Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
    Hmmm, deze instelmogelijkheid heb ik niet
    Heb wel inklapbare spiegels en geperforeerde AGR stoelen.
    Heb je twee geheugenknopjes links vooraan op je zetel? Indien je deze niet hebt dan werkt voorgaande niet. Je rechterspiegel kantelt dan ook niet naar beneden als je in achteruit schakelt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
      Hmmm, deze instelmogelijkheid heb ik niet
      Heb wel inklapbare spiegels en geperforeerde AGR stoelen.
      het is hier precies een beetje schipperen he, het werkt wel, het werkt niet... op mijn gelijkvormigheidsattest staat dat de wagen gebouwd is op 10/12/2010... het is een cosmo editie met platinum pack en wat bijkomende opties, maar ik denk niet dat ik die optie in het menu heb..zal nog eens goed moeten zien. Als ik de remote ingedrukt houdt, dan gaan de ruiten naar beneden, maar met de spiegels gebeurt er niet veel, he tis maar een kleintje om op het knopje binnenin te drukken maar ja, we worden te verwend he

Comment

• Is dat enkel bij de Cosmo versie dat de ruiten kunnen bediend worden vanop de AB ?
        Bij mijn vorige Vectra was dat al standaard op de Edition !

Comment

• .....
          Last edited by ; 17/03/2011, 22:11.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hansa Bekijk Berichten
            Is dat enkel bij de Cosmo versie dat de ruiten kunnen bediend worden vanop de AB ?
            Bij mijn vorige Vectra was dat al standaard op de Edition !
            oi,

waarschijnlijk wel , heb de configurator er nog een doorgehaald en het blijkt dat je voor edition versie wel geperforeerde zetels kan krijgen maar geen geheugen-module met 8 weg elektrische verstelling. deze module is blijkbaar alleen voor cosmo en sport + opc te krijgen , en dan nog blijkbaar ook voor alle types van zetel dus ook de stoffen , behalve voor de opc daar is min. geperforeerd leder nodig ( zicht en licht pakket moet aanwezig zijn ) .
            dat de inklapbare en kantelende spiegel in deze geheugenmodule zit weten we zo ondertussen al , dus het zou goed kunnen zijn dat de raambediening met AB ook in deze module zit ( iemand die een edition heeft die het eens wil proberen ?) .

groetjes
            Erwin

Comment

• automatisch inklappen spiegels

Wat de inklapbare spiegels betreft, ik herinner me het volgende:

Bij al mijn Opels die voorzien warebn van elektrische ramen voor en achter was het zo dat als je langer dan 1 second op "open" of "toe" duwde van de afstandsbediening, de ramen (en schijfdak) open en dicht gingen.
              Enkel in mijn laatste Vectra kon ik met de afstandsbediening de spiegels in en uitklappen. Je moest dit programmeren via een bepaalde toetsencombinatie. Zo kon je het inklappen "aan" zetten (idem voor ontgrendelingsfuncties en zo). Toen klapte de spiegel in bij open of dicht. Je moest niet blijven duwen, dat was enkel voor openen of sluiten van ramen. Inklapbare spiegels op afstand kon omdat de wagen voorzien was van electrisch bediende zetels (Recaro's). Als je manuele zetels had, kon je de spiegels niet laten inklappen.Opel kennende hebben ze dit bij de Insignia overgenomen.

Typisch in de autosector (en ook bij Opel) is dat allerlei biepjes en kleine snufjes waar de meeste klanten niet op letten er worden uitgenomen (kostenbesparing) in het jaar na de lancering. Zo verdween bij de Signum en de Vectra het Gordelverklikkerlicht bijvoorbeeld in het 2de jaar. Ze doen dit allemaal om de prijs gelijk te kunnen houden en toch iets meer te verdienen. Is bij de Insignia ook gebeurd met de inklapbare spiegels. Misschien zit het er nu (MY11,5) terug op omdat ze er veel commentaar op gekregen hebben... Hoe dan ook, het staat niet op de prijslijst, niet bij de uitrusting, niet bij bepaalde optie en niet in de catalogus. Dus ze hebben niets beloofd en we hebben er niet voor betaald.

Hoe dan ook, niet typisch Opel... Vind andere problemen belangrijker (zetelmatten, verwarming,...)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                oi,

waarschijnlijk wel , heb de configurator er nog een doorgehaald en het blijkt dat je voor edition versie wel geperforeerde zetels kan krijgen maar geen geheugen-module met 8 weg elektrische verstelling. deze module is blijkbaar alleen voor cosmo en sport + opc te krijgen , en dan nog blijkbaar ook voor alle types van zetel dus ook de stoffen , behalve voor de opc daar is min. geperforeerd leder nodig ( zicht en licht pakket moet aanwezig zijn ) .
                dat de inklapbare en kantelende spiegel in deze geheugenmodule zit weten we zo ondertussen al , dus het zou goed kunnen zijn dat de raambediening met AB ook in deze module zit ( iemand die een edition heeft die het eens wil proberen ?) .

groetjes
                Erwin
                Ik heb geen geheugenmodule in de Cosmo , spiegels klappen niet in via AB , ramen zijn wel te openen / sluiten via de AB.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichten
                  Hey Erwin

zonder zetelgeheugen werken de spiegels met afstandsbediening niet, toch niet bij mij ( heb geen zetelgeheugen)

grtjes
                  Bij mij ook niet.

Comment

• Ik had voor in mijn auto had al een instructieboekje te pakken gekregen.
                    Helemaal van buiten geleerd en daar stonden toch wel leuke snufjes in !
                    Zoals spiegel die naar beneden klapt bij het parkeren enz.
                    Als ik toen mijn auto door de configurator sleurde kwam ik nergens tegen dat bepaalde functies,zoals bovenstaande,een betalende optie betrof. Tegen beter weten in ging ik er van uit dat het dus standaard was op een cosmo omdat ik nergens die "optie" kon aankruisen.
                    Het zou veel beter zijn,moest de verkoper bij de dealer je alle functies laten kennen die NIET standaard zijn en die ergens verborgen zitten in één of ander optie(pakket). Mijn configuratie had er beslist anders uitgezien. Nu zitten we met een auto,die weliswaar perfect doet wat hij moet doen maar toch dat extraatje mankeert wat we er soms nog graag hadden bij gehad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                      Ik had voor in mijn auto had al een instructieboekje te pakken gekregen.
                      Als ik toen mijn auto door de configurator sleurde kwam ik nergens tegen dat bepaalde functies,zoals bovenstaande,een betalende optie betrof. Tegen beter weten in ging ik er van uit dat het dus standaard was op een cosmo omdat ik nergens die "optie" kon aankruisen.
                      Het zou veel beter zijn,moest de verkoper bij de dealer je alle functies laten kennen die NIET standaard zijn en die ergens verborgen zitten in één of ander optie(pakket). Mijn configuratie had er beslist anders uitgezien. Nu zitten we met een auto,die weliswaar perfect doet wat hij moet doen maar toch dat extraatje mankeert wat we er soms nog graag hadden bij gehad.
                      Ik heb hierover een mail naar Opel gestuurd dat hun brochures en configurator vol misleidende reklame staat. Mij werd er in de tijd ook op gewezen dat de uitleg in het instructie boekje niet voor alle modellen gelde maar wel voor de hoogste versie nl. de Cosmo. Niet dus.
                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

100% akkoord moest de verkoper dan ook weten wat hij verkocht ivm de gekende functies, toen ik mijn wagen door de configurator had gehaald en naar de garage trok bleek er een heel bruikbare functie op de wagen te zitten ( voor mij toch als invalide ) , betrof de easy step-out functie , net iets voor mij volgens hem , het was het systeem dat ook gebruikt werd in de chevrolet. ah ja het ging ervoor zorgen dat ik gemakkelijk in en uitstappen doch ik moest wel de geheugenmodule nemen om van deze functie te profiteren , andere functies die ik daarbij kreeg waren dan ook meegenomen.
                        nu heb ik de wagen en de easy step-out en het enige dat ik kan is gemakkelijk uitstappen .
                        om in te stappen zal ik serieus aan de speed moeten , epo alleen is niet genoeg , de zetel is nog altijd rapper naar voor dan ik er in kan .
                        dus wat heb je aan tips van een verkoper als de helft ervan niet kloppen ?

groetjes
                        Erwin

ps : pol had jij ook problemen met de verwarming of was het alanus ? heeft er al iemand buiten een mailtje een oplossing voor deze gekregen , het probleem gaat zijn eens dat het wat warmer wordt dat het terug werkt , gisteren in de wagen de verwarming op HI , praktisch geen flow op low werd ik met koude lucht de zetel uitgeblazen , zo hard ging ie
                        Last edited by ; 18/01/2011, 16:51.

Comment

• gewoon wreed off topic , maar moest ge ooit iets vreemd aan het scherm van je navi merken doe dan niet zoals volgende kerel

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Erwin

Comment

• [ps : pol had jij ook problemen met de verwarming of was het alanus ? heeft er al iemand buiten een mailtje een oplossing voor deze gekregen , het probleem gaat zijn eens dat het wat warmer wordt dat het terug werkt , gisteren in de wagen de verwarming op HI , praktisch geen flow op low werd ik met koude lucht de zetel uitgeblazen , zo hard ging ie[/quote]

Bij mij werkt de verwarming snel als ik hem op high zet.
                            De andere standen zitten erop voor de show want er gebeurt niks.
                            De flow is vergeleken met vroeger sinds een bepaalde update met de helft verminderd.
                            Heb dit al al enkele keren gemeld maar een oplossing is er niet.
                            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

100% akkoord moest de verkoper dan ook weten wat hij verkocht ivm de gekende functies, toen ik mijn wagen door de configurator had gehaald en naar de garage trok bleek er een heel bruikbare functie op de wagen te zitten ( voor mij toch als invalide ) , betrof de easy step-out functie , net iets voor mij volgens hem , het was het systeem dat ook gebruikt werd in de chevrolet. ah ja het ging ervoor zorgen dat ik gemakkelijk in en uitstappen doch ik moest wel de geheugenmodule nemen om van deze functie te profiteren , andere functies die ik daarbij kreeg waren dan ook meegenomen.
                              nu heb ik de wagen en de easy step-out en het enige dat ik kan is gemakkelijk uitstappen .
                              om in te stappen zal ik serieus aan de speed moeten , epo alleen is niet genoeg , de zetel is nog altijd rapper naar voor dan ik er in kan .
                              dus wat heb je aan tips van een verkoper als de helft ervan niet kloppen ?

groetjes
                              Erwin

ps : pol had jij ook problemen met de verwarming of was het alanus ? heeft er al iemand buiten een mailtje een oplossing voor deze gekregen , het probleem gaat zijn eens dat het wat warmer wordt dat het terug werkt , gisteren in de wagen de verwarming op HI , praktisch geen flow op low werd ik met koude lucht de zetel uitgeblazen , zo hard ging ie
                              Als ik die op HI zet dan blaast ie niet op volle kracht. Ik kan nog twee blokjes manueel hoger gaan. Maar of dit verleden jaar anders was kan ik niet zeggen.

Comment

gewoon wreed off topic , maar moest ge ooit iets vreemd aan het scherm van je navi merken doe dan niet zoals volgende kerel

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Erwin
                                Ik zal er zeker niet voor in m'n broek p*ssen...

Comment

Idem dito , ging er ook vanuit dat electrisch inklapbare spiegels ook altijd via de AB dichtgaan ( was reeds zo op mijn vorige leasewagen in 2006 ). Bij de optie van de 8-voudige elec. verstelbare zetels staat er juist dezelfde omschrijving , nam dus aan dat het standaard was, zeker op een Cosmo.

Is een goede les geweest , en mede door de problemen met de automatische verwarming en speedlock die maar niet opgelost geraken, zijn de 7 bijkomende Opels die gepland waren ( de mijne was een testcase ) geschrapt en hebben we voor een ander merk gekozen. Alles wat in de handleiding staat beschreven , zit ook werkelijk in de wagen, incl. GPS met touchscreen en achteruitrijcamera.
                                  Bijkomend voordeel is dat de auto wordt opgehaald en teruggebracht op de firma voor onderhoud , checkup, ... , zelfs de bestaande wagens waarop winterbanden moesten gemonteerd worden.

PS. Qua looks in- en extern vind ik de Insignia nog altijd veel mooier

Comment

Als ik die op HI zet dan blaast ie niet op volle kracht. Ik kan nog twee blokjes manueel hoger gaan. Maar of dit verleden jaar anders was kan ik niet zeggen.
                                    oi,

in HI modus gaat ie uit AUTO mode , normaal zou hij dan alles op max moeten zetten. ook moet je eens een vergelijk maken , zet hem op low en op 6 dan wordt je letterlijk uit je zetel geblazen zo hard gaat hij .
                                    zetr hem op HI en op stand 6 dan heb je de flow zoals hij op low op 2 of 3 zou staan , vooral vanachter valt dit op

Erwin
                                    Last edited by ; 18/01/2011, 20:40.

Comment

• Geen reactie op klachtenmail

Allen,

Ongeveer drie weken geleden een klachtenmail gestuurd zoals hier afgesproken.
                                      3 dagen laten een mail met de vraag om extra info: chassisnr , aankoopdatum enz.
                                      Daarna niks meer gehoord.
                                      Vorige week opnieuw gemaild of ze mijn mails aangekregen hebben.... Geen reactie...
                                      Dus gevolg is dat volgende week een aangetekende brief zal vertrekken waarin ik ze in gebreke stel...

Mijn raadsman gaf me de raad indien ik ook op de brief geen reactie krijg, bij de lokale politie een klacht in te dienen voor poging oplichting.
                                      Ze verkopen mij een wagen met bepalde opties die niet of onvoldoende werken.

Ik ben het stilaan beu, das nu bijna een jaar...
                                      Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                                      Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                                      Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                                      Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                                      Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• @brunodr.

Heb jij de optie OPC unlimited? Zag het in brochure staan als optie maar vind het nergens anders terug.
                                        Zou dan zonder snelheidlimiet zijn en een OPC performance training e.d. en als je de automaat pakt zou je peddels hebben achter het stuur.
                                        Opel Insignia OPC
                                        BMW X5 3.0i
                                        Caterham Super 7

Comment

• Neen, het is de 'gewone' begrensde nog ffkes toch

Comment

Working...
                                          X