Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
    Dag Pol,

Ik vind overigens de stelling uit vorige topics dat 18 inch met 235 banden te breed zijn voor in de winter niet geheel correct als je ze vergelijkt met 17 inch met 225 banden. Het verschil is eigenlijk wel verwaarloosbaar.
    Het verschil met 205 banden zal dan beter te merken zijn. Wellicht deel jij ook die mening?

gr. Ron (een heel tevreden Insi-rijder)
    Hoi Ron. Verschil is idd niet zo groot. Er zit echter wel een verschil in aankoopprijs voor deftige winterbanden in 17' of 18'. Anders had ik jouw 18' met winterbanden wel gekocht want die zijn mooi geprijsd De aankoop nu zou een stuk duurder zijn + toekomstige banden ook. Dat is de grootste reden om voor 17' te kiezen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
      Kende dat gezegde van smaak en kleur ?
      De reden dat ik niet bij die positie blijf ? Dat de Fleetverantwoordelijke daar veel werk aan heeft, en ik vroeg of laat toch een eigen auto zal moeten kiezen.
      't Zal de minst slechte moeten worden
      Tjaaah.., 't leven van een leaserijder gaat ook niet altijd over rozen....
      Veel sterkte komende maanden om tot een goeie keus te komen, dat zal niet gemakkelijk worden...
      2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
      2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
      2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
      2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

http://www.fabrieksbanden.nl
      http://www.originelevelgen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
        Hoi Ron. Verschil is idd niet zo groot. Er zit echter wel een verschil in aankoopprijs voor deftige winterbanden in 17' of 18'. Anders had ik jouw 18' met winterbanden wel gekocht want die zijn mooi geprijsd De aankoop nu zou een stuk duurder zijn + toekomstige banden ook. Dat is de grootste reden om voor 17' te kiezen
        Oké Jurgen geen enkel probleem hoor, ieders keus, mening en beurs natuurlijk...
        Ben toch wel benieuwd wat je nu uiteindelijk betaald voor de 17 inch met winterbanden.
        Laat je dat nog weten?

gr. Ron.

Comment

Ben toch wel benieuwd wat je nu uiteindelijk betaald voor de 17 inch met winterbanden.
          Laat je dat nog weten?

gr. Ron.
          Ik heb er net gekocht:

215/55-17 XL Contiwintercontact TS 830 P TL 98V Continental 752euro
          Aluminium velg - Enzo H- 7.0x17 420euro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
            Kende dat gezegde van smaak en kleur ?
            De reden dat ik niet bij die positie blijf ? Dat de Fleetverantwoordelijke daar veel werk aan heeft, en ik vroeg of laat toch een eigen auto zal moeten kiezen.
            't Zal de minst slechte moeten worden
            Over smaak en kleur kan je inderdaad blijven discussieren ...
            Ik rij nu 5 maanden met een Insignia ST EcoFlex 130 pk ( leasewagen ) , en heb tot nu toe nog geen enkel noemenswaardig probleem gehad. Enkel opties die niet ( automatisch ) werken , maar dat is zoals reeds gezegd , puur softwarematig en zullen dus ooit wel opgelost worden ( werkten voorheen wel met dezelfde hardware , dus ... ). Ze werken wel als je een of andere knop indrukt , dus geen onoverkomelijk probleem.
            Met de ecoflex moet je wel leren rijden , in het begin was dat toch ff wennen na jaren met VAG wagens gereden te hebben. Maar nu ik dat gewoon ben , rijdt hij zeer vlot , zelfs voor een 130 pk ecoFlex . Dikwijls sneller dan je denkt, wegens de goede isolatie.
            Persoonlijk vindt ik hem op dit moment een van de mooiste breaks op de markt, samen met de A4 Avant ( full option dan , niet de standaard met zijn 16'' velgen ed ). Die laatste kost met dezelfde uitrusting wel 10.000 euro meer.
            En ik heb ook al veel positieve reacties gekregen qua exterieur en interieur, inclusief van BMW rijders die zich een hoedje schrikken als ze het interieur van de Insignia zien en dan vergelijken met het saaie interieur van hun 3'er ...
            Ik moet ook toegeven dat ik voor de komst van de Insignia nooit een offerte voor een Opel laten maken heb , wegens te 'saai' ... Dus dat van dat imago klopt ook volledig.
            Moest ik op het moment terug moeten kiezen , zou ik opnieuw voor de Insignia gaan .

Comment

Laat je dat nog weten?

gr. Ron.
              Wij hebben deze week een offerte gekregen van Opel. Voor de 17" designvelgen + Semperit 225/55/17 winterbanden is de brutoprijs 1.145 € . Met de promotiekorting van 15% komt dat op een nettoprijs van 973 € , inclusief BTW.
              Daar ik regelmatig sneeuwkettingen moet monteren, verkies ik de stalen velgen boven lichtmetaal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeterPan2840 Bekijk Berichten
                Over smaak en kleur kan je inderdaad blijven discussieren ...
                Ik rij nu 5 maanden met een Insignia ST EcoFlex 130 pk ( leasewagen ) , en heb tot nu toe nog geen enkel noemenswaardig probleem gehad. Enkel opties die niet ( automatisch ) werken , maar dat is zoals reeds gezegd , puur softwarematig en zullen dus ooit wel opgelost worden ( werkten voorheen wel met dezelfde hardware , dus ... ). Ze werken wel als je een of andere knop indrukt , dus geen onoverkomelijk probleem.
                Met de ecoflex moet je wel leren rijden , in het begin was dat toch ff wennen na jaren met VAG wagens gereden te hebben. Maar nu ik dat gewoon ben , rijdt hij zeer vlot , zelfs voor een 130 pk ecoFlex . Dikwijls sneller dan je denkt, wegens de goede isolatie.
                Persoonlijk vindt ik hem op dit moment een van de mooiste breaks op de markt, samen met de A4 Avant ( full option dan , niet de standaard met zijn 16'' velgen ed ). Die laatste kost met dezelfde uitrusting wel 10.000 euro meer.
                En ik heb ook al veel positieve reacties gekregen qua exterieur en interieur, inclusief van BMW rijders die zich een hoedje schrikken als ze het interieur van de Insignia zien en dan vergelijken met het saaie interieur van hun 3'er ...
                Ik moet ook toegeven dat ik voor de komst van de Insignia nooit een offerte voor een Opel laten maken heb , wegens te 'saai' ... Dus dat van dat imago klopt ook volledig.
                Moest ik op het moment terug moeten kiezen , zou ik opnieuw voor de Insignia gaan .
                Ik denk dat we tot nu het forum echt gebruikt hebben voor onze problemen aan te kaarten.
                Misschien moeten we in het vervolg ook maar eens posten wat we goed vinden aan onze wagens. Blijkbaar zijn er een hoop lezers die zich laten afschrikken door ons "negatief forum" terwijl de overgrote meerderheid van ons terug één zouden kopen moest dit nodig zijn

Comment

Wij hebben deze week een offerte gekregen van Opel. Voor de 17" designvelgen + Semperit 225/55/17 winterbanden is de brutoprijs 1.145 € . Met de promotiekorting van 15% komt dat op een nettoprijs van 973 € , inclusief BTW.
                  Daar ik regelmatig sneeuwkettingen moet monteren, verkies ik de stalen velgen boven lichtmetaal.
                  Daar moet ik je gelijk in geven. Als je echt regelmatig sneeuwkettingen moet monteren is staal de betere optie.
                  Maar ja, voor hoeveel van ons geldt dit, regelmatig kettingen monteren. Wat is regelmatig? Toch niet in ons landje?

Als je ook een beetje naar het uitzien kijkt moet ik eerlijk zeggen dat ik een prijsverschil van net iets meer dan 100 euro de 18 inch lichtmetaal met Bridgestone toch prefereer boven de 17 inch staal met Semperit.
                  Mijn bescheiden mening..

Comment

• Mijn Insi is van maart 2009 en ik heb ondertussen bijna 50000 km gereden in alle mogelijke omstandigheden. Buiten de occasionele dingetjes, die perfect werden opgelost door de dealer, geen noemenswaardige tegenvallers gehad.Mocht ik morgen voor de keuze staan,ik zou voluit terug voor de Insignia gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                      Ik denk dat we tot nu het forum echt gebruikt hebben voor onze problemen aan te kaarten.
                      Misschien moeten we in het vervolg ook maar eens posten wat we goed vinden aan onze wagens. Blijkbaar zijn er een hoop lezers die zich laten afschrikken door ons "negatief forum" terwijl de overgrote meerderheid van ons terug één zouden kopen moest dit nodig zijn
                      Hoeveel insignia's zouden er momenteel rondrijden in Vlaanderen, Brussel en Wallonië? 10.000? Hoeveel probleem-Insignia's zitten er op dit forum? 50? Vind het dus nog SUPER meevallen...

Ik ben er alvast blij mee ( en kom nu ook niet echt van een basis golfje)! Zou natuurlijk liever een BMW 535D Touring hebben met ALLES er op en er aan, maar ja, heb geen 60.000 euro te veel... dus ja. Een Maserati of of Austin Martin is ook wel leuk maar ja...

Alle gekheid, waar is de tijd dat je 1.000.000 Belgische frankskes moest neertellen voor een passat 110pk 4-deurs met stoffen zetels, manueel bediende ramen en spiegels (die ge eerst met een doekje moest afkuisen) en 15" wielen met wieldeksels??? Daar hebt ge nu toch al nen hele schonen Insignia voor...

Mijn verbruik (met vlotte rijstijl en 50% B-weggetjes) ligt rond de 6,2L, heb geen problemen, kraakjes,... zaaaaaaaalige zetels, fantastisch AFL, een betrouwbaar navi-systeem, een autotelefoon waarbij men mij verstaat, ... kortom super tevreden. Veel sterkte aan de probleem-insignia's, veel relativeringsvermogen aan de non-believers.

Elk merk heeft zijn issues, veelal kunnen ze er zelf niet aan doen en ligt het probleem bij de toeleveranciers. Bij een ruit of deur zie je dat het gebarsten is, bij een chip of iets elektronisch is het niet zo simpel. Bij de toegangscontrole alles ok, na enkele weken/maanden opeens kapot, tja... Ik weet met absolute zekerheid dat de eisen die Opel aan de leveranciers stelt al vele jaren één van de zwaarste uit de sector zijn. Nét omdát ze het imago moeten opkrikken. Bovendien, een "premium"-rijder zal uit pure schaamte of vergevingsgezindheid ("het is zo'n schatje maar ze heeft af en toe haar kuren" zei mijn Alfa-verliefde buurman ) niet zo snel zijn miserie op een forum wegschrijven of aan de grote klok hangen. Een Opel-rijder wel, omdat hij oplossingen zoekt, wil helpen of zijn hart eens wil luchten, omdat hij het beu is, omdat hij van een ander merk komt en toch zo graag zijn frustratie kwijt wil,...

Er zijn gelukkig ook tevreden Insignia-rijders. Ik kreeg waar ik voor betaalde, ben uiterst tevreden en koop morgen onmiddellijk een andere. Heb al stiekem een idee wat een eventuele opvolger wordt...

Insignia ST Cosmo, 160pk CDTI 4x4 mét panoramadak, geventilleerde sportzetels, 18", wegklapbare trekhaak, AFL, FlexRide en Gold Pack. Voila, beslist. Alleen, Wit of Silver Lake????

Have fun! Prettig weekend iedereen

Comment

• Bijna 10000km (ni slecht op 4.5 maand) en suppercontent .
                        De beste opel die ik al gehad heb ,en dat zijn er een pak

Ook al veel van die kwijlblikken gehad als je aan de lichten of zo staat te wachten

Kortom superkar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
                          De mijne is geleverd in maart 2010 (dus MY 2009,5) en na de update (gedaan bij onderhoudsbeurt)
                          - achteruitrijlamp brandt niet meer bij openen van wagen (welkomslicht)
                          - sensor automatische verlichting is beter
                          - biepje sleutel in contact gedaan na 10seconden

Is dus niet enkel voor MY2010...
                          Gij hebt modeljaar 2010. Modeljaar 2010 is in augusts 2009 begonnen (ongeveer).

Comment

Daar moet ik je gelijk in geven. Als je echt regelmatig sneeuwkettingen moet monteren is staal de betere optie.
                            Maar ja, voor hoeveel van ons geldt dit, regelmatig kettingen monteren. Wat is regelmatig? Toch niet in ons landje?

Als je ook een beetje naar het uitzien kijkt moet ik eerlijk zeggen dat ik een prijsverschil van net iets meer dan 100 euro de 18 inch lichtmetaal met Bridgestone toch prefereer boven de 17 inch staal met Semperit.
                            Mijn bescheiden mening..
                            Als autoliefhebber zou ik ook voor de 18" gaan , maar :

1. Auto is bedrijfswagen , dus 18" is not done voor winterbanden.
                            2. 'Regelmatig' betekent op wintersport. Probleem is dat sneeuwkettingen voor 18" beperkt zijn en enorm duur. Dus hier is 17" beter. Ook al heb je ze niet nodig , je bent verplicht van ze bij te hebben en de laatste jaren heb ik ze ook daadwerkelijk moeten gebruiken.

Ben al bij de 'bandenboer' gaan informeren, maar daar kost een set 17" velgen met winterbanden al gauw 1150 €.

Als jij een adres weet waar ik voor een 1000 € 4 lichtmetaal velgen 17" + goede winterbanden kan aankopen , mag je mij dit altijd laten weten.

Comment

Als jij een adres weet waar ik voor een 1000 € 4 lichtmetaal velgen 17" + goede winterbanden kan aankopen , mag je mij dit altijd laten weten.
                              Peter,

Is weliswaar in Duitsland en zal denk ik inclusief verzendkosten rond de € 1000,- gaan uitkomen. Is maar een tip.

Succes en groet,
                              Ron

Comment

• Allez vandaag ook maar de bestelbon ondertekent

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door suby555 Bekijk Berichten
                                  Allez vandaag ook maar de bestelbon ondertekent

in tegenstelling tot wat sommigen ervan denken zal je je aankoop zeker niet beklagen

configuratie?

Comment

Proficiat Wim, wat is het geworden??

Comment

Zal wel weer iets speciaal zijn aan uw vorige bolides te zien !

Comment

• Wat is speciaal ?

Opel Insignia Sports Tourer Sport 160pk AT6
                                        Waterworld Blue

-Lederen bekleding Sienna geperforeerd
                                        -Recaro Sportzetels
                                        -OPC Sport Edition Pack 2 ( OPC-line exterieur,OPC-line interieur,20" velgen)
                                        -AFL Bi-xenon
                                        -Advantage pack (DVD Navi800, Park pilot, Sight&light pack)
                                        -DAB
                                        -Infinity Sound System
                                        -Premium Climate pack
                                        -Alarm Systeem
                                        -Bandenspanningcontrole TMPS
                                        -Veiligheidsnet achter 2de zitrij

-beschermmat in koffer
                                        -OPC-grille
                                        -ECOflex koffer winddeflectors

Verwachte leverdatum : 3de week 2011

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                          Zal wel weer iets speciaal zijn aan uw vorige bolides te zien !
                                          Alles uit mijn onderschrift heb ik nog zene

Comment

Working...
                                          X