Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
    Nu heb ik ook wel een aantal "probleempjes" zoals Opel Eye en IPOD-herkenning.
    Maar als ik uw "problemen" bekijk en zie er bij staan "niks anders dan problemen" dan kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat het nogal zwaar overdreven is uw "niks anders dan problemen" ? Natuurlijk zijn het vervelende ongemakken en die moeten uiteraard opgelost worden. Maar ik heb precies den indruk dat U naar één of andere GMAN gaat ??
    Links laten liggen die handel en ga bij iemand die U echt wil helpen.
    Nu zijn uw problemen ook de mijne en die van veel andere, gewoon omdat de software niet op punt staat. Gelukkig is het dat maar en kan software altijd aangepast worden. Als je uw problemen hebt gemeld binnen de garantieperiode, en uw wagen is voor die problemen in de garage geweest en zij konden die niet verhelpen, en de software wordt pas daarna aangepast geniet je toch nog van de garantie,is mij door de klantendienst bevestigd.
    Dus effe geduld nog
    oi,

    de mijne is voor de zoveelste keer binnen ( is model 2010 , met alle mankementen van de serie 2009, tja je moet maar pech hebben ) , nu voor de bt module en het slecht uitgevoerde werk van eurologics ( hoop dat deze in orde komt , maar kan me niet van de indruk ontdoen dat deze firma die dezelfde systemen plaatst in porche en andere grote merken zulks een fout heeft kunnen doen , heb de indruk dat gman deze zelf heeft willen installeren )
    dus de bt module wordt vervangen en zou het probleem met de gsm die altijd uitvalt moeten oplossen, voor de verwarming is er nog geen oplossing dus zit er niets anders op dan de temp op high te zetten ( dan gaat hij ook uit automatische mode ) de rest blijft dan perfect werken zoals auto ar verwarming ect.
    voor het trillen van de voortrein is er nog geen oplossing volgens de dealer ( iki had gehoord dat deze kon opgelost worden door de bussen te vervangen in de voortrein) en het door trillen rond de 1500rpm tot in de zetels kan volgens hen ook nog niet opgelost worden.( is volgens mijn iets dat te vast staat zoals bv de luchtfilter , daar ikzelf gelimiteerd ben in doen en laten kan ik het niet zelf eens uitproberen, of ophang blokken van de motor.

    ik heb voor deze laatste vorige week contact gehad met de klantendienst , blijkt dat jeremy er niet meer te werken , maar ze zouden contact opnemen met de dealer voor een oplossing, tot op heden hebben deze nog geen contact opgenomen met de dealer , tot daar de werking van de opel klantendienst , even zand in de oogjes strooien en je wat sussen en hopen dat het overwaait. nu moet ik eerlijk zijn de gemelde problemen bleken het te laten donderen in keulen , customercare is volledig niet op de hoogte en als je zegt dat je andere mensen kent die hetzelfde probleem hebben is het volgens hen niet waar , begrijpen wie begrijpen kan als je dan andere verhalen hoort .
    hoop in ieder geval dat alle beschadigde stukken die eurologics heeft achtergelaten in de wagen kunnen gemaakt worden , en dat brom en fluiten uit het geluid verdwijnen.
    tevens word er een andere stuur geplaatst ( een opc stuur ) , volgens mijn zicht en berekening zou dit voor mij een goede oplossing zijn voor het instappen in de wagen als het stuur juist staat. Indien de problemen niet opgelost geraken ( trillen voortrein , trillen op ongeveer 1500rpm en zweven achterste tegen 170km/u, zetel die naar voor gaat voordat ik kan instappen , slechte werking van verwarming op automatisch )denk ik er sterk over naar een andere dealer te gaan die wel iets mag/kan doen voor mij welke mij gaat helpen , inruil krijgt hij dan twee wagens die onderhouden moeten worden , en normaal volgend jaar al een verkoop ( okkasieke , eerste wagen zoon dus niet te zot doen ) van een wagen . zelf vind ik het ambetant dit te doen , je zadelt die man op met de problemen die een ander niet wil oplossen.
    we zien wel binnen twee dagen , dan zou de wagen klaar zijn , uiteraard zal de gsm module zwaar getest worden.

    dan nog een antwoordje voor de jongen die de vraag stelde ivm zijn mp3 stick en indeling .
    wel je kan allerlei soorten indeling gebruiken bv eerst genre / uitvoerder - album of gewoon alles onder de root en dan mappen maken uitvoerder - album.
    ik heb denk ik redelijke 1000 berichten terug denk ik een hele uitleg gedaan wat je het beste kan doen.
    let dat je ongeveer 5% ruimte overhebt minimum voor de indexering van de stick , bereid de stick voor op de harde schijf , zie dat je vooral niet de 1000 songs overschrijdt anders durft het ding te flippen . als je voorbereiding klaar is trek je alles ineens naar je usb stick ( fat32 indeling ) , dit om te beletten dat je stick telkens op nr 1 begint ,moest het zijn dat het geluid toch veel te stil is naar je mening kan je bv dit programma eerst gebruiken http://mp3gain.sourceforge.net/index.php ,voordat je alles naar de stick haalt , dit is een normalizer en kan ook het volume opkrikken zodat alle songs bijna even luid zijn ( probeer wel niet te overdrijven als je het geluid opkrikt , op een bepaald moment ga je vervorming hebben en dat klinkt ook niet mooi .
    hoop je hiermee geholpen te hebben .......

    groetjes
    Erwin.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
      De mijne is van mei 2010 en heb niks anders dan problemen...

      Gisteren is hij nogmaals binnen geweest.

      Resultaten...

      1. verwarming op Auto word niet warm = Das normaal volgens garage.
      4. Lichten aan/uit onder elke brug = Is normaal

      Als het zo blijft rest er niks anders dan Opel Belgium aangetekend in gebreke te stellen.
      oi,

      1. zeg dat je de betaling ook automatisch laat gebeuren bij onderhoud , als het dan niet aankomt bij hen kan je ook zeggen dat dit normaal is .
      4. de laatste update heeft hier wel veel opgelost moet ik zeggen , idd gaan op de ring de lichten nog altijd aan volgens het disco principe.
      het probleem is hier dat je geen regeling hebt die de gevoeligheid van de sensor kan instellen zoals je regensensor ( alhoewel die regeling ook niet optimaal werkt , maar daar zijn ze ook nog hier en daar wat aan bezig ), dus een een gevoeligheidsregeling /met vertragingsregeling in je config zou wel zo netjes zijn. kan je zelf beslissen of je disco disco gaat

      groetjes
      Erwin

      ps koen , wat de ipod betreft , ik zie dat je in a'pen woont , eventueel eens afspreken , mijn systeem werkt prima met de ipod van mij en die van mijn vrouw ( alez ja als alles nog werkt tegen dat hij terug is he ), dus eventueel eens proberen met mijn gerief , als alles bij mij werkt met mijn ipod en bij U niet dan documenteren we dat met videomateriaal welke je kan aanwenden bij de dealer om je gelijk te halen.
      Last edited by ; 14/12/2010, 12:22.

      Comment


      • Het enige wat me tegenvalt is het verbruik van de wagen.
        De probleempjes zoals herkennen van ipod/iphone enz zijn allemaal keurig opgelost.
        Verder heb ik nog een weerkerend probleem namelijk het vervriezen van de voorruit aan de binnenkant. Ik heb dit vorig jaar ook gehad, dit gemeld en er zijn enkele updates voor geweest maar in de zomer kun je niet zien of ze werken. Nu heb ik het dus weer voor.
        Is er nog iemand die dit probleem heeft?
        De pluspunten kan ik hier niet allemaal opnoemen de lijst zou te groot worden.
        den borre


        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


        Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
          Het enige wat me tegenvalt is het verbruik van de wagen.
          De probleempjes zoals herkennen van ipod/iphone enz zijn allemaal keurig opgelost.
          Verder heb ik nog een weerkerend probleem namelijk het vervriezen van de voorruit aan de binnenkant. Ik heb dit vorig jaar ook gehad, dit gemeld en er zijn enkele updates voor geweest maar in de zomer kun je niet zien of ze werken. Nu heb ik het dus weer voor.
          Is er nog iemand die dit probleem heeft?
          De pluspunten kan ik hier niet allemaal opnoemen de lijst zou te groot worden.
          oi,
          kan nog mss verbeteren navenant de stand voet en aantal km .
          voor het bevriezen van je raam , zou het dus kunnen zijn dat je automatische verwarming niet werkt ( als je quickheat hebt val dit probleem mee, en is bijna of zelfs onbestaande ).
          heb je dit ook als je alles manueel naar voor zet ( ontwassemen )? indien zo probeer dan als je ac afstaat deze op te zetten dit kan helpen. anders heb ik niet zo direct een antwoord klaar ( je zou bv al je kleppen kunnen afzetten en die van de raam opzetten en de blower op max )
          een mooi testje dat je kan doen om te zien of je automatisch ontwasseming werkt is je contact opzetten eventueel wat mensen in de wagen zetten de verwarming op auto zetten in je config je automatische ontwasseming activeren en wachten tot je raam aanslaat je zal zien dat deze na een klein tijdje de raam begint te ontwassemen , welliswaar als je de fout in de verwarming hebt die verschillende mensen hebben zal het niet snel ontwassemen maar het gebeurd wel

          groetjes
          Erwin

          ps : model 2009 heeft een serie gehad waarbij roestvorming kwam rond (onderkant ) vooruit , dit zou eventueel ook een probleem kunnen zijn als het vocht binenn sijpelt en zorgt voor een hoge vochtigheidsgraad , let wel dit was blijkbaar een kleine serie die daar last van had, eventueel zelf eens controleren of anders laten controleren indien serie 2009
          Last edited by ; 14/12/2010, 12:36.

          Comment


          • Leuk forum ! Heb ook een probleempje...

            .....
            Last edited by ; 17/03/2011, 22:31.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
              oi,
              kan nog mss verbeteren navenant de stand voet en aantal km .
              voor het bevriezen van je raam , zou het dus kunnen zijn dat je automatische verwarming niet werkt ( als je quickheat hebt val dit probleem mee, en is bijna of zelfs onbestaande ).
              heb je dit ook als je alles manueel naar voor zet ( ontwassemen )? indien zo probeer dan als je ac afstaat deze op te zetten dit kan helpen. anders heb ik niet zo direct een antwoord klaar ( je zou bv al je kleppen kunnen afzetten en die van de raam opzetten en de blower op max )
              een mooi testje dat je kan doen om te zien of je automatisch ontwasseming werkt is je contact opzetten eventueel wat mensen in de wagen zetten de verwarming op auto zetten in je config je automatische ontwasseming activeren en wachten tot je raam aanslaat je zal zien dat deze na een klein tijdje de raam begint te ontwassemen , welliswaar als je de fout in de verwarming hebt die verschillende mensen hebben zal het niet snel ontwassemen maar het gebeurd wel

              groetjes
              Erwin

              ps : model 2009 heeft een serie gehad waarbij roestvorming kwam rond (onderkant ) vooruit , dit zou eventueel ook een probleem kunnen zijn als het vocht binenn sijpelt en zorgt voor een hoge vochtigheidsgraad , let wel dit was blijkbaar een kleine serie die daar last van had, eventueel zelf eens controleren of anders laten controleren indien serie 2009
              Ik heb quickheat en de automatische ontwaseming werkt goed.
              Maar als ik 's morgens in de wagen stap is mijn voorruit vervroren, niet altijd maar als het wel van dat is, is het vervelend.
              den borre


              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


              Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
                Hallo allemaal,

                Even voorstellen: Ben Arne, 48 jaar en woon bij Hardenberg net over de grens in Duitsland.
                Ook wij hebben een Insignia aangeschaft nadat we het voor gezien hielden met onze T5.
                Hebben hier in Duitsland een gebruikte Insignia gekocht, uit de lease van begin 2010. Een mooie auto, echt waar.
                Het is een zwarte Cosmo Tourer, 160 PK, automaat, met eigenlijk zowat alles erin wat je kunt wensen, heeft een lederen interieur met AGR stoelen en ook nog een verstelbaar sportonderstel (Flexride).

                Op dit moment zitten er 18" lichtmetaal velgen onder met 235 winterbanden, is hier in Duitsland nou eenmaal verplicht.
                Eigenlijk rijdt de auto als een zonnetje, er is me echter wel iets opgevallen: wanneer ik de motor in toeren terug laat zakken, tussen de 1200 en 1400 toeren, dan onstaat er een soort van trillen of vibraties. Ik denk niet zoals al eerder op het forum beschreven.
                Bij mij lijkt het net alsof er rillen in het wegdek zitten. Dit dreunt ook echt wel door...
                Nogmaals, net alsof er rillen, kort op elkaar, in het wegdek zitten.

                Op het rechte stuk merk je hier weinig tot niets van omdat de automaat dan al teruggeschakeld heeft, maar wanneer ik een rotonde neem en een beetje met het gas speel zodat ie laag in z'n toeren blijft en toch ook aandrijving levert, dan hoor je het het beste... Beetje gas erbij en het is weer weg.
                Eerst dacht ik dat het kwam door het ijs op de weg dat wellicht het wegdek wat onregelmatig maakt, nee dus.
                Winterbanden misschien? Heb nog niet met de zomerbanden gereden...
                Lijkt wel iets met de aandrijving te maken te hebben. Als ik het gas eraf neem is het ook weg...

                Intussen heeft Opel hier in Emmlichheim als eerste het Elektropneumatisch Ventil vervangen, hielp niets. Ook zij hebben het waargenomen en willen nu met een speciaal apparaat gaan monitoren waar exact het geluid vandaan komt. Schijnen ze met sensoren te doen die ze op verschillende plaatsen aanbrengen en gaan dan met een koptelefoon in de auto zitten... Ben benieuwd...

                Kent iemand dit probleem, of ooit wel eens van gehoord?

                Hartelijke groeten,

                Arne.
                Denk dat je dan bij Erwin moet zijn, volgens mij heeft hij daar ook last van.
                den borre


                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
                  Hallo allemaal,

                  Even voorstellen: Ben Arne, 48 jaar en woon bij Hardenberg net over de grens in Duitsland.
                  Ook wij hebben een Insignia aangeschaft nadat we het voor gezien hielden met onze T5.
                  Hebben hier in Duitsland een gebruikte Insignia gekocht, uit de lease van begin 2010. Een mooie auto, echt waar.
                  Het is een zwarte Cosmo Tourer, 160 PK, automaat, met eigenlijk zowat alles erin wat je kunt wensen, heeft een lederen interieur met AGR stoelen en ook nog een verstelbaar sportonderstel (Flexride).

                  Op dit moment zitten er 18" lichtmetaal velgen onder met 235 winterbanden, is hier in Duitsland nou eenmaal verplicht.
                  Eigenlijk rijdt de auto als een zonnetje, er is me echter wel iets opgevallen: wanneer ik de motor in toeren terug laat zakken, tussen de 1200 en 1400 toeren, dan onstaat er een soort van trillen of vibraties. Ik denk niet zoals al eerder op het forum beschreven.
                  Bij mij lijkt het net alsof er rillen in het wegdek zitten. Dit dreunt ook echt wel door...
                  Nogmaals, net alsof er rillen, kort op elkaar, in het wegdek zitten.

                  Op het rechte stuk merk je hier weinig tot niets van omdat de automaat dan al teruggeschakeld heeft, maar wanneer ik een rotonde neem en een beetje met het gas speel zodat ie laag in z'n toeren blijft en toch ook aandrijving levert, dan hoor je het het beste... Beetje gas erbij en het is weer weg.
                  Eerst dacht ik dat het kwam door het ijs op de weg dat wellicht het wegdek wat onregelmatig maakt, nee dus.
                  Winterbanden misschien? Heb nog niet met de zomerbanden gereden...
                  Lijkt wel iets met de aandrijving te maken te hebben. Als ik het gas eraf neem is het ook weg...

                  Intussen heeft Opel hier in Emmlichheim als eerste het Elektropneumatisch Ventil vervangen, hielp niets. Ook zij hebben het waargenomen en willen nu met een speciaal apparaat gaan monitoren waar exact het geluid vandaan komt. Schijnen ze met sensoren te doen die ze op verschillende plaatsen aanbrengen en gaan dan met een koptelefoon in de auto zitten... Ben benieuwd...

                  Kent iemand dit probleem, of ooit wel eens van gehoord?

                  Hartelijke groeten,

                  Arne.
                  Hoi,

                  eerst en vooral welkom en je hebt een mooie keuze gemaakt met die insi cosmo.
                  wat je probleem betreft , ik kan daar over meespreken , dacht eerst dat het eenledig was maar blijkt tweeledig te zijn , het eerste heeft te maken zoals je zegt met de toeren , had dit niet direct door telkens als ik tegen 70km/u reed / rijd heb ik trillingen die je door het stuur en zelfs door de zetel door voelt ( het gevoel dat je beschrijft als een geribbelde weg klopt wel zo een beetje , trouwens de agr zetels zijn gewoon subliem heb tien ingedeukte ruggewervels waarvan een of twee met een indeuking tot 50 % en sinds dit jaar zijn er nog drie nekwervels bijgekomen , met deze zetels is het relax rijden en vooral zo goed als pijnloos voor mij vooral in de zomer als ik de ventilatie kan opzetten ) dit probleem blijkt van de motor te komen , het tweede probleem is dat ik tussen 130km/u en 160km/u een shimmy heb op het stuur , antidiefstalbouten zijn er al afgehaald en wielen extra gebalanceerd , is iets verbeterd doch nog goed voelbaar vooral bij het laten afzakken van de snelheid bij optrekken is het iets minder , dit zou volgens opel aan bussen in de voortrein liggen en zelfs al bij bepaalde mensen vervangen zijn als buitendienst oplossing doch deze aktie is stilgelegd hier (volgens de dealer ) wegens niet voldoende succes , blijkbaar is opel hier zwaar achter aan het zoeken .
                  het probleem dat jij beschrijft blijkt mijn eerste probleem te zijn , en dus die bussen ( waarschijnlijk ), het is inderdaad zo dat ze met die sensors goed trillingen kunnen analyseren (doen een soort van aardbeving metingen trekt er heel hard op , hier in belgie hebben ze daar blijkbaar zo geen goesting voor .
                  als je info hebt ivm die metingen hoor ik het graag , eventueel laat die mannen als ze het gevonden hebben een briefje of mailtje schrijven zodat ik dat dan aan de dealer kan geven .

                  bedankt
                  Erwin

                  ps denk juist aan iets , hetgeen opvalt is dat het vooral ( als het dan al niet alleen ) automaten treft , mss eens vragen of ze extra sensors in de buurt van de versnellingsbak kunnen zetten, just an idea, het zou goed kunnen dat deze trillingen in de versnellingbak onstaan.
                  Last edited by ; 14/12/2010, 21:12.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                    Ik heb quickheat en de automatische ontwaseming werkt goed.
                    Maar als ik 's morgens in de wagen stap is mijn voorruit vervroren, niet altijd maar als het wel van dat is, is het vervelend.
                    blijkbaar een zeer hoge vochtigheidsgraad in de wagen tijdens de nacht als het vriest , alles hangt ervan af hoe je geparkeerd staat denk ik ( bv in garage , carport , on the street )
                    mss eens een nachtje in het weekend opofferen om te zien of je druppel of condens vorming hebt s'nachts , eventueel monitoren met een hygrometer die je binnen kan aflezen, en een camcorder indien glazen dak heb ik een statief die je aan je glazen dak kan plakken met een zuignap, indien gewenst geef een gil en je mag het wel een paar dagen lenen , in normale omstandigheden zou je als het vriest een lage vochtigheidsgraad moeten hebben ( is iets dat ik gemerkt heb ) , zou het kunnen dat je wagen in een warmte straal staat bv een uitgang van een watervervarmer of gasbrander voor cv zodat je ruit soms wordt opgewarmd , is maar een ideetje he

                    groetjes
                    Erwin

                    Comment


                    • ook een veel voorkomend probleem : leiding van de servo loop langs de radiator in een beugel ( tussen motor en radiator) .
                      Deze is geklikt maar rammelt los , losmaken ,beetje tape of isolatietape rond de leiding doen en terug vastklikken .

                      Ook even naar aan het zoeken geweest , dacht eerst dat het van de ophanging kwam , zo zie je maar dat geluid ver kan geraken .

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                        Het enige wat me tegenvalt is het verbruik van de wagen.
                        De probleempjes zoals herkennen van ipod/iphone enz zijn allemaal keurig opgelost.
                        Verder heb ik nog een weerkerend probleem namelijk het vervriezen van de voorruit aan de binnenkant. Ik heb dit vorig jaar ook gehad, dit gemeld en er zijn enkele updates voor geweest maar in de zomer kun je niet zien of ze werken. Nu heb ik het dus weer voor.
                        Is er nog iemand die dit probleem heeft?
                        De pluspunten kan ik hier niet allemaal opnoemen de lijst zou te groot worden.
                        Probeer eens je ventilatie volledig uit te zetten alvorens je de auto uitschakelt. Zodat er geen koude luchtstroom naar de voorruit is 's nachts.

                        Comment


                        • .....
                          Last edited by ; 17/03/2011, 22:31.

                          Comment


                          • .....
                            Last edited by ; 17/03/2011, 22:30.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
                              Scott, jouw tip zal ik ook doorgeven zodra ze ermee aan de slag gaan, thanks!
                              Maar is dit toerental afhankelijk?

                              Grt,

                              Arne.
                              ja ,zelfs rijstijl afankelijk

                              ik hoorde het toen het beste bij optrekken van 1 naar 2e .
                              soms als tak tak , soms rammelen .
                              1500 a 2000tr
                              kwam precies eerst van de ophanging/aandrijving.

                              toen deze klem vastgezet en geluid was weg.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                                Probeer eens je ventilatie volledig uit te zetten alvorens je de auto uitschakelt. Zodat er geen koude luchtstroom naar de voorruit is 's nachts.
                                oi Walter,

                                bij de insi blijken de kleppen zich automatisch te sluiten , je merkt dat als je lang genoeg in de wagen blijft zitten dan hoor je ze sluiten , als we volgens Uw theorie verder zouden gaan zou eventueel de klep naar de vooruit niet meer sluiten ( blijft hangen ), erger nog eventueel de stuurmodule van deze zou defect kunnen zijn.
                                idd mss het proberen waard dat uitschakelen dan ben je zeker dat niet aan de klep ligt , maar eventueel aan de sturing. ik weet niet of het nuttig zou zijn om via de inlaat ( van de verwarming /ac ) lucht in te spuiten (eventueel met compressor) terwijl de kleppen dicht staan om eventueel lekken de vinden.

                                thanks voor de bijdrage
                                Erwin
                                Last edited by ; 14/12/2010, 23:18.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door scott Bekijk Berichten
                                  ja ,zelfs rijstijl afankelijk

                                  ik hoorde het toen het beste bij optrekken van 1 naar 2e .
                                  soms als tak tak , soms rammelen .
                                  1500 a 2000tr
                                  kwam precies eerst van de ophanging/aandrijving.

                                  toen deze klem vastgezet en geluid was weg.

                                  oi,

                                  bij mij is het echt ( dus het eerste stuk van het tril probleem , het andere bevat buiten het trillen ook een shimmy ) afhankelijk van de toeren en meestal als de toeren zakken ( dus van rond de 1500 naar 1200) dat ik het trillen door de zetel heb , is precies een vibratorke dat in gang schiet tegen de zetel je krijgt idd dat dreunen.ik kan het soms zelfs zo krijgen dat hij blijft trillen ( of dreunen ) als ik tegen 70km/u rijd en dan de toeren stabiel houd.
                                  ga morgen wel ff naar de dealer belle om te zien of die leiding van mij goed vast zit , je weet maar nooit he

                                  groetjes en slopel
                                  Erwin

                                  @ arne , ik hoop echt dat ze het vinden en dat je het dan post wat ze gedaan hebben , hoop dan de dealer zo ver te krijgen dit voor mij op te lossen , in ieder geval alvast bedankt.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                                    oi Walter,

                                    bij de insi blijken de kleppen zich automatisch te sluiten , je merkt dat als je lang genoeg in de wagen blijft zitten dan hoor je ze sluiten , als we volgens Uw theorie verder zouden gaan zou eventueel de klep naar de vooruit niet meer sluiten ( blijft hangen ), erger nog eventueel de stuurmodule van deze zou defect kunnen zijn.
                                    idd mss het proberen waard dat uitschakelen dan ben je zeker dat niet aan de klep ligt , maar eventueel aan de sturing. ik weet niet of het nuttig zou zijn om via de inlaat ( van de verwarming /ac ) lucht in te spuiten (eventueel met compressor) terwijl de kleppen dicht staan om eventueel lekken de vinden.

                                    thanks voor de bijdrage
                                    Erwin
                                    Ah bon, eventueel dan eens proberen de luchtroosters aan de voorruit afdekken, met een handdoek ofzo. Lijkt me minder omslachtig dan met perslucht te werk te gaan, levert misschien wat op.

                                    Comment


                                    • @arne

                                      nog een kleine ms stomme vraag , hier in belgie zitten we met een probleem met de automaat ,( bij een 160pk mss iets minder doch ook voelbaar ) als je op de snelweg bv 120km/u rijd en doet een kickdown valt je motor precies dood , het is alsof hij eens ernstig moet nadenken wat hij gaat doen , waardoor je snelheid en natuurlijk je invoeggat mist. soms is het bij mij zo ernstig dat ik hem echt van vermogen voel minderen ipv dat hij uit zijn sloefen schiet .
                                      hier zijn bepaalde mensen ( dealers ) die beweren dat dit komt omdat de motor wordt afgenepen ivm de euro5 norm ( teveel uitstoot als je uit de sloefen vliegt ) . heb jij hier al iets van ondervonden ?

                                      groetjes
                                      Erwin

                                      ps ; en natuurlijk de alom nu standaard gestelde vraag , werken jullie spiegels netjes dus op ab duwen en vensters blijven op de stand staan ipv bv open of dicht te gaan , en natuurlijk hoe zit het bij jullie met de speedlock ( automatisch sluiten deuren als je vertrekt )?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door scott Bekijk Berichten
                                        ook een veel voorkomend probleem : leiding van de servo loop langs de radiator in een beugel ( tussen motor en radiator) .
                                        Deze is geklikt maar rammelt los , losmaken ,beetje tape of isolatietape rond de leiding doen en terug vastklikken .

                                        Ook even naar aan het zoeken geweest , dacht eerst dat het van de ophanging kwam , zo zie je maar dat geluid ver kan geraken .
                                        oi,

                                        heb juist gebeld met gman en de melding van de leiding gemaakt , omdat dit iets is dat op een 5 a 10 minuten gecontroleerd kan zijn was het de moeite waard te melden , hoop dat ze er nu iets mee doen , is er iets opgelost bon , anders ff afwachten wat ze bij arne zeggen ( a engel sended from heaven , niet dat we hem die fout toewenste , maar hij heeft blijkbaar een dealer die tot op het bot gaat )
                                        trouwens was van de nacht nog eens aan het denken ( weet het die laatste die nog resten draaien in overdrive ) , is garantie landgebonden , blijkbaar niet dealer gebonden , maar als ik het bv zo beu wordt en ik rijd naar Duitsland met die wagen laat hem daar achter mag die daar dan in garantie hersteld worden ???

                                        groetjes
                                        Erwin

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                                          Ah bon, eventueel dan eens proberen de luchtroosters aan de voorruit afdekken, met een handdoek ofzo. Lijkt me minder omslachtig dan met perslucht te werk te gaan, levert misschien wat op.

                                          Ik vroeg me ook al af hoe we de ventilatie volledig konden afzetten nu alles automatisch gaat. Even proberen met enkele handdoeken zal de snelste test zijn.
                                          den borre


                                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                          Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                          Comment

                                          Working...
                                          X