Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• @ Erwin: ik heb deze morgen even geprobeerd. Het merkwaardige is dat het bedienen van de knop auto geen resultaat heeft. Uitschakelen lukt enkel via de knop airco (links bovenaan). Na het terug inschakelen komt op het display geen aanduiding over ventilatorsnelheid (ik dacht eerst 0, maar er staat auto naast). Bij het instellen van de temperatuur hoor je de ventilatorsnelheid toenemen, dit is echter afhankelijk van je instellingen (zwak, normaal, sterk). Mijn auto werd alleszins snel warm. Ook het spelen met de insteltemperatuur heeft een onmiddellijke reactie van de ventilatoren tot gevolg. Zou het dan toch een goede softwareupdate geweest zijn?

@ Hansa: de terugroepactie voor de airbag had toch te maken met het mogelijk loskomen van het afdekplaatje en niet van de airbag zelf? Ik heb jammer genoeg de mail met dit bericht reeds gewist, maar bij mij was het inderdaad op een half uurtje opgelost. Over nieuwe onderdelen is niks gezegd en bij garage Houttequiet wisten ze perfect waarover het ging.

Ter vervollediging voor de sneeuwkettingen; bandencentrale Lambrechts in Sint-Niklaas (aan de autokeuring).

Groeten,
    Glenn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
      onze nieven aspe met het duvelke
      seg die airbag die los kan komen , stuur of andere plaats , en rijd je nu rond zonder airbag of hebben ze de originele laten zitten.
      alez , goede reis en hopelijk niet teveel file door de sneeuw, en rijd veilig he

Erwin

btw , ik vind het ook nog altijd een mooie bolide hoor , alleen dikke pech he ........... , hoop dat het ooit wel eens in orde komt en vooral dat ik het mag meemaken .
      Airbag bestuurder... En ik denk dat ze de oude laten zitten hebben op dit moment... geen idee eigenlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Glenn1974 Bekijk Berichten
        Bij bandencentrale Lambrechts hadden ze vorige week woensdag nog sneeuwkettingen met smalle schakels voor 245/45 op stock liggen. 70 Euro per set.

Groeten,
        Glenn
        Da's dan perfect !!!! 't Is bij bandencentrale Lambrechts dat ze me die kettingen beloofd hebben...
        Trouwens, super-service. Ik heb daar winterbanden laten leggen (enfin, via de leasemaatschappij) een paar weken terug, en toen ik vrijblijvend vroeg naar kettingen en de prijs ervan, zei hij (Marc) me dat ik die gratis mocht gebruiken !

Edit : lees nu pas dat je het hebt over Lambrechts in St Niklaas, ik heb 't over Lambrechts in Aalst... zal wel van dezelfde familie zijn zeker ???
        Last edited by ; 22/12/2010, 10:12.

Comment

• Verwarming

Allen,

De mail is weg i.v.m. de verwarming.

Ook de volgende punten nog eens aangehaald.

- Regelmatig melding iPod verwijderd. USB appartaat niet herkent.- Signaal niveau van USB is veel te laag. Als je muziek luisterd vanaf iPod of USB stick en er komt verkeersinfo binnen, ga je door het plafond van het lawaai.- Onder elke brug gaan mijn lichten aan/uit.- Inklappen spiegels gaat alleen van binnenuit, dus voor je uitstapt... - Ontbreken van Speedlock... - Bladeren door mp3 lijst alleen mogelijk met scrollknop... soms 100x draaien voor je een de Z bent. Waarom geen optie zoals in het telefoon boek ABC - DEF - GHI
          Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
          Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
          Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
          Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
          Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
            Allen,

De mail is weg i.v.m. de verwarming.

Ook de volgende punten nog eens aangehaald.

- Regelmatig melding iPod verwijderd. USB appartaat niet herkent.- Signaal niveau van USB is veel te laag. Als je muziek luisterd vanaf iPod of USB stick en er komt verkeersinfo binnen, ga je door het plafond van het lawaai.- Onder elke brug gaan mijn lichten aan/uit.- Inklappen spiegels gaat alleen van binnenuit, dus voor je uitstapt... - Ontbreken van Speedlock... - Bladeren door mp3 lijst alleen mogelijk met scrollknop... soms 100x draaien voor je een de Z bent. Waarom geen optie zoals in het telefoon boek ABC - DEF - GHI
            oi,

wat die lijst betreft, als je snel genoeg draait ( had ik toch dacht overlaatst gemerkt ) dan begint hij ipv nummers te laten zien letters alfabet ( ala ipod als ik het goed heb ) .
            probeer een een snelle ruk te geven.
            btw , thanks voor de mail.

Erwin

Comment

• Mannen,

Stelde gisteren een 2e probleem vast...

Mijn klok spring automatisch 1 uur vooruit wanneer ik mijn wagen afleg en terug start...

Kennen jullie dit probleem of moet dit opgelost worden via de garage.... Elektronica nakijken ???

Mijn eerste probleem heb ik al een tijdje... Mijn gsm is met Bluetooth verbonden dus met de wagen en wanneer ik bel of een belleke krijg, kan ik daarna mijne radio niet meer bedienen aan het stuur enz...?

Wa is da allemaal ?

Moet ik op een bepaalde knop duwen om dat opnieuw te kunnen gebruiken of wa ?

Alvast bedankt om te helpen !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Glenn1974 Bekijk Berichten
                @ Erwin: ik heb deze morgen even geprobeerd. Het merkwaardige is dat het bedienen van de knop auto geen resultaat heeft. Uitschakelen lukt enkel via de knop airco (links bovenaan). Na het terug inschakelen komt op het display geen aanduiding over ventilatorsnelheid (ik dacht eerst 0, maar er staat auto naast). Bij het instellen van de temperatuur hoor je de ventilatorsnelheid toenemen, dit is echter afhankelijk van je instellingen (zwak, normaal, sterk). Mijn auto werd alleszins snel warm. Ook het spelen met de insteltemperatuur heeft een onmiddellijke reactie van de ventilatoren tot gevolg. Zou het dan toch een goede softwareupdate geweest zijn?

Groeten,
                Glenn
                oi,

blijkbaar geeft hij de snelheid dan toch niet aan op de display , bij ons speelt het geen rol of je de temp op 21 of 26 zet , de blower blijft ofwel inactief ofwel krijg je een zuchtje wind, je hoort geen verschil van blowerspeed, vooral achteraan passagiers daar kan je het vlammetje van bv een aansteker niet mee uitblazen laat staan een beetje beweging in te krijgen . je moet echt je hand op de uitlaat leggen voor je iets voelt .ik veronderstel dat als je s'morgens start je automatische ontwasseming ook ineens op volle kracht zal draaien voor een tijdje , bij ons is dit ook niet. ook de instelling in de config voor de ventilator speed geeft geen verschil
                als je ventilatie mooi meegaat met de temp dan zal je zeker geen probleem hebben , blijkbaar dan toch een verschil in de versie met quickheat en de gewone ( volgens dat ik kon lezen had je geen quickheat dus dit is het enige verschil ) , dacht dat alle die last hadden quickheat hadden , ben niet zeker . mss voor de tech's onder ons als je insi's binnen krijgt probeer dan eens te zien of er wel degelijk een verschil zit in die met en die zonder quickheat ( dus dat de verwarming bij de ene zonder QH werkt en bij die met QH niet ) , indien zo hebben we toch een aanwijzing van waar het misloopt.

bij ons gaan de ventilators in max als je de verwarming op HI zetten , dan gaat deze uit auto , een andere manier om te zien af je blower reageert ( van regelstand is veranderd ) is even op de knop blower min of plus drukken dan zie je de momentele stand zeker , bij ons dus nul of 1. ik had ook een bijkomend probleem , ik had een verminderde output , was binnen geweest en blijkbaar opgelost , totdat bleek dat ze de uitaatmonden aan passagier en vanachter op nul hadden gezet , ook een manier om je output te verhogen

groetjes en veel succes, wel spijtig dat je budget niet hoog genoeg voor een panoramisch dak was , eens je dit hebt gehad wil je dit niet meer missen , een zee van licht , en die zetels , wel daar mag je gerust van zijn , de beste op de markt samen met nog een merk ( mercedes kan dat , dacht ergens zoiets gelezen te hebben, alez soit) , als rug patient weet ik waar ik over spreek zijn de enige zetels waarin ik het meer dan 3 uur kan volhouden , normaal moet ik op een gewone stoel al forfait geven tussen de 15 min tot 30 min navenant dosis morfine

Erwin
                Last edited by ; 22/12/2010, 11:43.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken Bekijk Berichten
                  Mannen,

Stelde gisteren een 2e probleem vast...

Mijn klok spring automatisch 1 uur vooruit wanneer ik mijn wagen afleg en terug start...

Kennen jullie dit probleem of moet dit opgelost worden via de garage.... Elektronica nakijken ???

Mijn eerste probleem heb ik al een tijdje... Mijn gsm is met Bluetooth verbonden dus met de wagen en wanneer ik bel of een belleke krijg, kan ik daarna mijne radio niet meer bedienen aan het stuur enz...?

Wa is da allemaal ?

Moet ik op een bepaalde knop duwen om dat opnieuw te kunnen gebruiken of wa ?

Alvast bedankt om te helpen !
                  min kabel batterij loshalen voor een minuutje of 5 ( normaal is een minuut al goed hangt van de opgeslagen lading in de componenten af. ) dan terug aansluiten , indien klaar is ofwel je silverbox van de wijs ofwel defect , je kan ook een reset doen met een van de zekeringen van de radio eruit te wippen voor dezelfde periode ( kijk even in het boekje welke zekeringen het zijn , anders gewoon min kabel eraf wippen , kan geen kwaad , hebben ze bij mij ook gedaan om te testen en ik moest niets terug instellen , soms kan het gebeuren dat je vensters en dak niet juist meer werken , gewoon volledig open doen 2 tot 5 sec blijven drukken en dan dicht en weer 2 tot 5 sec blijven drukken , maar dit is meer uitzondering dan regel)

groetjes en succes
                  Erwin

ps : indien gsm probleem blijft , even met ander gsm proberen om te zien of dat je geen incompatibiliteit probleem hebt , anders in de menu config telefooninstellingen de optie kiezen terug op fabrieksinstellingen zetten , dan je gsm terug even inbrengen in je lijst. indien blijvend probleem met bt zou het kunnen dat je bt/gsm module defect is , indien je dezelfde hebt al ik ( dus die sap verbindingen aankan met external sim mode ) mag je bijna zeker zijn dat de module niet goed is , toen ze de mijne moesten vervangen stonden er geloof ik 800 in backorder
                  Last edited by ; 22/12/2010, 11:36. Reden: BT

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hansa Bekijk Berichten
                    Airbag bestuurder... En ik denk dat ze de oude laten zitten hebben op dit moment... geen idee eigenlijk.
                    oi,
                    indien je nog kan toeteren ( dus het vlak aan het stuur er nog is met opel logo) zit de airbag module er nog in , is een geheel

groetjes
                    Erwin

Comment

oi,
                      indien je nog kan toeteren ( dus het vlak aan het stuur er nog is met opel logo) zit de airbag module er nog in , is een geheel

groetjes
                      Erwin
                      Ik kan nog toeteren

Comment

min kabel batterij loshalen voor een minuutje of 5 ( normaal is een minuut al goed hangt van de opgeslagen lading in de componenten af. ) dan terug aansluiten , indien klaar is ofwel je silverbox van de wijs ofwel defect , je kan ook een reset doen met een van de zekeringen van de radio eruit te wippen voor dezelfde periode ( kijk even in het boekje welke zekeringen het zijn , anders gewoon min kabel eraf wippen , kan geen kwaad , hebben ze bij mij ook gedaan om te testen en ik moest niets terug instellen , soms kan het gebeuren dat je vensters en dak niet juist meer werken , gewoon volledig open doen 2 tot 5 sec blijven drukken en dan dicht en weer 2 tot 5 sec blijven drukken , maar dit is meer uitzondering dan regel)

groetjes en succes
                        Erwin

ps : indien gsm probleem blijft , even met ander gsm proberen om te zien of dat je geen incompatibiliteit probleem hebt , anders in de menu config telefooninstellingen de optie kiezen terug op fabrieksinstellingen zetten , dan je gsm terug even inbrengen in je lijst. indien blijvend probleem met bt zou het kunnen dat je bt/gsm module defect is , indien je dezelfde hebt al ik ( dus die sap verbindingen aankan met external sim mode ) mag je bijna zeker zijn dat de module niet goed is , toen ze de mijne moesten vervangen stonden er geloof ik 800 in backorder
                        Erwin,

Ik zal dus maar binnengaan in de garage, neemt volgens vertegenwoordiger maar een paar minuutjes... en dan kunnen ze het daarna nie op mij steken moest er iets schelen...

Comment

oi,

blijkbaar geeft hij de snelheid dan toch niet aan op de display , bij ons speelt het geen rol of je de temp op 21 of 26 zet , de blower blijft ofwel inactief ofwel krijg je een zuchtje wind, je hoort geen verschil van blowerspeed, vooral achteraan passagiers daar kan je het vlammetje van bv een aansteker niet mee uitblazen laat staan een beetje beweging in te krijgen . je moet echt je hand op de uitlaat leggen voor je iets voelt .ik veronderstel dat als je s'morgens start je automatische ontwasseming ook ineens op volle kracht zal draaien voor een tijdje , bij ons is dit ook niet. ook de instelling in de config voor de ventilator speed geeft geen verschil
                          als je ventilatie mooi meegaat met de temp dan zal je zeker geen probleem hebben , blijkbaar dan toch een verschil in de versie met quickheat en de gewone ( volgens dat ik kon lezen had je geen quickheat dus dit is het enige verschil ) , dacht dat alle die last hadden quickheat hadden , ben niet zeker . mss voor de tech's onder ons als je insi's binnen krijgt probeer dan eens te zien of er wel degelijk een verschil zit in die met en die zonder quickheat ( dus dat de verwarming bij de ene zonder QH werkt en bij die met QH niet ) , indien zo hebben we toch een aanwijzing van waar het misloopt.

bij ons gaan de ventilators in max als je de verwarming op HI zetten , dan gaat deze uit auto , een andere manier om te zien af je blower reageert ( van regelstand is veranderd ) is even op de knop blower min of plus drukken dan zie je de momentele stand zeker , bij ons dus nul of 1. ik had ook een bijkomend probleem , ik had een verminderde output , was binnen geweest en blijkbaar opgelost , totdat bleek dat ze de uitaatmonden aan passagier en vanachter op nul hadden gezet , ook een manier om je output te verhogen

groetjes en veel succes, wel spijtig dat je budget niet hoog genoeg voor een panoramisch dak was , eens je dit hebt gehad wil je dit niet meer missen , een zee van licht , en die zetels , wel daar mag je gerust van zijn , de beste op de markt samen met nog een merk ( mercedes kan dat , dacht ergens zoiets gelezen te hebben, alez soit) , als rug patient weet ik waar ik over spreek zijn de enige zetels waarin ik het meer dan 3 uur kan volhouden , normaal moet ik op een gewone stoel al forfait geven tussen de 15 min tot 30 min navenant dosis morfine

Erwin
                          snelheid geeft hij inderdaad niet aan als hij op auto staat, bij temperatuurverhoging hoor je de ventilator sneller draaien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken Bekijk Berichten
                            Erwin,

Ik zal dus maar binnengaan in de garage, neemt volgens vertegenwoordiger maar een paar minuutjes... en dan kunnen ze het daarna nie op mij steken moest er iets schelen...
                            idd beste wat je kan doen , kunnen ze nooit iets zeggen. en het duurt zoals gezegd een tiental minuutjes ,dus ........ het resetten van de telefooninstellingen kan geen kwaad en mag door jou zelf gedaan worden

groetjes
                            Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichten
                              snelheid geeft hij inderdaad niet aan als hij op auto staat, bij temperatuurverhoging hoor je de ventilator sneller draaien
                              dami, mag ik ff vrij zijn ....heb jij QH??, en heb jij al uberhaupt problemen gehad met de verwarming ( kan zijn dat je gespaard bent gebleven van die vernietigende update
                              er is wel een truk om te zien op welke speed je blower draait en dat is ff op de - of + knop kort drukken dan zie je de momentele stand van de blower

Erwin
                              Last edited by ; 22/12/2010, 13:12.

Comment

oi,

Erwin
                                Wij hebben ook quickheat.

Comment

• Heb nu sinds zaterdag mijn nieuwe insignia ST (bouwdatum 16/11/2010, veronderstel MY 2011)! Eindelijk

Zaterdag direct in de garage, bij wijze van onmiddellijke test (na de probelemen van Erwin), mijn htc geconnecteerd, en direct zonder problemen gevonden... Hij verbindt ook automatisch en schakelt als je tijdens het bellen in je wagen stapt automatisch over, dus tot nu toe perfect!

Ipod net na het buitenrijden ingeplugd via de usb, en ook direct perfecte muziek. Het volume gaat is wel eenmaal wat op en neer gegaan ondanks de constante snelheid, maar dat is voorlopig maar éénmaal voorgevallen (kan ook aan de mp3 liggen natuurlijk). Voor de rest doet de infiniti wel zijn ding moet ik zeggen, mooie klank en zeker een aanrader.

Iets die bij mij ook perfect werkt is speedlock, vertrekken en vanaf ong 20km/u sluiten de deuren! Er is dus hoop voor sommige onder jullie...

Enige wat ik nog niet heb getest is verwarming. Momenteel staat ze op manueel. Ik heb geen quickheat moet ik zeggen maar ik probeer hem straks eens op auto te plaatsen en dan zie ik wat hij doet... Ik hou jullie op de hoogte! De zetelverwarming werkt voorlopig ook nog fantastisch en hopelijk blijft dat ook zo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tjbarbe Bekijk Berichten
                                    Heb nu sinds zaterdag mijn nieuwe insignia ST (bouwdatum 16/11/2010, veronderstel MY 2011)! Eindelijk

Zaterdag direct in de garage, bij wijze van onmiddellijke test (na de probelemen van Erwin), mijn htc geconnecteerd, en direct zonder problemen gevonden... Hij verbindt ook automatisch en schakelt als je tijdens het bellen in je wagen stapt automatisch over, dus tot nu toe perfect!

Ipod net na het buitenrijden ingeplugd via de usb, en ook direct perfecte muziek. Het volume gaat is wel eenmaal wat op en neer gegaan ondanks de constante snelheid, maar dat is voorlopig maar éénmaal voorgevallen (kan ook aan de mp3 liggen natuurlijk). Voor de rest doet de infiniti wel zijn ding moet ik zeggen, mooie klank en zeker een aanrader.

Iets die bij mij ook perfect werkt is speedlock, vertrekken en vanaf ong 20km/u sluiten de deuren! Er is dus hoop voor sommige onder jullie...

Enige wat ik nog niet heb getest is verwarming. Momenteel staat ze op manueel. Ik heb geen quickheat moet ik zeggen maar ik probeer hem straks eens op auto te plaatsen en dan zie ik wat hij doet... Ik hou jullie op de hoogte! De zetelverwarming werkt voorlopig ook nog fantastisch en hopelijk blijft dat ook zo
                                    oi,

proficiat gewenst met je nieuwe bolide
                                    het op en neer gaan van het mp3 geluid kan zelfs op constante snelheid gebeuren , het kan zijn dat je juist op het kantelmoment zat , je kan in de config eventueel het dynamisch volume regeling volgens snelheid op minimum zetten of volledig af . je zal dan op de snelweg wel even zelf het volume moeten aanpassen , maar dat is een kleintje he

en blijkbaar gaat je speedlock ( gaan je spiegels ondertussen ook terug met de ab , of moeten deze nog manueel bediend worden , het in/uitklappen dus) goed ,
                                    euh stomme vraag nog , vichte ligt dat ver van hier , tis maar kheb een grote gereedschapskist , kzou wel es een speedlockske kunnen gebruiken .

vooral veel chance gewenst met je insi en post eventueel es wat foto's en iets meer aan info ivm optie's ect ( cosmo?? ) .

groetjes
                                    Erwin

ps : de HTC via gewoon BT of via SAP protocol ?

Comment

dami, mag ik ff vrij zijn ....heb jij QH??, en heb jij al uberhaupt problemen gehad met de verwarming ( kan zijn dat je gespaard bent gebleven van die vernietigende update
                                      er is wel een truk om te zien op welke speed je blower draait en dat is ff op de - of + knop kort drukken dan zie je de momentele stand van de blower

Erwin
                                      hoi erwin

heb geen quickheat, maar als verwarming op auto staat, begint deze na enkele min. te warmen.
                                      en naarmate je langer rijd hoor ook de ventilator sneller draaien.
                                      ook via de middelste openingen komt er warmte uit.

groetjes

Comment

• Opel klantendienst

Mail is weg.

Vermelde problemen : auto stand verwarming , ontbreken speedlock en niet inklappen spiegels via afstandsbediening.

Comment

Erwin
                                          Erwin ,

Heb geen QH , maar auto stand werkt ook niet. Op manuele stand warmt hij wel op.

Wat wel werkt , is datgene wat gigiTR6 enkele posts terug vermeld , nl. de 3 knoppen ( hoofd , voet , .. ) allemaal indrukken , blazer en temperatuur worden dan proper geregeld , lijkt net of hij op AUTO staat.

Bij het opnieuw starten ( na enkele uren stilstand ) staan de drie knoppen nog steeds actief , maar dan start de automatische ontwaseming weer niet , die moet ik manueel opstarten.

Comment

Working...
                                          X