, loskomende leidingen, wegvallen stuurbekrachtiging, en vul de rest zelf maar aan.
                                  Voor degelijkheid zou ik hier dus niet komen shoppen. Maar jij hebt daar allicht, door je foutloze ervaring met de Insignia een andere mening over...
                                  lampjes : heb ik nog nergens gelezen.
                                  geluidjes : heeft iedere auto of je moest een RR of Bentley kopen.
                                  gekraak : mag idd niet.
                                  hoog verbruik : 7,6l voor dergelijk zware wagen met 150 pk die voornamelijk stad doet is meer dan redelijk.
                                  boordcomputerproblemen : softwareupdates voor de regelunit zijn er voor ALLE merken,het zou maar erg zijn dat ze niet constant alles zouden proberen te verbeteren
                                  loskomende leidingen : dat is een fabeltje,die leiding waar het over gaat zit tussen twee verdikkingen,dan is het normaal dat je de bovenste verdikking ziet.(mijn weten zou er maar één iemand last mee hebben gehad en dat kan ook op bovenstaande argumentering vallen natuurlijk,daar weten we het fijne niet van)
                                  wegvallen stuurbekrachtiging : ook bij één eigenaar of alle ? meestal een probleem van de alternator en aangezien die van Bosch komt kan ELK merk hier een probleem mee hebben

Ik zeg niet dat alles top is of zou zijn maar om het nu een "slechte" wagen te noemen vind ik zwaar overdreven.Vraag maar eens rond hier wie er terug één zou kopen,je zou versteld staan want het blijft een fijne wagen om mee te rijden,i.t.t. de vectra. Mijne heb ik weggedaan na 18.000 km...De vectra had ook veel van de snufjes die je er nu graag bij hebt niet natuurlijk.Dus het is een beetje appelen met peren vergelijken.
                                  Mijn rekord van 1978 had ook geen elektronicaproblemen en het analoge klokje tikte rustig verder...

Comment

• de degelijkheid druipt er werkelijk vanaf....

Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                    Vorige week mijn Insi binnen gedaan voor lostzittende bestuurdersstoel (2dekeer al dat het frame vervangen wordt) en ineens een groot onderhoud laten doen.
                                    Spijtig dat die update niet ineens gedaan is want ding dong ding dong hangt me de keel uit.
                                    Hopelijk worden er met die update een heleboel problemen opgelost.
                                    IPOD verwijderd terwijl hij er nog steeds insteekt,DAB uitval,slechts enkel AM radio,Opel Eye,automatische vergrendeling bij het wegrijden,automatische lichten die half de Kennedytunnel pas aangaan om daarna onder elke brug te flitsen enz...

Comment

de degelijkheid druipt er werkelijk vanaf....
                                      Zoals ik al zei : elektronicaproblemen dus...die gaan opgelost worden door de software te verbeteren,en dan gaan nog véél criticasters jaloers zijn op onze mooie Insignia !

Comment

Zoals ik al zei : elektronicaproblemen dus...die gaan opgelost worden door de software te verbeteren,en dan gaan nog véél criticasters jaloers zijn op onze mooie Insignia !
                                        En de stoel ja,een verbinding die afbreekt door een slechte las,mag niet gebeuren,maar ze zullen de robot die de laswerken uitvoert wel herprogrammeren zodat dit niet meer voorvalt.

Comment

de degelijkheid druipt er werkelijk vanaf....
                                          Ik heb een seat alhambra gehad tussen mijn twee vectra's en na 40.000 km Tiptronic boite naar de knoppen. 2 maanden uit garantie en alles uit eigen zak kunnen betalen : 6000 euro.
                                          Na 90.000 km turbo naar de knoppen : 1250 euro.
                                          De degelijkheid van Volkswagen...

Mijn vrouw heeft een mini cabrio van 2005 met exact 41.000 km op de teller.
                                          Hydraulische motorsteun vervangen,thermostaat + huis vervangen,silent blocks van de ophanging vervangen. Alles uit eigen zak moeten betalen.
                                          De degelijkheid van BMW...

Mijn vriend heeft een nieuwe Mercedes E gekocht en die auto heeft al meer in de garage gestaan dan dat hij er mee gereden heeft.
                                          Probleem met de injecteurs geraken maar niet opgelost.
                                          De degelijkheid van Mercedes...
                                          Eerlijk is eerlijk,hij heeft ondertussen een nieuwe wagen gekregen met een bonus van 5000 euro aan opties.
                                          Dat zie ik ze bij Opel nog niet doen...

Ik ben al meer dan blij dat het wat software is die niet op punt staat dan duizenden euro's te moeten uitgeven aan reparaties...
                                          Last edited by ; 15/10/2010, 12:01.

Comment

Working...
                                          X