Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• @ Hansa :mooi !
    @piet : met wat produkt heb je dat scherm gereinigd? Ik heb er nog nooit van gehoord....
    dat polieren laat je beter doen na de winter in de lente....temperaturen zijn inmiddels wat laag....na het polieren moet je hem namelijk terug een beschermende laag wax geven. Die wax droogt pas goed bij temperaturen boven de 15°C .
    Ik ken wel iemand die dat kan doen :-)
    Last edited by ; 24/10/2010, 19:43.

Comment

• @Wim:Had mijn ruiten binnen met wat ruitenreiniger gedaan en in dezelfde beweging eens over m'n schermpje gegaan. Zag een veeg, wreef nog eens zag nog meer vegen. Heb daarna redelijk moeten wrijven met een brillendoekje om het scherm zonder vegen te krijgen. Maar nu lijkt het of de "glans" eraf is.
      Het polieren zal idd na de winter gebeuren. Ben stilletjesaan al aan het zoeken naar een goed adresje.
      Een bijscholing hierin zou ook wel interessant zijn. Poets wel graag, maar in het hernieuwen ben ik niet zo'n krak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PietDeliet Bekijk Berichten
        Heb ook nog een ander probleempje. Heb blijkbaar de beschermende laag van het display scherm gewreven. Gewoon tijdens het poetsen aan de binnenkant over het scherm geweest on kreeg toen vegen op het scherm. Blijven wrijven en leek alsof er een "gekleurde" laag afkwam. Iemand hiermee bekend?

Heb ik ook voorgehad en ermee naar de garage geweest, ze hebben er vervolgens met verschillende produkten aangezeten maar zonder resultaat en vervangen was geen optie oftewel de volledige navi .
        Nadien de laag er volledig afgedaan met polish en het was weer egaal weliswaar zonder matte laag die het aflezen van het scherm duidelijker maakt .
        Last edited by ; 24/10/2010, 21:56.

Comment

• @Chucky: Allé ben dan toch niet de enigste. Ga er in de garage wel iets over zeggen, maar ga ze dan maar niet met teveel produkten er laten op zitten. Heb ook opgemerkt dat ik nu in de rode lijn bovenaan het scherm een lichte vlek heb (= niet meer rood). Of dit voorheen al was of recent??? Is me in het begin niet opgevallen, dus zal wel niet geweest zijn...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chucky Bekijk Berichten
            Heb ik ook voorgehad en ermee naar de garage geweest, ze hebben er vervolgens met verschillende produkten aangezeten maar zonder resultaat en vervangen was geen optie oftewel de volledige navi .
            Nadien de laag er volledig afgedaan met polish en het was weer egaal weliswaar zonder matte laag die het aflezen van het scherm duidelijker maakt .
            Goed dat te horen....ik heb het momenteel alleen maar ontstoft met een fijn penseeltje en microvezeldoekje....ik zal dus maar oppassen zeker. één ding weet ik zeker : nooit of te nimmer drukken op het LCD-scherm; daardoor gaan er kristallen defect, wat lijdt tot vlekken....

wat de rest van het poetsen betreft heb ik geen geheimen....ik ben zelf ook maar een (verslaafd) amateur....goede produkten en de juiste werkwijze doen wonderen
            Last edited by ; 24/10/2010, 22:30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
              Goed dat te horen....ik heb het momenteel alleen maar ontstoft met een fijn penseeltje en microvezeldoekje....ik zal dus maar oppassen zeker. één ding weet ik zeker : nooit of te nimmer drukken op het LCD-scherm; daardoor gaan er kristallen defect, wat lijdt tot vlekken....

wat de rest van het poetsen betreft heb ik geen geheimen....ik ben zelf ook maar een (verslaafd) amateur....goede produkten en de juiste werkwijze doen wonderen
              Een tip voor wie thuis een compressor heeft staan.
              Doe zoals ik en maak uw interieur stofvrij zonder doeken en penseeltjes maar gewoon met een luchtdarm en een pistool. Is op 1-2-3 klaar zonder vegen en krassen

Comment

• En nog een tip voor de buitenkant. Doe een scheutje simonis in een emmer warm water als je hem wast en geen shampoo. Hij zeemt moeiteloos af,er hecht zich geen vuil e.d. aan de lak deze winter en je hoeft hem nooit meer te simoniseren.

Comment

• Het stof dus ergens anders naartoe blazen ???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hansa Bekijk Berichten
                    Het stof dus ergens anders naartoe blazen ???
                    4 deuren en koffer open zetten...
                    Mijn Insi is op 10 minuten van binnen gekuist properder en beter dan jij op een uur met doekjes e.d. doet...

Comment

• Grootlichtassistentie

Hallo, ik ben dit forum al een tijdje aan't volgen en gisteren eindelijk mijn nieuwe Insignia ST in ontvangst genomen. Tot zover zeer tevreden over de wagen!

Ik heb wel een vraagje ivm de grootlichtassistentie van de AFL.
                      Tijdens het rijden 's avonds was de grootlichtassistentie ingeschakeld (groen verklikkerlichtje van lamp met 'A' erin). Nadat ik mijn grootlichten manueel had aangezet en weer uit, is dit verklikkerlichtje uitgegaan.
                      Wat ik nu ook probeer, ik krijg het niet meer ingeschakeld!
                      Volgens de handleiding kan men de grootlichtassistentie activeren 'door de richtingaanwijzerhendel tweemaal in te drukken'.
                      Dit lijkt echter niet te lukken (ik druk tweemaal op de Set/Clr toets)?

Wie kan mij de juiste truc verklappen?

Bedankt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                        4 deuren en koffer open zetten...
                        Mijn Insi is op 10 minuten van binnen gekuist properder en beter dan jij op een uur met doekjes e.d. doet...
                        hopelijk heb je dan een olievrije compressor.

en euh; de meeste autoshampoos bevatten al een percentage vloeibare wax...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DCTGilles Bekijk Berichten
                          Hallo, ik ben dit forum al een tijdje aan't volgen en gisteren eindelijk mijn nieuwe Insignia ST in ontvangst genomen. Tot zover zeer tevreden over de wagen!

Tijdens het rijden 's avonds was de grootlichtassistentie ingeschakeld (groen verklikkerlichtje van lamp met 'A' erin). Nadat ik mijn grootlichten manueel had aangezet en weer uit, is dit verklikkerlichtje uitgegaan.
                          Volgens de handleiding kan men de grootlichtassistentie activeren 'door de richtingaanwijzerhendel tweemaal in te drukken'.

Bedankt!
                          Moet je de hendel niet tweemaal naar voren duwen..van je weg?

Comment

• Niet zeker (ik kan het op't moment niet gaan proberen), maar zet je dan niet gewoon de grootlichten manueel aan en weer af?

Comment

Niet zeker (ik kan het op't moment niet gaan proberen), maar zet je dan niet gewoon de grootlichten manueel aan en weer af?
                              ik heb het nog niet geprobeerd zelf.....morgen even testen.

even snel op het net opgezocht in de engelstalige handleiding :

Pulling the indicator lever will activate
                              headlight flash without deactivating
                              high beam assist.
                              The high beam assist is activated by
                              pushing the indicator lever twice.
                              To deactivate push indicator lever
                              once. It is also deactivated, when
                              front or rear fog lights are switched
                              on.
                              Last edited by ; 24/10/2010, 23:34.

Comment

hopelijk heb je dan een olievrije compressor.

en euh; de meeste autoshampoos bevatten al een percentage vloeibare wax...
                                Die heb ik inderdaad...

Comment

ik heb het nog niet geprobeerd zelf.....morgen even testen.

even snel op het net opgezocht in de engelstalige handleiding :

Pulling the indicator lever will activate
                                  headlight flash without deactivating
                                  high beam assist.
                                  The high beam assist is activated by
                                  pushing the indicator lever twice.
                                  To deactivate push indicator lever
                                  once. It is also deactivated, when
                                  front or rear fog lights are switched
                                  on.
                                  Inderdaad, in de Nederlandse handleiding wordt dat "richtingaanwijzerhendel tweemaal indrukken om te activeren, eenmaal indrukken om te deactiveren".

Vraag is dus wat men bedoelt met 'indrukken', ik kreeg het precies niet geregeld.
                                  Als iemand het dus van buiten weet... please let me know!
                                  Anders maar eens rap langs de garage rijden deze week...

Comment

Inderdaad, in de Nederlandse handleiding wordt dat "richtingaanwijzerhendel tweemaal indrukken om te activeren, eenmaal indrukken om te deactiveren".

Vraag is dus wat men bedoelt met 'indrukken', ik kreeg het precies niet geregeld.
                                    Als iemand het dus van buiten weet... please let me know!
                                    Anders maar eens rap langs de garage rijden deze week...
                                    Duwen is naar voor duwen van de hendel en trekken is naar je toe.
                                    Probeer dit is met je contact aan. Niet duwen op de set/clr toets.

Comment

Bedankt!
                                      Hendel van de richingaanwijzers gewoon 2 keer na elkaar naar richting kilometerteller duwen. Als je de hendel naar je tor trekt zet je de grootlichten manueel op, als je vervolgens 2x snel na elkaar hendel van je weg duwt (dus richting klokken) dan activeer je de grootlicht assistent weer. Alles wordt netjes meegedeeld via meldingen op infoscherm

Comment

Duwen is naar voor duwen van de hendel en trekken is naar je toe.
                                        Probeer dit is met je contact aan. Niet duwen op de set/clr toets.
                                        Daarnet life getest : (in donkere garage) Zet je contact aan. Je verlichting gaat aan.

situatie 1 : groen lampje (grootlichtassistent) brandt. Duw hendel van je weg. blauw lampje van grootlicht brandt. Duw hendel nogmaals naar voor. Blauw lichtje gaat uit en groen lichtje is ook uit. Grootlichtassistentie is dus uitgeschakeld.

situatie 2 : groen lampje (grootlichtassistent brandt niet). Duw hendel van je weg. blauw lampje van grootlicht brandt. Duw hendel nogmaals naar voor. Blauw lichtje gaat terug uit en groen lichtje (met A) grootlichtassistent brandt. Grootlichtassistentie is dus nu ingeschakeld.

Opm : snelheid waarmee je de bediening doet heeft geen belang.

Hopelijk is het nu duidelijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ronald7 Bekijk Berichten
                                          Hallo,
                                          Wanneer heb jij de uwe besteld, ik ben ook in blijde verwachting, normaal eind november.
                                          goeten Ronald
                                          Eind juli heb ik hem besteld. Het heeft dus ongeveer 11-12 weken geduurd (incl. vakanties)......

Comment

Working...
                                          X