Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door JochenD Bekijk Berichten
    Gisteren nog wat zitten bladeren in de manual en gemerkt dat de iPod Mini niet in de lijst van compatibele iPod's staat. Waarschijnlijk hierdoor dus dat 'ie niet wordt herkend ?

Ik wist niet dat er onderling een verschil bestaat tussen de verschillende modellen ... .
    Ik heb al drie iPods geprobeerd, waarvan er twee wel compatible zouden zijn volgens Opel. Toch worden deze ipods vaker niet dan wel herkend. Opel heeft mij ook geprobeerd wijs te maken dat het aan mijn Ipod lag omdat er te nieuwe (!) firmware op zou staan. Dat is allemaal onzin, want ook met een 3 jaar oude iPod classic met 3 firmware versie terug werkt het voor geen meter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken Bekijk Berichten
      Ben een leek hierin.... daarmee de vragen

Maar ze melden allemaal bij de velgen, de wagens en modellen ervoor... moet ik daarmee dan geen rekening houden ?

Bv: http://www.2dehands.be/auto-onderdel...elgen&start=63

zoek gewoon op " winterwielen insignia .
      tussen die andere velgen gaan zoeken is een speld in een hooiberg voor de juiste te vinden als je er niets van af weet .

als je ze toch zoekt moet je velgen zoeken met gaten 5 x 120
      en dan moet je de juiste ET waarde nog hebben ,die ken ik niet van buiten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
        zoek gewoon op " winterwielen insignia .
        tussen die andere velgen gaan zoeken is een speld in een hooiberg voor de juiste te vinden als je er niets van af weet .

als je ze toch zoekt moet je velgen zoeken met gaten 5 x 120
        en dan moet je de juiste ET waarde nog hebben ,die ken ik niet van buiten

ET waarde = 42 maar volgens mij is een afwijking + of - 5 toegestaan..(d-s )
        2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
        2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
        2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
        2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

http://www.fabrieksbanden.nl
        http://www.originelevelgen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
          normaal wel , maar toch beter de waarde houden

Comment

• Wat winter-offertjes gehad :

Pirelli + Dezent velgen :1235€ (oostende)
            Dunlop + Dezent velgen : 1107€ (Torhout)
            Uniroyal (225/55) + Dezent velgen : 1080€ (Oostkamp)
            Bridgestone + ATS velgen : 1120€ (Brugge)

alles is met een 225/50 r17-maat , alleen de Uniroyal is een 225/55 daarom ook wat goedkoper

ps : steek van de Dezent velgjes zijn 5/120mm en de ET is 41mm

Nog eens opgezocht en ik zie dat een band van 225/50 en 55 toch redelijk wat in omtrek verschillen (vb bij een Semperit voor de 55 is dat 2075mm en voor de 50 maar een 2005mm). Misschien toch beter om een 55 te nemen ? (>minder snelheidsverschil met de 245/45 r18 (2065mm) en minder kans op stoepschade + blijkbaar ook goedkoper)
            Last edited by ; 11/11/2010, 18:17.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gtest Bekijk Berichten
              Wat winter-offertjes gehad :

alles is met een 225/50 r17-maat , alleen de Uniroyal is een 225/55 daarom ook wat goedkoper

Nog eens opgezocht en ik zie dat een band van 225/50 en 55 toch redelijk wat in omtrek verschillen (vb bij een Semperit voor de 55 is dat 2075mm en voor de 50 maar een 2005mm). Misschien toch beter om een 55 te nemen ? (>minder snelheidsverschil met de 245/45 r18 (2065mm) en minder kans op stoepschade + blijkbaar ook goedkoper)
              Welke velgen zijn het allemaal ?

Welke winkels heb je gedaan ? Kwestie van een overzicht te hebben

Thnx

Comment

Thnx
                Baarsje heeft er nog te koop.
                Voor een kleine meerprijs krijg je er zijn wagen bij.
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                  Baarsje heeft er nog te koop.
                  Voor een kleine meerprijs krijg je er zijn wagen bij.
                  Komt in orde !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
                    Baarsje,

Ik zie bij je winterbanden het model LM 25 staan maar maken ze die nog...? Op de site van Bridgestone spreken ze enkel van LM 30 32 35 ?

grtz

Comment

Baarsje,

Ik zie bij je winterbanden het model LM 25 staan maar maken ze die nog...? Op de site van Bridgestone spreken ze enkel van LM 30 32 35 ?

grtz

ja ,als je bij Opel een set besteld krijg je ze met de LM 25
                      btw ,speelt toch geen rol eigenlijk ?
                      als je nu een zomerband koop ,is die volgend jaar ook uit het gamma
                      zo snel gaat het nu éénmaal in bandenland

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
                        ja ,als je bij Opel een set besteld krijg je ze met de LM 25
                        btw ,speelt toch geen rol eigenlijk ?
                        als je nu een zomerband koop ,is die volgend jaar ook uit het gamma
                        zo snel gaat het nu éénmaal in bandenland
                        Ok, geen probleem... was gewoon een vraag hé... kon zijn dat ze hem uit de markt namen voor een bepaalde reden hé...
                        Maar zoveel te beter.

En Baarsje, zoals afgesproken hé

Comment

• Winterbanden

Heren (en misschien ook dames ),

Bekijk dit eens. http://auto-onderdelen.marktplaats.n...terbanden.html

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AlbertInsignia Bekijk Berichten
                            Heren (en misschien ook dames ),

Bekijk dit eens. http://auto-onderdelen.marktplaats.n...terbanden.html
                            Banden "Rockstone" ?
                            Leg toch liever kwaliteitsband onder wagen van 35000 euro...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gtest Bekijk Berichten
                              Wat winter-offertjes gehad :

De enige winterbanden die opel zelf voorsteld (toegelaten) zijn:

225-50 R17 98H
                              225-50 R17 98V
                              235-45 R18 98V

(205-60 R16 H voor 1.6 of 1.8 motor)

Comment

• Gisteren gemerkt dat de Quickheat wel echt werkt!
                                Het was 8°C in m'n garage toen ik vertrok. Ik heb de verwarming op 22°C ingesteld. Toen ik de oprit afreed merkte ik dat de motor stationair 1200tr/min draaide. Toen we ongeveer 200m verder in de straat waren blies de verwarming langs de ontwasemingsroosters lauwe lucht. Het werkt dus wel degelijk.

Comment

• Had dit gisteren ook goed ondervonden. Vertrok bij mijn ouders, wagen stond aantal uren buiten en motor was zeker koud. En na 200m was hij idd lauwe lucht aan het blazen en beetje verder de verwarming al terug lager gezet wegens te warm.
                                  Opel Insignia OPC
                                  BMW X5 3.0i
                                  Caterham Super 7

Comment

Thnx

De Dezent velgen zijn het type RE
                                    De ATS is een Comet

Comment

• Eindelijk dan binnen de OPC van mijn maat, met gelukkig de standaard 325 pk nu gekieteld naar 355 pk!!
                                      Bijgevoegde Bestanden
                                      Last edited by ; 13/11/2010, 16:21.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door insigmaniac Bekijk Berichten
                                        De enige winterbanden die opel zelf voorsteld (toegelaten) zijn:

225-50 R17 98H
                                        225-50 R17 98V
                                        235-45 R18 98V

(205-60 R16 H voor 1.6 of 1.8 motor)
                                        Deze heb ik op mijn gelijkvormigheidsattest staan (voor 17duims)

215/55 R17 94V op 7Jx17/ET41
                                        225/50 R17 98V op 7Jx17/ET41

Ik heb sinds 3weken deze set :

215/55-17 XL Contiwintercontact TS 830 P TL 98V Continental (752euro)
                                        Aluminuim velg - Enzo H- 7.0x17 (420euro)

Comment

• meet en greet

Voor wie misschien zin moest hebben?

Op zondag 21 november organiseert Opelforum.be een Meet & Greet. Er is gekozen om dit door te laten gaan in domein 'Puyenbroeck' in Gent.

De bedoeling is om nog eens gezellig samen te komen om het jaar af te sluiten. Het is altijd leuk om de oude gezichten nog eens terug te zien, en de nieuwe gezichten te leren kennen bij een drankje (en eventueel een hapje).

Het liefst van al zien we iedereen natuurlijk met een Opel toekomen, maar het is geen must. Het is de bedoeling om een babbeltje te maken met elkaar en niet de wagens te keuren.

We komen samen om 14u, op de parking aan het hoofdgebouw. Meer informatie over het domein vind je terug op de website: www.puyenbroeck.be

GPS-adres: Puyenbrug 1a 9185 Wachtebeke

Op het forum is er een topic geopend over deze Meet & Greet, misschien is het handig om deze te volgen om eventueel af te spreken met andere forumleden om samen naar Puyenbroeck te rijden.

zou zeggen, allen daarheen

Comment

Working...
                                          X