Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Telefoonboek iPhone synchroniseert niet

Ik heb onlangs mijn de firmware van mijn iPhone (3G) ge-upgrade naar versie OS4.2.1. Sindsdien is het telefoonboek in mijn Insignia (synchronisatie via BT met de UPJ) leeg. Naar mijn weten had ik bij de vorige firmware wel een telefoonboek. Afmelden en aanmelden helpt niet. Of moet ik nog een speciale handeling doen om het telefoonboek weer te laden ?

Telefoonboek van mijn Nokia synchroniseert overigens prima.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
      Ze hebben er idd achter ingezeten. Was aan het twijfelen van de kleur maar ga toch terug voor zwart. Heb blauw aan het bekijken geweest en vindt het vanachter niet zo speciaal uitzien terwijl ik zwart mooier in het algemeen vind.
      Staan er foto's van de schade op uwe pagina ?
      Want total loss wil toch al wat zeggen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vern Bekijk Berichten
        Ik heb onlangs mijn de firmware van mijn iPhone (3G) ge-upgrade naar versie OS4.2.1. Sindsdien is het telefoonboek in mijn Insignia (synchronisatie via BT met de UPJ) leeg. Naar mijn weten had ik bij de vorige firmware wel een telefoonboek. Afmelden en aanmelden helpt niet. Of moet ik nog een speciale handeling doen om het telefoonboek weer te laden ?

Telefoonboek van mijn Nokia synchroniseert overigens prima.
        oi,

probeer indien mogelijk een downgrade te doen van de firmware , waarschijnlijk is er een verandering aangebracht op de manier hoe je telefoonboek wordt beheerd en gesynchroniseerd met andere apparaten .
        andere optie is wachten totdat opel een update heeft uitgebracht , maar dan denk ik dat je tegen dan een lange grijze baard hebt .
        mss kan je zoeken of er een programma bestaat voor het synchroniseren van je iphone ( indertijd hadden ze voordat de firmware van de 6110 en andere nokia's ook zulks programma en dit werkte prima ) telefoonboek met andere apparaten.

samengevat , het simpelste indien mogelijk , downgraden , hetzelfde geld voor IPOD's , doe hier GEEN firmware update van , de kans bestaat dat je ipod niet meer herkend word. ( sinds kort is er een kleine update voor het gebruik van nieuwere en geupgradete ipods uitgebracht door opel

Groetjes
        Erwin

hmmm...... nog een zotte opmerking mijnertwegen .....je hebt na je upgrade van de firmware toch je iphone uit de lijst verwijderd van de dvd800 en terug ingegeven he ?
        Last edited by ; 03/01/2011, 21:59. Reden: opmerking

Comment

• brandstofverbruik opel insignia tourrer 1.8 - 140pk

Ik heb mij 6 maand geleden deze wagen gekocht, kilometerstand +/-9500km.
          Is het normaal dat mijn verbruik gemiddeld 11.5liter/100km bedraagt?
          In de garage zeggen ze dat dit zal verbeteren.
          Zijn er hier nog mensen die dit ondervinden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gtest Bekijk Berichten
            Erwin,

mijne is wel geen automaat, probleem bij mij is dat ik hem zeer moeilijk in tweede krijg (heb het alleen van 1ste naar 2de, anders is alles ok, ook warm is het beter).

hopelijk dat er nu na maanden zagen iets zal gebeuren....
            vreemd is een zeer bekende fout , er dient gewoon een beetje vet gesmeerd te worden ergens onder het hoesje als ik het goed heb , er is zelfs ( indien ik me het goed herinner ) een tsb voor deze geweest

groetjes
            Erwin
            Last edited by ; 03/01/2011, 21:00.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
              oi,

sorry voor de late reply , af en toe moet ik bijslapen ( eigenlijk de laatste tijd meer en meer maar ja , moet het erbij nemen ) hier komt ie dan , zal proberen zou duidelijk mogelijk te zijn,

eerst en vooral maak je hd leeg , het kan zijn dat er nog iets op staat en dan heb je minder plaats, heb ook wat geduld het copieeren van de bestanden gaat niet van je 1 2 3 dus het heeft tijd nodig

1. leegmaken hd van huidige gegevens.
              druk op de knop CONFIG scroll ( met knop radio of knop op tunnel , laatste is gemakkelijker ) naar NAVIGATIE INSTELLINGEN selecteer ( dus knop indrukken/klikken) en scroll wederom door de keuzelijst naar de optie kaart-geheugen wissen , selecteren en wachten ( je krijgt melding dat hij bezig is en wanneer het proces beëindigd is , na deze procedure is je kaart geheugen leeg en kan je beginnen met vullen .

nu beginnen we met vullen , let wel niet heel de dvd kan op het geheugen , het geheugen omvat 2Gb maar is eigenlijk geen 2Gb maar een verkeerde weergave ( berekening die gedaan is , bv elke keer gedeeld daar 1000 om een stapje hoger te gaan bv 1000mb is volgens hen 1Gb terwijl dit niet zo is zij delen door 1000 terwijl je door 1024 moet delen als je daar rekening mee houd en het verlies van ruimte door het formateren kom je een groot deel lager uit , maar soit , je wordt ervan verwittigd dat je over het limiet gaat dus )
              2. druk ( indien je hier dus niet meer in staat ) knop CONFIG in ga naar NAVIGATIE INSTELLINGEN en scroll door de keuze lijst naar kaartdata toevoegen/verwijderen ( tekst kan ofwijken mss ingekort zijn , maar je kan niet missen ) selecteer deze.
              indien je kaartdvd nog niet ingestoken is best eerst je kaartdvd insteken anders krijg je geen menu en foutmelding , na het selecteren van toevoegen krijg je een lijst met de landen die op de dvd staan scrollen en de landen selecteren door aan te klikken met knop ( moest je bv tijdens de rit een ander land willen laden en je hebt te weinig geheugen kan je plaats maken door een land dat je niet meer nodig hebt te deselecteren ( dus het vinkje ervoor weg te halen ) indien je alles geselecteerd hebt dat je wil laden/verwijderen scroll je helemaal naar boven en selecteer BEVESTIGEN je krijgt een scherm te zien met een schatting dat de speler nodig heeft om alles te laden en te wissen

denk eraan dit kan soms redelijk lang duren en daarom is het af te raden dit te doen tijdens het rijden ( je gps is dan dood ) , ook blijven zelfs indien je het land niet geladen is toch de heel grote hoofdwegen beschikbaar voor het land waar je in rijd en waar geen kaartdata is voor geladen

en dan kan je tijdens je rit genieten van cd muziek samen met navi

groetjes en nogmaals sorry voor de late reply

Erwin
              Bedankt Erwin voor de alweer schitterende info !

Een nog veel sterkte verder !

En Beste Wensen voor u en iedereen hier !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                Staan er foto's van de schade op uwe pagina ?
                Want total loss wil toch al wat zeggen ?
                Foto's staan er niet op, heb er ook geen. Maar er is 1 wagen links achter ingegaan en 1 rechts achter en vooraan bumper beschadigd.
                Kan nog wel foto's maken.
                Opel Insignia OPC
                BMW X5 3.0i
                Caterham Super 7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                  Foto's staan er niet op, heb er ook geen. Maar er is 1 wagen links achter ingegaan en 1 rechts achter en vooraan bumper beschadigd.
                  Kan nog wel foto's maken.
                  Amai,die moesten U hebben zeker ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nieven Bekijk Berichten
                    Is het een automaat? Doe je veel korte ritten? Bij die kilometerstand zou hij toch al wel ingereden moeten zijn, maar het kan dat het inderdaad nog een beetje zakt, ook de kou doet niet veel goed aan verbruik. Kijk hier eens: http://www.spritmonitor.de/en/overvi...50&powerunit=2
                    Site waar mensen hun verbruik op bijhouden, de hoogste staat op 11,55l, de laagste op 7,52. Echt abnormaal lijkt het me niet te zijn, wel vermoed ik dat deze auto toeren nodig heeft om te presteren wat het verbruik ook de hoogte injaagt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nieven Bekijk Berichten
                      Hallo Nieven
                      Ik heb (nog wel) dezelfde motor met thans 36.000 km op teller. Ik haal jouw gemiddelde niet eens, ik zit op 10.2 p/100km . Hij rijdt gewoon niet zuinig. Ik krijg nu een 16 Turbo en verwacht ongeveer hetzelfde. Voor een beter verbuik zullen de eco motoren wel beter presteren.

Succes...

Comment

• Heb de mijne nu een goeie 5 weken, heb intussen zo'n 4.500 km op de teller staan, en zit aan een gemiddeld verbruik van 6,2 liter.
                        Ik rijd met een 130 pk ecoflex, doe gemengde ritten (zowel autosnelweg als stad).
                        Zou een en ander ook niet kunnen te maken hebben met de rijstijl ?

Comment

• Ik zit ook nog altijd aan een vrij hoog verbruik met de 130pk ecoflex ST... 7.1L gemiddeld, terwijl ik ondertussen toch bijna 7.000 km heb, waarvan 2.000 net gereden naar Oostenrijk.
                          Zalige auto trouwens voor lange afstanden... in 't terugkeren : 860 km in één keer zonder stoppen op 6u50.... Ginder getankt, en hier voor de eerste maal terug de deuren weer opengedaan. En ik had nog 150 km in de tank volgens de computer.
                          Last edited by ; 04/01/2011, 13:42.

Comment

• Tja het is ook een vrij zware auto natuurlijk hé

Comment

• Vorige week mijn 25 000ste km gereden! Nog steeds heel tevreden van de wagen. Heb wel een vraagje ivm de lichtjes in de knoppen van het stuur. Het lijkt dat er een lichtje niet meer werkt. Nu ben ik niet zeker, omdat me dit nog nooit is opgevallen. Ik heb 2 foto's toegevoegd zodat je een idee hebt waar ik het over heb.

Eerste foto is van de cruise control waar ik dus vermoed dat er een lampje stuk is, foto is met iphone getrokken en niet zo duidelijk. 2de foto is van de linkerkant waar het licht overal even sterk is.
                              Bijgevoegde Bestanden
                              2016 BMW 320d F30 M-Pack 190 pk
                              2013 BMW 120d F20 M-Pack 184 pk

2009 Opel Insignia 5drs sport 2.0 CDTI 160pk
                              2007 Opel Astra GTC Sport 1.7 CDTI 100 pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hansa Bekijk Berichten
                                Ik zit ook nog altijd aan een vrij hoog verbruik met de 130pk ecoflex ST... 7.1L gemiddeld, terwijl ik ondertussen toch bijna 7.000 km heb, waarvan 2.000 net gereden naar Oostenrijk.
                                Zalige auto trouwens voor lange afstanden... in 't terugkeren : 860 km in één keer zonder stoppen op 6u50.... Ginder getankt, en hier voor de eerste maal terug de deuren weer opengedaan. En ik had nog 150 km in de tank volgens de computer.
                                Daar is idd niet veel eco aan..
                                Ik heb er een heen en weer trip opzitten met een quasi nieuwe Passat Variant 2.0 Tdi, gemiddeld 6. 3... Toen ik terug thuis was, had ik net 3800 km op teller...En da's niet eens een Eco model.

Comment

• Heb er 32.000 gedaan en gemiddeld zit ik op 7,5l/100 km.
                                  Is bijna 25.000 km stad.
                                  Niet zo slecht voor een 160 pk !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                    Heb er 32.000 gedaan en gemiddeld zit ik op 7,5l/100 km.
                                    Is bijna 25.000 km stad.
                                    Niet zo slecht voor een 160 pk !
                                    0
                                    Ik heb ne 110 pk diesel 34000km en mijn verbruik is gemideld van 6.4 naar 7.3 gegaan.80% ervan is autostrade.Vind dat wel een beetje het omgekeerde.Moet dinsdag auto binnenbrengen en zal dan wel hoop ik een deftige verklaring voor krijgen.Misschien ook iemand last van een krakende koppelingspedaal?Helemaal op het einde intrappen en dan voel je en hoor je een gekraak.Staat precies kurkdroog maar ze hebben der al ne hele pot vet opgesmeerd in de garage.Dus hopelijk wordt dat nu ook opgelost.(zonder ne extra pot vet).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                      Daar is idd niet veel eco aan..
                                      Ik heb er een heen en weer trip opzitten met een quasi nieuwe Passat Variant 2.0 Tdi, gemiddeld 6. 3... Toen ik terug thuis was, had ik net 3800 km op teller...En da's niet eens een Eco model.
                                      Ik kom ook van een "enorm vervuilende" Vectra... die iets meer dan 6 liter verbruikte
                                      Nu doet me 't verbruik niet zo heel veel (leasing), maar ecopraatjes snap ik dan toch niet zo goed... Ik denk dat er veel Sales en Marketing aan te pas komt ! !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hansa Bekijk Berichten
                                        Ik zit ook nog altijd aan een vrij hoog verbruik met de 130pk ecoflex ST... 7.1L gemiddeld, terwijl ik ondertussen toch bijna 7.000 km heb, waarvan 2.000 net gereden naar Oostenrijk.
                                        .
                                        Na 13.500 km is bij mij het gemiddelde verbruik 6,8 l ( ST 130 pk ecoFlex ) , maar doe veel binnenwegen.

Bij een trip naar Duitsland ( waarvan op sommige stukken 180 km/u ) , had ik een gemiddelde van 6,15 . Hangt er dus ook vanaf of je veel autoweg doet of niet.

Staan er bij jou de standaard 17" 'eco' banden op of heb jij ook geupgrade naar een grotere bandenmaat ?

De cijfers hierboven zijn voor 90 % afgelegd met 18" banden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Racingboy Bekijk Berichten
                                          Vorige week mijn 25 000ste km gereden! Nog steeds heel tevreden van de wagen. Heb wel een vraagje ivm de lichtjes in de knoppen van het stuur. Het lijkt dat er een lichtje niet meer werkt. Nu ben ik niet zeker, omdat me dit nog nooit is opgevallen. Ik heb 2 foto's toegevoegd zodat je een idee hebt waar ik het over heb.

Eerste foto is van de cruise control waar ik dus vermoed dat er een lampje stuk is, foto is met iphone getrokken en niet zo duidelijk. 2de foto is van de linkerkant waar het licht overal even sterk is.
                                          oi,

ziet er redelijk normaal uit hoor , ik vermoed dat je denkt dat er tussen set- en + ook een lichtje staat . bij mijn weten is dit niet .

groetjes
                                          Erwin

Comment

Working...
                                          X