Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• .....
    Bijgevoegde Bestanden
    Last edited by ; 17/03/2011, 22:16.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
      Zo, even de zekeringkast op de foto gezet...
      Er zitten 2 dikke zekeringen in, eentje van 80A en eentje van 100A.
      Zou dit de 80A zekering kunnen zijn?
      En betekent dit dan dat er daadwerkelijk Quickheat is gemonteerd?

oi,

volgens mijn gegevens zouden de zekeringen die ik bedoel onder het deksel staan van het plastiek frame dat bevestigd is op de achterkant van de batterij , dit was wel voor versie 2009 naar ik heb begrepen zou voor versie 2010 er een 100A zekering zijn gebruikt voor de quickheat en als ik het goed heb ook een 80A voor glowplugs enz. ook andere posities zijn dan ingenomen de QH zou positie F6UB hebben en de gloeiplugs F5UB , kon hierin niet direct volgen omdat het nogal warrig overkwam , er blijken dus verschillende schema's te zijn en dan ook landgebonden . de stuur zekering voor de QH blijft in alle gevallen eentje van 5A ( of soms 7.5A ) te zijn die ook de lichtingschakelaar voed.

ik denk dat WhN hierin het best geplaatst is om uitsluitsel te geven , meestal zit ik er nooit niet ver naast , maar blijkbaar zijn er bij elk volgend my zoveel verschillen dat het niet meer te volgen is.
      @WhN , als je het electrisch schema ( stroomplan zelf ) van een 2010 automaat neemt zou hier blijkbaar volgens deze foto ( my2010 automaat ) de 80A de zekering zijn voor de gloeipluggen en de 100A de zekering voor de QH zijn , kan jij dit beamen?

groetjes
      Erwin

Comment

• ......
        Bijgevoegde Bestanden
        Last edited by ; 17/03/2011, 22:16.

Comment

• Weet er iemand of er ook 205/55/r16 op een insignia past ?
          En de achter klep van de insignia gaat automatisch open en dicht maar kan je dit ook uitschakelen dat je ze met de hand kunt open doen en dicht doen ?
          Last edited by ; 08/01/2011, 20:19.

Comment

• @Arne
            oi
            denk dat ge het aan uw pan hebt , in mijn ogen en volgens mijn mening rekening houdend met lauwe luchtaanvoer na 30sec. en de zekering op positie 3 tellend van links naar rechts van 100A , heb je een quickheat.

@stevie
            wat betreft die 16" velgen , volgens specificatie mag 16" alleen maar op een A16XER en A18XER motor gebruikt worden en dan ook alleen maar voor winterbanden.

electrische koffer kan uitgeschakeld worden door de knop op de deur op 0 te zetten , dan werkt het elektrisch openen niet meer , en moet je de kofferklep handmatig openen en sluiten.

@corsawim
            wim , ik zou eens willen afspreken om iets te vergelijken , sinds dat die nieuwe BT module in de wagen is gestoken heb ik de indruk dat mijn madam van de navigatie en ook al de signalisatie geluiden zeer hard verminderd zijn in volume , ik zeg wel de indruk , je weet dat ik zo stilletjes aan zicht en geluid verlies he , tis maar dat ik niet voor iets reclameer dat normaal is .
            het nog juist de instelling nagezien de volume instelling voor signalisatie staat op sterk. dacht dat deze alleen maar voor pink en park pilot geluid waren , maar de madam is ook maar stillekes geworden nochtans staat deze zo goed als op zijn hardst en wordt de muziek bijna volledig gedempt.
            heb juist een test van twee uur achter de rug met verschillende nokia en een samsung en garmin-asus gsm in SAP en gewoon BT mode , zal er straks of morgen een verslagje over schrijven ( testen die gedaan zijn, zijn snelheid sync telefoonboek in beide modes en of deze telefoonboeken ook kunnen gelezen worden).

groetjes
            Erwin

Comment

• Hier het elektrisch schema van my2010 met automaat, is dan idd een 100A zekering F6UB, F5UB is voor het voorgloeien en is een 60A/80A.

Om het 100% zeker te willen weten, achter het handschoenkastje en het zijpaneeltje zit het verwarmingselement. Kun je altijd zo zien dan.
              Last edited by WhN; 08/01/2011, 23:05.
              Opel Insignia OPC
              BMW X5 3.0i
              Caterham Super 7

Comment

• Velg is verkocht!

Nog te koop: DVD pack in zwart leder. Nieuwprijs 1699 (incl montage), dus 1400 normaal.
                Nu voor €950. Was alleen gemonteerd geweest en 1 keer getest en goedgekeurd!

Verkoop het omdat het niet past op mijn nieuwe.

.
                Opel Insignia OPC
                BMW X5 3.0i
                Caterham Super 7

Comment

• .....
                  Last edited by ; 17/03/2011, 22:15.

Comment

• Koppeling

Weet er iemand hoeveel Nm de koppeling van de 2.0 cdti 130Pk max kan verwerken ?
                    En is er verschil in koppeling met de 160Pk versie ?

Comment

@WhN,

Waar zou ik exact moeten kijken voor het verwarmingselement?
                      Heb ook wel eens gehoord dat je het kunt zien zitten als rechts in de front uitblaasopening kijkt, maar daar zie ik niets...
                      Nee kun je daar niet zien. Zit in u heaterbak. Handschoenkastje eruithalen en cover links ervan aan u voeten (passagierskant).
                      Nummer 2 is het verwarminselement (groen gekleurd)

Opel Insignia OPC
                      BMW X5 3.0i
                      Caterham Super 7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door insigmaniac Bekijk Berichten
                        Weet er iemand hoeveel Nm de koppeling van de 2.0 cdti 130Pk max kan verwerken ?
                        En is er verschil in koppeling met de 160Pk versie ?
                        de automaat AF40-6 zou tot 450Nm voor een diesel kunnen gaan en tot 400Nm voor een naft
                        de F40-6 zou tot 400Nm moeten kunnen verdragen
                        de M36-6 ook tot 400Nm , dit zijn allemaal maximum motor koppel-waarden
                        dit zijn officiële maximum motor koppel waarden die zijn toegestaan voor de transmissie !!

ik denk dat er meer een verschil zal zijn tussen de overbrenging motor > transmissie ( de koppeling dus )
                        dus de koppeling bij een 110Pk is veel lichter van uitvoering dan die van een 130Pk
                        normaal zouden de drie diesel versie's op enkele kleine dingen ( koppeling , alternator ) na helemaal hetzelfde zijn , deze motors zijn gewoon elektronisch begrenst.
                        dit is wat ik ervan heb kunnen maken zou over de tijd heen de berichten hiervan te hebben gevolgd.
                        threads gevolg over chip tuning en powerbox tuning hebben indertijd aan het licht gebracht dat er praktisch geen verschil op een 130pk en 160pk zit , het zou zelfs zo zijn indien je een automaat moest hebben dat je een 130 gemakkelijk naar een waarde zou kunnen brengen die normaal weggelegd was voor een 160pk die getuned zou worden.
                        of dit nu allemaal waar en veilig is voor de motor laat ik in het midden , denk er wel aan dat er een edr in de wagen zit die abnormale dingen registreert ( verhoogde turbo-druk ect, dingen die normaal niet in het normale rijtje passen , zelf het aantal keer dat je een noodstop doet en eens gek optrekt zou hierin opgeslagen worden , volgens mij wel een aanslag op je privacy , je zou nog maar mogen rijden volgens het stramien van de fabrikant )

groetjes
                        Erwin
                        Last edited by ; 09/01/2011, 15:31.

Comment

@WhN,

Waar zou ik exact moeten kijken voor het verwarmingselement?
                          Heb ook wel eens gehoord dat je het kunt zien zitten als rechts in de front uitblaasopening kijkt, maar daar zie ik niets...
                          oi,

om die weerstand echt te zien in real life heb je veel afbraakwerk en ik zou je het je niet direct aanraden , sommige delen dienen met zorg behandeld te worden.

zie PM

Erwin

Comment

• .....
                            Last edited by ; 17/03/2011, 22:14.

Comment

• oi,

heeft er iemand een idee hoe je aan je RPO codes van je wagen kan komen , dit zijn al de codes die de gebruikte onderdelen en opties vertegenwoordigen .

groetjes
                              Erwin

Comment

Thanks WhN !

Ja Erwin, dat was ook het eerste dat in mij opkwam, wil niet teveel losslopen.
                                Heb nog even gekeken en alle dikke zekeringen als op de foto zijn bedraad.
                                Denk dat ik er dan vanuit kan gaan dat er inderdaad Quickheat is ingebouwd, alleen vreemd dat dit niet bij de "Ausstattungsliste" staat.

Woensdag gaat het dreunverhaal weer actueel worden, ben benieuwd!
                                hey arne

die "Ausstattungsliste" is dat de lijst met alle gebruikte onderdelen/optie , zoals wij die hier de RPO list noemen ?

Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nieven Bekijk Berichten
                                  hallo rpr1,
                                  Eigenlijk is zelfs uw verbruik nog veel te veel voor deze wagen.
                                  Ik heb deze week een brief gekregen van opel met de vermelding dat onze wagen naar de garage moet.
                                  Dit voor een afwijking in de software van de carrosserie regel module (ref. 10-R-02 , de batterij zou kunnen afladen. Hebt u hiervan al iets ontvangen?
                                  Tot op heden klaag ik enkel over mijn verbruik voor derest is deze wagen wel de aankoop waard.
                                  Ik klaag al een jaar over het verbruik (8 a 9 liter).
                                  En we hebben elke rijstijl al geprobeerd het verbruik blijft hoog.
                                  Mijn vivaro 2.5 met 170pk verbruikt maar 7.5 liter.
                                  En onze vorige (passat 150 pk) verbruikte bij een snelle rijstijl 5 liter, maar deze had dan andere kwaaltjes.
                                  Het enige wat het verbruik tijdelijk heeft doen zakken was een manuele regeneratie.
                                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                    Inmiddels heb ik via andere forums heel wat te weten te komen ivm het verbruik bij VW.
                                    Iemand vertelde dat hij twee auto's had. Een VW en een ander merk (weet niet meer welk merk).
                                    Toen hij per toeval eens met de VW ging werken merkte hij tot z'n grote verbazing dat hij ineens 2,5km verder van z'n werk woonde. (woon- werk afstand was 57 km) Uit de reacties hierop bleek dat er nog mensen dit ontdekt hadden bij hun wagen. Zo haal je natuurlijk betere verbruikscijfers.
                                    De meeste fabrikanten geven normverbruikscijfers op die je in praktijk bijna nooit haalt, dit wordt ook gedaan om binnen de CO2-uitstoot te blijven voor de overheid.
                                    Toen ik in de garage kwam en ze vertelde dat het verbruik van de Insignia vrij hoog uitkwam zei hij het volgende : Wat verwacht je zelf dat het realistisch verbruik is van een wagen met die omvang en gewicht vol accessoires?
                                    Toen besefte ik ook dat een gemiddeld verbruik van rond de 8 liter (bijna steeds stadsritten) nog niet zo slecht was.
                                    Eén ding is ook zeker : Er wordt enorm opgeschept over verbruik van wagens door de eigenaars...als je een spritzmonitor (eerlijk) invult dan zie je dikwijls wat anders....

correctie : die spritzmonitor geeft natuurlijk ook een verkeerde waarde weer...als je je kilometerstand afleest (op je teller) en die invult.

Je gaat toch niet af op de waarden op je boordcomputer om je verbruik te weten?
                                    Als je het zelf uitrekent kom je snel op een verschil van een halve liter of meer per 100 km.
                                    Maar zoals je zegt, de cijfers die ze opgeven kloppen nooit. Maar sommigen verbruiken bijna het dubbele dan de opgegeven cijfers en dat is niet normaal.
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Erwinvo,Wat betreft de afdekplaatjes voor de koplampsproeiers.Mijn garage zegt dat opel het niet wil erkennen en geen garantie wil geven,alsook dat er bijna geen weet is van anderen met hetzelfde probleem.U hebt gereageerd dat er al meerdere zijn met dit euvel(pagina 8.Zou u meer info kunnen geven over welke personen dit zijn of hun reacties op dit forum ).Zo kan ik mij tov de garage ook beter vededigen,want ik ben niet van zin hiervoor te betalen(70 euro zonder spuitkosten.

Groeten en bedankt

quote=erwinvo1964;4375820]oi,

normaal zit in deze update ook het verkorten van den dingdong naar een 10tal seconden , de verwarming is een update appart , indien je verwarming goed werkt druk er dan op zeker geen update te doen voor de ecu van de verwarming

groetjes en wensen
                                      Erwin[/quote]
                                      Last edited by vinny1970; 10/01/2011, 13:05.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                        Ik heb een cosmo met half stof half leder. Was in mijn vectra GTS van 2008 ook zo.
                                        Persoonlijk heb ik liever deze dan volledig leder,heb ik in mijn vectra CDX gehad en die voelden te koud en te glad aan. Ondertussen moet ik wel zeggen dat de geperforeerde bekleding wel aangenaam is !
                                        Ik heb ondertussen al gekozen welke zetels het word en het word de geperforeerde bekleding
                                        Want heb vandaag een test rit gedaan met een insignia en die zetels zitten echt zeer goed
                                        Alleen de koeling is alleen bij de bestuurdersstoel en dat vind ik wel spijtig

In mijn vectra heb ik ook half leder half stof die zitten ook goed maar toch zitten die van de insignia anders half stof/leder. De vectra zitten beter dan...

De Digitale radio ontvangst kan je dit nog achteraf plaatsen of niet ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
                                          Ik heb ondertussen al gekozen welke zetels het word en het word de geperforeerde bekleding
                                          Want heb vandaag een test rit gedaan met een insignia en die zetels zitten echt zeer goed
                                          Alleen de koeling is alleen bij de bestuurdersstoel en dat vind ik wel spijtig

In mijn vectra heb ik ook half leder half stof die zitten ook goed maar toch zitten die van de insignia anders half stof/leder. De vectra zitten beter dan...

De Digitale radio ontvangst kan je dit nog achteraf plaatsen of niet ?
                                          oi,

bij mijn weten kan je de DAB niet achteraf laten plaatsen , dit is indertijd toch tegen mij gezegd geweest waardoor ik mijn bestelling een week later dus heb aangepast. alles hangt er ook van af of de kabelboom voor deze aanwezig is of niet als je deze er niet bijbesteld , ook denk ik dat een latere inbouw veel meer kost , inbouw module + support ( afbreken deel interieur langs rechtse kant geloof ik ) + programmeren + de module .
                                          zoiets kost altijd meer achteraf dan fabriek

groetjes
                                          trouwens goed keuze wat betreft die zetels
                                          Erwin

Comment

Working...
                                          X