Oorspronkelijk geplaatst door toere
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia (Part III)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenMijn vriend twijfelt tussen de berline en de Touring : welke rijdt het leukst?
En houdt dat goe zijn baan in deze winterse omstandigheden?
Met 235 brede winterbanden op een droog maar koud wegdek geeft mijn Tourer geen krimp.
Met z'n 245 brede zomersloffen en Flexride op Sportstand "plakt" ie aan de weg.
Enigste beperking is uw stuurmanskunst en lef om het gaspedaal in te trappen.
Maar 160 km/u in de bocht naar de A12 havenweg is redelijk "vlotjes"...
Comment
-
ivm met velgen
ik vroeg me daarstraks af of je mocht rijden met bv 3 * 19 inchers en 1 * 17 inch velg. nu tijdens mijn zoektocht kom ik een serieus horror verhaal tegen ivm met velgen , dus zet zomaar geen andere velg onder de wagen , hier komt is , let wel het gaat hier niet om een opel insignia maar vind het wel de moeite om te lezen .
Beste,
Ik wil graag reageren op wat hierboven geschreven wordt.
Een half jaar geleden kocht ik een Ford Fiesta Econetic voor mijn studerende zoon.
Zonder ik daar graten in zag heeft hij deze verfraaid met aluminium velgen.
Deze velgen zijn origineel van Ford en aangekocht bij de dealer, en dat in 16 inch.
Jammerlijk is mijn zoon enkele weken later betrokken bij een ongeval.
Om beknopt te blijven: mijn zoon rijdt in een lange blinde bocht, op een voorrangsweg.
Een wagen rijdt voor hem de weg op en mijn zoon kan een aanrijding niet vermijden.
Omdat mijn zoon het andere voertuig achteraan aanrijdt is de andere chauffeur in overtuiging dat mijn zoon in fout is, met een rechtszaak tot gevolg.
De tegenpartij voert in haar verdediging ook de ‘tuning’ van het econetic voertuig om mijn zoons zogezegde overdreven snelheid te staven.
Uiteindelijk ben ik, als eigenaar van het voertuig, door de rechter vermaand me niet als goed huisvader gedragen te hebben door het aanpassen van het voertuig na eerder verworven premies, doch bleef dit bij een vermaning omdat deze geen aanleiding noch bijdrage tot het ongeval zou geweest zijn. Maar wel degelijk een “MAG NIET!”
Wegens indirecte omstandigheden volgde een 50/50 uitspraak waarbij beide partijen eigen schade moeten betalen (waartegen wij in beroep zullen gaan).
De schade aan de wagen zou normaliter , behalve een franchise, gedekt zijn door een omnium.
Welnu, heeft onze verzekeringsmaatschappij ons per aangetekend schrijven laten weten dat de polis ba, rechtsbijstand en omnium nietig verklaard werden wegens het aanbrengen van onrechtmatige wijzigingen aan het voertuig.
Jawel hoor, de velgen!
Ik zou graag weten waarop u uw uitspraken baseert en of deze ergens gerechtelijke slag kunnen halen?
Alle raad is welkom!
Groetend, Jonathan.
als je hier de kriebels niet van krijgt , dan van iets meer
Erwin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk BerichtenWaarom geen Saab 9-5, dat is gedeelde technologie?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenMaakt Saab nog auto's?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenWelke zie je het liefst en wat heb je nodig ?
Met 235 brede winterbanden op een droog maar koud wegdek geeft mijn Tourer geen krimp.
Met z'n 245 brede zomersloffen en Flexride op Sportstand "plakt" ie aan de weg.
Enigste beperking is uw stuurmanskunst en lef om het gaspedaal in te trappen.
Maar 160 km/u in de bocht naar de A12 havenweg is redelijk "vlotjes"...
160km/uur dat mag toch niet ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenZo een brede banden moet ik niet hoor , de standaard bandjes gaan meer dan voldoen;
160km/uur dat mag toch niet ?
En op straat pissen mag ook nie...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk BerichtenEen knappe wagen inderdaad! Maar ik geloof niet dat ge uw Insignia gaat blijven verdedigen als uw problemen aanhouden. Blijkbaar rijden er een aantal probleemgevallen rond.
Enfin, geen haat tegenover Opel, Insignia (wel een lichte tegenover GM na het Saab debacle), ik hoop dat de problemen met jullie auto's snel opgelost raken. Maar ik vrees er toch een beetje voor!
en idd er rijden een deel probleem gevallen rond , en de meeste laten over zich lopen , mar das buiten den d-----------------schrap
had een hele litanie , maar laat me gewoon zeggen dat ik voorlopig hou op mijn wekelijkse bezoekjes en telefoontjes aan de dealer , ik geef ze nog tot eind jaar , anders schakel ik de fod en de dienst btw regeling invaliden en een paar ander organisaties in . ik blijf altijd redelijk vriendelijk ....... tot de emmer overloopt .
( hebben ze al eens mogen merken toen ze een halve motor hebben mogen vervangen in kontich in m'n omega , was zogezegd ook normaal en op den duur mijn fout )
we zullen zien zei de blinde en hij liep tegen een boom , trouwens wordt die saab 9-3 of 9-5 ook niet russelheim gebouwd ( kan verkeerd zij he , had zo ergens een belleke horen rinkelen )
Erwin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenAls je 19 of 20 inch neemt zullen het zulke brede banden zijn...
En op straat pissen mag ook nie...
Erwin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichtendacht zelfs dat dit ook al met de 18" was , alleen de eco's hebben 225 origineel
Erwin
Ik vermeldde het maar even omdat de "vrager" sprak over 19 of 20 inch velgen.
Dus dan gaan die zeker zo breed zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenAls je 19 of 20 inch neemt zullen het zulke brede banden zijn...
En op straat pissen mag ook nie...Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenMijn originele 18 inch 13-spakers hebben 235 banden.
Waar heb ik gesproken over 19 of 20 inch velgen jongeman???
En ik pis niet op straat
Comment
-
winterbanden
Ik heb sinds kort m'n winterset erop gelegd. Dunlop 235/45 18" XL SP Winter Sport 3D MS 98H (tot 210km/u).
Je mag een lagere snelheidsindex monteren bij M+S banden, maar dan moet je een sticker kleven in het gezichtsveld van de bestuurder met de max. snelheid van de banden. Ik zou dit willen doen als ik naar de keuring ga. M'n eerste autokeuring (over 2 jaar) valt in de winter.
Weet er iemand of er zulke stickers bestaan of moet je die zelf schrijven?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenWaar heb ik gesproken over 19 of 20 inch velgen jongeman???
En ik pis niet op straat
Die van Dieter2301 spookte nog door mijn hoofd.
Tweede was gewoon een statement dat er zo veel niet mag maar toch wordt gedaan.
Indien je bijdehand komt doen ga je beter een ander forum opzoeken.
Wij zijn hier eerder luchtig van antwoord en aan de grappige kant.
Zouden we graag zo houden hier...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geff Bekijk BerichtenIk heb sinds kort m'n winterset erop gelegd. Dunlop 235/45 18" XL SP Winter Sport 3D MS 98H (tot 210km/u).
Je mag een lagere snelheidsindex monteren bij M+S banden, maar dan moet je een sticker kleven in het gezichtsveld van de bestuurder met de max. snelheid van de banden. Ik zou dit willen doen als ik naar de keuring ga. M'n eerste autokeuring (over 2 jaar) valt in de winter.
Weet er iemand of er zulke stickers bestaan of moet je die zelf schrijven?
Die is zelfs verplicht,indien hij zulke banden monteert,om deze sticker te voorzien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenSorry,slaag twee vragen door elkaar.
Die van Dieter2301 spookte nog door mijn hoofd.
Tweede was gewoon een statement dat er zo veel niet mag maar toch wordt gedaan.
Indien je bijdehand komt doen ga je beter een ander forum opzoeken.
Wij zijn hier eerder luchtig van antwoord en aan de grappige kant.
Zouden we graag zo houden hier...
Bedankt om te melden , ik dacht dat je het meende
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenKan je krijgen bij de bandenhandelaar.
Die is zelfs verplicht,indien hij zulke banden monteert,om deze sticker te voorzien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geff Bekijk BerichtenIk heb m'n setje gaan afhalen eind vorige winter en heb ze zelf gemonteerd. Die bandencentrale was een half uur rijden, ik ga nu niet speciaal een uur heen en weer rijden voor een stickertje. Weet je of die ergens te verkrijgen zijn via internet ofzo?
Hoef je normaal zelf niks voor te betalen.
Comment
-
, toere, gij hebt dat hier nog niet gelezen zeker? Het forum zou een pak vlotter draaien moesten die Insignia bezitters hier enkel posten wat er wel werkt op hun kar.[/quote]
Ik denk eerder dat het forum een pak vlotter zou draaien mocht uw pc zijn werk doen.
Ben sinds gisteren in het bezit van mijn Insignia Sports tourer, Ecoflex 136pk. Wilt u mijn eerste indrukken ?? Ik weet het, het s vroeg dag, hij heeft sinds gisteren nog maar 600 kilometer gebold, maar toch : op ons Belgisch wegennet zijn dat al ettelijke uurtjes "auto zitten".
Alles werkt, en wel perfect. Noem het, en het marcheert feilloos. Waar in de vorige wagen (een Zafira) mijn gsm nog altijd bevestiging vroeg of hij wel mocht connecteren van mij, vinden auto en gsm elkaar nu blindelings.
Zetelverwarming : niet te lang of mijn ...verbrandt. GPS helder, overzichtelijk, duidelijk,...
Airco : uit alle roosters spuit warme lucht, en het wordt snel genoeg warm.
Lawaai, trillingen,...niks van dat alles. mijn insignia doet geruisloos (op rolgeluiden van de banden na) datgene wat ik ervan verwacht : mij probleemloos, comfortabel naar al mijn afspraken brengen. Gemiddeld verbruik tot nu toe : 6,1 liter.
Minpunten ? Natuurlijk, al liggen die niet aan de wagen zelf. De insignia was vermoedelijk gewassen, maar volgens mij ook niet meer dan dat.. De ruiten zijn zeker niet behandeld met een waterafstotend product. Binnenin zeker niet gekuist, en zelfs wat zwarte smeer vingers achtergelaten. Dat betekent dat ik in't weekend aan het werk mag, zeker ook dankzij het mooie weer van vandaag en gisteren.
Puntjes van kritiek op de auto zelf : beter een gescheiden regeling voor de verlichting van dashboard en navi scherm (zijn nu gekoppeld, het een donker, dan het ander ook), elektrisch inklapbare spiegels (niet met afstandsbediening)
Is iedereen tevreden ? Neen, een lang opgeschoten puber vindt de ruimte achterin te weinig, en zelf sukkel ik nog wat met de juiste afstelling van mijn zetel (had beter sportzetels besteld-eigen schuld).
Voor de rest : een absolute aanrader. Rijdt zeer comfortabel, laat zich vlot sturen en zelfs het parkeren in de stad viel mee, ondanks de zeer respectabele lengte.
Wat ik iedereen ten zeerste aanraad : bestel hem mét panoramisch dak. Ik heb het ontdekt bij Peugeot (407sw) en kan sindsdien niet meer zonder. in plaats van in een donkere kist, zit je steeds in een heldere ruimte, wat autorijden een pak aangenamer maakt.
Zelfs de joekel van een Europese plaat misstaat niet.
Conclusie : ik had beter sportzetels en xenonlampen bij opgenomen in de bestelling (maar was niet zeker dat ze nog in het budget konden). Maar zelfs zonder xenonlampen een meer dan geslaagde auto, De combinatie van Carbon flash en siena beige leer is een streling voor het oog. En in die klasse heeft de insignia -qua uitstraling en design- geen concurrenten(vind ik).
En neen, geen foto's. Hij ziet momenteel eerder bruin/grijs dan dat mooie zwart met metaalspikkels
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenMijn originele 18 inch 13-spakers hebben 235 banden.
wat ik wel vreemd vind , heb toevallig juist het boekje ( reklame ) vast gehad om te checken hoe het zat met de 17 inch die hebben ook 225
ik heb set Q02 in het boekje aangegeven als 245/45 R 18 volgens het boekje is de set met 13 spaken set Q56 welke volgens het boekje ook dezelfde maat heeft , nu jij had my2009 he ... zou dit jaar verschil zo een verschil kunnen geven in bandenmaat?
het is zoals je zegt in die maten zijn het allemaal 245'ers dit volgens boekje my2010 vanaf maat 18". als hij echt smallere wilt moet hij ofwel een eco nemen ofwel bij een 17" velg blijven.
groetjes
Erwin.
ps : juist nog even de originele uitdraai van de configurator nagezien die ik indertijd had gemaakt voor mij wagen , heb design 3/F 245/45 R18 96W HW4
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenAaaa dus het was luchtig bedoeld van dat pissen op straat ?
Bedankt om te melden , ik dacht dat je het meende
zelfs al kloppen we mekaar dekop in , der moet toch af en toe eens een smileyke af he , we proberen het idd zo luchtig mogelijk te houden ,af en toe een ons hart te luchten en vooral proberen we indien we kunnen andere raad te geven , daar zij fora's toch voor he .
groetjes en vooral succes met de zoektocht naar een insi , ivm de bandenmaat blijkbaar hebben alleen de 17" smalle banden 255 , persoonlijk ( mijn smaak dus ) een beetje te smal voor deze bolide.maar zoals gezegd iedereen heeft zijn eigen smaak en keuze
Erwin
Comment
Comment