Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
wel in de duitse ging het wel goed ( of deze zou ook flexride hebben gehad in de stand sport ) , zouden ze dan toch vermogen afnijpen? alhoewel deze vrijgegeven word in de sportstand. dit geeft wel een suggestief gevoel van het vermogen en kunnen van je wagen als je de optie flexride hebt. wat met diegene die geen fleride hebben ??
dit zou echt als een fout in de software moeten aanzien worden, bij een kickdown ( denk toch dat dit de bedoeling van een kickdown is ) is het de bedoeling dat je ongeacht versnelling of snelheid of stand flexdrive ineens over al je vermogen moet kunnen beschikken in een lagere versnelling ( blijkbaar zou in een kickdown twee versnellingen lager worden geschakeld met een min van versnelling 2 dus in zesde zou je van zes naar 4 gaan denk dat het hier mis loopt ) je moet zo maar eens moeten doortrekken omdat je anders een ongeluk zou hebben( bv camion die u niet gezien heeft en op het punt staat je te rammen op de snelweg , voorgehad hoor , dan ben je blij dat je ff kan doortrekken want remmen was geen optie op dat moment ) , je kan dan moeilijk eerst op sport drukken en dan kicken he .
kickdown is kickdown = direct uit de sloefen en niet ff wachten ongeacht de stand van de flexride optie
Even voorstellen: Ben Arne, 48 jaar en woon bij Hardenberg net over de grens in Duitsland.
Ook wij hebben een Insignia aangeschaft nadat we het voor gezien hielden met onze T5.
Hebben hier in Duitsland een gebruikte Insignia gekocht, uit de lease van begin 2010. Een mooie auto, echt waar.
Het is een zwarte Cosmo Tourer, 160 PK, automaat, met eigenlijk zowat alles erin wat je kunt wensen, heeft een lederen interieur met AGR stoelen en ook nog een verstelbaar sportonderstel (Flexride).
Op dit moment zitten er 18" lichtmetaal velgen onder met 235 winterbanden, is hier in Duitsland nou eenmaal verplicht.
Eigenlijk rijdt de auto als een zonnetje, er is me echter wel iets opgevallen: wanneer ik de motor in toeren terug laat zakken, tussen de 1200 en 1400 toeren, dan onstaat er een soort van trillen of vibraties. Ik denk niet zoals al eerder op het forum beschreven.
Bij mij lijkt het net alsof er rillen in het wegdek zitten. Dit dreunt ook echt wel door...
Nogmaals, net alsof er rillen, kort op elkaar, in het wegdek zitten.
Op het rechte stuk merk je hier weinig tot niets van omdat de automaat dan al teruggeschakeld heeft, maar wanneer ik een rotonde neem en een beetje met het gas speel zodat ie laag in z'n toeren blijft en toch ook aandrijving levert, dan hoor je het het beste... Beetje gas erbij en het is weer weg.
Eerst dacht ik dat het kwam door het ijs op de weg dat wellicht het wegdek wat onregelmatig maakt, nee dus.
Winterbanden misschien? Heb nog niet met de zomerbanden gereden...
Lijkt wel iets met de aandrijving te maken te hebben. Als ik het gas eraf neem is het ook weg...
Intussen heeft Opel hier in Emmlichheim als eerste het Elektropneumatisch Ventil vervangen, hielp niets. Ook zij hebben het waargenomen en willen nu met een speciaal apparaat gaan monitoren waar exact het geluid vandaan komt. Schijnen ze met sensoren te doen die ze op verschillende plaatsen aanbrengen en gaan dan met een koptelefoon in de auto zitten... Ben benieuwd...
Kent iemand dit probleem, of ooit wel eens van gehoord?
Hartelijke groeten,
Arne.
Arne,
1) Het elektropneumatisch ventil maakt een soort bromvlieggeluid bij het gasgeven of lossen van het gas, ongeacht het toerental. Het kan geen kwaad, het is alleen irritant. Hebben ze bij mij ook al vervangen.
2) De Insignia heeft inderdaad (net zoals de Vectra diesel) een resonantie als je bij koud weer vanuit lage toeren (lees 1200 -1300 toeren) optrekt. Rond 1800 toeren klinkt dan ineens een diepe brom vergezeld van een trilling doorheen de auto.Hij heeft het alleen in deze situatie. Mijn vriend en collega hebben het ook. Lijkt alsof de uitlaat of de aandrijflijn meetrillen. Het kan volgens mij geen kwaad en als de wagen wat meer toeren draait (als je bv niet onder de 1500 toeren valt) dan gebeurt er niets. Ook als het wat warmer wordt verdwijnt het geluid en de trilling.
Dit is niet wat Erwin heeft, als ik het goed begrijp bibbert die bij het rijden bijna van de baan...
Ik heb een vraagske... ik heb nu enkele weken mijnen Insi en stel vast dat ik veel lawaai hoor da van buitenuit komt...
Echt geruisloos rijden is er niet bij... ik hoor heel duidelijk voorbijrijdende wagen en het geluid van hun banden op asvalt enz...
Kan dit ? Normaal gezien zou dat toch nie mogen, ik had hiervoor een Toyota Corolla Verso en daar was het buitengeluid en miniem... en 't was ne klotenbak...
De Opel Insignia heeft de 2010-editie van het Duitse Dekra onderzoek gewonnen. Bij deze middenklasser werden de minste mankementen geconstateerd. Met deze uitslag wist de Insignia de Audi A6 naar het tweede plan te verwijzen. Volgens de resultaten van het zogeheten Mängelreport is de Opel de auto met het minst aantal defecten. Met een score van 96,1 procent storingsvrije Insignia’s behaalde het vlaggenschip uit Rüsselsheim het beste resultaat van alle geteste auto’s. Het is al het tweede jaar op rij dat een Opel deze eer in ontvangst mag nemen: in 2010 won de Corsa de categorie ‘Beste individuele resultaten’. Dekra genereert zijn jaarlijkse rapport door nauwkeurige type-evaluaties uit te voeren in 8 voertuigklassen op 3 niveaus van kilometerstanden. Het rapport is gebaseerd op de resultaten van 15 miljoen inspecties die op 230 verschillende modellen werden uitgevoerd. Het instituut constateerde dat met name compacte modellen geplaagd worden door gebreken. Eén op de drie onderzochte auto’s uit deze klasse valt hier door de mand. Het gaat hierbij om zaken als gebroken veren, lekke schokdempers, olieverlies, elektronische storingen, een lekke uitlaat en versleten remschijven. De minste gebreken op segmentniveau doen zich voor bij SUV modellen, maar de Opel Insignia werd dus overal winnaar met de minste gebreken. Dit model won ook de bokaal bij de middenklasse modellen. Andere segmentwinnaars waren de Ford Fiesta (kleine auto’s), de Toyota Prius (compacte middenklassers), de Audi A6 (luxe klasse), de Mazda MX-5 (sportwagens/cabriolet modellen), de Honda CR-V (SUV modellen), de Volkswagen Golf Plus (MPV modellen) en de Mercedes-Benz Sprinter (busjes).
Ik heb een vraagske... ik heb nu enkele weken mijnen Insi en stel vast dat ik veel lawaai hoor da van buitenuit komt...
Echt geruisloos rijden is er niet bij... ik hoor heel duidelijk voorbijrijdende wagen en het geluid van hun banden op asvalt enz...
Kan dit ? Normaal gezien zou dat toch nie mogen, ik had hiervoor een Toyota Corolla Verso en daar was het buitengeluid en miniem... en 't was ne klotenbak...
Help !
dito!
mijn insignia 5D is nu 2 weken oud, 600 km op de teller, maar ik had er mij toch wat meer van voorgesteld qua geruisloos rijden. Dat ding mag bijlange nie komen ruiken aan mijn Mégane Grand Tour van 2005
Al van toen ik de garage uitreed merkte ik het rijgeluid binnenin op: - geluid van de banden (225/55 17") - geluid van de motor - geluiden van buiten (bij de eerste rit reed ik op een weg waar hier en daar zeer kleine kiezeltjes lagen: 't was net alsof ze naar binnengegooid werden) - autostrade: tegen 130 per uur hoorde ik een beetje windgeruis langs de chauffeurskant - nog een geluid wat ik niet kan thuisbrengen, maar als ik de wagen laat uitbollen, en ik ontkoppel, is 't precies gelijk er ergens een roulement een klein beetje lawaai maakt
Ik ga er nie over klagen, 't is nen auto, plastiek en blik, en 't dient om mij van A naar B te brengen zonder da ik zelf moe wordt, maar ik stel mezelf toch vragen wanneer ik lees hoe anderen stoefen over hoe geruisloos hij wel rijdt (waar hebben die voorheen dan wel mee gereden???)
voor de rest: knappe bak!
Insignia 5D Sport 130pk
Cooper D
KTM 250 EXC-F
KTM 200 EXC
Ga volgende week op wintersport en dacht vandaag "even" sneeuwkeetingen te halen voor mijn Opel insignia Sport Tourer. Dat viel dus even tegen.....
Bij Opel (in mijdrecht) zeiden ze dat ze ze niet op voorraad hadden en moesten bestellen (kan gebeuren). Bij Halfords zochten ze het op en zieden dat je geen sneeukettingen kan monteren op een Opel insignia sport met deze bandenmaat (145/45-R1.... Terug naar Opel (de deskundigen, zou je verwachten). Na lang zoeken en bellen kwamen ze met de mededeling dat halfords gelijk heeft en dat het ook in je onderhoudsboekje staat.
Hoe is het mogelijk dat er anno 2010 nog gezinsauto's worden verkocht waar je geen sneeuwkettingen om mag monteren!!!!
Als ze dat verteld hadden toen ik de auto kocht.....
Ga volgende week op wintersport en dacht vandaag "even" sneeuwkeetingen te halen voor mijn Opel insignia Sport Tourer. Dat viel dus even tegen.....
Bij Opel (in mijdrecht) zeiden ze dat ze ze niet op voorraad hadden en moesten bestellen (kan gebeuren). Bij Halfords zochten ze het op en zieden dat je geen sneeukettingen kan monteren op een Opel insignia sport met deze bandenmaat (145/45-R1.... Terug naar Opel (de deskundigen, zou je verwachten). Na lang zoeken en bellen kwamen ze met de mededeling dat halfords gelijk heeft en dat het ook in je onderhoudsboekje staat.
Hoe is het mogelijk dat er anno 2010 nog gezinsauto's worden verkocht waar je geen sneeuwkettingen om mag monteren!!!!
Als ze dat verteld hadden toen ik de auto kocht.....
Hebben meer mensen deze ervaring?????
Beste,
Ik heb zelf geen ervaring hiermee, kan alleen het volgende hiervan zeggen:
Ik weet niet of je überhaupt het risico moet of wilt nemen om zonder ook winterbanden te monteren op wintersport wilt gaan. De ervaring die ik wel kan delen is dat het al heel extreem moet zijn wil je met winterbanden er onder vast te komen staan. Het probleem is natuurlijk dat je verplicht bent ze bij je te hebben.
Overigens montage van sneeuwkettingen op de maat 235/45x18 is volgens de boekjes wel toegestaan.
zie: http://www.opel.de/content/dam/Opel/...en-Katalog.pdf
vanaf pag.218
Ik vraag mij vervolgens ook af of dit geringe verschil tussen 235 en 245 breedte dusdanig is dat dit echt voor problemen zou kunnen zorgen in de praktijk.
Overigens wil je het risico nemen, kettingen voor de maat 245/45x18 zijn wel verkrijgbaar en zo te lezen nog snel ook, zie:
Ga volgende week op wintersport en dacht vandaag "even" sneeuwkeetingen te halen voor mijn Opel insignia Sport Tourer. Dat viel dus even tegen.....
Bij Opel (in mijdrecht) zeiden ze dat ze ze niet op voorraad hadden en moesten bestellen (kan gebeuren). Bij Halfords zochten ze het op en zieden dat je geen sneeukettingen kan monteren op een Opel insignia sport met deze bandenmaat (145/45-R1.... Terug naar Opel (de deskundigen, zou je verwachten). Na lang zoeken en bellen kwamen ze met de mededeling dat halfords gelijk heeft en dat het ook in je onderhoudsboekje staat.
Hoe is het mogelijk dat er anno 2010 nog gezinsauto's worden verkocht waar je geen sneeuwkettingen om mag monteren!!!!
Als ze dat verteld hadden toen ik de auto kocht.....
Hebben meer mensen deze ervaring?????
Waarom? Omdat brede banden weinig nut hebben in gladde omstandigheden. En bovendien, door die brede band is er waarschijnlijk te weinig plaats voor de sneeuwketting in de wielkast. Met als gevaar dat die eventueel een remleiding raakt. Enige optie is een smaller type velg+band kopen waar sneeuwkettingen op passen.
Een wat scheve vergelijking maar al eens naar de banden gekeken van rally wagens die in de sneeuw rijden? Zo smal mogelijk nl.
Waarom? Omdat brede banden weinig nut hebben in gladde omstandigheden. En bovendien, door die brede band is er waarschijnlijk te weinig plaats voor de sneeuwketting in de wielkast. Met als gevaar dat die eventueel een remleiding raakt. Enige optie is een smaller type velg+band kopen waar sneeuwkettingen op passen.
Een wat scheve vergelijking maar al eens naar de banden gekeken van rally wagens die in de sneeuw rijden? Zo smal mogelijk nl.
Klopt wat de ruimte in de wielkast betreft.
Daarom ook hebben de 17" zomerbanden de maat 225/55 R17 en de winterbanden de maat 225/50 R17 ...
Door het feit dat ik op wintersport eventueel gebruik zal moeten maken van sneeuwkettingen heb ik ook 17" winterbanden en 18" zomerbanden ( met bijpassende velgen natuurlijk . )
Denk ook dat het ergens in een of ander Opel document vermeld staat dat 18" winterbanden wel mogen , maar niet in combinatie met sneeuwkettingen.
Daarom ook hebben de 17" zomerbanden de maat 225/55 R17 en de winterbanden de maat 225/50 R17 ...
Door het feit dat ik op wintersport eventueel gebruik zal moeten maken van sneeuwkettingen heb ik ook 17" winterbanden en 18" zomerbanden ( met bijpassende velgen natuurlijk . )
Denk ook dat het ergens in een of ander Opel document vermeld staat dat 18" winterbanden wel mogen , maar niet in combinatie met sneeuwkettingen.
Sorry Peter, jouw laatste gedacht is helaas niet waar, sneeuwkettingen op 18 inch velgen met 235/45 x 18 winterbanden zijn wel toegestaan.
zie mijn eerdere post met deze link naar de Opel katalogus met toegelaten bandenmaten en welke wel of niet zijn toegelaten voor sneeuwkettingen: http://www.opel.de/content/dam/Opel/...en-Katalog.pdf
vanaf pagina 218 staan de toegelaten maten voor de Insi.
Voor de 17 inch velgen zijn overigens ook de winterbanden in de maat 215/55 x 17 toegelaten.
2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk 2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk
Sorry Peter, jouw laatste gedacht is helaas niet waar, sneeuwkettingen op 18 inch velgen met 235/45 x 18 winterbanden zijn wel toegestaan.
zie mijn eerdere post met deze link naar de Opel katalogus met toegelaten bandenmaten en welke wel of niet zijn toegelaten voor sneeuwkettingen: http://www.opel.de/content/dam/Opel/...en-Katalog.pdf
vanaf pagina 218 staan de toegelaten maten voor de Insi.
Voor de 17 inch velgen zijn overigens ook de winterbanden in de maat 215/55 x 17 toegelaten.
Inderdaad , dat was trouwens ook het document dat ik bedoelde .
rubbers binnen en rond de deuren als eens bekeken , met dit weer durven ze ( we als we niet voorzichtig zijn ) wel eens kapot getroken worden bij het openen van de deuren als deze bevrozen zijn.
ik geloof dat je een opc hebt he , met een diesel valt dit niet zo op moet ik eerlijk zijn.
de momenten dat ik met de insi rijd heb ik toch niet het gevoel in een hoop lawaai te zitten .
zelfs al heb ik niet de herwerkte motor , wel heb ik de indruk dat de motor meer lawaai maakt dan de motor van de zafira die ik had ,
een stom vraagske , bekijk je spiegel eens ( zijspiegel) zit dat vinnetje er van onder nog op , dit zou indertijd erop gezet zijn om druppels regen / vocht niet op de het spiegelglas te laten belanden , daardoor zou de windruis iets verhoogd zijn , er is sprake geweest dat de spiegels gingen veranderen ( iets ander uitzicht en beetje meer oppervlakte als ik het goed heb ) is wel bijna een half tot voledig jaar geleden dat ik het gelezen heb.
anders echt zorgen dat je alles dicht hebt , verwarming afsluiten en dan eens horen ( banden druk kan ook veel doen in verband met geluid ) , denk dat het ff zoeken word in ieder geval is en was het bekend dat de insi diesel veel lawaai maakte tov zijn tegenhangers
iets wat ik opgelost heb door een infinity te nemen totaal geen banden of motorgeluid
groetjes
Erwin
ps , anders eens iemand zoeken die hetzelfde type heeft en een vergelijken wat me nu aan iets begint te laten denken , er is een melding geweest van trillen / ruisen van het panoramisch dak .....mss
Mensen laat je toch niet opnaaien door zo'n opmerking betreffende garantie...
Waarom zou het fabrieksgarantie heten?
Zou toch te gek voor woorden zijn dat wanneer je dealer ermee stopt of je krijgt onenigheid met je dealer, dat dan je garantie weg is.... allemaal praatjes die nergens toe leidden
en die nergens op gebasseerd zijn...
Nu weer de serieuze zaken
@ gigiTR6
Bij mijn auto merk ik het probleem als ie warm is.
Als ie koud is, is het lastig simmuleren omdat het schakelgedrag van de automaat dan heel veel anders is...
Ik merk het bijvoorbeeld ook wanneer ik gewoon normaal rijd en dan het toerental laat zakken zonder dat ie terugschakeld. Dan nét voordat ie teruggaat naar een andere versnelling, dan hoor en voel je het opkomen.
Dit zet dan niet door omdat ie daadwerkelijk teruggaat in versnelling.
Ik zou eens moeten proberen uit te vinden of ie dat in alle versnellingen doet, misschien eens handmatig schakelen...
bij een 130pk proberen de 70 te houden in de laagste mogelijke versnelling zodat hij tussen de 1200 en 1500 hangt meestal iets rond de 1300 kan schelen van wagen tot wagen .
dit brengt het resonerende gevoel naar boven (dreunen aka trillen stoel , beetje pook n stuur en bepaalde stukken van de tunnel als je deze kan raken met de hand het straffe is dat het een beetje van persoon tot persoon afhangt , de eene blijkt het gewoon te worden de andere voelt het niet doch als je hen erop attent maakt voelen ze het toch , je moet erop letten ,
bij corsawim was er ook een soortgelijk probleem doch deze heeft het geluk gehad dat het gevoel er gelijkmatig is uitgegaan ( of dat hij zich eraan heeft aangepast )
groetjes
Erwin
ps ; er is ook een melding gedaan geweest van luchtfilters waar isolatie moest tussen geplaatst worden voor een geluid brommen of resonantie probleem
mijn insignia 5D is nu 2 weken oud, 600 km op de teller, maar ik had er mij toch wat meer van voorgesteld qua geruisloos rijden. Dat ding mag bijlange nie komen ruiken aan mijn Mégane Grand Tour van 2005
Al van toen ik de garage uitreed merkte ik het rijgeluid binnenin op: - geluid van de banden (225/55 17") - geluid van de motor - geluiden van buiten (bij de eerste rit reed ik op een weg waar hier en daar zeer kleine kiezeltjes lagen: 't was net alsof ze naar binnengegooid werden) - autostrade: tegen 130 per uur hoorde ik een beetje windgeruis langs de chauffeurskant - nog een geluid wat ik niet kan thuisbrengen, maar als ik de wagen laat uitbollen, en ik ontkoppel, is 't precies gelijk er ergens een roulement een klein beetje lawaai maakt
Ik ga er nie over klagen, 't is nen auto, plastiek en blik, en 't dient om mij van A naar B te brengen zonder da ik zelf moe wordt, maar ik stel mezelf toch vragen wanneer ik lees hoe anderen stoefen over hoe geruisloos hij wel rijdt (waar hebben die voorheen dan wel mee gereden???)
voor de rest: knappe bak!
oi,
zoals gedacht een ecoflex ( aan de banden te zien ) , indertijd was het probleem ermee dat hij springerig de baan opreed , toen werd er ook wat druk afgehaald , mss eens proberen druk te lossen , kan niet direct kwaad en probeer het eens , lucht terug inblazen kost nu ook niet je dat he ( voor mij wel maar ja , dit is voor de gezonden onder ons ) . geeft ie minder geluid hou het zo of probeer eens een ander setje banden die je mss kan lenen l+r met een betere band. ( ik zeg maar iets , alles kan helpen he )
vooral het geluid van die kiezeltjes dat je beschrijft dat dit welo eens te maken kan hebben met een zeer hoge bandendruk.
als je een beetje logisch nadenkt , denk ik wel dat je me kan volgen, vergelijk het met een bal heel erg opgepompt zal die een ijzerachtig geluid geven als je stuitert , een iets platter bal zal holler klinken
groetjes en hopelijk kan je er iets mee doen
Erwin
Comment