Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• pol,

nog zeer ff, heb jij nu een model my2011 radio/silverbox gekregen of nog het oude model ?
    kwestie van kaartupdates ( je kan het normaal zien als je je volume harder of stiller zet , oud halve cirkel op scherm , nieuw een bescheiden balkje onder aan het scherm als ik het goed heb )

Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
      Gisterochtend bij Opel Hindriks in Veldhausen geweest.
      De districtsleider was keurig op tijd en een vriendelijke man. Hij heeft eerste even met de Werkstattmeister gesproken en na een korte ontmoeting zijn we direct samen met mjn auto op pad gegaan.

Tja, op zich rijdt mijn auto formidabel dus wanneer zo'n man van Opel naast je zit hoop je natuurlijk het probleem duidelijk te kunnen maken. Ik moet zeggen dat deze man heel secuur heeft proberen te luisteren.
      Gelukkig liet mijn Insignia me niet in de steek en liet, na grondig "zoeken", het probleem horen.

Ik kon niet goed opmaken wat de techneut hier nu van vond. Hij zei me dat men bij een handgeschakelde bak al teruggeschakeld zou hebben...
      Ben wel blij dat hij het "probleem" onderkent.

Snel teruggereden naar de garage en met zijn Insignia een ritje gemaakt. Ook een Cosmo, 160PK, automaat echter geen Flexride.
      Eerst heeft de districtsleider gereden en hij kon me vrij snel zeggen. "nee, deze doet het niet..." Voor mij een teken dat ie goed weet waar het over gaat.
      Ook ik kon zijn auto niet in resonantie krijgen.

Onderweg zei hij mij dat dit zeer lastige klachten zijn. Hij vertelde me dat het af en toe helpt op de ophanging los te maken, een paar kilometer te rijden en dan de boel weer vast te zetten...klaar! Soms worden onderdelen "leicht verspannt verbaut"... Op deze manier wordt dan de spanning eraf gehaald.

Hij kon me ook niet a la de minuut een oplossing bieden maar gaat wel over dit probleem met zijn collega's praten om te zien of zij dit al eens hebben meegemaakt.
      Hij zou zich weer (via Hindriks) melden.
      Zit in ieder geval alweer wat hoger in de organisatie...

Wordt vervolgd...
      oi arne,

resonantie ( heb nog eens goed opgelet en alles in het oog gehouden ) blijkt ergens rond de 1350 a 1400rpm te liggen , of deze dan al zou moeten terug schakelen durf ik niet zeggen . ik kan deze perfect in resonantie houden als ik ongeveer 70 rijd , of als ik hem laat afzakken in snelheid ( afremmen motor ) van 110 naar 90 of een andere combinatie waarbij hij rond de 1400rpm hangt
      de wagen laten terugschakelen op dat punt zou normaal niet moeten , heb al gehad dat ik tegen 1200rpm de snelweg aan het oprijden was .( min. verbruik ) hem laten afschakelen zorgde ervoor dat hij dan weer rond of hoger dan de 2000 toeren hangt en dan krijg je zoiets zoals ik laatst had , gedurig tussen twee versnellingen liggen schakelen.
      kan je die man eens vragen of er meerdere gevallen bekend zijn , we weten ondertussen dat dit blijkbaar alleen maar bij automaten voorkomt , maar we zouden eigenlijk eens moeten kunnen zien of weten hoe de relatie fout 130pk 160pk automaat is , mss dat dit ook maar alleen maar voorkomt bij een 130pk dan zijn we weer een stuk verder .
      ook wat me opgevallen is , volgens mij moet een automaat als je op de rem staat naar min. trekken gaan , bij mij durft hij echt beginnen trekken alsof je bij een handgeschakelde je handrem zou opzetten en dan proberen te ontkoppelen . let , dat was wel met het koude weer dat dit me zeer opviel , en de wagen draaide rond de 1200rpm.

Erwin

Comment

• .....
        Last edited by ; 17/03/2011, 22:12.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
          oi Pol,

velgen zijn van het type 18" 5dubbel spaak , als je even op het linkje insignia...... in mijn handtekening klikt kan je ze in volle glorie zien.
          wat betreft het au serieux nemen ben ik eigenlijk vandaag redelijk geschrokken , ik had hem al die foto's bezorgt met het verkeerd gemonteerde piano black paneeltjes , moest er zelf nog niets over zeggen ik kreeg direct antwoord dat de tech naar zijn voeten heeft gekregen.
          had maandag al gebeld toen hij juist uit congé was maar toen was hij in vergadering , vandaag door omstandigheden maar pas kunnen terug bellen , vriendelijk ontvangen aan telefoon en kreeg direct het aanbod de wagen ineens terug te brengen , moet alleen nog maar een lijst met mankementen opmaken zodat nu voor eens en altijd alles kan opgelost worden.
          denk dat er die dag van de vergadering wel het een en ander is gezegd , heb ook serieus gereclameerd bij de klantendienst. heb nog wel geen mail of tel van deze gehad ivm opvolging maar soit als het zo in orde komt bon...... had al contact opgenomen met rechtsbijstand ............... spel is al 5 maand aan de gang
          .
          wat betreft silverbox , dacht niet dat ze deze vervangen hadden ( hebben het vervangen gehad maar terug uitgenomen wegens niet opgelost zijn van de fout ) volgens mij hebben ze ergens een stekker slecht ingestoken met het vervangen van de bt module , het scherm is volgens mij nog in orde , het is gewoon het geluid dat te stil is geworden.
          zal in ieder geval zeggen dat je hetzelfde probleem hebt gehad ivm geluid sensoren en madam, vreemd genoeg is de rest wel helemaal goed , dus dab radio ( de rest niet geprobeerd ) zijn zeer luid

groetjes
          Erwin

ps ; zit nog wel met het probleem stuur , dacht dat deze scheef stond maar mijn vader vertelde me dat als je stuur recht staat in stuurslot dit dus de juiste stand is , nu bij mij gaat het stuur scheef vanaf ik begin te rijden , bij remmen naar stilstand neigt deze naar rechtstand .............. dus ik twijfel hier , ofwel stuur scheef ofwel iets met de uitlijning
          Gelukkig heb ik andere 18 inch wintervelgen...
          Wel uw ervaring met hem is ook de mijne, zo vriendelijk en behulpzaam ineens !
          Eigenlijk jammer dat het nu pas kan want zo is het eigenlijk zoals het moet !
          De madam staat bij mij sowieso altijd uit, ik kan die haar gezwets niet aanhoren.
          Dus ik weet niet of daar iets mis mee was.

Comment

pol,

nog zeer ff, heb jij nu een model my2011 radio/silverbox gekregen of nog het oude model ?
            kwestie van kaartupdates ( je kan het normaal zien als je je volume harder of stiller zet , oud halve cirkel op scherm , nieuw een bescheiden balkje onder aan het scherm als ik het goed heb )

Erwin
            Is gewoon besteld op chassisnummer, dus het is het oude model.
            De kaarten voor de 2011 werken niet op de DVD800 van 2009/2010.
            Ik heb dat geprobeerd maar het systeem zegt : plaats DVD.
            En dit ondanks de nieuwe 2010/2011 erin zit.
            Voor ons systeem zijn er enkel updates beschikbaar.
            Misschien is het wel interessant om met een paar één update DVD aan te schaffen om de prijs te drukken. Geïnteresseerden in de buurt van Antwerpen laten maar iets weten.
            Ik zal die kopen, we delen de aankoopprijs en iedereen die heeft bijgelegd kan zijn navigatiesysteem voorzien van de nieuwste kaartupdates.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
              Hoi Erwin,

Wat betreft het trekken begrijp ik nog niet helemaal wat je precies bedoelt.

Tja, 130PK - 160PK, dit antwoord kan ik je nu al direct geven...
              De mijne is een 160PK..
              oi,

wel als je stopt duw je op de rem , normaal moet dan in de automaat de koppelingsplaat los staan . bij mij begon de motor al te trekken voor ik het rempedaal losliet. je hoort de motor echt moeite doen om te vertrekken je hoort dit trouwens op dat moment ook precies een tractor draaien. klettert precies. beste manier waarop ik het kan uitleggen is een manueel in tweede zetten en de handrem op dan je koppeling half zetten , de wagen wil maar kan niet vertrekken en begint schokkerig aan te voelen.

wel ik heb een 130pk dus daar zit het dan ook niet , denk dat dit een serieus zoekertje wordt.
              Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                Gelukkig heb ik andere 18 inch wintervelgen...
                Wel uw ervaring met hem is ook de mijne, zo vriendelijk en behulpzaam ineens !
                Eigenlijk jammer dat het nu pas kan want zo is het eigenlijk zoals het moet !
                De madam staat bij mij sowieso altijd uit, ik kan die haar gezwets niet aanhoren.
                Dus ik weet niet of daar iets mis mee was.
                mijn madam staat bijna altijd op , eindelijk eens een madam die ik kan tegenspreken

Erwin

Comment

mijn madam staat bijna altijd op , eindelijk eens een madam die ik kan tegenspreken

Erwin
                  Wel ik deed da in het begin ook maar zoals altijd haalt het niks uit
                  Elke keer dat die zei hoe ik moest rijden, dan antwoordde ik na de derde kaar steevast : joaaaaa !!! Mor die bleef da doen...kon het nie meer aanhoren...
                  Vrouwen zijn en blijven baas

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gjb Bekijk Berichten
                    eindelijk dan binnen de opc van mijn maat, met gelukkig de standaard 325 pk nu gekieteld naar 355 pk!!
                    [ATTACH]78191[/ATTACH]

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brunodr Bekijk Berichten
                      Ik weet het, den uwe staat naast Dirk Vercruyssen zeker hé, met welke verlaging rijdt jij rond ?

Bruno
                      Verlagingsveren van H&R...

En deel Uw gedacht ivm andere velgen op Uw OPC.
                      Vind Insignia prachtige wagen, maar probeer ook altijd mijn persoonlijk "touch" aan m'n wagen te geven. Daarom ook de keuze voor Irmscher kit, omdat er al velen met OPC line kit rondrijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GJB Bekijk Berichten
                        [ATTACH]78191[/ATTACH]
                        reclame zeer subtiel gebracht

Comment

• mijn nieuwe leasewagen wordt morgen besteld... 't zal een Insignia worden, mijn eerste Opel

daarnet nog een laatste keer naar de garage geweest en eens naar de levertermijn gevraagd... die wordt geschat op 4 maanden
                          eens de bestelling is doorgegeven kunnen ze juister zeggen wanneer hij zou klaar zijn, maar volgens de verkoper moest ik toch al rekenen dat 't begin mei zou zijn...

dat wordt nog heel lang wachten

Comment

reclame zeer subtiel gebracht
                            Foto staat ook op de website van de tuner.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                              Is gewoon besteld op chassisnummer, dus het is het oude model.
                              De kaarten voor de 2011 werken niet op de DVD800 van 2009/2010.
                              Ik heb dat geprobeerd maar het systeem zegt : plaats DVD.
                              En dit ondanks de nieuwe 2010/2011 erin zit.
                              Voor ons systeem zijn er enkel updates beschikbaar.
                              Misschien is het wel interessant om met een paar één update DVD aan te schaffen om de prijs te drukken. Geïnteresseerden in de buurt van Antwerpen laten maar iets weten.
                              Ik zal die kopen, we delen de aankoopprijs en iedereen die heeft bijgelegd kan zijn navigatiesysteem voorzien van de nieuwste kaartupdates.
                              Had ook een probleem met de laatste versie van de navigatie-cd in de Signum.
                              Systeem zei dat er GEEN cd in zat... Even naar radio, terug naar nav, en plots herkende het systeem de cd wel...

Alhoewel, mocht het je niet lukken en wil je een update kopen, dan doe ik wel graag mee!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ilPazzo Bekijk Berichten
                                mijn nieuwe leasewagen wordt morgen besteld... 't zal een Insignia worden, mijn eerste Opel

daarnet nog een laatste keer naar de garage geweest en eens naar de levertermijn gevraagd... die wordt geschat op 4 maanden
                                eens de bestelling is doorgegeven kunnen ze juister zeggen wanneer hij zou klaar zijn, maar volgens de verkoper moest ik toch al rekenen dat 't begin mei zou zijn...

dat wordt nog heel lang wachten
                                oi,

troost u , ik heb meer dan 5m moeten wachten , alles hangt ook een beetje af van welke opties je hebt genomen en soms ook van welke kleur je genomen hebt.
                                mss nog rap een winterslaapke doen , dat kort de tijd , trouwens welke config , kleur ect?

@polleke , tis daarom dat ik het zei ............. je kan mooi zien waar hij gedaan is
                                @circo , update 2011 is voor een nieuwere silverbox , wij hebben een oudere ............ naar het schijnt zou er ergens in mrt een update voor ons uitkomen , hoop dat ze dan ook en beetje aan de interface hebben gewerkt zoals ze voor de nieuwe hebben gedaan en eventueel een equalizer voor het infinity hebben gemaakt ( is toch softwarematig) , het is iets wat wel gemist wordt denk ik.

Erwin
                                Last edited by ; 13/01/2011, 20:43.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Circo Bekijk Berichten
                                  Had ook een probleem met de laatste versie van de navigatie-cd in de Signum.
                                  Systeem zei dat er GEEN cd in zat... Even naar radio, terug naar nav, en plots herkende het systeem de cd wel...

Alhoewel, mocht het je niet lukken en wil je een update kopen, dan doe ik wel graag mee!
                                  Ik zal eens informeren naar die update bij de dealer wat die kost.
                                  En dan post ik hier wel een bericht daarvoor.
                                  DVD voor MY2011 is een ander systeem en dus kan de 2010 deze niet lezen.
                                  Ik heb het geprobeerd bij de dealer en die heeft mij toen gezegd dat er wel updates voor waren.

Comment

oi,

troost u , ik heb meer dan 5m moeten wachten , alles hangt ook een beetje af van welke opties je hebt genomen en soms ook van welke kleur je genomen hebt.
                                    mss nog rap een winterslaapke doen , dat kort de tijd , trouwens welke config , kleur ect?

mja, 'k heb het panoramisch dak gekozen, ik vrees dat dat de boosdoener is die voor de lange wachttijd zorgt... er niet teveel aan denken zeker, en hopen dat het snel mei is

Sports Tourer 2.0 130pk ecoflex

- Kleur Waterworld, interieur halfleder beige
                                    - Gold Pack (DVD800, parkeersensoren voor & achter)
                                    - Cosmo (licht&zicht, seat comfort, elek achterklep, elek spiegels, elek airco)
                                    - 18" Q02 velgen
                                    - AFL Bi-Xenon
                                    - Elek. Panoramisch dak

'k Zal een kalendertje maken en op m'n bureau zetten, dan kan ik elke dag een vakje wegkruisen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ilPazzo Bekijk Berichten
                                      mja, 'k heb het panoramisch dak gekozen, ik vrees dat dat de boosdoener is die voor de lange wachttijd zorgt... er niet teveel aan denken zeker, en hopen dat het snel mei is

Sports Tourer 2.0 130pk ecoflex

- Kleur Waterworld, interieur halfleder beige
                                      - Gold Pack (DVD800, parkeersensoren voor & achter)
                                      - Cosmo (licht&zicht, seat comfort, elek achterklep, elek spiegels, elek airco)
                                      - 18" Q02 velgen
                                      - AFL Bi-Xenon
                                      - Elek. Panoramisch dak

'k Zal een kalendertje maken en op m'n bureau zetten, dan kan ik elke dag een vakje wegkruisen
                                      In het leger hadden wij voor de laatste 100 dagen ne lintmeter.(gepikt van ons moeder,ze kan er nog niet aan uit waar ze die verloren heeft)
                                      Daar knipten we elke dag een centimeterke af

Comment

• Heb gisteren ook mijn insignia besteld

ST Cosmo 160 pk in carbon black met
                                        - xenon verlichting
                                        -dvd800navi
                                        -ergonomische sportzetels in geperforeerd siena zwart leder
                                        -infinity sound system
                                        -bluetooth systeem
                                        - OPC interior pack
                                        - alarmsysteem
                                        De levertermijn zou rond begin april zijn... Ben eens benieuwd....

Wat zijn de bevindingen van AFL Xenon lampen klopt wat er in het boekje staat dat er 9 verschillende standen zijn ? Alle merk je er iets van ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
                                          Heb gisteren ook mijn insignia besteld

ST Cosmo 160 pk in carbon black met
                                          - xenon verlichting
                                          -dvd800navi
                                          -ergonomische sportzetels in geperforeerd siena zwart leder
                                          -infinity sound system
                                          -bluetooth systeem
                                          - OPC interior pack
                                          - alarmsysteem
                                          De levertermijn zou rond begin april zijn... Ben eens benieuwd....

Wat zijn de bevindingen van AFL Xenon lampen klopt wat er in het boekje staat dat er 9 verschillende standen zijn ? Alle merk je er iets van ?
                                          proficiat , mooie keuze.
                                          Die AFL is echt super ;een zee van licht. In donkere gebieden zonder straatverlichting merk je wel degelijk dat er meer programma's inzitten....als je harder gaat rijden op de snelweg gaat hij smaller en verder schijnen; als je in de bebouwde komt en traag rijdt gaat hij veel breder schijnen. Het meesturen en automatisch grootlicht werkt ook prettig

Comment

Working...
                                          X