Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Velgen

Gisteren ben ik bij Eric in Ekeren mijn herstelde velg gaan afhalen.

Is bijzonder goed gedaan, want ik kan niet meer zien waar de beschadiging was...
    Bijgevoegde Bestanden
    Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
    Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
    Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
    Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
    Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Hallo Erwin, fijn dat je terug bent. Forceer je maar niet teveel; je gezondheid blijft het belangrijkste hé

Dat van die voortrein is iets raar hé; we hebben hier , raar maar waar, niks last van. Lijkt dat het een bepaalde serie is geweest
      De verwarming werkt hier ook normaal....temperatuur buiten onder de 12°C: het stationaire toerental gaat naar 1200tr/min en na ongeveer 500m rijden blaast er uit de ontwasemingsroosters lauwe lucht. (quickheatfunctie)...na ongeveer 2 km warmt de rest ook op.
      De zetel (easy entry) werkt hier nu ook zoals bij jou.
      Verder niks trillingen in het stuur en schakelt als boter (geen automaat)
      Wat betreft het in- en uitklappen van de spiegels is het natuurlijk hetzelfde als bij jou.

Besluit; op de vorige puntjes na werkt hier alles probleemloos en rijdt hij nog steeds subliem.

Hopelijk komen ze nu snel met wat oplossingen voor jullie.

Ps : oeps berichtje van je gemist Erwin....madame is al weg met de insi....ik zal het morgenvroeg eens nakijken. Achterin heb ik het nog nooit getest....
      Last edited by ; 18/11/2010, 09:06. Reden: aanvulling voor Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten

Is bijzonder goed gedaan, want ik kan niet meer zien waar de beschadiging was...

Koen, is dit na de herstelling?.....hopelijk niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
          Koen, is dit na de herstelling?.....hopelijk niet
          Nee, ervoor...

Gelukkig...
          Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
          Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
          Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
          Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
          Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

Nee, ervoor...

Gelukkig...
            Die zit 5minuten van mijn deur, goed om weten wist ik niet

Comment

oi,

de mijne ware'n ook zoiets maar de lengte was wat groter , ook nix meer van te zien ( denk stilletjes dat ze er nieuwe hebben onder gezet )

groetjes
              Erwin

Comment

• @d-s , in de instellingen van de airco kan je de fan snelheid regelen , van hoog normaal naar laag , welk effect moet dit hebben normaal , bij mij blijft dit allemaal hetzelfde .

groetjes
                Erwin

Vroeger blaasde hij dubbel zo hard, nu hoor ik er ook geen verschil meer in.
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                  Hallo Erwin, fijn dat je terug bent. Forceer je maar niet teveel; je gezondheid blijft het belangrijkste hé

Dat van die voortrein is iets raar hé; we hebben hier , raar maar waar, niks last van. Lijkt dat het een bepaalde serie is geweest
                  De verwarming werkt hier ook normaal....temperatuur buiten onder de 12°C: het stationaire toerental gaat naar 1200tr/min en na ongeveer 500m rijden blaast er uit de ontwasemingsroosters lauwe lucht. (quickheatfunctie)...na ongeveer 2 km warmt de rest ook op.
                  De zetel (easy entry) werkt hier nu ook zoals bij jou.
                  Verder niks trillingen in het stuur en schakelt als boter (geen automaat)
                  Wat betreft het in- en uitklappen van de spiegels is het natuurlijk hetzelfde als bij jou.

Besluit; op de vorige puntjes na werkt hier alles probleemloos en rijdt hij nog steeds subliem.

Hopelijk komen ze nu snel met wat oplossingen voor jullie.

Ps : oeps berichtje van je gemist Erwin....madame is al weg met de insi....ik zal het morgenvroeg eens nakijken. Achterin heb ik het nog nooit getest....
                  oi,

geen prob hoor , denk dat het niet meer nodig is om te zien , juist nog maar eens terug van de garage , heb hem uitgenodigd eens een tijdje in de wagen door te brengen , " fris he " , "ja tis koud buiten en hier binnen ook , heb je verwarming op " " jaja mooi warmgedraaid alleen is ie egoïstisch en houd ie de warmte voor himself ", ondertussen was hij met zijn gsm aan het spelen , he toch geen BT hier , ah ja werkt niet he zoals al een paar keer gemeld .
                  hij heeft dan maar eens de batterij afgekoppeld omdat dit soms helpt, idd het bt symbooltje terug actief , bij het proberen terug inactief ........

dus voor volgende week dinsdag , installatie dvd systeem , vervangen silverbox en als de verwarming het nog laat afweten ( het kan zijn dat de fout verwarming en bt en andere foutjes , zoals park expert die niet werkt ( meest van de tijd niet ) allemaal de schuld van de silverbox is) wordt de verwarming ondersteboven gehaald .
                  ik ben blij nu dat ze het eens zelf hebben kunnen merken wat de problemen zijn , en ik moet zeggen patrick van gman a'pen is niet ne contreire , valt goed mee te klappen en nu dat hij het zelf gezien heeft verstaat hij ook waarom ik op den duur wreed ambetant was .
                  danny de nutt heeft bij deze ook een totaal verbod om nog maar aan de wagen te komen ( vader ging hem brengen en ze zeiden dat danny er ging naar zien , na de melding dat dit niet mocht was het van oei , ze zullen het mss wel begrijpen.)

alez stukje bij betje komt hij in orde , dat van die easy entry hebben ze doorgegeven naar de ir's van duitsland .... uitleg " niet prioritair" maar mss kan het met een van de volgende updates meegenomen worden .

groetjes
                  Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                    @d-s , in de instellingen van de airco kan je de fan snelheid regelen , van hoog normaal naar laag , welk effect moet dit hebben normaal , bij mij blijft dit allemaal hetzelfde .

groetjes
                    Erwin

Vroeger blaasde hij dubbel zo hard, nu hoor ik er ook geen verschil meer in.
                    heb je ook nog niet gemerkt dat hij niet op temp komt , je moet eens een temperatuurmeter in de wagen leggen en het verloop eens zien . instellen op 22° geeft je ongeveer 17 tot 20° binnen na een 40tal km afhankelijk van de buiten temp , heb ook gemerkt dat mijn AR verwarming niet automatisch inkomt ( was 5° vanmorgen en geen lampje van de AR ) .
                    mss eens overlopen , heb je toevallig in het verleden een brom in de ventilatie gehad , zoja ik ook en dan zou de fan defect kunnen zijn , of heb je van die kleine dingetjes ( hebben ze me daarstraks uitgelegd , je moet er goed opletten soms zeer subtiel ) zoals de park pilot die piept terwijl je zeker bent dat er geen obstakel is , ruitenwisser die over de ruit vliegt zonder reden pinkergeluid dat harder of stiller is ineens en zo voort indien zo dan zou je silverbox ook defect kunnen zijn .
                    als je wil en als ik mag wil ik wel eens vragen of ze contact met je opnemen zodat ze tenminste weten dat er meerdere zijn en eventueel de oplossing ( als ze bij mij gevonden is ) kunnen doorspelen naar je dealer toe

groetjes
                    Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                      heb je ook nog niet gemerkt dat hij niet op temp komt , je moet eens een temperatuurmeter in de wagen leggen en het verloop eens zien . instellen op 22° geeft je ongeveer 17 tot 20° binnen na een 40tal km afhankelijk van de buiten temp , heb ook gemerkt dat mijn AR verwarming niet automatisch inkomt ( was 5° vanmorgen en geen lampje van de AR ) .
                      mss eens overlopen , heb je toevallig in het verleden een brom in de ventilatie gehad , zoja ik ook en dan zou de fan defect kunnen zijn , of heb je van die kleine dingetjes ( hebben ze me daarstraks uitgelegd , je moet er goed opletten soms zeer subtiel ) zoals de park pilot die piept terwijl je zeker bent dat er geen obstakel is , ruitenwisser die over de ruit vliegt zonder reden pinkergeluid dat harder of stiller is ineens en zo voort indien zo dan zou je silverbox ook defect kunnen zijn .
                      als je wil en als ik mag wil ik wel eens vragen of ze contact met je opnemen zodat ze tenminste weten dat er meerdere zijn en eventueel de oplossing ( als ze bij mij gevonden is ) kunnen doorspelen naar je dealer toe

groetjes
                      Erwin
                      Ik heb in de paasvakantie al eens een nieuwe silverbox gehad alhoewel hij niet stuk was.
                      Het was de pc van de garage die blijkbaar kapot was.
                      Het gebrom heb ik niet voorgehad.
                      Pinkers en parkpilot die samen wegvalt heb ik 1x voorgehad maar dat is al meer dan een jaar geleden.
                      Geen zot komende ruitenwissers.
                      Nogmaals melden dat de iphone en ipod wel correct werken na de update.
                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                        Ik heb in de paasvakantie al eens een nieuwe silverbox gehad alhoewel hij niet stuk was.
                        Het was de pc van de garage die blijkbaar kapot was.
                        Het gebrom heb ik niet voorgehad.
                        Pinkers en parkpilot die samen wegvalt heb ik 1x voorgehad maar dat is al meer dan een jaar geleden.
                        Geen zot komende ruitenwissers.
                        Nogmaals melden dat de iphone en ipod wel correct werken na de update.
                        oi,

dus duidelijk iets met de verwarming , kan je die test doen met de thermometer ( wel al in de wagen leggen bv een of twee dagen op voorhand , plaats op deksel/rolluikje van de bekerhouder in de tunnel of midden op de achterzetel , twee plaatsen waar de temp juist zou moeten zijn .) ? ik dacht dat hij jou ook niet hoger kwam dan stand 1 met de fan he ?
                        wat zegt je dealer ervan?

groetjes
                        Erwin.

Comment

• Ik kan jullie melden dat Garage Deleersnyder uit Ledeberg-Gent, qua service nie fameus is !

Ze verkochten de auto en van communicatie en bereidwilligheid hoorden ze denk ik nog nooit... !

Typisch...

Comment

oi,

geen prob hoor , denk dat het niet meer nodig is om te zien , juist nog maar eens terug van de garage , heb hem uitgenodigd eens een tijdje in de wagen door te brengen , " fris he " , "ja tis koud buiten en hier binnen ook , heb je verwarming op " " jaja mooi warmgedraaid alleen is ie egoïstisch en houd ie de warmte voor himself ", ondertussen was hij met zijn gsm aan het spelen , he toch geen BT hier , ah ja werkt niet he zoals al een paar keer gemeld .
                            hij heeft dan maar eens de batterij afgekoppeld omdat dit soms helpt, idd het bt symbooltje terug actief , bij het proberen terug inactief ........

dus voor volgende week dinsdag , installatie dvd systeem , vervangen silverbox en als de verwarming het nog laat afweten ( het kan zijn dat de fout verwarming en bt en andere foutjes , zoals park expert die niet werkt ( meest van de tijd niet ) allemaal de schuld van de silverbox is) wordt de verwarming ondersteboven gehaald .
                            ik ben blij nu dat ze het eens zelf hebben kunnen merken wat de problemen zijn , en ik moet zeggen patrick van gman a'pen is niet ne contreire , valt goed mee te klappen en nu dat hij het zelf gezien heeft verstaat hij ook waarom ik op den duur wreed ambetant was .
                            danny de nutt heeft bij deze ook een totaal verbod om nog maar aan de wagen te komen ( vader ging hem brengen en ze zeiden dat danny er ging naar zien , na de melding dat dit niet mocht was het van oei , ze zullen het mss wel begrijpen.)

alez stukje bij betje komt hij in orde , dat van die easy entry hebben ze doorgegeven naar de ir's van duitsland .... uitleg " niet prioritair" maar mss kan het met een van de volgende updates meegenomen worden .

groetjes
                            Erwin
                            Ben eens benieuwd als die nieuwe silverbox erin steekt of de problemen dan opgelost gaan zijn. Dan kunnen ze bij mij ook ineens een andere steken
                            Toen ik twee weken geleden DDN confronteerde met problemen die ik hier had gelezen zei hij doodleuk dat ik daar geen rekening mee mocht houden en dat forums alleen maar zijn om problemen te melden en te zagen onder elkaar...
                            Die mens is écht ne sukkelaar en een bazenpoeper 1ste klasse ! Zoals die het opneemt voor zijne werkgever en niet voor "zijn" klanten...nie te doen !
                            Heb vorige week met de klantendienst gebeld en hen van mijn problemen op de hoogte gesteld. Zij hadden op hun beurt met DDN contact gehad en die vertelde dat AL mijn problemen waren opgelost en dat hij niks wist van mijn "nieuwe" problemen...
                            Ik heb tegen de klantendienst gezegd dat het een grote leugenaar is en dat hij mij gewoon probeert af te schepen. Over de opel eye zegt hij dat hij op mijn foto niet kan zien of ik op de autosnelweg rijdt of niet.
                            Oordeel zelf en zeg of jij het kan zien...
                            Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                              Ben eens benieuwd als die nieuwe silverbox erin steekt of de problemen dan opgelost gaan zijn. Dan kunnen ze bij mij ook ineens een andere steken
                              Toen ik twee weken geleden DDN confronteerde met problemen die ik hier had gelezen zei hij doodleuk dat ik daar geen rekening mee mocht houden en dat forums alleen maar zijn om problemen te melden en te zagen onder elkaar...
                              Die mens is écht ne sukkelaar en een bazenpoeper 1ste klasse ! Zoals die het opneemt voor zijne werkgever en niet voor "zijn" klanten...nie te doen !
                              Heb vorige week met de klantendienst gebeld en hen van mijn problemen op de hoogte gesteld. Zij hadden op hun beurt met DDN contact gehad en die vertelde dat AL mijn problemen waren opgelost en dat hij niks wist van mijn "nieuwe" problemen...
                              Ik heb tegen de klantendienst gezegd dat het een grote leugenaar is en dat hij mij gewoon probeert af te schepen. Over de opel eye zegt hij dat hij op mijn foto niet kan zien of ik op de autosnelweg rijdt of niet.
                              tja, als je zo hard gaat rijden in de bebouwde kom....dan komt er nog wel eens een boete met rijverbod van

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                Pol,

foto1: Zo te zien nog steeds de sensoren voor de bandenspanning nog niet in orde? of is de foto al ouder?
                                foto2: Ik neem aan dat je de mistlampen vóór niet voor de lol aan hebt?....Dus mist?....en +-120 km?..... Dus zeker geen andere weg dan een autostrade.... anders speel je met je leven denk ik
                                foto 1+2: Heb zelf geen Opel-eye vandaar de vraag: Hoe komt het dat het display verschillende info geeft?
                                2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
                                2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
                                2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
                                2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

http://www.fabrieksbanden.nl
                                http://www.originelevelgen.be

Comment

terug van leuven dus ff forumpje afschuimen . wel achterstevoren
                                  voor die jongen met die lijntjes in zijn achterste ruitjes die maar niet willen ontdooien , met spijt melden we dat dit dus geen verwarmingsdraadjes zijn maar dat U zeer waarschijnlijk de gelukkige bezitter bent van een alarm installatie , deze draden in de ruitjes worden voor het alarm gebruikt.
                                  Dat moet je mij toch eens uitleggen!

Ik denk eerder aan dit.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                                  I.v.m. die niet werkende verwarmingsstrips. Bij mijn Saab 9-3, lijken de 2 bovenste op de achterruit ook niet te werken. Die zullen dan ook nooit werken aangezien dit de FM antenne is. Aangezien GM en Saab (spijtig genoeg) ooit samen werkten, is dit misschien ook een antenne bij de Insignia.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
                                    Pol,

foto1: Zo te zien nog steeds de sensoren voor de bandenspanning nog niet in orde? of is de foto al ouder?
                                    foto2: Ik neem aan dat je de mistlampen vóór niet voor de lol aan hebt?....Dus mist?....en +-120 km?..... Dus zeker geen andere weg dan een autostrade.... anders speel je met je leven denk ik
                                    foto 1+2: Heb zelf geen Opel-eye vandaar de vraag: Hoe komt het dat het display verschillende info geeft?
                                    Nee is nog nie in orde maar dat ligt aan mij. Vorige week woensdag heb ik met de klantendienst gebeld en die hebben gezegd dat GMAN,in persoon van DDN,zo snel mogelijk contact ging opnemen met mij om de problemen aan mijn wagen op te lossen. Ik wou er dan ineens naar laten kijken maar U raadt het al,nog niks gehoord van GMAN.

Het was afgelopen vrijdag op de E313 richting Tongeren tijdens een stevige plensbui en niet tijdens mist.
                                    Was trouwens de eerste keer dat ik die heb aangezet

Soms geeft hij aan dat je 90,70,50 of 30 mag rijden op de autosnelweg.
                                    De teller eronder geeft aan hoe dikwijls "hij" mij al heeft gewaarschuwd.
                                    Je moet rekenen op 100 km,dat het er toch tussen de 25 en 30 keer op komt...
                                    Last edited by ; 18/11/2010, 19:13.

Comment

• Ik heb ook sedert maart 2010 Opel Eye er er al 30.000km opzitten. Ik heb nog nooit gezien dat hij spontaan 30, 50, 70, 90 aangeeft. Wat hij wel doet, en dat is normaal, is de laatste inlezing bewaren tot hij een bord tegenkomt met einde snelheidsbeperking. Het probleem is dat er in België te weinig van deze borden staan. Dus als je laatste inlezing 50km per uur is en je gaat de snelweg op, blijft hij 50km tonen tot vervelens toe. Moest er nu een bord staan 120km bij de oprit, zou het systeem wel 120km tonen. Ook als je aan een afrit komt en er staat een bord 70km per uur om de afrit te nemen heeft hij het ook gezien. Hoe kan het systeem weten dat dit een afrit is? Ook sommige verkeersborden achteraan een vrachtwagen kan hij soms inlezen.
                                      Het systeem vind ik goed om langs de secundaire weg te gebruiken. Tegenwoordig is het 70, 50 ,30 90, 50, 90, enz ... en dan bij verstrooidheid kan ik steeds kijken hoe vlug men mag (zoals bij een flitspaal). Op de secundaire weg heeft het systeem mijn nog nooit in de steek gelaten. Er staan immers borden genoeg om in te lezen. Juist als er 50km op de weg geschilderd staat of een agglomeratie bord voorbij rijdt dan heb je pech.
                                      Op de snelweg is het meestal 120km en dat weet ge. Als er werken zijn heb je het ook wel gezien.
                                      Als ik in Duitsland op de autostrade rij, werkt het systeem zeer goed. Er staan daar borden genoeg en einde snelheidsbeperking wordt ook voldoende aangeduid.
                                      Ik mis juist 1 ding aan het systeem en dat is een resetknop. Als je weet dat de snelheidsbeperking voorbij is, duw je op de knop en probleem opgelost.
                                      Conclusie: geen enkel systeem is perfect, maar ik zou het bij mijn volgende wagen direct terug nemen, maar dan hopelijk met een resetknop.

Comment

• Vraagje. vandaag binnen geweest voor mijn eerste onderhoud. Gevraagd om de laatste update DVD800 uit te voeren. Hoe kan ik op een vlugge manier zien dat dit gebeurt is? Ik heb wel op voorhand van al mijn instellingen (config en 8 sec. op info) foto's genomen. Maar dit staat wel vol met allerlei gegevens om tot vergelijk over te gaan.
                                        Mijn zetelmat is nu ook vervangen en terug een warm poepke.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stavroske Bekijk Berichten
                                          Ik heb ook sedert maart 2010 Opel Eye er er al 30.000km opzitten. Ik heb nog nooit gezien dat hij spontaan 30, 50, 70, 90 aangeeft. Wat hij wel doet, en dat is normaal, is de laatste inlezing bewaren tot hij een bord tegenkomt met einde snelheidsbeperking. Het probleem is dat er in België te weinig van deze borden staan. Dus als je laatste inlezing 50km per uur is en je gaat de snelweg op, blijft hij 50km tonen tot vervelens toe. Moest er nu een bord staan 120km bij de oprit, zou het systeem wel 120km tonen. Ook als je aan een afrit komt en er staat een bord 70km per uur om de afrit te nemen heeft hij het ook gezien. Hoe kan het systeem weten dat dit een afrit is? Ook sommige verkeersborden achteraan een vrachtwagen kan hij soms inlezen.
                                          Het systeem vind ik goed om langs de secundaire weg te gebruiken. Tegenwoordig is het 70, 50 ,30 90, 50, 90, enz ... en dan bij verstrooidheid kan ik steeds kijken hoe vlug men mag (zoals bij een flitspaal). Op de secundaire weg heeft het systeem mijn nog nooit in de steek gelaten. Er staan immers borden genoeg om in te lezen. Juist als er 50km op de weg geschilderd staat of een agglomeratie bord voorbij rijdt dan heb je pech.
                                          Op de snelweg is het meestal 120km en dat weet ge. Als er werken zijn heb je het ook wel gezien.
                                          Als ik in Duitsland op de autostrade rij, werkt het systeem zeer goed. Er staan daar borden genoeg en einde snelheidsbeperking wordt ook voldoende aangeduid.
                                          Ik mis juist 1 ding aan het systeem en dat is een resetknop. Als je weet dat de snelheidsbeperking voorbij is, duw je op de knop en probleem opgelost.
                                          Conclusie: geen enkel systeem is perfect, maar ik zou het bij mijn volgende wagen direct terug nemen, maar dan hopelijk met een resetknop.
                                          Bij mij geeft hij op de autosnelweg aan dat je bv 50 mag,ik kom een bord tegen van 120,hij geeft netjes aan 120 en iets later,zonder een ander bord te zijn tegen gekomen,geeft hij aan dat ik 70 mag...
                                          Ik heb hier binnen de bebouwde kom reeds gehad dat hij aangeeft dat ik 130 mag.
                                          Bij mijn weten niet zo'n bord tegengekomen in de BB kom en waar überhaupt wel in België ?
                                          Ik zou het nooit meer moeten hebben,waardeloos spul...

Comment

Working...
                                          X