Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• nieuwe insignia besteld

Hallo allemaal,

hier dan hopelijk een gelukkig man dat vandaag zijn insignia mag gaan bestellen dit na twee jaren wachten. Hopelijk zijn er dan de meeste probleempjes opgelost.
    Dan nu de insignia dat ik ga bestellen:
    Insignia sport tourer cosmo 16 turbo
    promotie pakket
    dark mahagony
    lederen sport stoelen 8 voudig elektrisch verstelbaar
    flex organizer pack
    bi-xenon koplampen
    sport edition 2
    flexride
    quickheat
    infinity sound system
    trekhaak wegklapbaar
    panoramisch dak
    semperit winterbanden

waarschijnlijke leverings datum 9 st week van 2011

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wittyrudy Bekijk Berichten
      Hallo allemaal,

hier dan hopelijk een gelukkig man dat vandaag zijn insignia mag gaan bestellen dit na twee jaren wachten. Hopelijk zijn er dan de meeste probleempjes opgelost.
      promotie pakket
      dark mahagony
      flex organizer pack
      bi-xenon koplampen
      sport edition 2
      flexride
      quickheat
      infinity sound system
      trekhaak wegklapbaar
      panoramisch dak
      semperit winterbanden

oi,

proficiat , pracht van een config , persoonlijk had ik een andere motor genomen maar dat is smaak he . vooral de nieuwe kleur intrigeert me. als je hem hebt vooral foto's posten he en vooral een paginaatje opmaken in de sectie mijn duitse wagen.
      die lederen sportstoelen zijn dat de recaros of de geperforeerde geventileerde ?
      indien laatste , ga je vooral van genieten.

succes en hopend op een snelle levering
      Erwin

Comment

• .....
        Last edited by ; 17/03/2011, 22:30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scott Bekijk Berichten
          ook een veel voorkomend probleem : leiding van de servo loop langs de radiator in een beugel ( tussen motor en radiator) .
          Deze is geklikt maar rammelt los , losmaken ,beetje tape of isolatietape rond de leiding doen en terug vastklikken .

Ook even naar aan het zoeken geweest , dacht eerst dat het van de ophanging kwam , zo zie je maar dat geluid ver kan geraken .
          Heb dat ook gehad , dacht ook eerst dat het de ophanging of stuurinrichting was.

Is proper opgelost door de garage

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wittyrudy Bekijk Berichten
            Hallo allemaal,

promotie pakket
            dark mahagony
            flex organizer pack
            bi-xenon koplampen
            sport edition 2
            flexride
            quickheat
            infinity sound system
            trekhaak wegklapbaar
            panoramisch dak
            semperit winterbanden

T'is da we in Gent zeggen: 'een vriee chique voiture' Kzal mijn ogen open houden als ge hem hebt of ik u zie passeren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
              @ Erwin

Erwin, ik zal er op de rijksweg wel eens goed op letten. Heb nog niets gemerkt van "het moeten nadenken van de motor"...
              Wat bedoel je met: "hier in belgie zitten we met een probleem met de automaat "?
              Rijden er in Belgie meestal 130 PK Insignia's rond?
              wel wat er gebeurd met de automaat dus is als je bv 120 rijd en even eens goed wil doortrekken om in te halen , dan heb je een dood moment ( soms niet soms wel , maar meestal wel laat ons zeggen 8 op 10 wel) de automaat blijkt te moeten nadenken wat hij moet doen en het voelt aan of je gewoon even je voet van het gas afneemt en dan terug vol geeft bij een manueel,of het voelt ook aan dat je het pedaal volledig indrukt maar dat dit signaal een seconde of wat later pas aankomt bij de stuurmodule ( tcm ).je even geen vermogen meer en dan ga je vol, zeer vreemd , nu ik heb ook met een 160pk gereden en daar voel je het minder mee ( denk omdat ik normaal gewoon ben met minder vermogen te rijden).in ieder geval je voelt het in een 160pk ook een is een kleine glitch zoals ze zeggen soms onopvallend maar wel aanwezig , bij een 160pk heb je er minder last van bij een 130 pk heb je daar meer last van als er wat afgeknepen wordt
              of er nu meer 130pk dan 160pk rondrijden in belgie kan ik niet zeggen , denk dat de leases in belgie meer opteren naar 160 pk en diegene die zelf hem aankopen meer naar de 130pk gaan kwestie van rijtaxen en div
              nu wordt hier (in belgie dus) door sommige beweerd dat dit komt door afnijpen vermogen motor om de euro5 norm te blijven halen .
              ik heb al gehad dat als ik inhaalde me serieus misrekende en grote faren en toeters achter mij kreeg ( met soms bijna de bestuurder en al in met mijn wagen ).

groetjes
              Erwin

ps : waarom in belgie , wel kan geen gelijkaardige gevallen vinden op inet in andere landen of ik moest erover zoeken , daarom de vraag aan jou.

Comment

• .....
                Last edited by ; 17/03/2011, 22:29.

Comment

• Toch een positieve noot , onze Insi's zijn blijkbaar de betrouwbaarste van allemaal.

Zie onafhankelijk onderzoek :

Social Science - Sozialwissenschaften. Vorsicht bei Testament-Vorlagen aus dem Internet. Das neue Fernstudium Wirtschaftspädagogik.

Comment

• Ik heb 160pk automaat en ik heb dat ook.Hij "denkt " naar mijn gevoel fracties van seconden te lang na vooraleer hij het vermogen vrij geeft. Het gekke is dat als ik de sportstand van de flexride gebruik dit niet gebeurt.Dan geeft hij bij het indrukken van het gaspedaal dadelijk zijn vermogen vrij.Dan voel ik weer die boost zoals, in de good old days, de gewone stand ook had.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
                      Hoi Erwin,

Okay, ben net terug uit Emlichheim, daar zit mijn Opel dealer. Heb nu de 27e een afspraak voor het dreunen of hoe je het ook mag noemen.
                      Ze hebben direct naar de slang gekeken waarover hier reeds melding is gemaakt maar bij mij zit ie nog prima gemonteerd, dus dat is het niet.

Verder zijn ze voornemens de auto eerst op de brug te zetten en alle "standaard" zaken te controleren voordat ze met de koptelefoon in de rondte gaan rijden.
                      Ik vroeg de Werkstattmeister of ze dit soort problemen altijd op kunnen lossen...
                      Nouja zei hij mij, bij zo een nieuwe auto, als het probleem blijft terugkeren en we kunnen het hier niet oplossen, dan gaat de auto naar een Opel Techno Center.
                      Op zich wel positief en ik ben blij dat ze zo doorpakken...

Heb dat met de kickdown nog even uitgetest bij 100km en 120km. Heb daar geen problemen mee.
                      Natuurlijk heeft ie even tijd nodig om terug te schakelen maar ik heb wel het idee dat dit vrij direct gaat.
                      oi,

bedankt voor het testen , ik heb hier last van en heb een 130pk in volgend topic heeft deze ook last van en heeft een 160pk http://www.autoforum.be/showthread.p...58#post4328358
                      denk dat ik eens vreemd ga en deze vraag ook eens op een nederlands forum indien tijd en goesting.
                      de werking hier van Opel belgium zou niet zo vlot zijn , had ergens eens gelezen dat hij zijn wagen had moeten binnen doen ( dacht voor dit probleem trouwens ) hij heeft 8 weken op de wagen moeten wachten en het was niet opgelost , antwoord was gewoon , we vinden het niet je zal zo moet blijven rijden. ik geloof zelfs dat deze geen vervanger heeft gehad.
                      vind spijtig enoeg het berichtje niet meer terug

groetjes
                      Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyGazet Bekijk Berichten
                        Ik heb 160pk automaat en ik heb dat ook.Hij "denkt " naar mijn gevoel fracties van seconden te lang na vooraleer hij het vermogen vrij geeft. Het gekke is dat als ik de sportstand van de flexride gebruik dit niet gebeurt.Dan geeft hij bij het indrukken van het gaspedaal dadelijk zijn vermogen vrij.Dan voel ik weer die boost zoals, in de good old days, de gewone stand ook had.
                        oi,

wel in de duitse ging het wel goed ( of deze zou ook flexride hebben gehad in de stand sport ) , zouden ze dan toch vermogen afnijpen? alhoewel deze vrijgegeven word in de sportstand. dit geeft wel een suggestief gevoel van het vermogen en kunnen van je wagen als je de optie flexride hebt. wat met diegene die geen fleride hebben ??

dit zou echt als een fout in de software moeten aanzien worden, bij een kickdown ( denk toch dat dit de bedoeling van een kickdown is ) is het de bedoeling dat je ongeacht versnelling of snelheid of stand flexdrive ineens over al je vermogen moet kunnen beschikken in een lagere versnelling ( blijkbaar zou in een kickdown twee versnellingen lager worden geschakeld met een min van versnelling 2 dus in zesde zou je van zes naar 4 gaan denk dat het hier mis loopt ) je moet zo maar eens moeten doortrekken omdat je anders een ongeluk zou hebben( bv camion die u niet gezien heeft en op het punt staat je te rammen op de snelweg , voorgehad hoor , dan ben je blij dat je ff kan doortrekken want remmen was geen optie op dat moment ) , je kan dan moeilijk eerst op sport drukken en dan kicken he .
                        kickdown is kickdown = direct uit de sloefen en niet ff wachten ongeacht de stand van de flexride optie

groetjes
                        Erwin
                        Last edited by ; 15/12/2010, 19:18.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gtest Bekijk Berichten
                          Toch een positieve noot , onze Insi's zijn blijkbaar de betrouwbaarste van allemaal.

Zie onafhankelijk onderzoek :

Social Science - Sozialwissenschaften. Vorsicht bei Testament-Vorlagen aus dem Internet. Das neue Fernstudium Wirtschaftspädagogik.

haha , joepie dan heb ik toch nog iets gewonnen in mijn leven, een plaatske in de 3.9 Prozent nicht mängelfreier Fahrzeuge rangschikking , nu nog hopen dat ik eerste eindig....... vooral positief blijven hebben ze altijd gezegd en is mijn moto tzal ooit wel eens in orde komen.

ondertussen al weer wat nieuws van de mijne,is nog niet klaar ( heuuu , hadden we anders verwacht ) , blijkbaar moet diene van eurologics morgen nog eens terugkomen voor de wagen , blijkbaar is het dvd systeem nog altijd niet in orde ........ stuur moest nog geplaatst worden en over de bt module is niet geklapt dus dat zal wel snor zitten

groetjes
                          Erwin
                          Last edited by ; 15/12/2010, 19:21.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                            oi,

maar als ik het bv zo beu wordt en ik rijd naar Duitsland met die wagen laat hem daar achter mag die daar dan in garantie hersteld worden ???

groetjes
                            Erwin

goei vraag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeterPan2840 Bekijk Berichten
                              Heb dat ook gehad , dacht ook eerst dat het de ophanging of stuurinrichting was.

Is proper opgelost door de garage

Comment

• .....
                                Last edited by ; 17/03/2011, 22:29.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                                  oi,

heb juist gebeld met gman en de melding van de leiding gemaakt , omdat dit iets is dat op een 5 a 10 minuten gecontroleerd kan zijn was het de moeite waard te melden , hoop dat ze er nu iets mee doen , is er iets opgelost bon , anders ff afwachten wat ze bij arne zeggen ( a engel sended from heaven , niet dat we hem die fout toewenste , maar hij heeft blijkbaar een dealer die tot op het bot gaat )
                                  trouwens was van de nacht nog eens aan het denken ( weet het die laatste die nog resten draaien in overdrive ) , is garantie landgebonden , blijkbaar niet dealer gebonden , maar als ik het bv zo beu wordt en ik rijd naar Duitsland met die wagen laat hem daar achter mag die daar dan in garantie hersteld worden ???

groetjes
                                  Erwin
                                  Beste,
                                  De garantie die u krijgt bij Opel is een verbintenis tussen u en de dealer !
                                  En hoewel sommige mensen dit natuurlijk hier gaan betwisten toch is dit de enige waarheid . Indien u dit echt niet kan geloven dan kan u dit nagaan via de juridische dienst van Opel Belgie . Het is een kwestie van goodwill van een andere dealer of hij je wil helpen of niet . Wel is het zo dat hij de door hem gemaakte kosten kan terugkrijgen van Opel .

En in dit geval kan Opel oordelen dat het voertuig nog steeds kan rijden en dat de garantie dus niet van toepassing is (mocht u dit inroepen als niet voldoen aan de garantie ).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 125 problems Bekijk Berichten
                                    Beste,
                                    En hoewel sommige mensen dit natuurlijk hier gaan betwisten toch is dit de enige waarheid . Indien u dit echt niet kan geloven dan kan u dit nagaan via de juridische dienst van Opel Belgie . Het is een kwestie van goodwill van een andere dealer of hij je wil helpen of niet . Wel is het zo dat hij de door hem gemaakte kosten kan terugkrijgen van Opel .

En in dit geval kan Opel oordelen dat het voertuig nog steeds kan rijden en dat de garantie dus niet van toepassing is (mocht u dit inroepen als niet voldoen aan de garantie ).

Van de Opel site ,dus zéér officieel :

Fabrieksgarantie.

Op Opel kunt u vertrouwen. Opel staat immers voor kwaliteit, veiligheid en het hoogste niveau van (rij)comfort. Om dit te garanderen, biedt Opel u een uitgebreid pakket garanties.
                                    Zo wordt iedere nieuwe Opel geleverd met twee jaar volledige fabrieksgarantie. De fabrieksgarantie van Opel geeft klanten recht op gratis reparaties (bij alle Opel Erkend Herstellers) voor defecten die onder de verantwoordelijkheid van de fabrikant vallen, ongeacht de kilometerstand van de wagen en het moment waarop het probleem zich binnen de twee jaar voordoet. Dat geldt ook voor onze onderdelen. Op de carrosserie geven we maar liefst 12 jaar garantie! Voor de Movano is dit zes jaar. Het enige dat u hoeft te doen, is u houden aan de voorgeschreven fabrieksinstructies op het gebied van onderhoud. Zo gemakkelijk is het!

Comment

Fabrieksgarantie.

Op Opel kunt u vertrouwen. Opel staat immers voor kwaliteit, veiligheid en het hoogste niveau van (rij)comfort. Om dit te garanderen, biedt Opel u een uitgebreid pakket garanties.
                                      Zo wordt iedere nieuwe Opel geleverd met twee jaar volledige fabrieksgarantie. De fabrieksgarantie van Opel geeft klanten recht op gratis reparaties (bij alle Opel Erkend Herstellers) voor defecten die onder de verantwoordelijkheid van de fabrikant vallen, ongeacht de kilometerstand van de wagen en het moment waarop het probleem zich binnen de twee jaar voordoet. Dat geldt ook voor onze onderdelen. Op de carrosserie geven we maar liefst 12 jaar garantie! Voor de Movano is dit zes jaar. Het enige dat u hoeft te doen, is u houden aan de voorgeschreven fabrieksinstructies op het gebied van onderhoud. Zo gemakkelijk is het!

Dit laatste wordt ook gestaafd door ons leasecontract.
                                      Na de ontvangst van het voertuig mag u het onderhoud laten uitvoeren door eender welke erkende dealer of concessiehouder van het merk. Tijdens de garantieperiode is de waarborg ook geldig in elk Europees land; weliswaar bij een erkende dealer. Voor onderhoud in het buitenland dient de dealer ter plaatse wel eerst een akkoordnummer bij ons aan te vragen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 125 problems Bekijk Berichten
                                        Beste,

dus in principe , zolang de wagen vooruit of achteruit kan rijden is dit volgens U volledig in orde .
                                        wel ik heb hier nog een ds vrakske staan , rijd perfect ( vooral als ge goe duwt of trekt en als ge dat hard doet gaat het zelfs snel ) het stuurt zelfs perfect ( vooral als ge het verschil van links en rechts niet uiteen kunt houden ) altijd rechtdoor (als hij stilstaat ) perfecte remmen ( een anker wordt meegeleverd ) U kan dit vrakse krijgen voor een luttele 1500 euro kleur roestbruin met open dak (die gaten die erin zitten moeten toch voor iets dienen he ) en ge krijgt zelfs garantie dat de wagen rijd ( zolang ge maar duwt natuurlijk).

sorry , ge zult verstaan dat bovenstaand scenario alleen maar door malafide verkopers wordt toegepast . er staat in de wet , en die kan u een pagina of 20 terug geloof ik lezen dat de klant zelfs kan reclameren als de wagen niet aan klantverwachting voldoet.

als ik U dus goed begrijp is het dus volledig normaal dat een nieuwe wagen wordt geleverd met lak schade en bekraste ,verkeerd gemonteerde onderdelen ( interieur ) , slecht werkende electronica , waar zelfs de verwarming niet automatisch van werkt ( er is nochtans voor betaald hoor ) slecht werkende verlichting , trillende chassis en zwevende chassis (rond de 170km/u) trillend stuur wegens slechte balancering en later blijkbaar nog een fout in de voortrein , een motor die af en toe klettert als een tractor , af en toe naar rechts trekt terwijl toch wel echt rechtdoor wil en nog een hoop andere dingen , dat dit eigenlijk geen garantie is , ah ja hij rijd dus geen garantie , ze gaan mij mooi horen komen bij de opel all in , volgens dit contract mag ik bij eender welke dealer mijn wagen laten onderhouden of laten herstellen , als deze beslist dat dit geen fout is dat door de all in moet betaald worden maar een garantie geval is MOET deze door opel zelf worden betaald. ( had toch ergens in mijn contract gelezen dat de garantie door opel wordt verzorgd , waarom moeten ze anders toestemming vragen om het te herstellen als er iets aan is .
                                        tenslotte ligt de verantwoordelijkheid bij de fabrikant waarvan de dealer een tussenpersoon is of aanspreekpunt.

een ander scenario , U koopt een wagen in Nederland of Spanje ( mag tegenwoordig wegens vrijheid van handel ) dus volgens Uw redenering zou u als u een garantie geval hebt naar een van die landen moeten terugreizen . of u woont aan de kust en u koopt daar een wagen en beslist een jaar later te verhuizen naar de Ardennen , ik geloof nooit dat je telkens als er iets scheelt naar de kust terug moet rijden .
                                        volgens mij is de opel garantie een wereldwijde gedekte garantie. er is niemand die zegt dat je eens geen woorden kan hebben met de dealer , of zelfs dat de dealer zijn job niet aankan , als klant ben je dan wel beschermd hoor , eerst moet je contacten leggen met de klanten dienst die regelt iets met de dealer en als er niet binnen een redelijk aanvaardbare periode een oplossing voor het probleem is moet ofwel U een vergoeding moeten toegestaan worden voor de periode dat je de wagen niet hebt kunnen gebruiken of een ander dealer voorstellen of uw artikel moet vervangen worden ( ik heb dit voorgehad met een koffie machine van Philips , en nee geen prutste van 70 eurookes zoiets gooit ge weg als ge daar problemen me hebt , maar een apparaat van een goede 1400 euro , na twee maand is het toestel aan zijn derde reparatie toe , ik meld de technieker dat ik dit niet fijn vind en het toestel niet meer vertrouw , gevolg na twee weken krijg ik een splinternieuw apparaat.) dit is een van de voorbeelden van hoe het wel moet.

en hoe verklaar je dat opel kan beweren dat ik nog met het voertuig kan rijden ??? , wel ik kan op het moment gewoon niet met het voertuig rijden , door mijn ziekte verkrampen mijn spieren en trekt mijn hand ( rijd nu soms als ik echt moet met een hand zodat ik kan ingrijpen ) rond het stuur zodat ik niet meer kan sturen , en kom nu niet af dat ik niet meer met de wagen mag rijden he , met de zafira rijd ik perfect ( spijtig genoeg weggedaan voor de insi ) en zelfs met de corsa rijd ik nog perfect zei het niet zo goed als ik wil maar dit ligt gewoon omdat dit een handgeschakelde is en wegens verminderde spierkracht kan ik niet goed meer ambrieeren.en volgens mijn prof en andere instantie's ben ik nog goed genoeg om rond te rijden gezien mijn rijvaardigheidsbewijs

de koop die gesloten is is een koop tussen mij en opel met als tussenpersoon de dealer.
                                        het is zelfs zo dat als we dit voertuig naast een goedwerkend voortuig zet dat blijkt dat ze zelfs niet meer conform zijn volgens de testen die gedaan zijn voor homologatie ( of dacht U een homologatie te krijgen vor een voertuig dat mechanisch niet in orde is ) , er is op het moment een persoon bij de dealer die beweerd dat dit probleem zelfs nu nog van de band komt , eigenlijk een reden om de inschrijvingen van dit type te kunne stilleggen naar mijn menig ( en al gebeurd in het verleden volgens mij onder het mom, de eerste drie weken niet leverbaar wegens kwaliteitscontrole ) dit zijn natuurlijk veronderstellingen en kunnen wel of niet onwaar zijn .

in ieder geval als je een voertuig koopt van 36000 (en oneven) eurookes ex btw mag je verwachten een voertuig te krijgen dat goed werkt en in orde is.
                                        nu begint langzamerhand de wagen in orde te geraken , buiten het trillen en nog verschillenden dingen die andere ook ondervinden.dus wachten we nog ff af , de wagen is ondertussen 4 maand oud en heeft 1200km op de teller waarvan denk meer dan de helft door de dealer gemaakt ,gezien dat ik al eerst 5 maand moest wachten op het voertuig voor levering en de ouderdom die hij ondertussen heeft dat ik een geduldig mens ben geloof me vrij er zijn mensen die dat kunnen beamen.
                                        sorry ik voel mij onveilig in deze wagen en zolang ik niet veilig kan rijden zal ie mooi staan te blinken aan de voordeur.
                                        voor de duidelijkheid , ik heb betaald voor voertuig EN opties en allerhande accessoires voor deze geld een wettelijke garantie en wordt volgens de wet gedekt dor de fabrikant ( zelfs in geval van faling dealer )

ik kom regelmatig zo'n dingen tegen hoor , mensen die denken " ah daar staan wielen onder laten we daar maar eens van profiteren, zo'ne invalide is toch een gemakkelijk slachtoffer die zijn toch achterlijk ' , sorry ik kan daar niet mee om en vooral niet van mensen die op ons neerzien en uiteindelijk nog geen vel wc papier hebben als diploma, en ik denk dat ze dat daarbij de dealer het ondertussen wel begrepen hebben , het is is niet alleen maar poen pakken door verkoop de service telt ook ( kocht om de 4 jaar een nieuw voertuig ) dit jaar hebben we twee voertuigen aangekocht.

de vraag die gesteld werd is was zeer duidelijk , mag ik mijn wagen in bv Duitsland laten repareren in garantie , dat ik eender welke dealer mocht kiezen was me ondertussen duidelijk en blijkbaar nog duidelijker tijdens het schrijven van dit kapittel

mvg
                                        Erwin

ps sorry jongens dit moest er weer ff uit hoor, morgen weet ik weer iets meer van de wagen dus ben ik mss weer iets gelukkiger, bericht is iets langer geworden dan ik weeral wou , ze zeggen altijd je hebt geen stomme vragen maar stomme antwoorden , wel dit ( van mij dus ) zal waarschijnlijk de geschiedenis ingaan als volledig stom
                                        Last edited by ; 15/12/2010, 23:55.

Comment

Fabrieksgarantie.

Een aantal jaren geleden is een Belgische importeur zelfs veroordeeld voor het weigeren om de garantie toe te passen op een auto van Cardoen... Die had de wagens gekocht in Italië, verkocht in België en de koper ging met een garantiegeval naar zijn merkdealer. Daar werd de garantie geweigerd wegens verkocht in Italië. Het gevolg: een Europese veroordeling...

Ik heb lang in de autosector gewerkt en garantie (en dat is voor alle producten zo, ook voor TV, MP3,...) is ALTIJD tussen koper en fabrikant!!! Sinds 1992 dus ook overal in Europa geldig.

Comment

Working...
                                          X