Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door saturnastra Bekijk Berichten
    Dat lichtje pinkt pas als de motor de kans niet krijgt om de DPF te regenereren (korte ritten). Dat wil dan zeggen: "Ga eens een goei rit doen".
    thankxs,

dacht gelezen te hebben dat als hij een regeneratie uitvoert het lampje liet branden , na nazicht blijkbaar verkeerd gelezen

groetjes
    Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
      Ik heb onze collega Insi-rijder Koen (KORO) al een tijdje niet meer online gezien......
      Weet zeker dat hij ook van de partij zou willen zijn en zeker als het in de omgeving van het Antwerpse zou zijn
      Misschien met vakantie??....
      idd is me ook al opgevallen , hopelijk niet ziek ipv op vakantie @corsawim , heb jij hem nog gezien/gehoord??

groetjes
      Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
        idd is me ook al opgevallen , hopelijk niet ziek ipv op vakantie @corsawim , heb jij hem nog gezien/gehoord??

groetjes
        Erwin
        Nee Erwin net zo min als jij.

Comment

• Still alive

Hoi gasten,

Ik leef nog maar heb het verschrikkelijk druk voor het ogenblik.
          Niet alleen op het werk maar ook privé, ben zelfstandige geworden in bijberoep...

Net een lijstje gemaakt voor de problemen met de Insi... volgende dinsdag moet hij binnen...

1 Wisselen naar winterbanden (neem zomerbanden mee om te reinigen)
          2 iPod regelmatig niet herkend
          3 Volume van USB te laag
          4 Trillen stuur 100-130km/h
          5 Airco plots op 29° of 16° bij contact aan
          6 Idem radio plots op andere zender
          7 Schokken bij loslaten gaspedaal
          8 Ratelend motorgeluid
          9 Opschakelen soms op 2000tr en soms op 3500tr. (zelfde rijstijl)
          10 Automatische lichten: Gaan pas aan halverwege Kennedytunnel, daarna onder
          elke brug aan/uit
          11 Verbruik vanaf Kennedytunnel tot Lokeren 9,6L/100km (110km/h),
          daarna klein schokje en verbruik naar 5,8. (cruise control)
          Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
          Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
          Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
          Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
          Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
            Hoi gasten,

Ik leef nog maar heb het verschrikkelijk druk voor het ogenblik.
            Niet alleen op het werk maar ook privé, ben zelfstandige geworden in bijberoep...

Net een lijstje gemaakt voor de problemen met de Insi... volgende dinsdag moet hij binnen...

1 Wisselen naar winterbanden (neem zomerbanden mee om te reinigen)
            2 iPod regelmatig niet herkend
            3 Volume van USB te laag
            4 Trillen stuur 100-130km/h
            5 Airco plots op 29° of 16° bij contact aan
            6 Idem radio plots op andere zender
            7 Schokken bij loslaten gaspedaal
            8 Ratelend motorgeluid
            9 Opschakelen soms op 2000tr en soms op 3500tr. (zelfde rijstijl)
            10 Automatische lichten: Gaan pas aan halverwege Kennedytunnel, daarna onder
            elke brug aan/uit
            11 Verbruik vanaf Kennedytunnel tot Lokeren 9,6L/100km (110km/h),
            daarna klein schokje en verbruik naar 5,8. (cruise control)
            oi koro,

goed om nog eens van je te horen , maar doe niet wat ik heb gedaan he , werken voor nen baas , een eigen winkel/atelier in electronica/upc techniek ( ook in bijberoep ) , en dan nog software ontwikkeling on the side . had soms dagen van 20 tot 22 uur denk goed na wat je doet , kijk mij nu maar heel mijn leven zwaar gewerkt ( deed het wel graag hoor ) en nu ziek al m'n geld naar dokters ( die zien mij als ne wandelende spaarpot ) en eigenlijk geen leven meer en niets aan mijn leven gehad...... werkt ze maar in mate jongen .

wat de insi betreft

3. nog niet opgelost (heb al de laatste updates op de wagen ).
            4. hetzelfde probleem , probleem met voortrein , ik heb het in zeer erge mate , trillingen tussen 100..160 km/u het is elfs zo erg als je hem bv van 110 naar 80 of 70 laat afzakken dat je de trillingen tot in de zetel door voelt. er was een buitendienst oplossing voor ( ophangblokken vervangen ) maar dit blijkt toch niet het gewenste resultaat te hebben . Opel is nu druk aan het zoeken naar een oplossing .zal eenvan de weken ( hoop ik toch ) de wagen voor een paar keer een paar dagen kwijt zijn zodat ze testen kunnen doen.
            5.heb dit ook gehad , hebben een update gedaan wat resulteerde dat de chaufage niet meer automatisch werkt , temperaturen van borgerhout naar mechelen met tussen stop wilrijk augustinus motor bleef ten alle tijde draaien ingesteld 22° vertrek ( gemeten met hygro/thermometer die daags vor in de wagen werd gelegd om geen verkeerde metingen te doen ) 7°buiten 8° binnen aan augustinus 9.8° (twee personen aan boord , derde stapt nu in ) tussentijdse meting ergens midden wilrijk en mechelen 10.9° bij mechelen utopolis aangekomen is de binnen temp 12.6 ° ( rit is ongeveer tussen de 20-30km dus normaal zou hij de ingestelde temp moeten halen ) , opgemerkt word als je de wagen start en je hebt de automatische ontwasseming opstaan deze niet meer werkt , de blower/fan komt tijdens de rit ook niet boven stand 1 ............... stof tot nadenken.
            6.ook een paar keer gehad maar na de vorige update (samen met airco) is dit opgelost of nog niet voorgehad.
            9. heb dit ook het blijkt ( hebben ze me proberen wijs te maken ) dat de automaat moet inleren en dat dit heel veel km's vergt , ikzelf vermoed dat dit iets te maken heeft met de flexride die ik heb deze regelt ook je automaat ..... volgens mij komt het probleem hiervan maar probeer ze dat maar eens aan het verstand te brengen .
            10. er is een update voor regen/licht sensor , bljkt een stuk beter te werken nu , als ik de craybex inrijd gingen mijn lichten tegen het eind van de tunnel aan , nu bijna direct , het aanflitsen heeft hij nog wel alhoewel het al iets beter is ( hangt ervan af hoe snel je onder de bruggetjes rijd , als je file hebt gaan ze aan bij +- 1/2 van de bruggetjes).

veel succes
            groetjes
            Erwin

ps :moest je goesting hebben voor mee te gaan op 02/04/2010 laat het me dan weten he , en wat je verbruik betreft blijkt toch redelijk goed te zijn als je het vergelijkt met mijn verbruik ( ik rij er dan ook mee alsof het een 160pk is he )
            Last edited by ; 27/10/2010, 11:16.

Comment

• Dat jullie dat nog normaal vinden, kan er bij mij echt niet in.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                Dat jullie dat nog normaal vinden, kan er bij mij echt niet in.
                Idd, dan zou ik toch drastische maatregelen treffen zenne !

Comment

• Hallo mensen,

Een berichtje van een NL Opel Vectra rijder wiens auto bijna aan vervanging toe is... Natuurlijk staat de Insignia bovenaan op mijn lijstje en bij het zoeken naar info ben ik ook op dit actieve forum terecht gekomen. Het zijn nogal wat pagina's om door te lezen...

Ik heb eigenlijk 2 punten die me nu nog aan het twijfelen brengen: de ruimte en de betrouwbaarheid.

Als Vectra Station rijder, ben ik natuurlijk een ruime bak gewend. Zijn er mensen die de stap van Vectra Station naar Insignia ST al gemaakt hebben? De kofferruimte vind ik minder belangrijk, die paar keer dat je echt veel mee moet nemen, lukt toch wel. De ruimte op de achterbank vind ik belangrijker, ik ben zelf lang (190) en heb ook lange kinderen, mijn zoon is al langer dan ik zelfs. Heeft de achterbank nog voldoende ruimte?

De betrouwbaarheid vind ik belangrijker. Als ik hier de vele problemen lees, maak ik me daar wel zorgen over. Zijn er ook nog gebruikers die weinig tot geen problemen hebben? Hebben die mensen met lange lijsten puur pech, of is het toch wel een algemeen kwaliteitsprobleem. Wat is jullie mening?

Bedankt vast voor de hulp.

Friso

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door friso Bekijk Berichten
                    Hallo mensen,

De betrouwbaarheid vind ik belangrijker. Als ik hier de vele problemen lees, maak ik me daar wel zorgen over. Zijn er ook nog gebruikers die weinig tot geen problemen hebben? Hebben die mensen met lange lijsten puur pech, of is het toch wel een algemeen kwaliteitsprobleem. Wat is jullie mening?

Friso
                    Geen problemen. Maar ik heb dan ook een Nederlandse Insignia

Comment

• De Insignia is vandaag aangekomen in Tongeren.
                      Nu nog in de garage geraken, formulieren naar de leasemaatschappij, inschrijven, nummerplaten,...enfin nog 1 à 2 weken volgens de garagist. Zodra de wagen in de garage is, zal ik de leasemaatschappij tot wat spoed aanmanen.

Het eerste tripje van de nieuwe wagen zal richting bandencentrale gaan, voor winterrubbers.

...En laat ze net nu beginnen aan rioleringswerken in de straat.

Comment

Hallo mensen,

Een berichtje van een NL Opel Vectra rijder wiens auto bijna aan vervanging toe is... Natuurlijk staat de Insignia bovenaan op mijn lijstje en bij het zoeken naar info ben ik ook op dit actieve forum terecht gekomen. Het zijn nogal wat pagina's om door te lezen...

Ik heb eigenlijk 2 punten die me nu nog aan het twijfelen brengen: de ruimte en de betrouwbaarheid.

Als Vectra Station rijder, ben ik natuurlijk een ruime bak gewend. Zijn er mensen die de stap van Vectra Station naar Insignia ST al gemaakt hebben? De kofferruimte vind ik minder belangrijk, die paar keer dat je echt veel mee moet nemen, lukt toch wel. De ruimte op de achterbank vind ik belangrijker, ik ben zelf lang (190) en heb ook lange kinderen, mijn zoon is al langer dan ik zelfs. Heeft de achterbank nog voldoende ruimte?

Friso
                        Buiten een software update een maandje geleden nog niet het minste probleem gehad. Volgende maand wordt mijn insignia 1 jaar oud.
                        Heb vroeger regelmatig met de vectra gts van mijn vader gereden en ik vind de insignia 300% beter en leuker om mee te rijden. De binnenruimte vooraan lijkt kleiner door de hogere middenconsole en de kleinere zijruiten maar ik ben zelf 1m90 en heb een zee van plaats in de insignia. Stoel staat ook niet in de achterste stand.
                        De kofferruimte is kleiner maar aangezien dat niet zo belangrijk is voor jou... Ik zou geen seconde twijfelen.

Wat die betrouwbaarheid betreft; de meeste problemen situeerden zich in de software en voornamelijk bij het allereerste 'model' vd insignia.
                        Als jij de uwe nog moet bestellen dan zit jij al aan model 3 of 4 denk ik en dan zijn die probleempjes wel opgelost. trouwens, bij elk merk hoor je terugroepacties en problemen.

En ook heel belangrijk: ondanks de problemen die sommige insignia-eigenaars ondervinden zijn ze toch nog content over de auto dus bestellen die handel.

Comment

Hallo mensen,

Friso
                          Je niet laten ontmoedigen, ik rijd ondertussen al 8000km probleemloos.
                          En er zit alles op en aan...

Comment

• Hier hetzelfde auto is van 01/06/2010. Intussen bijna 5000km gereden. In het begin even een slapende voet gehad van vibraties in de pedalen. Inmiddels is dit volledig verdwenen.
                            Voor de rest geen problemen meer. Auto rijdt als een droom. Onze vorige was ook een vectra c break. Iets minder ruimte door hogere middenconsole en dashboard dat rond je is gebouwd. Deze heeft ook kleinere ramen. Op de achterbank nog steeds veel ruimte en de kofferrruimte is nog meer dan toerijkend. 540l onder zeil is toch nog niet slecht denk ik.
                            Voor de rest heeft hij veel meer opbergvakken in het interieur tov. de vectra.
                            Rijden doet hij enorm goed....nog minder snelheidsgevoel dan in de vectra.

Comment

• 2 April

2 April is voor mij OK... maar wat zouden jullie ervan denken om naar Russelslheim te gaan voor een fabrieksbezoek en een bezoekje aan het Opel museum.

Met of zonder overnachting... vanuit Antwerpen is het ongeveer 4u rijden.
                              Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                              Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                              Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                              Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                              Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

2 April is voor mij OK... maar wat zouden jullie ervan denken om naar Russelslheim te gaan voor een fabrieksbezoek en een bezoekje aan het Opel museum.

MET een overnachting dan hé... want er zijn mensen die NOG langer moeten rijden ;-)

Comment

hey Koen

zie dat wel zitten een fabrieksbezoek.

groetjes

Gino

Comment

had ook dat idee al geopperd , zou gewoon prachtig zijn, dan er wel bij nemen he , de bijeenkomst en achteraf ( of mss ervoor wat het beste te organiseren valt ) een fabrieksbezoek.

moet dan wel vragen of ik met iemand kan meerijden (of als de bolide dan tegen dan in orde is iemand die met de insi wilt rijden) , mag niet zover rijden ( toch niet als het langer dan een halve dag is , neem namelijk morfine ) , maar denk dat dit wel geen probleem zal zijn.

groetjes
                                    Erwin

@koro , speel e even je coordinaten even door via pb? , kan ik je ineens mee in de lijst zetten
                                    Last edited by ; 27/10/2010, 19:06.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken Bekijk Berichten
                                      Idd, dan zou ik toch drastische maatregelen treffen zenne !
                                      @ kamikaze and Insigniaken

wel zoals eerder al gezegd sommige mensen hebben nooit geen geluk in het leven , zelfs in die mate dat als je dood bent ze je nog terug halen ( ah ja die spaarcenten konden ze nog gebruiken ), andere dan weer heel veel geluk ..... ik stond vanachter in de rij toen ze het geluk uitdeelde en toen het aan mij was was het op .
                                      wat niet laat dat de wagen dan wel in orde moet gebracht worden wat nu zo langzamerhand gebeurd , bij de dealer moeten ze ook wachten tot dat Opel een oplossing heeft .

op het moment zijn ze dus druk bezig met mijn dossier , zou normaal deze week een gesprek hebben om alles te bespreken met een persoon die tussen dealer en Opel staat , wel benieuwd wat dit gaat geven.

ondertussen zijn al verschillende dingen die in orde zijn gebracht , waaronder een velg gerepareerd die ikzelf kapot had gedaan en luchtgeleiders die geplaatst zijn zonder dat ik hier iets voor heb moeten betalen ( andere velg was door garage kapot gereden , maar deze hebben ze zonder pardon ook gerepareerd ), dus aan de dealer zal het niet liggen denk ik.
                                      en werken uitvoeren die later dan toch blijkbaar niet toch je van dat waren , dat heb ik ook niet graag , dan wacht ik wel ff tot er een goede oplossing is.

nogmaals , de insi is best een goede wagen , maar zoals met zoveel dingen , je moet chance hebben in uw leven.

groetjes
                                      Erwin

Comment

Hallo mensen,

Friso
                                        oi,

denk niet dat dit een algemeen probleem is hoor , vooral de wagens die nu van de band rollen zijn een pak beter dan de vorige MY'rs , betere motor ( stiller zuiniger ) betere geluidsisolatie enz.

het is en blijft nog altijd een bloedmooie bak. en zoals met alle nieuwe modellen waren er in het begin problemen en er zal af en toe nog wel eens eentje doorkomen met problemen , maar ik denk dat ik wel mag stellen dat het merendeel goed in orde is .

groetjes
                                        Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichten
                                          hey Koen

zie dat wel zitten een fabrieksbezoek.

groetjes

Gino
                                          als we gaan zoek ik nog wel iemand met trekhaak en grote remorque , kwestie van wat reserve stukskes mee te pakken

groetjes
                                          Erwin

Comment

Working...
                                          X