Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
    Hoy Erwin,

Nee, ik had enkele weken geleden led lampjes besteld in het rood en fel wit.

De rodenzitten al in mijn deur en aan de voeten...
    De witte ga ik boven mijn nummerplaat zetten...
    oi,

en valt het mee die rode in het interieur ? ( weet niet of je toen mijn berichtje nog hebt gehad ivm bijbestellen voor mij ) wat heb je in totaal betaald voor alle buisjes
    ook geen fouten in de canbus , en wat met de interieur verlichting in de wagen zelf ( ook witte ) ook vervangen ?

groetjes
    Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
      oi,

je zal f moeten wachten op antwoord denk ik wegens verlof denk dat hij binnen een weekje terug is .......
      en anders eens op de site kijken en zoeken naar het product meestal staat erbij hoe het moet aangebracht worden......

groetjes
      Erwin

probeer hem anders eens een mailtje te sturen .....corsawim@insigniaclub.be ..... club ? forum ? site? alleen opel?? alleen insignia?? wie weet ....... of zou het maar een graptjen zijn?
      ge moet iets doen he nu in de kou , normaal zitten ze met z'n allen in't cafee nu achter de peecee ( grin )
      Hai guys, ik ben weer terug van een weekske warm Egypte.
      Na heel wat lezen kwam ik dat vraagje tegen hoe je die collinite het beste aanbrengt.
      Awel elke foampad (zonder cutting factor) voldoet hiervoor; ook die uit badstof zijn goed.
      Let wel dat het buiten nu wel te koud is om deze aan te brengen. Als je een verwarmde ruimte hebt; geen probleem. tip : als die collinite niet vloeibaar genoeg is; zet hem een tijdje op je verwarming of warm hem een beet je op " au bain Marie"
      De (curetijd) droogtijd is nu wel wat langer...

Op de vraag hoe ik nu m'n auto was bij dit vriesweer? Awel,ik was deze momenteel niet tot de temperaturen terug boven de nul geraken. Dan was ik hem terug op de normale manier met warm water en shampoo...en met waterdichte handschoenen

@ WAX-IT : zo hoort een Insignia er uit te zien....
      Last edited by ; 07/12/2010, 18:53.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
        Kan je tot 6 maanden na inschrijving van de nieuwe wagen nemen.
        Dus het is nog niet te laat.
        Begrijp iets niet goed. De verlengde garantie kan tot 6 maanden na de inschrijving van de nieuwe wagen genomen worden maar als je leest op de site van Opel staat er iets lager dat je 12 maanden verlengde garantie kan nemen binnen de 24 maanden ???? Kan er dan wel een verlengde garantie genomen worden binnen de 2 jaar of niet? Heb mijn insignia onderussen al +/- 18 maanden en heb onlangs van Opel zelf ook nog reclame ontvangen om de garantie te verlengen. Begrijpen wie kan ....

Comment

• Nazicht

Volgende maandag gaat de Insi voor de zoveelste keer naar de garage.

Volgende problemen raken niet opgelost.

1. Regelmatig niet herkennen van de iPod
          2. Kletterend geluid in de motor
          3. verwarming word niet warm
          4. Rammelende hoedenplank (na enkele maanden begint stilaan alles te rammelen)
          5. Onder elke brug gaan de lichten aan/uit

Vermoed toch stilaan dat dit mijn laatste Opel was...
          Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
          Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
          Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
          Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
          Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
            Hai guys, ik ben weer terug van een weekske warm Egypte.
            Na heel wat lezen kwam ik dat vraagje tegen hoe je die collinite het beste aanbrengt.
            Awel elke foampad (zonder cutting factor) voldoet hiervoor; ook die uit badstof zijn goed.
            Let wel dat het buiten nu wel te koud is om deze aan te brengen. Als je een verwarmde ruimte hebt; geen probleem. tip : als die collinite niet vloeibaar genoeg is; zet hem een tijdje op je verwarming of warm hem een beet je op " au bain Marie"
            De (curetijd) droogtijd is nu wel wat langer...

Op de vraag hoe ik nu m'n auto was bij dit vriesweer? Awel,ik was deze momenteel niet tot de temperaturen terug boven de nul geraken. Dan was ik hem terug op de normale manier met warm water en shampoo...en met waterdichte handschoenen

@ WAX-IT : zo hoort een Insignia er uit te zien....

Merci voor de info. De ST is net binnen in de garage, en hij ziet er goed uit! In het pakket met de DAP500 zit idd een pad zonder cutting factor (als ik me niet vergis de zwarte van monello) . Ik wacht idd tot het in de garage 15° (heb ik toch goed gelezen niet?) is...
            Beetje geduld nog

Comment

• Vraagje aan jullie autofreaks (in de goede zin van het woord ). Ik zit met een dilemma...

De ST is net binnen. Uit boekhoudkundige overweging wil ik de factuur pas in 2011 (ik vermoed dat dit geen probleem is voor de garage, dus daar zit ik niet echt mee)

Waar ik wel mee zit is dat als ik de wagen nu inschrijf, het eigenlijk een wagen is van 2010 (eerste inschrijving). Wacht ik tot 2011, dan is hij van 2011 uiteraard. Zou dit zoveel verschil maken naar herverkoopwaarde eenmaal hij is afgeschreven volgens jullie of niet?

Bijkomende moeilijkheid is dat nu op de nieuwe inschrijvingsformulieren (A4-tjes) nu ook een bouwdatum wordt vermeld.

Hoe oud is je wagen dan eigenlijk als je hem doorverkoopt? Volgens bouwdatum of volgens inschrijvingsdatum? Wat vinden jullie of hoe zouden jullie het oplossen?

Thanks voor de info en input!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stephanvda Bekijk Berichten
                Begrijp iets niet goed. De verlengde garantie kan tot 6 maanden na de inschrijving van de nieuwe wagen genomen worden maar als je leest op de site van Opel staat er iets lager dat je 12 maanden verlengde garantie kan nemen binnen de 24 maanden ???? Kan er dan wel een verlengde garantie genomen worden binnen de 2 jaar of niet? Heb mijn insignia onderussen al +/- 18 maanden en heb onlangs van Opel zelf ook nog reclame ontvangen om de garantie te verlengen. Begrijpen wie kan ....
                Heb in september ook de verlengde garantie gekocht : 12 maanden , 445€ . Mijn wagen was ook +/- 18 maanden . Bij afhaling van mijn nieuwe wagen bood G-Man deze zelfs niet aan ... veel te veel problemen (discussies) met de toenmalige verzekeringsaanbieder . Zou met de nieuwe maatschappij moeten OK zijn ... hopelijk heb ik ze niet nodig . Voor de rest bolt hij prima

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tjbarbe Bekijk Berichten
                  Merci voor de info. De ST is net binnen in de garage, en hij ziet er goed uit! In het pakket met de DAP500 zit idd een pad zonder cutting factor (als ik me niet vergis de zwarte van monello) . Ik wacht idd tot het in de garage 15° (heb ik toch goed gelezen niet?) is...
                  Beetje geduld nog
                  Met de dap en de zwarte pad kan het natuurlijk ook.
                  15°C is niet strikt; de vochtigheid van de lucht is belangrijker....5° bij droge lucht lukt ook (als je je collinite wat opwarmt)
                  Ik doe nu niks aan m'n auto's....vrijdag voorspellen ze 6°C...en dan worden ze terug gewassen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marc 99 Bekijk Berichten
                    Heb in september ook de verlengde garantie gekocht : 12 maanden , 445€ . Mijn wagen was ook +/- 18 maanden . Bij afhaling van mijn nieuwe wagen bood G-Man deze zelfs niet aan ... veel te veel problemen (discussies) met de toenmalige verzekeringsaanbieder . Zou met de nieuwe maatschappij moeten OK zijn ... hopelijk heb ik ze niet nodig . Voor de rest bolt hij prima
                    oi,

dacht dat die zes maand te maken hadden met de all care ipv de verlengde garantie, normaal wordt er beschreven dat als je wagen in onderhoud binnenkomt en je garantie voorbij is deze door de dealer normaal gezien automatisch zou moeten aangeboden worden ( dus niet bij de verkoop maar eigenlijk bij het bina berlopen van de garantie ).

@ corsawim ; en goe kleureke meegenomen van ginderst , wel tis u gegund se , volgende keer als je nog eens gaat ben ik mss nog wa kilookes kwijt en dan geraak ik wel in de valies ( kan ik lekker mee ).

Comment

• opbergen zomerbanden

Hoe kan ik het best zomerbanden en velgen opbergen?
                      Met iets reinigen of insmeren voor ik ze wegleg.
                      Heb vandaag een setje winterbanden met velg in Duitsland ( Krefeld ) gekocht, 200euro betere koop als bij mijn opel dealer hier.

Comment

oi,

@ corsawim ; en goe kleureke meegenomen van ginderst , wel tis u gegund se , volgende keer als je nog eens gaat ben ik mss nog wa kilookes kwijt en dan geraak ik wel in de valies ( kan ik lekker mee ).
                        inderdaad Erwin, elke dag was het daar 27°C volle zon en een zacht verkoelend zuchtje.
                        Tussen haakjes....geen haai gezien...we wisten dit maar toen we hier thuis de gazetten lazen....zegt veel over de communicatie daar....we hebben er bijna dagelijks in de zee gezwommen

Je zal toch nog flink mogen afvallen zene...max toegestaan gewicht van de valies met inhoud is maar 20kg. En voor de handbagage maar 5kg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                          Volgende maandag gaat de Insi voor de zoveelste keer naar de garage.

Volgende problemen raken niet opgelost.

1. Regelmatig niet herkennen van de iPod
                          2. Kletterend geluid in de motor
                          3. verwarming word niet warm
                          4. Rammelende hoedenplank (na enkele maanden begint stilaan alles te rammelen)
                          5. Onder elke brug gaan de lichten aan/uit

Vermoed toch stilaan dat dit mijn laatste Opel was...
                          oi koen ,

voor dat herkennen was er een update uitgekomen , ( alez der zouden twee of drie aparte updates moeten uitgevoerd worden alleen maar voor ipod , een voor ipod en nog eentje minstens voor de usb bus als ik het goed heb ).
                          eeuuuh , moet ie niet kletteren , heb dat ook af en toe starten en iedereen kijkt naar mij ( natuurlijk geen schoon vrouwkes he die pech heb ik dan ook weer ) , nee alle gekheid op een stokje , ik leg hem dan ff stil en start weer en ben er van af , heb dit al zou een 10 tal keer gehad , echt kletteren gelijk ne trakteur .
                          dat van die verwarming , no way , heb dit al eens gemeld een weekje of twee terug als ik het goed heb , er is nog altijd geen oplossing voor deze en ze gaan nu bij opel een paar valhelmen krijgen , met dempers , die mannen blijken altijd uit de lucht te vallen , vreemd dat die nog uberhaupt kunnen denken en iets kunnen oplossen.
                          van die hoedenplank heb ik gelukkig geen last , heb geen hoed ...... dus ook geen plank , sorry kon het niet laten.. .
                          laatste update van de lichten gaf toch een redelijk goed resultaat , maar het pingelen onder de bruggen van de ring is idd nog niet voorbij , voor de rest betere tunnel detectie en snellere reactie uit als je de tunnel uit bent. eventueel eens kijken of de sensor niet bedekt is door vuil of zo , en anders eens horen in de garage of ze de gevoeligheid niet kunnen aanpassen , er zou toch ergens iets moeten zijn om dit te regelen , en anders eens iets proberen , neen een helder geel folietje en kleef dit met wat tape over de sensor ( geel heeft een versterkend effect in het lichtgebied ) dit zou moeten zorgen dat je sensor bedrogen wordt , mss het proberen waard.

trouwens welke dealer heb jij als ik zo onbeleefd mag zijn , ik ben bij gman en begin zo mijn bedenksels te krijgen over hun werken en communicatie tussen dealer en klant.
                          reden : had een dvd systeem laten plaatsen en deze zou door eurologics geplaatst worden wegens zekerheid goed geplaatst en heb tevens die bumper laten repareren ( die waar die met zijn trekhaak had ingereden en vluchtmisdrijf had gepleegd ) en ineens een irmscher grill laten plaatsen .
                          na afhaal blijkt dvd niet goed te werken een van de schermen staat visueel scheef en sluit niet goed op de zetel aan ,spel console kabel niet geplaatst , het geluid bromt en als je diesel geeft fluit hij , verschillende interieur stukken kapot/bekrast , volgens hen door de jongen die dat geplaatst heeft , geen probleem asbak was am vervangen en andere delen besteld , nu voor de rest zouden ze contact opnemen met mij ( eurologics dus) ik smaandags dus terug gebeld naar gman met de melding van dat brommen , krijg antwoord dat de mensen contact met mij gaan nemen , dinsdag avond geen contact dus savonds vertrekt hier een boze mail , krijg mail terug van eurlogics dat ze contact hebben opgenomen met gman en dat deze alles gaan afhandelen , ik bel terug naar gman en krijg antwoord dat die van euro met mij gaan bellen , geen probleem zeg ik ik bel hen direct terug , nog voor ik kan bellen krijg ik terug tel van gman met het antwoord dat ik volgende week maar naar de garage moet komen want ze moeten nog met die firma samenwerken ( ?? ) ; voor mij geen probleem , breng hem wel want die bt module zou binnen oeten zijn dus zou dat ook ineens in orde zijn .

nu rijd er een brave onverlaat dit weekend weer tegen mijn bumper ( moet ze bijna geloven dat je niet voelt als je tegen een insi bumper rijd , denk als je daarmee een voetganger mee schept dat de insi per total is en de voetganger nix scheelt , heb dus echt die bumper zien ineen krimpen ( lelijke smoel trok die ) toen die jongen gewoon bleef achteruit gaan terwijl hij tegen de bumper zat , spijtig genoeg stond de handrem dubbel opgetrokken ).
                          nu na invullen papieren ect en bellen verzekering bel ik naar gman carrosserie om te zeggen dat ze terug de bumper moeten maken ( niet zo veel aan deze keer denk ik, goed gekrast en achteruit gekoen voor de rest kan ik dus nix zien ) , spijtig iegenlijk want hij jullie hebben der tich zoveel werk mee gehad he ............. grote stilte .... die mannen wisten van nix , na nazicht bleken voor die schade alleen maar een devis te hebben gemaakt en voor de rest geen uren , schade was beraamd op 630 ex btw zijnde vervangen grill en volledige spuiting bumper ( ik heb voor de gril 343 euro (alles ongeveer ) 55 euro heb voor betaald voor het plaatsen van de gril en een 460 euro voor de bumper ( dus een klein stukje vijwerken + volgens hen volledige spuiting ) , der was dus volgens hen geen herstelling geweest , zelfs toen ik hen de datum en al zei konden ze me zeggen dat dat hiet nix was aan gedaan , of de bumper zou appart moeten zijn opgestuurd , maar bij gman hadden ze me gezegd dat ze nog een proefrit hadden gedaan na het afhalen van het voertuig in kontich
                          begrijpen wie begrijpen kan
                          waarschijnlijk ook mijn laatste opel , maar dan door andere redenen ( gezondheid ) denk dat een nieuwe er niet meer inzit ( moet minstens 3 jaar met dit voertuig rijden dus ).

maar ik blijf erop hameren , het boertuig moet in orde komen , geef ze nog tijd tot eind dit jaar , dan moeten ze met oplossingen komen. ik kan veel vergragen ben iemand die veel kansen geeft , maar het potje met de kansen geraakt op een bepaald ogenblik op.

trouwens mag van de vrouw geen kickdown meer doen op de autostrade en de wagen er gewoon tussen trekken ( als hij dan twijfelt en hij valt dood dan hangt hij in de vangrails
                          ) of ik moest alleen zijn , dan heeft ze nog iets aan de levensverzekering

groetjes
                          en door de koude moeten we weeral meer betalen voor de diesel , maar geen vrees , de aarde warmt toch op en het zou nog een warme zomer worden ook , dus dan zou logischerwijs de diesel en natuurlijk de naft moeten afslagen.

Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rosse 64 Bekijk Berichten
                            Heb vandaag een setje winterbanden met velg in Duitsland ( Krefeld ) gekocht, 200euro betere koop als bij mijn opel dealer hier.
                            oi,

heb eens een systeem gezien welke een voet had en een buis waarover je de velg schuift , een beetje handige harry zou dit kunnen zelf maken , voor de ruber eventueel tiregell ( corsawim ?? ) gebruiken om dee in te smeren , maar ik denk dat dit niet echt hoeft , wel zorgen dat ze op druk blijven , dit zou de ban blijkbaar ten goede komen

Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                              inderdaad Erwin, elke dag was het daar 27°C volle zon en een zacht verkoelend zuchtje.
                              Tussen haakjes....geen haai gezien...we wisten dit maar toen we hier thuis de gazetten lazen....zegt veel over de communicatie daar....we hebben er bijna dagelijks in de zee gezwommen

Je zal toch nog flink mogen afvallen zene...max toegestaan gewicht van de valies met inhoud is maar 20kg. En voor de handbagage maar 5kg
                              awel nog maar 22 kilookes , moet lukken

Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rosse 64 Bekijk Berichten
                                smeer de velgen in met wat wax...na grondig reinigen natuurlijk....zo kunnen ze er zeker tegen. De banden zelf (zoals Erwin al zei) op druk houden; insmeren hoeft niet. Je kan ze best plat op elkaar stapelen...zo worden ze niet vierkant. Een velgenboom (die staaf die erwin vernoemde) kan maar hoeft niet.
                                Ze zouden meer te lijden krijgen als ze onder je auto bleven staan met al dat zout...
                                Last edited by ; 08/12/2010, 20:55.

Comment

awel nog maar 22 kilookes , moet lukken

Erwin
                                  zeg maar eens tegen een willekeurige (gezette) vrouw dat ze 22 kilootjes moet afvallen.....ze zal nogal zagen over hoe moeilijk dat wel is

Comment

oi koen ,

trouwens welke dealer heb jij als ik zo onbeleefd mag zijn , ik ben bij gman en begin zo mijn bedenksels te krijgen over hun werken en communicatie tussen dealer en klant.
                                    reden :

Erwin
                                    Erwin,

Dezelfde als jij, maar in Mortsel...
                                    Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                                    Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                                    Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                                    Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                                    Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Ik stel mij volgende vraag:

Is er nog altijd geen enkele "deftige" tuner voor een Opel Insignia CDTI 130 pk bouwjaar 2010 model 2011 ???

Tips zijn welkom !

Grtz,

Comment

• Informeer eens bij PPE.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                          Informeer eens bij PPE.
                                          als tegenstander van tuning heb ik toch een mail verstuurd naar deze , gewoon omdat ik het moe ben dood te vallen op de snelweg met een automaat en omdat hij volgens mij soepeler mag zijn , ben benieuwd wat deze gaan zeggen , is model 2010.

Erwin

Comment

Working...
                                          X