Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichten
    met 20" duimers moet je vooral letten op stoeprandschade, is vlug gebeurd .
    voor de rest nog geeen problemen gehad.

    grtjes
    oi dami

    ik denk dat je dit met 18" ook wel hebt hoor ( alez ja , in een onoplettendheid van mij en een kids fight heb ik ook al een 18" kapot gekregen tegen de stoep ) , wel zijn de 20" toch nog iets gevoeliger.
    ik vind het spijtijg dat Opel hier niet voor een band heeft gekozen ala Yokohama , deze heeft een serie die uitgerust is met en randbeschermer voor je velg , eigenlijk niets minder dan een bijkomend stuk rubber van de band die over de rand valt ( deze wordt door de premiums al eens gebruikt en ook door enkele japkes om maar te zeggen dat ze voor een allegaar van merken en types wordt gebruikt ) .
    wat kwaliteit betreft , sommige zweren erbij andere vinden de banden van dit merk slecht .
    ze blijken ( vooral de sportbanden ) nogal snel te slijten wat eigenlijk normaal is omdat deze zo gemaakt is dat hij "plakt " tegen de baan ,is deze van rubbermengeling dan ook redelijk zacht is . maar als ik het goed heb hebben ze daar tegenwoordig ook een hardere ruber in .
    ik moet eerlijk zijn dat ik met de straatversie van deze nog nooit gereden heb , wel met de slicks en die waren wreed goed , wel duur ( 200 euro voor een bandje dat ongeveer een 2 manches meeging , dure hobby dus , prijzen zijn nog van in den tijd dat ik nog tijd had voor een hobby een dikke 20 jaar terug ).
    was er van de week nog aan het denken om eens te vragen of iemand de decibel serie al eens heeft gereden , en wat ze ervan vinden ., maar eigenlijk ging het het nu hier niet over .

    20" bloedmooi onder de insignia , vooral als deze een 3tal cm lager ligt ( is dit mogelijk met een flexride systeem ? ) wel wreed gevoelig voor stoepranden , en volgens dealer ( aangezien ik daar nogal eens kom zie ik dat ) durven ze wel eens sneuvelen door de onvoorzichtigheid van het rijden door putten.
    van gesneuvelde ophangingen heb ik nog niks kunnen opvangen , denk dat dit wel snor zit.
    volgens mij denk ik als je flexride hebt en je hebt een zeer slechte weg met veel putten en je zet hem stand toer dat je dit wel mooi kan opvangen.

    groetjes
    Erwin

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
      Het AFL is fan-tas-tisch! Als je zoals ik veel in het donker rijdt merk je heel goed het verschil. Je wordt veel minder moe, ziet beter en met de grootlichten aan rij je precies overdag. De grootlicht-assistent werkt prima, de verschillende standen zijn heel subtiel maar als je in een andere wagen stapt merk je onmiddellijk dat je iets mist en dat je véél minder ziet. Als je er op let zie je het natuurlijk wel. De meedraaiende koplampen zijn op bochtige, donkere wegen een ware attractie en zorgen voor een duidelijk zicht. De extra verlichting bij het afslaan werkt prima en is heel wat subtieler dan die stomme knipogende mistlichten bij sommige merken.

      Ik kan het niet meer missen. Ha d dit ook al op mijn Vectra's (de eerste generatie van het AFL-systeem) en dat werkte ook super. Heb speciaal opties laten vallen om die lampen te hebben. Moest het gewoon terug hebben. Echt een aanrader!!

      Ja het AFL-systeem heb ik ook op de vectra *2008* en vond het daar ook de moeite daarom dat ik het terug pakte...
      Volgens mij kan je het wel niet vergelijk met het nieuw AFL-systeem van op de insignia denk ik
      Wat ik wel vind is dat als het regent dat ik niet echt veel zie met de xenon lampen(Het kan ook natuurlijk aan mij liggen)

      Ik heb ook gehoord dat als je nu een nieuwe auto koopt dat je ook sowieso nieuwe nummerplaten krijgt alle europese nummerplaat klopt dit ?

      Nu heb ik nog een andere vraag... Stel dat je andere nummerplaten moet hebben kan ik dan ook van verzekering veranderen ? want mijn verzekering vervalt pas 10maart maar je moet 3maanden op voorhand opzeggen maar als ik nieuwe nummerplaten krijg dan kan ik toch ook gewoon elders een nieuwe verzekering aangaan of niet ?

      Comment


      • Bruno,

        ik had dat op den mijnen ook, blijkbaar stonden de lichten veel te hoog afgesteld.
        Werd door de dealer zowel hardwarematig als softwarematig goed gezet.

        (blijkbaar kunnen ze in Duitsland geen lichen instellen zoals het moet, oe noemen ze dat ook weer "(deutsche) Gründlichkeit" ??????)


        Oorspronkelijk geplaatst door brunodr Bekijk Berichten
        Misschien is het hier al aan bod gekomen, maar met mijn OPC heb ik de laatste 2 maand geweldig veel knipperende tegenliggers . Op het engelse forum las ik dat er een update zou zijn voor de software van de AFL, maar het begint wel storend te worden, altijd bij 'schemerdonker' denk ik dat ik populair ben

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
          Ja het AFL-systeem heb ik ook op de vectra *2008* en vond het daar ook de moeite daarom dat ik het terug pakte...
          Volgens mij kan je het wel niet vergelijk met het nieuw AFL-systeem van op de insignia denk ik
          Wat ik wel vind is dat als het regent dat ik niet echt veel zie met de xenon lampen(Het kan ook natuurlijk aan mij liggen)

          Ik heb ook gehoord dat als je nu een nieuwe auto koopt dat je ook sowieso nieuwe nummerplaten krijgt alle europese nummerplaat klopt dit ?

          Nu heb ik nog een andere vraag... Stel dat je andere nummerplaten moet hebben kan ik dan ook van verzekering veranderen ? want mijn verzekering vervalt pas 10maart maar je moet 3maanden op voorhand opzeggen maar als ik nieuwe nummerplaten krijg dan kan ik toch ook gewoon elders een nieuwe verzekering aangaan of niet ?
          wat betreft uw plaat , dit wordt een plaat nieuw model , in drie modellen te krijgen een langwerpig en vierkantig en indien met toelating een vierkantig klein formaat . je kan vanaf heden uw oude plaat niet meer overnemen naar het nieuw voertuig.
          dit is voor de plaat , ook nog even een link naar de folder van de FOD http://www.mobilit.fgov.be/data/div/ekpiepresn.pdf

          wat betreft Uw tweede vraag , u moet uw termijn uitdoen bij uw oude verzekering , ongeacht u veranderd van plaat of niet , het voertuig wordt op uw naam ingeschreven en is een vervanging van het oude .
          een paar achterpoortjes zijn er wel , bv ,
          1. u laat eerst het nieuwe voertuig inschrijven als tweede voertuig vraagt een plaat aan en neemt een nieuwe verzekering . u laat een maand of meer later uw vorig voertuig vernietigen en laat de plaat schrappen.
          2. u laat het voertuig inschrijven op Uw naam maar neemt de verzekering op naam van uw echtgenote , deze truuk wordt meermaals toegepast maar zoals eerste is deze eigenlijk niet wettig , als uw verzekering kan bewijzen dat u om vanonder uw contract uit te komen dit doet kan alsnog een schadevergoeding of zelf geëist worden dat je je contract uitdoet bij de oude verzekering.
          nu kan je wel bv doen wat ik heb gedaan en dat is uw ba laten uitlopen ( hopelijk zit je nog iets meer dan drie maand van je contract einde ) bij de nieuwe maatschappij een nieuwe verzekering aangaan bv ba + omnium , deze zeggen uw contract op bij uw vorige maatschappij en laten de ba ingaan vanaf contract einde , de omnium wordt onmiddelijk vanaf contract afsluiting nieuwe maatschappij van kracht.
          heeft voor en nadelen , voordeel je kan na een paar maand al naar je nieuwe maatschappij met alles ( ba +omnium ) nadeel indien je een accident in recht hebt kan het soms een getouwtrek worden , ze proberen het dan op mekaar af te schuiven ( heb dit dus aan de hand met een vluchtmisdrijf , omnium wil niet betalen ba andere zegt tis voor omnium )

          dus kort samengevat , sowieso nieuwe platen en als je van verzekering wil veranderen omnium al laten afsluiten bij nieuwe maatschappij en andere maatschappij nog een jaartje dulden . ik zie dat je juist niet meer kan opzeggen binnen 3 maand voor einde kan opzeggen spijtig , of je moet vragen aan oude maatschappij of ze willen afzien van nieuw contract , wel op papier laten zetten dan

          hoop dat je hier iets heb aan gehad
          Erwin

          ps : dit slecht zicht met de regen , kan het soms zijn dat je grootlicht opspringt , dit kan soms zorgen voor slecht zicht . andere vraag , springt bij u uw licht aan als het begint te regenen ?
          bij mij en vele andere niet dacht ik , een van de tekortkomingen van het automatische licht controle systeem , wel spijtig , ze zouden uw licht kunnen laten aanspringen indien je ruitenwissers voor een bepaalde tijd al actief zijn.
          Last edited by ; 15/01/2011, 15:55.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gtest Bekijk Berichten
            Bruno,

            ik had dat op den mijnen ook, blijkbaar stonden de lichten veel te hoog afgesteld.
            Werd door de dealer zowel hardwarematig als softwarematig goed gezet.

            (blijkbaar kunnen ze in Duitsland geen lichen instellen zoals het moet, oe noemen ze dat ook weer "(deutsche) Gründlichkeit" ??????)
            oi,

            en niet alleen lichten hoor , der zijn tegenwoordig veel dingen die ze daar niet meer kunnen. veel pree weinig blaten , waarom zou je nog uit de sloefen gaan als uw pree der toch zo ligt , de rommel wordt gewoon naar de dealer en vooral klant doorgeschoven.
            neen daar wordt met twee maten een gewichten gewerkt , heb nog geweten dat a'pen een wagen kreeg teruggestuurd omdat er onder de mat een appelsienschel lag ( mag natuurlijk niet maar soit ).
            als je ziet hoe sommige hier in belgie toekomen is het schreewen met de pet op .

            Erwin

            keine Gründlichkeit aber fingerspitsengefull , alleen denk ik dat ze daar hun vingers kwijt zijn

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door gtest Bekijk Berichten
              Bruno,

              ik had dat op den mijnen ook, blijkbaar stonden de lichten veel te hoog afgesteld.
              Werd door de dealer zowel hardwarematig als softwarematig goed gezet.

              (blijkbaar kunnen ze in Duitsland geen lichen instellen zoals het moet, oe noemen ze dat ook weer "(deutsche) Gründlichkeit" ??????)
              Ik weet niet zeker dat in alle landen dezelfde regels gelden wat betreft afstellen van de lichten. Volgens mij zijn ze zelfs recentelijk wat gewijzigd in België.

              Comment


              • OK, ik moet toch een afspraak maken in de garage voor :

                nazicht :
                slippende koppeling op OPC stand
                piepende achterremmen
                lendesteun links van de recaro
                parkeersensoren die een eigen leven leiden
                melding van AWD-malfunction
                en nu ook de lichten regelen

                maar voor de rest ben ik nog steeds een tevreden mens

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                  wat betreft uw plaat , dit wordt een plaat nieuw model , in drie modellen te krijgen een langwerpig en vierkantig en indien met toelating een vierkantig klein formaat . je kan vanaf heden uw oude plaat niet meer overnemen naar het nieuw voertuig.
                  dit is voor de plaat , ook nog even een link naar de folder van de FOD http://www.mobilit.fgov.be/data/div/ekpiepresn.pdf

                  wat betreft Uw tweede vraag , u moet uw termijn uitdoen bij uw oude verzekering , ongeacht u veranderd van plaat of niet , het voertuig wordt op uw naam ingeschreven en is een vervanging van het oude .
                  een paar achterpoortjes zijn er wel , bv ,
                  1. u laat eerst het nieuwe voertuig inschrijven als tweede voertuig vraagt een plaat aan en neemt een nieuwe verzekering . u laat een maand of meer later uw vorig voertuig vernietigen en laat de plaat schrappen.
                  2. u laat het voertuig inschrijven op Uw naam maar neemt de verzekering op naam van uw echtgenote , deze truuk wordt meermaals toegepast maar zoals eerste is deze eigenlijk niet wettig , als uw verzekering kan bewijzen dat u om vanonder uw contract uit te komen dit doet kan alsnog een schadevergoeding of zelf geëist worden dat je je contract uitdoet bij de oude verzekering.
                  nu kan je wel bv doen wat ik heb gedaan en dat is uw ba laten uitlopen ( hopelijk zit je nog iets meer dan drie maand van je contract einde ) bij de nieuwe maatschappij een nieuwe verzekering aangaan bv ba + omnium , deze zeggen uw contract op bij uw vorige maatschappij en laten de ba ingaan vanaf contract einde , de omnium wordt onmiddelijk vanaf contract afsluiting nieuwe maatschappij van kracht.
                  heeft voor en nadelen , voordeel je kan na een paar maand al naar je nieuwe maatschappij met alles ( ba +omnium ) nadeel indien je een accident in recht hebt kan het soms een getouwtrek worden , ze proberen het dan op mekaar af te schuiven ( heb dit dus aan de hand met een vluchtmisdrijf , omnium wil niet betalen ba andere zegt tis voor omnium )

                  dus kort samengevat , sowieso nieuwe platen en als je van verzekering wil veranderen omnium al laten afsluiten bij nieuwe maatschappij en andere maatschappij nog een jaartje dulden . ik zie dat je juist niet meer kan opzeggen binnen 3 maand voor einde kan opzeggen spijtig , of je moet vragen aan oude maatschappij of ze willen afzien van nieuw contract , wel op papier laten zetten dan

                  hoop dat je hier iets heb aan gehad
                  Erwin

                  ps : dit slecht zicht met de regen , kan het soms zijn dat je grootlicht opspringt , dit kan soms zorgen voor slecht zicht . andere vraag , springt bij u uw licht aan als het begint te regenen ?
                  bij mij en vele andere niet dacht ik , een van de tekortkomingen van het automatische licht controle systeem , wel spijtig , ze zouden uw licht kunnen laten aanspringen indien je ruitenwissers voor een bepaalde tijd al actief zijn.
                  Bij mijn vectra gaat het grootlicht niet automatisch aan... Als ik het zelf opzet zie ik iets beter. En ja meestal als het regent gaan mij lichten toch aan na een tijd... Bij mot regen niet natuurlijk...

                  Wat de verzekering betreft is het wel een spijtige zaak vind ik. Beetje te laat in gang geschoten Want het scheelt toch al ongeveer een 230euro aan ba alleen. De omnium is maar liefst 500euro verschil ongeveer... Maar omnium kan ik wel ergens anders pakken.
                  Als je optie 1 doet moet je wel twee verzekeringen betalen tijdelijk dus jaa...

                  En optie 2 is ook wel een mogelijkheid maar ben niet getrouwd dus word het èèn van mijn ouders heeft dit nadelen? ja dat is een andere vraag dan weer...

                  En als ik dan terug in de toekomst een verzekering op mijn naam wil zit ik dan terug in bonus-malus 0 ?

                  Maandag ga ik sowieso eens ergens luisteren bij de verzekering
                  Toch bedankt voor u reactie!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
                    Heb gisteren ook mijn insignia besteld

                    ST Cosmo 160 pk in carbon black met
                    - xenon verlichting
                    -dvd800navi
                    -ergonomische sportzetels in geperforeerd siena zwart leder
                    -infinity sound system
                    -bluetooth systeem
                    - OPC interior pack
                    - alarmsysteem
                    De levertermijn zou rond begin april zijn... Ben eens benieuwd....

                    Wat zijn de bevindingen van AFL Xenon lampen klopt wat er in het boekje staat dat er 9 verschillende standen zijn ? Alle merk je er iets van ?

                    Mooie config...AFL is gewoon zalig, is zeker zijn prijs waard. Als ik terug met de wagen van mijn vrouw rijdt, heb ik dikwijls de indruk zonder lichten te rijden, zo'n verschil

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                      Ik weet niet zeker dat in alle landen dezelfde regels gelden wat betreft afstellen van de lichten. Volgens mij zijn ze zelfs recentelijk wat gewijzigd in België.
                      hoi walter,

                      volgens mij is het zo als de lichten los in de ogen van de tegenligger schijnen dit in alle landen toch een itsipietse te hoog is hoor , just my 2 cents

                      Erwin

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
                        Bij mijn vectra gaat het grootlicht niet automatisch aan... Als ik het zelf opzet zie ik iets beter. En ja meestal als het regent gaan mij lichten toch aan na een tijd... Bij mot regen niet natuurlijk...

                        Wat de verzekering betreft is het wel een spijtige zaak vind ik. Beetje te laat in gang geschoten Want het scheelt toch al ongeveer een 230euro aan ba alleen. De omnium is maar liefst 500euro verschil ongeveer... Maar omnium kan ik wel ergens anders pakken.
                        Als je optie 1 doet moet je wel twee verzekeringen betalen tijdelijk dus jaa...

                        En optie 2 is ook wel een mogelijkheid maar ben niet getrouwd dus word het èèn van mijn ouders heeft dit nadelen? ja dat is een andere vraag dan weer...

                        En als ik dan terug in de toekomst een verzekering op mijn naam wil zit ik dan terug in bonus-malus 0 ?

                        Maandag ga ik sowieso eens ergens luisteren bij de verzekering
                        Toch bedankt voor u reactie!
                        oi,

                        het is zo dat de wagen niet op de naam die gebruikt is voor inschrijving moet verzekerd worden , het is perfect mogelijk dat jij de wagen inschrijft op jouw naam en bij wijze van spreken jouw buurman hem verzekerd voor u op zijn naam , zolang het voertuig verzekerd is in het ok.
                        maar nu komt het dus , je wil de wagen terug op jouw naam verzekeren dan wordt er gekeken eerst en vooral waar je verzekerd was en welke bonus malus ect je had , ook waarom je uit de verzekering bent gegooid of gestapt , ben je er zelf uit gestapt kan het dus zijn dat je toch nog terug bij je oude je contract moet afmaken.
                        het beste is dat je vraagt of je huidige eventueel nog wil afzien van een nieuw contract , beter als vrienden uiteen dan dat ze de een na de andere schade binnen krijgen
                        gaat het echt niet , gewoon even aanzien , eventueel wel de nieuwe verzekering aanspreken en een nieuw contract afsluiten ba/omnium en deze zeggen automatisch op tijd op en regelen alles op einddatum , dit is de properste manier , tenslotte ligt het verschil van prijs meestal in de omnium prijs , je krijgt toch bij de nieuwe maatschappij je huidige BM , gewoon je huidige polis laten zien daar staat je BM in .

                        wat het licht betreft , je zal merken dat bij de insignia deze zelfs bij harde regenval niet aangaan ( of het zou zeer donker moeten worden natuurlijk ).

                        groetjes
                        Erwin

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                          hoi walter,

                          volgens mij is het zo als de lichten los in de ogen van de tegenligger schijnen dit in alle landen toch een itsipietse te hoog is hoor , just my 2 cents

                          Erwin
                          Eventueel de automatische hoogteregeling die het begeven heeft?

                          Comment


                          • Ik heb een vraagje ivm de infotainmentopties van de Opel Insignia:

                            Het verschil tussen UPH en UPJ ken ik,
                            maar je hebt dan nog de optie telefoonhouder en bij accessoires kan je kiezen voor de UHP houder en dan je merk/model. Er staat nergens bij dat je het één nodig hebt voor het ander of als je het één aanvinkt wordt het ander niet geblokkerd.
                            Wat is het verschil tussen beide?

                            Ook kan je bij accessoires kiezen voor de bluetooth handsfree-set, wat voegt deze toe aan de UPH/UPJ?
                            2011 Opel Insignia 2.0 CDTI
                            2010 Opel Astra J 1.4I
                            1998 Opel Astra G 1.4I

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Wattez79 Bekijk Berichten
                              Ik heb een vraagje ivm de infotainmentopties van de Opel Insignia:

                              Het verschil tussen UPH en UPJ ken ik,
                              maar je hebt dan nog de optie telefoonhouder en bij accessoires kan je kiezen voor de UHP houder en dan je merk/model. Er staat nergens bij dat je het één nodig hebt voor het ander of als je het één aanvinkt wordt het ander niet geblokkerd.
                              Wat is het verschil tussen beide?

                              Ook kan je bij accessoires kiezen voor de bluetooth handsfree-set, wat voegt deze toe aan de UPH/UPJ?
                              oi,

                              ff beginnen bij het laatste , dit is een aparte module die uitwendig aan de kant van het stuur wordt geplaatst , eigenlijk een accessoire die je uit de nood kan helpen ( kan volgens mij eender wanneer geplaatst worden ) als je bv geen bt hebt besteld , de uph en upj zijn normaal gezien alleen fabriek af te krijgen.

                              de houders dan , bij de uph dient deze om je gsm te voeden en je antenne signaal naar buiten toe te voeren , als je een goed gsm toestel hebt zal je de houder niet nodig hebben ( volgens mij hebben weinig insi bezitters de houder ) zolang je toestel de mast kan zien is het ok.
                              let als je de houder besteld dat je je bekerhouders kwijt bent .
                              bij de upj heb je geen houder nodig omdat je upj dan als gsm toestel fungeert , dus eigenlijk is dit een gsm module zonder sim kaart , bij bt connectie met deze module zal deze je pin code vragen en daarna je telefoonboek opvragen/synchen ( bij de uph loopt dit veel sneller het connecteren + synchen kan tot een minuut en soms meer sneller lopen in vergelijking met de upj module , deze laatste blijkt pas na 30 tot 60 seconden na pin ingaven en opzoeken netwerk pas je telefoonboek opvraag te starten , alles hangt ook van je toestel af , heb een test gedaan met ongeveer een 7 tal toestellen traagste was 3minuten50sec snelste ongeveer 1minuut 40sec , de snelste had ongeveer een 20 contacten en deed in gewone bt mode zoals gebruikt met de uph ongeveer een 4 tot 8 seconden over ) voordeel van de uph is dat je signaal door de wagen zelf wordt ontvangen/verzonden , je gsm gaat na pin opvraag en synch gewoon in standby mode wat vooral goed is voor de batterij van je gsm , er wordt op dat moment geen energie verspeelt voor gsm communicatie gewoon een beetje om je bt connectie te onderhouden ( als je in de wagen een nummer aanpast in de telefoonboek zal er een correctie worden gedaan in de telefoonboek van de gsm )
                              het voordeel van het kunnen ontvangen van sms op de upj is plezant moest het niet zijn dat je dan je scherm op telefoon moet laten staan , indien je dit niet doet zal je merken dat je bv na drie dagen pas merkt dat je een sms hebt ontvangen ( de sms wordt tijdens connectie met upj op de simkaart gezet en wordt nadien niet door de gsm opgemerkt of je moest telkens je disconnecteert een copy maken van sim naar gsm , ofwel moet je af en toe je telefoon scherm in de wagen eens opzetten zodat je weet dat er een sms is binnen gekomen ) , dit is een van de tekortkomingen van de upj.
                              ook een van de tekortkomingen van de upj is als je bv 5 toestellen hebt ingesteld en je wil er eentje kiezen en je zegt " selecteer" via stem commando je telkens het actief toestel op het scherm ziet en niet een lijst van toestellen waarvan je kan kiezen ......... soms ook niet praktisch , je onthoud niet altijd de plaats waar alle toestellen staan ) , of dit ook zo met de uph is weet ik niet , mss of iemand anders dit kan bevestigen .

                              kort samengevat
                              UPH > indien gewenst een houder die gsm laad en antenne verbind met wagen antenne , verlies van bekerhouders , aan de andere kant niet echt nodig de meeste toestellen kunnen communiceren door de wagen heen.
                              UPJ > geen houder nodig ( je zou er een kunnen nemen , maar deze heeft dan buiten een laad functie geen andere functie meer) antenne signaal wordt door de wagen zelf verzorgd
                              let wel je toestel moet SAP of rSAP ( external sim ) ondersteunen , bij de meeste toestellen die ik geprobeerd heb werkt dit zelfs als dit niet in een of ander menu is aangegeven , toch even je handleiding raadplegen.
                              in beide gevallen moet PBAP worden ondersteund
                              bij de meeste toestellen werkt dit , behalve ( bij originele en geen gejailbraikte ) iphone 4 , toestellen met een android os ( bv samsung , een beperkte selectie htc en nog een paar ) en de oudere nokias of toestellen met symbian os (voor deze is er wel een achterpoortje door een prog te installeren die deze functie implementeert of eigenlijk injecteerd in het bt protocol , indien je symbian hebt waar je telefoonboek niet van werkt kan je altijd volgend programma installeren , baat het niet schaad het niet ( hier duurt het synchen ook iets langer dan een doorsnee toestel, doch nog altijd zeer aannemelijk bv nokia 6110 navigator in sap met dit prog 1.30min tot 2.30min prog : http://europe.nokia.com/support/prod...a-810/software

                              hoop u en andere hiermee van dienst te zijn geweest , zoals altijd zijn mijn uitleggeskes nogal lang maar zeer bruikbaar naar't schijnt

                              groetjes
                              Erwin

                              ps : prog kan ook gebruikt worden voor andere infotainment systemen , niet alleen maar voor de dvd800
                              Last edited by ; 16/01/2011, 17:58.

                              Comment


                              • Heel erg bedankt!
                                Ik kon nergens het verschil tussen die bluetooth handsfree set en UPH/UPJ vinden en de uitleg van die UPH/UPJ is zeer volledig. Ik had stiekem al gehoopt dat het antwoord van u ging komen

                                Mijn vader is van plan een Insignia aan te schaffen en heeft de configuratie aan mij overgelaten. Het enige dat hij zeker wil is navigatie en handenvrij bellen. Vandaar de vraag over die bt handsfree kit. Nu hoef ik daar alvast niet meer over na te denken.

                                Nogmaals dank voor de uitleg.

                                Groeten
                                2011 Opel Insignia 2.0 CDTI
                                2010 Opel Astra J 1.4I
                                1998 Opel Astra G 1.4I

                                Comment


                                • Zijn hier eigenlijk veel rijders die al stukken hebben gehad aan hun insignia ?
                                  Klein of groot ? Dpf of egr klep ?

                                  Comment


                                  • Zo, na weken configs samen stellen, wakker liggen, testritjes maken, van dealer naar dealer om alle kleurtjes en combinaties met velgen te bekijken had ik de knoop door gehakt en dit ging'm worden :

                                    ST 130 PK Cosmo Olympic white
                                    20 Duimers
                                    Leder Siena zwart
                                    DVD Navi 800, park pilot, bluetooth
                                    AFL
                                    FlexRide
                                    Quickheat
                                    Bandenspanningscontrole

                                    De combinatie wit-20" is geweldig mooi, je ziet ze vanop een kilometer aankomen en je blijft er naar kijken tot ze al een kilometer gepasseerd zijn.
                                    Maar... Ik denk niet dat ik me gerust ga voelen met de 20". het is contine opletten en voorzichtig zijn. Daarom ben ik vandaag nog eens een paar dealers afgereden tot ik een ST vondt in het wit met de 18" velgen. Ik heb er ene gevonden en zelfs die combinatie wit-18" staat de ST heel goed.
                                    De 1000€ die ik bespaar ga ik stoppen in de betere zetels (Siena zwart geperforeerd).
                                    Ik heb dan nog 400€ over die ik zou kunnen spenderen aan het infinity sound system of het OpelEye systeem. Dat wordt nog een nachtje nadenken, want morgen ga ik bestellen!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyG Bekijk Berichten
                                      Zo, na weken configs samen stellen, wakker liggen, testritjes maken, van dealer naar dealer om alle kleurtjes en combinaties met velgen te bekijken had ik de knoop door gehakt en dit ging'm worden :

                                      ST 130 PK Cosmo Olympic white
                                      20 Duimers
                                      Leder Siena zwart
                                      DVD Navi 800, park pilot, bluetooth
                                      AFL
                                      FlexRide
                                      Quickheat
                                      Bandenspanningscontrole

                                      De combinatie wit-20" is geweldig mooi, je ziet ze vanop een kilometer aankomen en je blijft er naar kijken tot ze al een kilometer gepasseerd zijn.
                                      Maar... Ik denk niet dat ik me gerust ga voelen met de 20". het is contine opletten en voorzichtig zijn. Daarom ben ik vandaag nog eens een paar dealers afgereden tot ik een ST vondt in het wit met de 18" velgen. Ik heb er ene gevonden en zelfs die combinatie wit-18" staat de ST heel goed.
                                      De 1000€ die ik bespaar ga ik stoppen in de betere zetels (Siena zwart geperforeerd).
                                      Ik heb dan nog 400€ over die ik zou kunnen spenderen aan het infinity sound system of het OpelEye systeem. Dat wordt nog een nachtje nadenken, want morgen ga ik bestellen!
                                      Dan zou ik de infinity nemen, in belgië met al zijn verkeersborden ben je nie veel met de opel eye... denk ik... mijn dealer heeft het alleszinds afgeraden want dacht er ook aan om die optie te nemen voor mijn Astra sportstourer...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyG Bekijk Berichten
                                        Zo, na weken configs samen stellen, wakker liggen, testritjes maken, van dealer naar dealer om alle kleurtjes en combinaties met velgen te bekijken had ik de knoop door gehakt en dit ging'm worden :

                                        ST 130 PK Cosmo Olympic white
                                        20 Duimers
                                        Leder Siena zwart
                                        DVD Navi 800, park pilot, bluetooth
                                        AFL
                                        FlexRide
                                        Quickheat
                                        Bandenspanningscontrole

                                        De combinatie wit-20" is geweldig mooi, je ziet ze vanop een kilometer aankomen en je blijft er naar kijken tot ze al een kilometer gepasseerd zijn.
                                        Maar... Ik denk niet dat ik me gerust ga voelen met de 20". het is contine opletten en voorzichtig zijn. Daarom ben ik vandaag nog eens een paar dealers afgereden tot ik een ST vondt in het wit met de 18" velgen. Ik heb er ene gevonden en zelfs die combinatie wit-18" staat de ST heel goed.
                                        De 1000€ die ik bespaar ga ik stoppen in de betere zetels (Siena zwart geperforeerd).
                                        Ik heb dan nog 400€ over die ik zou kunnen spenderen aan het infinity sound system of het OpelEye systeem. Dat wordt nog een nachtje nadenken, want morgen ga ik bestellen!
                                        oi,

                                        juiste keuze van die zetels betreft, alhoewel indien je zetelgeheugen hebt ( ben er nog altijd niet helemaal uit of de config zonder zetelgeheugen volgende functie ook heeft ) en je gebruikt je kantelende rechterspiegel juist er weinig kan gebeuren als je achteruit inparkeert , het eventueel nemen van een park expert zou zelfs nog beter zijn ( als ie werkt natuurlijk , maar zo'n dingen gebeuren alleen maar bij mij ) , bij gebruik parkeert ie heel mooi in altijd een 10 of 15 tal cm van boordsteen , heel goede marchandise .

                                        wat betreft de infinity MOET ik badsloefke bijtreden , gewoon niet nadenken en aankruisen , of je moest het plezant vinden om af en toe de melding te krijgen dat je op de snelweg maar 50 of 70 of zelfs al meegemaakt 30 mag rijden, andersom gebeurd het ook dat je in zone 30 volgens de eye 130 mag rijden in bebouwde kom . andere esthetishe mss is dat de cam van de eye wel wat plaats inneemt , ik ben dat nu wel gewoon maar je bent een stuk van je zicht midden onder spiegel kwijt , anders nog eens een instappen in versie met of zonder vinde je er geene stuur een pb dan kan je ff inzitten , zeteltjes al eens aanvoelen, infinity beluisteren en het verschil tussen ruimte opel eye die hij neemt bezien , ben wel van antwerpen borgerhout .
                                        testrit kan ik je niet aanbieden wegen wagen te onveilig naar mijn mening
                                        niet nadenken en infinity aankruisen , je zal het je nooit of te nimmer beklagen , geloof me.
                                        wat de inname van plaats betreft van de sub in een st zie een 10tal berichten terug , heb daar een paar linken gezet voor iemand die dat vroeg.

                                        groetjes
                                        Erwin

                                        ps , let op de 18" zijn ook stoeprand gevoelig heb zelf al eens prijs gehad , den eerste keer in 25 jaar een velg naar de botten .
                                        Last edited by ; 16/01/2011, 21:25.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
                                          Zijn hier eigenlijk veel rijders die al stukken hebben gehad aan hun insignia ?
                                          Klein of groot ? Dpf of egr klep ?
                                          mag ik een lijstje publiceren van wat er WEL goed is aan de insi bij mij , das minder werk en veel korter , sorry moest eruit , heb een maandagwagen en een kl*te dealer die als hij de wagen binnenneemt het altijd klaar speelt om de wagen slechter en slechter terug te geven , dingen die hij dan echt niet klaar krijgt probeert hij af te schilderen als normaal terwijl hij dan een paar maand later afkomt dat er toch een oplossing voor het probleem is maar dat ze deze niet van opel mogen uitvoeren.
                                          mijn wagen is eerlijk gezegd geen afspiegeling van hoe een insi normaal moet en gewoonlijk wel is.

                                          Erwin.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X