Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
    Voor een nieuwe auto heb je niet veel nodig.
    1) goede shampoo, voorbeeld : http://www.carclean.nl/product/Poorb...32_100713.aspx
    2 ) een washandschoen (uit microvezel) maakt veel minder krassen dan een spons : voorbeeld :

    3) een goede droogdoek : voorbeeld :


    Na het wassen kan je dan een goede wax aanbrengen : zoals ik reeds vermeld had.
    http://www.carclean.nl/product/Colli...15_100812.aspx (dit is de vaste vorm)
    of de vloeibare versie :
    http://www.carclean.nl/product/Colli...45_101219.aspx (deze laatste smeert iets gemakkelijker)
    Deze kan je aanbrengen met een handpad zoals bijvoorbeeld :


    Na het curen van de wax (drogen) kan je terug opblinken met een microvezeldoek zoals bijvoorbeeld :


    Wassen doe je het best met de twee-emmermethode;. Je vult je eerste emmer met warm water waar je een dopje shampoo in vermengd. Je tweede emmer vul je met warm zuiverwater (dit is je spoelemmer)
    Wassen doe je nu als volgt: spuit eerst je wagen goed nat met de spuit. Daarna neem je je washandschoen en dompel je deze in je emmer met de shampoo. Begin van boven naar onder te wassen in delen. Na elk deel spoel je je handschoen uit in je spoel emmer en dompel je hem terug in je shampoo-emmer. Was zo heel je auto.
    Na het wassen spoel je je auto af met je spuit waarvan je de spuitkop hebt verwijderd. Dit helpt je bij het drogen.
    Vouw je droogdoek op in 8 delen; droog nu met dat deel tot het nat is. Draai dan je doek om en gebruik het volgende droge deel. Als dit ook nat is vouw je je doek open naar een ander droog deel en zo ga je verder.

    waxen : als je auto goed droog is, doe je ter groote van een eurostuk wax op je pad en wrijf je met cirkelvormige bewegingen de wax uit op je carrosserie; Gebruik niet teveel wax. Doe deel voor deel...begin bijvoorbeeld met de motorkap en doe dan het dak en....
    Om te zien of je wax voldoende is gedroogd, kan je de "swipetest " doen. teken met je vinger een komma op je lak. Als dit resulteert in een glanzende vlek, dan is de wax ok om af te nemen. Doe dit door op te blinken met je microvezeldoek.

    Het is eigenlijk moeilijker uit te leggen dan het te doen

    Anders moet je maar eens langskomen...dan doe ik het wel eens voor. Probeer het waxen nu wel binnen te doen...een temperatuur van rond de 15°C is eigenlijk wel een verreiste.

    Wil je meer info? PB me dan maar...dan geef ik je m'n persoonlijke gegevens.

    suc6
    Ps : als je wagen goed in de wax staat, krijg je bij regen volgend effect : (wax is Collinite 915) Dit effect noemt men "beading" .




    Net het hele zootje besteld! Ik ga er ook eens werk van maken... Vind de wagens prachtig als ik de fora lees op carclean. Nieuwe insignia ST moet toch een beetje onderhouden worden hé, en zwart is natuurlijk wel een moeilijke kleur mbt swirls en zo...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
      wax-it werkt samen met carclean
      Ja, maar enkel voor poorboys hé

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
        Ja, maar enkel voor poorboys hé
        niet voor de dap's?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door mario100 Bekijk Berichten
          @corsawim

          Welke producten en toestellen,etc heb je juist allemaal nodig voor je wagen winterklaar of gewoon in orde te maken ,kan ik dit zelf doen of heb je daar enig talent voor nodig

          Ik ben dus een leek op dit gebied heb wel een Opel corsa van 2000 waar ik op kan oefenen

          Kan je me helpen of een link naar alle producten,toestel ,etc ?
          Kijk eens wat wij hier voorstellen

          Een volledige dag tekst en uitleg incl. demonstraties !


          Graag gedaan !

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
            niet voor de dap's?
            En voor de dap's ja

            Comment


            • Vergeet ook niet dat je voor je een wax aanbrengt je best een cleaner/glaze gebruikt.
              Anders leg je je wax of sealant bovenop een "vuile" lak en dan zag je resultaat ten eerste niet top zijn, en ook de duurzaamheid is dan niet optimaal.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                Vergeet ook niet dat je voor je een wax aanbrengt je best een cleaner/glaze gebruikt.
                Anders leg je je wax of sealant bovenop een "vuile" lak en dan zag je resultaat ten eerste niet top zijn, en ook de duurzaamheid is dan niet optimaal.
                Je hebt gelijk maar hij gaf aan dat het om een spiksplinternieuwe wagen ging, die de winter beschermd moest doorkomen.
                Als ik voor een glaze kies, dan hoort daar spontaan de stap kleien ook bij.

                dan wordt het : -wassen, kleien,eventuele krassen en swirls verwijderen (met de dap of met de hand), cleanen/glazen en als laatste stap waxen.

                het bekende 5-stappenplan (in de winter zonder verwarmde ruimte niet zo vanzelfsprekend)

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door tjbarbe Bekijk Berichten
                  Net het hele zootje besteld! Ik ga er ook eens werk van maken... Vind de wagens prachtig als ik de fora lees op carclean. Nieuwe insignia ST moet toch een beetje onderhouden worden hé, en zwart is natuurlijk wel een moeilijke kleur mbt swirls en zo...
                  gelijk heb je....zwart is een echte showkleur voor detailers

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                    Kijk eens wat wij hier voorstellen

                    Een volledige dag tekst en uitleg incl. demonstraties !


                    Graag gedaan !
                    leuk programma voor de starters....

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                      leuk programma voor de starters....
                      We beginnen bij de basis, maar ik denk dat zelf ervaren detailers wat gaan opsteken.
                      We gaan namelijk vrij ver bij de uitleg van de verschillende types beschermingen.
                      Zo heeft iedereen er wat aan !

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                        Je hebt gelijk maar hij gaf aan dat het om een spiksplinternieuwe wagen ging, die de winter beschermd moest doorkomen.
                        Als ik voor een glaze kies, dan hoort daar spontaan de stap kleien ook bij.

                        dan wordt het : -wassen, kleien,eventuele krassen en swirls verwijderen (met de dap of met de hand), cleanen/glazen en als laatste stap waxen.

                        het bekende 5-stappenplan (in de winter zonder verwarmde ruimte niet zo vanzelfsprekend)
                        Je weet net wat ze er bij de dealer op gewreven hebben hé, voor hetzelfde geld zit die vol met siliconen. Je wax of sealant zal dan totaal niet hechten, en je kan zelf vegen of doffe vlekken in de lak krijgen.

                        Om cleaner / glaze is een voorbereiding. Kleien is nog een stap verder gaan. De 2 zijn niet aan elkaar verbonden hé

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                          Je hebt gelijk maar hij gaf aan dat het om een spiksplinternieuwe wagen ging, die de winter beschermd moest doorkomen.
                          Als ik voor een glaze kies, dan hoort daar spontaan de stap kleien ook bij.

                          dan wordt het : -wassen, kleien,eventuele krassen en swirls verwijderen (met de dap of met de hand), cleanen/glazen en als laatste stap waxen.

                          het bekende 5-stappenplan (in de winter zonder verwarmde ruimte niet zo vanzelfsprekend)
                          ahum, de mijne hadden we toch ook geglazed hezonder kleien voor het waxen , gaf een vele diepere en mooiere kleur.... hij staat ook ergens op carclean forum , ff zoeken wim heeft het daar gepost.....
                          nieuw was hij al mooi en een dag later nog mooier

                          groetjes
                          Erwin

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                            ahum, de mijne hadden we toch ook geglazed hezonder kleien voor het waxen , gaf een vele diepere en mooiere kleur.... hij staat ook ergens op carclean forum , ff zoeken wim heeft het daar gepost.....
                            nieuw was hij al mooi en een dag later nog mooier

                            groetjes
                            Erwin
                            Scheelt idd nog met een nieuwe wagen hé

                            Bij de dealen maken ze die klaar voor aflevering, maar het hangt af van de dealer hoeveel tijd ze daarin steken.
                            Ik weet van 30min tot 2-3 uur.

                            Kijk eens hoelang jij er zelf zou overdoen, dan weet je meteen welk niveau zo een standaar aflevering bij een dealer kan halen.

                            Wij zijn snel 7 tot 8 uur bezig aan een nieuwe wagen. Dat zegt denk ik genoeg

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                              ahum, de mijne hadden we toch ook geglazed hezonder kleien voor het waxen , gaf een vele diepere en mooiere kleur.... hij staat ook ergens op carclean forum , ff zoeken wim heeft het daar gepost.....
                              nieuw was hij al mooi en een dag later nog mooier

                              groetjes
                              Erwin
                              Ik heb toen een stukje gekleid om te proberen; het bleek niet nodig (de klei bleef proper)
                              Bij het wassen gaf hij geen beading; dus veel beschermlagen zullen er toen niet opgezeten hebben

                              Erwin, niet meer verder zoeken; hier is de link : http://forum.carclean.nl/cc_postst76...anate-red.aspx

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                Ik heb toen een stukje gekleid om te proberen; het bleek niet nodig (de klei bleef proper)
                                Bij het wassen gaf hij geen beading; dus veel beschermlagen zullen er toen niet opgezeten hebben

                                Erwin, niet meer verder zoeken; hier is de link : http://forum.carclean.nl/cc_postst76...anate-red.aspx
                                oi,

                                je weet dat ik als ik uit de wagen ben een laag gezichtsveld heb he , herinner me wel nog dat je gezegd had dat hij niet grof stond. (of iets in dien aard ).

                                wat wassen betreft bij gman denk dat deze de een emmer methode gebruiken en deze verversen als ze er vijf of 10 hebben gedaan , bij m'n zafira hing indertijd nog de bescherm was nog l+r tussen bepaalde spleten.
                                bij de insi was dit al beter maar hij miste diepgang ................................

                                groetjes
                                Erwin

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                                  oi,

                                  je weet dat ik als ik uit de wagen ben een laag gezichtsveld heb he , herinner me wel nog dat je gezegd had dat hij niet grof stond. (of iets in dien aard ).

                                  wat wassen betreft bij gman denk dat deze de een emmer methode gebruiken en deze verversen als ze er vijf of 10 hebben gedaan , bij m'n zafira hing indertijd nog de bescherm was nog l+r tussen bepaalde spleten.
                                  bij de insi was dit al beter maar hij miste diepgang ................................

                                  groetjes
                                  Erwin
                                  Gman geeft de nieuwe auto's mee....naar een carwash Ze komen de wagens ophalen en brengen deze "proper" terug....als je pech hebt dan heb je de eerste "swirls" gratis erbij gekregen....

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                    Gman geeft de nieuwe auto's mee....naar een carwash Ze komen de wagens ophalen en brengen deze "proper" terug....als je pech hebt dan heb je de eerste "swirls" gratis erbij gekregen....
                                    Wim,aangezien het er waarschijnlijk toch niet van gaat komen om mijn wagen te doen zal ik de bestelde wax één van de dagen komen ophalen als het OK is voor jou ? Ik heb wel geen garage waar mijn auto voor het moment in kan,maar ik trek mijn plan wel. Jammer,want met 2 DAP-jes had het snel voor mekaar geweest...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                                      oi,

                                      denk dat het gevoel spychiologisch is, dacht dit ook toen ik met deze instelling rond reed doch toen ik alsnog met bevroren vingers op bestemming kwam was mijn conclusie al gauw gemaakt , de temp meter gaf me hier dus ook weer gelijk.tot op heden stond deze dan nog altijd op hoog en werd in de garage dus ook vastgesteld dat de wagen niet warmde.
                                      + wat is iets beter , mijn wagen begint normaal na twee minuten al te warmen , als ik drie vier straten verder ben staat de motor al op een 70tal graden dus zou de chauffage volle bak mogen draaien he .na 40 to 60km haalt hij de ingestelde temp nog altijd niet

                                      hoop dat dit voor jou de oplossing is , weet van enkele die voor opel werken dat er idd een fout in de soft zit en dit al zeer lang , van nu naar achter gerekend minstens 5 to 7 maand
                                      Erwin

                                      ps : je moet tijdens het rijden je hand eens op of tegen de achterste verwarmingsuitlaat houden , je zal voelen ( of mss zelfs niet ) dat hier maar een klein to geen zuchtje flow uitkomt , je zal mss wel iets warmte voelen maar je hebt geen grote flow wat voor de achterste rij wel mag he , een mond voor twee a drie passagiers
                                      Hey Erwin

                                      Ik heb het eens getest met de thermometer zoals je gevraagd hebt.
                                      Hij lag ter hoogte van de armsteun. Bij vertrek was het 6°. Verwarming ingesteld op 23° en na 15 km gaf de thermometer 19,9° aan. Ikzelf had het ondertussen warm genoeg.
                                      Wat de blazer achteraan de armsteun betreft, daar heb je inderdaad maar weinig flow maar wat mij verraste is dat er geen zuchtje warme lucht uitkomt. Enkel koude lucht, zelfs wanneer hij voorraan op zijn maximum staat te blazen en de temperatuur op high staat. Heb dit deze week gemeld en ze gingen er eens voor luisteren.

                                      Grtz
                                      den borre


                                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                      Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                        Wim,aangezien het er waarschijnlijk toch niet van gaat komen om mijn wagen te doen zal ik de bestelde wax één van de dagen komen ophalen als het OK is voor jou ? Ik heb wel geen garage waar mijn auto voor het moment in kan,maar ik trek mijn plan wel. Jammer,want met 2 DAP-jes had het snel voor mekaar geweest...
                                        Pol, je hebt PB en een email !
                                        Last edited by ; 24/11/2010, 22:34.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                          Hey Erwin

                                          Ik heb het eens getest met de thermometer zoals je gevraagd hebt.
                                          Hij lag ter hoogte van de armsteun. Bij vertrek was het 6°. Verwarming ingesteld op 23° en na 15 km gaf de thermometer 19,9° aan. Ikzelf had het ondertussen warm genoeg.
                                          Wat de blazer achteraan de armsteun betreft, daar heb je inderdaad maar weinig flow maar wat mij verraste is dat er geen zuchtje warme lucht uitkomt. Enkel koude lucht, zelfs wanneer hij voorraan op zijn maximum staat te blazen en de temperatuur op high staat. Heb dit deze week gemeld en ze gingen er eens voor luisteren.

                                          Grtz
                                          Geen zuchtje vanachter....dit komt omdat hij op de auto-stand enkel een beetje blaast langs de ontwasemingsopeningen.
                                          Duw even op het knopje om naar voor te blazen (ventje met pijl naar romp) en zet de ventilator een standje hoger (knopje met grote fan) en het begint vanachter en voorraan door de grote roosters wel te blazen
                                          Je auto haalt ineens de gewenste temperatuur na nog geen twee kilometer (met quickheat)
                                          (het is gewoon een softwarefout op de stand "auto".
                                          Last edited by ; 24/11/2010, 22:48.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X