Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia (Part III)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichtenik moet deze week nog langs bij de dealer ivm. verwarmingsprobleem....zo gauw dit ook uitdraait op niks dan stuur ik m'n mail. Ik hou je op de hoogte.
Bedankt al voor je lobbywerkden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenIk ben maandag geweest voor de update ivm de verwarming. Er zou een nieuwe geweest zijn. Jammer genoeg was het dezelfde als deze die er al op zat dus voor niks naar daar geweest.
Erwin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichtenmailen , bellen , mailen en nog es bellen , gewoon niet meer gerust laten nu die klantendienst heel belangrijk anders is het gedane werk voor niets geweest
Erwin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken Bekijk BerichtenMannen,
Ik heb een dakkoffer van Thule en zou mij dwarsliggers willen aanschaffen...
Hebben jullie tips waar ik dat zou kunnen doen voor een goeie prijs ?!
Alvast bedankt voor de tips !
Grtz,
BVBA Giban Zwevegem
Contacteer die maar , heeft bijna alles op stock en zeer scherp in prijs .
Comment
-
Hoi iedereen,
ik volg dit forum nu reeds geruime tijd en ben intussen ook een Insignia-rijder geworden. Een deelname aan het forum is dus een logisch gevolg ...
Ik rijd sinds 2 november met een Insignia ST Cosmo 130 PK ecoflex in Pannacotta met beige leder interieur. Verder het Platinum-pakket (AFL is schitterend en de sportzetels subliem) met als bijkomende optie nog de wegklapbare trekhaak en 18" velgen (5 dubbele spaken). Jammer genoeg liet het budget (leasewagen) geen panoramisch schuifdak of bandendrukcontrolesysteem toe. Intussen bijna 5.000 km op de teller (enkele ritjes naar Hannover en terug) en nog steeds super tevreden.
Hiervoor een Opel Vectra Break met 150 PK gereden (5 jaar - 175.000 km), super motor maar veel problemen met de auto (alternator, Xenonlicht, elektrische kofferklep, radio-navigatie, ...). Wel nooit echt (met uitzondering van de alternator-panne) aan de kant gestaan. Mij valt ook op dat je weinig Opels op de pechstrook tegenkomt.
Ik mis de motor een beetje (de 130 PK ecoflex heeft niet hetzelfde koppel), maar desondanks rijdt deze soepel op de Duitse snelwegen (ben al tot 210 geraakt). Een beetje meer schakelwerk bij het hernemen. Verder natuurlijk de kofferruimte die naar mijn gevoel veel kleiner is. Maar qua afwerking is de Insignia een quantumsprong ten opzichte van de Vectra.
Tot nog toe geen problemen, wel een terugroepactie voor de airbag bestuurder. Snel en keurig gedaan door het team van Houttequiet in Temse.
Ik sprak hen aan over de verwarming / ventilatie na de reacties op dit forum gelezen te hebben en toen ik mijn wagen ophaalde werd mij bevestigd dat hiervoor een update werd uitgevoerd.
Het elektrisch inklappen van de spiegels gaat jammer genoeg niet via de afstandsbediening, hiervoor zijn nog geen aanpassingen doorgevoerd.
Gemiddeld verbruik 6,3 liter ten opzichte van 6,6 in de Vectra. En dit ondanks de snelle ritten in Duitsland.
M.b.t. winterbanden / sneeuwkettingen: door de domheid van de leasemaatschappij dus 18" winterbanden (alhoewel die duurder waren dan een set winterbanden 17" op afzonderlijke velgenset). Volgens het boekje geen sneeuwkettingen monteren, volgens de bandencentrale perfect mogelijk voor zover sneeuwkettingen met kettingen met kleinere diameter (7 of 9 mm) gebruikt worden. Iemand een andere mening?
Groeten,
Glenn
Comment
-
Hallo Glenn, welkom op het forum.
Blij dat je tevreden bent met je wagen...ondanks de vele opmerkingen op het forum zijn de meesten er hier nog steeds blij mee. (Op sommige maandagauto's na natuurlijk cfr Erwin))
Op de verwarming na ben ik er zelf ook erg tevreden over. Onze vorige lease was ook zo'n vectra als bij jou. Ik deel je mening ivm het vergelijk van die twee.
Volgens de handel kunnen 18" en kettingen wel; als je maar kiest voor kettingen met fijne schakels. Eerst even proberen om te leggen dus Wij hebben ook 18" winterbanden op de originele velg...lease maatschappij verplicht dit.
Comment
-
Deze week kreeg ik een briefje in de bus... terugroep-aktie voor de Insignia. Een airbag die misschien eventueel zou kunnen los komen bij 't ontplooien. Nazicht zou maar 30 min duren. Ikke afspraakje gemaakt, mooi op tijd ernaar toe, twee uur later (gelukkig had ik m'n gsm nr gegeven, en was ik een pintje (lees : duvelke(s)) gaan drinken) kreeg ik een bericht. De wagen is klaar. Bleek de wagen helemaal niet klaar te zijn. De airbag module moet besteld worden.
Nog mensen met dit probleem ?
Ik vertrek vrijdag op skireis met de wagen (zonder airbagupdate), hope en pray op een goeie afloop !
BTW : Ondertussen heb ik ook nog maar 4600 km, maar echt genoten van de eerste tot de laatste km. Ik ben heel tevreden over de Insignia, hoor ! Ik lees hier zo veel negatieve dingen, maar 't is echt een prachtige riders-car. Heel content !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Glenn1974 Bekijk BerichtenHoi iedereen,
ik volg dit forum nu reeds geruime tijd en ben intussen ook een Insignia-rijder geworden. Een deelname aan het forum is dus een logisch gevolg ...
Ik rijd sinds 2 november met een Insignia ST Cosmo 130 PK ecoflex in Pannacotta met beige leder interieur. Verder het Platinum-pakket (AFL is schitterend en de sportzetels subliem) met als bijkomende optie nog de wegklapbare trekhaak en 18" velgen (5 dubbele spaken). Jammer genoeg liet het budget (leasewagen) geen panoramisch schuifdak of bandendrukcontrolesysteem toe. Intussen bijna 5.000 km op de teller (enkele ritjes naar Hannover en terug) en nog steeds super tevreden.
Hiervoor een Opel Vectra Break met 150 PK gereden (5 jaar - 175.000 km), super motor maar veel problemen met de auto (alternator, Xenonlicht, elektrische kofferklep, radio-navigatie, ...). Wel nooit echt (met uitzondering van de alternator-panne) aan de kant gestaan. Mij valt ook op dat je weinig Opels op de pechstrook tegenkomt.
Ik mis de motor een beetje (de 130 PK ecoflex heeft niet hetzelfde koppel), maar desondanks rijdt deze soepel op de Duitse snelwegen (ben al tot 210 geraakt). Een beetje meer schakelwerk bij het hernemen. Verder natuurlijk de kofferruimte die naar mijn gevoel veel kleiner is. Maar qua afwerking is de Insignia een quantumsprong ten opzichte van de Vectra.
Tot nog toe geen problemen, wel een terugroepactie voor de airbag bestuurder. Snel en keurig gedaan door het team van Houttequiet in Temse.
Ik sprak hen aan over de verwarming / ventilatie na de reacties op dit forum gelezen te hebben en toen ik mijn wagen ophaalde werd mij bevestigd dat hiervoor een update werd uitgevoerd.
Het elektrisch inklappen van de spiegels gaat jammer genoeg niet via de afstandsbediening, hiervoor zijn nog geen aanpassingen doorgevoerd.
Gemiddeld verbruik 6,3 liter ten opzichte van 6,6 in de Vectra. En dit ondanks de snelle ritten in Duitsland.
M.b.t. winterbanden / sneeuwkettingen: door de domheid van de leasemaatschappij dus 18" winterbanden (alhoewel die duurder waren dan een set winterbanden 17" op afzonderlijke velgenset). Volgens het boekje geen sneeuwkettingen monteren, volgens de bandencentrale perfect mogelijk voor zover sneeuwkettingen met kettingen met kleinere diameter (7 of 9 mm) gebruikt worden. Iemand een andere mening?
Groeten,
Glenn
Nu de airbagterugroepaktie op Insignia...
Ik zit wel aan meer dan 7 liter verbruik tot hiertoe.
En nu ook de issue vd winterbanden. Heb dezelfde velgen als de uwe, met winterbanden. Vrijdag vertrek ik naar de Alpen , en donderdag mag ik naar de bandencentrale om een set kettingen die ik mocht gebruiken. Hopelijk beseffen die mannen dit probleem van de dikke/dunne schakels.
Waar zou ik anders nog om kettingen geraken donderdag , mochten die vd bandencentrale niet passen ? (245/45/1
H
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Glenn1974 Bekijk BerichtenHoi iedereen,
ik volg dit forum nu reeds geruime tijd en ben intussen ook een Insignia-rijder geworden. Een deelname aan het forum is dus een logisch gevolg ...
Ik rijd sinds 2 november met een Insignia ST Cosmo 130 PK ecoflex in Pannacotta met beige leder interieur. Verder het Platinum-pakket (AFL is schitterend en de sportzetels subliem) met als bijkomende optie nog de wegklapbare trekhaak en 18" velgen (5 dubbele spaken). Jammer genoeg liet het budget (leasewagen) geen panoramisch schuifdak of bandendrukcontrolesysteem toe. Intussen bijna 5.000 km op de teller (enkele ritjes naar Hannover en terug) en nog steeds super tevreden.
Hiervoor een Opel Vectra Break met 150 PK gereden (5 jaar - 175.000 km), super motor maar veel problemen met de auto (alternator, Xenonlicht, elektrische kofferklep, radio-navigatie, ...). Wel nooit echt (met uitzondering van de alternator-panne) aan de kant gestaan. Mij valt ook op dat je weinig Opels op de pechstrook tegenkomt.
Ik mis de motor een beetje (de 130 PK ecoflex heeft niet hetzelfde koppel), maar desondanks rijdt deze soepel op de Duitse snelwegen (ben al tot 210 geraakt). Een beetje meer schakelwerk bij het hernemen. Verder natuurlijk de kofferruimte die naar mijn gevoel veel kleiner is. Maar qua afwerking is de Insignia een quantumsprong ten opzichte van de Vectra.
Tot nog toe geen problemen, wel een terugroepactie voor de airbag bestuurder. Snel en keurig gedaan door het team van Houttequiet in Temse.
Ik sprak hen aan over de verwarming / ventilatie na de reacties op dit forum gelezen te hebben en toen ik mijn wagen ophaalde werd mij bevestigd dat hiervoor een update werd uitgevoerd.
Het elektrisch inklappen van de spiegels gaat jammer genoeg niet via de afstandsbediening, hiervoor zijn nog geen aanpassingen doorgevoerd.
Gemiddeld verbruik 6,3 liter ten opzichte van 6,6 in de Vectra. En dit ondanks de snelle ritten in Duitsland.
M.b.t. winterbanden / sneeuwkettingen: door de domheid van de leasemaatschappij dus 18" winterbanden (alhoewel die duurder waren dan een set winterbanden 17" op afzonderlijke velgenset). Volgens het boekje geen sneeuwkettingen monteren, volgens de bandencentrale perfect mogelijk voor zover sneeuwkettingen met kettingen met kleinere diameter (7 of 9 mm) gebruikt worden. Iemand een andere mening?
Groeten,
Glenn
Nu de airbagterugroepaktie op Insignia...
Ik zit wel aan meer dan 7 liter verbruik tot hiertoe.
En nu ook de issue vd winterbanden. Heb dezelfde velgen als de uwe, met winterbanden. Vrijdag vertrek ik naar de Alpen , en donderdag mag ik naar de bandencentrale om een set kettingen die ik mocht gebruiken. Hopelijk beseffen die mannen dit probleem van de dikke/dunne schakels.
Waar zou ik anders nog om kettingen geraken donderdag , mochten die vd bandencentrale niet passen ? (245/45/1
H
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Glenn1974 Bekijk BerichtenHoi iedereen,
ik volg dit forum nu reeds geruime tijd en ben intussen ook een Insignia-rijder geworden. Een deelname aan het forum is dus een logisch gevolg ...
Ik rijd sinds 2 november met een Insignia ST Cosmo 130 PK ecoflex in Pannacotta met beige leder interieur. Verder het Platinum-pakket (AFL is schitterend en de sportzetels subliem) met als bijkomende optie nog de wegklapbare trekhaak en 18" velgen (5 dubbele spaken). Jammer genoeg liet het budget (leasewagen) geen panoramisch schuifdak of bandendrukcontrolesysteem toe. Intussen bijna 5.000 km op de teller (enkele ritjes naar Hannover en terug) en nog steeds super tevreden.
Hiervoor een Opel Vectra Break met 150 PK gereden (5 jaar - 175.000 km), super motor maar veel problemen met de auto (alternator, Xenonlicht, elektrische kofferklep, radio-navigatie, ...). Wel nooit echt (met uitzondering van de alternator-panne) aan de kant gestaan. Mij valt ook op dat je weinig Opels op de pechstrook tegenkomt.
Ik mis de motor een beetje (de 130 PK ecoflex heeft niet hetzelfde koppel), maar desondanks rijdt deze soepel op de Duitse snelwegen (ben al tot 210 geraakt). Een beetje meer schakelwerk bij het hernemen. Verder natuurlijk de kofferruimte die naar mijn gevoel veel kleiner is. Maar qua afwerking is de Insignia een quantumsprong ten opzichte van de Vectra.
Tot nog toe geen problemen, wel een terugroepactie voor de airbag bestuurder. Snel en keurig gedaan door het team van Houttequiet in Temse.
Ik sprak hen aan over de verwarming / ventilatie na de reacties op dit forum gelezen te hebben en toen ik mijn wagen ophaalde werd mij bevestigd dat hiervoor een update werd uitgevoerd.
Het elektrisch inklappen van de spiegels gaat jammer genoeg niet via de afstandsbediening, hiervoor zijn nog geen aanpassingen doorgevoerd.
Gemiddeld verbruik 6,3 liter ten opzichte van 6,6 in de Vectra. En dit ondanks de snelle ritten in Duitsland.
M.b.t. winterbanden / sneeuwkettingen: door de domheid van de leasemaatschappij dus 18" winterbanden (alhoewel die duurder waren dan een set winterbanden 17" op afzonderlijke velgenset). Volgens het boekje geen sneeuwkettingen monteren, volgens de bandencentrale perfect mogelijk voor zover sneeuwkettingen met kettingen met kleinere diameter (7 of 9 mm) gebruikt worden. Iemand een andere mening?
Groeten,
Glenn
Nu de airbagterugroepaktie op Insignia...
Ik zit wel aan meer dan 7 liter verbruik tot hiertoe.
En nu ook de issue vd winterbanden. Heb dezelfde velgen als de uwe, met winterbanden. Vrijdag vertrek ik naar de Alpen , en donderdag mag ik naar de bandencentrale om een set kettingen die ik mocht gebruiken. Hopelijk beseffen die mannen dit probleem van de dikke/dunne schakels.
Waar zou ik anders nog om kettingen geraken donderdag , mochten die vd bandencentrale niet passen ? (245/45/1
H
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichtenupdate voor zafira of onze insi ??, heb jij een idee of al iets gehoord hoe en wanneer er iets komt aan updates voor insi vooral verwarming automaat voor alle forumleden en trillen voortrein voor enkele en resoneren stuur ook voor enkele .
ik hoop van de groep gman wat nieuws te krijgen , heb ook eens contact opgenomen met een andere afdeling , mss dat die me kunnen helpen
groetjes
Erwin
Voor de rest jammer maar helaas nog niets van verbeteringen voor de Insignia.
Mail naar Opel is onderweg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RoyBatty Bekijk BerichtenHallo iederereen,
Ik had een klein vraagje over het thema van de sneeuwkettingen dat hier eerder aan bod kwam.
Als je 245/45 18R winterbanden hebt kan je dus blijkbaar geen
Alvast bedankt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door scott Bekijk BerichtenVoor de zafira 1.7 cdti i.v.m. DPF problemen .
Voor de rest jammer maar helaas nog niets van verbeteringen voor de Insignia.
Mail naar Opel is onderweg
het straffe is dat bij Glenn volgens zijn dealer ( btw Glenn welkom op het forum , altijd blij dat er meer en meer insi gebruikers zijn , mooie bolide veel plezier en succes gewenst ) zogezegd een update is gebeurd voor de verwarming , ik hoop dat die arme jongen nu niet seffens zonder verwarming staat .
@Glenn als je de verwarming op auto zet ( laat de wagen wel ff draaien zodat hij warm staat ) en je drukt op de knop auto tweemaal ( zodat hij ff uit en terug in automatisch gaat ) moet je eens zien op de display boven eerste icoon stelt de blower voor , kan je zien of deze op meer dan 1 of 0 staat ) je zou in principe na een 10 a 15 minuten een warme wagen moeten hebben ( of sneller indien quickheat )en de blower zou ongeveer tussen stand 2 en 4 moeten staan ,let wel indien je de verwarming op high zet verlaat de verwarming de automatische mode .indien goed moeten we concluderen dat de fout ligt aan de combinatie quickheat en laatste updates ligt mss dat er daar een fout in is geslopen.
ik veronderstel dat de soft voor een gewone verwarming anders is dan die voor een met quickheat , anders zou iemand eens het volgende moeten kunnen proberen , gewoon andere soft ( van die zonder quickheat ) inprogrammeren dan hebben we al een idee hoe en wat.
eerst even het antwoord van Glenn afwachten.
groetjes
Erwin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hansa Bekijk BerichtenHaha, mijn verhaal is echt een kopij van 't uwe... Sinds half october de Insignia 130 ecoflex met ongeveer dezelfde opties, ervoor de Vectra (met de alternator panne, beangstigend als alles één voor één wegvalt op de E40, radio, airco, binnenverlichting, gps, stuurbekrachtiging, remmen, ...).
Nu de airbagterugroepaktie op Insignia...
Ik zit wel aan meer dan 7 liter verbruik tot hiertoe.
En nu ook de issue vd winterbanden. Heb dezelfde velgen als de uwe, met winterbanden. Vrijdag vertrek ik naar de Alpen , en donderdag mag ik naar de bandencentrale om een set kettingen die ik mocht gebruiken. Hopelijk beseffen die mannen dit probleem van de dikke/dunne schakels.
Waar zou ik anders nog om kettingen geraken donderdag , mochten die vd bandencentrale niet passen ? (245/45/1
H
dat van die alternator bij de vectra hebben we ook gehad...op weg naar het werk; je weet echt niet wat je meemaakt...vooral het uitschakelen van de stuurbekrachtiging is bangelijk...ironisch was wel dat alles keurig werd aangekondigd in het schermje van je toerenteller....toch was die vectra een erg betrouwbare wagen....die ons buiten dat nooit in de steek had gelaten...
De insignia heeft een totaal ander karakter....het is veel meer een rijdersauto geworden met veel meer stuurgevoel. Ik vind het nog steeds elke dag een plezier om mee te rijden.
hopelijk is hij even betrouwbaar dan z'n voorganger.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hansa Bekijk BerichtenHaha, mijn verhaal is echt een kopij van 't uwe... Sinds half october de Insignia 130 ecoflex met ongeveer dezelfde opties, ervoor de Vectra (met de alternator panne, beangstigend als alles één voor één wegvalt op de E40, radio, airco, binnenverlichting, gps, stuurbekrachtiging, remmen, ...).
Nu de airbagterugroepaktie op Insignia...
Ik zit wel aan meer dan 7 liter verbruik tot hiertoe.
En nu ook de issue vd winterbanden. Heb dezelfde velgen als de uwe, met winterbanden. Vrijdag vertrek ik naar de Alpen , en donderdag mag ik naar de bandencentrale om een set kettingen die ik mocht gebruiken. Hopelijk beseffen die mannen dit probleem van de dikke/dunne schakels.
Waar zou ik anders nog om kettingen geraken donderdag , mochten die vd bandencentrale niet passen ? (245/45/1
H
dat van die alternator bij de vectra hebben we ook gehad...op weg naar het werk; je weet echt niet wat je meemaakt...vooral het uitschakelen van de stuurbekrachtiging is bangelijk...ironisch was wel dat alles keurig werd aangekondigd in het schermpje van je toerenteller....toch was die vectra een erg betrouwbare wagen....die ons buiten dat nooit in de steek had gelaten...
De insignia heeft een totaal ander karakter....het is veel meer een rijdersauto geworden met veel meer stuurgevoel. Ik vind het nog steeds elke dag een plezier om mee te rijden.
hopelijk is hij even betrouwbaar dan z'n voorganger.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hansa Bekijk BerichtenDeze week kreeg ik een briefje in de bus... terugroep-aktie voor de Insignia. Een airbag die misschien eventueel zou kunnen los komen bij 't ontplooien. Nazicht zou maar 30 min duren. Ikke afspraakje gemaakt, mooi op tijd ernaar toe, twee uur later (gelukkig had ik m'n gsm nr gegeven, en was ik een pintje (lees : duvelke(s)) gaan drinken) kreeg ik een bericht. De wagen is klaar. Bleek de wagen helemaal niet klaar te zijn. De airbag module moet besteld worden.
Nog mensen met dit probleem ?
Ik vertrek vrijdag op skireis met de wagen (zonder airbagupdate), hope en pray op een goeie afloop !
BTW : Ondertussen heb ik ook nog maar 4600 km, maar echt genoten van de eerste tot de laatste km. Ik ben heel tevreden over de Insignia, hoor ! Ik lees hier zo veel negatieve dingen, maar 't is echt een prachtige riders-car. Heel content !
seg die airbag die los kan komen , stuur of andere plaats , en rijd je nu rond zonder airbag of hebben ze de originele laten zitten.
alez , goede reis en hopelijk niet teveel file door de sneeuw, en rijd veilig he
Erwin
btw , ik vind het ook nog altijd een mooie bolide hoor , alleen dikke pech he ........... , hoop dat het ooit wel eens in orde komt en vooral dat ik het mag meemaken .
Comment
Comment