Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyG Bekijk Berichten
    Zo, na weken configs samen stellen, wakker liggen, testritjes maken, van dealer naar dealer om alle kleurtjes en combinaties met velgen te bekijken had ik de knoop door gehakt en dit ging'm worden :

ST 130 PK Cosmo Olympic white
    20 Duimers
    Leder Siena zwart
    DVD Navi 800, park pilot, bluetooth
    AFL
    FlexRide
    Quickheat
    Bandenspanningscontrole

De combinatie wit-20" is geweldig mooi, je ziet ze vanop een kilometer aankomen en je blijft er naar kijken tot ze al een kilometer gepasseerd zijn.
    Maar... Ik denk niet dat ik me gerust ga voelen met de 20". het is contine opletten en voorzichtig zijn. Daarom ben ik vandaag nog eens een paar dealers afgereden tot ik een ST vondt in het wit met de 18" velgen. Ik heb er ene gevonden en zelfs die combinatie wit-18" staat de ST heel goed.
    De 1000€ die ik bespaar ga ik stoppen in de betere zetels (Siena zwart geperforeerd).
    Ik heb dan nog 400€ over die ik zou kunnen spenderen aan het infinity sound system of het OpelEye systeem. Dat wordt nog een nachtje nadenken, want morgen ga ik bestellen!
    GEEN Opel eye !!!!
    Werkt niet goed in België.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Badsloefke Bekijk Berichten
      Dan zou ik de infinity nemen, in belgië met al zijn verkeersborden ben je nie veel met de opel eye... denk ik... mijn dealer heeft het alleszinds afgeraden want dacht er ook aan om die optie te nemen voor mijn Astra sportstourer...
      Je bent er wel iets mee, veel zelfs, en juist vooral met die allegaar van verkeersborden hier.
      Je moet er wel mee in de bebouwde kom blijven. Maar eigenlijk hebben we dat systeem op de autosnelweg helemaal niet nodig...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door enricovos Bekijk Berichten
        Ik volg al iets langer dan 2 maanden dit forum om een beetje op de hoogte te blijven van de ervaringen van Insignia-rijders. Hieronder dan mijn eerst post.
        Op 12 november een Insignia Cosmo 5-drs2.0 160 pk ecoflex besteld die op 8 januari "eindelijk " kon worden opgehaald nadat in mijn 4 jaar oude Vectra 1,9 GTS 150 PK diesel had ingeleverd.

In het Nederlandse heb ik de keuze gemaakt voor de volgende opties:
        Carbon Black
        Bekleding geperforeerd leder Siena Zwart
        Executive pakket (Nav DVD800, diverse zaken electrisch, enz.)
        Flexride
        Parkexpert
        Zonneschermen achter
        Achterruitenwisser
        Infinity Soundsystem
        18"velgen Q60 (7 dubbel spaak)
        Stootstrips op de deuren

Met name over de laatste optie heb ik getwijfeld aangezien ik nergens op het internet een afbeelding kon terugvinden (behalve op de Opel site waar een zeer kleine afbeelding kan worden aangeklikt).
        De reden om deze optie mee te bestellen is het gebrek aan een garage en het feit dat sommige mensen nou eenmaal minder om andermans spullen geven dan dat ik zou willen. De meningen zullen verschillen maar ik krijg een hoop positieve opmerkingen en dan ook met name van Insignia-rijders die het bestaand er niet eens van wisten (zelfs de verkopers in Nederland wisten niet dat deze mee besteld konden worden).
        Met de dealer afgesproken dat ik de strips eerst wilde zien alvorens ze erop te laten bevestigen. De strips kan je mee laten spuiten in alle kleuren ...behalve in zwart. Is niet erg, de kleur past prima bij de zwarte lak die ik heb gekozen.Ik heb in mijn profiel wat meer foto's geplaatst, oordeel zelf maar.

De auto rijdt fantastisch, positief verrast was ik dat de spiegels wel automatisch in te klappen zijn met de afstandsbediening (schijnbaar standaard bij de Cosmo-variant..?). Een collega rijdt de ST Edition en daarop werkt alleen de schakelaar op de linker portier.
        Geluid van het Infinity systeem is fantastisch en zeker aan te raden voor de liefhebbers. De vloer in de achterbak komt wel omhoog (ongeveer 10 centimeter) maar echt veel ruimte verlies je er niet door, de opvulling onder de laadvloer kent veel opbergvakken. Geen reserve wiel levert weer wat winst op, wel zo belangrijk voor de vakanties naar Italië.
        De gekozen stoel met ventilatie lijkt mij in de zomer een uitkomst, de extra steun onder de bovenbenen zorgt voor een fantastische steun en een ongekend zitcomfort.
        Ben nog wel bezig met de HBO studie van alle koppen en instellingen. Cruisecontrole werkt even anders en met name het gegeven dat cruisecontrole niet meer uit wordt geschakeld wanneer je van 5 naar 6 schakelt is een uitkomst.
        Waar ik niet uitkom is de volgorde waarop bestanden op een USB stick worden "ingelezen". Benader ik de geheugenstick op de PC dan staat alles juist gesorteerd maar plaats ik de stick in de wagen dan zie ik een andere volgorde..?? Ik maak dan wel een playlist aan maar ik kan het niet uitstaan dat ik niet begrijp waarop wordt gesorteerd.

Na een week rijden staan de eerste 1200 kilometers erop en ik kan dus uit ervaring zeggen dat de Insignia een hele grote stap vooruit is in vergelijking met de Vectra.;
        Hoe laat je die spiegels dan inklappen ?
        Ik heb ook een cosmo en moet steeds het knopje aan de deur gebruiken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
          Erwin,

Alle uitzendingen zijn te bekijken via de volgende site:
          http://www.rtl.nl/xl/#/gemist/ en vervolgens doorklikken naar de uitzendingen van zaterdag.

Vééél kijkplezier.

gr. Ron
          bedankt ron,

laatste aflevering ff meegepikt , systeem voor die meriva is wel gewoon goed , niet nodig duw in.
          het valt me wel op dat bv zulke systemen en bv een verwarmd stuur te vinden is in het ietswat lager segment zoals de corsa en zelfs nu in de nieuwe astra .
          zo een stuur is gewoon geweldig hoor , heb nogal last van koude vingers als de verwarming niet goed werkt maar zo een stuur is niet te missen eens je dat hebt ( in de corsa hebben zo eentje ) , heb al eens aan het spelen geweest met een config voor een astra ( maar die hebben dan weer geen geventileerde zetels ).

@ vern , verhuizen ? heb je al eens gezien hoeveel de huizen en oto's daar kosten .

groetjes
          Erwin
          Last edited by ; 17/01/2011, 11:17.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
            oi pol

om de spiegels te laten in en uitklappen moet je even blijven drukken op het open /dicht knopje van de afstandsbediening , dit is zo bij bouwjaar 2009 en 2010 , bij 2011 zou deze functie eruit genomen zijn .

als het niet werkt kan dit verschillende redenen hebben
            1. ze hebben bij uw laatste bezoek een update geïnstalleerd welke deze functie eruit heeft gehaald.
            2. het zou kunnen dat deze functie aan de module zetelgeheugen hangt , als je deze dan niet hebt werkt het ook niet ( moesten mensen zonder zetelgeheugen eens willen proberen of dit bij hen ook werkt hebben we zekerheid .

opgepast , deze functie heeft een grappige bijwerking , je vensters openen / sluiten ook tijdens het inklappen , ik heb al meermaals reclameert dat dit niet normaal is ,maar er is geen oplossing voor deze tot op heden ( het eruit halen is voor mij geen oplossing , ik heb een filmpje waarop te zien is dat dit werkt , ik post het bij deze even )
            op het geluid en beeld kwaliteit niet letten , is door venster gefilmd

+ YouTube Video
            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

groetjes
            Erwin
            Last edited by ; 17/01/2011, 12:07.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
              oi pol

om de spiegels te laten in en uitklappen moet je even blijven drukken op het open /dicht knopje van de afstandsbediening , dit is zo bij bouwjaar 2009 en 2010 , bij 2011 zou deze functie eruit genomen zijn .

1. ze hebben bij uw laatste bezoek een update geïnstalleerd welke deze functie eruit heeft gehaald.
              2. het zou kunnen dat deze functie aan de module zetelgeheugen hangt , als je deze dan niet hebt werkt het ook niet ( moesten mensen zonder zetelgeheugen eens willen proberen of dit bij hen ook werkt hebben we zekerheid .

opgepast , deze functie heeft een grappige bijwerking , je vensters openen / sluiten ook tijdens het inklappen , ik heb al meermaals reclameert dat dit niet normaal is ,maar er is geen oplossing voor deze tot op heden ( het eruit halen is voor mij geen oplossing , ik heb een filmpje waarop te zien is dat dit werkt , ik post het bij deze even )

+ YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

groetjes
              Erwin
              ik probeer het eens. Dat van die ruiten is normaal. Dat was zo bij mijn 2 vectra's en Alhambra.

Comment

• Ruiten gaan op en neer.
                Spiegels blijven netjes uitgeklapt...
                Vorige week is er een volledige update van alles gedaan na het installeren van de nieuwe silverbox.
                Dus dan weten we hoe laat het is...

Comment

ik probeer het eens. Dat van die ruiten is normaal. Dat was zo bij mijn 2 vectra's en Alhambra.
                  oi,

normaal , tis wat je normaal noemt he , het blijven induwen is idd bedoeld om vensters te kunnen openen en sluiten , normaal gezien zouden de spiegels bij het ver/ontgrendelen moet in/uitklappen zonder dat je langer op de knop moet duwen , hier is een grove programmeerfout gemaakt. trouwens persoonlijk vind ik, dat de insi tov de vectra op dat gebied ( licht/regen sensor en andere elektronica) achteruit is gegaan , hier kon je je ramen en eventueel dak laten open staan en sloten deze (indien regensensor en juist ingesteld) volledig automatisch als het begon te regenen.

pol ben nog wel iets vergeten te melden , de functie moet wel actief staan in je config / comfort instellingen ( als ik het goed heb , kan momenteel niet aan de wagen aan , anders eens kijken bij ver/ontgrendelen daar kan je ook verschillende dingen instellen ), anders laat ik me vanavond wel es ff in den otot duwen , controleer ik het ff en neem foto's

bon chance
                  Erwin

ps : bij de zafira ging dat ook tot die pipo's eens aan de wagen hadden gewerkt , lag toen in coma dus wist van nikske, heb een paar jaar later nog eens gevraagd dit in orde te maken , volgens hen stond die functie niet op de zafira en dus niet mogelijk deze te activeren , nu een half jaar later vind ik ergens het zelfde probleem en de oplossing ( gewoon ruiten omhoog met twee toetsen tegelijkertijd en 8 sec omhooghouden )
                  Last edited by ; 17/01/2011, 13:34.

Comment

oi,

normaal , tis wat je normaal noemt he , het blijven induwen is idd bedoeld om vensters te kunnen openen en sluiten , normaal gezien zouden de spiegels bij het ver/ontgrendelen moet in/uitklappen zonder dat je langer op de knop moet duwen , hier is een grove programmeerfout gemaakt. trouwens persoonlijk vind ik, dat de insi tov de vectra op dat gebied ( licht/regen sensor en andere elektronica) achteruit is gegaan , hier kon je je ramen en eventueel dak laten open staan en sloten deze (indien regensensor en juist ingesteld) volledig automatisch als het begon te regenen.

pol ben nog wel iets vergeten te melden , de functie moet wel actief staan in je config / comfort instellingen ( als ik het goed heb , kan momenteel niet aan de wagen aan , anders eens kijken bij ver/ontgrendelen daar kan je ook verschillende dingen instellen ), anders laat ik me vanavond wel es ff in den otot duwen , controleer ik het ff en neem foto's

bon chance
                    Erwin

ps : bij de zafira ging dat ook tot die pipo's eens aan de wagen hadden gewerkt , lag toen in coma dus wist van nikske, heb een paar jaar later nog eens gevraagd dit in orde te maken , volgens hen stond die functie niet op de zafira en dus niet mogelijk deze te activeren , nu een half jaar later vind ik ergens het zelfde probleem en de oplossing ( gewoon ruiten omhoog met twee toetsen tegelijkertijd en 8 sec omhooghouden )
                    Awel als jij me kan uitleggen wat dat allemaal is bij die comfortinstellingen, met dat menu vergrendelen graag. Want ik weet niet voor wat dat allemaal dient...

Comment

Awel als jij me kan uitleggen wat dat allemaal is bij die comfortinstellingen, met dat menu vergrendelen graag. Want ik weet niet voor wat dat allemaal dient...
                      geen probleem , zal eventueel ook wat foto's nemen , geef me wel wat tijd tot vanavond , laat me den oto in duwen dan

Erwin.

Comment

Deur afsluiten door op de afstandsbediening 1x te drukken, na tweede keer drukken ingedrukt houden en de spiegels klappen in. De Insignia Cosmo is model my2011 (voor zover ik weet, waar kan ik dat herkennen?). Was ook verbaasd omdat op dit forum te lezen valt dat de optie vervallen zou zijn. Werkt dus weer / nog steeds.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door enricovos Bekijk Berichten
                          Deur afsluiten door op de afstandsbediening 1x te drukken, na tweede keer drukken ingedrukt houden en de spiegels klappen in. De Insignia Cosmo is model my2011 (voor zover ik weet, waar kan ik dat herkennen?). Was ook verbaasd omdat op dit forum te lezen valt dat de optie vervallen zou zijn. Werkt dus weer / nog steeds.
                          oi ,

normaal van de eerste keer drukken moet dat ook gaan , tweede maal drukken is voor de deadlock en eventueel ineens alarm te activeren.

volgende jongen heeft een model 2011 gekocht , hier ging het voornamelijk over de automatische verwarming ( die bij vele niet gaat , de wagen komt niet op temperatuur, de blazer komt niet hoger dan stand 1 , bij sommige als hij op stand 27° staat niet hoger dan stand 3 )

groetjes
                          Erwin

wat betreft bouwjaar , kijk even naar je vin nummer ( chassis nummer ) de begint ( bij de insi ) altijd met W0L tel al de characters is het 10e character een A bouwjaar 2010 is het een B bouwjaar 2011
                          Last edited by ; 17/01/2011, 19:58.

Comment

• usb , zeer simpel bij je pc kan je sorteren op alles wat je wil , dus naam datum grootte ect , pure windows , je radio loopt op een linux derivaat , volgens mij eerst geschreven eerst getoond of op naam , het beste wat je kan doen en wat ik iedereen aanraad is de stick klaar maken op pc en dan ineens in een trek overtrekken naar je stick , dit is de meest betrouwbare handeling , ook letten dat je nooit meer dan 1000 songs op de stick zet de speler van de wagen flipt hierop

Ik ben er achter wat de volgorde is waarop de stick wordt gesorteerd; het bestand dat als eerste wordt weggeschreven naar de stick komt ook bovenaan in de des betreffende map wanneer je de stick aansluit in de wagen. Het standaard sorteren op bestandsnaam (wat je zou verwachten) wordt dus niet toegepast. Dank voor de tip.

Bedankt trouwens voor de foto, deze had ik blijkbaar gemist bij het teruglezen op dit forum. Ik zie wel een klein verschil, de gespoten deurstrip heeft geen "INSIGNIA" tekst aan het einde van de stootstrip, de ongespoten zwarte strips hebben dit wel.

Ik ben wel blij met de werking van de spiegels die werken zoals je beschrijft / in de video laat zien. Door bij de tweede keer de knop 1 seconden vast te houden klappen de spiegels open/dicht. Ramen gaan pas naar beneden wanneer ik de knop langer ingedrukt hou dan ongeveer 2 seconden.
                            Ik heb trouwens net weten te achterhalen of ik model MY2010 of MY2011 heb...Op de site van NAVTEQ staat namelijk vermeld "modeljaar 2011 kunt u herkennen aan de B op de 10e positie van het chassisnr. Voorbeeld: W0LxxxxxxBxxxxxxx" en dat is bij mij het geval. Dan heb ik toch model MY2011?

Groeten Enrico

EDIT: Jouw post van zojuist en mijn post hebben elkaar net gekruist. Heb dus model MY2011
                            Last edited by ; 17/01/2011, 20:16.

Comment

oi pol

+ YouTube Video

groetjes
                              Erwin
                              Hey Erwin

zonder zetelgeheugen werken de spiegels met afstandsbediening niet, toch niet bij mij ( heb geen zetelgeheugen)

grtjes

Comment

Ruiten gaan op en neer.
                                Spiegels blijven netjes uitgeklapt...
                                Vorige week is er een volledige update van alles gedaan na het installeren van de nieuwe silverbox.
                                Dus dan weten we hoe laat het is...

Deze functie is enkel als je de optie geperforeerde sportzetels hebt bij Md j 2009-2010
                                Dan heb je de 8 voudig verstelbare zetels

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scott Bekijk Berichten
                                  Deze functie is enkel als je de optie geperforeerde sportzetels hebt bij Md j 2009-2010
                                  Dan heb je de 8 voudig verstelbare zetels
                                  Het is denk ik onafhankelijk van het bouwjaar wanneer je deze opties hebt. Ik heb bouwjaar 2011 met de genoemde opties en het werkt bij mij dus ook.

Comment

• werkt bij mij op de OPC ook niet, wel geperforeerde, 8-voudig versteldbare zetels, my2010

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brunodr Bekijk Berichten
                                      werkt bij mij op de OPC ook niet, wel geperforeerde, 8-voudig versteldbare zetels, my2010
                                      is de functie wel geactiveerd in het menu ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scott Bekijk Berichten
                                        is de functie wel geactiveerd in het menu ?
                                        Auto-instellingen > Comfortinstellingen > Spiegels in bij vergr. op afst.
                                        AAN = spiegels klappen in als de knop vergrendelen op afstandsbediening langer dan 1 sec word ingeduwt.

Comment

• .....
                                          Last edited by ; 17/03/2011, 22:12.

Comment

Working...
                                          X