Oorspronkelijk geplaatst door alanus
Bekijk Berichten
idd , had dit idee ook al na een tijd dat de wagen koud blaast ipv warm , blijkbaar een fout in de berekening van de temp ( omzetting analoog naar digitaal signaal waarmee software matig mee kan gewerkt worden ) vooral de voorste middelste (harder dan)en voorste zijkanten van het dashbord hebben er bij mij last van de achterste is de tunnelconsole geeft bij mij een zuchtje warm maar denk dat hij dit doet omdat na meer dan 20km vertrekkend vertrekkend van 6° het vanachter nog altijd gfeen 15 a 16° is ( heb eens een verloop gemaakt van de temp ) let wel veel snelweg , maar dit zou niets mogen geven ) die wagen zou gemakkelijk na een km of 2 tot 3 op temp moeten zijn ( mijn eerste oude fiat met de eerste direct ingespoten diesel motor deed dit al) , vooral als je quickheat hebt en je na zoals ik je motor na een km al op 70° hebt , heb eens voorgehad dat de quickheat nog actief stond na 10km , wist het eerst niet hoor maar vond dat de motor nogal hoog in toern bleef hangen vanalles geprobeerd en na uitschakeling van de verwarming schoon 800rpm .
het straffe is dat in de zomer dit alles wel goed werkt met airco , dan blaast er overal bijna evenveel koude lucht eruit , als het warm moet blazen loopt het verkeerd , zeer vreemd
groetjes
Erwin
ps: ik denk dat na 15 km die ingestelde temp zeker mag gehaald worden he , laat ons zeggen dat de ingestelde temp minstens na 2 tot 5 km gehaald mag zijn , met qh minstesn nog sneller .
heb een zafira gehad op 21° gezet toen ik kocht , voor de rest nooit meer aangekomen en dit 7jaar lang , noit moeten bijregelen , altijd mooi op temp.
Comment