Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
    Ivm met dat shift gedoe; ik vind het goed werken. Veel heeft blijkbaar te maken met de stand van je gaspedaal. Hij vraagt je bijvoorbeeld niet om op te schakelen als hij voelt dat je fel aan het optrekken bent. Als je gezapiger begint te rijden, geeft hij netjes aan wanneer je het best opschakelt. Dat is niet altijd op 2000tr/min; soms zelfs lager.
    Hallo,

Ik heb de indruk dat de shift indicator meestal oplicht bij het halen van een bepaalde snelheid ( ik heb de digitale snelheidsmeter opstaan in de infodisplay ) i.p.v. een bepaald toerental, zoals Wim al aangeeft. En enkel bij 'normaal' rijden , bij een sportievere rijstijl ( net even getest ) blijft de indicator achterwege.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
      oi,

zou het graag zelf ook eens zien , maar ik denk niet bij mijn weten toch dat er hier al iemand de st in deze kleur bezit.

Erwin
      Ik heb hem al irl gezien en had niet echt een waauw gevoel

Maar iedere zijn ding hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wittyrudy Bekijk Berichten
        graag mooie foto's van een insignia sport tourer in kleur dark magohony moet nog wachten tot begin maart voor de levering

groetjes rudy
        In Torhout bij Goethals staat er één in de showroom.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Super Dooper Bekijk Berichten
          In Torhout bij Goethals staat er één in de showroom.
          oi,
          iemand in die buurt die er foto's van wil nemen?

Comment

graag mooie foto's van een insignia sport tourer in kleur dark magohony moet nog wachten tot begin maart voor de levering

groetjes rudy
            Der staat één op het salon echt wel mooi, heb zelf ook getwijveld maar heb op aanraden van mijn dealer toch maar een zwarte gekocht ( inverband met verkoopwaarde na een paar jaar, mijn dealer denkt dat deze kleuren niet meer zo in de markt zullen ligggen, volgens hem hetzelfde met wit)

Ronald

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ronald7 Bekijk Berichten
              Der staat één op het salon echt wel mooi, heb zelf ook getwijveld maar heb op aanraden van mijn dealer toch maar een zwarte gekocht ( inverband met verkoopwaarde na een paar jaar, mijn dealer denkt dat deze kleuren niet meer zo in de markt zullen ligggen, volgens hem hetzelfde met wit)

Ronald
              dat wordt zoiets zoals wij hebben , een pomegranate ....... das nu een collecters item .
              denk dat wat die dealer heeft gedaan meer is gedaan vanuit een ander oogpunt , levertermijn en eventueel is de wagen zelfs in stock wat je met de specialere kleuren niet hebt .
              hierop wordt het mss langer wachten , ze wachten meestal op tot ze een serie hebben , heeft te maken met kuisen leidingen ect.
              trouwens later krijg je die normaal nog altijd weg hoor , voor elke kleur is er een klant , als je dealer later zegt dat hij minder kan geven omdat het een mahagony is dan is het simpel , andere dealer nemen .

Erwin
              Last edited by ; 22/01/2011, 21:44.

Comment

groetjes rudy
                Heb er vorige week ene zien staan in de showroom bij Barto in Hoogstraten. Morgen kom ik in normaal de buurt. Als ze dit weekend ook nog op zondag open zijn spring ik er eens binnen en maak er een foto van.
                Ik denk wel niet dat je op de foto veel magohony gaat zien. Op de foto zal hij er heel donker (zeg maar zwart) uit zien. Het is vooral onder hedler licht dat de onderliggend magohony tint naar boven komt.

J.

Comment

dat wordt zoiets zoals wij hebben , een pomegranate ....... das nu een collecters item .
                  denk dat wat die dealer heeft gedaan meer is gedaan vanuit een ander oogpunt , levertermijn en eventueel is de wagen zelfs in stock wat je met de specialere kleuren niet hebt .
                  hierop wordt het mss langer wachten , ze wachten meestal op tot ze een serie hebben , heeft te maken met kuisen leidingen ect.
                  trouwens later krijg je die normaal nog altijd weg hoor , voor elke kleur is er een klant , als je dealer later zegt dat hij minder kan geven omdat het een mahagony is dan is het simpel , andere dealer nemen .

Erwin
                  Ik heb een witte in bestelling. Momenteel zie je meer en meer witte auto's de baan op komen, sommige staan er goed mee, andere dan weer niet. (De insignia staat gewoon goed in elke kleur.) Ik heb ook wel eens gedacht dat dit een hype zou kunnen zijn en dat je ze binnen een paar jaar misschien niet meer tegenkomt als nieuwe auto. Langs de ander kant, en zoals Erwin zegt, voor elke kleuir is er een koper. Je zal misschien wat langer geduld moeten oefenen om een koper te vinden, maar iemand die in een zeldzamere kleur geïnteresseerd is heeft niet zoveel keuze waardoor je dikwijls ook een betere prijs kan krijgen.

Je koopt ook een auto voor jezelf, niet voor diegenen aan wie je hem later gaat verkopen.
                  Als je een kleur mooi vindt moet je er gewoon voor gaan!

Cheers,
                  J.

Comment

oi,

zou het graag zelf ook eens zien , maar ik denk niet bij mijn weten toch dat er hier al iemand de st in deze kleur bezit.

Erwin
                    Als alles goed gaat nog 1 a 2 weken en ik kan wat foto's maken

Comment

• schokken

vorige woensdag mijn insignia gaan afhalen na herstelling van mijn zetelverwarming en de electrische achterklep ( knop binnen werkte enkel bij zeer hard aanduwen met als gevolg steeds een zere vinger ) . ook was er op bumper en koffer lakschade nadat iemand op een parking het nodig vond mijn insignia te beschadigen + één 20 inch velg opnieuw opgespoten .
                      ik moet zeggen perfect opgespoten ( ook velg ) en alles wat defect was werkt terug ( garage barto hoogstraten) .

ik dacht nu ben ik voor een paar jaar gerust en nu stel ik het volgend probleem vast .
                      als ik op een vast toerental en constante snelheid ( 1500 t/m en +/- 80km ) rijd begint de toerenteller ineens op en neer te gaan ( 1400 tot 1600 ) zonder ik mijn gaspedaal manipuleer ( automatic ) en begint de wagen te schokken .
                      dit verdwijnt enkel als ik extra gas geef of gas los en is ook niet altijd ( sinds woensdag al 3 keer voorgehad ) . één keer van drive direct manueel gezet ( versnelling 6 ) ,maar dat hielp niks als ik constant gas bleef geven .

iemand dit al eens voorgehad ?

opel insignia st 130 at opc line cosmo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chiorske Bekijk Berichten
                        vorige woensdag mijn insignia gaan afhalen na herstelling van mijn zetelverwarming en de electrische achterklep ( knop binnen werkte enkel bij zeer hard aanduwen met als gevolg steeds een zere vinger ) . ook was er op bumper en koffer lakschade nadat iemand op een parking het nodig vond mijn insignia te beschadigen + één 20 inch velg opnieuw opgespoten .
                        ik moet zeggen perfect opgespoten ( ook velg ) en alles wat defect was werkt terug ( garage barto hoogstraten) .

ik dacht nu ben ik voor een paar jaar gerust en nu stel ik het volgend probleem vast .
                        als ik op een vast toerental en constante snelheid ( 1500 t/m en +/- 80km ) rijd begint de toerenteller ineens op en neer te gaan ( 1400 tot 1600 ) zonder ik mijn gaspedaal manipuleer ( automatic ) en begint de wagen te schokken .
                        dit verdwijnt enkel als ik extra gas geef of gas los en is ook niet altijd ( sinds woensdag al 3 keer voorgehad ) . één keer van drive direct manueel gezet ( versnelling 6 ) ,maar dat hielp niks als ik constant gas bleef geven .

iemand dit al eens voorgehad ?

opel insignia st 130 at opc line cosmo
                        oi

geloof me of niet , dit is een stukje van de brief die meegaat een van de dagen als de wagen voor de zoveelste keer binnen gaat , ondertussen heb ik weet gekregen dat de wagen als ik die vooer 5 dagen binnenbracht gewoon opzei werd gezet.
                        -----------------------------------------------------
                        geeft . Ook werd iets raar opgemerkt overlaatst toen ik de wagen naar kontich moest brengen voor het spuiten van de bumper ( het vervangen van de grill zal ik zelf nog laten doen samen met mijn vader als deze binnen is ) , bij het stoppen aan het licht begon de wagen vreselijk te trekken , normaal gezien zou hij als je remt moeten ontkoppelen doch dit gebeurde nu niet en dit gaf een serieus gekletter van de motor , een soort tractor geluid . De wagen bleef trekken tot ik hem in N zette , bij het vertrekken en oprijden van de snelweg begon de wagen vooruit te schieten , blijkbaar vond hij zijn geschikte versnelling niet . Dit bleef zo ook tijdens het rijden tegen 90km/u zat de wagen telkens tussen 2 versnellingen te schakelen wat een vreemd gevoel gaf , de wagen schoot telkens even vooruit. Dit was met een constante stand van het gaspedaal. Dus blijkbaar scheelt er iets met de software en vooral met de hardware , blijkbaar aandrijfas

ik denk dat het vooruitschieten en inhouden , het precies heen en weer schakelen volgens mij hetzelfde is als jij voor hebt gehad , ik heb natuurlijk niet geprobeerd wat hij deed als de vesnellingsbak in een vaste versnelling , dat met die aandrijfas is voor het oplossen resonantie probleem. datum van het gebeuren eerste week van de maand januari

groetjes
                        Erwin

Comment

• Was ook mijn bedoeling dat hij er meer zwart zou uitzien maar toch iets anders was dan de meeste kleuren die nu rondrijden.
                          Had deze natuurlijk ook graag met de 20" wieltjes gezien maar dat zal nog moeilijker worden natuurlijk. Heb dat kleur natuurlijk ook al zien staan bij mijn dailer met met de standaard wieltjes maar is echt niet mijn ding. Daar ik zelf heb gekozen voor de sport tourer cosmo full option zelf met het sport pakket 2 ( opc stuur enz...)

Comment

• en zo werd de Insignia gemaakt in Russelsheim

Comment

• Achterruitverwarming

Voor de geïnteresseerde heb ik in mijn profiel wat nieuwe foto's geplaatst van de (5-drs) kofferbak met infinity sound system. Door de enorme bass die deze subwoofer voortbrengt had ik wat last van trillingen ergens achter in de achterbak. Ik kwam er achter dat er bovenop de subwoofer (wanneer je deze benaderd vanaf de neergeklapte achterbank) er een dikke MDF plaat op de subwoofer rust. Deze plank zie je niet wanneer je de subwoofer via de achterklep benadert. Met wat extra viltjes op de subwoffer en onder de kunststof opvulblokken was dat ook opgelost, het geluid is nu echt fantastisch zonder enige trilling.

De afgelopen dagen had het in de nachten iets gevroren. Het viel mij op bij de achterruitverwarming (5-deurs variant) dat het bovenste gedeelte niet werkt (bovenste 10 cm). Er zitten wel draden maar op die plek ontdooit de ruit niet. Weet iemand of dit zo hoort of dat het bovenste gedeelte kapot is?

Gr. Enrico

Comment

groetjes rudy
                                Bij deze (wel met 18" wieltjes).
                                Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyG Bekijk Berichten
                                  Bij deze (wel met 18" wieltjes).
                                  mooie car , denk dat de kleur volledig tot zijn recht komt in volle zon .
                                  het valt me wel op dat hier ( mijn persoonlijke mening hoor ) de 18" precies niet bij past , vooral als ik hem vergelijk met de pomegranate waar die 18" helemaal anders onderstaan. nochtans zie je in deze kleur precies ook wat rood uitkomen

Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door enricovos Bekijk Berichten
                                    Voor de geïnteresseerde heb ik in mijn profiel wat nieuwe foto's geplaatst van de (5-drs) kofferbak met infinity sound system. Door de enorme bass die deze subwoofer voortbrengt had ik wat last van trillingen ergens achter in de achterbak. Ik kwam er achter dat er bovenop de subwoofer (wanneer je deze benaderd vanaf de neergeklapte achterbank) er een dikke MDF plaat op de subwoofer rust. Deze plank zie je niet wanneer je de subwoofer via de achterklep benadert. Met wat extra viltjes op de subwoffer en onder de kunststof opvulblokken was dat ook opgelost, het geluid is nu echt fantastisch zonder enige trilling.

De afgelopen dagen had het in de nachten iets gevroren. Het viel mij op bij de achterruitverwarming (5-deurs variant) dat het bovenste gedeelte niet werkt (bovenste 10 cm). Er zitten wel draden maar op die plek ontdooit de ruit niet. Weet iemand of dit zo hoort of dat het bovenste gedeelte kapot is?

Gr. Enrico
                                    nice .

bij de st is ontdooit de ruit tot het hoogste lijntje dacht ik , toch nog nooit opgemerkt dat deze iets overslaagt.

Erwin

Comment

• bedankt voor de foto's bevallen me zeer erg, kan nu wat verder dromen tot hopelijk begin maart

Comment

• Eindverhouding EcoFlex

Een van de trucjes die uitgehaald worden om de ecoFlex zuiger te maken is de eindverhouding een beetje langer te maken. Eerste en tweede zouden dan terug wat ingekort zijn. (Ik zou dan verwachten dat je een gat krijgt tussen 2e en 3e.) Ik heb tot nu toe nog geen details kunnen terugvinden over wat nu het verschil is in de eindverhoudingen.

Zijn er hier 160pk rijders, met of zonder ecoFlex, die eens willen zien welke snelheid ze exact rijden in elke versnelling bij bvb 1500rpm. 130pk rijders ook welkom, het kan de vergelijking alleen maar interessanter maken.

Thnx,
                                        J.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyG Bekijk Berichten
                                          Een van de trucjes die uitgehaald worden om de ecoFlex zuiger te maken is de eindverhouding een beetje langer te maken. Eerste en tweede zouden dan terug wat ingekort zijn. (Ik zou dan verwachten dat je een gat krijgt tussen 2e en 3e.) Ik heb tot nu toe nog geen details kunnen terugvinden over wat nu het verschil is in de eindverhoudingen.

Zijn er hier 160pk rijders, met of zonder ecoFlex, die eens willen zien welke snelheid ze exact rijden in elke versnelling bij bvb 1500rpm. 130pk rijders ook welkom, het kan de vergelijking alleen maar interessanter maken.

Thnx,
                                          J.

ik zal morgen de test eens doen.

Comment

Working...
                                          X