Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
    Hey Erwin

Ik heb het eens getest met de thermometer zoals je gevraagd hebt.
    Hij lag ter hoogte van de armsteun. Bij vertrek was het 6°. Verwarming ingesteld op 23° en na 15 km gaf de thermometer 19,9° aan. Ikzelf had het ondertussen warm genoeg.
    Wat de blazer achteraan de armsteun betreft, daar heb je inderdaad maar weinig flow maar wat mij verraste is dat er geen zuchtje warme lucht uitkomt. Enkel koude lucht, zelfs wanneer hij voorraan op zijn maximum staat te blazen en de temperatuur op high staat. Heb dit deze week gemeld en ze gingen er eens voor luisteren.

Grtz
    oi,

idd , had dit idee ook al na een tijd dat de wagen koud blaast ipv warm , blijkbaar een fout in de berekening van de temp ( omzetting analoog naar digitaal signaal waarmee software matig mee kan gewerkt worden ) vooral de voorste middelste (harder dan)en voorste zijkanten van het dashbord hebben er bij mij last van de achterste is de tunnelconsole geeft bij mij een zuchtje warm maar denk dat hij dit doet omdat na meer dan 20km vertrekkend vertrekkend van 6° het vanachter nog altijd gfeen 15 a 16° is ( heb eens een verloop gemaakt van de temp ) let wel veel snelweg , maar dit zou niets mogen geven ) die wagen zou gemakkelijk na een km of 2 tot 3 op temp moeten zijn ( mijn eerste oude fiat met de eerste direct ingespoten diesel motor deed dit al) , vooral als je quickheat hebt en je na zoals ik je motor na een km al op 70° hebt , heb eens voorgehad dat de quickheat nog actief stond na 10km , wist het eerst niet hoor maar vond dat de motor nogal hoog in toern bleef hangen vanalles geprobeerd en na uitschakeling van de verwarming schoon 800rpm .
    het straffe is dat in de zomer dit alles wel goed werkt met airco , dan blaast er overal bijna evenveel koude lucht eruit , als het warm moet blazen loopt het verkeerd , zeer vreemd

groetjes
    Erwin

ps: ik denk dat na 15 km die ingestelde temp zeker mag gehaald worden he , laat ons zeggen dat de ingestelde temp minstens na 2 tot 5 km gehaald mag zijn , met qh minstesn nog sneller .
    heb een zafira gehad op 21° gezet toen ik kocht , voor de rest nooit meer aangekomen en dit 7jaar lang , noit moeten bijregelen , altijd mooi op temp.
    Last edited by ; 25/11/2010, 14:19.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
      Geen zuchtje vanachter....dit komt omdat hij op de auto-stand enkel een beetje blaast langs de ontwasemingsopeningen.
      Duw even op het knopje om naar voor te blazen (ventje met pijl naar romp) en zet de ventilator een standje hoger (knopje met grote fan) en het begint vanachter en voorraan door de grote roosters wel te blazen
      Je auto haalt ineens de gewenste temperatuur na nog geen twee kilometer (met quickheat)
      (het is gewoon een softwarefout op de stand "auto".
      knopje naar voor en onder standje zes en vanachter kunt ge het vlammeke van den alumeur nog nie laten bewegen , denk dat dit iets meer dan soft fout is ( verdenk ze er nog altijd ervan iets met die fan gedaan te hebben , heb indertijd eens verteld dat die bromde he tegen hoge snelheid , draadje los , weerstandje losgemaakt of eentje erover (shunt) wie weet , twas opgelost toen.
      oto staat nog in de garage , firma die dvd moet plaatsen hadden problemen om het geplaatst te krijgen ( hmmm , op hun site staat gemiddelde installatie tijd 3 uur en die mannen doen porche mercedes ect. , denk dat die mannen hun vak toch wel kennen he .) disndag aan begonnen gisteren tel dat ze er nog aan bezig waren en dat de wagen nog naar de carrosserie moest ......... maak zelf ff te optelling he , dvd die normaal op 3 uur kan geplaatst worden en verwarming die maar niet wil werken .....aan wat zouden ze nu echt bezig zijn

groetjes
      Erwin

ps : voor mijn part mogen ze er nog een week meer aan bezig zijn hoor , zolang het in orde is , prima

Comment

• 20 inch velgen

Hallo allemaal

Wij zijn hier thuis van plan om een nieuwe Insignia 5-deurs te kopen met 130pk.
        Nu heb ik op de Opel website al eens zitten rondneuzen en heb ik bij de configuratie opgemerkt dat het niet mogelijk is om 20inch of 19inch velgen te nemen samen met een volwaardig reservewiel.
        Kan iemand mij hier antwoordt op geven hoe dit komt? Of zou dit te maken hebben met het feit dat het reservewiel niet past bij de overige 20inch banden? (stabiliteit etc)

Ik weet niet of deze vraag al eerder gepost is, maar aangezien dit topic al aan deel 3 zit, is het wel vrij veel werk om tussen al die post te gaan zoeken

Alvast bedankt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dieter2301 Bekijk Berichten
          Hallo allemaal

Wij zijn hier thuis van plan om een nieuwe Insignia 5-deurs te kopen met 130pk.
          Nu heb ik op de Opel website al eens zitten rondneuzen en heb ik bij de configuratie opgemerkt dat het niet mogelijk is om 20inch of 19inch velgen te nemen samen met een volwaardig reservewiel.
          Kan iemand mij hier antwoordt op geven hoe dit komt? Of zou dit te maken hebben met het feit dat het reservewiel niet past bij de overige 20inch banden? (stabiliteit etc)

Ik weet niet of deze vraag al eerder gepost is, maar aangezien dit topic al aan deel 3 zit, is het wel vrij veel werk om tussen al die post te gaan zoeken

Alvast bedankt!
          oi,

heb ook nog eens gekeken en idd gen volwaardig reservewiel voor 19 of 20 " , heeft blijkbaar niets te maken met de plaats benodigd waar je reserve wiel zit want een 18" is in dia en breedte even groot , denk dat er gewoon geen 19 of 20" stalen velgen gemaakt worden ( heb hier toch nog niet van gehoord ,seffens es ff googlen maakt me benieuwd ) .
          je hebt wel de keuze om een 16 of 17" meelopertje te nemen , ik zou dan eventueel opteren voor een 17" meelopertje het heeft een iets beter zicht , en het blijft der dan toch maar opstaan tot de andere gemaakt is he.
          denk dat de kunst erin bestaat een reservewiel niet te duur te maken , het is nu enmaal een item dat je ver weg wil laten steken he , waarom daar dan veel geld aan uitgeven.

in ieder geval goede keuze , post eventueel nog eens je configuratie op het forum als je er volledig uit bent.

groetjes
          Erwin

edit : ff gaan spieken op ander forum hier komt ie ----

heeft er iemand een suggestie voor een reservewiel voor de 20" velg , zijn er misschien thuiskomertjes op de markt , of iemand anders een idee, een extra 20" wiel aanschaffen voor puur als reservewiel lijkt me een beetje overdreven , ik hoor het graag

Gewoon een 17" reservewiel.

@ ******: Ik denk dat je een 20 inch reservewiel geeneens kwijt wordt op de daarvoor bestemde plaats.

Ik zou ook gewoon een 17 Inch / 18 Inch nemen, dat kan best. Bij een wissel rij je er ook geen 1000km mee.

Ik ben inmiddels aan het vijfde jaar zonder reservewiel maar met bandenreparatieset. In al die jaren heb ik deze één keer moeten gebruiken omdat er een spijker in mijn band zat waardoor hij heel langzaam leeg liep. Ik heb de band toen opgepomp zonder vulmiddel en had ruim de tijd om naar de garage te rijden. Voor mij hoeft een reservewiel dus niet, maar ik kan goed begrijpen dat er mensen zijn die het een fijner idee vinden om een wiel in de kofferbak te hebben.

krijg je niet teveel verschil in hoogte met een 17 inch ???

Lijkt me niet aangezien de band van een 17" velg een stuk hoger kan zijn, als je dat in de gaten houdt moet het volgens mij niet uitmaken.

daar zit wat in

Veelal licht om 20 Inch dun rubber, de velgen met een kleinere maat hebben veelal dikker rubber. Dat zal mekaar wel enigzinds opheffen.
          Daarnaast zijn thuiskomertjes ook altijd hele kleine bandjes, en daar wil de auto ook wel mee rijden hoor!
          Last edited by ; 25/11/2010, 16:50. Reden: gespiekt ;-)

Comment

• Hey ,

zeer goede vriend van mij wil een nieuwe auto kopen en ik heb hem de Insignia voorgesteld .
            Naar ik hoor is dit een zeer betrouwbare auto ;
            Alle tips zijn welkom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
              oi,

heb ook nog eens gekeken en idd gen volwaardig reservewiel voor 19 of 20 " , heeft blijkbaar niets te maken met de plaats benodigd waar je reserve wiel zit want een 18" is in dia en breedte even groot , denk dat er gewoon geen 19 of 20" stalen velgen gemaakt worden ( heb hier toch nog niet van gehoord ,seffens es ff googlen maakt me benieuwd ) .
              je hebt wel de keuze om een 16 of 17" meelopertje te nemen , ik zou dan eventueel opteren voor een 17" meelopertje het heeft een iets beter zicht , en het blijft der dan toch maar opstaan tot de andere gemaakt is he.
              denk dat de kunst erin bestaat een reservewiel niet te duur te maken , het is nu enmaal een item dat je ver weg wil laten steken he , waarom daar dan veel geld aan uitgeven.

in ieder geval goede keuze , post eventueel nog eens je configuratie op het forum als je er volledig uit bent.

groetjes
              Erwin

edit : ff gaan spieken op ander forum hier komt ie ----

heeft er iemand een suggestie voor een reservewiel voor de 20" velg , zijn er misschien thuiskomertjes op de markt , of iemand anders een idee, een extra 20" wiel aanschaffen voor puur als reservewiel lijkt me een beetje overdreven , ik hoor het graag

Gewoon een 17" reservewiel.

@ ******: Ik denk dat je een 20 inch reservewiel geeneens kwijt wordt op de daarvoor bestemde plaats.

Ik zou ook gewoon een 17 Inch / 18 Inch nemen, dat kan best. Bij een wissel rij je er ook geen 1000km mee.

Ik ben inmiddels aan het vijfde jaar zonder reservewiel maar met bandenreparatieset. In al die jaren heb ik deze één keer moeten gebruiken omdat er een spijker in mijn band zat waardoor hij heel langzaam leeg liep. Ik heb de band toen opgepomp zonder vulmiddel en had ruim de tijd om naar de garage te rijden. Voor mij hoeft een reservewiel dus niet, maar ik kan goed begrijpen dat er mensen zijn die het een fijner idee vinden om een wiel in de kofferbak te hebben.

krijg je niet teveel verschil in hoogte met een 17 inch ???

Lijkt me niet aangezien de band van een 17" velg een stuk hoger kan zijn, als je dat in de gaten houdt moet het volgens mij niet uitmaken.

daar zit wat in

Veelal licht om 20 Inch dun rubber, de velgen met een kleinere maat hebben veelal dikker rubber. Dat zal mekaar wel enigzinds opheffen.
              Daarnaast zijn thuiskomertjes ook altijd hele kleine bandjes, en daar wil de auto ook wel mee rijden hoor!
              20 inch past zeker niet in de koffer.
              Volgens mij de 18 inch ook niet.
              Een volwaardig reservewiel in lichtmetaal is volgens mij niet in de daarvoor bestemde plaats te krijgen. Daarom dat je enkel thuiskomertjes kan bestellen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                Hey ,

zeer goede vriend van mij wil een nieuwe auto kopen en ik heb hem de Insignia voorgesteld .
                Naar ik hoor is dit een zeer betrouwbare auto ;
                Alle tips zijn welkom
                , toere, gij hebt dat hier nog niet gelezen zeker? Het forum zou een pak vlotter draaien moesten die Insignia bezitters hier enkel posten wat er wel werkt op hun kar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                  , toere, gij hebt dat hier nog niet gelezen zeker? Het forum zou een pak vlotter draaien moesten die Insignia bezitters hier enkel posten wat er wel werkt op hun kar.
                  Dan was men al aan Opel insignia part VIII denk.

Comment

.......
                    2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
                    2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
                    2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
                    2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

http://www.fabrieksbanden.nl
                    http://www.originelevelgen.be

Comment

Kom kom dat geloof ik niet hoor , zo een prachtige moderne auto ..
                      ik sta er zelf redelijk zot van

Comment

• alez nog maar eens , en dat van ene die dikke ( en nie een kleine dikke maar grote dikke ) problemen heeft met zijn insi.
                        99% heeft GEEN of eens een klein probleempje gehad met zijn insi , 1% ( zoals ik ondergetende ) heeft nie anders dan problemen met de insi .Het is niet meer dan normaal dat die 1 % zijn problemen op het forum gooit waardoor men soms wel eens te weten komt wat de oplossing kan zijn . da andere 99 % heeft GEEN of prachtisch geen nood om hier te schrijven of het zijn de x aantal %ten die deze 1% een hart onder de riem willen steken. zoals met alle techniek is het hoe complexer hoe fragieler en hoe sneller het kan kapot gaan. den tijd dat we met ne slinger rondliepen om de wagen te starten ligt al ver achter onze rug dus de tijd dat we onze wagen konden starten met een hamer ook..... ik zou zeggen koop gerust een insi en hoop dat je niet bij die 1% zit . het is en blijft een bloedmooie wagen

veel succes
                        vanwegen een minder succes hebbende insi bezitter.
                        Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                          20 inch past zeker niet in de koffer.
                          Volgens mij de 18 inch ook niet.
                          Een volwaardig reservewiel in lichtmetaal is volgens mij niet in de daarvoor bestemde plaats te krijgen. Daarom dat je enkel thuiskomertjes kan bestellen.
                          heb juist nog eens op mijn factuur aka bestelbon gezien , ik heb 18"lm onder de wagen en een17" ruimtebeparend thuiskomertje , welke je ook icm een 19 of 20" kan krijgen.

nu denk ik wel dat omdat je als je 17 of 18 inch velgen besteld de optie hebt om een volwaardig reservewiel te kunnen bestellen dus dit moet dan normaal gezien wel passen in de koffer, of nu een mix van 3*20 of 3*19 inch + eentje van 17 inch als reserve terwijl men rjjd mag weet ik zomaar niet

groetjes
                          Erwin
                          Last edited by ; 25/11/2010, 19:55.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
                            .......
                            Dacht ik ook!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
                              .......
                              Sloop(w)el inderdaad.

Comment

alez nog maar eens , en dat van ene die dikke ( en nie een kleine dikke maar grote dikke ) problemen heeft met zijn insi.
                                99% heeft GEEN of eens een klein probleempje gehad met zijn insi , 1% ( zoals ik ondergetende ) heeft nie anders dan problemen met de insi .Het is niet meer dan normaal dat die 1 % zijn problemen op het forum gooit waardoor men soms wel eens te weten komt wat de oplossing kan zijn . da andere 99 % heeft GEEN of prachtisch geen nood om hier te schrijven of het zijn de x aantal %ten die deze 1% een hart onder de riem willen steken. zoals met alle techniek is het hoe complexer hoe fragieler en hoe sneller het kan kapot gaan. den tijd dat we met ne slinger rondliepen om de wagen te starten ligt al ver achter onze rug dus de tijd dat we onze wagen konden starten met een hamer ook..... ik zou zeggen koop gerust een insi en hoop dat je niet bij die 1% zit . het is en blijft een bloedmooie wagen

veel succes
                                Erwin
                                Niet op reageren...heeft waarschijnlijk weer niks te doen vanavond

Comment

heb juist nog eens op mijn factuur aka bestelbon gezien , ik heb 18"lm onder de wagen en een17" ruimtebeparend thuiskomertje , welke je ook icm een 19 of 20" kan krijgen.

nu denk ik wel dat omdat je als je 17 of 18 inch velgen besteld de optie hebt om een volwaardig reservewiel te kunnen bestellen dus dit moet dan normaal gezien wel passen in de koffer, of nu een mix van 3*20 of 3*19 inch + eentje van 17 inch als reserve terwijl men rjjd mag weet ik zomaar niet

groetjes
                                  Erwin
                                  Mijn 18 inch wintervelg met 235 bandje past in ieder geval niet.
                                  Heb die als reservewiel willen gebruiken.

Comment

Sloop(w)el inderdaad.
                                    Uwe saab 93 is ook niet vrij van de nodige mankementjes hoor...
                                    Spijtig genoeg zijn die na bijna 10 jaar nog niet opgelost,alhoewel bestaat dat eigenlijk nog saab ? Of heeft dien Hollander er zich op verkeken ? Ik zou zeggen : blijven sparen en dan kan je misschien net zo'n mooie,comfortabele en bedrijfszekere Insignia kopen,want dat je er een boontje voor hebt is wel zeker !

Comment

alez nog maar eens , en dat van ene die dikke ( en nie een kleine dikke maar grote dikke ) problemen heeft met zijn insi.

veel succes
                                      Erwin
                                      Een knappe wagen inderdaad! Maar ik geloof niet dat ge uw Insignia gaat blijven verdedigen als uw problemen aanhouden. Blijkbaar rijden er een aantal probleemgevallen rond.
                                      Wel, heb net hetzelfde meegemaakt met mijn Renault Mégane II, daar waren vanaf het begin problemen mee. Ik dacht toen ook van, ach, enkele kinderziektes, dat komt wel goed. Maar helaas, problemen bleven aanhouden. Er was zelfs iemand uit de garage die zelf zei dat ik die auto beter zou verkopen. Heel leuk om te horen is dat niet, uw gloednieuwe auto, gekocht met het geld van je eerste job. Renault deed wel hun best om zo vaak mogelijk tussen te komen met garantie en gedeelde garantie toen die verstreken was. Renault (en andere merken ook) trekken er zich niets tot weinig van aan dat x % van hun klanten met een probleem wagen zit. Zo lang ze maar nieuwe modellen aan de man kunnen brengen maken ze zich geen zorgen. Ik heb genoeg mensen aangesproken op een parking die ook een Mégane hadden, de meesten helemaal geen problemen en bij enkelingen inderdaad ook het ene na het andere.
                                      Enfin, geen haat tegenover Opel, Insignia (wel een lichte tegenover GM na het Saab debacle), ik hoop dat de problemen met jullie auto's snel opgelost raken. Maar ik vrees er toch een beetje voor!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                        Uwe saab 93 is ook niet vrij van de nodige mankementjes hoor...
                                        Spijtig genoeg zijn die na bijna 10 jaar nog niet opgelost,alhoewel bestaat dat eigenlijk nog saab ? Of heeft dien Hollander er zich op verkeken ? Ik zou zeggen : blijven sparen en dan kan je misschien net zo'n mooie,comfortabele en bedrijfszekere Insignia kopen,want dat je er een boontje voor hebt is wel zeker !
                                        Mijn Saab is inderdaad niet vrij van mankementjes.

Comment

• Mijn vriend twijfelt tussen de berline en de Touring : welke rijdt het leukst?
                                          En houdt dat goe zijn baan in deze winterse omstandigheden?

Comment

Working...
                                          X