Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
    Erwin,

    De mijne moet volgende week ook binnen voor zijn verwarming... Ik krijg hem alleen warm als ik hem manueel bedien...

    Ik moet nu wel stilaan toegeven dat dit mijn slechtste Opel is die ik heb gehad...ben al meer in de garage geweest met de Insi dan met al mijn andere Opel's samen.

    PS: weet er iemand hoe je de nummerplaatverlichting openmaakt?
    hey Koen, gij hebt wel pech met uwe Insignia, bij mij werkt alles prima.
    grtjes

    Gino

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
      Erwin,

      De mijne moet volgende week ook binnen voor zijn verwarming... Ik krijg hem alleen warm als ik hem manueel bedien...

      Ik moet nu wel stilaan toegeven dat dit mijn slechtste Opel is die ik heb gehad...ben al meer in de garage geweest met de Insi dan met al mijn andere Opel's samen.

      PS: weet er iemand hoe je de nummerplaatverlichting openmaakt?
      oi,

      welkom bij de club blijkbaar zijn er insi's die geconcentreerde fouten hebben andere hebben dan weer totaal geen problemen . wat je verwarming betreft als het is voor het automatisch gedoe van de verwarming moet ik dus teleurstellen , er is hier nog geen oplossing voor (volgens GMAN dan he).

      groetjes
      Erwin

      ps : nummerplaat verlichting als volgt aanzien > erachter staan > van onder bekijken > rechts van elk lampje zit een gaatje waar je een kleine schroevendraaier in kan steken > steek een kleine platte schroeven draaier in dit gaatje duw redelijk ver in doch niet te ver dat je niets beschadigd > dan de schroevendraaier kantelen onderkant van de schroevendraaier naar rechtsbuiten toe kantelen , je zou dan een verend gevoel moeten krijgen en zou de lamp van rechts naar onder moeten gekanteld worden en dan volledig uitgenomen worden.
      dit zou de procedure moeten zijn . ga je een achteruitrijcamera installeren ?
      Last edited by ; 02/12/2010, 13:59.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
        oi,

        welkom bij de club blijkbaar zijn er insi's die geconcentreerde fouten hebben andere hebben dan weer totaal geen problemen . wat je verwarming betreft als het is voor het automatisch gedoe van de verwarming moet ik dus teleurstellen , er is hier nog geen oplossing voor (volgens GMAN dan he).

        groetjes
        Erwin
        Auto is gisteren binnengeweest bij GMAN en nog steeds geen software updates ( oplossingen ) voor zowel de automatische verwarming als de speedlock.

        Comment


        • Dat klopt, de mijne is binnengeweest voor hetzelfde euvel met de verwarming(Genk).Ze hebben Opel gecontacteerd, maar die wisten nog van niets (!?)Ze gingen de klachten verzamelen en dan aan een oplossing werken. De garage ging mij op de hoogte houden van de evolutie.
          Ik heb tevens gevraagd hoe het zat met de updates voor het motormanagement omdat ik het gevoel had dat mijn Insi anders reageerde op het gaspedaal.De uitleg hier was dat de update de motor een stukje dichtkneep om de CO-uitstoot en het brandstofverbruik te beperken.Ik heb daarop geantwoord dat ik over het volle vermogen van mijn auto wens te beschikken,anders had ik wel een ecoflex gekocht en dat Opel alvorens zulke updates toe te passen misschien beter eerst zou vragen of deze ook wel gewenst zijn.Ik heb zo het gevoel dat ik niet meer baas ben over mijn eigen wagen maar dat Opel in mijn plaats beslist.

          Comment


          • Automatische achterruitverwarming

            heb deze week automatische achterruitverwarming eens getest, en ja hoor werkt wel degelijk vanaf 3 graden.

            Comment


            • lijkt me precies een redelijke brolauto te zijn
              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

              Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                lijkt me precies een redelijke brolauto te zijn
                Dat idee heb ik ook over redelijk wat andere (premium)merken.

                Comment


                • op de auto stand van de verwarming moet je eens voelen of je beneden aan je voeten warmte krijgt. bij al men wagens die ik vroeger had jagen die dus de warme lucht meer door de openingen aan de voeten ipv die op het gezicht. op manuele stand blazen ze overal gelijk door. tenzij het heel koud was dan blazen ze op automatische stand overal even hard, om nadien over te gaan op de onderste. ik was daar steeds content van. 't waren wel geen opels natuurlijk

                  maar bij men hyundai ging die wel ook veel sneller dan in de ford.
                  de coupé was op 5minuten warm en bij de ford duurt het ook gemakkelijk 15minuten voor die de temp heeft. merk je natuurlijk ook aan de snelheid van blazen de koreaan blaast bij wijze van spreken het prut uit je ogen in het begin en de ford voel je niet.
                  wimoptiek.be op

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyGazet Bekijk Berichten
                    Dat idee heb ik ook over redelijk wat andere (premium)merken.

                    Der zijn hier precies mensen met veel tijd, dat ze niet enkel het forum van hun eigen wagen volgen maar ook nog van andere merken.
                    Ofwel zijn ze het aan het volgen omdat ze er ook ene willen.
                    den borre


                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                    Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                      Der zijn hier precies mensen met veel tijd, dat ze niet enkel het forum van hun eigen wagen volgen maar ook nog van andere merken.
                      Ofwel zijn ze het aan het volgen omdat ze er ook ene willen.
                      Als er ergens te lachen valt heb ik daar wel wat tijd voor over

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                        lijkt me precies een redelijke brolauto te zijn
                        Met dit weer zijn er toch nog meer van op de weg dan ernaast. En dat kunt ge van alle merken niet zeggen...

                        Comment


                        • Ik ben eens benieuwd van welk merk er wel meer naast de baan liggen dan op de baan rijden ! Ik kijk al uit naar de bewijzen waarmee je het gaat staven ook

                          edit: uw onderschrift is trouwens te hoog
                          Last edited by caoimhin; 02/12/2010, 20:01.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                            Der zijn hier precies mensen met veel tijd, dat ze niet enkel het forum van hun eigen wagen volgen maar ook nog van andere merken.
                            Ofwel zijn ze het aan het volgen omdat ze er ook ene willen.
                            Neen dank u, ik heb een auto die naar behoren werkt!

                            Comment


                            • Het is nu mijn eerste winter met mijn eerste Opel en de verwarming voldoet aan mijn wensen. Het is nochtans koud nu! Geen quick heat toestanden. Je voelt ze bijna niet blazen dat klopt (is maar best ook want tocht voelt koud aan), en na een kleine 6 km binnenbaan tot aan de autostrade, dan staat ook de temperatuur motor op 90 ° en begint het al al lekker warm te worden. De eerste 6 km doet de zetel verwarming ondertussen haar werk goed en daarna moet ik al een standje lager of mijn ... verbrand. Er is wel al een nieuwe verwarm mat geplaatst. Mijn vorige heeft de geest gelaten. Dit was mijn enige probleem na 31.000km op 9 maand. Ik moet wel zeggen dat zolang de motor niet warm is, ik mijn motor tussen de 2000-3000 toeren hou. Met een Ecoflex heb je een zeer laag toerental en zo duurt het precies langer tegen wanneer de motor op temperatuur is.
                              Ik heb mij vroeger laten wijsmaken dat je het beste een motor op bedrijfstemperatuur krijgt als je de motor rond de 3000 toeren houdt. En ik doe dit al zo lang ik met de wagen rij, nu al 36 jaar met een gemiddelde van 45.000km per jaar. En ik heb nog nooit een slechte wagen gehad (Fiat, Lancia, Audi 80 en dan 5 verschillende Volvo's de 250, 740, 850, S70 en de S60). Tot slot: ik ben altijd zeer tevreden geweest van mijn Volvo's, maar ik heb tot op heden nog geen minuut spijt gehad van mijn slippertje. PS lijkt ook goed de baan te houden (normale 18 inch banden) in deze barre wintertoestanden. Traction contol lijkt goed te werken.

                              Comment


                              • Jullie motortemperatuurmeter, meet die de temperatuur van het koelwater of de olie?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                                  Jullie motortemperatuurmeter, meet die de temperatuur van het koelwater of de olie?
                                  water

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                                    lijkt me precies een redelijke brolauto te zijn
                                    Opel jongeman !!!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door scott Bekijk Berichten
                                      water
                                      Dan zou ik er toch niet van uit gaan dat uit motor 90°C heeft na 6km, al zeker niet bij een diesel. Veruit de meeste moderne auto's maken gebruik van een stabilisator in dat meetsysteem van de temperatuur. Zodat het lijkt dat hij snel op temperatuur staat en daar ook blijft staan. Ongeacht of je de motor nu heel zwaar belast of in de file staat aan te schuiven. Bij oudere auto's zie je die naald veel meer op en neer 'dansen' afhankelijk van het verkeer. Bij stadsverkeer zie je de temperatuur boven het normale niveau gaan en bij bijvoorbeeld lange stukken aan 70km/u in de hoogste versnelling zie je de naald zakken. Ik heb eerlijk gezegd liever dat laatste systeem. Enfin, waar ik naar toe wil. Verwacht niet van een auto dat je na 5km warme lucht hebt, de warme lucht komt tenslotte van je koelwater van de motor.
                                      Verder zou het eigenlijk nuttiger zijn moest men de olietemperatuur weergeven, als die goed is weet je zeker dat het boeltje op goede bedrijfstemperatuur.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                                        lijkt me precies een redelijke brolauto te zijn
                                        niet zo erg als iemand die in zijn nickname of emailadres het merk BMW moet vermelden om zich toch iets of wat 'man' te voelen

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyGazet Bekijk Berichten
                                          Ik heb tevens gevraagd hoe het zat met de updates voor het motormanagement omdat ik het gevoel had dat mijn Insi anders reageerde op het gaspedaal. De uitleg hier was dat de update de motor een stukje dichtkneep om de CO-uitstoot en het brandstofverbruik te beperken. Ik heb daarop geantwoord dat ik over het volle vermogen van mijn auto wens te beschikken,anders had ik wel een ecoflex gekocht en dat Opel alvorens zulke updates toe te passen misschien beter eerst zou vragen of deze ook wel gewenst zijn. Ik heb zo het gevoel dat ik niet meer baas ben over mijn eigen wagen maar dat Opel in mijn plaats beslist.
                                          Dat nieuwe software het vermogen gaat beperken om zuiniger te zijn dat geloof ik niet hoor.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X