Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
    Mijn zus rijdt met een Zafira en is daar super tevreden van

Niet meer manueel mag/kan , dus een handicap die je vroeger niet had ?

Mag via PM hoor ... of niet ,als je liever wil van niet , want ik weet dat er hier een paar Opel Lovers nie moeten weten van ik
    wel geen prob hoor , denk dat de meeste ondertussen wel weten hoe de vork aan de steel zit.

is in 2004 begonnen met een zeldzaame bloedkanker ( komt eigenlijk alleen bij oudere mensen voor ) mijn stamcellen waren aan het afsterven had op een moment 8000 bloedplaatjes per unit ( normaal 250000..450000 ) onder de 50000 mag men zelfs niet meer met de wagen rijden.
    ik ga wel niet heel het verhaal vertellen maar de grote lijnen , dus na zoeken uiteindelijk nog ontdekt dat ik osteoporose in erge vorm had , uiteindelijk een beenmergtransplantatie gehad die goed verliep tot een bepaald moment , ik had een host versus graft ( was toen redelijk zeldzaam , dan stoot je je eigen organen af ) dus en stuk darm kwijt meer dan 3/4 van de maag kwijt leverschade nierschade en nog wat kleine dingetjes en uiteindelijk mijn twee longen kapot , op de tranplantlijst gezet geweest , ondertussen wegens co2 retentie 100% co2 opgebouwd in het bloed en uiteindelijk het opgegeven en klinisch dood , ze hebben mij toen nog kunnen reanimeren en heb in totaal 2 maal in zware coma gelegen , ondertussen kreeg ik solemedrol ( sterioiden in zware vorm 500mg per dag in baxter anders kregen ze geen leven meer in mij , door deze hoge dosissen ontkalkte al mijn botten nog meer dan daarvoor na de eerste coma hebben ze mij rechtgezet en ik was op een fractie van een seconde ( nog rapper dan een kickdown van een insi ) 4 cm korter een hoop wervels ingedeukt .
    ondertussen na de tweede keer coma ( moest in leuven worden opgelost , in a'pen krgen ze het niet meer klaar ) nog een keer geflest en beginnen stikken ( kan u vertellen stikken dat wenst ge uw ergste vijand niet toe ) heb toen nog 5 maan intensief gelegen , toen een dubbel long transplantatie , na de transplantatie de nodige problemen met ontstekingen en uiteindelijk nog een dubbel longembolie , op het moment heb ik dus een verminderd spiervermogen ( rolstoelgebruiker , kan met hulp nog een 4 a 8 meter stappen ) 10 kapotte ruggenwervels waarvan minstens 2 met een verlies van +50% in hoogte en drie of vier kapotte nekwervels. een paar keer portacads moeten vervangen wegens defecten en drains die tegen de hartklep tikten ) ik heb dus meer dan 3 jaar aan een stuk in hospitalen gelegen.
    nu heb ik ondertussen nog problemen met gewicht , weeg denk ik nog amper 39 kg kan minder zijn ( verminderd eetgedrag , nochtans neem ik om en bij de 40 a 45 pillen/zakskes/andere vormen per dag ) , heb bijkomend problemen met mijn heupen , verlies van +50% in bot densiteit en vooral veel pijn welke onder controle word gehouden door morfine ( alleen als ik zeker niet met de wagen rijd , morfine voor pijn bestrijding geeft geen verlies in concentratie maar ik vind zelf dat het niet kan , dus als ik met de wagen wil rijden moet dit in perfecte omgeving zijn , zoals de speciale zetels voor mijn rug , echt gewoon fantastisch , ook lijd ik aan een chronisch tekort van vitaminen en calcium ( vooral calcium veel tekort ) waardoor ik problemen krijg met dat trillen , dit zorgt ervoor dat door dat tekort mijn spieren samentrekken dus je zal nu mss wel snappen waarom ik er zou op sta dat dat trillen wordt opgelost.
    nu alles is hier nog niet opgesomd alleen de grote lijnen , je ziet een opel rijder is geen opgever he ( graptjen , moet kunne he )
    daar ik niet meer kon schakelen ( kreeg het ontkoppelingspedaal niet meer ingedrukt in de helft van de tijd ) moest ik dus wel overschakelen naar een automaat , daar de prognose niet zo best is wou ik ineens een wagen naar mijn goesting , welke de insi op dat moment was en ik moest die hebben met alles erop en aan , al was het maar om een of twee keer per maand rond te rijden , maar dan zat ik wel in de wagen naar mijn goesting

ge ziet na al de pech die ik dus heb gehad , krijg ik dit er nog eens bovenop en soms denk ik dat ze beter een half uurtje later waren geweest met het eten dan was reanimeren niet meer op zijn plaats geweest .het is spijtig dat gman en of opel mij dit laatste stukje plezier niet gunnen.........

groetjes
    Erwin

ps : als ge spreekt over vel over been dan ben ik daar een mooi voorbeeld van..........en wat de insi betreft , was een kadootje van mij aan mij oàm voor de rest dat me nog rest te profiteren
    Last edited by ; 19/12/2010, 18:14.

Comment

• @Erwinvo :

Heb het 2 maal aandachtig gelezen ... hier wordt een mens stil van ( ik toch )

veel sterkte !!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
        @Erwinvo :

Heb het 2 maal aandachtig gelezen ... hier wordt een mens stil van ( ik toch )

veel sterkte !!!

inderdaad straf verhaal hé....toen hij het me voor het eerst vertelde, was ik er ook stil van.
        Ik bewonder Erwin voor z'n optimisme en enorme niet aflatende levensmoed.

Ik hoop dus echt dat de problemen met z'n Insignia opgelost worden. Hij verdient veel beter dan dit

Comment

• Een mens kan niet anders dan hier stil van worden..

Veel sterkte.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
            inderdaad straf verhaal hé....toen hij het me voor het eerst vertelde, was ik er ook stil van.
            Ik bewonder erwin voor z'n optimisme en enorme niet aflatende levensmoed.

Ik hoop dus echt dat de problemen met z'n insignia opgelost worden. Hij verdient veel beter dan dit

²²²²² x 1000

Comment

• Inderdaad een indrukwekkend verhaal

Sterkte
              Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
              Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                wel geen prob hoor , denk dat de meeste ondertussen wel weten hoe de vork aan de steel zit.

is in 2004 begonnen met een zeldzaame bloedkanker ( komt eigenlijk alleen bij oudere mensen voor ) mijn stamcellen waren aan het afsterven had op een moment 8000 bloedplaatjes per unit ( normaal 250000..450000 ) onder de 50000 mag men zelfs niet meer met de wagen rijden.
                ik ga wel niet heel het verhaal vertellen maar de grote lijnen , dus na zoeken uiteindelijk nog ontdekt dat ik osteoporose in erge vorm had , uiteindelijk een beenmergtransplantatie gehad die goed verliep tot een bepaald moment , ik had een host versus graft ( was toen redelijk zeldzaam , dan stoot je je eigen organen af ) dus en stuk darm kwijt meer dan 3/4 van de maag kwijt leverschade nierschade en nog wat kleine dingetjes en uiteindelijk mijn twee longen kapot , op de tranplantlijst gezet geweest , ondertussen wegens co2 retentie 100% co2 opgebouwd in het bloed en uiteindelijk het opgegeven en klinisch dood , ze hebben mij toen nog kunnen reanimeren en heb in totaal 2 maal in zware coma gelegen , ondertussen kreeg ik solemedrol ( sterioiden in zware vorm 500mg per dag in baxter anders kregen ze geen leven meer in mij , door deze hoge dosissen ontkalkte al mijn botten nog meer dan daarvoor na de eerste coma hebben ze mij rechtgezet en ik was op een fractie van een seconde ( nog rapper dan een kickdown van een insi ) 4 cm korter een hoop wervels ingedeukt .
                ondertussen na de tweede keer coma ( moest in leuven worden opgelost , in a'pen krgen ze het niet meer klaar ) nog een keer geflest en beginnen stikken ( kan u vertellen stikken dat wenst ge uw ergste vijand niet toe ) heb toen nog 5 maan intensief gelegen , toen een dubbel long transplantatie , na de transplantatie de nodige problemen met ontstekingen en uiteindelijk nog een dubbel longembolie , op het moment heb ik dus een verminderd spiervermogen ( rolstoelgebruiker , kan met hulp nog een 4 a 8 meter stappen ) 10 kapotte ruggenwervels waarvan minstens 2 met een verlies van +50% in hoogte en drie of vier kapotte nekwervels. een paar keer portacads moeten vervangen wegens defecten en drains die tegen de hartklep tikten ) ik heb dus meer dan 3 jaar aan een stuk in hospitalen gelegen.
                nu heb ik ondertussen nog problemen met gewicht , weeg denk ik nog amper 39 kg kan minder zijn ( verminderd eetgedrag , nochtans neem ik om en bij de 40 a 45 pillen/zakskes/andere vormen per dag ) , heb bijkomend problemen met mijn heupen , verlies van +50% in bot densiteit en vooral veel pijn welke onder controle word gehouden door morfine ( alleen als ik zeker niet met de wagen rijd , morfine voor pijn bestrijding geeft geen verlies in concentratie maar ik vind zelf dat het niet kan , dus als ik met de wagen wil rijden moet dit in perfecte omgeving zijn , zoals de speciale zetels voor mijn rug , echt gewoon fantastisch , ook lijd ik aan een chronisch tekort van vitaminen en calcium ( vooral calcium veel tekort ) waardoor ik problemen krijg met dat trillen , dit zorgt ervoor dat door dat tekort mijn spieren samentrekken dus je zal nu mss wel snappen waarom ik er zou op sta dat dat trillen wordt opgelost.
                nu alles is hier nog niet opgesomd alleen de grote lijnen , je ziet een opel rijder is geen opgever he ( graptjen , moet kunne he )
                daar ik niet meer kon schakelen ( kreeg het ontkoppelingspedaal niet meer ingedrukt in de helft van de tijd ) moest ik dus wel overschakelen naar een automaat , daar de prognose niet zo best is wou ik ineens een wagen naar mijn goesting , welke de insi op dat moment was en ik moest die hebben met alles erop en aan , al was het maar om een of twee keer per maand rond te rijden , maar dan zat ik wel in de wagen naar mijn goesting

ge ziet na al de pech die ik dus heb gehad , krijg ik dit er nog eens bovenop en soms denk ik dat ze beter een half uurtje later waren geweest met het eten dan was reanimeren niet meer op zijn plaats geweest .het is spijtig dat gman en of opel mij dit laatste stukje plezier niet gunnen.........

groetjes
                Erwin

ps : als ge spreekt over vel over been dan ben ik daar een mooi voorbeeld van..........en wat de insi betreft , was een kadootje van mij aan mij oàm voor de rest dat me nog rest te profiteren
                Enorm veel respect en bewondering !!!

Comment

• Beste Erwin ,
                  Hopelijk komt alles goed met je auto !
                  Ik hoop echt dat u ervaringen met opel of opel klantendienst beter zijn dan dan wat ik heb mogen meemaken .
                  Wacht toch maar niet te lang met het inschakelen van een advocaat mocht je dit nodig vinden .
                  Alvast veel sterkte toegewenst

Comment

• hoi,

even met vader aan de lijn gehangen , hij denkt dat alle klanten van de site noorderlaan zo worden behandeld , dus weigeren reparaties in garantie zoals verwarming voortrein en andere .
                    ook het sturen van kastje naar de muur zou hier schering en inslag zijn , wie weet meer
                    begin nu toch een beetje kwaad te worden
                    hoe langer ik erover nadenk hoe erger het word en ik begin mss dingen te denken die er niet zijn .

in ieder geval morgen hang ik aan de telefoon , en ook eurologics in nederland kan een telefoon van mij verwachten , al kost dit de samenwerking tussen gman of zelfs opel en eurologics (zoals ze het zo proper kwamen te zeggen ," we moeten nog met die gasten samen werken ", wel als die gasten hun werk ineens goed doen is er geen vuiltje aan de hand,

nog gewoon een vraagske aan WhN , jij had dit dvd pack ook he , heb jij ook problemen met gefluit in het geluid als je accelereert , alsook het opstarten van het pack is nogal omslachtig eerst de twee buttons activeren van het scherm en dan ofwel in het handschoenkastje de dvd opzetten ofwel met de ab tegen het scherm de dvd opzetten , nadien kan je gewoon met de tweede knop de dvd opzetten en afzetten totdat de sleutel van het contact is geweest , volgens mij een verkeerde aansluiting.

groetjes
                    Erwin

ps ; bedankt voor alle medeleven, kan het gebruiken op dit moment.
                    Last edited by ; 19/12/2010, 22:24.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 125 problems Bekijk Berichten
                      Beste Erwin ,
                      Hopelijk komt alles goed met je auto !
                      Ik hoop echt dat u ervaringen met opel of opel klantendienst beter zijn dan dan wat ik heb mogen meemaken .
                      Wacht toch maar niet te lang met het inschakelen van een advocaat mocht je dit nodig vinden .
                      Alvast veel sterkte toegewenst
                      oi,

heb jij dan zoveel problemen gehad in het verleden met opel als ik zo vrij mag zijn dit te vragen ?

Erwin

Comment

hoi,

even met vader aan de lijn gehangen , hij denkt dat alle klanten van de site noorderlaan zo worden behandeld , dus weigeren reparaties in garantie zoals verwarming voortrein en andere .
                        ook het sturen van kastje naar de muur zou hier schering en inslag zijn , wie weet meer
                        hoe langer ik erover nadenk hoe erger het word en ik begin mss dingen te denken die er niet zijn .

in ieder geval morgen hang ik aan de telefoon , en ook eurologics in nederland kan een telefoon van mij verwachten , al kost dit de samenwerking tussen gman of zelfs opel en eurologics (zoals ze het zo proper kwamen te zeggen ," we moeten nog met die gasten samen werken ", wel als die gasten hun werk ineens goed doen is er geen vuiltje aan de hand,

nog gewoon een vraagske aan WhN , jij had dit dvd pack ook he , heb jij ook problemen met gefluit in het geluid als je accelereert , alsook het opstarten van het pack is nogal omslachtig eerst de twee buttons activeren van het scherm en dan ofwel in het handschoenkastje de dvd opzetten ofwel met de ab tegen het scherm de dvd opzetten , nadien kan je gewoon met de tweede knop de dvd opzetten en afzetten totdat de sleutel van het contact is geweest , volgens mij een verkeerde aansluiting.

groetjes
                        Erwin

Heb het eigenlijk nog niet getest. Een week ofzo dat het erin stond hebben ze hem bijeen gereden en staat nu in de garage te wachten op wat er gaat gebeuren, per total of herstellen. En ben zo al bijna 1 maand aan het wachten :s
                        Opel Insignia OPC
                        BMW X5 3.0i
                        Caterham Super 7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                          Heb het eigenlijk nog niet getest. Een week ofzo dat het erin stond hebben ze hem bijeen gereden en staat nu in de garage te wachten op wat er gaat gebeuren, per total of herstellen. En ben zo al bijna 1 maand aan het wachten :s
                          oi,

kan je nog aan de wagen aan dwz zou het dvd systeem nog werken en ook de motor , zou gewoon moeten weten of als je gas geeft je een fluittoon ( zoals vroeger bij ne radio in den tijd van de kadett ) hoort in de hoofdtelefoon tijdens het spelen van een dvd.
                          trouwens waar had jij je video console kabel gestoken , op de voorziene plaats achter de passagierszetel in de poche , of ergens anders

btw , trouwens wel lang wachten he ivm uitspraak , welke verzekering ?? , dacht dat dit wel sneller zou mogen gaan ivm geen vervoer meer te hebben of heb je een vervanger gekregen? alez bij U dan ook miserie , hoop dat je een snelle uitspraak krijgt , tenslotte als hij pt is moet je ook nog 8 tot 12 weken wachten op een nieuwe.

groetjes
                          Erwin

Comment

• Het is omdat het op het randje is van PT dat ze moeten wachten op de biedingen, daarom die wachttijd. Je kan een vervangwagen hebben maar ik heb er bij iemand één kunnen lenen.
                            En idd als hij PT is, zou levering week 9 zijn .

Kzal is zien dat ik kan horen dat er bij mij een fluittoon is. En die console kabel heb ik nog niet gestoken, heb ook geen console.
                            Speler zit toch onder zetel dus kan er heel gemakkelijk bij om hem later nog aan te sluiten.
                            Opel Insignia OPC
                            BMW X5 3.0i
                            Caterham Super 7

Comment

hoi,

groetjes
                              Erwin

erwin,

Bewondering & sterkte!

Wat GMAN Noorderlaan betreft, no comment... ze zijn altijd zo geweest en sal altijd zo blijven. Hoe groter het GMAN-imperium wordt, hoe meer die "bedrijfscultuur" zich verspreid doorheen de vestigingen. Distributeurs met een hele goede reputatie die door GMAN worden overgenomen, spelen binnen de 6mnd dezelfde spelletjes. Ik ken ze goed genoeg... Een goede raad: ofwel advocaat inschakelen of een officiële ingebrekestelling via aangetekend schrijven (ter attentie van de zaakvoerder Alex Gaspart) ofwel veranderen van distributeur!!

Zoalng de wagen in garantie is en je het hele dossier meeneemt end e uitleg doet, kunnen ze je de rekening nooit presenteren. Is immers FABRIEKSgarantie en dus dealer onafhankelijk. Wat het dvd-systeem betreft en de bijbehorende schade, het zou handig zijn als je zeker weet wie de plaatsing gedaan heeft. GMAN zelf of EUROLOGICS. Eén van de 2 zal het dan moeten oplossen en herstellen. Indien nodig, klacht neerleggen.

Je moet geen medelijden hebben met GMAN. Een distributeur kan eens een fout maken of iets vergeten. Soms zijn er idd problemen die ze niet kunnen oplossen maar dan kunnen ze wel moeite blijven doen of blijven zoeken. Jouw verhaal bij GMAN is waanzin. Als je een advocaat een brug te ver vindt, stuur dan alles maar naar TestAankoop en breng Opel hiervan op de hoogte. Het zal allemaal snel gedaan zijn...

Comment

• sneeuwsokken?

Hallo iederereen,

Ik had een klein vraagje over het thema van de sneeuwkettingen dat hier eerder aan bod kwam.
                                Als je 245/45 18R winterbanden hebt kan je dus blijkbaar geen sneeuwkettingen leggen. Heeft er iemand echter ervaring met zogenaamde sneeuwsokken? Zijn die dingen eventueel kleiner zodat ze mogelijk wel passen op die bandenmaat bij een insignia ?

Alvast bedankt

Comment

• oi,

vandaag vroeg waker , dus telefoons plegen , eerst gman , moest zeker weten of de dvd pack ZEKER door eurologics was geplaats , confirmatie volgt.

dan de vraag of er al eens een een wagen van een klant wordt gestapt vor controle uitgevoerde werken , "ja af en toe , maar niet veel " , antwoord van mij , " zou je veel meer moeten doen je zou er veel klanten mee plezieren , het wordt tijd dat er verandering komt ,maar ja wie ben ik , ik ben de baas niet he , in ieder geval waar is de jobfierhied gebleven , er moet maar een persoon tegen de goesting werken en je hebt het aan je been .
                                  dit is volgens hem niet het geval , er was zelfs gevraagd om er zeker op te letten dat het werk perfect werd uitgevoerd
                                  het stuur zou volgens hem onmogelijk scheef kunnen staan , iets met uitlijning airbag en iets anders ( een cal denk ik , had deze toch niet zien zitten op het schema , als ik dit schema bezie kan je zelfs het stuur ondersteboven zetten ) , dus het zal wel aan mijn rijkunst liggen , tja goe gesneeuwd en dan bollen en tegen sturen en tja niet voorniet indertijd gespeedwayed he , en als ge da niet gelooft maak ik jullie wel iets anders wijs , tja van die sneeuw he , ik zeg dat we dit voorlopig in het midden houden ( heb tenslotte nog geen factuur voor deze moeten betalen en een gekregen paard mag je niet in de bek zien he , vanaf de factuur gaan we hier weer verder op in). aangezien er werd gevraagd zeker (niet ?) te zorgen dat alle in orde zou zijn ivm plaatsing panels handschoenkastje ect , word er verondersteld dat de heer van eurologics deze terug heeft losgehad ( ???) tja wie moeten we geloven
                                  tenslotte hem nog eens goed gezegd dat ik eens graag zou bellen om te zeggen dat er eens iets goed is gedaan aan de wagen , de tijd begint te korten en ik wil het max eruit halen, volgens jaar beginnen we er weer aan . ik hamer nog eens op het trillen en verwarming maar daar blijkt ergens een onderbreking te zijn in de lijn , geen antwoord .
                                  tja patrick , ik vind het zielig , zou toch graag met een goede insi de baan op , en vanaf het wat warmer word ( dan laten mijn arme botten het ook het een beetje meer toe ) wil ik km's maken , al is het gewoon eens lekker file rijden , tsjongens is dat lang geleden se ( niet dat dit voor de modale bestuurder plezant is , maar als je er zo een tijd uit ligt begin je zo'n onnozele dingen te missen , raar he )

ok dan eurologics , begin hen met een goede morgend te wensen , en zeg hen mijn naam ( boing , ik denk dat er ene van zijne stoel valt , ne klant die naar hen belt ipv nar de garage )
                                  ik begin hen te vertellen dat ze bij mij een dvd systeem hebben geplaatst en dat deze fluit met het acceleren ( blijkbaar de alternator die erdoor komt ) en zeg hem dat de rca kabel verkeerd ligt , volgens hem is dit de plaats waar hij altijd word gelegd ( dit alleen al getuigd van onkunde wie legt nu een kabel zo dat je er niet anders dan op moet op trappen) , ik zeg volgens installatie handleiding dat deze i de passagiers zetel vanachter in de poche word gestoken, tja nee hoor dit is de plaats aan de achterzetel waar we de kabel steken , vraag hem ( bij nederlanders dus blijkbaar altijd een gevoelig punt als het om geld gaat ) of ik dan op deze kabel levenslang garantie krijg , ah je drie kids de wagen in en zo een 10 keer zorgt ervoor dat de kabel binnen de korste keren kapot is . hmm, we zullen dat bezien samen met het gefluit , heb hem ondertussen ook gezegd dat de aansluiting verkeerd is , normaal word het systeem geactiveerd door eerst het scherm op te zetten en dan op de knop source te duwen dan zou de dvd moeten starten , hier lukt dit niet , ik moet eerst die twee knoppen indrukken en dan ofwel met de ab TEGEN het scherm de dvd op zetten ofwel het handschoenkastje openen en de dvd opzetten , vanaf dan lukt het wel om op en af te zetten met de tweede schakelaar totdat de sleutel van het contact is gehaald .
                                  ik geef hem nog wat raad ivm plaatsen filters , volgens mij is het systeem eerst en vooral verkeerd aangesloten en het heeft geen zin je schermen af te filteren en je dvd systeem dat ervoor staat niet gefilterd is , eens het signaal gesuperponeerd is op je audio mag je later zoveel filteren wat je wil , de storing wordt dan als legitiem audio aanzien.

na afgifte telefoon , zal deze na voorlegging van het probleem aan zijn team mij daarover terugbellen , ik hoop dat ze begrijpen dat als ik binnen de 4 weken niets heb gehoord dat ik ineens naar nederland rijd.

tevens heb ik de opmerking gemaakt dat de aangeboden usb bus niet te gebruiken is omdat je anders met het handschoenkastje open moet rijden , volgens de heer normaal volgens mij niet voor dit geld , voor dit geld mag er op zijn minst en haakse usb verlengkabel voorzien worden waardoor de usbbus wel te gebruiken is , " u kan dat vinden in een pc shop zegt deze " , ik " als invalide loop je niet zomaar ergens binnen om zoiets te zoeken , ik vind , samen met andere opel insi bezitters dat dit tenminste toch in het pakket mag zitten , het produkt stijgt dan tenminste nog wat in achting ....

wel we zijn benieuwd , voor het einde van het jaar word er niets meer ondernomen aan de wagen , we houden jullie op de hoogte van de vooruitgang.

groetjes
                                  Erwin

ps ; ik ben zo geen man die met advocaten sleurt , gewoon uit principe ..... wel durf ik als het te erg word wel eens iets door een vitrine te kieperen . voorlopig blijf ik ze eerlijke kansen geven , doch de pot eerlijke kansen zijn bijna op ........ en de sint heeft dit jaar de pot niet aangevuld dus
                                  Last edited by ; 20/12/2010, 11:28.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RoyBatty Bekijk Berichten
                                    Hallo iederereen,

Ik had een klein vraagje over het thema van de sneeuwkettingen dat hier eerder aan bod kwam.
                                    Als je 245/45 18R winterbanden hebt kan je dus blijkbaar geen sneeuwkettingen leggen. Heeft er iemand echter ervaring met zogenaamde sneeuwsokken? Zijn die dingen eventueel kleiner zodat ze mogelijk wel passen op die bandenmaat bij een insignia ?

Alvast bedankt
                                    Geen ervaring mee. Maar die dingen nemen nauwelijks plaats in, dus die zullen passen. Al weet ik niet of ze dat hebben in die afmetingen. Omdat brede banden en winters weer nu eenmaal een slechte zaak zijn. Opgelet! In sommige landen waar je verplicht bent sneeuwkettingen bij te hebben zijn die sneeuwsokken geen geldig alternatief.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RoyBatty Bekijk Berichten
                                      Hallo iederereen,

Alvast bedankt
                                      oi,
                                      aangezien ik iets meer tijd heb dan de doorsnee forummer hier heb ik het een en ander uit gezocht .
                                      blijkbaar zou een sneeuwsock toch niet zo een beste keuze zijn , bv je zou niet harder als 50 km/u mogen rijden en in bepaalde landen worden deze niet aanzien als sneeuwketting wat maakt dat je toch nog een setje extra moet voorzien , ook zijn er nog enkele praktische problemen ik geef je twee linkje dan kan je zelf ook eens wat lezen , dat van die 50 p/u had ik ook ergens gezien/gelezen , maar daar valt snel op te googelen he .
                                      http://www.anwb.nl/auto/dagelijks-ri...ngen-2009.html

De pagina die je zocht is niet gevonden. Deze bestaat niet (meer) of is verhuisd naar een andere plaats op onze site. Wij vragen je te controleren of je het juiste adres hebt ingevoerd. Let ook op het gebruik van punten in plaats van bijvoorbeeld een komma.

groetjes en veel succes, volgens mijn mening mss in belgie bruikbaar als het een binnenslaper is en natuurlijk moet je je snelheid in het oog houden.

@walter, heb even gezocht en voor deze maat zijn dus wel degelijk sokken te krijgen......

Erwin
                                      Last edited by ; 20/12/2010, 13:16.

Comment

• sneeuwsokken?

Bedankt voor de nuttige reacties.

Ik zit een beetje in de knel want heb een leasewagen inclusief winterbanden alles op 18 duim. Ik denk niet dat ik de leasemaatschappij zo gek krijg mij nog een set winterbanden te laten monteren + nog andere velgen bovendien. De ironie is dat ik sneeuwkettingen heb liggen die op 245/45 18R passen en ik dacht dus in orde te zijn voor de wintervakantie, maar niet dus...
                                        Misschien waag ik het wel met mijn winterbanden, en de sokken als reserve voor als de weg niet al te slecht ligt.
                                        Als de Oostenrijkse politie mij iets vraagt kan ik nog altijd mijn (nutteloze) kettingen laten zien!
                                        Last edited by ; 20/12/2010, 14:25.

Comment

• fluiten in geluid

oi,

had een vraag ivm fluitend geluid in audio , nu met een benzine kunnen verschillende componenten dit veroorzaken , bij een diesel bij mijn weten maar 1 component en dat is de dynamo.
                                          nu de vraag naar de harddie specialisten techniekers onder ons , kan het zijn dat de ontstoorder op de nieuwe dynamo kapot is ( op de insi dus ) of is het normaal dat er een rest storing op de voeding zit die door de verschillenden audio componenten eruit gefilterd word .
                                          kan ik bv dit meten met een dmm ( heb een graphical fluke , dus dmm met scopefunctie) hier kan ik dc meten en ook zien of er een bepaalde freq op zit .
                                          het enige dat ik moet weten is of dat het mogelijk kan zijn dat de dynamo niet volledig in orde is ( ontstoor condensator tussen 10 .. 100 nf defect) en of ik dit dus kan meten , als ik bv een freq meet die overeenkomt met de fluittoon zou de ontstoring niet goed zijn of er zou altijd een rest storing op de dynamo aanwezig zijn ( dit is nu iets wat ik niet weet , zijn de moderne dynamo's storingsvrij of niet helemaal )
                                          gewoon om niet van het kastje naar de muur gestuurd te worden door de heren van eurologics en gman , het meten kan ik zelf , dus als ik een uitdraai / foto's of uiteenzetting schriftelijk kan laten zien van deze heb ik iets .

moest deze ontstoorder bv kapot zijn kan deze dan zodanig dingen in de war sturen dat bv de verwarming en blaasvolume van de blower ( wordt gestuurd door een pwm signaal dus een freq gesuperponeerd op deze zou mss kunnen zorgen dat je een verschil freq (spiegel of harmonische ) krijgt die zorgt dat het pwm signaal lager is ) zou kunnen verminderen.

gewoon een idee , op den duur probeer je zelf theorieen uit om je eigen wagen in orde te krijgen , als het wat beter is buiten zet ik de meter op de aansteker in de asbak ( een goed startpunt aangezien de dvd pack daar ook is aangesloten )

als iemand eventueel een bevestiging kan geven of dit zo zou kunnen zijn, merci
                                          het brommen dat ik had is praktisch weg doch niet onbestaande , volgens mij dubbel massa = aardlus , denk dat ze de kabels niet allemaal op hetzelfde massapunt hebben genomen

groetjes
                                          Erwin

ps ; als dit zo is en het pwm signaal beïnvloed zou dat mss ook het slechter schakelen van de automaat kunnen verklaren , de solenoids worden daar ook met een pwm signaal gestuurd ( meer / minder druk opbouw)
                                          Last edited by ; 20/12/2010, 21:42.

Comment

Working...
                                          X