Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Losse spoiler

Vandaag weer iets nieuws. De dakspoiler van mij Sports Tourer zat aan één zijde los.

Aan de spoiler zitten een aantal draadeinden gemonteerd. Deze steken door de achterklep naar binnen en zitten vast met een moer.
    Één van deze moeren was er compleet af en heb ik opnieuw vastgezet.

Ik hoop niet dat de hele auto zo in elkaar is gezet, anders ben ik binnen kort een wiel kwijt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
      oi,

heb wat info gekregen via via eigenlijk zouden er blijkbaar twee systemen bedacht zijn en mss ook gebruikt in de buick regal , mss kan je even in het elektrisch schema kijken
      bijkomende verwarming
      voeding B+ > zekeringblok X50B zekering F5UB , blijkbaar staat op deze positie een zekering van 80A indien quickheat of een van 30A zonder quickheat ( dan zou dit voor de koelvloeistof verwarming zijn , dit zou voorzien zijn voor een verwarming zoals in de omega dus dat je koelwater al warm zou zijn op een voorin gestelde tijd , blijkbaar hebben ze hier dan ook met het idee gespeeld om dit in te bouwen )
      de draad die vertrekt naar de weerstand zou de kleur roodgeel hebben anders rood
      en dan nog een op de IGNII lijn zekeringblok X50A zekering F54UA 5A ( deze zou ook gebruikt worden voor een andere functie )

heb dit via via gekregen ....weet dus niet of dit juist is. zou eventueel van vauxhal/buick kunnen zijn , maar ik denk dat daar geen verschil zal op zitten he.

groetjes
      Erwin
      Heb de schema's eens bezien en dit klopt helemaal. Zekering F5UB moet er één van 80A zijn in blox X50B onder de motorkap (UEC).
      Zekering F54UA heeft ook te maken met de koplampen

Van de voorverwarming kun je ook krijgen maar dan in Duitsland enz. Kan je met afstandsbediening alles opstarten en kan je even later in een warme auto stappen.
      Last edited by WhN; 07/01/2011, 00:02.
      Opel Insignia OPC
      BMW X5 3.0i
      Caterham Super 7

Comment

• Is het misschien geen idee om een probleem topic te openen, ipv dit allemaal onder het nieuwe auto topic te steken ?
        Geeft hopelijk ook een beter beeld van de Insi..
        't Is maar een suggestie, ook al vind ik dit topic leuker dan eender welke soap...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
          Is het misschien geen idee om een probleem topic te openen, ipv dit allemaal onder het nieuwe auto topic te steken ?
          Geeft hopelijk ook een beter beeld van de Insi..
          't Is maar een suggestie, ook al vind ik dit topic leuker dan eender welke soap...

Dit is absoluut geen slecht idee, heb me dat al afgevraagd waarom hier alles in een post wordt geplakt. Het zou 100x handiger en overzichtelijker zijn om per wagen een subforum te maken, daar dan een onderverdeling zoals 'problemen, foto's, mijn wagen, etc ik zeg maar wat)... duizenden post onder een post/topic...fieuw!!
          Doe dat voor alle merken/wagen, wat meer werk voor de admin, waar een werkje dat loont...
          Ondertussen wacht ik gespannen op mijn tuut, wordt ergens volgende week geleverd...benieuwd welke mankementen er optreden lol

Comment

• Ben van plan volgende week om een opel insignia sports tourer cosmo te bestellen
            Aleen ik twijfel over sommige dingen zoals de zetels en of ik een alarm zou pakken
            Nu rij ik met een opel vectra gts van 2008 half leder half stof de zetels zitten prima hoor
            Maar ben al bij verschillende garages van opel geweest en nergens staat er een insig mee half leder half stof (cosmo uitvoering)

Kan je dit vergelijken de zetels in de vectra en de insignia stof/leder?
            En hoe zit het met het leder gaat dit na van tijd blinken ?

Want in begin is dit natuurlijk zeer mooi het leder.
            Mijn vec is 3jaar en het leder zit er niet zo mooi meer uit (komt door het blinken)

Ook de Geperforeerd leder zetels heeft iemand dit in zijn insignia ?
            En wat vind je hier van?

Ook het Anti-Diefstalalarm (UTT) is een optie van 350 is dit het waard ?

En de optie Digitale radio ontvangst (DAB) (UBT) Wat houd dit in ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
              Ben van plan volgende week om een opel insignia sports tourer cosmo te bestellen
              Aleen ik twijfel over sommige dingen zoals de zetels en of ik een alarm zou pakken
              Nu rij ik met een opel vectra gts van 2008 half leder half stof de zetels zitten prima hoor
              Maar ben al bij verschillende garages van opel geweest en nergens staat er een insig mee half leder half stof (cosmo uitvoering)

Mijn vec is 3jaar en het leder zit er niet zo mooi meer uit (komt door het blinken)

En wat vind je hier van?

oi,

wat betreft zetels die zou ik zeker nemen
              neen alle gekheid op een stokje , bij mijn weten zijn er 4 soorten zetels
              1 . standaard stof
              2. de lederen zetels , hier is alleen maar zit en rug stuk in leder de rest is een soort semileder ( waar is de tijd dat je nog volledig leder kon hebben )
              3. de tweede soort lederen maar dan met ventilatie , deze heb ik en ik moet zeer eerlijk zijn , zou nooit geen andere mer nemen , hebben een agr label gekregen van de duitse rugpatienten vereniging en niet voorniet hoor , ikzelf heb 4 kapotte nekwervels en 10 kapotte rugwervels , normaal kan ik niet voor lange tijd recht zitten of ik moet een hoge(re) dosis morfine nemen , als ik met deze zetels rondrijd kan ik een paar uurtjes rondrijden zonder morfine, ook helpt natuurlijk de ventiulatie die aanwezig is op deze zetel dit heeft een verkoelend effect en bij mij ook een pijnstillend effect ( heb dan wel pijn maar de meeste word weggenomen door deze zetel
              indien gewenst mag je als je wil eens in deze komen zitten indien je in antwerpen woont stuur eventueel indien je wil een pb'ke, een test rit kan ik je niet aanbieden wegens wagen niet in orde redelijk weel mankementen , je zou een heel verkeerd beeld krijgen van de wagen terwijl deze eigenlijk wel best ok is , ik ben gewoon slachtoffer van een maandag wagen en een dealer die mij blijkbaar eens goed probeert te kl*ten).
              wat prijs betreft , helemaal zijn geld waard
              4. de recaro zetels , heb hier nog niet ingezeten maar denk dat deze omdat het sportzetels zijn redelijk nauw zullen aansluiten doch redeloijk hard zullen zijn , kan hierover geen redelijke uitspraak doen.
              5.bij mijn weten is er dus geen uitvoering half stof en half leder .

wat dus het leder in alle gevallen betreft , hier moet je altijd wat meer werk insteken , iets mer onderhoud en goede producten , met de juiste producten en goed onderhoud gaat je leder niet blinken , wel een goede raad , ben je een fervente jeans drager , neem dan de zwart lederen zetels , de lichte durven weleens de kleur van je jeans over nemen , en dat is natuurlijk niet de bedoeling ....... of je moest heel graag kuisen

een alarm is goed of zelfs nodig indien je wagen boven een bepaalde prijs ligt en een buitenslaper is , is het een binnenslaper in een apart afgegrendelde garagebox zijn de regels wat soepeler en kan het soms zonder alarm doch dan moet je je aan verschillende regels houden zoals bv je wagen voor 22.00 uur binnen zetten ( wist dit vroeger ook niet totdat ik het er eens over had gehad met de verzekering , alles hangt natuurlijk ook af bij welke maatschappij je bent of gaat.
              wat prijs betreft , de ene vind het veel de andere niet , het systeem is voor zijn geld goed te noemen , passagiers ruimte is beveiligd , koffer ruimte is beveiligd ( alarm gaat volgens de regel van de wet , dus automatische activatie na dacht ik 30 of 60 seconden na afsluiten wagen en vergeten alarm te activeren ) kofferruimte kan gemakkelijk geopend worden om bv iets uit te halen of in te steken zonder dat je je deuren moet ontgrendelen , na sluiten koffer is allarm terug actief , nog een goede functie is de helling sensor , vanaf dat je wagen wordt getild zal het alarm af gaan , dus je velgen zijn beveiligd , ook kan je al een voor een poort parkeren en op bezoek gaan bij familie en niet verschieten dat je wagen gesleept is , vanaf ze willen slepen is er alarm , alarm is dubbel gevoed dwz door de gewone batterij maar ook door een bijkomende voeding die zorgt dat je alarm actief blijft moesten ze bv langs onder je batterij kabel doorknippen.

dan de DAB , dit is DIGITAL AUDIO BROADCASTING , dus gewoon digitale radio , in nederland niet zo ingeburgerd en belgie staan alle nationale omroepen wel digitaal met een bijkomende zender zoals mnm hits die niet analoog zit , '(het volgende is van horen zeggen en ergens gelezen maar wel degelijk 99.5% zeker ) wat betreft de toekomst zou in 2013 geen enkele openbare omroep maar analoog zitten en zouden naar het schijnt zouden dan ook de eerste commerciële ( niet openbare ) omroepen ook dab zend vergunningen kunnen krijgen , dus dab zou een grote aanvulling worden op de fm band
              kwalitatief gezien is het zo bij dab dat je ofwel geluid hebt ofwel geen ( dus het vervelende gekraak terwijl je rijd met fm is hier onbestaande ) , daar het digitaal is is het storings ongevoelig en daardoor blijkt het dat je een betere dekking hebt.
              op gebied van geluid is dab ook een stuk beter , betere hoge tonen en een betere dynamiek, je kan dit eventueel ook horen bij mij in de wagen indien gewenst.

nog een kleine opmerking ; moest je moeten kiezen tussen bv dab en alarm (en je hebt deze niet nodig van de verzekering ) of de geperforeerde zetels neem de zetels deze zijn gewoon fantastisch.

hoop je hiermee van dienst te zijn geweest
              groetjes
              Erwin

Comment

• oi,

zoals begin week gemeld de wagen terug naar carrosserie voor de voorbumper die weer eens geraakt is ,.
                zoals ik al vertelde was de wagen bij de eerste keer daar gman a'pen naar kontich gebracht voor herstelling bumper en volledige spuiting ( 486 euro ) en bijkomend dus plaatsing irmscher grill.
                toen ik deze bij gman a'pen ging halen viel me direct op dat de wagen vuil was en alleen het stukje waar de fout zat goed proper was , na een week of twee drie valt dit nog beter op omdat de wagen overal nog vuiler werd en alleen dit plaatsje proper bleef.
                de uitleg dat ze ook steenslag hadden gerepareerd moest toen al een belletje moetn hebben laten rinkelen en ook dat hij vuil was ( hij heeft nog eens binnen geweest voor een lakfout aan de rechtervoorvleugel en toen kwam hij volledig gewassen terug)

na het binnen brengen wisten ze in kontich dus van niets en niemendal , er was geen reparatie geweest daar ( moest wel voor de verzekering daar gebeuren iets van geconvenieerd ect , verzekering zou nu wel eens moeilijk kunnen doen )
                vandaag de wagen terug afgehaald , moet wel terug wegens grill in backorder , maar dat is iets dat kan gebeuren dus hier geen kwaad woord over , de rest is goed uitgevoerd en wat denk je , de wagen is volledig gewassen , blijkbaar wordt dit telkens altijd na een spuiting gedaan.
                ik heb hier dus mijn gedacht over en heb daar een paar woorden voor ( een van deze werd wel eens gebruikt in een film van al cappone om een bepaalde groep van mensen te benoemen ) een ander woord is de laatste dagen nogal veel op het nieuws gebruikt en komt meestal voor bij winkeliers. vul ze maar zelf in ik zal het wel denken .............. ik heb hier mijn eigen gedacht nu over , iets dat voor een 500 euro wordt aangerekend als hersteld en dat eigenlijk maar een 100tal euro's heeft gekost.

alez weeral iets om over na te denken .
                heb ondertussen een aanbod gekregen om de wagen bij een dealer in mechelen binnen te doen voor de electronische en machinale gebreken , de kapotte interieur onderdelen zullen nog moeten gedaan worden in a'pen . heb ook ondertussen een direct kontakt dat ik kan gebruiken om direct met alex over deze zaak te kunnen spreken ,ik kan niet geloven dat een ondernemer zijn zaak zo kan laten lopen........

groetjes nog
                Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AlbertInsignia Bekijk Berichten
                  Vandaag weer iets nieuws. De dakspoiler van mij Sports Tourer zat aan één zijde los.

Aan de spoiler zitten een aantal draadeinden gemonteerd. Deze steken door de achterklep naar binnen en zitten vast met een moer.
                  Één van deze moeren was er compleet af en heb ik opnieuw vastgezet.

Ik hoop niet dat de hele auto zo in elkaar is gezet, anders ben ik binnen kort een wiel kwijt!
                  Heb ik ook gehad. (rechtsachteraan). In de garage terug laten vastzetten....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                    oi,

wat betreft zetels die zou ik zeker nemen
                    neen alle gekheid op een stokje , bij mijn weten zijn er 4 soorten zetels
                    1 . standaard stof
                    2. de lederen zetels , hier is alleen maar zit en rug stuk in leder de rest is een soort semileder ( waar is de tijd dat je nog volledig leder kon hebben )
                    3. de tweede soort lederen maar dan met ventilatie , deze heb ik en ik moet zeer eerlijk zijn , zou nooit geen andere mer nemen , hebben een agr label gekregen van de duitse rugpatienten vereniging en niet voorniet hoor , ikzelf heb 4 kapotte nekwervels en 10 kapotte rugwervels , normaal kan ik niet voor lange tijd recht zitten of ik moet een hoge(re) dosis morfine nemen , als ik met deze zetels rondrijd kan ik een paar uurtjes rondrijden zonder morfine, ook helpt natuurlijk de ventiulatie die aanwezig is op deze zetel dit heeft een verkoelend effect en bij mij ook een pijnstillend effect ( heb dan wel pijn maar de meeste word weggenomen door deze zetel
                    indien gewenst mag je als je wil eens in deze komen zitten indien je in antwerpen woont stuur eventueel indien je wil een pb'ke, een test rit kan ik je niet aanbieden wegens wagen niet in orde redelijk weel mankementen , je zou een heel verkeerd beeld krijgen van de wagen terwijl deze eigenlijk wel best ok is , ik ben gewoon slachtoffer van een maandag wagen en een dealer die mij blijkbaar eens goed probeert te kl*ten).
                    wat prijs betreft , helemaal zijn geld waard
                    4. de recaro zetels , heb hier nog niet ingezeten maar denk dat deze omdat het sportzetels zijn redelijk nauw zullen aansluiten doch redeloijk hard zullen zijn , kan hierover geen redelijke uitspraak doen.
                    5.bij mijn weten is er dus geen uitvoering half stof en half leder .

groetjes
                    Erwin
                    Erwin,

Wederom een zeer complete uitleg.....chapeau!!

Echter, één kleinigheidje: er zijn toch 5 soorten zetels.
                    De standaard zetels uit de Cosmo-uitvoering zijn inderdaad half stof, half leder.
                    Ik heb ze zelf en voor mij voldoen die zeer goed. Ik geloof echter graag dat de geventileerde zetels een klasse beter zijn.

gr. Ron
                    2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
                    2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
                    2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
                    2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

http://www.fabrieksbanden.nl
                    http://www.originelevelgen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
                      Erwin,

Wederom een zeer complete uitleg.....chapeau!!

Echter, één kleinigheidje: er zijn toch 5 soorten zetels.
                      De standaard zetels uit de Cosmo-uitvoering zijn inderdaad half stof, half leder.
                      Ik heb ze zelf en voor mij voldoen die zeer goed. Ik geloof echter graag dat de geventileerde zetels een klasse beter zijn.

gr. Ron
                      ..... stom van mij dus ...... door dat ik nog geen enkele config met stof en leder ben tegengekomen dus echt in de veronderstelling dat dit niet bestond , na nazicht dus wel degelijk TAEJ versie , nu moet ik wel zeggen dat volgens mij dit leder eigenlijk leder is dat naast leder heeft gelegen ......

groetjes
                      Erwin

Comment

• .....
                        Last edited by ; 17/03/2011, 22:17.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
                          "Zekering F5UB moet er één van 80A zijn..."
                          Is dit dan zekering nr 5 onder de motorkap?
                          oi

die zekering is eigenlijk geen zekering zoals de meeste kennen maar is een soort koperen of metalen ( het eerste is het hoogst waarschijnlijke denk ik ) bar waar de kabel wordt op opgevezen met een bout of moer ( wegens de hoge stroom ) mss dat WhN daar eens een afbeelding of foto kan van maken , ik denk wel dat in deze zekering wel de waarde is in gegraveerd of geslagen.
                          de zekeringkast steekt in ieder geval onder de motorkap en zou kunnen herkend worden aan het aantal kabels dat ineens rechtstreeks op geschroefd is. ( iets andere techniek dan ik vroeger normaal gewoon was voor mijn ziekte , bij mij waren het meer micro fuses in transistor vorm of zelfs in smd )

Groetjes
                          Erwin

ps : ik denk ( ben bijna zeker ) dat de zekeringen te vinden zijn op volgende plaats , je hebt de batterij en daarnaast de zekeringkast , nu achter de batterij is een aansluitbar (of een plastiek suppert mat daarop een verdeelbar , er loopt een kabel van de pluspool naar dit stuk ) waar verschillende stukken zijn opgevezen ( een support met stukken die er uit zien als een winkelhaakje met kort stuk dat aan de bar is gevezen en een verdikking aan het stuk dat naar beneden loopt .)
                          hoop dat mijn bron juist is
                          Last edited by ; 07/01/2011, 22:15.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                            Heb er wat foto's getrokken, ge ziet niet zo veel op de foto.
                            Schade op zicht viel precies nogal mee.
                            Dat het chassis er ook aan moest geloven was er waarschijnlijk te veel aan.
                            Enfin,een prachtige wagen wordt vervangen door een nog prachtiger exemplaar !
                            Hopelijk heb je daar meer geluk mee !
                            BTW zijn die velgen van de vorige niet te koop ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                              Schade op zicht viel precies nogal mee.
                              Dat het chassis er ook aan moest geloven was er waarschijnlijk te veel aan.
                              Enfin,een prachtige wagen wordt vervangen door een nog prachtiger exemplaar !
                              Hopelijk heb je daar meer geluk mee !
                              BTW zijn die velgen van de vorige niet te koop ??
                              oj,

ik denk en vrees dat hij er niets meer mag afhalen , het wrak is verkocht aan de hoogste bieder dus ik denk dat dat dan wel voor alles aan en in de wagen is .
                              hij had een dvd pack steken ook , hopelijk heeft hij deze mss nog kunnen recuperen .

in ieder geval een powertje die door nog grotere power wordt vervangen

groetjes
                              Erwin

Comment

• Velgen moeten erop blijven. Je mag geen andere dan de op factuur staande velgen erop zetten.
                                En hopelijk heb ik idd met de volgende meer geluk

Heb wel nog 1 nieuwe 20 duim velg liggen die verkocht mag worden. Nog niet gebruikt.

Het DVD pack heb ik er terug uitgehaald, staat ook, te koop. Iemand intresse? Op de OPC past dit niet door de Recaro zetels.
                                Opel Insignia OPC
                                BMW X5 3.0i
                                Caterham Super 7

Comment

Velgen moeten erop blijven. Je mag geen andere dan de op factuur staande velgen erop zetten.

Heb wel nog 1 nieuwe 20 duim velg liggen die verkocht mag worden. Nog niet gebruikt.

Het DVD pack heb ik er terug uitgehaald, staat ook, te koop. Iemand intresse? Op de OPC past dit niet door de Recaro zetels.
                                  Ik dacht dat het velgen waren met winterbanden en dat de originele set met zomerbanden moest leveren.

Comment

• De winterbanden heb ik nog gewisseld en de originele opgezet. Stond ook zo bij de expert voor de opkopers dat de winterbanden er niet bij hoorde.
                                    Opel Insignia OPC
                                    BMW X5 3.0i
                                    Caterham Super 7

Comment

Ben van plan volgende week om een opel insignia sports tourer cosmo te bestellen

En wat vind je hier van?

Ik heb een cosmo met half stof half leder. Was in mijn vectra GTS van 2008 ook zo.
                                      Persoonlijk heb ik liever deze dan volledig leder,heb ik in mijn vectra CDX gehad en die voelden te koud en te glad aan. Ondertussen moet ik wel zeggen dat de geperforeerde bekleding wel aangenaam is !

Comment

En wat vind je hier van?

DAB heb ik ook en is subliem.
                                        Had in mijn vorige wagen dit ook en in de Mini van mijn vrouw staat het ook.
                                        Je luistert naar het nieuws wanneer jij wil,je kan MNM hitbits opzetten zodat je 24u op 24u aangename muziek kan luisteren zonder gebrabbel van de DJ's. En niet vergeten de digitale kwaliteit uiteraard. Een optie die ik ALTIJD terug zou nemen. Heb zelfs 6 weken extra gewacht zodat die optie er zeker bij zou zijn.

Comment

Velgen moeten erop blijven. Je mag geen andere dan de op factuur staande velgen erop zetten.

hey WhN

hoeveel vraag je voor de velg, ben wel geinteresseerd.

grtjes

Comment

Working...
                                          X