Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
    @ Corsawim, om je nickname te veranderen moet je een PB sturen naar één van de moderatoren.
    Zij kunnen dat aanpassen voor je.

    Succes
    Bedankt...' k zal er eens over nadenken...

    Comment


    • Volgende week is het dan zover: ik kan mijn insignia ST eindelijk ophalen.

      Dit zijn de specs:

      Opel insignia sports tourer 1.6 turbo (180 pk)
      Kleur: carbon black
      Sport plus pakket: DVD800 NAVI Radio/CD/MP3 incl. gëintegreerd navigatiesysteem (UXX) (incl. Info display; 7 premium luidsprekers; Kleurendisplay 7"; Dakantenne 'shark fin'; USB aansluiting; Infotainment bedieningsknop op middenconsole); Lichtmetalen velgen 8,5Jx19" 'Design 61/K' (Q9S) (incl. 245/40 R19 98Y HW4 banden); Telefoonvoorbereiding met voicecontrol en Bluetooth (UPH) (incl. Dakantenne 'shark fin'); Elektrische handrem (J71) (incl. Hill Start Assist (HSA); 12V aansluiting voor); Park pilot vóór en achter (UD5); Infotainment bedieningsknop op middenconsole (KRJ); Zicht- en lichtpakket 1 (TSQ) (incl. Regensensor; Automatisch dimmende binnenspiegel.
      Veiligheidsnet in rollo-type cassette achter tweede zitrij (ARH).
      Bestuurdersstoel met 4-voudig elektrisch verstelbare lendensteun (APG)

      Kan niet wachten !

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
        Ik denk (zou instructieboekje van Vectra nog eens moeten bestuderen) dat je de voorruitontwaseming moet aanzetten om de quickheat te activeren. Dan krijg je zo goed als onmiddellijk warme lucht (blaast langs een elektrische weerstand). De blazer kon je dan gewoon zachter zetten.

        Wat dat kwartier koude lucht betreft, in de file richting oprit autosnelweg wordt de motor niet snel warm waardoor de verwarming dus ook geen warme lucht kan leveren. 's Avonds is het wel beter omdat ik dan onmiddellijk minimum 70 kan rijden. Wordt hij beduidend sneller warm van...
        uitleg dealer toen ik men auto in ontvangst nam en werkte ook zo op men astra:

        - Knopje indrukken boven de achteruit verwarming.
        - (autom.) airco afzetten anders wordt er gekoeld en zal het überhaupt niet werken.
        - fans van de vooruit beginnen dan hard te blazen en geven "lauwe" lucht af ipv koude, is niet zo praktisch als voorverwarming maar de voorruit zal wat sneller ontdooien als't vriest. Ff gas geven in N helpt ook, blazen de fans iets harder.
        - luchttoevoer naar benen/passagier afzetten en alles op de vooruit zetten.

        Vrij omslachtig maar in de winter als't vriest bespaard me dit wel koude handen van het krabben.
        Last edited by ; 22/10/2010, 11:33.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door scheepie Bekijk Berichten
          Volgende week is het dan zover: ik kan mijn insignia ST eindelijk ophalen.

          Dit zijn de specs:

          Opel insignia sports tourer 1.6 turbo (180 pk)
          Kleur: carbon black
          Sport plus pakket: DVD800 NAVI Radio/CD/MP3 incl. gëintegreerd navigatiesysteem (UXX) (incl. Info display; 7 premium luidsprekers; Kleurendisplay 7"; Dakantenne 'shark fin'; USB aansluiting; Infotainment bedieningsknop op middenconsole); Lichtmetalen velgen 8,5Jx19" 'Design 61/K' (Q9S) (incl. 245/40 R19 98Y HW4 banden); Telefoonvoorbereiding met voicecontrol en Bluetooth (UPH) (incl. Dakantenne 'shark fin'); Elektrische handrem (J71) (incl. Hill Start Assist (HSA); 12V aansluiting voor); Park pilot vóór en achter (UD5); Infotainment bedieningsknop op middenconsole (KRJ); Zicht- en lichtpakket 1 (TSQ) (incl. Regensensor; Automatisch dimmende binnenspiegel.
          Veiligheidsnet in rollo-type cassette achter tweede zitrij (ARH).
          Bestuurdersstoel met 4-voudig elektrisch verstelbare lendensteun (APG)

          Kan niet wachten !
          Leuke configuratie ! Geen xenon met afl genomen? wat mij betreft is dat de belangrijkste optie want ik vind het super!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
            Leuke configuratie ! Geen xenon met afl genomen? wat mij betreft is dat de belangrijkste optie want ik vind het super!
            Nee helaas, ik zat al over mijn budget en 1500 euro ging dan eigen bijdrage worden (i.v.m. leaseauto). Ik moet het hier mee doen

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Stavroske Bekijk Berichten
              Bedankt voor de tip, Mijn USB stick is er een van 16GB met 1000 mp3 files. ik zal dit zo eens proberen.
              Ik heb zoals reeds vermeld de Infinity sound als optie genomen. Wat mij wel opvalt is dat de installatie niet zo ontzettend luid kan. Wat wel mag gezegd worden is dat het geluid goed blijft met volledig opengedraaid volume en dit zonder vervorming. Wat ik ook storend vind is het spontaan luider worden en dan terug wat stiller worden van de muziek (vooral dance muziek met een zware beat). Heeft er nog iemand hier last van?
              oi,

              toevallig DAB insteken , kan zijn dat dit fenomeen hiervan komt.
              hier zit een functie in " dynamische geluidsaanpassing " deze zorgt dat je geluid vlakker loopt dus dat je geen uitschieters krijgt wat maakt als je op een bepaald moment een zware bas hebt deze het niveau een beetje milder zet. dit samen met de functie " volumeregeling snelheidsgevoelig " kan dus heel wat roet in het eten gooien
              beste raad snelheidgevoelige volumeregeling uit zetten en een spelen met de functie van de DAB.
              wat ook kan is dat je beveiliging batterij inspringt deze gaat bepaalde dingen limiteren om de batterij te sparen zodat je niet plat valt .
              veel succes
              Erwin

              ps : kijk eens of die songs niet op een stick van 8 geraken met overschot , 16gb kan ook problemen geven ( het ding draait onder linux dus navenant de kernel die gebruikt is ,is er een limiet op grootte van de stick)

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door PeterPan2840 Bekijk Berichten
                Wat betreft de automatisch achterruitverwarming : die is bij mij 2 maal automatisch opgestart , 1 keer bij 4° en 1 keer bij 3 ° , dus ze werkt enkel onder een bepaalde buitentemperatuur , die volgens mij toch redelijk laag ingesteld is. Bij 8° werkt ze niet ...
                oi,

                aan wat kan je het zien ( ledje dat brand van de achteruitverwarming? ) , en werkt uw automatische ontwasseming ook dan vanaf die lage temp ? ( harder blazen voorste regionen - ruit ). blaast uw airco tijdens de rit ook harder en stiller ( warmte regeling )
                nu normaal onder de vier graden zijn in principe de ruiten niet aangevrozen dus dat zou een prima temp zijn om te starten met automatisch ontdooien , verder zou het systeem eigenlijk ook vanaf een bepaald vochtigheidsgraad deze moeten opzetten ( er zit toch een sensor in dus ) maar ik weet niet of deze wordt gebruikt voor deze >> david kan jij uitleggen hoe dit werkt??

                een goed uitgangspunt zou zijn temp buiten , temp binnen en vochtigheidsgraad met deze drie parameters zou je normaal gezien perfect moeten bepalen of je ruit eventueel aangedampt is .

                bij mij lopen dus de drie niet ( het was 5° vorige keer) , van het weekend terug proberen is pas terug van de garage ........ mar das voor seffens .

                groetjes
                Erwin

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Gargske Bekijk Berichten
                  uitleg dealer toen ik men auto in ontvangst nam en werkte ook zo op men astra:

                  - Knopje indrukken boven de achteruit verwarming.
                  - (autom.) airco afzetten anders wordt er gekoeld en zal het überhaupt niet werken.
                  - fans van de vooruit beginnen dan hard te blazen en geven "lauwe" lucht af ipv koude, is niet zo praktisch als voorverwarming maar de voorruit zal wat sneller ontdooien als't vriest. Ff gas geven in N helpt ook, blazen de fans iets harder.
                  - luchttoevoer naar benen/passagier afzetten en alles op de vooruit zetten.

                  Vrij omslachtig maar in de winter als't vriest bespaard me dit wel koude handen van het krabben.
                  oi,

                  geeft uwen dealer een ferme klets tegen zij oren , die twee regeltjes "automatische achteruitverwarming" en " automatische ontwasseming" staan er niet verniet in de config van uw wagen hoor , dit hoort te werken.....nix knopkes duwen , alleen wachten tot het probleem opgelost is met de airco , blijkbaar kan dit niet opgelost worden ( toch bij mij niet ) ik zal het er eens met david over hebben maar moet het eerst nu eens uittesten juist terug van garage dus heb het nog niet kunnen testen en het zou temp gevoelig zijn.

                  trouwens dat je je airco zou moeten afzetten is larie en apekool, als je ruit aangevrozen is zal deze sneller ontdooien met koude airco lucht dan met warme ( natuurwetten zelf niet uitgevonden hoor ) als je een oppervlakte hebt en je zorgt dat de niet bevrozen kant kouder wordt dan de bevroren kant zal dit als effect hebben dat de ruit eigenlijk langs buiten opwarmt en zodoende ontvriest ( das toch wat ik geleerd heb , of kmoest toen in de les geslapen hebben ).

                  groetjes
                  Erwin.
                  Last edited by ; 22/10/2010, 14:34. Reden: airco aanzetten

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                    oi,

                    aan wat kan je het zien ( ledje dat brand van de achteruitverwarming? ) , en werkt uw automatische ontwasseming ook dan vanaf die lage temp ? ( harder blazen voorste regionen - ruit ). blaast uw airco tijdens de rit ook harder en stiller ( warmte regeling )
                    nu normaal onder de vier graden zijn in principe de ruiten niet aangevrozen dus dat zou een prima temp zijn om te starten met automatisch ontdooien , verder zou het systeem eigenlijk ook vanaf een bepaald vochtigheidsgraad deze moeten opzetten ( er zit toch een sensor in dus ) maar ik weet niet of deze wordt gebruikt voor deze >> david kan jij uitleggen hoe dit werkt??

                    een goed uitgangspunt zou zijn temp buiten , temp binnen en vochtigheidsgraad met deze drie parameters zou je normaal gezien perfect moeten bepalen of je ruit eventueel aangedampt is .

                    bij mij lopen dus de drie niet ( het was 5° vorige keer) , van het weekend terug proberen is pas terug van de garage ........ mar das voor seffens .

                    groetjes
                    Erwin
                    Hallo Erwin,

                    Het ledje van de ARverwarming brandt dan inderdaad. De ontwaseming blijft echter 'dood' ... Tijdens de rit blijven de blazers ook verdacht stil , dus eens de ontwasemingknop afgezet ( op AUTO dus ) lijkt het of het terug kouder wordt in de auto . Kan ook maar een gevoel zijn ...

                    Temperatuurcontrole alleen is idd niet genoeg , want ik gebruik de ARverwarming eerder om mijn spiegels vrij te maken dan mijn achterruit

                    Comment


                    • terug van weggeweest

                      Hallo mede forummers,

                      Hier een gelukkige insignia bezitter ( en niet omdat ik ineens terug heel gezond ben hoor , tis echt door den insi ).

                      vandaag den oto terug gaan halen , bij aankomst garage allemaal vriendelijke gezichten ff een klein klapke en vragen wat ik moet betalen had namelijk gevraagd om de voorplaat te vervangen tot mijn verwondering moest ik nix betalen ..... tja das mooi , maar nu den oto he want wat heb je aan een mooie plaat als den oto niet in orde is ...dus ik met een verantwoordelijke naar de wagen ( toen ik hem bracht had ik het gevoel dat ik op zere tenen had getrapt doch blijkbaar was het dan toch maandag en hebben ze allemaal een beetje moeite om in gang te schieten ).

                      ik krijg mijn wagen in het vizier en het eerste dat opvalt is dat ie mooi blinkt , jaja ze hebben hem helemaal gewassen .
                      ff rond de wagen langslopen(rijden) om alles eens te bezien de lakfout is opgelost , ze hebben een kenmerkje (tdi) vervangen omdat deze begon af te bladeren en de achterste velg is gerepareerd wegens beschadiging vorige keer in de garage en tot mijn verbazing is de voorste velg ook gerepareerd ( die had ik ff tegen de borduur gereust in de haaste ) op mijn vraag at mij dit gaat kosten , " kadootje van de firma" , wel eens zo sportief mag je zeggen.

                      ok we gaan verder de tunnel is volledig nagezien en gesmeerd zodat hij niet meer kraakt ( bewijs hing nog aan de zijkant van de tunnel , maar geen erg was direct weggeveegd.) op mijn vraag of de rubber die los hing aan de achterdeur passagierszijde word de deur open gedaan en hij wijst en trekt lichtjes direct aan de afsluitrubber van de deur , blijkbaar was ik niet duidelijk genoeg geweest want de tech die er later bijkwam keek direct naar dezelfde rubber , maar het was niet die rubber maar eigenlijk de rubber vanonder aan de deur ( bijna tegen de grond , lange platte rubber die volledig doorloopt van vanachter naar voor ) foutje van mij mss niet duidelijk genoeg geweest dit zal voor de volgende keer zijn, voorlopig hangt deze nog los maar het kraakt niet rammelt niet dus dit is geen groot probleem.
                      we gaan verder op de vraag of alles de juiste update heeft gehad het antwoord dat alles in orde is , doch wat ziet mijn adelaarsoog het achteruitlicht brand als je de orientatieverlichting laat branden.... dus niet geupdated , de tech had met de pc gezien dat de eerste zeven allemaal up to date waren dus veronderstelde hij dat alles up to date was.

                      aha hoe weet je dat dit niet geupdate is ? tlichteke brandt nog.
                      de pc erbij en alles terug overlopen en alles dat niet geupdated was ineens geupdate , liep heel vlot. na verloop lichteke uit maar de automatische ontwasseming loopt nog niet , als de wagen gestart wordt blijft het verdacht stil , beginnen te klappen over de quickheat en inderdaad dit is een merde zelfs voor de tech want deze weten ook niet of en wanneer deze actief is ..... mss het lampje auto laten pinken zeg ik als deze actief is ... goed idee maar dit kan niet gedaan worden door de tech dit is echt op opel niveau.
                      het zetel probleem kan ook niet opgelost worden , ze zullen niet de soft aanpassen voor een mens zegt de tech maar ik repliceer daarop dat je op z'n minst een logische en goede werking mag verwachten van een functie die je aangeschaft hebt vooral als je speciaal de optie hebt genomen voor deze functie , ja zegt hij maar volgens de handleiding doet ie wat ie moet doen dus achteruit gaan voor het uitstappen ...... demonstratie achteraf als ik moet instappen doet de tech ook een beetje nadenken , ik geraak bijna de wagen niet in omdat de zetel zich vooruit zet.
                      de trillingen in het stuur en de shimmy is niet opgelost , blijkbaar zou de TSB waar de ophangblokken worden vervangen voor deze fout op te lossen niet helpen , hadden drie weken daarvoor ook nog een klant gehad welke dezelfde fout had en deze werd zo gerepareerd en na een dag bleek dat dit niets had geholpen. dus hebben ze dit bij mij niet gedaan omdat dit een werk op kerhof zou zijn , ze gaan antwoord van opel afwachten.

                      afspraak is dat ik volgende week een onderhoud heb met een persoon van GMAN die voor opel heeft gewerkt en nu tussenpersoon is tussen GMAN en Opel , alles zal dan nog eens overlopen worden en zullen alle fouten en problemen die nog resten doorgespeeld worden naar opel toe .

                      wel deze keer hebben ze er goed werk van gemaakt , er zijn test ritten gemaakt om problemen te ontdekken er is tijd genomen om alles goed te overlopen en vooral is het maken van een duidelijke lijst met ja/nee antwoorden e.d. in goede aarde gevallen.

                      deze keer dus een grote positieve noot t.o.v. GMAN A'pen , ze hebben deze keer goed geluisterd naar de klant en proper werk afgeleverd. mss nog een tip voor de tech's die aan een insi werken .... ga alle update nummer na en veronderstel niet omdat bv de eerste 5 ..7 juist zijn de rest ook in orde zal zijn ...dit neemt maar een minuutje of drie vier meer aan tijd maar je bent zeker dat je een up to date wagen afgeeft aan de klant.

                      tot hier een overzichtje van het bezoek met de wagen aan GMAN en voor de dame aan de balie van de technische dienst die zelfs op maandag nog goedgehumeurd is en altijd even vriendelijk. ne dikke merci voor de velgen en ook ne dikke merci voor de tech die nog de tijd nam de laatste updates te doen en mij te helpen instappen en de rolstoel in te laden en dit terwijl hij eigenlijk dringend weg moest naar kontich.
                      volgende week ne goeie klap met die tussenman en hopen dat de laatste problemen opgelost geraken .

                      voor de rest nog een tip voor GMAN , hou vooral je communicatie tussen klant en technieker in het oog ...hier loopt het nogal eens fout.
                      voor de klanten , probeer zo duidelijk mogelijk te zijn als je een probleem hebt eventueel ( eigenlijk de beste methode ) alles opschrijven op een blad met ja en nee antwoorden op je problemen en de vraag of als het niet opgelost is/kan worden er een melding wordt gedaan van het probleem naar de constructeur met eventueel een referentie nummer zodat je daarop altijd terug kan opvallen. En geef je technieker vooral de nodige tijd om het op te lossen , tegenwoordig moet alles snel snel gaan waardoor er half /slecht werk wordt geleverd.
                      ikzelf ben de wagen 4 dagen kwijt geweest en heb er geen spijt van , het meeste is nu opgelost.

                      Groetjes
                      Erwin

                      @david , kan je een stiftje kleur pomegranate red ineens mee bestellen , thankx

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                        oi,

                        aan wat kan je het zien ( ledje dat brand van de achteruitverwarming? ) , en werkt uw automatische ontwasseming ook dan vanaf die lage temp ? ( harder blazen voorste regionen - ruit ). blaast uw airco tijdens de rit ook harder en stiller ( warmte regeling )
                        nu normaal onder de vier graden zijn in principe de ruiten niet aangevrozen dus dat zou een prima temp zijn om te starten met automatisch ontdooien , verder zou het systeem eigenlijk ook vanaf een bepaald vochtigheidsgraad deze moeten opzetten ( er zit toch een sensor in dus ) maar ik weet niet of deze wordt gebruikt voor deze >> david kan jij uitleggen hoe dit werkt??

                        een goed uitgangspunt zou zijn temp buiten , temp binnen en vochtigheidsgraad met deze drie parameters zou je normaal gezien perfect moeten bepalen of je ruit eventueel aangedampt is .

                        bij mij lopen dus de drie niet ( het was 5° vorige keer) , van het weekend terug proberen is pas terug van de garage ........ mar das voor seffens .

                        groetjes
                        Erwin
                        Ivm met automatisch ontwasemen van de ruiten. Is dit al optie of standaard. Want op mijn Insignia lijk ik deze functie niet te hebben.

                        Ook merk is dat als ik geen airco aan heb staan dat de ruiten tegenwoordig direct bewasemd zijn.
                        2016 BMW 320d F30 M-Pack 190 pk
                        2013 BMW 120d F20 M-Pack 184 pk

                        2009 Opel Insignia 5drs sport 2.0 CDTI 160pk
                        2007 Opel Astra GTC Sport 1.7 CDTI 100 pk

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                          Hallo mede forummers,

                          Hier een gelukkige insignia bezitter ( en niet omdat ik ineens terug heel gezond ben hoor , tis echt door den insi ).

                          vandaag den oto terug gaan halen , bij aankomst garage allemaal vriendelijke gezichten ff een klein klapke en vragen wat ik moet betalen had namelijk gevraagd om de voorplaat te vervangen tot mijn verwondering moest ik nix betalen ..... tja das mooi , maar nu den oto he want wat heb je aan een mooie plaat als den oto niet in orde is ...dus ik met een verantwoordelijke naar de wagen ( toen ik hem bracht had ik het gevoel dat ik op zere tenen had getrapt doch blijkbaar was het dan toch maandag en hebben ze allemaal een beetje moeite om in gang te schieten ).

                          ik krijg mijn wagen in het vizier en het eerste dat opvalt is dat ie mooi blinkt , jaja ze hebben hem helemaal gewassen .
                          ff rond de wagen langslopen(rijden) om alles eens te bezien de lakfout is opgelost , ze hebben een kenmerkje (tdi) vervangen omdat deze begon af te bladeren en de achterste velg is gerepareerd wegens beschadiging vorige keer in de garage en tot mijn verbazing is de voorste velg ook gerepareerd ( die had ik ff tegen de borduur gereust in de haaste ) op mijn vraag at mij dit gaat kosten , " kadootje van de firma" , wel eens zo sportief mag je zeggen.

                          ok we gaan verder de tunnel is volledig nagezien en gesmeerd zodat hij niet meer kraakt ( bewijs hing nog aan de zijkant van de tunnel , maar geen erg was direct weggeveegd.) op mijn vraag of de rubber die los hing aan de achterdeur passagierszijde word de deur open gedaan en hij wijst en trekt lichtjes direct aan de afsluitrubber van de deur , blijkbaar was ik niet duidelijk genoeg geweest want de tech die er later bijkwam keek direct naar dezelfde rubber , maar het was niet die rubber maar eigenlijk de rubber vanonder aan de deur ( bijna tegen de grond , lange platte rubber die volledig doorloopt van vanachter naar voor ) foutje van mij mss niet duidelijk genoeg geweest dit zal voor de volgende keer zijn, voorlopig hangt deze nog los maar het kraakt niet rammelt niet dus dit is geen groot probleem.
                          we gaan verder op de vraag of alles de juiste update heeft gehad het antwoord dat alles in orde is , doch wat ziet mijn adelaarsoog het achteruitlicht brand als je de orientatieverlichting laat branden.... dus niet geupdated , de tech had met de pc gezien dat de eerste zeven allemaal up to date waren dus veronderstelde hij dat alles up to date was.

                          aha hoe weet je dat dit niet geupdate is ? tlichteke brandt nog.
                          de pc erbij en alles terug overlopen en alles dat niet geupdated was ineens geupdate , liep heel vlot. na verloop lichteke uit maar de automatische ontwasseming loopt nog niet , als de wagen gestart wordt blijft het verdacht stil , beginnen te klappen over de quickheat en inderdaad dit is een merde zelfs voor de tech want deze weten ook niet of en wanneer deze actief is ..... mss het lampje auto laten pinken zeg ik als deze actief is ... goed idee maar dit kan niet gedaan worden door de tech dit is echt op opel niveau.
                          het zetel probleem kan ook niet opgelost worden , ze zullen niet de soft aanpassen voor een mens zegt de tech maar ik repliceer daarop dat je op z'n minst een logische en goede werking mag verwachten van een functie die je aangeschaft hebt vooral als je speciaal de optie hebt genomen voor deze functie , ja zegt hij maar volgens de handleiding doet ie wat ie moet doen dus achteruit gaan voor het uitstappen ...... demonstratie achteraf als ik moet instappen doet de tech ook een beetje nadenken , ik geraak bijna de wagen niet in omdat de zetel zich vooruit zet.
                          de trillingen in het stuur en de shimmy is niet opgelost , blijkbaar zou de TSB waar de ophangblokken worden vervangen voor deze fout op te lossen niet helpen , hadden drie weken daarvoor ook nog een klant gehad welke dezelfde fout had en deze werd zo gerepareerd en na een dag bleek dat dit niets had geholpen. dus hebben ze dit bij mij niet gedaan omdat dit een werk op kerhof zou zijn , ze gaan antwoord van opel afwachten.

                          afspraak is dat ik volgende week een onderhoud heb met een persoon van GMAN die voor opel heeft gewerkt en nu tussenpersoon is tussen GMAN en Opel , alles zal dan nog eens overlopen worden en zullen alle fouten en problemen die nog resten doorgespeeld worden naar opel toe .

                          wel deze keer hebben ze er goed werk van gemaakt , er zijn test ritten gemaakt om problemen te ontdekken er is tijd genomen om alles goed te overlopen en vooral is het maken van een duidelijke lijst met ja/nee antwoorden e.d. in goede aarde gevallen.

                          deze keer dus een grote positieve noot t.o.v. GMAN A'pen , ze hebben deze keer goed geluisterd naar de klant en proper werk afgeleverd. mss nog een tip voor de tech's die aan een insi werken .... ga alle update nummer na en veronderstel niet omdat bv de eerste 5 ..7 juist zijn de rest ook in orde zal zijn ...dit neemt maar een minuutje of drie vier meer aan tijd maar je bent zeker dat je een up to date wagen afgeeft aan de klant.

                          tot hier een overzichtje van het bezoek met de wagen aan GMAN en voor de dame aan de balie van de technische dienst die zelfs op maandag nog goedgehumeurd is en altijd even vriendelijk. ne dikke merci voor de velgen en ook ne dikke merci voor de tech die nog de tijd nam de laatste updates te doen en mij te helpen instappen en de rolstoel in te laden en dit terwijl hij eigenlijk dringend weg moest naar kontich.
                          volgende week ne goeie klap met die tussenman en hopen dat de laatste problemen opgelost geraken .

                          voor de rest nog een tip voor GMAN , hou vooral je communicatie tussen klant en technieker in het oog ...hier loopt het nogal eens fout.
                          voor de klanten , probeer zo duidelijk mogelijk te zijn als je een probleem hebt eventueel ( eigenlijk de beste methode ) alles opschrijven op een blad met ja en nee antwoorden op je problemen en de vraag of als het niet opgelost is/kan worden er een melding wordt gedaan van het probleem naar de constructeur met eventueel een referentie nummer zodat je daarop altijd terug kan opvallen. En geef je technieker vooral de nodige tijd om het op te lossen , tegenwoordig moet alles snel snel gaan waardoor er half /slecht werk wordt geleverd.
                          ikzelf ben de wagen 4 dagen kwijt geweest en heb er geen spijt van , het meeste is nu opgelost.

                          Groetjes
                          Erwin

                          @david , kan je een stiftje kleur pomegranate red ineens mee bestellen , thankx

                          allé kben blij dat jij blij bent
                          Last edited by ; 05/12/2010, 20:01.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                            oi,

                            toevallig DAB insteken , kan zijn dat dit fenomeen hiervan komt.
                            hier zit een functie in " dynamische geluidsaanpassing " deze zorgt dat je geluid vlakker loopt dus dat je geen uitschieters krijgt wat maakt als je op een bepaald moment een zware bas hebt deze het niveau een beetje milder zet. dit samen met de functie " volumeregeling snelheidsgevoelig " kan dus heel wat roet in het eten gooien
                            beste raad snelheidgevoelige volumeregeling uit zetten en een spelen met de functie van de DAB.
                            wat ook kan is dat je beveiliging batterij inspringt deze gaat bepaalde dingen limiteren om de batterij te sparen zodat je niet plat valt .
                            veel succes
                            Erwin

                            ps : kijk eens of die songs niet op een stick van 8 geraken met overschot , 16gb kan ook problemen geven ( het ding draait onder linux dus navenant de kernel die gebruikt is ,is er een limiet op grootte van de stick)
                            Geen DAB en volume aanpassing / snelheid staat ook af. Sedert dat ik dit uitgezet heb is het wel al veel verbeterd.

                            Comment


                            • Binnenkort mijn eerste onderhoudsbeurt. De mijne komt van Opel Regniers Gent. Zijn er nog op dit forum die ervaring hebben met deze garage?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken Bekijk Berichten
                                Foto's !



                                Waxen is ni meer gelukt ,t'school was uit .
                                Zal voor de volgende wasbeurt zijn

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
                                  allé kben blij dat jij blij bent

                                  zal stiftje meebrengen,weet jij nog te zeggen wanneer je komt ??
                                  oi,

                                  laat maar iets weten , heb woensdag blijkbaar wel je mailtje gemist ( slaap de laaste weken meer dan dat ik wakker ben ) in ieder geval tis in orde kheb der wa bij gedaan voor da stiftje

                                  pb anders ff je tel, dan neem ik wel contact met je op.
                                  groetjes
                                  Erwin

                                  ps : blijkbaar helpt da met die ophangblokken niet voor die trillingen en shimmy zodoende hebben ze deze niet vervangen , nu maar wachten tot ze een oplossing hebben, alsook blijkt de verwarming niet meer automatisch te lopen , heb jij daar toevallig ook last van , blijkbaar bij verschillende forummers hier hetzelfde probleem.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door PeterPan2840 Bekijk Berichten
                                    Hallo Erwin,

                                    Het ledje van de ARverwarming brandt dan inderdaad. De ontwaseming blijft echter 'dood' ... Tijdens de rit blijven de blazers ook verdacht stil , dus eens de ontwasemingknop afgezet ( op AUTO dus ) lijkt het of het terug kouder wordt in de auto . Kan ook maar een gevoel zijn ...

                                    Temperatuurcontrole alleen is idd niet genoeg , want ik gebruik de ARverwarming eerder om mijn spiegels vrij te maken dan mijn achterruit
                                    oi,

                                    denk niet dat het een gevoel is bij mij warmt de wagen niet als ik hem op auto zet/laat staan , moet manueel regelen .
                                    probeer zoveel mogelijk mensen te vinden die dit euvel hebben zodat ik een beetje slagkracht volgende week , dus al diegene die dit probleem hebben
                                    automatische ontwasseming werkt niet , verdacht stille werking van de airco/verwarming , blijbaar niet warm worden mogen een gil geven .
                                    kan deze info dan volgende week voorleggen

                                    groetjes
                                    Erwin

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                                      oi,

                                      laat maar iets weten , heb woensdag blijkbaar wel je mailtje gemist ( slaap de laaste weken meer dan dat ik wakker ben ) in ieder geval tis in orde kheb der wa bij gedaan voor da stiftje

                                      pb anders ff je tel, dan neem ik wel contact met je op.
                                      groetjes
                                      Erwin

                                      ps : blijkbaar helpt da met die ophangblokken niet voor die trillingen en shimmy zodoende hebben ze deze niet vervangen , nu maar wachten tot ze een oplossing hebben, alsook blijkt de verwarming niet meer automatisch te lopen , heb jij daar toevallig ook last van , blijkbaar bij verschillende forummers hier hetzelfde probleem.

                                      pb

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Racingboy Bekijk Berichten
                                        Ivm met automatisch ontwasemen van de ruiten. Is dit al optie of standaard. Want op mijn Insignia lijk ik deze functie niet te hebben.

                                        Ook merk is dat als ik geen airco aan heb staan dat de ruiten tegenwoordig direct bewasemd zijn.
                                        oi,

                                        normaal als je een dubbelzone airco hebt zou dit standaard moeten zijn.
                                        zal straks es zien waar het juist staat, geheugen begint trizee te worden , mss een update gehad overlaatst ? anders kan het zijn dat je ook slachtoffer bent van de niet/onvoldoende werkende verwarming/airco

                                        groetjes
                                        Erwin
                                        Last edited by ; 22/10/2010, 17:50.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten


                                          Waxen is ni meer gelukt ,t'school was uit .
                                          Zal voor de volgende wasbeurt zijn

                                          Hallo,ziet er netjes uit.
                                          Vooraleer je hem in de wax zet raad ik je aan hem eerst even te kleien; zo hecht je wax veel beter en doorstaat hij probleemloos de winter.
                                          Kleien kost je ongeveer een half uurtje van je tijd.... (misschien was je dat zowiezo al van plan...)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X