Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia (Part III)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk BerichtenHeb je met UPJ bluetooth een voorbereiding voor een houder of heb je nog bekerhouders?
je hebt zoals je weet 2 systemen , de UPJ en UPH.
UPH = standaard systeem , voor deze is een houder verkrijgbaar doch dan vervallen je bekerhouders
UPJ = het systeem dat ik heb , deze bevat een bijkomende zender/ontvanger voor de gsm dus je bt maakt verbinding via deze module en indien in SAP ( external SIM mode ) mode gaat je communicatie dus over deze zender , voordeel een betere dekking aka verbinding naar buiten toe omdat je antenne ook buiten staat , bijkomend doch een iets minder interessante functie in SAP mode is dat je sms kan ontvangen ( let wel dan moet je wel je scherm op phone laten staan anders kan het wel eens gebeuren dat je een dag of drie later je sms pas leest , heb het al zelf meegemaakt , je kan ook sms schrijven maar dat is minder interessant , blijkbaar zou in de buick versie met stemsturing voor deze worden gewerkt doch in belgie en denk europa dus niet en dan is het draaien en drukken tot je er gek van word
beide systmen hebben hun voordeel en nadeel , voordeel van de UPJ is dat je de twee systemen dooreen kan gebruiken dus gewoon via bt en via sap en bt ( dit is de veiligste manier is niet op in te breken , hij vraagt je simkaart pin ( indien ingesteld , standaard staat dit zo en het is aan te raden dit zo te laten ) ) .doch met laatste is er een hele slechte serie geweest , deze is bij mij al vervangen geweest ( heb het nog altijd niet getest denk dat het nu wel in orde is ).
voor de laatste is volgens mij geen houder beschikbaar , eigenlijk voor de eerste heb je ook geen houder van doen , deze zorgt alleen maar dat je antenne signaal beter naar buiten gaat en dat je gsm wordt bijgeladen , moest je een houder voor je upj laten plaatsen zou deze alleen maar dienen voor te laden , dus totaal nie taan te raden .
de BT verbinding naar je gsm is heel goed , dwz je kan gerust je gsm in je jas laten steken , als je dan instapt zal je na een 30tal seconden je pin worden gevraagd , dan is het wachten totdat je phonebook is gesynct , kan tussen de 2 to 5 minuten duren .
heb een test gedaan met een nokia x6 deze vond hij nog op een afstand van rond de 6 tot 8 meter.
moest opel nu een beetje slim zijn zouden ze in de soft een stukje verwerken zodat je als je op navigatie of radio staat ( of andere audio bron ) je ten allen tijden je verwittigd wordt als je een sms ontvangt door een enveloppen in het scherm te zetten ( vanboven waar je andere symbolen staan ) in de phone scherm krijg je een grote enveloppe , indien je dus niet checkt of je een sms hebt ontvangen in het phone scherm voor je bv uitstapt zal je dit dus nooit weten , je sms staat namelijk niet op je gsm maar op je simkaart ( je kan natuurlijk ook telkens je uit de wagen stapt je simkaartafvragen en ontvangen sms naar je gsm kopieeren maar dit ois omslachtig
hoop je hiermee van dienst te zijn geweest
groetjes en wensen
Erwin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peter SL Bekijk Berichtenhallo. heb mijn insignia nu al vn april. tot op heden niet veel probs gehad.
enkel verlede week maandag vertrok ik naar londen met de auto. ik stopte om te tanken en wat bleek het tankklepje sluit niet meer. het pinnetje blijft ingeschoven waardoor het klepje wat open blijft staan. iemand een idee hoe dit te verhelpen of die hetzelfde probleem heeft gehad. het klepje sluit wel als ik de auto afsluit en het klepje dan nog eens toeduw. maar eens ik de auto opendoe dan springt het klepje ook weer open. ik vertrek nu maandag op snoepreisje dus zal pas volgend weekend totbij de dealer graken.
heb het eens even bezien , mss dat je er iets aan hebt , als je je klepje open doet heb je deel wagen links een ijzer palletje met veer , probeer dit een in te drukken zover als mogelijk en dan los te laten , indien het palletje blijft steken terug drukken zodat deze los staat , indien dit allemaal met succes gaat met je het klepje eens bezien , dit is zo ontworpen dat als je het klepje dicht doet er een haakje achter het palletje zit ,( daar mijn zoon er fotos heeft van gtrokken en het palletje voor mij heeft ingedrukt weet ik niet zeker of er in het deel klepje beweging kan zijn aan het haakje , ik vermoed van wel maar ben niet zeker , kon dit niet zelf doen wegens ziekte ) indien je dit vasneemt zou het kunnen dat je het kan bewegen , moest dit heel stroef gaan even met een reiniger proper maken zodat vuil er tussen uit is , indien dit alles goed is en je palletje niet ingedrukt blijft kan je proberen met een busje machine olie wat heel fijne olie tussen pal en plastiek te spuiten en dan een paar ker manueel met vinger in en uit drukken , moest je na en paar keer merken dat hij wil pakken nog een beetje bij spuiten maar denk eraan less is more , teveel is ook niet goed en dan terug in en uit drukken normaal zou dit het dan moetne doen .
indien dit alles niet help vrees ik dat mechanisme kapot is en dus bij vergrendeling alleen nog maar in blijft zitten.
daar je spreekt over een soepreisje veronderstel ik dat je dus niet naar de dealer kan en nu met open klepje rijden is niet aan te raden , daarom kan je mss het volgende doen , zet in config je deuren ( even in het boekje kijken je vind het geheid ) in de alleen bestuurders kant openen met enkele druk , zet eerst al je passagiers in de wagen sluit even af en open weer , normaal zal alleen je bestuurdersdeur ontgrendelt zijn en kan je voor je instapt en vertrekt je klepje indrukken zodat dit afgesloten is, een beetje omslachting ik weet het maar het is om je voorts te helpen he
als je dan terug bent kan je naar de dealer gaan, veeg eventueel de olie af en zeg tegen de dealer dat je een beetje olie hebt gespoten om toch voorts te geraken , of zwijg gewoon en doe alsof je neus bloedt , indien je al dit werk niet wil doen kan je ook gewoon het laatst uitgelegde doen , dat met die instelling voor de ont/vergrendeling deuren. dan moet je niets uitleggen aan de dealer.
groetjes en hoop je hiermee uit de nood te hebben geholpen, prettige reis
Erwin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gtest Bekijk BerichtenVrijdag ook die brief gekregen, moet toch binnen voor de versnellingsbak (er komt een expert van GM.be kijken )
greats
groetjes
Erwin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichtenoi,
heb het eens even bezien , mss dat je er iets aan hebt , als je je klepje open doet heb je deel wagen links een ijzer palletje met veer , probeer dit een in te drukken zover als mogelijk en dan los te laten , indien het palletje blijft steken terug drukken zodat deze los staat , indien dit allemaal met succes gaat met je het klepje eens bezien , dit is zo ontworpen dat als je het klepje dicht doet er een haakje achter het palletje zit ,( daar mijn zoon er fotos heeft van gtrokken en het palletje voor mij heeft ingedrukt weet ik niet zeker of er in het deel klepje beweging kan zijn aan het haakje , ik vermoed van wel maar ben niet zeker , kon dit niet zelf doen wegens ziekte ) indien je dit vasneemt zou het kunnen dat je het kan bewegen , moest dit heel stroef gaan even met een reiniger proper maken zodat vuil er tussen uit is , indien dit alles goed is en je palletje niet ingedrukt blijft kan je proberen met een busje machine olie wat heel fijne olie tussen pal en plastiek te spuiten en dan een paar ker manueel met vinger in en uit drukken , moest je na en paar keer merken dat hij wil pakken nog een beetje bij spuiten maar denk eraan less is more , teveel is ook niet goed en dan terug in en uit drukken normaal zou dit het dan moetne doen .
indien dit alles niet help vrees ik dat mechanisme kapot is en dus bij vergrendeling alleen nog maar in blijft zitten.
daar je spreekt over een soepreisje veronderstel ik dat je dus niet naar de dealer kan en nu met open klepje rijden is niet aan te raden , daarom kan je mss het volgende doen , zet in config je deuren ( even in het boekje kijken je vind het geheid ) in de alleen bestuurders kant openen met enkele druk , zet eerst al je passagiers in de wagen sluit even af en open weer , normaal zal alleen je bestuurdersdeur ontgrendelt zijn en kan je voor je instapt en vertrekt je klepje indrukken zodat dit afgesloten is, een beetje omslachting ik weet het maar het is om je voorts te helpen he
als je dan terug bent kan je naar de dealer gaan, veeg eventueel de olie af en zeg tegen de dealer dat je een beetje olie hebt gespoten om toch voorts te geraken , of zwijg gewoon en doe alsof je neus bloedt , indien je al dit werk niet wil doen kan je ook gewoon het laatst uitgelegde doen , dat met die instelling voor de ont/vergrendeling deuren. dan moet je niets uitleggen aan de dealer.
groetjes en hoop je hiermee uit de nood te hebben geholpen, prettige reis
Erwin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken Bekijk BerichtenErwin & Co,
Ik heb een dringende vraag...
Tot nu toe luister ik naar de radio of USB.... maar is het mogelijk om in de DVD NAV 800 zowel de GPS te volgen als naar een CD te luisteren ?
Want dat lukt niet
Dat kan toch niet ??????
Alvast bedankt voor de info !!!
bvb benelux en Duitsland al te zien naar waar je reis gaat.
je kan dan je navi gebruiken en een cd beluisteren.
ik heb et al eens gedaan maar ben niet goed in uitleggen hoe je het moet doen srry.
mss kan op dat vlak iemand anders je verder heblpen sucses
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peter SL Bekijk Berichtenje kan een deel van je gpsdvd opslaan op je harde schijf.
bvb benelux en Duitsland al te zien naar waar je reis gaat.
je kan dan je navi gebruiken en een cd beluisteren.
ik heb et al eens gedaan maar ben niet goed in uitleggen hoe je het moet doen srry.
mss kan op dat vlak iemand anders je verder heblpen sucses
Daarvoor hebben we Erwin !
Erwiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peter SL Bekijk Berichtenje kan een deel van je gpsdvd opslaan op je harde schijf.
bvb benelux en Duitsland al te zien naar waar je reis gaat.
je kan dan je navi gebruiken en een cd beluisteren.
ik heb et al eens gedaan maar ben niet goed in uitleggen hoe je het moet doen srry.
mss kan op dat vlak iemand anders je verder heblpen sucses
DVD eruit, CD erin en spelen maar !
Ondertussen lekker navigeren en muziek luisteren !
Comment
-
Aan iedereen ook de beste wensen voor 2011.
Hopelijk worden alle problemen dit jaar opgelost.
GMAN Brasschaat is druk bezig met de mijne op te lossen.
Het volledige verslag heb je nog te goed nadat alles OK is.
Ik wil nu net het goed gaat, niemand tegen de borst stuiten.
Je weet maar nooit wie er mee leest !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door scott Bekijk BerichtenDan is er geen update van de BCM gedaan .....tenzij je een 2009 hebt??
Aan iedereen, een gelukkig 2011Groeten, Koen
Kadett D 1.3SR Rood (1989)
Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)
www.adoewa.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichtenoi,
je hebt zoals je weet 2 systemen , de UPJ en UPH.
UPH = standaard systeem , voor deze is een houder verkrijgbaar doch dan vervallen je bekerhouders
UPJ = het systeem dat ik heb , deze bevat een bijkomende zender/ontvanger voor de gsm dus je bt maakt verbinding via deze module en indien in SAP ( external SIM mode ) mode gaat je communicatie dus over deze zender , voordeel een betere dekking aka verbinding naar buiten toe omdat je antenne ook buiten staat , bijkomend doch een iets minder interessante functie in SAP mode is dat je sms kan ontvangen ( let wel dan moet je wel je scherm op phone laten staan anders kan het wel eens gebeuren dat je een dag of drie later je sms pas leest , heb het al zelf meegemaakt , je kan ook sms schrijven maar dat is minder interessant , blijkbaar zou in de buick versie met stemsturing voor deze worden gewerkt doch in belgie en denk europa dus niet en dan is het draaien en drukken tot je er gek van word
beide systmen hebben hun voordeel en nadeel , voordeel van de UPJ is dat je de twee systemen dooreen kan gebruiken dus gewoon via bt en via sap en bt ( dit is de veiligste manier is niet op in te breken , hij vraagt je simkaart pin ( indien ingesteld , standaard staat dit zo en het is aan te raden dit zo te laten ) ) .doch met laatste is er een hele slechte serie geweest , deze is bij mij al vervangen geweest ( heb het nog altijd niet getest denk dat het nu wel in orde is ).
voor de laatste is volgens mij geen houder beschikbaar , eigenlijk voor de eerste heb je ook geen houder van doen , deze zorgt alleen maar dat je antenne signaal beter naar buiten gaat en dat je gsm wordt bijgeladen , moest je een houder voor je upj laten plaatsen zou deze alleen maar dienen voor te laden , dus totaal nie taan te raden .
de BT verbinding naar je gsm is heel goed , dwz je kan gerust je gsm in je jas laten steken , als je dan instapt zal je na een 30tal seconden je pin worden gevraagd , dan is het wachten totdat je phonebook is gesynct , kan tussen de 2 to 5 minuten duren .
heb een test gedaan met een nokia x6 deze vond hij nog op een afstand van rond de 6 tot 8 meter.
moest opel nu een beetje slim zijn zouden ze in de soft een stukje verwerken zodat je als je op navigatie of radio staat ( of andere audio bron ) je ten allen tijden je verwittigd wordt als je een sms ontvangt door een enveloppen in het scherm te zetten ( vanboven waar je andere symbolen staan ) in de phone scherm krijg je een grote enveloppe , indien je dus niet checkt of je een sms hebt ontvangen in het phone scherm voor je bv uitstapt zal je dit dus nooit weten , je sms staat namelijk niet op je gsm maar op je simkaart ( je kan natuurlijk ook telkens je uit de wagen stapt je simkaartafvragen en ontvangen sms naar je gsm kopieeren maar dit ois omslachtig
hoop je hiermee van dienst te zijn geweest
groetjes en wensen
Erwin
Morgen OPC bestellen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk BerichtenEn is dat elke keer dat het zo lang duurt voor dat hij verbinding heeft, of is dit alleen de 1ste keer? Bij mij nu is dat binnen de 10 seconden. Heb nu UPH en dat werkte goed. En ik wil geen houder daarmee mn vraag.
Morgen OPC bestellen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk BerichtenEn is dat elke keer dat het zo lang duurt voor dat hij verbinding heeft, of is dit alleen de 1ste keer? Bij mij nu is dat binnen de 10 seconden. Heb nu UPH en dat werkte goed. En ik wil geen houder daarmee mn vraag.
Morgen OPC bestellen
spijtig genoeg moet ik dus wel degelijk elke keer wachten totdat de sync volledig is afgelopen dus een 1 tot 5 minuten , let wel dit kan dus wel degelijk liggen aan type gsm , sommige zijn nu eenmaal sneller dan andere , en dan heb je natuurlijk ook nog de omvang van de telefoonboek hoe groter hoe trager dus , eigenlijk heeft opel hier niet goed over na gedacht ipv de phonebook op te slagen en als je een verbinding maakt eerst eens te zien of het de laatst gebruikte gsm is , dan phonebook vrijgeven en dan een check doen of alles overeenkomst , dit gaat veel sneller , maar ja ik heb het niet ontworpen he
ik ben eigenlijk zelfs nog zelfs niet zeker of de upj in gewoon bt mode ( dus zoals bij een uph mss zelfs wel niet sneller is en dan wel degelijk mss niet ook niet de ingebouwde zender /ontvanger gebruikt , een manier om dit te weten te komen , gewoon proberen ( in de twee modes dan heb je een idee ), als je wil en je woont in de buurt kom ff langs en vraag de sleutels , kan je ff proberen , indien hij dan de interne zender gebruikt kan je gewoon bt en heb je geen houder nodig ( trouwens bij de vrouw haar corsa zit een houder maar ze geruikt hem niet en dit werkt gewoon perfect ) enig nadeel de sms functie valt weg in gewoon bt mode
ik stuur je een pb met phone
Groetjes
Erwin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken Bekijk BerichtenBedankt Peter !!
Daarvoor hebben we Erwin !
Erwiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin
sorry voor de late reply , af en toe moet ik bijslapen ( eigenlijk de laatste tijd meer en meer maar ja , moet het erbij nemen ) hier komt ie dan , zal proberen zou duidelijk mogelijk te zijn,
eerst en vooral maak je hd leeg , het kan zijn dat er nog iets op staat en dan heb je minder plaats, heb ook wat geduld het copieeren van de bestanden gaat niet van je 1 2 3 dus het heeft tijd nodig
1. leegmaken hd van huidige gegevens.
druk op de knop CONFIG scroll ( met knop radio of knop op tunnel , laatste is gemakkelijker ) naar NAVIGATIE INSTELLINGEN selecteer ( dus knop indrukken/klikken) en scroll wederom door de keuzelijst naar de optie kaart-geheugen wissen , selecteren en wachten ( je krijgt melding dat hij bezig is en wanneer het proces beëindigd is , na deze procedure is je kaart geheugen leeg en kan je beginnen met vullen .
nu beginnen we met vullen , let wel niet heel de dvd kan op het geheugen , het geheugen omvat 2Gb maar is eigenlijk geen 2Gb maar een verkeerde weergave ( berekening die gedaan is , bv elke keer gedeeld daar 1000 om een stapje hoger te gaan bv 1000mb is volgens hen 1Gb terwijl dit niet zo is zij delen door 1000 terwijl je door 1024 moet delen als je daar rekening mee houd en het verlies van ruimte door het formateren kom je een groot deel lager uit , maar soit , je wordt ervan verwittigd dat je over het limiet gaat dus )
2. druk ( indien je hier dus niet meer in staat ) knop CONFIG in ga naar NAVIGATIE INSTELLINGEN en scroll door de keuze lijst naar kaartdata toevoegen/verwijderen ( tekst kan ofwijken mss ingekort zijn , maar je kan niet missen ) selecteer deze.
indien je kaartdvd nog niet ingestoken is best eerst je kaartdvd insteken anders krijg je geen menu en foutmelding , na het selecteren van toevoegen krijg je een lijst met de landen die op de dvd staan scrollen en de landen selecteren door aan te klikken met knop ( moest je bv tijdens de rit een ander land willen laden en je hebt te weinig geheugen kan je plaats maken door een land dat je niet meer nodig hebt te deselecteren ( dus het vinkje ervoor weg te halen ) indien je alles geselecteerd hebt dat je wil laden/verwijderen scroll je helemaal naar boven en selecteer BEVESTIGEN je krijgt een scherm te zien met een schatting dat de speler nodig heeft om alles te laden en te wissen
denk eraan dit kan soms redelijk lang duren en daarom is het af te raden dit te doen tijdens het rijden ( je gps is dan dood ) , ook blijven zelfs indien je het land niet geladen is toch de heel grote hoofdwegen beschikbaar voor het land waar je in rijd en waar geen kaartdata is voor geladen
en dan kan je tijdens je rit genieten van cd muziek samen met navi
groetjes en nogmaals sorry voor de late reply
Erwin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenWat is er eigenlijk gebeurd met uw vorige ?
hoop dat hij die mooie blauwe neemt heeft er namelijk nog niets over laten weten
Erwin
Comment
-
Ze hebben er idd achter ingezeten. Was aan het twijfelen van de kleur maar ga toch terug voor zwart. Heb blauw aan het bekijken geweest en vindt het vanachter niet zo speciaal uitzien terwijl ik zwart mooier in het algemeen vind.
Comment
-
Erwin,
mijne is wel geen automaat, probleem bij mij is dat ik hem zeer moeilijk in tweede krijg (heb het alleen van 1ste naar 2de, anders is alles ok, ook warm is het beter).
hopelijk dat er nu na maanden zagen iets zal gebeuren....
Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichtenoi, wat voor probleem heb je met je versnellingsbak ? toevallig toch ook niet die welbekende resonantie die tot in het stuur en zetels te voelen is ( is iets dat normaal alleen voor een automaat is weggelegd dacht ik )
groetjes
Erwin
Comment
-
Goede keuze, zwart blijft tijdloos en classy...
(alleen een beetje jammer dat je het vuil snel ziet)
Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk BerichtenZe hebben er idd achter ingezeten. Was aan het twijfelen van de kleur maar ga toch terug voor zwart. Heb blauw aan het bekijken geweest en vindt het vanachter niet zo speciaal uitzien terwijl ik zwart mooier in het algemeen vind.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gtest Bekijk BerichtenGoede keuze, zwart blijft tijdloos en classy...
(alleen een beetje jammer dat je het vuil snel ziet)
Comment
Comment