Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Ronald7 Bekijk Berichten
    Ga dan ook eens luisteren in de garage, mijne besteld op 5 september dus zou er ook bijna moeten zijn dan!
    Toch veel verschillen in levertermijn precies ?

De mijne is besteld op 13/09 en gisteren 28/10 geleverd in de garage, m.a.w amper 6 weken en zo maar eventjes de helft van de verwachte levertijd (die initieel op 14/12 stond).

En ik vond het nu al te lang duren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JochenD Bekijk Berichten

De mijne is besteld op 13/09 en gisteren 28/10 geleverd in de garage, m.a.w amper 6 weken en zo maar eventjes de helft van de verwachte levertijd (die initieel op 14/12 stond).

Ik bestelde de mijne op 25 aug en heb hem nog niet.. volgens Deleersnyder half november, eind november...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JochenD Bekijk Berichten

Vandaag telefoon gekregen... Staat te blinken in de garage!!!
        Jammer van het verlengde weekend, papieren verwacht dinsdag of woensdag!
        Dat wordt bollen donderdag....

grtz

Comment

• dat worden nog lange dagen

Comment

• Afgeleverd

Gisteren mijn wagen gaan afhalen in de garage. Stond ons al blinkend op te wachten! Mooie bak... Uitleg gekregen en kon bijna niet wachten om buiten te rijden, tot ik nog een vraag stelde aan de verkoper : "Moet ik iets speciaals weten over de Adaptive forward lighting?", waarop hij me antwoord dat dat niet besteld was!..... Mijn hart begon in mijn keel te bonzen en mijn haren rezen ten berge! Even snel de bestelbons (die een aantal keer gewijzigd waren) vergeleken. Bleek dat de verkoper een foutieve bestelbon had doorgegeven waarop de AFL niet vermeld stond. Nochtans zijn er verschillende e-mails en bestelbons over en weer gestuurd waarin duidelijk de AFL vermeld staat... ook op de afrekening staat de AFL aangerekend!!! Volgens de verkopers kan dit niet alsnog ingebouwd worden omdat dit in de fabriek moet gedaan worden. Mijn advokaat geraadpleegd die zegt dat ik de wagen niet moet nemen, of tot een minnelijke schikking komen met de garage. De tot nu toe voorgestelde tegemoetkoming vind ik te beperkt om de smart te drukken. Ik had dit zo tof gevonden. Toch de wagen maar meegenomen in afwachting van mijn goedkeuring op hun voorstel. Volgens mijn advokaat kan ik de wagen alsnog terugsturen, omdat ik er van had kunnen uitgaan dat de AFL erop stond en pas later had kunnen merken. Ook naar GMAN Antwerpen gemaild met deze klacht. Ik zit in dubio... Kunnen jullie me raad geven of iemand anders dit ook al voorgehad met dezelfe of andere optie? Voor de rest pracht van een auto en de rijervaring is magnifiek. Heeeeel jammer van de AFL die ik zo graag erop wou hebben!

Comment

• Oeps, da's inderdaad een moeilijk probleem. Is het echt niet achteraf in te bouwen? Die bekabeling moet toch klaarliggen zou je denken... Misschien dat D-S hierover meer weet.
              Intussen wens ik je in elk geval een snelle oplossing toe.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Arnold Bekijk Berichten
                Gisteren mijn wagen gaan afhalen in de garage. Stond ons al blinkend op te wachten! Mooie bak... Uitleg gekregen en kon bijna niet wachten om buiten te rijden, tot ik nog een vraag stelde aan de verkoper : "Moet ik iets speciaals weten over de Adaptive forward lighting?", waarop hij me antwoord dat dat niet besteld was!..... Mijn hart begon in mijn keel te bonzen en mijn haren rezen ten berge! Even snel de bestelbons (die een aantal keer gewijzigd waren) vergeleken. Bleek dat de verkoper een foutieve bestelbon had doorgegeven waarop de AFL niet vermeld stond. Nochtans zijn er verschillende e-mails en bestelbons over en weer gestuurd waarin duidelijk de AFL vermeld staat... ook op de afrekening staat de AFL aangerekend!!! Volgens de verkopers kan dit niet alsnog ingebouwd worden omdat dit in de fabriek moet gedaan worden. Mijn advokaat geraadpleegd die zegt dat ik de wagen niet moet nemen, of tot een minnelijke schikking komen met de garage. De tot nu toe voorgestelde tegemoetkoming vind ik te beperkt om de smart te drukken. Ik had dit zo tof gevonden. Toch de wagen maar meegenomen in afwachting van mijn goedkeuring op hun voorstel. Volgens mijn advokaat kan ik de wagen alsnog terugsturen, omdat ik er van had kunnen uitgaan dat de AFL erop stond en pas later had kunnen merken. Ook naar GMAN Antwerpen gemaild met deze klacht. Ik zit in dubio... Kunnen jullie me raad geven of iemand anders dit ook al voorgehad met dezelfe of andere optie? Voor de rest pracht van een auto en de rijervaring is magnifiek. Heeeeel jammer van de AFL die ik zo graag erop wou hebben!
                zeer zware oeps , je advocaat heeft gelijk als hij zegt dat je de wagen niet moet in ontvangst nemen , let wel dat de AFL niet in de wagen stak werd vastgesteld in de garage zelf , nu als zij kunnen bewijzen ( hopelijk van niet ) dat je op de hoogte was van het ontbreken van de AFL is het in ontvangst nemen van het product eigenlijk een vorm van akkoord dat je tevreden bent met de ontbrekende optie ( aangezien dit een optie is die zeer goed opvalt zou je in de garage zelf al een document hebben moeten opstellen dat je niet akkoord bent met het geleverd product maar dat je de wagen in ontvangst neemt tot er een oplossing is, met een verborgen optie is dit anders ( bv de quickheat optie , hier zijn totaal geen uiterlijke tekenen van aanwezigheid ) .
                Het beste dat je kan doen is een brief opstellen ( een ingebrekestelling ) en deze 1. zo vlug als mogelijk deponeren in de brievenbus met vermelding dat aangetekende volgt ) 2. diezelfde dinsdag aangetekend opsturen , eventueel ook inscannen en via mail opsturen met ontvangstbevestiging naar de dealer. steek bij alle tevens de laatste bestelbon bij als bewijs. met copy van de verstuurde/ontvangen mails
                ik denk dat achteraf inbouwen niet te doen is , stuurapparaten ect , bedrading die anders is .

een vergoeding gelijkgesteld als diegene wegens te laat geleverd kan je leed eventueel een beetje verlichten = terugbetaling optie + -15% schadevergoeding , ik denk wel dat je advocaat toch zijn best zal moeten doen , je moet trouwens echt kunnen bewijzen dat je mails die verstuurd en ontvangen zijn echt zijn ( opvraag van verkeer tussen ip's dit kan alleen mar in geval van een gerechtelijke procedure ) en dat de aanpassingen die gedaan zijn in een bepaalde periode gedaan zijn volgend op je originele bestelling.

in ieder geval sta je op een punt al sterk , de optie is aangerekend geweest wat duid op een reguliere bestelling

veel succes
                Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken Bekijk Berichten
                  Ik bestelde de mijne op 25 aug en heb hem nog niet.. volgens Deleersnyder half november, eind november...
                  oi,

wat me al opgevallen is is dat de leveringstijd heel hard gebonden is aan de kleur en eventuele opties, ik heb op mijn bolide 5 maand moeten wachten ( de tijd die ze nodig hadden om teruggestuurde in garantie vervangen onderdelen in mijn bolide te steken ).
                  zolang je niet zo lang moet wachten als ik heb je chance , en als hij dan nog in orde is zoveels te beter.

groetjes
                  Erwin

ps : gisteren bij iemand geweest die heel goed op de hoogte is van de insignia , en deze hoorde direct dat mijn chaufage niet werkte . wel iets te lang blijven hangen , ben het nu aan het inboeten (pijnen in wervels, knieen, alez ja gewoon geradbraakt , als er hier iemand een vervang lijf heeft , maar t'was heel hard de moeite waard

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                    oi,

wat me al opgevallen is is dat de leveringstijd heel hard gebonden is aan de kleur en eventuele opties, ik heb op mijn bolide 5 maand moeten wachten ( de tijd die ze nodig hadden om teruggestuurde in garantie vervangen onderdelen in mijn bolide te steken ).
                    zolang je niet zo lang moet wachten als ik heb je chance , en als hij dan nog in orde is zoveels te beter.

groetjes
                    Erwin

ps : gisteren bij iemand geweest die heel goed op de hoogte is van de insignia , en deze hoorde direct dat mijn chaufage niet werkte . wel iets te lang blijven hangen , ben het nu aan het inboeten (pijnen in wervels, knieen, alez ja gewoon geradbraakt , als er hier iemand een vervang lijf heeft , maar t'was heel hard de moeite waard

spijtig van uw zeer lijf ,ik heb geen garantielijf nimeer op vooraad

@Arnold .

1 : grove fout van de dealer ,dus eigenlijk had je de koop moeten weigeren
                    2 : een goede raad , laat u ni aansmeren om het achteraf in te bouwen .Das vragen om miserie

In mijn geval zou ik een andere auto vragen ,desnoods moeten ze hem maar ergens uit stock gaan halen .
                    Maar zeker ni zo laten !!!

Ik zou zeggen ,terug doen en desnoods op de tafel gaan staan om uw recht te halen
                    Last edited by ; 16/11/2010, 21:18.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                      Oeps, da's inderdaad een moeilijk probleem. Is het echt niet achteraf in te bouwen? Die bekabeling moet toch klaarliggen zou je denken... Misschien dat D-S hierover meer weet.
                      Intussen wens ik je in elk geval een snelle oplossing toe.

nope ,alles kan maar ik zou er niet aan beginnen .

Nieuwe auto vragen is de enige optie .

Comment

• ik zou de wagen ook niet nemen en een andere wagen eisen, desnoods idd een stockwagen met dezelfde opties of eventueel meer opties die de garage dan maar moet betalen.

AFL en bi-xenon vind ik niet zomaar een opties zoals vd een bekerhouder ofzo ...

Comment

• DVD pack

Heeft er iemand van hier al het DVD pack besteld? Dat zijn de schermen voor op voorzetels voor de kinderen achteraan. Ik ben aan het twijfelen maar ben benieuwd naar de kwaliteit ervan zowel van scherm als het systeem zelf.

Opel Insignia OPC
                          BMW X5 3.0i
                          Caterham Super 7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                            Heeft er iemand van hier al het DVD pack besteld? Dat zijn de schermen voor op voorzetels voor de kinderen achteraan. Ik ben aan het twijfelen maar ben benieuwd naar de kwaliteit ervan zowel van scherm als het systeem zelf.

Is dit achteraf in te bouwen dan ?
                            eerste keer dat ik er van hoor .

Comment

Denk dat je beter de wagen niet had meegenomen.
                              Wagen weigeren omdat configuratie niet overeenkomt met bestelbon (factuur) is wettelijk.
                              Achterna gaan onderhandelen, draait meestal uit op lange discussie periode...
                              Achteraf inbouwen van AFL kan meer problemen en storingen geven dan je lief is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
                                Is dit achteraf in te bouwen dan ?
                                eerste keer dat ik er van hoor .

Ja, is om achteraf in te bouwen. Folders lagen bij ons in de receptie. Je moet maar een bij u kijken Is ook via Opel te bestellen. Kan ook alles naar u eens doorsturen van info als je wil.
                                Opel Insignia OPC
                                BMW X5 3.0i
                                Caterham Super 7

Comment

• Mijne ongeveer op dezelfde datum (25aug) besteld en komt ook pas half of eind november toe...

Gaat om de ST130pk cosmo versie met vrij volledig optiepakket...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                                    Ja, is om achteraf in te bouwen. Folders lagen bij ons in de receptie. Je moet maar een bij u kijken Is ook via Opel te bestellen. Kan ook alles naar u eens doorsturen van info als je wil.

kzal eens kijken ,maar zelf heb ik ze niet nodig.
                                    ik heb zo 2 losse om aan de hoofdsteun te hangen .

voor die 2 keer per jaar dat die moeten dienen......

Comment

Ben ik de enige hier die dit raar vind ? Hier zo openlijk je misschien toekomstige strategie op een forum gooien, erbij vertellend dat je op 't moment van een proces gaat liegen ... Euuh... ... Er staat hier duidelijk te lezen dat je op voorhand wist dat die optie er niet opstond.
                                      Wel enorm spijtig, en wat een domper, zeg ! Je kijkt zo uit naar iets ... En dan krijg je dit te verwerken.
                                      Trouwens , net terug van de donkere Ardennen, en die AFL brengt telkens weer een grote glimlach op mijn gezicht : MACHTIG om die zo snel te zien reageren, grootlicht, links, rechts, breed open, ver schijnend.... ONGELOOFLIJK : state of the art !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hansa Bekijk Berichten
                                        Ben ik de enige hier die dit raar vind ? Hier zo openlijk je misschien toekomstige strategie op een forum gooien, erbij vertellend dat je op 't moment van een proces gaat liegen ... Euuh... ... Er staat hier duidelijk te lezen dat je op voorhand wist dat die optie er niet opstond.
                                        Wel enorm spijtig, en wat een domper, zeg ! Je kijkt zo uit naar iets ... En dan krijg je dit te verwerken.
                                        Trouwens , net terug van de donkere Ardennen, en die AFL brengt telkens weer een grote glimlach op mijn gezicht : MACHTIG om die zo snel te zien reageren, grootlicht, links, rechts, breed open, ver schijnend.... ONGELOOFLIJK : state of the art !
                                        Inderdaad met die AFL was Opel de anderen te snel af....prachtsysteem dat inderdaad in de donkere Ardennen echt z'n kunnen laat zien. Ook hier in het goed verlichte Vlaanderen merk je goed als je naast of achter iemand rijdt dat je lichtbundel veel breder of verder schijnt.
                                        Inmiddels beginnen de andere merken ook zo'n systemen aan te bieden....
                                        Last edited by ; 31/10/2010, 20:43.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door insigmaniac Bekijk Berichten
                                          Denk dat je beter de wagen niet had meegenomen.
                                          Wagen weigeren omdat configuratie niet overeenkomt met bestelbon (factuur) is wettelijk.
                                          Achterna gaan onderhandelen, draait meestal uit op lange discussie periode...
                                          Achteraf inbouwen van AFL kan meer problemen en storingen geven dan je lief is.
                                          Inderdaad was 't beter geweest om hem gewoon te laten staan.
                                          Maar als je er al zo lang op wacht, tja dan wordt het verstand even overruled natuurlijk...
                                          Laat je niet overhalen om het systeem alsnog in te bouwen (al twijfel ik of ze met zo'n voorstel zullen afkomen).
                                          Ik ben ook toch niet zo helemaal verbaasd dat zo iets kan gebeuren. Toen ik mijn aankoop deed bezocht ik zes verschillende dealers en bij twee ervan moest ik de verkoper echt helpen met de accessoires en opties omdat die door 't bos de bomen niet meer zag...!
                                          Veel succes met de oplossing!

Comment

Working...
                                          X