Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door vinny1970 Bekijk Berichten
    Erwinvo,Wat betreft de afdekplaatjes voor de koplampsproeiers.Mijn garage zegt dat opel het niet wil erkennen en geen garantie wil geven,alsook dat er bijna geen weet is van anderen met hetzelfde probleem.U hebt gereageerd dat er al meerdere zijn met dit euvel(pagina 8.Zou u meer info kunnen geven over welke personen dit zijn of hun reacties op dit forum ).Zo kan ik mij tov de garage ook beter vededigen,want ik ben niet van zin hiervoor te betalen(70 euro zonder spuitkosten.

Groeten en bedankt

quote=erwinvo1964;4375820]oi,

normaal zit in deze update ook het verkorten van den dingdong naar een 10tal seconden , de verwarming is een update appart , indien je verwarming goed werkt druk er dan op zeker geen update te doen voor de ecu van de verwarming

groetjes en wensen
    Erwin
    [/quote]
    sorry vinny
    deze berichten zijn op het forum te vinden , mss dat de desbetreffende mensen die dit hebben voorgehad dit even kunnen laten weten , ik probeer even achter een paar aan te gaan

groetjes
    Erwin

geen garantie en halvelings garantie

er was er ooit eene die volledige garantie heeft gekregen maar kan het bericht niet direct vinden , sorry
    Last edited by ; 10/01/2011, 15:22.

Comment

• .....
      Last edited by ; 17/03/2011, 22:14.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
        Thanks Erwin...

Erwin, wat voor lijst zoek jij precies?
        Ik heb hier van mijn auto een lijst waar bijvoorbeeld dit op staat:

3A5 Dekorleiste Klavierlack schw.
        oi,

dat is 'm , heb die van mij ondertussen te pakken gekregen , code voor QH is C32.
        ene heb je die van U al terug binnen gedaan ivm dreunen?

en een ene ge hebt een pb'ke over iets dat je aan het zoeken was

groetjes
        Erwin

Comment

• .....
          Last edited by ; 17/03/2011, 22:13.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
            Ik heb ondertussen al gekozen welke zetels het word en het word de geperforeerde bekleding
            Want heb vandaag een test rit gedaan met een insignia en die zetels zitten echt zeer goed
            Alleen de koeling is alleen bij de bestuurdersstoel en dat vind ik wel spijtig

In mijn vectra heb ik ook half leder half stof die zitten ook goed maar toch zitten die van de insignia anders half stof/leder. De vectra zitten beter dan...

De Digitale radio ontvangst kan je dit nog achteraf plaatsen of niet ?
            Het is een aparte module volgens de dealer. Normaal gesproken zou dit moeten gaan.
            Maar waarom zou je dat doen ? Je moet er een half dashboard voor afbreken,kost je waarschijnlijk meer dan 250 euro als optie en zonder twijfel een hele hoop miserie.
            Neem bij de bestelling de optie er gewoon bij en alles loopt en wordt geplaatst zoals het hoort.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
              Het is een aparte module volgens de dealer. Normaal gesproken zou dit moeten gaan.
              Maar waarom zou je dat doen ? Je moet er een half dashboard voor afbreken,kost je waarschijnlijk meer dan 250 euro als optie en zonder twijfel een hele hoop miserie.
              Neem bij de bestelling de optie er gewoon bij en alles loopt en wordt geplaatst zoals het hoort.
              oi,

ik vrees ervoor dat dit achteraf kan ingebouwd worden , houder van de ontvanger zit achter het handschoenkastje , volgens mij wordt deze houder en de bijbehorende kabelboom indien niet in optie genomen niet geïnstalleerd.( de fabrikant gaat natuurlijk geen zotte kosten doen he , bv. een houder , schroeven pluggen en maar een paar meter kabel niet installeren bespaart de fabrikant in de kering miljoenen euro's )
              komt erbij dat deze dan ook niet in je RPO list staat ,dus eenmaal ingebouwd kan deze niet geprogrammeerd worden ( een optie niet gekocht bij aanschaf voertuig blijkt achteraf niet door opel te worden vrijgegeven , zie het geval met die vergeten AFL ) , erger nog stel dat je deze zou inbouwen en je krijgt hem niet geprogrammeerd zal je dvd800 systeem in diefstalbeveiliging gaan.

beste raad , aangezien in 2013 de nationale omroepen volledig zullen omschakelen ( zoals ze met de analoge tv hebben gedaan ) en waarschijnlijk achteraf de rest zal volgen is het ineens bestellen de goedkoopste en beste oplossing .

Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                oi,

ik vrees ervoor dat dit achteraf kan ingebouwd worden , houder van de ontvanger zit achter het handschoenkastje , volgens mij wordt deze houder en de bijbehorende kabelboom indien niet in optie genomen niet geïnstalleerd.( de fabrikant gaat natuurlijk geen zotte kosten doen he , bv. een houder , schroeven pluggen en maar een paar meter kabel niet installeren bespaart de fabrikant in de kering miljoenen euro's )
                komt erbij dat deze dan ook niet in je RPO list staat ,dus eenmaal ingebouwd kan deze niet geprogrammeerd worden ( een optie niet gekocht bij aanschaf voertuig blijkt achteraf niet door opel te worden vrijgegeven , zie het geval met die vergeten AFL ) , erger nog stel dat je deze zou inbouwen en je krijgt hem niet geprogrammeerd zal je dvd800 systeem in diefstalbeveiliging gaan.

beste raad , aangezien in 2013 de nationale omroepen volledig zullen omschakelen ( zoals ze met de analoge tv hebben gedaan ) en waarschijnlijk achteraf de rest zal volgen is het ineens bestellen de goedkoopste en beste oplossing .

Erwin
                Opel heeft bv voor de mistlampen de bekabeling altijd liggen.
                Of je nu de optie mistlampen hebt of niet.
                Het is zaak als je later toch mistlampen wilt, van gewoon de schakelaar en de relais in te pluggen en de bedrading te bevestigen (lees : via een stekker) aan de mistlampen en alles werkt. Dus ik weet niet of ze voor een stukje kabel,als het er al aanhangt, een aparte kabelboom laten maken. Volgens de dealer plug je de aparte module gewoon in de silverbox.
                Trouwens weet ik ook niet of er dergelijke zaken hoéven geprogrammeerd te worden.
                Gewoon inpluggen,de radio resetten en de functie zou er toch moeten in zitten dan denk ik zo.
                Als het anders is hoor ik het graag ! Want hier gaan meer mensen iets aan hebben denk ik.(ikke nie want ik heb DAB
                Last edited by ; 10/01/2011, 17:39.

Comment

Opel heeft bv voor de mistlampen de bekabeling altijd liggen.
                  Of je nu de optie mistlampen hebt of niet.
                  Het is zaak als je later toch mistlampen wilt, van gewoon de schakelaar en de relais in te pluggen en de bedrading te bevestigen (lees : via een stekker) aan de mistlampen en alles werkt. Dus ik weet niet of ze voor een stukje kabel,als het er al aanhangt, een aparte kabelboom laten maken. Volgens de dealer plug je de aparte module gewoon in de silverbox.
                  Trouwens weet ik ook niet of er dergelijke zaken hoéven geprogrammeerd te worden.
                  Gewoon inpluggen,de radio resetten en de functie zou er toch moeten in zitten dan denk ik zo.
                  Als het anders is hoor ik het graag ! Want hier gaan meer mensen iets aan hebben denk ik.(ikke nie want ik heb DAB
                  oi,

moest het zo simpel zijn zouden er vele aftermarket spullen uitkomen en natuurlijk goedkoop geplaatst kunnen worden , neen zoals zoveel dingen in deze wagen moet elke module geprogrammeerd worden opdat je zeker hun materiaal zou gebruiken , het is zelfs zo dat je bv twee DAB modules van twee wagens niet zonder programmeren kan uitwisselen.
                  de module zit zoals gezegd ergens achter het handschoenkastje ( mss dat een van de techneuten onder ons die al eens wat afbreken kunnen zien of een bv cosmo standaard een voet heeft waar de module inpast ) de silverbox zit achter het bedieningspaneel met daaronder de GSM module.
                  mss dat WhN een de situatie tekening wil tonen van de DAB module en van de silverbox indien mogelijk.

Some photos of the video interface for navi 500-800 installing procedure. On the video you can also see some sequences of the rearview camera installation. O...

in dit filmpje zie je hoe een achteruitrijcamera wordt geïnstalleerd , op een 24 sec zie je een beeld waar het scherm is verwijderd , onder dit gat zit de silverbox
                  hier wordt ingegrepen tussen het video signaal dat naar het scherm gaat dus geen programmeerwerk , probleem is wel indien je ergens een fout aan je entertainment systeem hebt en ze zien dit ingebouwd vervalt uw volledige garantie.
                  eerste regel in de reparatie handleiding in geval van elektronica problemen , "kijk of er geen aftermarket spul aanwezig is".

@WhN , ivm het aangehaalde voorbeeld van de mistlampen , daar deze ook gestuurd worden door de BCM kan hier door Opel ook niet op ingegrepen worden door bv indien je deze optie niet hebt deze softwarematig in de programmeer config files deze uit te schakelen . dit om indien je deze alsnog wil hebben je te verplichten naar de garage te moeten gaan om te programmeren ?

groetjes
                  Erwin
                  Last edited by ; 10/01/2011, 19:16.

Comment

• Stevie, heb deze banden ook steken op een cosmo SW 130pk. Heb hier geen klagen over. Werden aangeboden in de winter 2009/2010 en mochten toen ook op de 110 en 130 pk diesels. Heb eind vorig jaar nog eens verhaal gaan halen bij dealer waarom deze nu niet meer voor die types aangeboden worden, maar konden hier geen zeker antwoord op geven. Zou iets te maken hebben met marketing.
                    Wanneer deze erop liggen schiet hij wel merkelijk sneller uit de startblokken. Topsnelheid is wel minder, maar in de winter ...
                    Wat de achterklep betreft:
                    In de voordeur (bestuurderskant natuurlijk) staat een knop met drie standen.
                    Stand 1 : volledig openen
                    Stand 2 : openinghoogte manueel instellen
                    Stand 3 : auto uit en manueel openen via achterklep
                    Om te openen in stand 1 en 2, de knop indrukken, sleutel indrukken of via achterklep.

Grtz.
                    Last edited by ; 10/01/2011, 23:11.

Comment

oi,

moest het zo simpel zijn zouden er vele aftermarket spullen uitkomen en natuurlijk goedkoop geplaatst kunnen worden , neen zoals zoveel dingen in deze wagen moet elke module geprogrammeerd worden opdat je zeker hun materiaal zou gebruiken , het is zelfs zo dat je bv twee DAB modules van twee wagens niet zonder programmeren kan uitwisselen.
                      de module zit zoals gezegd ergens achter het handschoenkastje ( mss dat een van de techneuten onder ons die al eens wat afbreken kunnen zien of een bv cosmo standaard een voet heeft waar de module inpast ) de silverbox zit achter het bedieningspaneel met daaronder de GSM module.
                      mss dat WhN een de situatie tekening wil tonen van de DAB module en van de silverbox indien mogelijk.

Some photos of the video interface for navi 500-800 installing procedure. On the video you can also see some sequences of the rearview camera installation. O...

in dit filmpje zie je hoe een achteruitrijcamera wordt geïnstalleerd , op een 24 sec zie je een beeld waar het scherm is verwijderd , onder dit gat zit de silverbox
                      hier wordt ingegrepen tussen het video signaal dat naar het scherm gaat dus geen programmeerwerk , probleem is wel indien je ergens een fout aan je entertainment systeem hebt en ze zien dit ingebouwd vervalt uw volledige garantie.
                      eerste regel in de reparatie handleiding in geval van elektronica problemen , "kijk of er geen aftermarket spul aanwezig is".

@WhN , ivm het aangehaalde voorbeeld van de mistlampen , daar deze ook gestuurd worden door de BCM kan hier door Opel ook niet op ingegrepen worden door bv indien je deze optie niet hebt deze softwarematig in de programmeer config files deze uit te schakelen . dit om indien je deze alsnog wil hebben je te verplichten naar de garage te moeten gaan om te programmeren ?

groetjes
                      Erwin
                      Tegenwoordig is het niet meer van iets zomaar in te steken en met de computer aanpassen. Vroeger, tot Vectra C e.d. was het met de Tech2 aanpassen en klaar.
                      Nu als je iets van software aanpast ga je via je chassisnummer werken. Die weet wat je had af fabriek en ga je zo eventueel update hebben maar niet dat je kan kiezen voor extra opties.

Dus als je bv. DAB wilt zou je al andere chassisnummer in u auto moeten gaan programeren van een auto die dat heeft en nog een paar opties die moeten overeenkomen.
                      Zo zou je dan moeten zien dat die ook bluetooth, Infinity navi ed. heeft.
                      En de module bij steken en de extra antenne en .... . Dus als je kan pak het als optie af fabriek, ga je veel goedkoper en vooral eenvoudiger er vanaf zijn.

De DAB module zit rechts achter het handschoenkastje.
                      Opel Insignia OPC
                      BMW X5 3.0i
                      Caterham Super 7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PietDeliet Bekijk Berichten
                        Stevie, heb deze banden ook steken op een cosmo SW 130pk. Heb hier geen klagen over. Werden aangeboden in de winter 2009/2010 en mochten toen ook op de 110 en 130 pk diesels. Heb eind vorig jaar nog eens verhaal gaan halen bij dealer waarom deze nu niet meer voor die types aangeboden worden, maar konden hier geen zeker antwoord op geven. Zou iets te maken hebben met marketing.
                        Wanneer deze erop liggen schiet hij wel merkelijk sneller uit de startblokken. Topsnelheid is wel minder, maar in de winter ...
                        Om te openen in stand 1 en 2, de knop indrukken, sleutel indrukken of via achterklep.

Grtz.
                        Ja ik heb nu ook op de vectra 205/55/r16 liggen en hij schiet ook zeer goed uit de startblokken

Daarom dat ik dit ook op de insignia 160pk wil maar ook vooral voor de prijs van de banden
                        Want de prijs van een band r16 of r17 daar zit toch wat verschil op..
                        Ook de steekwijzer vind ik spijtig want nu moet ik de winterbanden van mijn vectra weg doen want die passen niet op de insignia

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
                          Ja ik heb nu ook op de vectra 205/55/r16 liggen en hij schiet ook zeer goed uit de startblokken

Daarom dat ik dit ook op de insignia 160pk wil maar ook vooral voor de prijs van de banden
                          Want de prijs van een band r16 of r17 daar zit toch wat verschil op..
                          Ook de steekwijzer vind ik spijtig want nu moet ik de winterbanden van mijn vectra weg doen want die passen niet op de insignia
                          16 inch op een 160 PK mag en gaat niet...
                          Remklauwen zijn volgens mij te groot vooraan.
                          En wat scheelt 16 tegen 17 inch in euro's ?
                          Een te verwaarlozen bedrag. Sorry hoor,maar waar mensen zich tegenwoordig druk over maken voor een paar euro's minder...Zorg in de eerste plaats dat je veilig en conform de wetgeving bent uitgerust. Je gaat toch niet op je eigen veiligheid inleveren om een paar euro's te besparen...??
                          Enfin,mijn mening hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PietDeliet Bekijk Berichten
                            Stevie, heb deze banden ook steken op een cosmo SW 130pk. Heb hier geen klagen over. Werden aangeboden in de winter 2009/2010 en mochten toen ook op de 110 en 130 pk diesels. Heb eind vorig jaar nog eens verhaal gaan halen bij dealer waarom deze nu niet meer voor die types aangeboden worden, maar konden hier geen zeker antwoord op geven. Zou iets te maken hebben met marketing.

Grtz.
                            oi piet,

de lichting 110 tot 130 pk van my'rs 2009..2010 hebben kleinere remschijven dan de 160pk , de reden waarom mss de lichting 2011 geen 16" meer kan/mag hebben zou kunnen zijn dat ze alle versie met de grotere schijven hebben uitgerust waardoor die 16" niet meer past
                            is eigenlijk altijd al iets waar ik ben over gevallen dat die schijven van een 130pk kleiner zijn dan die van een 160pk .
                            neem een kale 160pk en een volledig uitgeruste 130pk , durf wel van mening te zijn dat de 130pk veel meer zal wegen en zodoende eigenlijk dus grotere schijven nodig hebben , je met tenslotte hetzelfde of meer gewicht tot stilstand zetten he .

denk dus dat het hier niet meer gaat over marketing maar meer over jouw en de andere weggebruikers hun veiligheid.

@stevie , ik denk als je goed zoekt in de zomer en mss wat promo's afwacht dat je gemakkelijk een 17" aan de prijs of zelfs minder dan de prijs van een 16" vind

groetjes
                            Erwin

Comment

16 inch op een 160 PK mag en gaat niet...
                              Remklauwen zijn volgens mij te groot vooraan.
                              En wat scheelt 16 tegen 17 inch in euro's ?
                              Een te verwaarlozen bedrag. Sorry hoor,maar waar mensen zich tegenwoordig druk over maken voor een paar euro's minder...Zorg in de eerste plaats dat je veilig en conform de wetgeving bent uitgerust. Je gaat toch niet op je eigen veiligheid inleveren om een paar euro's te besparen...??
                              Enfin,mijn mening hé

Idd das u mening!
                              Maar niet iedereen is het zelfde he maar toch bedankt voor u reactie!

Comment

• oi,

even verder over de winter en zomerbanden , ik heb een tijdje geleden reclame gezien voor 4 seizoen banden . zijn deze zo goed als een winterband en vooral worden deze aanzien of gelijkgesteld met een winterband in het buitenland waar wintertjes verplicht zijn ?

indien zo zou het dan geen betere zaak zijn ineens te investeren in zeer goede 4seizoeners , uiteindelijk spaar je dan weer op een ander gebeid geld uit ( de/montage opslag ect.)

just my 2 pence .
                                Erwin

Comment

oi,

even verder over de winter en zomerbanden , ik heb een tijdje geleden reclame gezien voor 4 seizoen banden . zijn deze zo goed als een winterband en vooral worden deze aanzien of gelijkgesteld met een winterband in het buitenland waar wintertjes verplicht zijn ?

indien zo zou het dan geen betere zaak zijn ineens te investeren in zeer goede 4seizoeners , uiteindelijk spaar je dan weer op een ander gebeid geld uit ( de/montage opslag ect.)

just my 2 pence .
                                  Erwin
                                  Erwin

Voor landen waar winterbanden verplicht zijn, moet er op de band een pictogram in de vorm van 'driehoekje met een sneeuwvlokje in' te zien zijn.

Dus als die seizoensbanden dit hebben, is dit goed voor Duitsland, Oostenrijk, etc...
                                  Last edited by ; 11/01/2011, 16:32.

Comment

• Heb op mijn OPC winterbandjes liggen in 245/40-20, dat in combinatie met 4x4 en 325pk was zalig in de sneeuw

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brunodr Bekijk Berichten

Heb op mijn OPC winterbandjes liggen in 245/40-20, dat in combinatie met 4x4 en 325pk was zalig in de sneeuw

is dit onze eerste OPC van het forum?

Comment

Heb op mijn OPC winterbandjes liggen in 245/40-20, dat in combinatie met 4x4 en 325pk was zalig in de sneeuw

eeeeuhhh

waaaaahw

ferm !!!!!!!

Comment

Jezelf eerst even voorstellen is altijd leuk en zeker met bijhorende foto's !

Comment

Working...
                                          X