Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
    Bij mij geeft hij op de autosnelweg aan dat je bv 50 mag,ik kom een bord tegen van 120,hij geeft netjes aan 120 en iets later,zonder een ander bord te zijn tegen gekomen,geeft hij aan dat ik 70 mag...
    Ik heb hier binnen de bebouwde kom reeds gehad dat hij aangeeft dat ik 130 mag.
    Bij mijn weten niet zo'n bord tegengekomen in de BB kom en waar überhaupt wel in België ?
    Ik zou het nooit meer moeten hebben,waardeloos spul...
    Een collega van mij heeft dit systeem in z'n BMW, hij heeft net dezelfde problemen. Hij gaat vaak op reis naar Duitsland en warempel; daar werkt het perfect. Het is systeem is ontwikkeld in Duitsland en blijkbaar waardeloos in België
    Hij zou het ook nooit meer nemen...je moet het blijbaar nog zien als een gadget dat nog niet op z'n punt staat...
    Vandaag gelezen dat Ford en Volkswagen dit nu ook gaan leveren als optie; ik ben benieuwd of het daar beter werkt...
    Last edited by ; 18/11/2010, 20:11.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
      heb je ook nog niet gemerkt dat hij niet op temp komt , je moet eens een temperatuurmeter in de wagen leggen en het verloop eens zien . instellen op 22° geeft je ongeveer 17 tot 20° binnen na een 40tal km afhankelijk van de buiten temp , heb ook gemerkt dat mijn AR verwarming niet automatisch inkomt ( was 5° vanmorgen en geen lampje van de AR ) .

groetjes
      Erwin
      Hallo Erwin,

Bij mij start de fan op volle kracht indien de airco niet op AUTO staat ( gekend probleem ) , maar blijft hij tot het oneindige doorblazen als ik niet manueel ingrijp ( fan manueel op 1 zetten bv ). Ik heb geen thermometer in de wagen liggen , maar ik weet zeker dat de temperatuur hoger is dan de 21 ° ( zelfs 20 ° geprobeerd ), het is zo warm dat de ramen ff open moeten.
      De achterruitverwarming start bij mij 9 op de 10 keer automatisch als het niet warmer is dan x graden. Wat de x precies is , ben ik nog niet achter , de ene keer 5° , de andere 4°.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
        Ben eens benieuwd als die nieuwe silverbox erin steekt of de problemen dan opgelost gaan zijn. Dan kunnen ze bij mij ook ineens een andere steken
        Toen ik twee weken geleden DDN confronteerde met problemen die ik hier had gelezen zei hij doodleuk dat ik daar geen rekening mee mocht houden en dat forums alleen maar zijn om problemen te melden en te zagen onder elkaar...
        Die mens is écht ne sukkelaar en een bazenpoeper 1ste klasse ! Zoals die het opneemt voor zijne werkgever en niet voor "zijn" klanten...nie te doen !
        Heb vorige week met de klantendienst gebeld en hen van mijn problemen op de hoogte gesteld. Zij hadden op hun beurt met DDN contact gehad en die vertelde dat AL mijn problemen waren opgelost en dat hij niks wist van mijn "nieuwe" problemen...
        Ik heb tegen de klantendienst gezegd dat het een grote leugenaar is en dat hij mij gewoon probeert af te schepen. Over de opel eye zegt hij dat hij op mijn foto niet kan zien of ik op de autosnelweg rijdt of niet.
        Oordeel zelf en zeg of jij het kan zien...
        haha .... daar zijn die rollen gebleven en maar zwaaien met dat bord , nope gisteren kreeg ik zelfs nog een bordje 20km/u door nog nooit gezien .....heb zelfs mijn twijfels of deze zoveel in belgie wordt gebruikt.
        wat betreft forums , we zijn toch zagemannen he , alleen heeft DDN totaal verbod om nog maar naar de wagen te kijken , zijn de maandag wreed verschoten toen vader de waqgen binnen deed , ddn 18j gm vaderke 28j en niet op het mondje gevallen , deed hem binnen met de phrase " awel zo'n wrak zouden ze moeten wegsmijten. "
        in ieder geval als ik naar de klantendienst bel zal ik jeremy eens goed uitleggen wat voor persoon ddn is ......

ben benieuwd wat volgende week brengt

groetjes
        Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken Bekijk Berichten
          Ik kan jullie melden dat Garage Deleersnyder uit Ledeberg-Gent, qua service nie fameus is !

Ze verkochten de auto en van communicatie en bereidwilligheid hoorden ze denk ik nog nooit... !

Typisch...
          en wat hebt ge voor ???

Erwin

Comment

haha .... daar zijn die rollen gebleven en maar zwaaien met dat bord , nope gisteren kreeg ik zelfs nog een bordje 20km/u door nog nooit gezien .....heb zelfs mijn twijfels of deze zoveel in belgie wordt gebruikt.
            wat betreft forums , we zijn toch zagemannen he , alleen heeft DDN totaal verbod om nog maar naar de wagen te kijken , zijn de maandag wreed verschoten toen vader de waqgen binnen deed , ddn 18j gm vaderke 28j en niet op het mondje gevallen , deed hem binnen met de phrase " awel zo'n wrak zouden ze moeten wegsmijten. "
            in ieder geval als ik naar de klantendienst bel zal ik jeremy eens goed uitleggen wat voor persoon ddn is ......

ben benieuwd wat volgende week brengt

groetjes
            Erwin
            Dat heb ik ook al gezegd tegen Jeremy !
            Doe dus maar !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
              Dat moet je mij toch eens uitleggen!

Ik denk eerder aan dit.
              wel bij de zafira was dit ook al zo omdat dit ruitje zo klein is en je via daar redelijk je slag kan slaan wegens dood punt in perimetrisch gebied is dit zo opgelost bij de zafira.
              de logica zou dan ook stellen dat deze ( heb een alarm fabriek af ) bij de insi ook gebruikt word voor het alarm.
              moest dit zo niet zijn zou de radio-antenne instelling niet op diversity box staan maar op external antennas ( ongeveer zoiets , je kan het zien in de test of engineering menu ).

anders iemand vinden die eens een ruitje wil opofferen ( eentje met alarm he )

groetjes
              Erwin

ps : ondertussen bevestiging gekregen dat dit wel degelijk een onderdeel is van de alarminstallatie ( draadje in de kleinste achteruiten van de koffer ) op het schema aangegeven als B159L of R (glass breakage sensor ) navenant de plaats , als d-s eens het schema raadpleegt zal deze het ook beamen
              Last edited by ; 18/11/2010, 22:54. Reden: bevestiging

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeterPan2840 Bekijk Berichten
                Hallo Erwin,

Bij mij start de fan op volle kracht indien de airco niet op AUTO staat ( gekend probleem ) , maar blijft hij tot het oneindige doorblazen als ik niet manueel ingrijp ( fan manueel op 1 zetten bv ). Ik heb geen thermometer in de wagen liggen , maar ik weet zeker dat de temperatuur hoger is dan de 21 ° ( zelfs 20 ° geprobeerd ), het is zo warm dat de ramen ff open moeten.
                De achterruitverwarming start bij mij 9 op de 10 keer automatisch als het niet warmer is dan x graden. Wat de x precies is , ben ik nog niet achter , de ene keer 5° , de andere 4°.
                dus als ik het goed begrijp heb je het omgekeerde voor , hij blijft doorblazen op auto of valt hij stil op auto ? bij mij blijft ie te koud en is niet warm te krijgen ..... zelfs op manueel niet , blazer blijkt niet harder dan stand 3 of 4 te gaan. stand niet auto dit is normaal dus in die menu te regelen ( hoog ,normaal, laag )
                de ar verwarming zou op een 4 a 5° moeten opstarten ( hebben ze mij gezegd ) , bij mij heeft die nog nooit zelf opgestart

Erwin
                Last edited by ; 18/11/2010, 22:55.

Comment

• verwarming

Wat gebeurt er nu, als ik het goed kan verstaan wordt de temperatuur hier niet goed geregeld?
                  Bij mijn Insignia had ik steeds het gevoel dat het te koud was. ; Er is hiervoor een nieuwe thermostaat ingestoken.

Nico
                  Last edited by ; 18/11/2010, 23:27.

Comment

• winterbanden - trillingen

hoi,

kan er mij iemand zeggen waarom de bandenmaat 225/55R17 waarmee hij af-fabriek buiten komt op zomer niet als wintermaat gebruikt mag worden (volgens gelijkvormigheidsatest). heel vreemd.

ook ik heb problemen met trilling in het stuur rond 130-140.
                    wagen 1 week (+/- 600km) oud.

voor de rest nog geen problemen (hout vasthouden).

als ik dit hier allemaal lees (had ik mss betere eerder gelezen) toch beter een mazda 6 genomen??

grtz
                    felpro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door felpro Bekijk Berichten
                      hoi,

kan er mij iemand zeggen waarom de bandenmaat 225/55R17 waarmee hij af-fabriek buiten komt op zomer niet als wintermaat gebruikt mag worden (volgens gelijkvormigheidsatest). heel vreemd.

als ik dit hier allemaal lees (had ik mss betere eerder gelezen) toch beter een mazda 6 genomen??

grtz
                      felpro
                      oi
                      dat van die winterbanden kan ik niet beantwoorden, wel weet ik dat (volgens mij dan toch) het nog altijd niet verplicht is winterbanden te hebben in belgie , buitenland ligt het anders .
                      trillingen in het stuur kunnen van veelerlij komen , de meeste zijn gewoon slecht gebalanceerd dus ff naar de dealer en laten balanceren , andere hebben dan weer iets meer last en hebben een fout aan de voortrein welke deze trilligen veroorzaakt , een bekend probleem ( dat op een op de xxxx aantal voorkomt ) doch opel blijkt op dit moment ( volgens mijn dealer ) hier nog geen passend antwoord en oplossing voor te hebben.

en wat betreft die mazda , wel ik heb hel veel problemen met de mijne maar zou hem niet willen ruilen met een ander model ( wel met een goede zonder problemen ), let dat de meeste hier met problemen deze op het forum gooien maar dat maar en fractie van een percent hier op het forum gooit dat de hunne prima is terwijl je mag rekenen dat er wel veel goede rond rijden en veel minder slechte , sommige hebben nu eenmaal pech met hun wagen.
                      en nu nog een klein vraagske , klappen je spiegels in met de ab , blijkbaar is dit op verschillende wagens eraf gehaald terwijl eergisteren de dealer uit de lucht viel toen ik dit hem melde.

groetje en veel succes me je insi ( en hopelijk blijft het bij het balanceren alleen )
                      Erwin

@nico5 , ben je zeker dat er een thermostaat is vervangen en geen temperatuurvoeler , bij een slechte thermostaat ( die blijft open staan ) word de motor niet warm ( of slecht ) hier hebben we een probleem met de chauffage zelf, de motor word perfect warm alleen blaast hij bij niet en blijkbaar bij andere dan weer te hard

Comment

en wat hebt ge voor ???

Erwin

Hun vriendelijkheid is direct veel minder wanneer ze de bestelbon vasthebben...

De persoon die de inkomende nieuwe wagens doet, die rammelt gewoon haar verhaal af en ze hoort zelfs je vragen niet...

Vraag je om je te bellen wanneer wagen binnen is, dan zegt ze ja... en ik moet nog op haar eerste tel wachten... toch wel, wanneer je naar de chef gaat, dan krijg je tel binnen de 5 min enz...

Ging deze week tijdens middag vlug kijken omdat mijn nieuwe wagen binnen is, wat normaal is... niemand die daar reageert of komt zien of helpen of informeren...

Ik liep daar gewoon binnen en buiten zonder iets...

In mijn wagen lagen de 2 sleutels en ik kon evengoed met die wagen gewoon buitenrijden ofzo... Niet te begrijpen...

Stel ik dan de vraag aan aanwezige persoon ivm promoties enz van winterbanden... gewoon ter info... is het met veel moeite en tegenzin om een reactie te geven... krijg ik dan toch een folder is het voor de Meriva's en Corsa's op deze wereld... met max grootte van de velg 16

pfffffffffff... da's typisch hé, bestelbon binnen en finito... ze vergeten da ze ook kunnen verdienen of verliezen met een onderhoud en vooral mond-aan-mondreclame...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door felpro Bekijk Berichten
                          hoi,

grtz
                          felpro
                          Volgens mij laat de bandenmaat 225/55R17 te weinig vrije ruimte voor sneeuwkettingen.

Comment

dus als ik het goed begrijp heb je het omgekeerde voor , hij blijft doorblazen op auto of valt hij stil op auto ? bij mij blijft ie te koud en is niet warm te krijgen ..... zelfs op manueel niet , blazer blijkt niet harder dan stand 3 of 4 te gaan. stand niet auto dit is normaal dus in die menu te regelen ( hoog ,normaal, laag )
                            de ar verwarming zou op een 4 a 5° moeten opstarten ( hebben ze mij gezegd ) , bij mij heeft die nog nooit zelf opgestart

Erwin
                            Indien hij op AUTO staat , is de fan 'dood' ( staat op 0 ) en werkt de automatische ontwaseming niet. Indien hij op manueel staat , start de ontwaseming automatisch op 4 en blijft tot in het oneindige doorblazen , dus totaal geen temperatuurcontrole volgens mij. Voorlopig verlaag ik de fansnelheid manueel met de fanknop ( klein icoontje ).
                            Deze morgen wel vastgesteld dat indien ik de airco eerst op AUTO zet ( fan gaat naar 0 ) en dan manueel 1 stand verhoog ( knop met groot icoontje ) , de fan van 0 naar 4 gaat, i.p.v. naar 1
                            Ik moet dus echt manueel van 4 via 3 en 2 naar 1 ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeterPan2840 Bekijk Berichten
                              Indien hij op AUTO staat , is de fan 'dood' ( staat op 0 ) en werkt de automatische ontwaseming niet. Indien hij op manueel staat , start de ontwaseming automatisch op 4 en blijft tot in het oneindige doorblazen , dus totaal geen temperatuurcontrole volgens mij. Voorlopig verlaag ik de fansnelheid manueel met de fanknop ( klein icoontje ).
                              Deze morgen wel vastgesteld dat indien ik de airco eerst op AUTO zet ( fan gaat naar 0 ) en dan manueel 1 stand verhoog ( knop met groot icoontje ) , de fan van 0 naar 4 gaat, i.p.v. naar 1
                              Ik moet dus echt manueel van 4 via 3 en 2 naar 1 ...
                              dus zelfde probleem op auto dood ( standje 0 of 1 ) ontwasseming blijkt niet te werken doch werkt wel maar zeer miniem ( heb dit kunnen vaststellen toen ik ermee bezig was en de ruit aan dampte , de ruit ontwassemde maar zeer traag ) het probleem dat hij ineens naar stand 4 gaat als er aand e knop wordt gedraaid heb ik dan weer niet ( mss eens zien in de instellingen hoe je ventilators staan mss kan je dit hier alsnog een beetje oplossen ) en bij stand 6 bij mij draait hij op stand 3 a 4 geen echte grote flow

groetjes
                              Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken Bekijk Berichten
                                Hun vriendelijkheid is direct veel minder wanneer ze de bestelbon vasthebben...

De persoon die de inkomende nieuwe wagens doet, die rammelt gewoon haar verhaal af en ze hoort zelfs je vragen niet...

Vraag je om je te bellen wanneer wagen binnen is, dan zegt ze ja... en ik moet nog op haar eerste tel wachten... toch wel, wanneer je naar de chef gaat, dan krijg je tel binnen de 5 min enz...

Ging deze week tijdens middag vlug kijken omdat mijn nieuwe wagen binnen is, wat normaal is... niemand die daar reageert of komt zien of helpen of informeren...

Ik liep daar gewoon binnen en buiten zonder iets...

In mijn wagen lagen de 2 sleutels en ik kon evengoed met die wagen gewoon buitenrijden ofzo... Niet te begrijpen...

Stel ik dan de vraag aan aanwezige persoon ivm promoties enz van winterbanden... gewoon ter info... is het met veel moeite en tegenzin om een reactie te geven... krijg ik dan toch een folder is het voor de Meriva's en Corsa's op deze wereld... met max grootte van de velg 16

pfffffffffff... da's typisch hé, bestelbon binnen en finito... ze vergeten da ze ook kunnen verdienen of verliezen met een onderhoud en vooral mond-aan-mondreclame...

Dat is inderdaad wel heel triestig... Hoop dat ze bij mij wel gaan bellen als hij binnenkomt... Nog een paar weken geduld. Tot nu toe kan ik niet klagen van mijn garage alhoewel het geen officiele dealer is...

Comment

oi,

dus duidelijk iets met de verwarming , kan je die test doen met de thermometer ( wel al in de wagen leggen bv een of twee dagen op voorhand , plaats op deksel/rolluikje van de bekerhouder in de tunnel of midden op de achterzetel , twee plaatsen waar de temp juist zou moeten zijn .) ? ik dacht dat hij jou ook niet hoger kwam dan stand 1 met de fan he ?
                                  wat zegt je dealer ervan?

groetjes
                                  Erwin.
                                  Erwin,

Er scheelt bij mij ook iets met de verwarming... nu het wat kouder is.

Gisteren avond ben ik van Deurne naar Heist o/d Berg gereden en mijn verwarming stond op AUTO en aan bijde kanten op 24°

Aan mijn voeten voelde ik een klein beetje warmte, maar vooraan en naar boven komt er niks uit, idem naar achter.

Of ik nu de temp op 22 of 27° zet, de ventilator blaast maar even hard.

OP HI gaat hij harder blazen en word het een beetje warm.

Ik begrijp niet goed dat dingen op mij vorige Astra (Automatische versnellingsbak, Airco/verwarming... enz...) het perfect deden... en bij een nieuw model niet meer...

Zoals mijn vader altijd zeft.... ast macheert moet ge der af blijve...
                                  Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                                  Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                                  Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                                  Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                                  Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                                    Erwin,

Gisteren avond ben ik van Deurne naar Heist o/d Berg gereden en mijn verwarming stond op AUTO en aan bijde kanten op 24°

Aan mijn voeten voelde ik een klein beetje warmte, maar vooraan en naar boven komt er niks uit, idem naar achter.

Ik begrijp niet goed dat dingen op mij vorige Astra (Automatische versnellingsbak, Airco/verwarming... enz...) het perfect deden... en bij een nieuw model niet meer...

idd ast macheert...... maar dan reden we nu nog met een kadettje rond .
                                    ik ben blij ( alez niet dat ik dit jullie allemaal toewens hoor ) dat ik nu stilletjes aan niet de enige ben met deze fout , alleen had ik dit een paar maand geleden al in de mot , ze waren verwittigd he .... nu moeten ze niet afkomen dat ze het niet wisten en dat ze nu hals over kop een oplossing moeten zoeken.
                                    vooral melden , en ook iedereen , anders blijven we met een slechte verwarming zitten .

en tis wat je zegt , bij andere modellen werkte dit allemaal bij den deze niet , ben zelfs aan de weet gekomen dat bij een vectra c met regensensor en geheugen ( als ik het nog goed heb ) je de ruiten gerust mag laten open staan ( alarm op ) als het begint te regenen zouden de vensters en eventueel dak toegaan ( van het dak ben ik niet helemaal zeker ) en dat de easy stepout bij een cadilac ( amerikaanse gm in ieder geval ) wel werkt volgens ik zou willen ( sleutel erop voordat hij naar voor gaat ) ik snap niet dat er met dit model zulkse flaters zijn geslagen .

alez de groetjes nog , en probeer je warm te houden
                                    Erwin.

ps .hodb is toch een dikke 40km dus dan zou hij wel warm mogen zij he
                                    Last edited by ; 20/11/2010, 14:31.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tjbarbe Bekijk Berichten
                                      Dat is inderdaad wel heel triestig... Hoop dat ze bij mij wel gaan bellen als hij binnenkomt... Nog een paar weken geduld. Tot nu toe kan ik niet klagen van mijn garage alhoewel het geen officiele dealer is...
                                      Wie is jou dealer als ik vragen mag?

felpro

Comment

oi
                                        dat van die winterbanden kan ik niet beantwoorden, wel weet ik dat (volgens mij dan toch) het nog altijd niet verplicht is winterbanden te hebben in belgie , buitenland ligt het anders .
                                        trillingen in het stuur kunnen van veelerlij komen , de meeste zijn gewoon slecht gebalanceerd dus ff naar de dealer en laten balanceren , andere hebben dan weer iets meer last en hebben een fout aan de voortrein welke deze trilligen veroorzaakt , een bekend probleem ( dat op een op de xxxx aantal voorkomt ) doch opel blijkt op dit moment ( volgens mijn dealer ) hier nog geen passend antwoord en oplossing voor te hebben.

en wat betreft die mazda , wel ik heb hel veel problemen met de mijne maar zou hem niet willen ruilen met een ander model ( wel met een goede zonder problemen ), let dat de meeste hier met problemen deze op het forum gooien maar dat maar en fractie van een percent hier op het forum gooit dat de hunne prima is terwijl je mag rekenen dat er wel veel goede rond rijden en veel minder slechte , sommige hebben nu eenmaal pech met hun wagen.
                                        en nu nog een klein vraagske , klappen je spiegels in met de ab , blijkbaar is dit op verschillende wagens eraf gehaald terwijl eergisteren de dealer uit de lucht viel toen ik dit hem melde.

groetje en veel succes me je insi ( en hopelijk blijft het bij het balanceren alleen )
                                        Erwin

@nico5 , ben je zeker dat er een thermostaat is vervangen en geen temperatuurvoeler , bij een slechte thermostaat ( die blijft open staan ) word de motor niet warm ( of slecht ) hier hebben we een probleem met de chauffage zelf, de motor word perfect warm alleen blaast hij bij niet en blijkbaar bij andere dan weer te hard

Erwin,

bedankt voor de feedback.
                                        mss heeft peterpan wel een punt ivm de bandenmaat.
                                        speigels gaan NIET automatisch wat ik ook vreemd vond maar mij stoort het niet, je kan ze alsnog elek laten inklappen. als je natuurlijk naast een fiestpad geparkeerd staat is het nog zo handig als het met de ab gaat.

felpro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                                          Erwin,

inderdaad, de middelste roosters blijven bij mij ook werkloos enkel de ontwaseming en die aan de voetenruimte blazen. De roosters voor de achterpassagiers blazen ook niet.

Comment

Working...
                                          X