Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Drankgebruik 1.6T

Oorspronkelijk geplaatst door Rpr1 Bekijk Berichten
    Hallo Nieven
    Ik heb (nog wel) dezelfde motor met thans 36.000 km op teller. Ik haal jouw gemiddelde niet eens, ik zit op 10.2 p/100km . Hij rijdt gewoon niet zuinig. Ik krijg nu een 16 Turbo en verwacht ongeveer hetzelfde. Voor een beter verbuik zullen de eco motoren wel beter presteren.

Succes...
    Dag Rpr1,

Ik denk dat ik je teleur moet stellen.
    Ik rij in ST 1.6T. Dat ding zuipt als een ketter. Ik sta nu op gemiddeld 12,3ltr/100km. Mijn vorige wagen (een Vectra station 2.2 bezine) nam genoegen met 9ltr/100km!

Comment

• bedankt voor uw reactie, het is geen automaat.
      Op de snelwegen heb ik op cruise control een gemiddelde van 10 liter/100km (+/-60km), op voorhand gereset.
      Dit is naar mijn mening toch nog altijd veel.
      Het klopt wel dat je hem minimum rond de 3000 toeren moet laten rijden voor wat vermogen te hebben.
      Ik tank er 60 liter in en kan maar 520 km mee doen voor ik in reserve gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hansa Bekijk Berichten
        Ik zit ook nog altijd aan een vrij hoog verbruik met de 130pk ecoflex ST... 7.1L gemiddeld, terwijl ik ondertussen toch bijna 7.000 km heb, waarvan 2.000 net gereden naar Oostenrijk.
        Zalige auto trouwens voor lange afstanden... in 't terugkeren : 860 km in één keer zonder stoppen op 6u50.... Ginder getankt, en hier voor de eerste maal terug de deuren weer opengedaan. En ik had nog 150 km in de tank volgens de computer.
        Ik heb 7,9 gemiddeld, wel geen ecoflex, valt me toch wat tegen.

Comment

• Voila, vanmiddag bestelbon getekend. Nu mag het rap maart worden
          Opel Insignia OPC
          BMW X5 3.0i
          Caterham Super 7

Comment

• hallo rpr1,
            Eigenlijk is zelfs uw verbruik nog veel te veel voor deze wagen.
            Ik heb deze week een brief gekregen van opel met de vermelding dat onze wagen naar de garage moet.
            Dit voor een afwijking in de software van de carrosserie regel module (ref. 10-R-02 , de batterij zou kunnen afladen. Hebt u hiervan al iets ontvangen?
            Tot op heden klaag ik enkel over mijn verbruik voor derest is deze wagen wel de aankoop waard.
            Last edited by ; 04/01/2011, 23:07.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
              Voila, vanmiddag bestelbon getekend. Nu mag het rap maart worden
              en hoe heb je hem aangekleed..... opties

Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                en hoe heb je hem aangekleed..... opties

Erwin
                OPC
                Carbon black
                Lederen Recaro zetels
                Quick heat
                Premium Climate Pack
                DAB
                Infinity sound system
                DVD800 navi
                Bluetooth UPH
                Alarm
                Park pilot
                Elektrisch schuifdak
                230V aansluiting
                20 duim velgen
                Getinte ramen achter (weet nog niet zeker dat dit bestaat, staat wel op car config maar niet bij de dealers)
                Elektisch inklabare spiegels
                AFL (standaard)
                Bandendruksensoren (standaard)
                Zetels elektrisch 8 voudig (wordt bij de lederen zetels automatisch bijgezet)
                Last edited by WhN; 05/01/2011, 00:26.
                Opel Insignia OPC
                BMW X5 3.0i
                Caterham Super 7

Comment

• Ben van plan om een opel insignia sport tourer te kopen

Heeft er iemand op zijn insignia het Infinity Sound System
                  Zo ja bent u hier over tevreden ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
                    Ben van plan om een opel insignia sport tourer te kopen

Heb het gehad en heb het nu zeker terug genomen, ik vind het zo veel beter dan het gewone audio systeem
                    Opel Insignia OPC
                    BMW X5 3.0i
                    Caterham Super 7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                      Staan er foto's van de schade op uwe pagina ?
                      Want total loss wil toch al wat zeggen ?
                      Heb er wat foto's getrokken, ge ziet niet zo veel op de foto.
                      Opel Insignia OPC
                      BMW X5 3.0i
                      Caterham Super 7

Comment

Ik heb het in mijn 5D en ben er zeer tevreden over...
                        Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                        Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                        Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                        Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                        Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• 650km snelweg in Nederland en België (120 - 140km/u) => gemiddeld verbruik 5.2l/100km
                          700km gevarieerd (75% secundaire wegen) met vlotte rijstijl maar rekening houdend met snelheidsbeperkingen => gemiddeld verbruik 6,7l/100km
                          450km secundaire wegen als een bompa (schakelen op 2200 tpm) en een ei onder gaspedaal => 6,2l/100km

Hangt dus hééééééél hard af van rij- en schakelgedrag en de afstanden/wegen die je doet en welk verkeer je tegenkomt. Ik heb wel gemerkt dat vanaf 30.000km het verbruik pas echt omlaag ging (was vroeger bij mijn Vectra's en Astra ook zo, zowel de 2L diesel, de 2.2 als de 1,9CDTI). Bovendien draait mijn motor bij temperaturen onder de 5 graden 1000tpm stationair, normaal 750tpm...

Vind het al bij al zeer aanvaardbaar, al doen de VAG-modellen en BMW duidelijk beter wat verbruik betreft. Heeft natuurlijk ook te maken met gewicht... 1450kg voor BMW en VW tegen 1630 voor Insignia. Tel daar ook nog de grotere bandenmaat bij en de rijker uitgeruste wagens (zuipen ook energie) en de afwezigheid van start/stop (gelukkig) en je hebt je verklaring...

Het allerbelangrijkste blijft echter de chauffeur. Zo haalt mijn vrouwtje met een Opel Corsa 1.4 benzine (bij 85% secundaire wegen) een verbruik van 5,6l/100km... Voor een benzine van 7 jaar oud...

Comment

• Inmiddels heb ik via andere forums heel wat te weten te komen ivm het verbruik bij VW.
                            Iemand vertelde dat hij twee auto's had. Een VW en een ander merk (weet niet meer welk merk).
                            Toen hij per toeval eens met de VW ging werken merkte hij tot z'n grote verbazing dat hij ineens 2,5km verder van z'n werk woonde. (woon- werk afstand was 57 km) Uit de reacties hierop bleek dat er nog mensen dit ontdekt hadden bij hun wagen. Zo haal je natuurlijk betere verbruikscijfers.
                            De meeste fabrikanten geven normverbruikscijfers op die je in praktijk bijna nooit haalt, dit wordt ook gedaan om binnen de CO2-uitstoot te blijven voor de overheid.
                            Toen ik in de garage kwam en ze vertelde dat het verbruik van de Insignia vrij hoog uitkwam zei hij het volgende : Wat verwacht je zelf dat het realistisch verbruik is van een wagen met die omvang en gewicht vol accessoires?
                            Toen besefte ik ook dat een gemiddeld verbruik van rond de 8 liter (bijna steeds stadsritten) nog niet zo slecht was.
                            Eén ding is ook zeker : Er wordt enorm opgeschept over verbruik van wagens door de eigenaars...als je een spritzmonitor (eerlijk) invult dan zie je dikwijls wat anders....

correctie : die spritzmonitor geeft natuurlijk ook een verkeerde waarde weer...als je je kilometerstand afleest (op je teller) en die invult.
                            Last edited by ; 05/01/2011, 11:09. Reden: foute conclusie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeterPan2840 Bekijk Berichten
                              Na 13.500 km is bij mij het gemiddelde verbruik 6,8 l ( ST 130 pk ecoFlex ) , maar doe veel binnenwegen.

Bij een trip naar Duitsland ( waarvan op sommige stukken 180 km/u ) , had ik een gemiddelde van 6,15 . Hangt er dus ook vanaf of je veel autoweg doet of niet.

Staan er bij jou de standaard 17" 'eco' banden op of heb jij ook geupgrade naar een grotere bandenmaat ?

De cijfers hierboven zijn voor 90 % afgelegd met 18" banden.

Ik doe 75% e40... en idd er staat 18" velgen op (245/45).

Comment

• Insignia 5 deurs ecoflex waar ik de laatste 2 weken mee gereden heb:

Wel veel autostrade... verbruik net onder de 5 liter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
                                  Het allerbelangrijkste blijft echter de chauffeur.
                                  Daarmee is het meeste idd wel verteld volgens mij ! Rijstijl bepaald heel erg veel , als je niet specifiek op je verbruik gaat letten bij het rijden en je doet een gemiddelde mix van snelweg en gewone baan dan zijn er niet veel wagens die minder dan 7.5 a 8 liter verbruiken in die klasse van wagens dan. Met mijn wagen kan ik makkelijk aan 6 liter rijden maar dan moet je echt wel veel snelweg doen en zeker niet boven de 120 gaan zitten, op het gemakske accelereren , het remmen zoveel mogelijk beperken enz… Nu daarvoor heb ik geen 6 cilinder gekocht zenne, ik wil gewoon zorgeloos en vlot rondrijden en dan zit je snel aan een 1.5 a 2 liter meer, dat is ook helemaal geen ramp, had ik echt zuiniger willen rijden dan had ik me net zoals m’n vrouw een 1.3 dieseltje gekocht die nog geen 4 liter lust, er is ook nog zo iets als rijplezier…
                                  Bandbreedte speelt ook wel een aardige rol merk ik, m’n zomerbanden zijn 245 en nu met m’n winterbanden van 225 zie ik toch wel een verschil, zeker als je snelwegkm’s gaat doen. Maar op het einde van de rit is het manneke achter het stuur de grootste verantwoordelijke voor het verbruik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                    Daarmee is het meeste idd wel verteld volgens mij ! Rijstijl bepaald heel erg veel , als je niet specifiek op je verbruik gaat letten bij het rijden en je doet een gemiddelde mix van snelweg en gewone baan dan zijn er niet veel wagens die minder dan 7.5 a 8 liter verbruiken in die klasse van wagens dan. Met mijn wagen kan ik makkelijk aan 6 liter rijden maar dan moet je echt wel veel snelweg doen en zeker niet boven de 120 gaan zitten, op het gemakske accelereren , het remmen zoveel mogelijk beperken enz… Nu daarvoor heb ik geen 6 cilinder gekocht zenne, ik wil gewoon zorgeloos en vlot rondrijden en dan zit je snel aan een 1.5 a 2 liter meer, dat is ook helemaal geen ramp, had ik echt zuiniger willen rijden dan had ik me net zoals m’n vrouw een 1.3 dieseltje gekocht die nog geen 4 liter lust, er is ook nog zo iets als rijplezier…
                                    Bandbreedte speelt ook wel een aardige rol merk ik, m’n zomerbanden zijn 245 en nu met m’n winterbanden van 225 zie ik toch wel een verschil, zeker als je snelwegkm’s gaat doen. Maar op het einde van de rit is het manneke achter het stuur de grootste verantwoordelijke voor het verbruik.

klopt volledig; ook zoveel het kan op de snelweg je cruisecontrol gebruiken.

Comment

wreeed tevreden ...... je hebt een goede bas weergave en zowel boenkeboenek muziek als bv klassiek zet hij mooi neer .
                                      persoonlijk vind ik het een optie die niet zou mogen ontbreken, is de prijs waard

Erwin,

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                                        OPC
                                        Carbon black
                                        Lederen Recaro zetels
                                        Quick heat
                                        Premium Climate Pack
                                        DAB
                                        Infinity sound system
                                        DVD800 navi
                                        Bluetooth UPH
                                        Alarm
                                        Park pilot
                                        Elektrisch schuifdak
                                        230V aansluiting
                                        20 duim velgen
                                        Getinte ramen achter (weet nog niet zeker dat dit bestaat, staat wel op car config maar niet bij de dealers)
                                        Elektisch inklabare spiegels
                                        AFL (standaard)
                                        Bandendruksensoren (standaard)
                                        Zetels elektrisch 8 voudig (wordt bij de lederen zetels automatisch bijgezet)
                                        kwijl ,kwijl ,kwijl kwijl, kwijl , nu nog wachte he , de kwaadste momenten
                                        Ewrin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                          klopt volledig; ook zoveel het kan op de snelweg je cruisecontrol gebruiken.
                                          oi,

wel wat ik niet snap is dat het verbruik in de loop der jaren hoger ipv lager is geworden .
                                          neem nu een goede 20 a 25 jaar terug , werd toen de trotse bezitter van een fiat chroma ( jaja zo eene waar ge ne bustik me kunt bakken ) deze was uitgerust met de eerste direct ingespoten motor , dat ding draaide gelijk ne diesel , dat maakte lawaai , op den duur kon ik es niet wat later thuiskomen of iedereen had het gehoord.
                                          de wagen was een full option , volledig leer , nen noop versterkers en speakers ( tja ge zijt jong en ge wilt wat he ) droog gewogen om en bij de 2000 kg.
                                          gemiddeld verbruik ergens rond de 5.en oneven dacht iets van 6 autostrade 4.3 l/100 . dus vooral niet gulzig , het is me dus opgevallen dat de wagens die ik later aankocht meer en meer verstookte behalve de zafira dan met zijn pure fiat motor , die zat gemiddeld op 6.3l/100.

volgens mij zit de olie industrie er er serieuze tussen , die olie moet vloeien he

groetjes
                                          Erwin

Comment

Working...
                                          X