Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken Bekijk Berichten
    Idd... kan ik bevestigen... enkel via knopje in te klappen... pfffffffff voor zo ne wagen... niet te doen...
    idem dito ... is totaal nutteloos geworden , kan ik ze ook manueel een duwtje geven.

Want als je op het knopje drukt als je nog in de wagen zit , zie je niets meer van het aankomend verkeer , dus moet je al op het knopje drukken als je uitgestapt bent. Hilarisch ...

Terwijl het o zo simpel is; Staat zelfs op een Peugeot 307 SW

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeterPan2840 Bekijk Berichten
      idem dito ... is totaal nutteloos geworden , kan ik ze ook manueel een duwtje geven.

Want als je op het knopje drukt als je nog in de wagen zit , zie je niets meer van het aankomend verkeer , dus moet je al op het knopje drukken als je uitgestapt bent. Hilarisch ...

Terwijl het o zo simpel is; Staat zelfs op een Peugeot 307 SW
      Idd !!! Waar zaten ze toch met hun gedachten eigenlijk ?

Mss eens aankaarten bij Opel Belgium ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken Bekijk Berichten
        Idd !!! Waar zaten ze toch met hun gedachten eigenlijk ?

Mss eens aankaarten bij Opel Belgium ?
        waar is den tijd van mijn kadettje uit 1989?
        We zijn toch verwende mensen geworden hé

Comment

• Omdat ik geen zin heb om nogmaals 100€ per velg uit te geven om stoeprandschade te laten herstellen op zoek gegaan naar wat "doe het zelf" tips en vooral... de juiste kleur ... Na wat surfen op verschillende forums op een franse site een tip gevonden over de juiste lakkleur van de 20" velgen http://www.forum-opel.fr/index.php?topic=11693.0 Hierin te vinden een tip van een man die beweert dat de lakstift van Motip n° 955348 vrijwel geen kleurverschil geeft. Zelf eentje gaan kopen in de auto 5 maar niet naar maar zin . Bij de Motip tuning line er drie gekocht en idem getest op een van mijn reservevelgen .
          Was eigenlijk niet hoopvol om een goede match te krijgen gezien onze velgen zo'n beetje lijken op "black chrome" velgen ( zwarte onderlaag met zilveren overcoating) Gezien lichtinval een zeer verschillend resultaat geeft een zowel een foto'tje binnen als buiten .
          Op de "buitenfoto" zijn nummer 1 : Motip Argento (06024) 2 : Motip Viper (06025) 3 : Motip Arctic ( 06026) en teslotte n°4 uit de franse site Motip 955348 . De Argento geeft werkelijk een goede match , bijna niet te zien .... doch zeer goed schudden voor aanbrengen : zie het kleine circeltje in nummer 1 : penseelstreep na +/- 15 sec schudden : niet OK dus ...
          Ga proberen na herstellen met Motip Metal Putty ( en gladschuren, enz... ) een poging te doen ze met airbrush lokaal te spuiten ... Enfin zal het resultaat wel posten
          Bijgevoegde Bestanden
          Last edited by ; 09/11/2010, 08:15. Reden: -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marc 99 Bekijk Berichten
            Omdat ik geen zin heb om nogmaals 100€ per velg uit te geven om stoeprandschade te laten herstellen op zoek gegaan naar wat "doe het zelf" tips en vooral... de juiste kleur ... Na wat surfen op verschillende forums op een franse site een tip gevonden over de juiste lakkleur van de 20" velgen http://www.forum-opel.fr/index.php?topic=11693.0 Hierin te vinden een tip van een man die beweert dat de lakstift van Motip n° 955348 vrijwel geen kleurverschil geeft. Zelf eentje gaan kopen in de auto 5 maar niet naar maar zin . Bij de Motip tuning line er drie gekocht en idem getest op een van mijn reservevelgen .
            Was eigenlijk niet hoopvol om een goede match te krijgen gezien onze velgen zo'n beetje lijken op "black chrome" velgen ( zwarte onderlaag met zilveren overcoating) Gezien lichtinval een zeer verschillend resultaat geeft een zowel een foto'tje binnen als buiten .
            Op de "buitenfoto" zijn nummer 1 : Motip Argento (06024) 2 : Motip Viper (06025) 3 : Motip Arctic ( 06026) en teslotte n°4 uit de franse site Motip 955348 . De Argento geeft werkelijk een goede match , bijna niet te zien .... doch zeer goed schudden voor aanbrengen : zie het kleine circeltje in nummer 1 : penseelstreep na +/- 15 sec schudden : niet OK dus ...
            Ga proberen na herstellen met Motip Metal Putty ( en gladschuren, enz... ) een poging te doen ze met airbrush lokaal te spuiten ... Enfin zal het resultaat wel posten
            interessant, ik ben benieuwd...paintbrush gaat mooier resultaat geven denk ik. Het probleem met zo'n verfstiftjes is ook het borsteltje; je brengt daar teveel verf mee aan. Je kan dit proberen om erg dun aan te brengen en eventueel met slispapier korrel 2500 glad te schuren, daarna met een korrel 4000 en daarna te polijsten.
            Last edited by ; 09/11/2010, 09:40.

Comment

• Hey,

ik ben aan het overwegen om een Insignia Sports Tourer aan te schaffen, maar zit nog met enkele vragen ivm het sportiever maken van de wagen:

Zijn de 20" velgen een must voor het sportievere oog? Ik vind dit eigenlijk zowat de enige echt knappe standaard velgen die ze aanbieden (persoonlijke smaak natuurlijk), maar die 20" schrikt mij wat af. Boet je daarnaast niet teveel in aan comfort? En tot slot hoe zit het de snellere slijtage en de duurdere aankoop van nieuwe?

Daar de Sport versie lager ligt dan de andere versies, voel je dit hard in het rijcomfort? Zijn er mensen die de Sport versie hebben in combinatie met een OPC line pack?

Een hele boterham maar ik zit er al een hele tijd over te piekeren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vale Bekijk Berichten
                Hey,

ik ben aan het overwegen om een Insignia Sports Tourer aan te schaffen, maar zit nog met enkele vragen ivm het sportiever maken van de wagen:

Zijn de 20" velgen een must voor het sportievere oog? Ik vind dit eigenlijk zowat de enige echt knappe standaard velgen die ze aanbieden (persoonlijke smaak natuurlijk), maar die 20" schrikt mij wat af. Boet je daarnaast niet teveel in aan comfort? En tot slot hoe zit het de snellere slijtage en de duurdere aankoop van nieuwe?

Daar de Sport versie lager ligt dan de andere versies, voel je dit hard in het rijcomfort? Zijn er mensen die de Sport versie hebben in combinatie met een OPC line pack?

Hallo 20" velgen zijn idd. erg mooi maar ook helaas erg schadegevoelig...vele medeforumleden zullen dit kunnen bevestigen. Ik vind zelf 18" ook al niet mistaan en veel minder kwetsbaar. Qua comfort schijnt er niet zo veel verschil te voelen zijn tussen 18" en 20". Een 20" band slijt niet sneller maar is wel een serieus pak duurder. De verlaagde ophanging van de sport laat je niet inboeten op het vlak van comfort. Wij hebben een cosmo (ecoflex) die ook standaard die lagere ophanging heeft. Ik denk dat forumlid DAMI een OPC line pack heeft (pommegranate red kleur).

hieronder een foto van de onze met 18" velg :

Last edited by ; 09/11/2010, 12:52.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichten
                  waar is den tijd van mijn kadettje uit 1989?
                  We zijn toch verwende mensen geworden hé
                  Idd, da mag ook wel hé voor de prijs da we NU betalen voor een wagen ipv voor een kadettje uit '89

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vale Bekijk Berichten
                    Hey,

Beste,

Of de 20 inch een must zijn? Nee, niet direct, 18 inch staat hem ook goed maar ik vind nu juist die 20'ers op de toch al forse wagen net dat extra geven. Zeker i.c.m. een OPC line pack. (zelf niet genomen en nog steeds een beetje spijt van..) Inboeten in comfort denk ik niet. Ik reed hiervoor een Espace met 19 inch maar kan niet zeggen dat dit minder comfortabel is en al zeker niet i.c.m. de Tourer stand van de flex-ride. Sport-stand is natuurlijk wel een stuk harder.
                    Slijtage zal inderdaad zoals corsawim schrijft niet meer zijn dan met de 18 inch. Veel hangt natuurlijk af van je rechtervoet
                    Het prijsverschil tussen 18 en 20 inch band moet je rekenen op een kleine € 100,-/band.
                    Wat het schade rijden betreft van de 20 inch: klopt, je moet heel erg goed uitkijken bij o.a. inparkeren.
                    Als je goed uitkijkt, en een goed hulpmiddel daarbij is de kantelbare spiegel bij achteruitrijden, zijn ze zeker schadevrij te houden. Ik rijd er nu 1,5 jaar mee en heb één keer een lichte stoeprand schade gehad.
                    Dat was al gelijk in de tweede week en het gebeurde de vrouw des huizes

Veel succes met de keuze, je zal er geen spijt van krijgen.

gr. Ron

Hieronder nog een tweetal foto's van de mijne, één met de originele 20 inch en één met de 20 inch OPC's.
                    Bijgevoegde Bestanden
                    2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
                    2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
                    2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
                    2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

http://www.fabrieksbanden.nl
                    http://www.originelevelgen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
                      Beste,

Of de 20 inch een must zijn? Nee, niet direct, 18 inch staat hem ook goed maar ik vind nu juist die 20'ers op de toch al forse wagen net dat extra geven. Zeker i.c.m. een OPC line pack. (zelf niet genomen en nog steeds een beetje spijt van..) Inboeten in comfort denk ik niet. Ik reed hiervoor een Espace met 19 inch maar kan niet zeggen dat dit minder comfortabel is en al zeker niet i.c.m. de Tourer stand van de flex-ride. Sport-stand is natuurlijk wel een stuk harder.
                      Slijtage zal inderdaad zoals corsawim schrijft niet meer zijn dan met de 18 inch. Veel hangt natuurlijk af van je rechtervoet
                      Het prijsverschil tussen 18 en 20 inch band moet je rekenen op een kleine € 100,-/band.
                      Wat het schade rijden betreft van de 20 inch: klopt, je moet heel erg goed uitkijken bij o.a. inparkeren.
                      Als je goed uitkijkt, en een goed hulpmiddel daarbij is de kantelbare spiegel bij achteruitrijden, zijn ze zeker schadevrij te houden. Ik rijd er nu 1,5 jaar mee en heb één keer een lichte stoeprand schade gehad.
                      Dat was al gelijk in de tweede week en het gebeurde de vrouw des huizes

Veel succes met de keuze, je zal er geen spijt van krijgen.

gr. Ron

Hieronder nog een tweetal foto's van de mijne, één met de originele 20 inch en één met de 20 inch OPC's.
                      Wit blijft een knappe kleur voor de insignia

Comment

• Deze morgen ook m'n wagen in ontvangst mogen nemen. De rit naar kantoor heb ik nog nooit zo traag afgelegd

Er is echter al 1 iets wat ik niet vind en dat is de aansluiting van een iPod.

Ik heb die aangesloten met de orginele USB kabel (was de enige die ik had meegenomen deze morgen) op de USB poort,
                        maar hij wordt niet gedetecteerd door het audiosysteem; enkel AM en FM staan als selecteerbaar.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe ? Het gaat om een iPod mini.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JochenD Bekijk Berichten
                          Deze morgen ook m'n wagen in ontvangst mogen nemen. De rit naar kantoor heb ik nog nooit zo traag afgelegd

Er is echter al 1 iets wat ik niet vind en dat is de aansluiting van een iPod.

Ik heb die aangesloten met de orginele USB kabel (was de enige die ik had meegenomen deze morgen) op de USB poort,
                          maar hij wordt niet gedetecteerd door het audiosysteem; enkel AM en FM staan als selecteerbaar.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe ? Het gaat om een iPod mini.

Heb je al eens op het knopje CD/AUX geduwd links op je middenconsole? 1 x duwen is CD/MP3 (cd of MP3) in de radiogleuf en nog een keertje duwen is USB....hij gaat dan normaal aftasten wat aan z'n USB-poort hangt....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                            Heb je al eens op het knopje CD/AUX geduwd links op je middenconsole? 1 x duwen is CD/MP3 (cd of MP3) in de radiogleuf en nog een keertje duwen is USB....hij gaat dan normaal aftasten wat aan z'n USB-poort hangt....
                            Yup, heb ik gedaan.

Bij de eerste druk op de knop geeft het systeem aan 'Geen CD/MP3'

Een tweede keer drukken doet niets, of in ieder geval niets zichtbaar.

Als ik op de 'Audio' knop druk krijg ik een rij icoontjes waarin enkel AM en FM selecteerbaar zijn.

Comment

Yup, heb ik gedaan.

Bij de eerste druk op de knop geeft het systeem aan 'Geen CD/MP3'

Een tweede keer drukken doet niets, of in ieder geval niets zichtbaar.

Als ik op de 'Audio' knop druk krijg ik een rij icoontjes waarin enkel AM en FM selecteerbaar zijn.
                              Je ipod staat toch op?...steek ander eens even een USB-stick in de aansluiting... dat hij na de tweede maal indrukken niets aangeeft wil zeggen dat hij niets vindt in die USB aansluiting.

Comment

Je ipod staat toch op?...steek ander eens even een USB-stick in de aansluiting... dat hij na de tweede maal indrukken niets aangeeft wil zeggen dat hij niets vindt in die USB aansluiting.

Ja, maar misschien doe ik iets in de foute volgorde ?

iPod op > kabel erin > op het iPod scherm komt er dan 'Do not disconnect'. Meer niet.

De tijden van 'Plug & Play' liggen al achter ons precies

Comment

Ja, maar misschien doe ik iets in de foute volgorde ?

iPod op > kabel erin > op het iPod scherm komt er dan 'Do not disconnect'. Meer niet.

De tijden van 'Plug & Play' liggen al achter ons precies
                                  Probeer het volgende eens : laat je IPod afstaan.
                                  plug hem in de aansluiting van de auto.
                                  zet dan je ipod op...
                                  zie wat er op je DVD800 scherm komt.

Comment

Probeer het volgende eens : laat je IPod afstaan.
                                    plug hem in de aansluiting van de auto.
                                    zet dan je ipod op...
                                    zie wat er op je DVD800 scherm komt.
                                    Hmm, probleem is dat een keer de kabel erin en de 'Do not disconnect' op het scherm ik niets meer kan doen met IPod knoppen ... .

Comment

• Probeer eens : contact aan, usb kabel erin, dan pas je iPOD aanleggen...
                                      Ik heb er geen problemen mee...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                                        dan zal het wel heeeeeeeeeeeeel hard gewaaid hebben . se , waaien of hard rijden , dit ding mag er gewoon niet af vallen zelf niet met een impact , ik heb een zware impact gehad va eene met een trekhaak , zo hard dat de gril gebarsten is , wel die plaatjes staan er nog op , en als ze dan nog komen te gaan vliegen is het voor de garage , ze hadden dit maar moeten voorzien in hun bestek ( want blijkbaar is het geweten dat deze loslaten met een impact).
                                        als je nog zoiets voor hebt laat je verzekering dan iets weten , die sturen een expert die natuurlijk zal bevestigen dat dit niet door een impact komt .

groetjes
                                        Erwin
                                        Geen wind te zien die dag.
                                        Gewoon aan het rood licht even de ruiten sproeien, koplampen gingen mee en kapje was gaan vliegen.
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Intussen staat mijn Insignia al 2 weken bij de garagist...te niksen. Papieren zijn onderweg, maar nog niet aangekomen. Brengen ze die te voet misschien ???
                                          Eens de papieren aanwezig moeten die naar de leasingmaatschappij, die de wagen moet inschrijven, nummerplaat moet krijgen, nummerplaat nog naar garage, technische controle voor trekhaak (als ik me niet vergis), en dan kan ie eindelijk afgeleverd worden.
                                          Mijn vrees : hij is MY2011, maar hij zal ook pas dan beschikbaar zijn.

Wat absoluut belachelijk is, is dat die spiegels dus inderdaad niet inklappen wanneer je de wagen sluit met de afstandsbediening. Wat voor flauwekul is dat ? Bij Ford was dat heel simpel : auto uit, klik-deurtje op slot, bzz-spiegeltje ingeklapt. Bij ontsluiten gingen die spiegels mooi open.
                                          Dit is dus wel écht een stap achteruit zetten.

Comment

Working...
                                          X