Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door PeterPan2840 Bekijk Berichten
    Erwin,

Heb gisteren ff gecheckt en op de display staat de waarde van de fan idd op 0 ...
    bedankt , moet een papier opstellen met bevindingen voor opel wat en hoe , heb de zaterdag een test gedaan met hygro/thermo meter die de dag voordien in de wagen werd gelegd , ( kon de bij mij binnen monitoren).
    daar mijn zoontje ook al meer dan twee maanden in het hospitaal ligt en hij een kans kreeg voor naar een avant premiere te gaan was dit voor mij een gedroomde kans om metingen te doen en ook een probleem met de uhp te pinpointen.
    thuis (borgerhout) vertrokken chauffage op 22,initieel binnentemp van 8.4° buiten 7 ° ( elke zone ) rest op auto , aankomst wilrijk hospitaal binnen ongeveer 9° ( heb de papieren nu niet direkt bij de hand maar zal er niet veel naast zitten ) aankomst mechelen utopolis binnen 16.## graden dus hij haalt de 22 niet , terwijl de film bezig was probleem met uhp proberen te pinpointen wagen in de zon opgewarmd tot ongeveer 17 a 18 ° bij vertrek begint ie koud te blazen ipv warm aankomst borgerhout ( +- 25km) binnentemp 18..19° dus hij haalt de 22 niet .
    opgemerkt is dat de blazer niet boven stand 1 komt ( regelmatig gescheckt ) , dus om het goed warm te krijgen is manueel momenteel de optie , fout wordt deze week besproken en doorgegeven aan opel.

groetjes
    Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
      spijtig dat Opel Antwerpen sluit, anders had een fabrieksbezoek een leuke uitstap geweest...
      hmm zal m'n licht eens opsteken , een bezoek aan een lege fabriek is ook wel leuk ( als alles er nog staat ) , zal eens aan vader vragen of hij een paar oud foremannen aanspreekt mss kunne die iets doen.

Groetjes
      Erwin

Comment

Goed dat te horen....ik heb het momenteel alleen maar ontstoft met een fijn penseeltje en microvezeldoekje....ik zal dus maar oppassen zeker. één ding weet ik zeker : nooit of te nimmer drukken op het LCD-scherm; daardoor gaan er kristallen defect, wat lijdt tot vlekken....

wat de rest van het poetsen betreft heb ik geen geheimen....ik ben zelf ook maar een (verslaafd) amateur....goede produkten en de juiste werkwijze doen wonderen
        heb die display gekuist met die spuitbus 'quick detailer' als ik het goed heb geen probleem me gehad gewoon zorgen dat je niet overdrijft , wil je echt veilig spelen even naar een audio-tv shop gaan en een product kopen om lcd schermen te kuisen ( is een setje met weggooidoekjes en een klein spuitbusje met een mengeling van ethanol en nog een paar dingetjes).
        wil je echt veilig zijn koop een protectie film ( als ik het goed heb hebben ze die bij coolblue, voor gsm ,camera ect ) op maat knippen/snijden en erop bevestigen ( kan totaal geen kwaad voor je lcd , heb ik me laten vertellen , anders zal ik eens rondzien en eventueel een velleke kopen en op een oudere gsm testen) , deze vellen zouden zelfs op touchscreens kunnen bevestigd worden.

groetjes
        Erwin

Comment

• hallo allemaal,

heb ondertussen al een werkbladje aangemaakt voor de samenscholing , (er staan er al vier op , ikke ,corsawim , d-s , en subby555).
          blijkbaar is er voldoende interesse dus het zal plezant worden.
          voor diegene die dus mee willen , gelieve mij een pb'ke te sturen met naam achternaam postcode ,plaats , tel en email........ eventueel volledig adres mag ook en schoenmaat .

dit ter dienste van het goed verloop van organisatie .

datum word voorlopig ( denk dat dit ongeveer definitief mag gesteld worden , daar het voor de meeste onder ons past ) op 02/04/2011 gesteld.

voorstellen plaats mag je hier posten , alhoewel ik de indruk had dat er al eentje redelijk goed in de markt lag ( sportoase elshout als ik het goed heb ), zal het nog es moeten doornemen denk ik .
          eventueel via pb een plaats voorstellen kan ook , geef dan wel de volledige coördinaten van de plaats en eventueel aanwezige accommodaties en natuur plekjes of ander mooi gerief om fotoshoots te houden.

@corsawim , kan je eventueel eens horen aan je contacten dat je bv een paar produktjes kan krijgen als demo bv die goede ruitenreiniger en eventueel iets voor onderhoud binnenin.

ik hou jullie dan regelmatig op de hoogte van de zaken

Groetjes
          Erwin

ps : overzichtje

1 erwinvo1964
          2 corsawim
          3 D-S
          4 suby555
          5 insigniaken*
          6 Polleke2*
          7 JohnnyGazet **
          8 dami*
          9 Baarsje*
          10 Circo*
          11 nonkel louis ***
          12 PietDeLiet*
          * nog geen coördinaten
          ** nog niet zeker ?
          *** heeft wagen nog niet , zou eventueel kunnen meerijden met een van ons om een indruk te krijgen van de wagen , en om hem het kwijl rond de mond te zetten

@hansa, alanus , eventueel ook geen goesting ? ook andere zijn nog welkom hoor
          Last edited by ; 25/10/2010, 13:36. Reden: overzicht leden

Comment

Daarnet life getest : (in donkere garage) Zet je contact aan. Je verlichting gaat aan.

situatie 1 : groen lampje (grootlichtassistent) brandt. Duw hendel van je weg. blauw lampje van grootlicht brandt. Duw hendel nogmaals naar voor. Blauw lichtje gaat uit en groen lichtje is ook uit. Grootlichtassistentie is dus uitgeschakeld.

situatie 2 : groen lampje (grootlichtassistent brandt niet). Duw hendel van je weg. blauw lampje van grootlicht brandt. Duw hendel nogmaals naar voor. Blauw lichtje gaat terug uit en groen lichtje (met A) grootlichtassistent brandt. Grootlichtassistentie is dus nu ingeschakeld.

Opm : snelheid waarmee je de bediening doet heeft geen belang.

Hopelijk is het nu duidelijk
            Bedankt, da's meer dan duidelijk!

Ter info, bij mij zit er nu wel degelijk een speedlock in de instellingen. Weet niet of dit ondertussen al duidelijk was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DCTGilles Bekijk Berichten
              Bedankt, da's meer dan duidelijk!

Ter info, bij mij zit er nu wel degelijk een speedlock in de instellingen. Weet niet of dit ondertussen al duidelijk was.
              graag gedaan Vreemd dat die speedlock bij ons er blijkbaar niet in zit....of ben ik zelf te snel?....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                hallo allemaal,

heb ondertussen al een werkbladje aangemaakt voor de samenscholing , (er staan er al vier op , ikke ,corsawim , d-s , en subby555).
                voor diegene die dus mee willen , gelieve mij een pb'ke te sturen met naam achternaam postcode ,plaats , tel en email........ eventueel volledig adres mag ook en schoenmaat .

datum word voorlopig ( denk dat dit ongeveer definitief mag gesteld worden , daar het voor de meeste onder ons past ) op 02/04/2011 gesteld.

voorstellen plaats mag je hier posten , alhoewel ik de indruk had dat er al eentje redelijk goed in de markt lag ( sportoase elshout als ik het goed heb ), zal het nog es moeten doornemen denk ik .
                eventueel via pb een plaats voorstellen kan ook , geef dan wel de volledige coördinaten van de plaats en eventueel aanwezige accommodaties en natuur plekjes of ander mooi gerief om fotoshoots te houden.

@corsawim , kan je eventueel eens horen aan je contacten dat je bv een paar produktjes kan krijgen als demo bv die goede ruitenreiniger en eventueel iets voor onderhoud binnenin.

Groetjes
                Erwin

1 erwinvo1964
                2 corsawim
                3 D-S
                4 suby555
                5 insigniaken*
                6 Polleke2*
                7 JohnnyGazet **
                8 dami*
                9 Baarsje*
                10 Circo*
                11 nonkel louis ***
                12 PietDeLiet*
                * nog geen coördinaten
                ** nog niet zeker ?
                *** heeft wagen nog niet , zou eventueel kunnen meerijden met een van ons om een indruk te krijgen van de wagen , en om hem het kwijl rond de mond te zetten

Erwin, ik stuurde je een PB

Grtz

Comment

graag gedaan Vreemd dat die speedlock bij ons er blijkbaar niet in zit....of ben ik zelf te snel?....
                  Speedlock... bedoel je dat de deuren automatisch sluiten bij , laat ons zeggen, 10 km/u ? Zo ja, dan zit dat er bij mij ook op. Contact en sleutel uit contact trekken, en de deuren springen terug open. (was eigenlijk al zo op mijn Vectra)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scheepie Bekijk Berichten
                    Eind juli heb ik hem besteld. Het heeft dus ongeveer 11-12 weken geduurd (incl. vakanties)......
                    Oké bedankt, nog een maandje wachten dan

Comment

oi wim,

er zou een grote update laatste kwartaal dit jaar moeten uitkomen , hier zou de speedlock in moeten zitten, maar ze laten op zich wachten , tja laatste kwartaal kan ook 30december zijn he , kwestie om ons een beetje op te g******

groetjes
                      Erwin

Comment

• hoi,

wat meer nieuws ivm de problemen met de voortrein van de insignia ( shimmy , trillen stuur , trillingen in chassis op bepaalde toeren / snelheden, pins and needles gevoel ) , dit blijkt een serieus probleem te zijn , er was een buitendienst oplossing voor deze maar deze blijkt dan toch niet te helpen, opel is hier dus druk aan bezig om dit op te lossen

groetjes
                        Erwin

Comment

hallo allemaal,

Groetjes
                          Erwin

1 erwinvo1964
                          2 corsawim
                          3 D-S
                          4 suby555
                          5 insigniaken*
                          6 Polleke2*
                          7 JohnnyGazet **
                          8 dami*
                          9 Baarsje*
                          10 Circo*
                          11 nonkel louis ***
                          12 PietDeLiet*
                          * nog geen coördinaten
                          ** nog niet zeker ?

PB voor Erwin!

Comment

hallo allemaal,

11 nonkel louis ***
                            Als ik tegen die datum nog niet over mijn insignia beschik, dan is ie ongetwijfeld ergens tussen Rüsselsheim en de garage verloren gereden.
                            En meerijden ???? Iemand zal dan zeer gewillig zijn stuur ter beschikking stellen zodat ik rijd en de eigenaar mee-rijdt.
                            En anders kom ik met mijn racefiets !!!

Even ernstig nu. Ik rijd momenteel met een Zafira, met DPF. Per tankbeurt moet die partikelfilter zich es reinigen, wat maakt dat het verbruik dan gedurende 15' tussen 8 en 10 liter schommelt. Ik lees hetzelfde over de insignia. Is dat iets typisch Opel ? Ik had dit ook reeds voor met een Vectra, maar reed ook met Ford en Peugeot, en daar heb ik dat nooit gemerkt ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nonkel louis Bekijk Berichten
                              Als ik tegen die datum nog niet over mijn insignia beschik, dan is ie ongetwijfeld ergens tussen Rüsselsheim en de garage verloren gereden.
                              En meerijden ???? Iemand zal dan zeer gewillig zijn stuur ter beschikking stellen zodat ik rijd en de eigenaar mee-rijdt.
                              En anders kom ik met mijn racefiets !!!

Even ernstig nu. Ik rijd momenteel met een Zafira, met DPF. Per tankbeurt moet die partikelfilter zich es reinigen, wat maakt dat het verbruik dan gedurende 15' tussen 8 en 10 liter schommelt. Ik lees hetzelfde over de insignia. Is dat iets typisch Opel ? Ik had dit ook reeds voor met een Vectra, maar reed ook met Ford en Peugeot, en daar heb ik dat nooit gemerkt ?
                              oi,

dit is inderdaad veel , vorige was ook zafira 6.3/100 , mss eens vragen of hij eens manueel opgestart kan worden ( de reiniging dus) , hoogstwaarschijnlijk kan hij de reiniging niet normaal beëindigen. anders zou het ook kunnen dat de dpf kapot is maar dat is zeer onwaarschijnlijk ( of hij moest idd bij elke reiniging onderbroken worden )
                              mss dat david hier wel raad weet.
                              bij de insi gebeurt die regelmatige reiniging vooral in de eerste 1000km , dit om bepaalde parameters in te kunnen stellen. voor de rest denk ik dat de meeste onder ons een redelijk normaal reinigingsgedrag hebben ( 1 tot 2* op 20000a 30000 km ) , als je natuurlijk veel korte riten doet dan gaat hij veel meer reinigen.

ok wat de rest betreft moest uwen insi verloren rijden en ge hebt hem nog niet moogt ge eens met mijn bolide rijden .
                              vergeet wel niet even je coördinaten via pb door te spelen zodat ik de lijst kan vervolledigen , op het moment al 14 op de lijst waarvan 8.5 al de coördinaten hebben bevestigd

ps : je coördinaten zijn veilig hoor , moest ik ondertussen doodvallen kunnen ze er niet aan . ( hoop het niet wil die dag toch nog meemaken )

groetjes
                              Erwin

correctie 15 en (9.5schrap) 10.5 leden , ik heb ondertussen al twee die foto's willen verzorgen , eentje die raad in het onderhouden kan geven , een die technisch nogal heel goed op de hoogte is.
                              moest je ook een specialiteit hebben die je die dag wil gebruiken laat het me eventueel ook weten.
                              Last edited by ; 25/10/2010, 22:18. Reden: correctie op correctie ;-)

Comment

• "waarvan 8,5 al de coördinaten bevestigd hebben" ?
                                Wie is die halve gast ???

Erwin, zie pb.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nonkel louis Bekijk Berichten
                                  "waarvan 8,5 al de coördinaten bevestigd hebben" ?
                                  Wie is die halve gast ???,
                                  Erwin, zie pb.
                                  oi

heu ...... iemand die vergeten zijn tel en/of mail mee te geven is .

Comment

• Er rijd hier een witte insignia OPC rond in waregem.

Schoon ding
                                    Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
                                    2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
                                    2014 Golf 7 R ---> Verkocht
                                    2008 BMW E91 335i --> Verkocht
                                    2015 Golf 7 GTD

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frédéric_01 Bekijk Berichten
                                      Er rijd hier een witte insignia OPC rond in waregem.

Schoon ding
                                      de Insignia of de madam die ermee rijdt ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frédéric_01 Bekijk Berichten
                                        Er rijd hier een witte insignia OPC rond in waregem.

Schoon ding
                                        spijtig dat de kleur niet meer in het gamma zit , is wel mooi
                                        @corsawim...... gij kent precies diene typ van oto of is da moar nen idee

groetjes
                                        Erwin

Comment

spijtig dat de kleur niet meer in het gamma zit , is wel mooi
                                          @corsawim...... gij kent precies diene typ van oto of is da moar nen idee

groetjes
                                          Erwin
                                          ' t was maar een grapje
                                          Is wit uit het gamma gehaald? lijkt me raar...

Comment

Working...
                                          X