Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
    oi,

wel eerlijk gezegd weet ik het ook niet , het zou idd zeer straf zijn dat voor de my2009..10 geen kaartupdates meer zouden komen en alleen de nieuwere nog zouden ondersteund worden.
    ik heb hierover een mailtje geschreven naar de klantendienst met de vraag om enige opheldering. en wat betreft een nieuwe dvd800 claimen .....wel persoonlijk denk ik niet dat dit onder de term garantie valt ( het niet meer voorradig zijn van kaart updates voor oud model dvd800)

groetjes
    Erwin
    Ik heb maandag een afspraak bij GMAN voor o.a. mijn radio.
    Ik zal een nieuwe claimen en ook proberen ineens het laatste model,als dat mogelijk is om die te plaatsen in een MY2010.

Comment

• .....
      Last edited by ; 17/03/2011, 22:28.

Comment

• hoi, wie heeft er al led nummerplaatverlichting? En zo ja, zelf geplaatst? Normaal krijgt men dan toch de melding op de boordcomputer? Enige ervaringen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
          Oi,

ondertussen eens aan de klap geraakt met de collega's in nederland, blijkt dat voor my2009..2010 voor de DVD800NAVI er geen kaartupdates meer uit zouden komen ( die van diegene die nu uitkomen zouden niet aangenomen worden door onze dvd800 ).
          er is sprake van maart 2011 maar ook, sprake dat je gewoon geen update meer zou kunnen krijgen .
          iemand hier al van op de hoogte.
          de raad je silverbox ( de dvd800 dus)nog te laten vervangen in garantie omdat hij naar de eeuwige jachtvelden zou zijn door een fout zou ook niet helpen ( ze zouden nog genoeg stock hebben om de oude te vervangen ).

zou dit mogelijk kunnen zijn dat ze dit flikken , tzou spijtig zijn want naar't schijnt zou de interface er netter uit zien in vanaf my2011

groetjes en vooral seffens nie te zat
          Erwin
          er zouden 2 verschillende navigatie dvd's uitkomen. voor 2011 en vanaf 2011. Dus updaten gaat wel lukken.

De mijne is ondertussen total loss verklaard dus kan een nieuwe bestellen. Een OPC ineens dan. Ben nog aan het twijfelen van de kleur, terug zwart of Arden Blue.

Beste wensen voor iedereen!!!
          Opel Insignia OPC
          BMW X5 3.0i
          Caterham Super 7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
            Zo, ben net terug van de Opel dealer, had daar m'n Insignia vanochtend naartoe gebracht.
            Probleem van trillen/dreunen is reproduceerbaar en wordt ook onderkent.
            Echter, nog geen oplossing....

Zij hebben het met handmatig schakelen uitgeprobeerd, in z'n 5 bij zo'n 65-70km/h begint het.
            De Werkstattmeister zegt dat het uit de versnellingsbak komt en de laatste software bracht geen verbetering.
            Verder kunnen ze niets afwijkends vinden aan de auto...
            Nu ligt het bij Opel...

Vooralsnog blijft ie daar tot woensdag. Morgenochtend hopen ze een concreet antwoord van Opel te krijgen, ben benieuwd.
            oi arnek,

wel dan hangt hij ongeveer rond de 1200 a 1300 rpm , zoals ik ook al had gezegd had ik dit probleem ook rond deze toeren , dit samen met een trilling op de voortrein ( ophangblokken volgens sommige , andere zeggen dan weer van niet ) bij een snelheid van 110..160km/u.

hopelijk vinden ze het probleem in duitsland wel , het is in ieder geval al fijn te weten dat het uit de versnellingsbak komt ( had al zo een vermoeden zoals vroeger gezegd ).
            als ze het vinden laat ons ook iets weten he. een andere vraag weet niet of ik ze al gesteld heb aan jou , aangezien je een automaat hebt , heb je dan ook het probleem dat als je een kickdown doet de bak te hard moet nadenken waardoor je een dood moment hebt ?

groetjes
            Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
              De mijne is ondertussen total loss verklaard dus kan een nieuwe bestellen. Een OPC ineens dan. Ben nog aan het twijfelen van de kleur, terug zwart of Arden Blue.

Gaan we dan toch eindelijk de eerste OPC krijgen op het forum??.....
              Ik zou niet lang twijfelen over de kleur en voor het Arden Blue gaan.... en bovendien een ST

succes met de keuze...
              2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
              2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
              2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
              2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

http://www.fabrieksbanden.nl
              http://www.originelevelgen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                er zouden 2 verschillende navigatie dvd's uitkomen. voor 2011 en vanaf 2011. Dus updaten gaat wel lukken.

oi,

alez dan zijn via hier weer sneller geholpen dan bij de klantendienst , had daar een mailtje van terug gehad met de vraag of ik de cd van 2008-2009 nog had ( ze dachten dat mij nmy2010 met een dvd van 2009 was geleverd . blijkbaar een communicatie fout , dacht de vraag toch duidelijk gesteld te hebben . heb je toevallig een ETA voor de update ? en tievallig een idee of de interface van die voor 2011 zal geupdated worden , blijkbar is die van my 2011 veel mooier dan die van ons.

wat de kleur van de OPC betreft , zwarte zie je zoveel en de blauwe al eens gezien te hebben zou ik het blauwe prefereren , alez ja dat zou mijn goesting dan weer zijn he

groetjes
                Erwin
                Last edited by ; 28/12/2010, 00:25.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk Berichten
                  hoi, wie heeft er al led nummerplaatverlichting? En zo ja, zelf geplaatst? Normaal krijgt men dan toch de melding op de boordcomputer? Enige ervaringen?
                  Hallo,
                  Ik heb zelf LED nummerplaat verlichting geplaatst en dit oogt zeer mooi!!!
                  Krijg geen foutmeldingen. Ben wel nog op zoek naar LED dagrijlampen voor de standaard voorlichten, weet iemand soms waar ik die kan vinden?
                  mvg. Ronald

Comment

• Hoi, heb je dit zelf gedaan of laten doen?
                    Waar verlichting gekocht?

Alvast bedankt.

Oorspronkelijk geplaatst door Ronald7 Bekijk Berichten
                    Hallo,
                    Ik heb zelf LED nummerplaat verlichting geplaatst en dit oogt zeer mooi!!!
                    Krijg geen foutmeldingen. Ben wel nog op zoek naar LED dagrijlampen voor de standaard voorlichten, weet iemand soms waar ik die kan vinden?
                    mvg. Ronald

Comment

Hoi, heb je dit zelf gedaan of laten doen?

Alvast bedankt.
                      oi,

dacht dat KORO deze ook had aangeschaft , je moet gewoon letten dat je canbus led buisjes hebt ( deze zouden moeten zorgen dat een goed signaal wordt gestuurd over de canbus naar je boordcomputer , heb wel mijn twijfels wat er gebeurd als de leds de geest geven ,of je dan een foutmelding krijgt )

dacht een kleine 700 berichten terug , zal es zien se ..........
                      http://autoforum.be/showpost.php?p=4...postcount=1087 daar staat het bericht , denk dat hij bij de engelse firma die ik had aangegeven heeft gekocht maar ben niet zeker , als koro ff kan bevestigen of ontkennen
                      in ieder geval heeft deze het allemaal zelf geinstalleerd , heeft een 200 berichten later denk ik na gevraagd hoe de nummerplaat verlicht moest losgemaakt worden.

groetjes
                      Erwin
                      Last edited by ; 28/12/2010, 12:37.

Comment

• .....
                        Last edited by ; 17/03/2011, 22:28.

Comment

• .....
                          Last edited by ; 17/03/2011, 22:27.

Comment

• Afdekplaatje in bumper

Vandaag opgemerkt dat in bumper vooraan het afdekplaatje voor de koplampsproeier is verdwenen.Ik bel naar de garage om dit te melden en daar zeggen ze dat eventueel door insijpelend water en de vorst het plaatje kan zijn losgekomen.Hij gaat een nieuw plaatje bestellen en dat zou ongeveer 50 euro gaan kosten.Is dat niet wat veel voor een plastieken plaatje,moet wel in de juiste kleur gespoten worden,maar 50 euro is mij toch wel heel wat overdreven.Trouwens,kan toch niet dat zo een plaatje zomaar loskomt.Dan is dat toch wel een constructie fout!Zou dit in de garantie kunnnen verhaald worden?

Comment

Erwin, is jouw auto al eens onderzocht op dit trillen/dreunen?
                              Ik zet er momenteel flink druk op, heb gisteravond en vanochtend alweer met Opel aan de telefoon gezeten. Ook in de garage heb ik verteld "dass es mir Ernst ist..."
                              Ben benieuwd...

Wat betreft de verwarming waarover steeds wordt gesproken, wat is nu het probleem en hoe kan ik controleren of dit bij mij ook zo is?

BTW Erwin, dat met de kickdown, bij werkt ie volgens mij prima.
                              oi Arne,

bij mij is dit probleem tweeledig , ik heb dus ook en resonantie op stuur en zetel ( alez zowat hel de wagen dreunt op een bepaalde frequentie +- 150 a 300 heb ik het gevoel ).hierover hebben ze zelfs in de garage nog niet over een oplossing of dergelijke gesproken.
                              het andere probleem geeft ook trillingen maar komt van de voortrein , met antidiefstalbouten geïnstalleerd zware shimmy deze eraf en helemaal gebalanceerd geeft een lichte doch nog heel goed voelbare trilling in het stuur. voor dit probleem blijkt een buitendienst oplossing te bestaan ( het vervangen van de ophangblokken aan de draagarmen , voortrein ) maar deze willen ze bij mij niet uitvoeren , gewoon omdat er drie weken vroeger deze procedure is uitgevoerd bij iemand en deze beweerde dat de herstelling niets had uitgehaald ( volgens mij heeft deze persoon het eerste aangehaalde probleem waardoor natuurlijk de andere procedure , de blokken dus niets helpt bij zijn trillen/resonantie op de wagen.
                              ze beweren dus nu dat ze die herstelling niet mogen uitvoeren van opel ( het dossier is nu geopend ) wat voor mij onaanvaardbaar is ( heb me ondertussen gaan beraden bij mijn rechtsbijstand , deze dekken contractuele conflicten , probleem is wel dat ik van verzekering ben overgegaan , naar opel dus maar ben me nu aan het voorbereiden om eventueel mijn ba en rechtsbijstand dubbel te nemen desnoods , denk dat ik ook ineens een driejarige bijkomende garantie uitbreiding te nemen , zit nog binnen de 6 maand van inschrijving , ga deze wel bij een andere garage afsluiten denk ergens in mechelen ).
                              het oplossen van het tweede probleem zou voor mij al een mooie oplossing zijn kan desnoods wel manueel laten schakelen waardoor ik hoger in toeren blijf .

wat de verwarming betreft , indien je geen update voor deze hebt gehad na 05/2010 zou je geen probleem mogen hebben ( er is een melding geweest dat een update na deze datum dit probleem veroorzaakte )
                              om te checken of je dit probleem hebt kan je het volgende doen ( als je wagen na bv 10 of 20 km niet op ingestelde temp bv 24° staat is dit al een bewijs en geen of weinig output naar achterpassagiers ook ) luister goed naar je verwarming als je rijd indien je de fout hebt zal je horen dat je blazer zeer verdacht stil is , indien zo druk je even op de knop blazer stiller of harder en kijk je op de display op welke stand je blazer staat , indien de fout zal je zien dat deze op stand 0 of 1 staan en niet hoger komt automatisch . er blijkt een oplossing te zijn volgens iemand op het forum en dat is alle knoppen van de kleppen open te zetten dan zou je wagen mooi op temp komen en blijven ( en dus ook niet te warm worden ) een andere oplossing is de instel knop van de temp op HI zetten dan gaat deze ook uit automatisch of natuurlijk gewoon manueel zetten en regelen ( er is wel geen temperatuur controle meer ) dus bij de twee laatste oplossingen moet je alles zelf regelen en blijven bijregelen bij de eerste blijkbaar niet maar dat kan ik niet bevestigen heb deze niet geprobeerd.

alez hou ons op de hoogte van reilen en zeilen oplossing automaatbak probleem , moesten ze een oplossing hebben voor deze laat het ons weten zodat wij ook kunnen beginnen reklameren.

groetjes
                              Erwin

ps ; je wel indien je vreest dat je garantie op geraakt en geen all in hebt is het bijnemen van uitgebreide garantie indien mogelijk . het verlengen tot drie jaar erbij moet binnen de 6 maand na inschrijving voor een uitbreiding daarna heb je maar en optie en dat is elk jaar een uitbreiding te vragen , eerste uitbreiding moet wel binnen 24 maand en dan jaarlijks eventueel verlengd worden max geldig tot 100.000km en ik weet niet of dit gaat voor een overgenomen wagen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vinny1970 Bekijk Berichten
                                Vandaag opgemerkt dat in bumper vooraan het afdekplaatje voor de koplampsproeier is verdwenen.Ik bel naar de garage om dit te melden en daar zeggen ze dat eventueel door insijpelend water en de vorst het plaatje kan zijn losgekomen.Hij gaat een nieuw plaatje bestellen en dat zou ongeveer 50 euro gaan kosten.Is dat niet wat veel voor een plastieken plaatje,moet wel in de juiste kleur gespoten worden,maar 50 euro is mij toch wel heel wat overdreven.Trouwens,kan toch niet dat zo een plaatje zomaar loskomt.Dan is dat toch wel een constructie fout!Zou dit in de garantie kunnnen verhaald worden?
                                oi blijkbaar ben je niet de enige die dit probleem heeft gehad , er zij al meerdere die dit euvel hebben gemeld bepaalde mensen moesten betalen andere dan weer niet ( nadat ze eens goed op tafel hebben geslagen aka geklopt ).
                                stel dat het waar is wat de garage zegt ( dus dat het zeker geen impact is van een aanrijding ) dan is dit voor zeker garantie en gaat dit om een productie aka ontwerpfout , het mag niet kunnen dat als je dooiwater hebt deze blijft staan in de naden van het plaatje , er moet ergens een draining voor het water voorzien zijn . en insijpelend water , daar ben ik niet zeker van dacht dat er een rubbertje rond zat vanbinnen om dit tegen te gaan maar ben daar niet zeker van .
                                in ieder geval indien je nog van garantie geniet je niet laten doen , dit mag niet kunnen .
                                dacht wat de prijs betreft een prijs te hebben gelezen van rond de 70 euro .

groetjes
                                Erwin

Comment

Hoi, heb je dit zelf gedaan of laten doen?

Alvast bedankt.
                                  Ja zelf gedaan ,gekocht in doe het zelf zaak Euroshop.
                                  mvg

Comment

• ......
                                    Last edited by ; 17/03/2011, 22:27.

Comment

Zo, daar ben ik weer...

De eerste indruk die ik heb is dat het probleem niet geheel is opgelost, jammer!
                                      Maar... het lijkt er wel op dat er iets is veranderd. Lastig uit te leggen maar het voelt alsof de scherpe kanten eraf zijn en dat de "bandbreedte" enorm is versmalt.

Het lukt me nog wel om dit trillen/dreunen op te roepen maar dan moet ik er naar zoeken en net zo lang met het gas en toerental pielen tot het optreed.
                                      Nogmaals, eerste indruk! Kan later wellicht meer zeggen maar het lijkt erop dat het bij normaal gebruik veel beter is geworden...

Op de kopie van de garage staat het volgende vermeld:
                                      "Feldabhilfe 2673, 2564 durchgeführt"
                                      "Geräusch was noch da ist, ist normal"

Hier nog een link:
                                      http://www.motor-talk.de/forum/diese...-t2192408.html
                                      bedankt voor het melden , zal dit eens doorgeven en hopen dat ze er nu eindelijk iets aan doen . Ik hou jullie op de hoogte.
                                      heb je toevallig enig idee wat welk buitendienstoplossing nr wat bevat bv.update' soft of vervangen bepaalde onderdelen . ik zou al heel content zijn dat de resonantie uit het stuur uit zijn zodat ik terug met de wagen kan rijden

groetjes en nogmaals bedankt
                                      Erwin
                                      Last edited by ; 29/12/2010, 01:58.

Comment

• vandaag led nummerplaatvelichting geplaatst. Is inderdaad veel mooier maar krijg foutmelding op boordcomputer, nochtans had winkelier me gezegd dat deze een weerstand hadden (Can-bus).
                                        Maar ja, daar kunnen we mee leven...

Ook vieze sticker van mijn dealer verwijderd op de achterkant onder het Insignia logo. Gelukkig geen lijmresten, nochtans is mijn wagen al bijna één jaar oud (maart 2011).

Comment

• .....
                                          Last edited by ; 17/03/2011, 22:21.

Comment

Working...
                                          X