Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
    hou je maar rustig Erwin....je gezondheid is veeeeel belangrijker !
    oi,

weet het , heb vandaag om stoom af te blazen een inforad k2 hersteld ( gekocht kapot geleverd door pixmania , maar moest het aangetekend en verzekerd opsturen en dan nog eens minstens twee maand wachten en dan kwamen ze ook nog eens af dat het meestal ( lees altijd ) aan de klant ligt en je de kosten moet betalen. heb het opzij gelegd en ben er dan vandaag maar eens aan begonnen , redelijk simpel , was het veiligheid weerstandje van 0.5ohm in de voedingslijn gewoon smd eraf en overbrugd en klaar ook de batt een beetje van de sirf chip weg gelegd ( plakte te dicht waardoor de aluminium van de lipo dempte ) zo ver ik kon naar de usb stekker toe , werkt iets beter nu zelfs , zoontje ging buiten staan en vanaf het opzetten zei hij na 2 sec al tuut tuut.

slopel
    Erwin

ps en das da nu nie offtopic is weet ik het niet meer hoor, stoute stoute erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
      oi,

weet het , heb vandaag om stoom af te blazen een inforad k2 hersteld ( gekocht kapot geleverd door pixmania , maar moest het aangetekend en verzekerd opsturen en dan nog eens minstens twee maand wachten en dan kwamen ze ook nog eens af dat het meestal ( lees altijd ) aan de klant ligt en je de kosten moet betalen. heb het opzij gelegd en ben er dan vandaag maar eens aan begonnen , redelijk simpel , was het veiligheid weerstandje van 0.5ohm in de voedingslijn gewoon smd eraf en overbrugd en klaar ook de batt een beetje van de sirf chip weg gelegd ( plakte te dicht waardoor de aluminium van de lipo dempte ) zo ver ik kon naar de usb stekker toe , werkt iets beter nu zelfs , zoontje ging buiten staan en vanaf het opzetten zei hij na 2 sec al tuut tuut.

slopel
      Erwin

ps en das da nu nie offtopic is weet ik het niet meer hoor, stoute stoute erwin
      ' t is u vergeven

Comment

• Wat zouden de ideale maten zijn voor wintersloefen onder de Insi ?

Hoor nogal veel de maat 225 50 r17.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gtest Bekijk Berichten
          Wat zouden de ideale maten zijn voor wintersloefen onder de Insi ?

Hoor nogal veel de maat 225 50 r17.
          ik hoor zo ook regelmatig een belletje rinkelen , voornaamste is dat je niet te breed gaat kwestie van baanvastheid denk dat idd 225 het beste gaat zijn dat en een mooie velg vormt een mooi en veilig geheel

groetjes
          Erwin

Comment

ik hoor zo ook regelmatig een belletje rinkelen , voornaamste is dat je niet te breed gaat kwestie van baanvastheid denk dat idd 225 het beste gaat zijn dat en een mooie velg vormt een mooi en veilig geheel

groetjes
            Erwin
            In de winter is een smallere band een goed idee; die is beter bestand tegen aquaplanning en geeft meer grip op ijs. Kijk maar eens naar de rallywagens in de winter; die hebben bijna fietsbandjes. De druk per oppervlakte is groter bij een smallere band; dus meer grip.
            Een kleinere velgmaat geeft het voordeel dat de wang van de band hoger wordt waardoor je meer comfort krijgt en minder kans op stoeprandschade. Indien mogelijk koop er een gepaste velg (eventueel uit staal) bij zodat je mooie velgen niet door het zout moeten...
            Last edited by ; 06/11/2010, 17:24. Reden: spellingsfout

Comment

• Ik zou ook graag winterbanden en -velgen plaatsen onder mijne nieuwe Insi... binnenkort...

Bandenmaat 225 50 r17 ???

Kunnen jullie mij tips geven betreffende goeie prijs-kwaliteit ?

Waar zou ik deze kunnen aanschaffen ?

Alvast bedankt voor de info en tips !

Grtz,

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken Bekijk Berichten
                Ik zou ook graag winterbanden en -velgen plaatsen onder mijne nieuwe Insi... binnenkort...

Grtz,
                zolang je geen chinese meuk of oosteuropees spul kiest kan je niet veel fout doen. Bel een paar bandencentrales af of ze geen aanbiedingen hebben...kan een pak schelen.

prijs-kwaliteit is de vredestein snowtrack een aantrekkelijke band. Bij de duurdere is Continental TS 830 en dunlop wintersport 3D of M3 dikwijls in de testen als beste koop aangewezen.
                Bij de goedkopere is blijkbaar het Finse Nokian geen slechte band...

Momenteel is er wel enorm veel vraag naar winterbanden zodat ze dikwijls niet direct kunnen leveren....
                Last edited by ; 06/11/2010, 21:02.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                  zolang je geen chinese meuk of oosteuropees spul kiest kan je niet veel fout doen. Bel een paar bandencentrales af of ze geen aanbiedingen hebben...kan een pak schelen.

prijs-kwaliteit is de vredestein snowtrack een aantrekkelijke band. Bij de duurdere is Continental TS 830 en dunlop wintersport 3D of M3 dikwijls in de testen als beste koop aangewezen.
                  Bij de goedkopere is blijkbaar het Finse Nokian geen slechte band...

Momenteel is er wel enorm veel vraag naar winterbanden zodat ze dikwijls niet direct kunnen leveren....
                  Bedankt al voor de tips !

En de bandenmaat 225 50 r17 ?

Ideaal ?

Zouden ze bij mijn Opel-verdeler ook goeie prijzen kunnen aanbieden ?

Zou ik niet het beste, stalen velgen nemen voor de winter ?

Grtz

Comment

Bedankt al voor de tips !

En de bandenmaat 225 50 r17 ?

Ideaal ?

Zouden ze bij mijn Opel-verdeler ook goeie prijzen kunnen aanbieden ?

Zou ik niet het beste, stalen velgen nemen voor de winter ?

Grtz
                    een set bij Opel kost incl, sierdeksels 1145 euro .
                    stalen velgen met semperit speed grip banden 225/50R17

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
                      een set bij Opel kost incl, sierdeksels 1145 euro .
                      stalen velgen met semperit speed grip banden 225/50R17
                      Zijn dat goeie banden ???

Comment

• bijna laatste wapen feiten ;-)

oi,

het de filmpjes klaar ( moest ze in twee doen anders paste het niet op youtubeke

als ze me nu nog niet geloven weet ik het niet meer hoor

groetjes
                        Erwin

deel 1 http://www.youtube.com/watch?v=bZ46cqzFhm8
                        deel 2 http://www.youtube.com/watch?v=-M2cg24pfWg

Comment

Zijn dat goeie banden ???
                          ik was er op mijn vorige auto content van ,heb nu bridgstone en die maken meer lawaai .
                          Je hebt ook een set met michelin pilot's alpin maar die kosten 1599 euro .
                          daarvoor krijg je wel alu velgen

Comment

wim,

wagen moet eerst terug afgesloten worden voordat de zetel terug naar voor gaat , hetzelfde is ook ( dit doe ik nu voorlopig ) iets wat je kan doen , koffer openen deuren ontgrendelen koffer toe en de zetel blijft ook staan ( en als dat dan niet op een fout duid is de soft weet ik het niet meer hoor )

groetjes
                            Erwin
                            Als je nu de functie "personaliseren met afstandsbediening" afzet, gaat de zetel ook niet meer naar voor als je de wagen open doet.
                            Last edited by WhN; 06/11/2010, 23:07.
                            Opel Insignia OPC
                            BMW X5 3.0i
                            Caterham Super 7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
                              ik was er op mijn vorige auto content van ,heb nu bridgstone en die maken meer lawaai .
                              Je hebt ook een set met michelin pilot's alpin maar die kosten 1599 euro .
                              daarvoor krijg je wel alu velgen
                              Allemaal veel geld zenne vind ik

Pffffffff... maar wel nodig...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                                Als je nu de functie "personaliseren met afstandsbediening" afzet, gaat de zetel ook niet meer naar voor als je de wagen open doet.
                                oi,

dat zou kunnen , maar dan vallen andere functies weer weg zoals onthouden temp settings , radiosettings ect, is een lapmiddel voor voorlopig , maar het moet in orde worden gemaakt ik ga niet voor minder meer , niet nadat ik eerst als halve gare wordt behandeld door een medewerker van gman , nu ga ik voor het putje .

die personalisatie staat er niet verniet op he , op den duur kunnen ze er alles uithalen wat er in zit , zoals automatische stoelverwarming/ventilatie zat er in als ik hem kocht was er een beetje later er ook uit .
                                chauffage is er ook uit , blijkbaar niet nodig , het aanschaffen van een gsm systeem met geïntegreerde telefoon module is blijkbaar niet meer dan wat geld afhaalderij , bescherm folie voor de achterbumper is eigenlijk geen bescherming ( bij de corsa loopt deze van binnen naar buiten over de rand van de bumper , bij de insignia is dit een stripje van 2 cm breed op een goede 1.4 meter welke juist achter de metalen bescherming zit en geen bescherming bied aan de bumper rand , of ze moesten dit ook al verkeerd gekleefd gebben).

bij mij gaat het nu om principes als je 36 ex btw betaald hebt voor een wagen mag je er wel iets voor hebben , is er iets mis kan ik dat verstaan , maar me verslijten voor een halve gare .... sorry zijn ze met de verkeerde bezig , de wagen is nu 3.5 maand oud en er is nog altijd van alles aan zoals automaat voortrein , trillingen gsm chauffage en ik kan nog ff doorgaan hoor .

in ieder geval zal ik het even afzetten , maar dit is niet de bedoeling , heb zo nog al wat moeten afzetten omdat zogezegd de wagen volgens amerikaans systeem werkt , als ik een wagen wil die zich amerikaans gedraagt koop ik wel een amerikaan , ik heb gekozen voor een europese wagen .

bedankt voor het melden ( hoop dat je je niet aangevallen voelt , had het niet op U hoor , tis gewoon ben de laatste tijd het gewoon moe.
                                groetjes
                                Erwin

Comment

om een voorbeeld te geven van een bandenboer :

Comment

• Nee voel me niet aangevallen ,ik heb die programmatie bij opel niet gedaan

En dat Opel er iets aan gaat doen is de grote vraag, want er zijn er veel bij die vinden dat het goed is via afstandsbediening maar er zijn er ook bij voor wie dit niet echt gemakkelijk is en dan is dit best wel een probleem.

En voor een klein menske is dit gemakkelijker, anders geraakt die niet bij het contactslot
                                    Opel Insignia OPC
                                    BMW X5 3.0i
                                    Caterham Super 7

Comment

Ik zou ook graag winterbanden en -velgen plaatsen onder mijne nieuwe Insi... binnenkort...

Grtz,

Kijk ook eens op :
                                      Banden voor auto's, bedrijfswagens en motorfietsen, tegen zeer lage prijzen. Plaats nu uw bestelling, comfortabel vanuit thuis, en hebt uw banden aan u snel geleverd, voor bestellingen vanaf 2 of meer banden, kosteloos bij autobandenmarkt.be

of
                                      Reifen online günstig kaufen im Reifen-Shop ReifenDirekt.de. ☀Sommerreifen ⁂Winterreifen ☼⁂Ganzjahresreifen uvm. Jetzt bestellen!

of

zo kun je wa beter vergelijken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                                        Nee voel me niet aangevallen ,ik heb die programmatie bij opel niet gedaan

En dat Opel er iets aan gaat doen is de grote vraag, want er zijn er veel bij die vinden dat het goed is via afstandsbediening maar er zijn er ook bij voor wie dit niet echt gemakkelijk is en dan is dit best wel een probleem.

En voor een klein menske is dit gemakkelijker, anders geraakt die niet bij het contactslot
                                        oi,

wel ze kunnen het simpel oplossen hoor, door deze functie in het menu te laten regelen ( naar voor = keuze bij openen deur , bij opsteken contact sleutel ).
                                        wat betreft oplossen vanwege opel uit , opel zou eens moeten leren luisteren naar zijn publiek zoals andere merken. was daarjuist nog met iemand aan het klappen , de kleine van ne oude kennis ( hoop dat hij niet meeleest , kleine is ondertussen al en 25..26 jaar denk ik ) die wist mij beter te vertellen wat er mis was aan de wagen dan ikzelf all heb kunnen ondervinden . het trillen van de voortrein zou een veel voorkomend euvel zijn alsook het trillen van het chassis , opel zou er niet uit geraken was zijn repliek ...... tja wat doe je dan 36k ex gooi je niet zomaar weg he .
                                        opel heeft goede en mooie ideeen hoor , het ontbreekt gewoon aan het willen of kunnen uitvoeren.

en wat betreft kleine mensen , ben daar lid van 1.64 een 2 jaar terug en krimpend ( zou nog eens een meting moeten laten doen ) , 10 kapotte wervels steek je niet zomar weg he .....

groetjes en geniet nog van de zondag , morgen weer werkendag.......
                                        Erwin
                                        Last edited by ; 07/11/2010, 18:33.

Comment

oi,

idd, maar je mss opteren voor de zelfbouw set , vier kale banden en 2 kilo blok nagelkes , een uuurtje of wat werk afgewerkt met een roestig kleurtje van de 2hands velgskes maakt er een zeeeer goedkope zet van .
                                          wedden dat ge de baan niet afgaat

groetjes
                                          Erwin

ps : graptjen

Comment

Working...
                                          X