Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Bijna 800kg aan accessoires is wel veel Erwin
    Kijk hier eens : http://www.autoweek.nl/carbase_data....=1992&cache=no (kijk onder de tab : maten en gewichten)
    hoeveel weegt je Insignia nu?

    Nu mag natuurlijk de petrol wel blijven draaien....ik werk er
    Last edited by ; 05/01/2011, 12:51. Reden: aangevuld

    Comment


    • .....
      Last edited by ; 17/03/2011, 22:19.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
        Woensdag de 12e om 11.00 afspraak om met de districtsleider een rondje te gaan rijden i.v.m. het dreunen / trillen bij bepaalde toerental...
        Ben benieuwd wat hier uit gaat komen.

        BTW, ik heb inmiddels een "Ausstattungsliste" gekregen van Opel hoe destijd mijn auto door de eerste eigenaar is besteld.
        Hier staat geen Quickheat bij, maar hoe kan het dat ik bij deze buitentemperaturen reeds na 300m gereden te hebben al warme lucht heb...?

        Quickheat werkt door een elektrische weerstand die in je ventilatiekanalen is ingebouwd...door de koude lucht die je binnentrekt van buiten over die elektrische weerstand te leiden die heet wordt, krijg je erg snel lauwe lucht die je interieur binnenkomt.

        Het werkt echt prima!

        Comment


        • .....
          Last edited by ; 17/03/2011, 22:19.

          Comment


          • Gman a'pen

            hallo allemaal,

            gisteren de waqgen nog maar eens binnen gebracht bij de carrosserie wegen wederom bumper schade .
            irmscher grill stak er 1 week in , is beschadigd , punt bumper volledig doorgekrast en blijkbaar heeft deze zich ook gezet. hij volgens de mannen daar scheef naar onder staan dus naar achter geschoven.
            nu komt het , de wagen was een week daarvoor dus al binnen geweest ook voor bumper schade door trekhaak , bestek volgens expert , herstellen bumper , vervangen grill en volledig herspuiten . omdat het een vluchtmisdrijf betrof en ik geen twee jaar wilde wachten deze kosten op mij genomen en ineens de standaard grill door een irmscher grill laten vervangen.
            toen ik de wagen binnen deed bij gman antwerpen voor die stukken die eurologics had beschadigd te laten vervangen en ineens de brom uit het systeem eruit te laten ( wat nog niet in orde is , vandaag nog eens gebeld en ik kreeg het antwoord dat ik de dvd speler op zijn hardst moest zetten om die brom te laten verdwijnen , ahum mag niet kunnen he dacht ik bij mijzelf , alez zelfs dan is het systeem nog niet in orde , je hoort de alternator er gewoon door , de stukken die vervangen zijn zijn half zijn g@t vervangen , handschoenkastje sluit niet goed meer die stukken aan asbak staan in een teut naar voor ......... tzal voor een van de weken zijn hoop ik ) vroeg ik hen de wagen binnen te doen in kontich voor herstelling volgens bestek en vervangen grill .
            toen ik de wagen ging halen viel me iets op , toen ik mijn vinger langs de rand veegde was deze zwart , ja hij kwam dan ook juist terug van de carrosserie , ik kreeg zelfs te horen dat ze het iets goedkoper hadden gedaan en ze ook een beetje steenslag hadden weggewerkt , toe had mijn frank al moeten vallen , als je een volledige herspuiting hebt is die steen steenslag toch ook weg .
            een paar weken later viel me op dat het stukje waar de schade was heel proper bleef en de rest vuil dus je had de schade en een tiental cm naar beide zijkanten waren proper , heb toen mijn vader erbij gehaald , deze is 28 jaar spuiter op gm geweest en kent wel iets van spuitwerk , volgens hem is het stukje dat eraf was aangewerkt met glasvezel en dan gespoten en laten uitwaaieren en uitgepolierd , dit maakt dus dat je sneller klaar bent , maar dat je bumper wel degelijk niet herspoten is. ditr is natuurlijk niet de prijs waard van een volledige herspuiting , volgens hen was ik goedkoper uit , maar de prijs ex btw was begroot op 630 euro inc grill standaard, ik heb voor herstelling bumper 459.00 ex grill zelf 234.43 ex en dan heb ik ene extra uur moeten bijbetalen voor de plaatsing van de grill zijnde 55 euro . volgens mij blijkt dit niet goedkoper maar zelfs duurder te zijn.
            en nu komt het ik vertel wat ik denk van het werk dat gedaan is in de carrosserie en dat het niet mooi is een volledige spuiting te rekenen en een klein stukje te doen . wat blijkt hier weten ze van niets , de wagen is daar gewoon niet binnen geweest ( en ik geloof de mannen daar hoor , der zit er eenen die ik al een 12tal jaar ken dus ) , conclusie blijkbaar nemen ze het in antwerpen het niet zo nauw met uitvoeren van werken en de berekening daarvan voor het factuur ....... nog mensen die daar al eens problemen me hebben gehad ?

            ben dan gisteren ook ineens naar mechelen gereden voor een verlengde garantie van drie jaar , toen ik ze dit daar vroeg wisten ze niet waar ze het hadden blijkbaar is dit iets dat niet veel wordt verkocht , alez papiertjes copieeren en even afwachten wat ze daar gaan doen , er hing wel een lijst met prijzen maar dat was niet van opel zelf als ik het goed heb , deze prijzen waren veel hoger , normaal voor drie jaar is het bij opel iets van een 1370 euro als ik het goed heb voor drie jaar , hier spreken ze van een 600 tot 800 euro per jaar of ik moest serieuze verkeerd hebben gezien

            samenvatting
            eurologics , nog geen antwoord op bijna 3 weken - na telefonisch contact blijkt dat de heer die voor belgie instaat in duitsland te zitten en dat ze bij deze foirma onderbemand zijn.
            voor het geval van die bumper moeten we ook wachten , rudy en patrick blijken tot maandag in verlof te zijn.
            als het interieur in orde is ga ik dus naar mechelen voor mijn problemen

            groetjes
            Erwin
            Last edited by ; 05/01/2011, 13:15.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
              Ja, dat weet ik wel...
              Maar als op de "Ausstattungsliste" van mijn auto geen Quickheat staat vermeld, hoe kan het dan dat ik zo snel warme lucht heb..?
              Zou het er dan toch wel in zitten en niet zijn vermeld?
              sorry, ik had je bericht niet goed gelezen en de "geen " niet gezien....
              zonder Quickheat al na 300m warme lucht is inderdaad straf....misschien toch per ongeluk ingebouwd?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                Bijna 800kg aan accessoires is wel veel Erwin
                Kijk hier eens : http://www.autoweek.nl/carbase_data....=1992&cache=no (kijk onder de tab : maten en gewichten)
                hoeveel weegt je Insignia nu?

                Nu mag natuurlijk de petrol wel blijven draaien....ik werk er
                hmm , zou inderdaad wel kunnen ik kon de koffer niet meer gebruiken wegens voor versterkers denk dat ge die niet in eenen keer kon dragen hoor , laat ons zeggen dat ik er mss een 100 kg kan verkeerd zitten .
                je moet rekenen , die gewichten zijn zonder accessoires en opties , deze was full option , volgens de papierne indertijd een 1780kg en dan de versterkers en speakers erbij denk ik niet dat ik er ver naast zal zitten , alez soit zelfs met een 1800kg zou deze heel zuinig zijn geweest
                de insignia weegt volgens mijn papieren 1733 kg , maar ik weet niet of hier dan al rekening met de bijkomende opties is genomen zoals glazen dak en andere

                groetjes
                Erwin

                Comment


                • @Erwin.....brr pure horror

                  Comment


                  • .....
                    Last edited by ; 17/03/2011, 22:18.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
                      Ja, dat weet ik wel...
                      Maar als op de "Ausstattungsliste" van mijn auto geen Quickheat staat vermeld, hoe kan het dan dat ik zo snel warme lucht heb..?
                      Zou het er dan toch wel in zitten en niet zijn vermeld?
                      oi,

                      dit is gemakkelijk te zien hoor , als je start en na een straat of twee je wagen op 1200toeren blijft hangen dan zou het kunnen dat dit mss wel degelijk is ingebouwd .
                      gisteren bij mij nog gemerkt , alleen blijft die van mij een 10tal km actief als ik de verwarming op auto laat staan , hij bleef schoon op 1200toeren draaien , maar maakte een verschrikkelijkgeluid als ik stopte en deze in drive liet staan , hij probeert blijkbaar te vertrekken , nochtans moet volgens mij de koppeling los staan als je op je rem duwt ..... het was echt precies ne traktor

                      wat het trillen betreft , denk dat je mss beter kan wachten totdat het warmer is , ik heb de indruk dat er een winterprogramma op de automaat staat die vanaf en bepaalde temp opspringt, dat is toch de indruk die ik heb , bij mij liggen de toeren waarbij de wagen dreunt iets anders dan wanneer het warmer is ( toch de indruk ) het is precies of alles wat verschoven is.

                      groetjes
                      Erwin

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                        hmm , zou inderdaad wel kunnen ik kon de koffer niet meer gebruiken wegens voor versterkers denk dat ge die niet in eenen keer kon dragen hoor , laat ons zeggen dat ik er mss een 100 kg kan verkeerd zitten .
                        je moet rekenen , die gewichten zijn zonder accessoires en opties , deze was full option , volgens de papierne indertijd een 1780kg en dan de versterkers en speakers erbij denk ik niet dat ik er ver naast zal zitten , alez soit zelfs met een 1800kg zou deze heel zuinig zijn geweest
                        de insignia weegt volgens mijn papieren 1733 kg , maar ik weet niet of hier dan al rekening met de bijkomende opties is genomen zoals glazen dak en andere

                        groetjes
                        Erwin
                        Meestal is het gewicht op je gelijkvormigheidsattest het gewicht van het voorgereden voertuig bij eerste keuring van een nieuw ontworpen voertuig door een fabrikant...zou wel eens kunnen dat niet alle opties hierop zaten...wel zou het een break en automaat met airco moeten geweest zijn...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
                          Bedankt Wim

                          Ja, ik vind het ook vreemd, temperatuurmeter staat dan nog klem links in de bovenhoek en na een paar 100m al lauwwarme lucht....
                          Ben er natuurlijk niet verdrietig om.
                          Dacht dat in sommige modellen dit misschien standaard werd ingebouwd.
                          Waar zou de zekering voor de Quickheat moeten zitten, kan dit in het instructieboekje niet vinden.
                          Heb je een cosmo ? Ik dacht dat dit op de cosmo standaard was...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Badsloefke Bekijk Berichten
                            Heb je een cosmo ? Ik dacht dat dit op de cosmo standaard was...
                            nope , ik heb daar 300 eurookes voor mogen bijbetalen

                            Erwin

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                              Meestal is het gewicht op je gelijkvormigheidsattest het gewicht van het voorgereden voertuig bij eerste keuring van een nieuw ontworpen voertuig door een fabrikant...zou wel eens kunnen dat niet alle opties hierop zaten...wel zou het een break en automaat met airco moeten geweest zijn...
                              hmm..... tel daar dan alvast 120kg van het dak bij en je komt op een al aardig gewicht , dus voor een 130pk automaat met mijn rijstijl is die 9.8 van mij wel een mooi getal , denk indien je hier bv een 2.5 of 3.0 motor in zou steken dat dat ding veel zuiniger zou zijn , gewoon een gedacht

                              Erwin

                              Comment


                              • .....
                                Last edited by ; 17/03/2011, 22:18.

                                Comment


                                • Verwarming

                                  ah ja , ik heb er gisteren ineens van geprofiteerd om toch maar eens die tip ivm verwarming ( dus de drie kleppen op te zetten vanuit auto stand ) toe te passen , doch zonder resultaat ik moet de blower hoger en lager zetten navenant temp die ik wil dus hier ook geen automatisch regeling mogelijk

                                  Erwin

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
                                    Is inderdaad een Cosmo...

                                    Zou de uitvoering van land tot land nog uit kunnen maken?
                                    Niemand die weet waar de zekering voor de Quickheat zit?
                                    oi

                                    dit is een van de mogelijkheden , het probleem is dat je hier geen zekering voor apart hebt , als ik het goed heb wordt de sturing gevoed met zekering 54 + een zekering die volgens mij niet direct op een zekering lijkt , ( de hoofd zekering ) voor de voeding weerstand .
                                    dus geen controle via deze dus , wel spijtig .

                                    Erwin

                                    Comment


                                    • Weet iemand hoeveel de eerste keer de inschrijven is van een opel insignia 160pk?
                                      En wat de jaarlijkse tax is van de wagen ?

                                      En hoeveel fiscale pk is de insignia ?

                                      Comment


                                      • volgens autowereld : 160pk = 118kW = 15 fiscale pk.

                                        BIV : 1239€ en jaarlijkse verkeersbelasting : 715,70€.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                          volgens autowereld : 160pk = 118kW = 15 fiscale pk.

                                          BIV : 1239€ en jaarlijkse verkeersbelasting : 715,70€.
                                          Is het niet 11fpk?

                                          BIV is volgens kW = €1239
                                          Jaarlijkse rijtaks volgens de fpk = €373,30

                                          Comment

                                          Working...
                                          X