Oorspronkelijk geplaatst door toere
Bekijk Berichten
is in 2004 begonnen met een zeldzaame bloedkanker ( komt eigenlijk alleen bij oudere mensen voor ) mijn stamcellen waren aan het afsterven had op een moment 8000 bloedplaatjes per unit ( normaal 250000..450000 ) onder de 50000 mag men zelfs niet meer met de wagen rijden.
ik ga wel niet heel het verhaal vertellen maar de grote lijnen , dus na zoeken uiteindelijk nog ontdekt dat ik osteoporose in erge vorm had , uiteindelijk een beenmergtransplantatie gehad die goed verliep tot een bepaald moment , ik had een host versus graft ( was toen redelijk zeldzaam , dan stoot je je eigen organen af ) dus en stuk darm kwijt meer dan 3/4 van de maag kwijt leverschade nierschade en nog wat kleine dingetjes en uiteindelijk mijn twee longen kapot , op de tranplantlijst gezet geweest , ondertussen wegens co2 retentie 100% co2 opgebouwd in het bloed en uiteindelijk het opgegeven en klinisch dood , ze hebben mij toen nog kunnen reanimeren en heb in totaal 2 maal in zware coma gelegen , ondertussen kreeg ik solemedrol ( sterioiden in zware vorm 500mg per dag in baxter anders kregen ze geen leven meer in mij , door deze hoge dosissen ontkalkte al mijn botten nog meer dan daarvoor na de eerste coma hebben ze mij rechtgezet en ik was op een fractie van een seconde ( nog rapper dan een kickdown van een insi ) 4 cm korter een hoop wervels ingedeukt .
ondertussen na de tweede keer coma ( moest in leuven worden opgelost , in a'pen krgen ze het niet meer klaar ) nog een keer geflest en beginnen stikken ( kan u vertellen stikken dat wenst ge uw ergste vijand niet toe ) heb toen nog 5 maan intensief gelegen , toen een dubbel long transplantatie , na de transplantatie de nodige problemen met ontstekingen en uiteindelijk nog een dubbel longembolie , op het moment heb ik dus een verminderd spiervermogen ( rolstoelgebruiker , kan met hulp nog een 4 a 8 meter stappen ) 10 kapotte ruggenwervels waarvan minstens 2 met een verlies van +50% in hoogte en drie of vier kapotte nekwervels. een paar keer portacads moeten vervangen wegens defecten en drains die tegen de hartklep tikten ) ik heb dus meer dan 3 jaar aan een stuk in hospitalen gelegen.
nu heb ik ondertussen nog problemen met gewicht , weeg denk ik nog amper 39 kg kan minder zijn ( verminderd eetgedrag , nochtans neem ik om en bij de 40 a 45 pillen/zakskes/andere vormen per dag ) , heb bijkomend problemen met mijn heupen , verlies van +50% in bot densiteit en vooral veel pijn welke onder controle word gehouden door morfine ( alleen als ik zeker niet met de wagen rijd , morfine voor pijn bestrijding geeft geen verlies in concentratie maar ik vind zelf dat het niet kan , dus als ik met de wagen wil rijden moet dit in perfecte omgeving zijn , zoals de speciale zetels voor mijn rug , echt gewoon fantastisch , ook lijd ik aan een chronisch tekort van vitaminen en calcium ( vooral calcium veel tekort ) waardoor ik problemen krijg met dat trillen , dit zorgt ervoor dat door dat tekort mijn spieren samentrekken dus je zal nu mss wel snappen waarom ik er zou op sta dat dat trillen wordt opgelost.
nu alles is hier nog niet opgesomd alleen de grote lijnen , je ziet een opel rijder is geen opgever he ( graptjen , moet kunne he )
daar ik niet meer kon schakelen ( kreeg het ontkoppelingspedaal niet meer ingedrukt in de helft van de tijd ) moest ik dus wel overschakelen naar een automaat , daar de prognose niet zo best is wou ik ineens een wagen naar mijn goesting , welke de insi op dat moment was en ik moest die hebben met alles erop en aan , al was het maar om een of twee keer per maand rond te rijden , maar dan zat ik wel in de wagen naar mijn goesting
ge ziet na al de pech die ik dus heb gehad , krijg ik dit er nog eens bovenop en soms denk ik dat ze beter een half uurtje later waren geweest met het eten dan was reanimeren niet meer op zijn plaats geweest .het is spijtig dat gman en of opel mij dit laatste stukje plezier niet gunnen.........
groetjes
Erwin
ps : als ge spreekt over vel over been dan ben ik daar een mooi voorbeeld van..........en wat de insi betreft , was een kadootje van mij aan mij oàm voor de rest dat me nog rest te profiteren
Comment