Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
    Is het wel waar ??
    Hij maakt wel iets te veel reclame voor die garage...
    En ik heb nog nooit gehoord dat Opel een nieuwe auto gratis gaf...
    oi,

wel moest ik die hele thread niet gelezen hebben zou ik ook getwijfeld hebben , is een thread die in 2009 gestart is en " zagen en klagen " bevat en eindigt met dit stukje , ik denk dat het hier om een persoonlijk initiatief van de dealer gaat , persoonlijk zie ik opel dit ook niet doen.
    anders eens ff op de tekst googlelen, en de thread eens doorlezen.

het was zo vreemd dat ik dit wel het posten waard vond ( opel moest eens meelezen he , kzou mss ook ne nieve krijgen , wishful thinking ja )

groetjes
    Erwin.

juist de wagen binnen gedaan , eens langs de neus weg gevraagd hoeveel er al voor de verwarming zijn binnen gekomen , en nog altijd uit de lucht vallen he , zal der es nen helm voor meenemen se . volgens hem ben ik de enige met dat probleem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk Berichten
      ok bedankt!
      oi,

kijk wel eerst ff in de lijst welke ipod compatible is met de wagen , dit om latere problemen te vermijden , tenslotte een ipod kost ook geen 5 frank he

groetjes
      Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
        oi,

wel moest ik die hele thread niet gelezen hebben zou ik ook getwijfeld hebben , is een thread die in 2009 gestart is en " zagen en klagen " bevat en eindigt met dit stukje , ik denk dat het hier om een persoonlijk initiatief van de dealer gaat , persoonlijk zie ik opel dit ook niet doen.
        anders eens ff op de tekst googlelen, en de thread eens doorlezen.

het was zo vreemd dat ik dit wel het posten waard vond ( opel moest eens meelezen he , kzou mss ook ne nieve krijgen , wishful thinking ja )

groetjes
        Erwin.

juist de wagen binnen gedaan , eens langs de neus weg gevraagd hoeveel er al voor de verwarming zijn binnen gekomen , en nog altijd uit de lucht vallen he , zal der es nen helm voor meenemen se . volgens hem ben ik de enige met dat probleem.
        Daarnet even langs de garage gereden en het verwarmingsprobleem uitgelegd. Meestergast was erg geinteresseerd en ik werd vriendelijk onthaald . Heel het fenomeen uit de doeken gedaan en...hij vond het ook raar. Manueel zoveel chauffage en blazen als je maar wil en op auto een klein zuchtje door de ontwasemingsopeningen.
        M'n besloot te checken of er een update nodig was....de onze bleek nog geen update gekregen te hebben. Na de update bleek dat de gedownloade versie gelijk was aan de oorspronkelijke (?)
        De werking van de verwarming was dus ook ongewijzigd. De meestergast ging zich verder informeren en ik mag volgende week terugbellen. Het leek hem in elk geval ook niet normaal.
        Als ik meer weet vertel ik het jullie onmiddellijk.

Comment

oi,

kijk wel eerst ff in de lijst welke ipod compatible is met de wagen , dit om latere problemen te vermijden , tenslotte een ipod kost ook geen 5 frank he

groetjes
          Erwin
          Ah oei, sorry welke lijst, heb al zitten zoeken op de site van opel but... zou die de Ipod Touch 4e generatie niet ondersteunen?

Comment

Hi guys,

Via google op dit forum terechtgekomen en wow, zoveel posts over de Insignia, nice! Zal nog even duren voor ik dit allemaal kan doornemen, maar heb al wat interessante topics gezien. Toch een vraagje (maybe stoem maar kom...). Ergens volgende maand wordt mijn nieuwe wagen geleverd, sports tourer, en nu had ik mij alvast een ipod touch willen aanschaffen. Vroeg me af hoe die wordt aangesloten aan de Infinity? Gewoon met een usb kabel? Of is er een speciaal opel kabeltje nodig hiervoor (die ik dan ook moet bijbestellen ofzo?) Of is er een soort docking station nodig? Alvast bedankt voor de feedback!

groeten
            Edit: dubbel post.
            Last edited by ; 23/11/2010, 16:59.

Comment

Hi guys,

Via google op dit forum terechtgekomen en wow, zoveel posts over de Insignia, nice! Zal nog even duren voor ik dit allemaal kan doornemen, maar heb al wat interessante topics gezien. Toch een vraagje (maybe stoem maar kom...). Ergens volgende maand wordt mijn nieuwe wagen geleverd, sports tourer, en nu had ik mij alvast een ipod touch willen aanschaffen. Vroeg me af hoe die wordt aangesloten aan de Infinity? Gewoon met een usb kabel? Of is er een speciaal opel kabeltje nodig hiervoor (die ik dan ook moet bijbestellen ofzo?) Of is er een soort docking station nodig? Alvast bedankt voor de feedback!

groeten
              Het bij de Ipod geleverde witte kabeltje met aan een kant de Apple-aansluiting en aan de andere kant USB.

Over compatibility: Mijn Ipod zou wel compatibel zijn, maar werkt desondanks meestal niet. Er zit nog steeds een dikke bug in het Opel systeem (in mijn geval CD500 navi, maar schijnt bij DVD 800 Navi hetzelfde te zijn..).

Comment

• Bedankt voor de uitleg corsawim

Heb je nog iets goed voor velgen en banden ook ,een beschermlaag of zo

Dus als ik het goed begrijp kan je de wax met de hand bewerken ?

Mvg. Mario

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mario100 Bekijk Berichten
                  Bedankt voor de uitleg corsawim

Heb je nog iets goed voor velgen en banden ook ,een beschermlaag of zo

Dus als ik het goed begrijp kan je de wax met de hand bewerken ?

Mvg. Mario
                  Graag gedaan, Je kan inderdaad de wax prima met de hand aanbrengen.

velgen en banden zijn twee aparte zaken. Een velgenreiniger heb je in principe niet meer nodig als je een goed velgenwax aanbrengt (deze zorgt ervoor dat het remstof zich niet meer kan hechten of inbranden. een erg goede is volgende :

Met deze heb ik zeer goede ervaringen; eens aangebracht kan je je velgen gewoon met je autoshampoo blijven reinigen. Hij brengt erg gemakkelijk aan en geeft enorme glans.

Om je banden netjes te houden is een bandengel ideaal. Het zorgt ervoor dat ze tegen UV-stralen beschermt worden zodat ze niet bruin verkleuren. Ik gebruik de volgende :

deze gel brengt erg gemakkelijk aan en zorgt na opdrogen voor een mooie zijdeglans die na een tijdje mooi mat zwart wordt.

Ik breng hem aan met een speciaal ontworpen aplicator waardoor je niet morst en je velg zelf niet raakt. deze :

Zoals je ziet loopt de rekening al aardig op maar met al die voorgaande zaken kan je jaren voort zodat het een lange termijn investering vormt. Wees gerust je zal het verschil merken aan je wagens

hieronder het resultaat van voorgenoemde produkten. De wieltjes van de insi na het plaatsen van de winterbanden. (velgen behandeld met de Poorboys wheelsealant en de banden behandeld met de Poorboys bold n bright bandengel.
                  Last edited by ; 23/11/2010, 19:13.

Comment

• Poorboys? , waar is dit te verkrijgen in de handel ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chucky Bekijk Berichten
                      Poorboys? , waar is dit te verkrijgen in de handel ?
                      Ontdek bij Carclean.com een unieke selectie van autopoetsmiddelen en profiteer van advies op maat door onze vakkundige medewerkers.

alé, hier koop ik het toch.

bij wax-it kan je het ook verkrijgen... (zoals split-second ook al vermelde)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                        http://www.carclean.nl/

alé, hier koop ik het toch.

bij wax-it kan je het ook verkrijgen... (zoals split-second ook al vermelde)
                        Mercikes, het is dus altijd online bestellen of toevallig dicht bij de enige leverancier wonen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chucky Bekijk Berichten
                          Mercikes, het is dus altijd online bestellen of toevallig dicht bij de enige leverancier wonen ?
                          Beide zijn heel betrouwbare zaken. Ik heb al heel veel besteld bij carclean en ze bieden echt wel service.
                          Bij problemen wordt je onmiddellijk goed geholpen; erg goede dienst na-service.
                          De produkten van Meguiars vind je soms wel in auto speciaalzaken. Deze zijn kwalitatief goed maar meestal te duur in verhouding tot de merken als Poorboys world.
                          Deze produkten zijn echt een klasse hoger dan die van bijvoorbeeld Turtlewax of Valma.

Lees de fora er maar eens op na.

Comment

Beide zijn heel betrouwbare zaken. Ik heb al heel veel besteld bij carclean en ze bieden echt wel service.
                            De produkten van Meguiars vind je soms wel in auto speciaalzaken. Deze zijn kwalitatief goed maar meestal te duur in verhouding tot de merken als Poorboys world.
                            Deze produkten zijn echt een klasse hoger dan die van bijvoorbeeld Turtlewax of Valma.

Ik gebruik ook Poorboys en is echt (de) top, Meg is ook heel goed maar daar betaal je meer voor het design en flashy uiterlijk van de flesjes. Bij Poorboys is het gewoon back to basic en zit alles in gewone flacons met gewoon een z/w sticker er op.

Ik bestel alles bij carclean.nl, gaat zeer snel en keurig > online bestellen > geld storten op hun rekening > 2 dagen nadien staat bestelling voor de deur.....

succes met het poetsen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gtest Bekijk Berichten
                              Ik gebruik ook Poorboys en is echt (de) top, Meg is ook heel goed maar daar betaal je meer voor het design en flashy uiterlijk van de flesjes. Bij Poorboys is het gewoon back to basic en zit alles in gewone flacons met gewoon een z/w sticker er op.

Ik bestel alles bij carclean.nl, gaat zeer snel en keurig > online bestellen > geld storten op hun rekening > 2 dagen nadien staat bestelling voor de deur.....

succes met het poetsen
                              inderdaad heb net dezelfde ervaring.

@gtest : als er produkten in m'n voorstellen zitten die je niet zo goed vind, dan mag je gerust iets anders voorstellen hoor Ik weet dat je ook ervaren bent.

Comment

Ah oei, sorry welke lijst, heb al zitten zoeken op de site van opel but... zou die de Ipod Touch 4e generatie niet ondersteunen?
                                sorry dacht gisteren hier een reply op gegeven te hebben , tja kan gebeuren he oud worden alzheimer ect
                                wel ik heb natuurlijk niet helemaal doorgedacht , de lijst met compatibele toestellen staan in het boekje van de wagen , nu de mijne is voor zijn wekelijks/14dagelijks bezoekje in de garage dus kan ik niet direct aan het boekje , mss dat een brave ziel hier ff de lijst kan publiceren t'zou tof zijn.
                                anders ff langs de dealer en vragen of je een origineel boekje van my2011 kan krijgen ( waarom my2011 , wel opel durft al eens van idee veranderen als het gaat over compatibiliteit of andere toegevoegde optie's die ineens verdwijnen ).

nu een zeer andere vraag aan de techneuten hier in het forum , kan je of kan je niet bepaalde functie activeren via mdi ( was me indertijd wijsgemaakt op de vraag speedlock welke wel zou kunne geactiveerd worden indien acht nodig.) of niet , anders zouden de spiegels alsnog ingeschakeld kunnen worden , volgens mij zit de functie nog in de soft maar hebben ze hem uitgeschakeld wegens slechte werking en zoekend naar een oplossing , mss dat bepaalde personen hier nog wel door geholpen kunnen worden ( als de vensters in de winter dicht gaan met de speigels kan dat geen kwaad he , tis dan toch koud )

Comment

en alhoewel het Nederlanders zijn ( ) zijn ze niet bepaald gierig als het gaat om grotere bestellingen , ik ben indertijd samen met wim en nog iemand ( naam valt me f uit het geheugen , seffens nog maar eens ne kurken stop bijsteken ) en had een redelijk grote bestelling ik kreeg hier toch een 10%'tjes korting en alsook bleek er een item teveel in de doos te zitten .
                                  ik dacht al een van wim gehoord te hebben als je meerdere bestellingen doet je af en toe wel een een presentje krijgt , correct me if i'm wrong wim , heb je een item dat om onverklaarbare wijze te snel de geest heeft gegeven zijn ze ook redelijk soepel deze te vervangen ( ook weer van horen zeggen he , ik heb nog geen troubles gehad met mijn gerief .
                                  zeer goede service , die van belgie kan ik niet beoordelen ben er nog niet geweest , mss voor de volgende keer.

groetjes
                                  Erwin

Comment

Daarnet even langs de garage gereden en het verwarmingsprobleem uitgelegd. Meestergast was erg geinteresseerd en ik werd vriendelijk onthaald . Heel het fenomeen uit de doeken gedaan en...hij vond het ook raar. Manueel zoveel chauffage en blazen als je maar wil en op auto een klein zuchtje door de ontwasemingsopeningen.
                                    M'n besloot te checken of er een update nodig was....de onze bleek nog geen update gekregen te hebben. Na de update bleek dat de gedownloade versie gelijk was aan de oorspronkelijke (?)
                                    De werking van de verwarming was dus ook ongewijzigd. De meestergast ging zich verder informeren en ik mag volgende week terugbellen. Het leek hem in elk geval ook niet normaal.
                                    Als ik meer weet vertel ik het jullie onmiddellijk.
                                    Wim,

Ik heb bij de instellingen van de ventilatie , het niveau op hoog gezet.
                                    Het lijkt nu iets beter warm te worden.
                                    Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                                    Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                                    Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                                    Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                                    Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                                      Wim,

Ik heb bij de instellingen van de ventilatie , het niveau op hoog gezet.
                                      Het lijkt nu iets beter warm te worden.
                                      oi,

denk dat het gevoel spychiologisch is, dacht dit ook toen ik met deze instelling rond reed doch toen ik alsnog met bevroren vingers op bestemming kwam was mijn conclusie al gauw gemaakt , de temp meter gaf me hier dus ook weer gelijk.tot op heden stond deze dan nog altijd op hoog en werd in de garage dus ook vastgesteld dat de wagen niet warmde.
                                      + wat is iets beter , mijn wagen begint normaal na twee minuten al te warmen , als ik drie vier straten verder ben staat de motor al op een 70tal graden dus zou de chauffage volle bak mogen draaien he .na 40 to 60km haalt hij de ingestelde temp nog altijd niet

hoop dat dit voor jou de oplossing is , weet van enkele die voor opel werken dat er idd een fout in de soft zit en dit al zeer lang , van nu naar achter gerekend minstens 5 to 7 maand
                                      Erwin

ps : je moet tijdens het rijden je hand eens op of tegen de achterste verwarmingsuitlaat houden , je zal voelen ( of mss zelfs niet ) dat hier maar een klein to geen zuchtje flow uitkomt , je zal mss wel iets warmte voelen maar je hebt geen grote flow wat voor de achterste rij wel mag he , een mond voor twee a drie passagiers
                                      Last edited by ; 24/11/2010, 10:23.

Comment

en alhoewel het Nederlanders zijn ( ) zijn ze niet bepaald gierig als het gaat om grotere bestellingen , ik ben indertijd samen met wim en nog iemand ( naam valt me f uit het geheugen , seffens nog maar eens ne kurken stop bijsteken ) en had een redelijk grote bestelling ik kreeg hier toch een 10%'tjes korting en alsook bleek er een item teveel in de doos te zitten .
                                        ik dacht al een van wim gehoord te hebben als je meerdere bestellingen doet je af en toe wel een een presentje krijgt , correct me if i'm wrong wim , heb je een item dat om onverklaarbare wijze te snel de geest heeft gegeven zijn ze ook redelijk soepel deze te vervangen ( ook weer van horen zeggen he , ik heb nog geen troubles gehad met mijn gerief .
                                        zeer goede service , die van belgie kan ik niet beoordelen ben er nog niet geweest , mss voor de volgende keer.

groetjes
                                        Erwin

Daar heb ik niks aan toe te voegen

Comment

Working...
                                        X