Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
    Is het niet 11fpk?

BIV is volgens kW = €1239
    Jaarlijkse rijtaks volgens de fpk = €373,30
    Het is inderdaad 11 fiscale pk (2-liter)
    BIV = 1.239€
    Jaarlijkse verkeersbelasting is volgens autogids = 365,11€

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door f.v Bekijk Berichten
      Het is inderdaad 11 fiscale pk (2-liter)
      BIV = 1.239€
      Jaarlijkse verkeersbelasting is volgens autogids = 365,11€

Ik citeer wat er in autowereld staat : "In juni 1992 is de belasting op verkeerstelling ingevoerd. Dit BIV wordt berekend op basis van het aantaal fiskale pk 's en/of het motorvermogen in kilowatt. Deze belasting is eenmalig. Als het aantal fiskale pk's en het motorvermogen niet hetzelfde bedrag opleveren, wordt aautomatisch het hoogste van de twee gehanteerd."

op hetzelfde blad staat dat 11fpk 86 tot 100kW is. vermits 160pk overeenkomt met 118kW ligt dit laatste het hoogst.
      111 tot 120Kw komt overeen met 15fpk....zo dacht ik dus.
      Ik hoop dat ik verkeerd ben Aaangezien de onze een lease is , hebben we zelf de BIV niet moeten betalen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
        Ik citeer wat er in autowereld staat : "In juni 1992 is de belasting op verkeerstelling ingevoerd. Dit BIV wordt berekend op basis van het aantaal fiskale pk 's en/of het motorvermogen in kilowatt. Deze belasting is eenmalig. Als het aantal fiskale pk's en het motorvermogen niet hetzelfde bedrag opleveren, wordt aautomatisch het hoogste van de twee gehanteerd."

op hetzelfde blad staat dat 11fpk 86 tot 100kW is. vermits 160pk overeenkomt met 118kW ligt dit laatste het hoogst.
        Ik hoop dat ik verkeerd ben Aaangezien de onze een lease is , hebben we zelf de BIV niet moeten betalen...
        En het is het hoogste (wat het meest opbrengt) dat telt. Kijk eens verder in de prijslijst. Daar zie je dat een 160pk = 11fpk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten

Wat de BIV betreft heb je gelijk, er wordt gekeken naar de cilinderinhoud en het vermogen (kilo Watt). Als beiden in dezelfde categorie zitten is er geen probleem, dan betaal je het bedrag voor die bepaalde categorie. Zitten BIV en vermogen in een verschillende categorie dan wordt automatisch de hoogste categorie (en dus het grootste bedrag) aangerekend.

Wat betreft de jaarlijkse verkeersbelasting (fiscale pk) wordt gekeken naar de cilinderinhoud. Zo is een 2 liter (van 1.951 cc tot 2150 cc) altijd 11 fiscale pk. Op volgende link vind je meer gegevens. http://www.febiac.be/public/content.aspx?FID=309

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door f.v Bekijk Berichten
            Wat de BIV betreft heb je gelijk, er wordt gekeken naar de cilinderinhoud en het vermogen (kilo Watt). Als beiden in dezelfde categorie zitten is er geen probleem, dan betaal je het bedrag voor die bepaalde categorie. Zitten BIV en vermogen in een verschillende categorie dan wordt automatisch de hoogste categorie (en dus het grootste bedrag) aangerekend.

Wat betreft de jaarlijkse verkeersbelasting (fiscale pk) wordt gekeken naar de cilinderinhoud. Zo is een 2 liter (van 1.951 cc tot 2150 cc) altijd 11 fiscale pk. Op volgende link vind je meer gegevens. http://www.febiac.be/public/content.aspx?FID=309
            tomme , eigenlijk had ik dan beter een 160pk gekocht , de prijs is een goede 1000 euro hoger dan een 130pk ( de prijs van een goede chiptuning ) , verbruik blijkt zowat hetzelfde te zijn . had ik een beetje nagedacht en het geweten had was het een 160pk geworden .
            is er een groot verschil in verzekering ba en omnium tussen deze twee ?
            vond de 130pk toen lekker rijden zodoende ......

groetjes
            Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
              Heb het gehad en heb het nu zeker terug genomen, ik vind het zo veel beter dan het gewone audio systeem

Ook zeer tevreden van, zeer goede bass klanken...

Comment

• Automatische Verwarming

Vanavond uit hel goed bron vernomen dat er weldra een update komt voor het probleem
                met de automatische verwarming... dus nog effe wachten.
                Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                  tomme , eigenlijk had ik dan beter een 160pk gekocht , de prijs is een goede 1000 euro hoger dan een 130pk ( de prijs van een goede chiptuning ) , verbruik blijkt zowat hetzelfde te zijn . had ik een beetje nagedacht en het geweten had was het een 160pk geworden .
                  is er een groot verschil in verzekering ba en omnium tussen deze twee ?
                  vond de 130pk toen lekker rijden zodoende ......

groetjes
                  Erwin
                  ooit nagevraagd en scheelde niet zoveel voor omnium... enkel het prijsverschil van de wagen werd bij mij doorgerekend en niets van de pk's werd mee in rekening gebracht (bij mercator)

Mijn verbruik ligt na 1000km op 7,3 liters... hoop dat ie toch nog wat daalt, want ben in principe rustige chauffeur (wel niet zoveel autostrade en veel stoppen en aanzetten...)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tjbarbe Bekijk Berichten
                    ooit nagevraagd en scheelde niet zoveel voor omnium... enkel het prijsverschil van de wagen werd bij mij doorgerekend en niets van de pk's werd mee in rekening gebracht (bij mercator)

Mijn verbruik ligt na 1000km op 7,3 liters... hoop dat ie toch nog wat daalt, want ben in principe rustige chauffeur (wel niet zoveel autostrade en veel stoppen en aanzetten...)
                    das bij wel een beetje anders een goede kleine 10liter , heb een automaat dat scheelt al iets en bij mij komen mijn voorwieltjes wel eens regelmatig van de grond denk dat dit ook wel invloed heeft op verbruik.

wat de oorspronkelijke vraag van mij betreft, stom dus dat ik hierover niet meer info heb ingewonnen zodat ik een 160pk ipv een 130pk zou hebben aangeschaft , maar ja dan zou ik mss boetekes hebben terwijl den automaat mij een beetje inhoudt.

@koro , merci voor het melden ,hoop dat die update er snel komt , blijkbaar geven ze het dan toch zo een beetje toe dat er een fout is in het systeem terwijl wij in het ongewisse werden gehouden
                    enig idee of je bron een release date kan bezorgen ?

groetjes
                    Erwin

ps : voor alle die een automaat hebben , ik had gisteren iets vreemd aan de hand , was op weg via ring naar kontich tegen negentig ( tja tegenwoordig moet ik wel gelij nen bompa rijden totdat den oto in orde is en stabiel ) , de automaat was zeer onrustig tegen negentig pedaal in dezelfde stand begon die om de vijf botten omlaag ( 1200 rpm ) en omhoog te schakelen ( 2000 ongeveer ) , nog iemand die dit opgevallen is , blijkbaar ligt dit juist tegen het schakelpunt om omlaag te schakelen maar dan zou hij in principe niet omhoog meer mogen schakelen of je moest gas bijgeven. het was een vreemde ervaring , nog nooit meegemaakt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
                      Ja, dat weet ik wel...
                      Maar als op de "Ausstattungsliste" van mijn auto geen Quickheat staat vermeld, hoe kan het dan dat ik zo snel warme lucht heb..?
                      Zou het er dan toch wel in zitten en niet zijn vermeld?
                      Als je u chassisnr geeft kan ik op de site wel zien dat hij quickheat heeft of niet. (pm)
                      Zou ook zekering 10 moeten zijn in de REC. (zie instructieboekje pg175)
                      Opel Insignia OPC
                      BMW X5 3.0i
                      Caterham Super 7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nieven Bekijk Berichten
                        hallo rpr1,
                        Eigenlijk is zelfs uw verbruik nog veel te veel voor deze wagen.
                        Ik heb deze week een brief gekregen van opel met de vermelding dat onze wagen naar de garage moet.
                        Dit voor een afwijking in de software van de carrosserie regel module (ref. 10-R-02 , de batterij zou kunnen afladen. Hebt u hiervan al iets ontvangen?
                        Tot op heden klaag ik enkel over mijn verbruik voor derest is deze wagen wel de aankoop waard.
                        Nee ik heb geen oproep gekregen en ga zaterdag mijn insi inleveren voor de nieuwe. Overigens is mijn dealer zeer huiverig voor de updates. Tot op heden heeft hij er alleen maar ellende van en functioneren auto's op allerlei andere vlakken niet meer. Ik heb in automatische klimaatregeling stand het idee dat er niet of nauwelijks gebruik gemaakt wordt van de blower. Volgens mij ointstaan na een update.

Succes met jouw wagen.

Comment

• Citaat:
                          Oorspronkelijk geplaatst door Rpr1
                          Hallo Nieven
                          Ik heb (nog wel) dezelfde motor met thans 36.000 km op teller. Ik haal jouw gemiddelde niet eens, ik zit op 10.2 p/100km . Hij rijdt gewoon niet zuinig. Ik krijg nu een 16 Turbo en verwacht ongeveer hetzelfde. Voor een beter verbuik zullen de eco motoren wel beter presteren.

Succes...

Dag Rpr1,

Ik denk dat ik je teleur moet stellen.
                          Ik rij in ST 1.6T. Dat ding zuipt als een ketter. Ik sta nu op gemiddeld 12,3ltr/100km. Mijn vorige wagen (een Vectra station 2.2 bezine) nam genoegen met 9ltr/100km!

Bedankt voor je bericht. Ik ga het ervaren......
                          Last edited by ; 05/01/2011, 23:17.

Comment

• vandaag nieuwe leds gestoken nummerplaatverlichting met Can-Bus systeem, maar boordcomputer blijft nog altijd fout aangeven? Ik snap het niet meer?

Comment

• .....
                              Last edited by ; 17/03/2011, 22:17.

Comment

• Zeker bij de zekeringkastje achter gezien? Daar staat bij mij koelvloeistofverwarming. Dus ik veronderstel dat het dat wel zal zijn. In het kastje links van het stuur is zekering 10 bij mij carroserieregelmodule
                                Bericht terug gestuurd.
                                Last edited by WhN; 06/01/2011, 00:58.
                                Opel Insignia OPC
                                BMW X5 3.0i
                                Caterham Super 7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                                  Zeker bij de zekeringkastje achter gezien? Daar staat bij mij koelvloeistofverwarming. Dus ik veronderstel dat het dat wel zal zijn. In het kastje links van het stuur is zekering 10 bij mij carroserieregelmodule
                                  Bericht terug gestuurd.
                                  oi,

heb wat info gekregen via via eigenlijk zouden er blijkbaar twee systemen bedacht zijn en mss ook gebruikt in de buick regal , mss kan je even in het elektrisch schema kijken
                                  bijkomende verwarming
                                  voeding B+ > zekeringblok X50B zekering F5UB , blijkbaar staat op deze positie een zekering van 80A indien quickheat of een van 30A zonder quickheat ( dan zou dit voor de koelvloeistof verwarming zijn , dit zou voorzien zijn voor een verwarming zoals in de omega dus dat je koelwater al warm zou zijn op een voorin gestelde tijd , blijkbaar hebben ze hier dan ook met het idee gespeeld om dit in te bouwen )
                                  de draad die vertrekt naar de weerstand zou de kleur roodgeel hebben anders rood
                                  en dan nog een op de IGNII lijn zekeringblok X50A zekering F54UA 5A ( deze zou ook gebruikt worden voor een andere functie )

heb dit via via gekregen ....weet dus niet of dit juist is. zou eventueel van vauxhal/buick kunnen zijn , maar ik denk dat daar geen verschil zal op zitten he.

groetjes
                                  Erwin
                                  Last edited by ; 06/01/2011, 04:29.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk Berichten
                                    vandaag nieuwe leds gestoken nummerplaatverlichting met Can-Bus systeem, maar boordcomputer blijft nog altijd fout aangeven? Ik snap het niet meer?
                                    mss dat koen je hierin kan helpen deze heeft zijn lampjes ook vervangen , weet nu wel niet zeker of hij de lampjes van de plaat verlichting heeft vervangen

groetjes
                                    Erwin

Comment

• .....
                                      Last edited by ; 17/03/2011, 22:17.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
                                        Okay, bij mij vertrekt er wel een hele dikke rood/gele draad van de zekeringskast achterin.
                                        Zekering nr 10 zit er bij mij niet in maar er zijn toch wel wat vreemde dingen:
                                        zekering nr 17 (Sitzheizung) zit er bij mij ook niet in, terwijl ik toch echt wel stoelverwarming heb.
                                        Maar daarintegen heb ik gelukkig een zekering voor een schuifdak nr 34, dat bij mij niet ingebouwd is...
                                        Erg duidelijk is dit niet allemaal.
                                        oi,

dezekeringkasten waar deze insteken bevinden zich onder de motorkap , dus de zekering voor de sturing die van 5A zit op positie 54 de voeding voor de zekering zou ofwel die van positie 10 achter ofwel van onder de motorkap
                                        in ghet laatste geval denk ik wel dat die hoofdzekering geen standaard zekering is maar een buisvormige die op een support is gevezen
                                        zou dat kunnen WhN ??

Erwin

Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                                          Vanavond uit hel goed bron vernomen dat er weldra een update komt voor het probleem
                                          met de automatische verwarming... dus nog effe wachten.
                                          Graag een berichtje als het zover is, want ik heb ook hetzelfde probleem.

Comment

Working...
                                          X