Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
    als je s'avonds en s'nachts rijd vooral AFL BI-XENON nemen , onontbeerlijk. rijd je veel rond opteer dan voor de geperforeerde zetels , het verschil tussen elke dag met een uitgeruste rug thuiskomen of niet.
    alle andere is eigenlijk persoonlijk vind ik , juist die 2 zeker nemen.

groetjes
    Erwin
    Had ik zeker al aangevinkt.
    Ook de Flexride, OPC interior Line, Quickheat, Panoramadak, trekhaak, Sport line pack2 en het Platinum pakket met DVD800 - USB - Bluetooth - Parkpilot - Xenon

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door m4TTi Bekijk Berichten
      Ook de Flexride, OPC interior Line, Quickheat, Panoramadak, trekhaak, Sport line pack2 en het Platinum pakket met DVD800 - USB - Bluetooth - Parkpilot - Xenon

Das al redelijk full option dan hé .....

Groot budget zeker

Comment

AFL werkt prima.
        Flexride is een leuke optie. Al rij ik meestal op z'n gewone stand...want hij is gewoon lekker afgeveerd.
        Panoramadak is gewoon fijn om te hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
          Specifiek voor je kar kan ik niet antwoorden.

Ik zie wel niet in waarom je de A/C zou uitzetten (zelfs in de winter). Die verzorgt ook de luchtvochtigheid. Dus tenzij je graag door aangedampte ruiten kijkt...
          Je A/C compressor gaat bij lage temperatuur (onder de pakweg 5°c) automatisch sowieso in rust (vorstbeveiliging), anders bevriest de boel. Hij gaat zichzelf dus uischakelen .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door V-zesserke Bekijk Berichten
            Je A/C compressor gaat bij lage temperatuur (onder de pakweg 5°c) automatisch sowieso in rust (vorstbeveiliging), anders bevriest de boel. Hij gaat zichzelf dus uischakelen .
            Ja, dat had ik al eens ergens gelezen, maar ik denk dat ik sowieso iets te voorbarig ben geweest

Gisteren nogmaals getest en goed gekeken op het (grote) display.

Als je op 'Auto' drukt, gaat de airco automatisch mee aan.

Als je vervolgens enkel de airco afzet blijven de instellingen wel degelijk als 'automatisch' weergegeven op het display, maar gaat het lichtje op de 'Auto' knop wel uit, wat bij mij in eerste instantie voor verwarring heeft gezorgd.

Heeft het te maken met het koude weer ? Geen idee, maar ik vermoed van niet.

Comment

Dat is sterk, had ik nog nooit van gehoord. De mijne ontvochtigt alleszins ook bij vriesweer.

Comment

• miljaar gisteren in zo een OPC gezeten in Essen

met als optie serieus grote donkere wielen eronder !! daar zou ik ook nog wel willen mee rondvlammen

Comment

• Ontbrekende AFL

Hey allemaal,

Tijdje weggeweest, dus nu even update over mijn ontbrekende AFL optie. Ondertussen ben ik met een aantal verantwoordelijken gaan spreken en we hebben voor beiden een bevredigend voorstel uitgewerkt. Omdat ik toch met die AFL in mijn hoofd blijf zitten, zal ik mijn wagen waarschijnlijk binnen een 8 tal maanden terug verkopen aan particuliere voorwaarden. Prachtige wagen overigens en alles werkt perfect. Maar diegenen die niet zoveel belang hechten aan die AFL optie kunnen dan toch een goede zaak doen. Voor de reeds geïnteresseerden hier even de config.
                  Insignia Cosmo 5 drs. /CDTI 130/ Automaat
                  Kleur: Metro
                  Advantage pack DVD navi800 met telefoonvoorbereiding
                  Leder Sienna zwart
                  Elektrisch schuif/kanteldak
                  18 duim lichtmetalen velgen
                  Opel eye
                  Park expert
                  regensensor
                  Automatische lichten
                  Zetelverwarming
                  Elektronische handrem
                  Cruise control
                  Nieuw catalogusprijs 36469 euro
                  Zal dan binnen 8 maand verkocht worden rond 28700 euro
                  De wagen zal dan 9 maand jong zijn met ongeveer 20000 km op de teller.
                  Grtjs Arnold

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                    Dat is sterk, had ik nog nooit van gehoord. De mijne ontvochtigt alleszins ook bij vriesweer.
                    Zo een vorstbeveiliging zit op alle luchtkoelingen hoor, ook de industrieële. Stel dat je lucht van pakweg 5°C nog eens door een verdamper (dit is je koelradiator) zou gaan jagen en je er nog enkele graden gaat afdoen wat zou er dan gebeuren met het vocht in de lucht op die verdamper. Juist bij 0°C gaat dat ijs worden en vriest de boel dus dicht.
                    Je airco zal bij vriestemperatuur heus niet ontvochtigen of je zou de lucht eerst moeten gaan verwarmen en dan terug gaan koelen. Wat voor zover ik weet niet in auto's gebruikelijk is .
                    Meestal blijft het lampje van de A/C wel branden maar de magneetkoppeling op de compressor sluit niet en de poelie loopt dus vrij.
                    Wel gaat koude buitenlucht veel minder vocht kunnen bezitten als warmere lucht en dus ga je minder aandampen krijgen als b.v. bij 10°C en geen airco.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geff Bekijk Berichten
                      Ik heb sinds kort m'n winterset erop gelegd. Dunlop 235/45 18" XL SP Winter Sport 3D MS 98H (tot 210km/u).
                      Je mag een lagere snelheidsindex monteren bij M+S banden, maar dan moet je een sticker kleven in het gezichtsveld van de bestuurder met de max. snelheid van de banden. Ik zou dit willen doen als ik naar de keuring ga. M'n eerste autokeuring (over 2 jaar) valt in de winter.
                      Weet er iemand of er zulke stickers bestaan of moet je die zelf schrijven?
                      Kan er mij iemand wat meer uitleg geven over de maten voor winterbanden. Ik rij al meer dan 25 jaar met de wagen maar heb nog nooit winterbanden gehad. Ik zou nu echter wel overwegen om dit jaar winterbanden aan te schaffen. Heb een insignia 5D 130pk en er liggen 17" zomerbanden op. Welke maten van winterbanden kunnen er allemaal op liggen. Heb vandaag naar de bandencentrale gebeld maar de 17" hadden ze niet meer. Maar welke andere maten kan ik dan gebruiken?

Comment

Vinkt dan da OPC interior pack maar al uit!

Sportline pack 2 is met OPC interior pack incl.

Als je panorama dak neemt vervalt wel de donkere dakhemel!!!
                        Daarom heb ik het open dak toch maar niet genomen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stephanvda Bekijk Berichten
                          Kan er mij iemand wat meer uitleg geven over de maten voor winterbanden. Ik rij al meer dan 25 jaar met de wagen maar heb nog nooit winterbanden gehad. Ik zou nu echter wel overwegen om dit jaar winterbanden aan te schaffen. Heb een insignia 5D 130pk en er liggen 17" zomerbanden op. Welke maten van winterbanden kunnen er allemaal op liggen. Heb vandaag naar de bandencentrale gebeld maar de 17" hadden ze niet meer. Maar welke andere maten kan ik dan gebruiken?
                          . Volgende link geeft je alle toegestane velgen en banden maat voor zowel zomer- als winterband. In de linkse kolom u model aanklikken en vervolgens rechts verder scrollen naar de juiste motor. http://www.opel.de/content/dam/Opel/...en-Katalog.pdf.

De maten staan ook vermeld in het instructieboekje
                          Last edited by Geff; 30/11/2010, 21:07.
                          Opel Insignia Sport 2.0 cdti 118kw

Opel Vectra GTS 1.9 cdti 88kw
                          Opel Astra Coupé 1.8 92kw
                          Opel Zafira 1.8 85kw
                          VW Golf III GTI 16v 2.0 110kw
                          Mazda 323F 1.6 66kw
                          Mazda 323 1.7 diesel 42kw
                          Opel Manta B 1.6 55kw

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door suby555 Bekijk Berichten
                            Vinkt dan da OPC interior pack maar al uit!

Sportline pack 2 is met OPC interior pack incl.

Als je panorama dak neemt vervalt wel de donkere dakhemel!!!
                            Daarom heb ik het open dak toch maar niet genomen.
                            heb idd het sportline pack 2

mis een panoramadak momenteel dus ga het wel laten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stephanvda Bekijk Berichten

Als je niet wil veranderen van velg , enkel 17" banden.
                              Als je wil veranderen met " complete" wielen mogen er ook 18en op .

Maar veel geluk met zoeken ,zoals zovelen ben je ruim te laat .

Alle stock is zo goed als op .
                              Tenzij je 1900 euro over hebt voor een set natuurlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JochenD Bekijk Berichten
                                Ja, dat had ik al eens ergens gelezen, maar ik denk dat ik sowieso iets te voorbarig ben geweest

Gisteren nogmaals getest en goed gekeken op het (grote) display.

Als je op 'Auto' drukt, gaat de airco automatisch mee aan.

Als je vervolgens enkel de airco afzet blijven de instellingen wel degelijk als 'automatisch' weergegeven op het display, maar gaat het lichtje op de 'Auto' knop wel uit, wat bij mij in eerste instantie voor verwarring heeft gezorgd.

Heeft het te maken met het koude weer ? Geen idee, maar ik vermoed van niet.
                                De aircocompressor werkt alleen als het nodig is (lampje brandt wek constant) dus ofwel om de gewenste temperatuur te halen ofwel om te ontvochtigen. Onder de 5 graden werkt de compressor inderdaad niet (maar lampje blijft wel branden).

Als je de airco volledig wil uitschakelen kan je dat doen via het configuratiescherm", comfortinstellingen, klimaatregeling. Daar kan je de airco uitzetten. In het display verschijnt dan "Eco" of zoiets (vanavond eens checken). Je zal wel merken dat als het weer net boven de 5° uitkomt de wagen sneller aandampt... Als je dan de klimaatregeling op "auto" zet zal het lampje bij het airco-knopje (sneeuwvlok) uitstaan.

Het blijven branden van het "airco"- lampje, zelfs als het onder de 5° is, duidt gewoon aan dat de compressor stand by staat, klaar voor actie als het nodig is. Mij stoort het lampje niet dus blijft alles gewoon op "on" en "auto" staan.

Comment

Zo een vorstbeveiliging zit op alle luchtkoelingen hoor, ook de industrieële. Stel dat je lucht van pakweg 5°C nog eens door een verdamper (dit is je koelradiator) zou gaan jagen en je er nog enkele graden gaat afdoen wat zou er dan gebeuren met het vocht in de lucht op die verdamper. Juist bij 0°C gaat dat ijs worden en vriest de boel dus dicht.
                                  Je airco zal bij vriestemperatuur heus niet ontvochtigen of je zou de lucht eerst moeten gaan verwarmen en dan terug gaan koelen. Wat voor zover ik weet niet in auto's gebruikelijk is .
                                  Meestal blijft het lampje van de A/C wel branden maar de magneetkoppeling op de compressor sluit niet en de poelie loopt dus vrij.
                                  Wel gaat koude buitenlucht veel minder vocht kunnen bezitten als warmere lucht en dus ga je minder aandampen krijgen als b.v. bij 10°C en geen airco.
                                  oi,

je mag het vergelijken met een condens droogkast , zelfde principe afkoeling element waarlangs de lucht wordt geleid en zodanig condens wordt gevormd.
                                  nu staat mijn kastje in de kelder en verleden jar wou deze niet meer drogen , en jawel hoor te lage temp om te werken ( was ongeveer -2.5° ) alles werkt nog maar het komt er nat uit

wat je zegt over een beveiliging klopt dus wel werkt ze niet door de koude alleen zal ze wel niet werken als de beveiliging opslaat , anders bevriest alles in je uitlaat darmpje

groetjes
                                  Erwin

Comment

oi,

je mag het vergelijken met een condens droogkast , zelfde principe afkoeling element waarlangs de lucht wordt geleid en zodanig condens wordt gevormd.
                                    nu staat mijn kastje in de kelder en verleden jar wou deze niet meer drogen , en jawel hoor te lage temp om te werken ( was ongeveer -2.5° ) alles werkt nog maar het komt er nat uit

wat je zegt over een beveiliging klopt dus wel werkt ze niet door de koude alleen zal ze wel niet werken als de beveiliging opslaat , anders bevriest alles in je uitlaat darmpje

groetjes
                                    Erwin
                                    Erwin,

Hoe zit het met je silverbox ?
                                    Zijn de problemen opgelost ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                      Erwin,

Hoe zit het met je silverbox ?
                                      Zijn de problemen opgelost ?
                                      haha, wel goede vraag ik had hen gezegd dat de bt-gsm module defect was , zei zegden toen van niet. toen ik hem ging halen bleek eerst en vooral mijn wagen een puinhoop (ander verhaal eurologics dvd systeem laten plaatsen , denk dat die kerel een knoeier was , had verschillende stukken bekrast en kapot gedaan, kabels en filters niet geplaatst , asbak heeft gman al vervangen de rest is besteld , niet de schuld van gman dus , dvd systeem bromt en fluit gman gaat contact met mij opnemen volgens eurologics ) dan bleek de silverbox toch niet defect maar de bt gsm module welke in bestelling is met een backorder van meer dan 800 , tja nooit luisteren naar de klant he .

de bumper en grill was dan weer uitstekend geplaatst , en ze hebben volgens hen eens goed van hun oren gemaakt voor de verschillende problemen waaronder de chauffage , in auto werkt ie inderdaad dus niet , ze krijgen het niet klaar.
                                      spijtig van het geval van eurologics , blijkbaar heeft gman zich save willen stellen en heeft het werk uitbesteed naar deze , denk dat ze het beter zelf hadden gedaan zou mss een pak beter zijn gedaan geweest ( denk dat die gast hamer en beitel heeft gebruikt ) , wie zei er dan weer dat alle ongeluk voor een paar mensen zijn weggelegd .

hadden me wel gezegd dat de silverbox wel degelijk vervangen is ( durf me hier dus wel degelijk niet over uitspreken , vond wel vreemd dat alle posten en instellingen nog in de wagen waren opgeslagen , volgens hen hebben ze daar een programma voor gebruikt ) ik moet wel eerlijk zijn dat nu de chauffage in manueel wel beter werkt , er komt nu warmte uit alle monden , nog niet volle kracht mijn idee maar kan verkeerd zijn maar de wagen wordt warm .

groetjes
                                      Erwin
                                      Last edited by ; 01/12/2010, 20:44.

Comment

hadden me wel gezegd dat de silverbox wel degelijk vervangen is ( durf me hier dus wel degelijk niet over uitspreken , vond wel vreemd dat alle posten en instellingen nog in de wagen waren opgeslagen , volgens hen hebben ze daar een programma voor gebruikt ) ik moet wel eerlijk zijn dat nu de chauffage in manueel wel beter werkt , er komt nu warmte uit alle monden , nog niet volle kracht mijn idee maar kan verkeerd zijn maar de wagen wordt warm .

groetjes
                                        Erwin
                                        Erwin,

De mijne moet volgende week ook binnen voor zijn verwarming... Ik krijg hem alleen warm als ik hem manueel bedien...

Ik moet nu wel stilaan toegeven dat dit mijn slechtste Opel is die ik heb gehad...ben al meer in de garage geweest met de Insi dan met al mijn andere Opel's samen.

PS: weet er iemand hoe je de nummerplaatverlichting openmaakt?
                                        Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                                        Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                                        Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                                        Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                                        Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
                                          De aircocompressor werkt alleen als het nodig is (lampje brandt wek constant) dus ofwel om de gewenste temperatuur te halen ofwel om te ontvochtigen. Onder de 5 graden werkt de compressor inderdaad niet (maar lampje blijft wel branden).

Als je de airco volledig wil uitschakelen kan je dat doen via het configuratiescherm", comfortinstellingen, klimaatregeling. Daar kan je de airco uitzetten. In het display verschijnt dan "Eco" of zoiets (vanavond eens checken). Je zal wel merken dat als het weer net boven de 5° uitkomt de wagen sneller aandampt... Als je dan de klimaatregeling op "auto" zet zal het lampje bij het airco-knopje (sneeuwvlok) uitstaan.

Het blijven branden van het "airco"- lampje, zelfs als het onder de 5° is, duidt gewoon aan dat de compressor stand by staat, klaar voor actie als het nodig is. Mij stoort het lampje niet dus blijft alles gewoon op "on" en "auto" staan.
                                          Blijkbaar verkeerde info gegeven, sorry. Heb het gisterenavond nog even nagekeken en je kan idd de airco uitzetten in de instellingen maar dat is alleen de "startconfiguratie". Een eco-modus (zoals vroeger bij de Vectra) zit er dus niet meer op. Gezien het automatisch uitzetten van de compressor als deze niet nodig is lijkt dit me ook niet meer nodig trouwens...

Comment

Working...
                                          X